mboost-dp1

Wikimedia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Alle der støtter Apple og deres meget meget sære opfattelse af kundeservice og ikke mindst partner samarbejde, prøv at se lidt af disse videoer:
https://www.youtube.com/user/rossmanngroup
Just saying....
https://www.youtube.com/user/rossmanngroup
Just saying....
#1 - Luis Rossman er the shit. Han laver mega gode, og unbiased, videoer. Nu siger jeg unbiased, men det er det vel egentlig, da han dokumenterer sine påstande MEGET grundigt i sine videoer. Og i en sådan grad jeg vil kalde det unbiased.
Men tillykke til Apple. De slår fast, med syvtommer søm, at man ikke behøver at lave gode produkter, eller yde god service, for at tjene flest penge. De sætter et eksempel som alle firmaer kan følge og bekræfter at man nemt kan komme foran ved at skide på alt og alle :D
Men tillykke til Apple. De slår fast, med syvtommer søm, at man ikke behøver at lave gode produkter, eller yde god service, for at tjene flest penge. De sætter et eksempel som alle firmaer kan følge og bekræfter at man nemt kan komme foran ved at skide på alt og alle :D
#1+2 Er det ikke tilfældet ved alle store virksomheder? - Forskellen er nok mere at der er så mange Apple-haters. Antenne-gate og bend-gate var et super eksempel på en retorik der var kørt et af sporet fra haters.
Det er lidt ligesom med muslimer. Alle hader muslimer, fordi de er radikale, voldtager børn og slår deres koner, men hvor store er indsatsen mod radikale kristne i Danmark med dokumenteret vold mod kvinder og seksuelle overgreb på børn? - Den eksistere ikke, til gengæld jagter vi spøgelser hos muslimerne. Sammenligningen er, at vi er blinde og elsker at dæmonisere. Apple er bare endnu en virksomhed, continue - nothing to see her :-D
Med det sagt, så har Apple altid haft en eller anden skør købt-som-beset politik, så alle omkostninger man måtte få, når man har forladt biksen, er ens egen hovedpine.
Det er også lidt finurligt, at deres appstore ikke er blevet mødt med en antitrust sag i usa. Umiddelbart synes jeg, at sagen er mere grum end IE vs netscape i tidernes morgen.
Det er lidt ligesom med muslimer. Alle hader muslimer, fordi de er radikale, voldtager børn og slår deres koner, men hvor store er indsatsen mod radikale kristne i Danmark med dokumenteret vold mod kvinder og seksuelle overgreb på børn? - Den eksistere ikke, til gengæld jagter vi spøgelser hos muslimerne. Sammenligningen er, at vi er blinde og elsker at dæmonisere. Apple er bare endnu en virksomhed, continue - nothing to see her :-D
Med det sagt, så har Apple altid haft en eller anden skør købt-som-beset politik, så alle omkostninger man måtte få, når man har forladt biksen, er ens egen hovedpine.
Det er også lidt finurligt, at deres appstore ikke er blevet mødt med en antitrust sag i usa. Umiddelbart synes jeg, at sagen er mere grum end IE vs netscape i tidernes morgen.
Ni (3) skrev:Med det sagt, så har Apple altid haft en eller anden skør købt-som-beset politik, så alle omkostninger man måtte få, når man har forladt biksen, er ens egen hovedpine.
Faktisk ikke. Apple har været meget gode til at yde support på gamle enheder med fejl.
En kollega fik skiftet grafikkortet i en 5 år gammel iMac - og jeg har selv fået skiftet grafikkort i en MacBook Pro selvom den var mere end 2 år gammel, som jo er normal reklamationsret.
Vil absolut ikke kalde Apple for Købt som beset.
#4 - Da jeg arbejdede som AASP (apple authorized service provicer) fik jeg også lige pludselig MANGE iMacs ind som skulle have skiftet grafikkort, som for længst var udenfor alt der hedder garanti. Det var ikke mig der bestemte det. Det var Apple der prioriterede det op.
