mboost-dp1

Forbrugerstyrelsen

Apple mener Forbrugerombudsmanden bryder god forvaltningsskik

- Via Comon - , redigeret af kasperfmn

Tidligere på året spurgte ComON Forbrugerombudsmanden, om Apple lovligt kunne fratage en dansker sin garanti, hvis vedkommende vælger at jailbreake sin iPhone.

Det førte til, at ombudsmanden rettede skriftlig henvendelse til Apple, et brev ComOn søgte om at få aktindsigt i. I brevet blev der skrevet, at Apple ikke kunne kalde deres garanti for en garanti, da den ikke stiller kunden bedre end gældende dansk forbrugerlovgivning, hvilket den skal, førend den må kaldes en garanti.

Apple kunne via sin advokat oplyse, at de var uenige med Forbrugerombudsmanden, men gjorde desuden opmærksom på, at de mente, der var sket en overtrædelse af god forvaltningsskik.

Advokaten mener, en i Forbrugerombudsmandens stab har tippet ComON om sagen, idet de søgte aktindsigt i kommunikationen blot én dag efter brevet var sendt til Apple. Det er dog ifølge ComON ikke tilfældet, idet de kendte til brevet, fordi de selv satte gang i sagen ved at spørge Forbrugerombudsmanden i første omgang.

ComON har efterfølgende fået aktindsigt i brevene fra Apples advokat og vist dem til forvaltningsretsekspert Claus Haagen Jensen, der er professor ved Copenhagen Business School. Han mener, advokaten er på tynd is, og at der er tale om skræmmetaktik.

Claus Haagen Jensen, forvaltningsretekspert til ComON skrev:
Der er ikke noget at komme efter, men hvis de kan intimidere nogen, så synes de sikkert, at det er meget sjovt.

Hverken advokaten eller Forbrugerombudsmanden har ønsker at udtale sig i sagen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Remmerboy
25. nov. 2010 12:49
når apple kommer i dårlig lys, så er det ikke deres fejl. det er alle andre folks skyld...
lyder godt nok bekendt
Gravatar #2 - nubus
25. nov. 2010 12:49
Apple Danmark er virkelig det sorte får i familien. Gang på gang får de resten af Apple til at fremstå som den rene Mother Teresa.

Deres højdepunkt var vel at de mente iBook brugerne burde acceptere at deres maskiner kun virkede med en skruetvinge monteret på tastaturet. Den sag lærte de tydeligvis intet af.
Gravatar #3 - Thomaslje
25. nov. 2010 13:07
#2 hele appel er sku da noget gøgl og med alle deres regler det er sku da ikke kun den danske afdeling nu må du tage dig sammen
Gravatar #4 - Dr_Mo
25. nov. 2010 13:14
#2
Tror heller ikke det er kun den danske afdeling, det er bare dig der læser danske nyheder. Nu læser jeg også norske nyheder og lignende historier kan også læses der.
Gravatar #5 - Magten
25. nov. 2010 13:16
Meget smart træk.. Så fjerner de fokus fra det oprindelige problem: At deres garanti ikke kan kaldes for garanti..
Gravatar #6 - nubus
25. nov. 2010 13:29
Mr_Mo (4) skrev:
#2
Tror heller ikke det er kun den danske afdeling, det er bare dig der læser danske nyheder. Nu læser jeg også norske nyheder og lignende historier kan også læses der.


Er du ved at uddele newbie priser? Startede med Apple II (ikke Mac II men Apple II) og har uheldigvis oplevet Apple Danmark siden 1988. Tro mig... Apple Danmark er virkelig i en klasse for sig.
Gravatar #7 - mrF0x
25. nov. 2010 13:34
Ak ja!

De bliver da også kun mere sørgelige at høre på Apple.
Gravatar #8 - Decipher
25. nov. 2010 13:55
En-eller-anden-professor skrev:
Der er ikke noget at komme efter, men hvis de kan intimidere nogen, så synes de sikkert, at det er meget sjovt.


Top sagligt juridisk argument ;)
Gravatar #9 - h8x0r
25. nov. 2010 14:33
Puh, Comon er også nogle ludere der laver overskrifter for at få trafik samtidig med at de nu vil filtrere brugernes, indrømmet, hjernedøde flamebait kommentarer.
f.eks. http://www.comon.dk/nyheder/ComOFF-Android-ejere-s...

Gravatar #10 - SPetNewz
25. nov. 2010 15:13
h8x0r (9) skrev:
Puh, Comon er også nogle ludere der laver overskrifter for at få trafik samtidig med at de nu vil filtrere brugernes, indrømmet, hjernedøde flamebait kommentarer.
f.eks. http://www.comon.dk/nyheder/ComOFF-Android-ejere-s...


