mboost-dp1

Microsoft Corporation

Ballmer: Medarbejdere vil have Vista

- Via PC World -

Hos Microsoft har man efterhånden fået solgt rigtig mange kopier af Windows Vista, men til deres irritation, så er det ikke blandt virksomhederne, salget er sket.

I Nordamerika og Europa vurderes det, at blot 10 % af alle virksomheder har opgraderet deres Windows XP-installationer til Vista. Det, mener Steve Ballmer, kan give bagslag.

Ifølge Ballmer vil mange af de ansatte, der hjemme anvender en computer med Vista, undre sig over, at virksomheden anvender et gammelt operativsystem.

Steve Ballmer, administrerende direktør, Microsoft skrev:
If you deploy a four or five-year old operating system today, most people will ask their boss why the heck they don’t have the stuff they have at home.

Ballmer går så langt som at forestille sig, at medarbejdere ligefrem kan blive frustrerede over ikke at anvende et moderne operativsystem.





Gå til bund
Gravatar #1 - Blade
6. feb. 2009 08:02
Bare fordi de kører i en skoda fra 2008 der hjemme, betyder det jo heller ikke de skal køre i en på arbejdet... Det er da nok en af de mest latterlige udtalelse jeg har hørt fra den mand..

Drop det dog, folk vil ikke have vista. Vi har med vilje også fravalgt det på min arbejdsplads, efter vi kørte et par tests med det..
Gravatar #2 - sio2
6. feb. 2009 08:04
Jeg vil gå så langt som at sige at Balmer ingen jordforbindelse har.

Ballmer går så langt som at forestille sig, at medarbejdere ligefrem kan blive frustrerede over ikke at anvende et moderne operativsystem


Den lader vi lige stå et øjeblik!
Gravatar #3 - Mr AC
6. feb. 2009 08:04
Alle dem jeg kender, også dem der ikke er i kategorien "nørd", synes Vista er mindre godt sammenlignet med XP.

Dem er kan lide det, synes udelukkende om det pga. Aero.
Jeg tror at de tal Ballmer kigger på skyldes at alle nye computere leveres med en Vista - jeg har selv ikke tal på hvor mange nye computere jeg efterhånden har fjernet Vista fra for at lægge en XP på i stedet - men i MS's statistikker tæller den stadig som en PC med Vista.

Jeg arbejder selv i et firma hvor vi stadig bruger XP og det vil jeg ikke påstå jeg har hørt nogen tale negativt om endnu - det virker, det er stabilt og vores supportafdeling har nogenlunde styr på hvordan det skal fungere.
Gravatar #4 - terracide
6. feb. 2009 08:11
Spøjst nok så jeg har kasseret Vista på min stationære og køre XP Pro SP3 og Window 7 BETA i dual boot (80% af tiden under windows 7) og det vil jeg hellere end at kører Vista.

Og ja, jeg ved godt at vista er NT6.0 og windows 7 er NT6.1, men allerede nu er jeg bedre tilfreds med Windows 7 end Vista.

Har dog så lige fået rykket XP Pro SP3 ud af min firma craptop og erstattet med Vista Buisness 64 bit, noget der er sket i hele virksomheden (migration fra XP til Vista 64 bit).

Så jeg er i den sære situation at have det som Balmer efterlyser...men ikke ville have det :s *GG*

Terra - Go figure...
Gravatar #5 - Norrah
6. feb. 2009 08:12
Balmer er virkelig til grin.

Han er totalt ukarismatisk, og han så skal stå som modsvar til steve jobs. Fnys. Ikke modsætning. <- Hvilket betyder han sikkert er flink i virkeligheden. Men steve ved hvad han laver til en forskel.

Jeg forstår virkelig ikke at board of directors, tillader hans opførsel?
Gravatar #6 - Paranut
6. feb. 2009 08:14
Kan fint følge Ballmer. Har Windows 7, Vista og XP installeret på min computer og hvis jeg af en eller anden årsag skal teste noget i Win Xp, føler jeg at det hele bare er en tand mere oldschool. Personligt syntes jeg det er pisse irriterende og der vare normalt ikke længe før jeg igen sidder på et af de andre operativsystemer.
Gravatar #7 - Izaaq
6. feb. 2009 08:15
Ok så Ballmer mener, at folk sidder og hyler over "Hvorfor har jeg ikke Aero på min arbejdsstation? Jeg kan UMULIGT bruge Matlab, Office, ModelSIM osv osv osv uden AERO... og Smartbar???"