Det var fordi maskinerne var produceret elendigt fra starten. Der var en fejl på mange af grafikkortene som gjorde, at det ville dø tidligere, end det burde. Lidt ligesom butterfly-gate, bendgate og hvad har vi.
Man kan undre sig over, at Apple kun giver 1 års garanti på selv deres dyreste maskiner, hvorimod man som regel får 2 års garanti på en Acer/ASUS/Toshiba whatever maskine til 2000kr.
Det kommer meget an på hvad der er galt med produktet før det gælder. Apple er gode til at fikse problemet, hvis de VED at det bliver et problem. Hvis det er en fejl der kommer efter almindelig brug, på et produkt som de ved ikke er fejlbehæftet ved release, er det bare ærgerligt efter et år.
Det er i hvert fald hvad min erfaring siger mig fra da jeg arbejdede som AASP et år.
Det var fordi maskinerne var produceret elendigt fra starten. Der var en fejl på mange af grafikkortene som gjorde, at det ville dø tidligere, end det burde. Lidt ligesom butterfly-gate, bendgate og hvad har vi.
Man kan undre sig over, at Apple kun giver 1 års garanti på selv deres dyreste maskiner, hvorimod man som regel får 2 års garanti på en Acer/ASUS/Toshiba whatever maskine til 2000kr.
Det kommer meget an på hvad der er galt med produktet før det gælder. Apple er gode til at fikse problemet, hvis de VED at det bliver et problem. Hvis det er en fejl der kommer efter almindelig brug, på et produkt som de ved ikke er fejlbehæftet ved release, er det bare ærgerligt efter et år.
Det er i hvert fald hvad min erfaring siger mig fra da jeg arbejdede som AASP et år.
Ni (3) skrev:
Det er lidt ligesom med muslimer. Alle hader muslimer, fordi de er radikale, voldtager børn og slår deres koner, men hvor store er indsatsen mod radikale kristne i Danmark med dokumenteret vold mod kvinder og seksuelle overgreb på børn? - Den eksistere ikke, til gengæld jagter vi spøgelser hos muslimerne. Sammenligningen er, at vi er blinde og elsker at dæmonisere
Nemlig.. Der findes nemlig slet ingen dokumentation for at større mængder af immigranter har givet mere kriminalitet af nogen som helst form! Hverken vold, stoffer, voldtægter eller andet.
"Sammenligningen er, at vi er blinde og elsker at dæmonisere" Eller også er du bare snothamrende naiv, hvis du selv tror på det du skriver!
Andre virksomheder slipper netop ikke af sted med at lave så meget lort, da deres kunder så straffer dem, hvor Apple fans i stedet ynder at give brugeren skylden, da det jo på ingen måde kan være deres idealiserede afgud Apple som kan fejle. Når man som kunde stiller sig op og forsvarer designfejl gang på gang, ognærmest shamer brugere som vil påpege fejl som værende andet end deres egen fejl. Så er man selv med til at skabe en virksomheds kultur som er = Buk dig, så skal vi se hvor meget du kan tage!
Hvis jeg købte en PC fra HP som thermal throttlede hvis jeg prøvede at udnytte dens kræfter til fulde, så ville jeg sq ikke forsvare HP på nogen måde, lige så meget som jeg vil forsvare nogen som helst anden producent der solgte mig noget lort.. Køber eksempelvis ikke LG telefoner.. Og det gør jeg ikke fordi de røvrendte kunderne af deres Optimus 2X i tidernes morgen, men heldigvis er der andre der laver lignende produkter.
Hærmoriden (6) skrev:
Apple fejler ikke noget. Men Humac som er en reseller er ikke altid lige god at danse med.
Tror at problemet er at Apple behandler deres forhandlere som skidt.
Har selv været i den situation at have solgt 2 Macbooks, som jeg skaffede via de autoriserede kanaler.
