mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Wow, Autodesk kommer da til at have en seriøs markedsandel, utroligt at konkurrencemyndighederne gav grønt lys.
the war is heading 2 the end :D
ikke fler time lange skender riger over hvad der er bedst vis vi nu får et maxya :D
ikke fler time lange skender riger over hvad der er bedst vis vi nu får et maxya :D
Endten er det er virkeligt godt - eller virkeligt skidt ... Godt at der kommer til at vaere én "stormagt" - sjovt nok at det ogsaa er den daarlige side ... Glaeder mig til at se hvad der kommer til at ske med det :) ...
Jeg tror at det kommer til at betyde gode tider for XSI. Som man kan læse på div. fora er brugerne meget nervøse for om "deres" program bliver udfaset. Den eneste stabile faktor er nu XSI (og ja Houdini, C4D og LW, men de har ikke så store brugerbaser som de andre). Man kunne næsten tro at Softimage havde set dette komme med deres Maya migration tool i 5 :)
Bare det ikke ender med Max til spil og Maya til film.
En anden ting, konkurrence er godt! Uden konkurrence ingen udvikling, ingen ny fantastisk feature som vil vælte hele branchen. Men hva' det har Maya jo ikke gjort i lang tid :) (ja undskyld kunne ikke lade være, og det var ikke for at starte en flamewar)
Vi går en spændende tid i møde.
#10 korrekt
Bare det ikke ender med Max til spil og Maya til film.
En anden ting, konkurrence er godt! Uden konkurrence ingen udvikling, ingen ny fantastisk feature som vil vælte hele branchen. Men hva' det har Maya jo ikke gjort i lang tid :) (ja undskyld kunne ikke lade være, og det var ikke for at starte en flamewar)
Vi går en spændende tid i møde.
#10 korrekt
Annual Revenue 2005:
Alias $83 million
Autodesk $1234 million
http://images.autodesk.com/adsk/files/Autodesk_Ali...
Der er vist ikke tvivl om hvem der var det store firma inden dette opkøb.
Det jeg synes er gemmengående når man kigger på cgtalk.com forums så er Maya brugere bange og Max brugere spændte på fremtiden. I min bog lyder det som om at Maya brugerne tror de har det bedste, mens Max brugere ikke er bange for nye ting.
Alias $83 million
Autodesk $1234 million
http://images.autodesk.com/adsk/files/Autodesk_Ali...
Der er vist ikke tvivl om hvem der var det store firma inden dette opkøb.
Det jeg synes er gemmengående når man kigger på cgtalk.com forums så er Maya brugere bange og Max brugere spændte på fremtiden. I min bog lyder det som om at Maya brugerne tror de har det bedste, mens Max brugere ikke er bange for nye ting.
.... men ok hvis det var Alias der havde købt Autodesk ville Max brugerne nok også ha set lidt anderledes på det. :)
Ja det er langt ude med de maya brugere.
Jeg brugte selv maya i sin tid men valgte max pågrund af et mindre cool interface, men også simplere. Jeg battler ofte med en canadisk ven omkring hvad der er bedst.
Da jeg dog satster 100% på spil industrien er jeg da glad for nyheden og håber at de dele af maya der er bedre en max er noget jeg kan komme til at få gavn af i fremtiden.
Jeg er dog generelt træt af den årlange myte der lyder på at maya er så meget bedre osv. Det er en and.
Hvis man kigger på antal af frontpages på cgtalk NU CGSOCIETY så er det store overtal lavet i max. I sidste ende er det dog brugeren og ikke programmet der gør forskellen.
Jeg brugte selv maya i sin tid men valgte max pågrund af et mindre cool interface, men også simplere. Jeg battler ofte med en canadisk ven omkring hvad der er bedst.
Da jeg dog satster 100% på spil industrien er jeg da glad for nyheden og håber at de dele af maya der er bedre en max er noget jeg kan komme til at få gavn af i fremtiden.
Jeg er dog generelt træt af den årlange myte der lyder på at maya er så meget bedre osv. Det er en and.
Hvis man kigger på antal af frontpages på cgtalk NU CGSOCIETY så er det store overtal lavet i max. I sidste ende er det dog brugeren og ikke programmet der gør forskellen.