øøhm. Det er endnu ikke gået op for Ballmer (jordens største knallert), at folk bruger deres arbejds-pc´er for at LAVE noget og ikke sidde og spille Windows. Det er da farking ligegyldigt om man spiller Word på XP eller Vista, udover at man nok har færre problemer i XP.

Prioriteringen på arbejdspladser er da klart, at det skal virke! Ingen virksomhed vil da tage den risiko at smide Vista på alle deres maskiner, når der ingen garanti er for, at deres tools kan køre på Vista alene af den grund, at nogle (snotdumme) brugere sidder og hyler over, at de ikke har Aero.

Tag dig sammen Ballmer.

Illustrering af en komplet idiot:



Tilføjelse: Jo selvfølgelig sidder der folk og laver software, som skal virke på Vista, så de har brug for en Vista-installation at teste på. Men de fleste benytter nok tools frem for at udvikle dem...
Gravatar #8 - Kjeldsen
6. feb. 2009 08:19
De oplever et kæmpebehov for at .. starte Office op i Vista istedet for XP?
Gravatar #9 - Zhor
6. feb. 2009 08:22
Bla bla bla sory men jeg arbejder i et kontor bygning med ca. 300 medarbejder og så vidt jeg ved er der ikke en eneste der savner Vista... Vi disser ligefrem folk der bruger Vista privat :P
Gravatar #10 - albani
6. feb. 2009 08:27
#9

Sejt! Jeg har altså heller ikke noget som helst til over for folk der bruger andre programmer end mig! ingenting siger jeg dig!
Gravatar #11 - Michael Laursen
6. feb. 2009 08:32
VÅS! Vista er det nye Millennium. Ren katastrofe!
Gravatar #12 - Nize
6. feb. 2009 08:34
Ved at bruge Vista på arbejdspladsen er jeg blot blevet bekræftet i, at jeg ikke skal køre det privat, og at jo flere venner og familie der kan forskånes for det, jo bedre.

Windows 7 er markant bedre teknisk og i feel, men det er blot en frustration for dem som til stadighed bliver overrasket over at den højre musetast faktisk gør noget andet end den venstre - de samme som man bare ikke kan få til at forstå hvad forskelle og fordele ved at klikke og dobbeltklikke er.

De findes derude, og de vil nok ikke få mere ud af at bruge det forvirrende monster som Vista vil være for dem.

Ang. Balmer, så kan man sige, at en rigtig god sælger giver en lyst til at købe produktet, uden at sige man skal. Det er f.eks. Steve Jobs. En knap så god sælger, han sælger på argumenter og pris, men skubber salget. En dårlig sælger køber man ved fordi man ved man vil have produktet, men måske ikke gider sælgeren. Og så er der Ballmer, som bare giver mig lyst til at finde en blæselampe og tommelskruer frem, i et desperat forsøg på at pine noget fornuft ind i manden.

Men lad være med at dømme ham, han er bare idioten der bliver nødt til at sælge lorten, for nogen skal jo - og han får penge for det ved siden af. Så kan man godt skabe et image som en nar om sig selv, og det gør han godt - alle har jo en mening om ham. Måske er han klog nok på områder vi aldrig kommer til at opleve.
Gravatar #13 - cali3d
6. feb. 2009 08:38
Ballmer går så langt som at forestille sig, at medarbejdere ligefrem kan blive frustrerede over ikke at anvende et moderne operativsystem.


Jo tak!! Jeg er pisse frusteret over at vi ikke bruger et moderne operativsystem!! Jeg vil ikke have Vista, der er en nedgradering af XP - Måske at windows 7 kan rette op på det, men ind til videre er frustrationen at vi skal til at "nedgraderes" til vista snart.. Næh du vil du have et moderne OS så få OS X!

Feel free to flame :P

Gravatar #14 - Lummerkrog
6. feb. 2009 08:44
Hver gang jeg ser en kommentar fra Ballmer kan jeg ikke lade være med at tænke at han burde ændre sin kost eller sådan noget, for han får jo tydeligvis noget han ikke kan tåle ;-)

"The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results"
Gravatar #15 - incinerator
6. feb. 2009 08:45
Han skal da bare være glad for at XP er et godt OS og så se at komme videre (over Vista).
Gravatar #16 - crashoverride
6. feb. 2009 08:45
Steve Ballmer har altid gjort at MS har en humoristisk sands.