Og din kommentar i denne tråd er ikke hjernedød?
Gravatar #11 - Glacier
25. nov. 2010 15:39
Nu må jeg ærligt indrømme at jeg ikke har sat mig voldsomt meget ind i sagen omkring garanti og jailbreak.

Men hvordan er dette anderledes end når Acer, Asus, hp osv. skriver 1 eller 2 års garanti og derefter smider et warrenty-void mærke på siden af pcen?
Det hører man da ikke nogen brokke sig over?
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
25. nov. 2010 15:41
#11 If seal broken? Er det det, du mener? At det ikke gider udføre reparationer på en computer, der har været åbnet af karl børge, der da lige skal se hvordan harddiske ser ud inden i når han har installeret Windows 7 kan jeg godt forstå.
Du må installere alle de programmer du vil på din acer, uden at garantien ryger.
Gravatar #13 - Slettet Bruger [862703030]
25. nov. 2010 15:45
#12 men ryger garantien ikke ved fx skade efter overclock?
Gravatar #14 - Davidsen86
25. nov. 2010 15:46
Glacier (11) skrev:
Nu må jeg ærligt indrømme at jeg ikke har sat mig voldsomt meget ind i sagen omkring garanti og jailbreak.

Men hvordan er dette anderledes end når Acer, Asus, hp osv. skriver 1 eller 2 års garanti og derefter smider et warrenty-void mærke på siden af pcen?
Det hører man da ikke nogen brokke sig over?


Tang-Da-Wang-Doo-Woop-Hentehaar (12) skrev:
#11 If seal broken? Er det det, du mener? At det ikke gider udføre reparationer på en computer, der har været åbnet af karl børge, der da lige skal se hvordan harddiske ser ud inden i når han har installeret Windows 7 kan jeg godt forstå.
Du må installere alle de programmer du vil på din acer, uden at garantien ryger.

Korrekt, for at skære det ud i pap, når man jailbreaker er det kun software man piller ved. Warranty void gælder for hardwaren, og den regel er jeg 100% sikker på, at apple har oveni deres software regel.

Gravatar #15 - Viggo
25. nov. 2010 15:49
Ret mig hvis jeg tager fejl.

#11

Går jailbreaking ikke under softmodding?

EDIT

Som #14 så pænt skriver det :)
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
25. nov. 2010 15:53
#13 Nu ved jeg ikke, om det er normalt at overclocke en laptop, jeg har aldrig hørt om det. Jeg har dog aldrig set en "warranty void" sticker på en stationær, og ved ikke lige med overclocking, hvis den bliver ødelagt af det, jo, så gælder garantien vel ikke.

Men stadighvæk - der er forskel på hardware og software modding.
Gravatar #17 - terracide
25. nov. 2010 15:53
Glacier (11) skrev:
Nu må jeg ærligt indrømme at jeg ikke har sat mig voldsomt meget ind i sagen omkring garanti og jailbreak.

Men hvordan er dette anderledes end når Acer, Asus, hp osv. skriver 1 eller 2 års garanti og derefter smider et warrenty-void mærke på siden af pcen?
Det hører man da ikke nogen brokke sig over?


Det blev oså kendt udlovigt, du må installere lige så meget hardware i din PC uden garentein ryger...
Gravatar #18 - Giljaro
25. nov. 2010 16:44
terracide (17) skrev:


Det blev oså kendt udlovigt, du må installere lige så meget hardware i din PC uden garentein ryger...


*Sender fluks 1 års forbrug af ordbogen.com til Terra for sin smukke fremlæggelse af hvordan man staver som en 5-årig*
Gravatar #19 - Slettet Bruger [862703030]
25. nov. 2010 16:48
#18 han har et underligt keyboard, så han er undskyldt
Gravatar #20 - terracide
25. nov. 2010 18:16
#19:
Jeg har i dag siddet ved 6 forskellige keyboards...det tager tid at lære fingere at danse hurtigt ved så mange skift...og jeg gider ikke rette mine poster herinde.
Gravatar #21 - Bllets
25. nov. 2010 18:22
SlettetBruger (19) skrev:
#18 han har et underligt keyboard, så han er undskyldt


Hvad mener du med at han har et underligt keyboard? :)
Gravatar #22 - Slettet Bruger [862703030]
25. nov. 2010 18:28
Gravatar #23 - frsch
25. nov. 2010 18:36
this is why i don´t buy apple´s shit.

forstår ikke folk der lever i den vestlige "frie" verden vil give afkald på at kunne bruge deres produkter (f.eks. iPhone) som de har lyst til, og så har de oven i købet betalt i dyre domme for det.

Det giver bare ikke mening i min verden.
Gravatar #24 - Remmerboy
25. nov. 2010 18:58
frsch (23) skrev:
Det giver bare ikke mening i min verden.

det er fordi du ikke lever i en apple verden
Gravatar #25 - Hånter
25. nov. 2010 19:07
Eller fordi du ikke har prøvet et Apple produkt.