Jeg tjente vel omkring 3-400,- pr. stk. og var alligevel 5-600,- dyrere end Elgiganten og Apple.dk.
Bemærk at de 3-400,- blandt andet også dækker fragt fra leverandør, tidsforbrug med at finde ud af hvad kunden skal have, og sælge dem til kunden, og håndtere betaling. Så er der ikke meget tilbage.
Her viste der sig så at være fejl på keyboard på begge 2 efter et halvt års tid.
Jeg kontaktede Apple, og her skulle jeg betale for at sende de 2 Macbooks ind til servicecenteret, og jeg skulle betale for fragten retur fra servicecenteret. Udskiftningen af keyboards var indenfor garantien, så det var gratis.
Dvs. jeg havde en udgift på omkring 2-400,- for at dække garantien på 2 stk. Macbooks overfor slutkunden.
Havde det været en ASUS bærbar (eller stort set en hvilken som helst anden end Apple), så ville jeg kunne kontakte servicecenteret, få tilsendt fragt seddel, og få afhentet den defekte bærbar her på adressen, og returneret hertil efterfølgende, uden at der havde været en eneste udgift ud over mit tidsforbrug.
Har fra telefonbutikkerne også ladet mig fortælle, at Apple forlanger at deres udstyr kun må udstilles på bestemte hylder og andet materiale, som man skal købe af Apple.
Alle andre producenter stiller sådan noget gratis tilrådighed.
Butikkerne tjener stort set ikke noget på deres telefoner, med mindre de sælges med abonnement.. og så er det abonnementet de tjener på, ikke telefonen.
Men de er jo nærmest nødt til at have Apple produkterne på hylderne.. og Apple udnytter, efter min mening, den situation.
I sidste ende betyder det at der ikke er meget til overs til at dække serviceomkostningerne hos forhandlerne, og i mange tilfælde betyder det at det er kunden der ender som taberen.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:Faktisk ikke. Apple har været meget gode til at yde support på gamle enheder med fejl.
En kollega fik skiftet grafikkortet i en 5 år gammel iMac - og jeg har selv fået skiftet grafikkort i en MacBook Pro selvom den var mere end 2 år gammel, som jo er normal reklamationsret.
De reparationsudvidelsesprogrammer eksistere kun pga. gruppesøgsmål mod Apple.
Jeg har selv haft en 2011 MacBook Pro med grafikkort-problemer og min datters defekte MacBook Air stående på hylden i et par år, indtil Apple "anerkendte" fejlene.
Ift. fortjenesten på en iphone, er der nogle ting jeg ikke kan få til at hænge sammen.
Jeg er ansat i en kommune, og her kan afdelingerne købe telefoner til deres medarbejdere. Vi har en indkøbsaftale - vistnok med TDC - og jeg kan se, at en iphone X 64gb vil koste min afdeling 4.556,29.
Ser jeg på, hvad sådan en koster "i butikkerne", kan jeg lige nu købe sådan en til 7444 hos Elgiganten. Altså en prisforskel på næsten 3000 kr.
Nu betaler kommuner ikke moms, men selvom vi lægger momsen på, så er det stadig en prisforskel på over 1500,-
iPhone 8 koster kommunen knap 3200,- mod 5000 hos elgiganten, iPhone 7 128gb til knap 3000 og små 5000 hos Mobileshop.
Enten sender TDC en masse penge over i der kommunale system, eller også er der en anden økonomi i den slags udstyr, end det lyder til her i tråden.
Jeg er ansat i en kommune, og her kan afdelingerne købe telefoner til deres medarbejdere. Vi har en indkøbsaftale - vistnok med TDC - og jeg kan se, at en iphone X 64gb vil koste min afdeling 4.556,29.
Ser jeg på, hvad sådan en koster "i butikkerne", kan jeg lige nu købe sådan en til 7444 hos Elgiganten. Altså en prisforskel på næsten 3000 kr.