Med den mand som CEO, har IT verden set lidt lysere ud.

får at bruge hans egne udtryk.

"Jeg vil gå så langt og sige, Fordi du er så humoristisk Hr. Ballmer kommer du altså ikke til at sælg Vista til mig, men godt forsøgt "
Gravatar #17 - Zagadka
6. feb. 2009 08:46
Jeg sidder i en virksomhed hvor IT afdelingen åbenbart godt kan lide at være lidt bagvendt.

I vores afdeling sidder udviklerne ved computere der kører Vista Business men de er også uden for IT afdelingens kontrol på grund af hvad vi laver. Virksomhedens arbejdsstationer kører primært Windows 2000 og IT afdelingen er efter sigende, meget få kender de konkrete planer, ved at gøre klar til at udrulle Vista til alle. Altså springer de Windows XP over.

Min erfaring er at Vista slet ikke er så dårligt som en del folk forsøger at gøre det til. Hvorvidt Windows 7 er bedre har jeg ingen ide om for jeg har aldrig prøvet det.
Gravatar #18 - Firefighter
6. feb. 2009 08:47
Jeg arbejder selv i et firma som helt bevist har fravalgt Vista ....... Og det er der jo ligesom en grund til !!
Længere er den egentlig ikke.
Gravatar #19 - angrysurmøgstodderasshole
6. feb. 2009 08:48
Nyt er ikke per definition godt, vel BOREMER!!!

I min verden har Ballmer ikke noget ordforråd, der kommer bare "blah blah blah" ud - jeg tror det var dengang han var ved at sige noget om iPhonens irrelevans han mistede det.
Gravatar #20 - Abech
6. feb. 2009 08:51
Det er jo bare fordi at de gerne vil presse det sidste af citronen inden Windows 7 kommer på gaden.
Gravatar #21 - Smileyman
6. feb. 2009 08:52
Vil da indrømme at vista har et par gode ideer integreret, men det hele ryger helt i vasken pga stabiliteten. Jeg har aldrig haft problemer med min xp, men efter 3 ugers vista, så røg det ud igen :-D
Gravatar #22 - Smileyman
6. feb. 2009 08:53
Desuden kan du få xp til at ligne vista rimelig meget med et par gode tilføjelsesprogrammer, og det kører mere stabilt :-) hvis man altså har det behov :-D
Gravatar #23 - albani
6. feb. 2009 08:54
#21: Smileyman

"Jeg har aldrig haft problemer med min xp"

heller ikke før SP1?
Gravatar #24 - SHAREONLINE
6. feb. 2009 08:56
#13

OS X på arbejdspladsen?:) ahh kan sku ikke lige se det ske..
Smag og behag selvfølgelig! men har selv en iphone og den kan jeg da godt sige med det samme ikke egner sig som firma mobil..
Til tider savner jeg sku min diamond!

Og OS X i firma miljø ville give langt flere problemer end gavn..

har personlingt intet imod vista så længe man har hardware til det.. det er selvfølgelig også skidt! og vil da gerne lige slå fast at jeg slet ikke kører med vista mere nu kører jeg med windows 7 på alle mine maskiner...
og det kører da også langt bedre end vista på f.eks. min bærbare, kan dog ikke mærke forskel på min gamer pc men er stadig generelt mere tilfreds med windows 7 end vista..

xp er noget gammelt stas og man kan ikke blive ved med at holde fast i det selvom det kører som en drøm.. der er understøttelse for flere ting i f.eks. windows 7 så derfor et logisk skift..

Jeg savner dog stadig nogle af de programmer som fulgte med i vista, som movie maker og dvd maker men kan da håbe de kommer med i RTM releasen af windows 7..
Gravatar #25 - Smileyman
6. feb. 2009 08:57
#23 jeg kan slet ikke huske så langt tilbage :-D jeg lever i nutiden, eller jeg prøver på det :-D

Men det har jeg sikkert prøvet :-D
Gravatar #26 - Orange
6. feb. 2009 08:57
Smileyman (25) skrev:
#23 jeg kan slet ikke huske så langt tilbage :-D jeg lever i nutiden, eller jeg prøver på det :-D

Men det har jeg sikkert prøvet :-D


The power of nostalgics ^^
Gravatar #27 - Zombie Steve Jobs
6. feb. 2009 09:01
#24 Og OS X i firma miljø ville give langt flere problemer end gavn..