Jeg ville ikke bytte min Air for noget andet i verden!
Gravatar #26 - Krillere
25. nov. 2010 19:11
Hvor fanden er Windows Fanboy filteret på den her side?
Gravatar #27 - aben
25. nov. 2010 19:24
Thomaslje (3) skrev:
#2 hele appel er sku da noget gøgl og med alle deres regler det er sku da ikke kun den danske afdeling nu må du tage dig sammen


Ja, men nu snakker vi om Apple, ikke appel. IGÅ DIN MØGPOLO?
Gravatar #28 - Nielson
25. nov. 2010 19:48
#23 Nu er det jo heller ikke fordi at iPhone brugere ikke har et valg. Hvis de IKKE vil give afkald på den frihed, så kunne de jo bare købe en Android. De kunne også bare jailbreake, hvilket jeg har prøvet, men så ingen fordele i det.

Det er ikke fordi at i, oppositionen, behøver at forstå det. Jeg fatter heller ikke at folk vil have en Android telefon, eller en WP7 telefon. Jovist er de fine telefoner, men jeg er nu bare mere til iPhone med iOS, men lad det nu ligge.

Ens diller bliver ikke større af at gå og prædike om hvilken telefon der er bedst og hvilken en der kan mest.

Har forresten både en Desire, en Mozard (WP7) og en iPhone 4, så det er ikke fordi at jeg ikke HAR prøvet de forskellige telefoner af.
Gravatar #29 - Alien
25. nov. 2010 19:48
Decipher (8) skrev:
Top sagligt juridisk argument ;)

Nu er han ikke bare en random professer, men en professer i forvaltningsret...
Gravatar #30 - røvskæg
25. nov. 2010 20:15
terracide (20) skrev:
#19:
Jeg har i dag siddet ved 6 forskellige keyboards...det tager tid at lære fingere at danse hurtigt ved så mange skift...og jeg gider ikke rette mine poster herinde.


liar
Gravatar #31 - terracide
25. nov. 2010 20:26
røvskæg (30) skrev:
terracide (20) skrev:
#19:
Jeg har i dag siddet ved 6 forskellige keyboards...det tager tid at lære fingere at danse hurtigt ved så mange skift...og jeg gider ikke rette mine poster herinde.


liar


Jeg undrede mig over hvor min "yndlings"-stalker var henne...troede du havde fundet en fyr? :)
Gravatar #32 - MEGAMASTER4000
25. nov. 2010 22:46
... Hov, vent, stop.

Jeg troede det gik under betegnelsen mishandling hvis man jail-breakede sin iPhone? Og det ironisk nok kan give fængselsstraf, og evt. bortvisning?

Det siger ÆbleRettighedsDomstolen i Haag da?


(Visker til alle Apple kunder at de skal huske deres iPhones fødselsdag, så Apple ikke bliver sure på dem)
Gravatar #33 - h8x0r
26. nov. 2010 00:03
SPetNewz (10) skrev:
Og din kommentar i denne tråd er ikke hjernedød?

Nej. I hvert fald ikke i forholdet til niveauet her. Når kommentarer som #23 kan rates som relevant, ligger hjernedødskriteriet tydeligvis langt lavere end min ringe hjerneaktivitet.

Krillere (26) skrev:
Hvor fanden er Windows Fanboy filteret på den her side?

Eksisterer ikke. De kæfter op hele tiden for at forsvare deres gud, Steve Ballmer. Især i gennem deres ynglings talerør, Comon, hvor du kan se på kommentarerne at de hele tiden går i selvsving uden at folk gider spilde tid på at svare dem. :)
Med mindre de er slettet i Comon's nye strategi for at slette indlæg så kun Windows disciplene står tilbage. De har tilsyneladende samme strategi som ekstrabladet med at lave nogle overskrifter der kan samle alle de savlende tåber.

Det er alt sammen meget underholdene, eller noget.


Gravatar #34 - h8x0r
26. nov. 2010 00:16
frsch (23) skrev:

Det giver bare ikke mening i min verden.

Ah, jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor der eksisterer butikker som Biva.
Gravatar #35 - TwoZero
26. nov. 2010 02:10
nubus (2) skrev:
Apple Danmark er virkelig det sorte får i familien. Gang på gang får de resten af Apple til at fremstå som den rene Mother Teresa.

Er sådan set enig med #4 og til historien hører at de nordiske lande har de mest beskyttende lovgivninger i verden, hvad angår forbrugerrettigheder.

I resten af verden kan Apple i højere grad selv diktere reglerne. Det kan de ikke på vores breddegrader - og tak for det!

h8x0r (34) skrev:
Ah, jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor der eksisterer butikker som Biva.