Jeg er stor MAX tilhænger, så jeg er glad for at det ikke er Maya der har købt MAX.
Men Maya har nogle helt andre egenskaber end max, som mange nok vil savne..
Hvis man ser lidt på hvor mange fede film der er lavet med maya, og hvor lidt max har, fører Maya stort..
Det virker som om de alle slår sig sammen. Adobe har jo også købt Macromedia
Men Maya har nogle helt andre egenskaber end max, som mange nok vil savne..
Hvis man ser lidt på hvor mange fede film der er lavet med maya, og hvor lidt max har, fører Maya stort..
Det virker som om de alle slår sig sammen. Adobe har jo også købt Macromedia
mon ikke bare Maya bliver lanceret til Film sjov ? og så Max til spil udviklere?
tvivler på de stopper en af linierne lige med det samme.. (inden for de næste 5 år)
tvivler på de stopper en af linierne lige med det samme.. (inden for de næste 5 år)
Synes det lyder som en spændende fusion... Har brugt Maya i 2 år nu, og det som jeg savner mest, er muligheden for sammenspil med autodesk's compositing linie af programmer (Combustion/Flame/Inferno).
Men tror ikke at Maya bliver udfaset, forskellen på de to programmer er så enorm at Maya's afgang ville skabe et kæmpe hul, som 3DS max ville få meget svært ved at udfylde...
Maya er jo mange gange mere avanceret end 3DS max, tag bare Maya Fluids og Maya Cloth/Hair... Og Maya's partikkel og dynamics engine er også mere hardcore end 3DS max.
3DS max har de fordele at det er uendeligt nemmere at gå til, og der er også rigtig mange hverdags funktioner i 3DS max, som man skal installere 3. parts scripts for at få bare nogenlunde i Maya.
Skulle dog ikke have så meget imod at de fusionerede Maya med 3DS max, så de kombinerede Maya's avancerede scripting system, paint effects, dynamics og partikler med 3DS max's brugervenlighed.
Kunne forestille mig at det ville udkomme i 2 udgaver... en til film som inkluderede cloth, paint effects, fluids, og alt det som bruges til feature film produktioner, og en udgave som er mere mindet til spil og visualiserings opgaver, som ikke indeholder alt det avancerede gejl. :)
Men tror ikke at Maya bliver udfaset, forskellen på de to programmer er så enorm at Maya's afgang ville skabe et kæmpe hul, som 3DS max ville få meget svært ved at udfylde...
Maya er jo mange gange mere avanceret end 3DS max, tag bare Maya Fluids og Maya Cloth/Hair... Og Maya's partikkel og dynamics engine er også mere hardcore end 3DS max.
3DS max har de fordele at det er uendeligt nemmere at gå til, og der er også rigtig mange hverdags funktioner i 3DS max, som man skal installere 3. parts scripts for at få bare nogenlunde i Maya.
Skulle dog ikke have så meget imod at de fusionerede Maya med 3DS max, så de kombinerede Maya's avancerede scripting system, paint effects, dynamics og partikler med 3DS max's brugervenlighed.
Kunne forestille mig at det ville udkomme i 2 udgaver... en til film som inkluderede cloth, paint effects, fluids, og alt det som bruges til feature film produktioner, og en udgave som er mere mindet til spil og visualiserings opgaver, som ikke indeholder alt det avancerede gejl. :)
#14: Nej, vi er ikke bange for nye ting, det er bare frygten for at skifte vores laserkanoner ud med autodesk's stenspyd.
Trods sine mangler, ville det bare være en lænke om manges ben at skifte fra Maya til 3DS max.
Og 3DS max brugere skal da være mere end glade for udsigten til at nogle af Maya's mere avancerede funktioner kunne blive implementeret. :P
Trods sine mangler, ville det bare være en lænke om manges ben at skifte fra Maya til 3DS max.
Og 3DS max brugere skal da være mere end glade for udsigten til at nogle af Maya's mere avancerede funktioner kunne blive implementeret. :P
Nu er der så mange der taler for Maya her, så jeg ville lige give 3dsmax lidt support. 3dmax er Maya overlegent på følgende punkter:
3rd party renders, som endnu ikke er til maya. (Brazil, vray, final render. Ved godt flere af dem er på vej.)