Hvorfor? Kender da flere, der udelukkende bruger Apple og dermed OS X - store firmaere endda, der nok tjenere en hel del mere end Bent X's Zeje Zup3rZupp0r7.


Kan se problemet kommer for virksomheder der ikke har inhouse-tech support, der kan det være svært at få Apple Support, der er sådan cirka en, hver gang der er 20 windows supportere.
Gravatar #28 - noise
6. feb. 2009 09:02
Sjovt så mange som nævner Aero som værende det som kendetegner Vista. Det viser i sandhed hvor lidt i egentlig ved og har brugt Vista. Jeg har brugt XP siden det kom ud, det samme med Vista og har taget certificeringer i begge og kender dem til hudløshed.

Det passer meget godt overens med min teori om at folk som hader vista har svært ved forandringer.

Vista SP0 var en katastrofe men efter SP1 er det blevet klippe stabilt og SP2 kommer snart ud.

Har tidligere haft flere gode diskussioner med folk som anklagede Vista for at være et dårligt OS og hver eneste gang kunne vi konkluderer at deres had til Vista bundede i deres modvilje til at lære det nye interface i Vista at kende.

Jeg har anbefalet mange mennesker at skifte til Vista og bare de får lidt hjælp så bliver de altid glade for Vista.

Jeg har selv en mor som ikke er specielt god til at bruge en computer og siden hun har fået Vista der hjemme kan hun ikke forstå hun ikke kan få det på sin arbejds PC. Fordi hun har brugt Vista i et stykke tid og bruger alle de små ting som gør vista godt og adskiller sig fra XP.

Som det ser ud nu bliver Windows 7 bedre end Vista, men Vista er stadig et godt OS og er XP overlegen. Ligesom XP er Windows 2000 overlegen.
Gravatar #29 - Smileyman
6. feb. 2009 09:10
#28 Kunne være du skulle komme med nogle pointers :-D Jeg har skam arbejdet en del med vista, og måske er det min modvilje som du siger, men indtil jeg kan se, hvorfor jeg skulle skifte til vista, så holder jeg stadig fast i min teori :-D
Gravatar #30 - ZorK
6. feb. 2009 09:11
Vi kører XP og det er jeg evig taknemmelig for, Vista har jeg derhjemme og det er fint nok til hjemmebrug, men hvis vores systemer skulle køre på vista, tror jeg ikke det ville resultere i noget godt. Samtidig, hvorfor skal en virksomhed have alt det glossy og sparkly effekter? Ja jeg ved du kan ændre til win2k look, men stadig, XP er i sin pureste form elegant at se på, simpelt, og har ikke mange af de features som Vista - hvilket gør det til en arbejds OS og ikke Vista, som jeg definerer som et hjemme OS.
Gravatar #31 - angrysurmøgstodderasshole
6. feb. 2009 09:12
#28:

Det passer meget godt overens med min teori om at folk som hader vista har svært ved forandringer.


Altså bortset fra at jeg og en masse andre skiftede fra PC til Mac pga. det lort. Eller hov, sagde jeg lort, jeg mente selvfølgelig bæ. Hardcore Windows folk tuder jo altid over at de ikke kan "finde ud af" at bruge OS X, så det må da siges at være en forandring.
Gravatar #32 - SHAREONLINE
6. feb. 2009 09:12
#28 Agree..

næsten min egen historie du skriver ned der:)

#27

Som du selv skriver : "Kan se problemet kommer for virksomheder der ikke har inhouse-tech support, der kan det være svært at få Apple Support, der er sådan cirka en, hver gang der er 20 windows supportere. "

lige præcis.. ikke at OS X er dårligt... Nix det er bare svært at få folk til at supportere det.. Samt brugerne bag clienterne skal også vide hvad de laver.. Det er ikke kun Supportering der mangler det er også brugere.. enten skal man lærer folk op i at bruge OS X ved ansættelse (hvis de selvfølgelig ikke kan det i forvejen) eller ansætte nogen som kender det..
Alt dette er selvfølgelig forudsat at vi ikke snakker om arbejde i Mac supporten eller lign.
Heller ikke for at sige at det er umuligt men det er nemmere og nogle gange billigere, at ansætte en person til at sidde bag en windows end en OS X..

Og så kan folk frit flame men der er jo noget om snakken!:)
Min familie og cirka 80 - 85% af alle dem jeg kender har ingen anelse om, hvad de skal gøre foran en Mac..
Og hvis man kigger på tallene er der jo også store markeds andels forskelle, ergo det er nemmere at smide folk ind i et windows miljø end det er at smide dem bag OS X..