Nu betaler kommuner ikke moms, men selvom vi lægger momsen på, så er det stadig en prisforskel på over 1500,-
iPhone 8 koster kommunen knap 3200,- mod 5000 hos elgiganten, iPhone 7 128gb til knap 3000 og små 5000 hos Mobileshop.
Enten sender TDC en masse penge over i der kommunale system, eller også er der en anden økonomi i den slags udstyr, end det lyder til her i tråden.
#11 - Som vi alle ved, er fortjenesten for Apple enorm. De sælger deres produkter vanvittigt dyrt, med en forsvindende lille profit for forhandleren.
TDC køber MANGE iPhones og kan dermed få en meget bedre pris. Jo mere Apple man køber via officielle kanaler, desto bedre partnerstatus får man hos Apple. Jo højere "level" man er som forhandler hos Apple, desto billigere kan man købe produkterne.
Kommunen har sandsynligvis en aftale på plads med TDC som leverer alle mulige ting til jer. Der iblandt iPhones. Måske tager de et tab for hver solgt iPhone, men hvis du går tallene igennem, bliver i garanteret flået på andre produkter, som man ikke skulle mene var så dyre. Eksempelvis en 8gb USB pen til 200kr eller sådan noget. Ting som kommunen køber meget, er sandsynligvis dyrere end andre steder.
TDC skal nok tjene penge på kommunen i hvert fald :D
TDC køber MANGE iPhones og kan dermed få en meget bedre pris. Jo mere Apple man køber via officielle kanaler, desto bedre partnerstatus får man hos Apple. Jo højere "level" man er som forhandler hos Apple, desto billigere kan man købe produkterne.
Kommunen har sandsynligvis en aftale på plads med TDC som leverer alle mulige ting til jer. Der iblandt iPhones. Måske tager de et tab for hver solgt iPhone, men hvis du går tallene igennem, bliver i garanteret flået på andre produkter, som man ikke skulle mene var så dyre. Eksempelvis en 8gb USB pen til 200kr eller sådan noget. Ting som kommunen køber meget, er sandsynligvis dyrere end andre steder.
TDC skal nok tjene penge på kommunen i hvert fald :D
Hærmoriden (6) skrev:XorioZ (5) skrev:#4 og hvad kostede disse reparationer så?
De var vel gratis
Jeg har osse fået tepareret alt mit Apple halløj der måtte være gået i stykker gratis.
Apple fejler ikke noget. Men Humac som er en reseller er ikke altid lige god at danse med.
Altså, jeg har været uddannet til at være Apple supporter... nej, det er bestemt IKKE gratis. Jeg chattede med en Apple fan om dette og vi kom frem til at han mente at de altid havde gratis service, men det var jo så netop fordi han skiftede Apple enheder så tit at han ikke kom udenfor den perioder hvor enhederne er dækket af deres gratis support periode. Jeg kan ikke huske hvor lang tid den gratis support dækker, men når man er ude over den skal man købe et månedligt eller årligt abonnement. Man kan måske også købe det per sag, men det hvis det var muligt var det vidst for dyrt til at det kunne betale sig.
ToFFo (12) skrev:Kommunen har sandsynligvis en aftale på plads med TDC som leverer alle mulige ting til jer. Der iblandt iPhones. Måske tager de et tab for hver solgt iPhone, men hvis du går tallene igennem, bliver i garanteret flået på andre produkter, som man ikke skulle mene var så dyre. Eksempelvis en 8gb USB pen til 200kr eller sådan noget. Ting som kommunen køber meget, er sandsynligvis dyrere end andre steder.
TDC skal nok tjene penge på kommunen i hvert fald :D
Fantastisk, som du kan beskrive, hvordan TDC's profitmodel ser ud ift min arbejdsplads. Sikken en indsigt.
Tdc leverer kommunens mobiltelefonløsning (abonnementer), mobiltelefoner og tablets. Thats it.
Jeg har set en faktura på det billigste abonnement, og det lyder på ca. 20,- plus moms. Pr. Md.