3rd party plugins, som endnu ikke er til maya. (Thinking particles, Afterburn, polyboost)
Polygon modelering.
Ikke så meget spild af skærmplads i UI.
Snapping.
3dsmax har også nu Shave&haircut, og 3dsmax particleflow tools er af mange på de store effekt huse i USA beskrevet uunværlige, specielt sammen med Thinking particles of AfterBurn.
Det største minus ved 3dsmax er dens viewport hastighed. Grunden til at den er sløv er max's modifier stack, som på den anden side er et af dens stærkeste værktøjer.
Jeg synes det er ret utroligt at mange maya folk stadig ser 3dsmax som et stenalder 3d program. Nogen af de arbejdsopgaver jeg har i 3d, archviz f.eks., ville være døden at skulle lave i maya. Jeg ved godt at 3dsmax ikke er det bedste til alt, hvis jeg troede det ville jeg være ret naiv.
Og angående film så er 3dsmax kommet meget godt efter det de sidste par år. Her kan fx. nævnes: Star Wars EP3, Sin City, Sky Captain, Day after Tomorrow, Hellboy se flere her: http://www.groundzerofx.com/maxinfilm/
... men på den anden side så er 3dsmax størst i spilbranchen og branche har værret større end filmbranchen i flere år.
3rd party renders, som endnu ikke er til maya. (Brazil, vray, final render. Ved godt flere af dem er på vej.)
3rd party plugins, som endnu ikke er til maya. (Thinking particles, Afterburn, polyboost)
Polygon modelering.
Ikke så meget spild af skærmplads i UI.
Snapping.
3dsmax har også nu Shave&haircut, og 3dsmax particleflow tools er af mange på de store effekt huse i USA beskrevet uunværlige, specielt sammen med Thinking particles of AfterBurn.
Det største minus ved 3dsmax er dens viewport hastighed. Grunden til at den er sløv er max's modifier stack, som på den anden side er et af dens stærkeste værktøjer.
Jeg synes det er ret utroligt at mange maya folk stadig ser 3dsmax som et stenalder 3d program. Nogen af de arbejdsopgaver jeg har i 3d, archviz f.eks., ville være døden at skulle lave i maya. Jeg ved godt at 3dsmax ikke er det bedste til alt, hvis jeg troede det ville jeg være ret naiv.
Og angående film så er 3dsmax kommet meget godt efter det de sidste par år. Her kan fx. nævnes: Star Wars EP3, Sin City, Sky Captain, Day after Tomorrow, Hellboy se flere her: http://www.groundzerofx.com/maxinfilm/
... men på den anden side så er 3dsmax størst i spilbranchen og branche har værret større end filmbranchen i flere år.
Er maya ikke også udviklet til andre platforme end lige windows? og er der ikke noget med at maya kan rendere via netværk over flere maskiner?
#22:
- 3rd party renders... ok, der kan Maya ikke være med, men så længe den kan bruge Renderman, så er alt vel som det skal være. Og så er mentalray efterhånden så integreret i Maya, og det kan ikke rigtig siges om 3DS max.
- 3rd party plug-ins... der findes også en masse gale plug-ins til Maya.
- Polygon Modelling... Polygons mindst ligeså godt i Maya end i 3DS max, og med MJPolyTools (som også findes til 3DS max) bliver det nemt som en drøm. En del af det skyldes at Maya nemt håndterer 5 gange så mange polys uden at choke. Og når nu vi snakker om modelling, hvad så med Subdivision Surfaces?
- Spild af skærmplads i Maya? UI'et er mindre end i 3DS max, og man kan slå alle UI elementer fra en af gangen. Og når nu vi snakker UI, så rykker Maya's shelves altså mega hårdt.
- Snapping... ikke sikker på hvad du mener, men jeg har aldrig haft nogle problemer what-so-ever med snapping i Maya, snapper til alt hvad man vil have den til.
Men når du nævner ulemper i Maya kontra 3DS max, så kan du ikke have brugt Maya ret meget, for så ville du vide at Maya crasher meget ondere end 3DS max, og der er ikke noget der hedder backups... når Maya crasher, så er ALT væk.