Men selvfølgelig siger jeg ikke det ikke ville være bedre hvis det var omvendt, det er det bare ikke..
Gravatar #33 - mrF0x
6. feb. 2009 09:12
Nu kører jeg også Windows 7 BETA - men for pokker - det er en BETA og derfor har jeg svært ved at tage udsagn omkring Windows 7 seriøst. Ja det er stabilt og det kører hurtigt - men det er et snapshot af hvad vi formentlig kan forvente.

Jeg vil give Noise ret i at Vista er klippe-stabilt efter den første SP. Det er nøjagtig som i Windows 2000 dagene hvor folk gik fra 98SE. Brok over hele linjen fordi det krævede flere muskler fra éns PC.

Hvis IT udviklingen kørte på samme måde, som folk der stadigvæk hænger i XP -så havde vi godt nok ikke haft meget af det teknologiske formåen, som idag stilles til rådighed for hr. og fru Danmark.

Problemet med at erhvervslivet ikke udruller Vista er formendtlig fordi man sidder med hardware der har problemer med at køre Vista og at man ikke ønsker at køre med forskellige platforme for at lette administrationen - nok ikke fordi at Vista er et dårligere produkt.

Det er ofte til tider fuldstændig usagligt at sige at Vista går ned hele tiden. Det kan enhver sku komme og påstå. Og jeg kan ikke lade være med at have den mistanke at enten er det manglende teknisk formåen eller blot fordi éns maskine rent faktisk har det svært med at køre Vista optimalt. Altså der er ingen potens-forlænger at hente i Vista.
Gravatar #34 - esbenr
6. feb. 2009 09:17
Vi har frit valg mellem Vista og XP. Jeg har netop fået Vista på min maskine. So far har jeg på en uge haft BSOD 8 gange...

Et alternativ vi bruger meget er at installere 64 Bit Windows Server 2008 på vores udvikler-laptops. Hertil installerer vi så nogle af de desktop elementer som findes i Desktop-pakken til Windows Server 2008.

Og vupti! Så har man en 64 bit workstation med integreret HyperV og hele lortet. Den er klippe stabil og outperformer både XP og Vista til (ihvertfald) udviklerarbejde.

Try it and you'll be surprised.
Gravatar #35 - mrF0x
6. feb. 2009 09:20
Det er sku heller ikke specielt sagligt at påstå at der er Movie Maker og andre fritidsprogrammer med i Vista, som erhvervslivet ikke har interersse i og fravælger på grund af det.

Jeg ville sku da ikke sidde i en IT afdeling og ruller tingene ud som var de på (OEM) installationen. Så arbejder man da totalt med hovedet under armen.
Gravatar #36 - SHAREONLINE
6. feb. 2009 09:24
#34

hvis du har fået 8 BSOD's på en uge er der jo noget galt:)

driver eller hardware problem.

Der er flere jeg kender som også brokker sig over lign. problemer men det er fordi de har installeret en ældre driver f.eks.

Så syntes hvis du fremover skal kører vista så skal du da lige først få kigget din hardware igennem eller sørge for at der ikke bliver installeret bad drivers..
Gravatar #37 - SHAREONLINE
6. feb. 2009 09:27
#35

Nu mente jeg også at jeg savnede de programmer privat ikke på min arbejds pc:)
der er mange der flamer vista både til erhverv og til privat..
til erhverv kan jeg forstå det meste, specielt system kravene er latterlige, men privat kan jeg bare ikke se problemet som så mange andre?

har kørt med viste siden det kom og indtil windows 7 beta kom, har faktisk ALDRIG oplevet en BSOD.. kun små problemer som jeg har oplevet i samme mængde på windows xp..
Gravatar #38 - mhartvig
6. feb. 2009 09:34
I min vennekreds, er det generelt at:

1; ´Mange har købt og betalt windows xp, men gider ik give en krone for vista.
2: Enten kører folk en pirat vista eller en linux distro, sammen med en windows xp (hvor de oftest booter i xp - og kun sjældent starter op i vista)

Jeg kan bare ikke se hvordan MS kan vende det her? Går ud fra det er rimelig generelt at folk ik vil ud og købe vista, og da slet ikke windows 7, når den egentlig bare er en ny servicepack til vista?. De opfordrer jo nærmest til at man henter en pirat udgave lol:P