Og TDC's forretningsmetoder i øvrigt taget i betragtning, er jeg faktisk ikke sikker på, at de tjener penge.
Medmindre profitten på telefonenerne altså er langt højere.
Men hvis TDC får telefonerne så meget billigere end de andre, hvorfor så ikke bare sælge dem tol alle, og så kvæle konkurrenterne?
#15 Nej, jeg blev uddannet som telefon supporter, et arbejd hjemmefra job hvor man fik en iMac tilsendt og så blev jeg uddannet sammen med et hold andre nye Apple supporters. Interessant oplevelse, men jeg er kan nu meget bedre li det job jeg har nu som software udvikler.
Det overraskede mig lidt hvor meget af jobbet der ville gå med at skulle undersøge om kundernes produkter stadigt havde support og hvis ikke at man så skulle sælge dem support pakker.
Det overraskede mig lidt hvor meget af jobbet der ville gå med at skulle undersøge om kundernes produkter stadigt havde support og hvis ikke at man så skulle sælge dem support pakker.
#16 - Du kan være sikker på de ikke sælger produkter til jer med tab. De skal nok tjene penge på at sælge til jer. Og ikke bare lidt penge men gode penge. Du tror vel ikke de gør det for at være "flinke" fordi det er kommunen.
TDC må ikke sælge til alle, til den pris. De har en aftale på plads med Apple, hvor de får en speciel pris på produkterne til jer. Det man kalder et bid på produktet. Et bid opnår man ved at sende en forespørgsel om billigere pris på X antal produkter til Y kunde. Så siger man at man eksempelvis sælger 500 enheder over 3 måneder, eller mere/mindre over en længere/kortere periode, og på den måde opnår man en meget bedre pris.
TDC må ikke sælge til alle, til den pris. De har en aftale på plads med Apple, hvor de får en speciel pris på produkterne til jer. Det man kalder et bid på produktet. Et bid opnår man ved at sende en forespørgsel om billigere pris på X antal produkter til Y kunde. Så siger man at man eksempelvis sælger 500 enheder over 3 måneder, eller mere/mindre over en længere/kortere periode, og på den måde opnår man en meget bedre pris.
ToFFo (18) skrev:#16 - Du kan være sikker på de ikke sælger produkter til jer med tab. De skal nok tjene penge på at sælge til jer. Og ikke bare lidt penge men gode penge. Du tror vel ikke de gør det for at være "flinke" fordi det er kommunen.
TDC må ikke sælge til alle, til den pris. De har en aftale på plads med Apple, hvor de får en speciel pris på produkterne til jer. Det man kalder et bid på produktet. Et bid opnår man ved at sende en forespørgsel om billigere pris på X antal produkter til Y kunde. Så siger man at man eksempelvis sælger 500 enheder over 3 måneder, eller mere/mindre over en længere/kortere periode, og på den måde opnår man en meget bedre pris.
TDC er alt for lille et selskab til at de kan opnå så betydelig en rabat.
Det er ikke mange år siden at Elgiganten var en af de største forhandlere i Danmark, og deres fortjeneste er helt sikkert ikke så høj.
Hvis du tjekker TDC's årsregnskab, så snakker de en del om salg af mobiltelefoner til under kostpris som en del af deres [kunde]fastholdelsesomkostninger for erhverv/offentlige.
Derudover så nævnes der en del om nye offentlige aftaler (blandt andet 100.000 nye mobilkunder i 2018).
Så TDC tilbyder mobiler med et tab til det offentlige som de dækker igennem de +100.000 mobilabonnementer.
#19 - Spørgsmålet gik på om de tjente penge på at sælge til kommunen. Selvfølgelig gør de det. Jeg kan godt se det smarte i at sælge en telefon med tab, for så at tjene penge på abonnementet. Men fact er at de selvfølgelig tjener penge på at sælge til kommunen på sigt :)
ToFFo (18) skrev:#16 - Du kan være sikker på de ikke sælger produkter til jer med tab. De skal nok tjene penge på at sælge til jer. Og ikke bare lidt penge men gode penge. Du tror vel ikke de gør det for at være "flinke" fordi det er kommunen.