Kameraet... Maya's akilieshæl. Det er lige til at hoppe ud fra et højt sted, så belastende det kan være fra tid til anden. Men bonus er at 2D viewports er låst, så man ikke kommer til at rotere kameraet så man får det der mærkelige isometriske perspektiv som giver hovedpine. :P
#25:
Jo, men ikke på en windows computer... den virker kun på Linux, og hvis nok også på UNIX. Maya kommer med cd'er til 2000/XP, MAC, Linux og UNIX btw.
- 3rd party renders... ok, der kan Maya ikke være med, men så længe den kan bruge Renderman, så er alt vel som det skal være. Og så er mentalray efterhånden så integreret i Maya, og det kan ikke rigtig siges om 3DS max.
- 3rd party plug-ins... der findes også en masse gale plug-ins til Maya.
- Polygon Modelling... Polygons mindst ligeså godt i Maya end i 3DS max, og med MJPolyTools (som også findes til 3DS max) bliver det nemt som en drøm. En del af det skyldes at Maya nemt håndterer 5 gange så mange polys uden at choke. Og når nu vi snakker om modelling, hvad så med Subdivision Surfaces?
- Spild af skærmplads i Maya? UI'et er mindre end i 3DS max, og man kan slå alle UI elementer fra en af gangen. Og når nu vi snakker UI, så rykker Maya's shelves altså mega hårdt.
- Snapping... ikke sikker på hvad du mener, men jeg har aldrig haft nogle problemer what-so-ever med snapping i Maya, snapper til alt hvad man vil have den til.
Men når du nævner ulemper i Maya kontra 3DS max, så kan du ikke have brugt Maya ret meget, for så ville du vide at Maya crasher meget ondere end 3DS max, og der er ikke noget der hedder backups... når Maya crasher, så er ALT væk.
Kameraet... Maya's akilieshæl. Det er lige til at hoppe ud fra et højt sted, så belastende det kan være fra tid til anden. Men bonus er at 2D viewports er låst, så man ikke kommer til at rotere kameraet så man får det der mærkelige isometriske perspektiv som giver hovedpine. :P
#25:
Jo, men ikke på en windows computer... den virker kun på Linux, og hvis nok også på UNIX. Maya kommer med cd'er til 2000/XP, MAC, Linux og UNIX btw.
det der overrasker mig mest er nu at det altid har været stort set umuligt at veksle filer mellem de to programmer. Man har altid skulle bruge en 3rd party program...
Det svarer lidt til at microsoft og linux slår sig sammen..
Hvis alt går galt har vi jo stadig lightwave, SoftImage, Cinema 4d , hudini ... osv
Det svarer lidt til at microsoft og linux slår sig sammen..
Hvis alt går galt har vi jo stadig lightwave, SoftImage, Cinema 4d , hudini ... osv
#22
Ikke ifølge Douglas Lowenstein ;)
http://www.theesa.com/archives/2005/05/e3_2005_sta...
... men på den anden side så er 3dsmax størst i spilbranchen og branche har værret større end filmbranchen i flere år.
Ikke ifølge Douglas Lowenstein ;)
How many of you have written at any time that the video game industry is bigger than Hollywood, or have heard someone in the industry make such a claim?
Let's set the record straight once and for all: it is simply not true -- yet.
It has never been true. Yes, when you add video game hardware sales and software sales together, you come up with a figure which exceeds the total box office take of the film industry. But including hardware sales in the figure skews the comparison. Why not include the sales of DVD players? And even if you think it is valid to include console, handheld and related hardware sales in the calculation, it fails to account for the streams of additional revenue produced by Hollywood, from DVD and VCR rental and sales to syndication of films for broadcast and cable TV. In truth, the worldwide film industry stands at about $45 billion and the worldwide video game industry checks in at around $28 billion.
http://www.theesa.com/archives/2005/05/e3_2005_sta...
jeg synes sq det er tragisk, det er her konkurrencen var på markedet, jeg kunne godt være bange for at udviklingen går lidt i stå nu..
Men mon ikke de har lavet det køb fordi den core der ligger i maya har nogen fordele, og derfor har planer om at lave et max interface til den, så man sådan set kan få maya med max interface?
Men mon ikke de har lavet det køb fordi den core der ligger i maya har nogen fordele, og derfor har planer om at lave et max interface til den, så man sådan set kan få maya med max interface?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.