Kan på den anden måde heller ikke se hvoffor folk allerede kan rose windows 7?? Det er en beta - og lad os nu se hvordan den kører når de slår alle funktionerne til - så er den sikkert skod:P
Gravatar #39 - albani
6. feb. 2009 09:42
#38

"Kan på den anden måde heller ikke se hvoffor folk allerede kan rose windows 7?? Det er en beta - og lad os nu se hvordan den kører når de slår alle funktionerne til - så er den sikkert skod:P"

Det er rigtigt, glasset er halv tomt... og dem der har haft en god oplevelse med Betaen, ja det kan jo bare ikke passe vel, det MÅ jo være stinkende dårligt... det er jo MS! og det er IKKE XP!
Gravatar #40 - terracide
6. feb. 2009 09:44
#38:
Du var tydeligvis ikke med til at beta teste Vista Beta kan jeg høre.

Vista Beta's kørte RØV langsomt og slugte vildt meget CPU(diverse debugging tools der kørte ect.) og man fik at vide at hastigheden ville blive bedre i RTM....og det blev den.

Windows 7 Beta er nu på højde(hastighedsmæssigt med Vista) så når vi kommer forbi Relase Candidate og rammer RTM skulle den gerne køre endnu hurtigere.

At de så har bebeholdt driverkernel(og endda tilladt multi GPU drivere) er endnu nogle plusser til Windows 7.

Foruden den forbedrede GUI.

Terra - Men hvis du ikke kender til fakta, kan jeg godt forstå folks reaktioner kommer bag på dig...*host*

Gravatar #41 - caffery
6. feb. 2009 09:45
Folk er sgu generelt blevet for dovne og forvænte. Deres XP systemer kører (endelig) godt efter 3 servicepacks og masser af driverversioner der endelige er blevet stabile. Så kommer Vista og forandringerne dukker op akkurat som da XP kom frem første gang. Så gider folk ikke til at bøvle med nye drivere og de gider ikke sætte sig ind i et nyt system. Ren magelighed i mange tilfælde.

Vista med SP1 har aldrig crashed på min oldgamle fujitsu-siemens bærbar med special-grafikkort og jeg ska komme efter dig og det kører klippestabilt. Hvis man har 8 BSODs på en uge så er det fordi man ikke har gidet at opdatere/tjekke for nye drivere = magelighed igen. Folk er simpelthen blevet forvænte.

Når det er sagt...så blir Windows 7 forhåbentlig et system som folk GIDER at skifte til nu, for det kommer til at køre endnu bedre end Vista.
Gravatar #42 - soda
6. feb. 2009 09:49
Faktum er, at mange "medarbejdere" hjemme har vista, men bander over det og spørger os, der arbejder i IT-afdelingerne, om hvordan de kan fjernet det og få Windows XP tilbage igen.

Jeg har kun hørt to personer, der syntes det er godt, mens alle andre riser det til graven.

Jeg har ikke selv kørt med systemet hjemme, men fik dog lejligheden for, at installere Sim 2 med 7 tillægspakker og jeg var ved at blive sindssyg af alle de spørgsmål jeg skulle svare på for bare at få lov til, at køre installationen.

Disse spørgsmål (omkrnig admin rettigheder m.m.) skulle gerne være fjernet eller gjort sjældendere i Windows 7, men jeg vil se det før jeg tror på det.
Gravatar #43 - Izaaq
6. feb. 2009 09:54
#Alle jer, der rater indlæg med Flamebait, prøv lige at læse hvad folk skriver.

Tag f.eks. #9:
Bla bla bla sory men jeg arbejder i et kontor bygning med ca. 300 medarbejder og så vidt jeg ved er der ikke en eneste der savner Vista... Vi disser ligefrem folk der bruger Vista privat :P

Ballmer: Folk vil have Vista!
Zhor: På mit arbejde vil vi ikke have Vista!

Jeg synes, det er en komplet legitim og relevant besked, Zhor kommer med. Men at folk så rater indlægget med "Flamebait" må bero på, at man bare er uenig, og ikke kan tåle, at andre har andre meninger. Er dette ikke fanboism i højeste potens?