Flinke? Nej, men når jeg ser på diverse - især store - virksomheder, så er der nogen (personer) som tjener penge på at lave et antal handler eller skaffe et antal kunder. Uanset om virksomheden egentligt tjener penge. Det handler bare om at få kunden ind i butikken. (Se evt. bankkrisen, hvor medarbejdere fik bonus på at sælge lån, uanset om det var gode (profitable) lån).
ToFFo (18) skrev:TDC må ikke sælge til alle, til den pris. De har en aftale på plads med Apple, hvor de får en speciel pris på produkterne til jer. Det man kalder et bid på produktet. Et bid opnår man ved at sende en forespørgsel om billigere pris på X antal produkter til Y kunde. Så siger man at man eksempelvis sælger 500 enheder over 3 måneder, eller mere/mindre over en længere/kortere periode, og på den måde opnår man en meget bedre pris.
Men så har de også sådan en aftale med Samsung, for dem kan vi også købe billigere.
ScorpD (19) skrev:
Derudover så nævnes der en del om nye offentlige aftaler (blandt andet 100.000 nye mobilkunder i 2018).
Så TDC tilbyder mobiler med et tab til det offentlige som de dækker igennem de +100.000 mobilabonnementer.
Men de abonnementer vi har gennem TDC (som vi i øvrigt ikke er bundet af - vi kan frit vælge anden leverandør) er også meget billige. Som sagt er det billigste (med vistnok 2GB data/md) på ca. 20,- plus moms.
Og jeg er klar over, at dataoverførsel mv. ikke koster alverden for TDC, men hvis de har givet mig 2000 kr. i rabat på telefonen, skal jeg have den i 100 måneder, før den i princippet går i nul. Jeg har den måske i det halve. Dvs. at for at de tjener penge på det, skal jeg have telefonen i 150 måneder eller mere. Det er der jo ingen der har.
Hvad der forstærker problematikken er så, at "erhvervstelefonen" ofte erstatter en privat købt telefon. Dvs. at jeg IKKE går ud og køber en telefon til mig selv til "fuld pris", men nøjes med den jeg har gennem mit arbejde. Dvs. en mætning af markedet med tilskud.
Den måde de naturligvis kan tjene penge på, er hvis telefonen reelt kun koster dem det halve og de derfor barberer en stor del af profitten af.
Jeg har bare på fornemmelsen, at der er en ganske anden økonomi i mobil- og telebranchen, end det umiddelbart ser ud til. Så er det muligt, at små leverandører bliver "tørret" (det ville ikke være første gang), og at det er de store, som render med hele byttet.
Der er bare ikke noget i "kommuneaftalen" som tyder på, at de har et overskud, hvis den oplyste markedspris på pricerunner, reelt er prisen plus/minus et par hundrede kroner i profet. (Herunder abonnementsudgifter).
#21 - Samsung, Lenovo, HP, Apple, you name it. Alle vil gerne sælge produkter. Og gerne til en lavere pris. Jeg sidder med B2B salg til daglig og søger bids hos diverse producenter hver dag.
Tag for eksempel en Lenovo X1 Carbon som er en vild maskine. Lad os sige den koster 15k for 1stk. Jeg søger så bid hos Lenovo fordi jeg ved min kunde skal bruge 20 af dem over de næste par måneder. Så er prisen måske 10k i stedet. Så kan jeg give den besparelse videre til kunden. Fortjenesten bliver også mindre for mig, men det er hvad der skal til for at klare konkurrencen. Avancen er typisk på 5-10%. Så en computer til 20k giver naturligvis større fortjeneste end en på 5k.