Fakta er, at Vista ikke sælger en hat i virksomheder, og aldrig kommer til det sålænge det ikke kan tilbyde mere end XP kan. Den sandhed er så ikke gået op for Ballmer endnu, desværre.
Gravatar #44 - albani
6. feb. 2009 09:56
Jeg arbejder på et kontor med 400 medarbejdere og de vil allesammen have Vista.... ALLESAMMEN!
Gravatar #45 - caffery
6. feb. 2009 10:03
Soda (42) skrev:
Faktum er, at mange "medarbejdere" hjemme har vista, men bander over det og spørger os, der arbejder i IT-afdelingerne, om hvordan de kan fjernet det og få Windows XP tilbage igen.


Faktum er også at mange "medarbejdere" er dovne og ikke har forstand på at opdatere drivere, slå UAC fra osv. Der skal ganske få steps til for at få Vista til at køre glimrende derhjemme. Sådan var det også dengang XP først kom frem.

Soda (42) skrev:
Jeg har kun hørt to personer, der syntes det er godt, mens alle andre riser det til graven.


Jeg hører også et flertal der riser det til graven. Størstedelen af de personer har ALDRIG prøvet Vista og hører det kun fra magelige bekendte at det åbenbart er skod.

Soda (42) skrev:
Disse spørgsmål (omkrnig admin rettigheder m.m.) skulle gerne være fjernet eller gjort sjældendere i Windows 7, men jeg vil se det før jeg tror på det.


Prøv at fjerne UAC og opdater driverne og vend så tilbage med en beskrivelse af hvordan det kører :)
Gravatar #46 - Magten
6. feb. 2009 10:11
esbenr (34) skrev:
Vi har frit valg mellem Vista og XP. Jeg har netop fået Vista på min maskine. So far har jeg på en uge haft BSOD 8 gange...
Yeah, blame Vista..!

Blame Canada, blame Canada, err Vista! Blame Vista!
Gravatar #47 - Kian
6. feb. 2009 10:12
Manen er jo bare mærkelig og vi må vænne os til at der kommer underlige udtalelser ud. Sådan er det bare. Jeg kan lige Vista pga Aero - det skal jeg blankt indrømme - den grafiske brugerflade er i den grad grim i XP sammenlignet med Vista. Når det kommer til brugervenliged er jeg istand til at snige mig uden som som den nørd man nu engang er. Jeg har ikke problemer med Vista.

Anyway - det webbureau jeg sidder som små-sysadmin i har besluttet at springe Vista over og fortsætte med XP. Vi er dem der bestiller Dell'er med opgradering fra Vista til XP og betaler 150 mere eller hvad det nu koster. Jeg var riiimelig muggen i starten - vi er satme kodenørder og bør os ikke lade slå ud af at der lige er nogle småting (fx netværket) som er drøn besværligt. Jeg kan ikke se forskellen på W7 og Vista. Men alle snakker om at det er fedt og det er vel forbrugerne der bestemmer - de bestemte ihvertfald at Vista var noget lort uden at argumentere.

#4
Og ja, jeg ved godt at vista er NT6.0 og windows 7 er NT6.1

Så vidt jeg ved skyldes dette at Microsoft havde meget store problemer med applikationer fra XP der tjekkede på versionsnummeret og sagtens kunne køre Vista men fordi Vista var et for højt versoinsnummer så quittede applikationen. Det har Microsoft lært af og derfor ser du ikke en NT7.0 som jeg også først troede.
Gravatar #48 - Kian
6. feb. 2009 10:15
#43
Jeg har flere gange forsøgt at banke det ind i folks hoveder at Flamebait intet har med holdning og gøren-og-laden at gøre. Flamebait er hvis man jorde uden holdning og argumentation men hvis man kan bakke sine argumenter op så kan argumentet være mindst lige så interessant som ham der har argumenter for det modsatte.

Flamebait er når man jorde uden at kunne argumentere... IKKE når man er uenig!
Gravatar #49 - Zagadka
6. feb. 2009 10:34
#43 og #48

Det er en god pointe I har som jeg er fuldstændig enig i, men det sker heldigvis ikke altid. Mit tidligere indlæg #17 giver lige netop udtryk for en holdning og er indtil videre blevet ratet Informativ 1 gang, Interessant 3 gange og Relevant 1 gang.

#34
8 BSOD på en uge fra Vista er ikke et godt tegn, men småting. Min personlige rekord er 8 BSOD på en dag fra Windows XP.
Gravatar #50 - Hald
6. feb. 2009 10:36
Bare fordi man ikke selv har dømmekraft er der jo ingen grund til at hive firmaet med ned i det, hehe..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login