VI får også gode priser på Samsung produkter, men det kræver at vi bestiller dem via officielle kanaler, og ikke får dem fra leverandører som bestiller dem fra østlande for at presse prisen på den måde. Så kan de nemlig ikke KNOX registreres og så mister vi vores partnerstatus, hvis de finder ud af det.
Der er sygt mange regler når det kommer til B2B handel. Det er en helt anden verden hvis man er vant til at være privatkunde :P
Tag for eksempel en Lenovo X1 Carbon som er en vild maskine. Lad os sige den koster 15k for 1stk. Jeg søger så bid hos Lenovo fordi jeg ved min kunde skal bruge 20 af dem over de næste par måneder. Så er prisen måske 10k i stedet. Så kan jeg give den besparelse videre til kunden. Fortjenesten bliver også mindre for mig, men det er hvad der skal til for at klare konkurrencen. Avancen er typisk på 5-10%. Så en computer til 20k giver naturligvis større fortjeneste end en på 5k.
VI får også gode priser på Samsung produkter, men det kræver at vi bestiller dem via officielle kanaler, og ikke får dem fra leverandører som bestiller dem fra østlande for at presse prisen på den måde. Så kan de nemlig ikke KNOX registreres og så mister vi vores partnerstatus, hvis de finder ud af det.
Der er sygt mange regler når det kommer til B2B handel. Det er en helt anden verden hvis man er vant til at være privatkunde :P
Nu er der flere her med den holdning at det nærmest er utænkeligt at et firma sælger Apple produkter med tab.
Jeg har ikke noget indsigt i om der rent faktisk er firmaer der gør det specifikt på apple produkter, men på mange andre produkter kan jeg da sige med sikkerhed at der er masser af firmaer der tjener gode penge på at sælge med et tab. Det lyder måske fjollet, men fakta er at når du har mange kunder kan du sagtens sælge med tab til én kunde for at opnå bedre volume på dit indkøb og dermed forhandle bedre priser overordnet set på dit indkøb, som så betyder bedre brutto avance på en lang række andre kunder. Sådan fungere verden i alle store virksomheder, så jeg tvivler på det er anderledes i telebranchen.
Ud over den generelle indkøbspris er der ofte også bonus aftaler ved aftag af X antal produkter, så det faktisk slet ikke kan betale sig at købe mindre. Det er det samme man ser på dagligvare. Nogle gange kan det ikke svare sig at købe løse sodavand frem for en 6 pack fordi du faktisk får 1 eller flere foræret ved at købe dem i bulk og når du står og skal sælge skidtet igen så betyder det jo en del.
Bare mine 2 cents til debatten, uden at vide specifikt hvordan handlen med apple produkter og deres retailers fungere og hvilke regler de er underlagt som retailer.
Jeg har ikke noget indsigt i om der rent faktisk er firmaer der gør det specifikt på apple produkter, men på mange andre produkter kan jeg da sige med sikkerhed at der er masser af firmaer der tjener gode penge på at sælge med et tab. Det lyder måske fjollet, men fakta er at når du har mange kunder kan du sagtens sælge med tab til én kunde for at opnå bedre volume på dit indkøb og dermed forhandle bedre priser overordnet set på dit indkøb, som så betyder bedre brutto avance på en lang række andre kunder. Sådan fungere verden i alle store virksomheder, så jeg tvivler på det er anderledes i telebranchen.
Ud over den generelle indkøbspris er der ofte også bonus aftaler ved aftag af X antal produkter, så det faktisk slet ikke kan betale sig at købe mindre. Det er det samme man ser på dagligvare. Nogle gange kan det ikke svare sig at købe løse sodavand frem for en 6 pack fordi du faktisk får 1 eller flere foræret ved at købe dem i bulk og når du står og skal sælge skidtet igen så betyder det jo en del.
Bare mine 2 cents til debatten, uden at vide specifikt hvordan handlen med apple produkter og deres retailers fungere og hvilke regler de er underlagt som retailer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.