Apple og Biva har det tilfælles at produktet præsenterer sig godt, men efter kort tids brug finder man ud af, at man er blevet taget hårdt i r*ven...
Gravatar #36 - h8x0r
26. nov. 2010 02:51
TwoZero (35) skrev:
Apple og Biva har det tilfælles at produktet præsenterer sig godt, men efter kort tids brug finder man ud af, at man er blevet taget hårdt i r*ven...

Sjovt, er det baseret på personlig erfaring eller er det bare mere lort at lukke ud?
Jeg kunne ikke drømme om at kaste penge efter nogen hvor jeg ikke blev behandlet ordenligt og de øverst må min liste af firmaer der har "taget mig hårdt i røven" er Dell og Microsoft(wga for the win).
Gravatar #37 - Bllets
26. nov. 2010 05:57
Krillere (26) skrev:
Hvor fanden er Windows Fanboy filteret på den her side?


Husk nu at fordi man ikke kan lide Apple, er det ikke ens betydende med man er WinBoy. Der er andre muligheder end de to :)
Gravatar #38 - Zombie Steve Jobs
26. nov. 2010 07:16
#37 jaja, men 99% af dem, der bruger Apple tænker "PC" = Windows, så...

#36 Apple er uden tvivl dem, der har været mest latterlige overfor mig, hvad angår reparationer, jeg kan blive fuldstændig grå i låget over tanken om, at skulle forsøge at få noget repareret hos dem. Så når mit overlevende Apple udstyr endelig giver op, er det slut med det. Nevah again. Det kan sgu godt være, at de andre producenter er ligeså latterlige, men i det mindste skal man ikke høre på de smug cunts, der elsker lortet og arbejder med det. Puh-haaaaa.
Gravatar #39 - Remmerboy
26. nov. 2010 07:45
Tang-Da-Wang-Doo-Woop-Hentehaar (38) skrev:
men i det mindste skal man ikke høre på de smug cunts, der elsker lortet og arbejder med det. Puh-haaaaa.

du har også læst de reklamer, hvordan en medarbejder fra humac (eller var det epplehuset) elsker sin mac.
det er lidt ligesom en mcdonaldsmedarbejder der fortæller, at bigmac er den bedste burger i verden...
Gravatar #40 - Zombie Steve Jobs
26. nov. 2010 07:50
#39 Næ, men oplever dig og de forpulede spassere, der arbejder i de forskellige butikker.
Gravatar #41 - Magten
26. nov. 2010 08:54
h8x0r (36) skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at kaste penge efter nogen hvor jeg ikke blev behandlet ordenligt og de øverst må min liste af firmaer der har "taget mig hårdt i røven" er Dell og Microsoft(wga for the win).
Sjovt, er det baseret på personlig erfaring eller er det bare mere lort at lukke ud?

See what i did there?

Folk har forskellie oplevelser med forskellige producenter.. Jeg har ikke selv skulle have lavet noget hos Apple, men jeg håber satanedeme ikke jeg kommer til det..
Apples generelle arrogante holdning til deres kunder er forfærdelig (You'e holding it wrong er bare et eksempel), og er desværre også grunden til at jeg kun har min MBP og ikke også iPhone, Mac Mini og Mac Air..
Gravatar #42 - Glacier
26. nov. 2010 10:14
#16 på de fleste fabriksproducerede stationære-pcer (Acer, Asus osv) sidder der void mærker på hjørnet af pcen sådan du ikke kan tage siden af uden at bryde det.

#12, #14
Uanset om problematikken er en lille smule anderledes når der er tale om hardware, så er principet vel det samme.
Hvis en producent giver 2 år garanti på en pc, men garantien ryger hvis man piller siden af, så er man vel lige så dårligt stillet, så når apple mener garantien ryger hvis man jailbreaker.
Det er jo ikke fordi der er noget som går i stykker bare fordi siden bliver pillet af. Så agumentet omkring at man ikke er væsentligt bedre stillet end den normale reklamationsret, må jo også gælde for de store pc producenter.

#17
Det er fint nok hvis det er dømt ulovligt, men det har bare ikke ændret noget, da det stadigvæk sker i stor stil.

Min pointe var heller ikke at tage stilling til om det var rigtigt eller forkert.
Det var mere en undren over hvorfor dette bliver blæst sådan op, når det sker alle mulige andre steder end bare lige hos Apple.
Det er fair nok at stille spørgsmål ved problematikken, men det virker lidt som om at visse personer tænker "nu har vi chancen for at give apple dårlig omtale, så skal den bare have fuld skrue."
Gravatar #43 - Dr_Mo
26. nov. 2010 11:04
Glacier (42) skrev:
Det var mere en undren over hvorfor dette bliver blæst sådan op, når det sker alle mulige andre steder end bare lige hos Apple.

Det sker også andre steder. Forskellen er blot, at Apple fans ikke vil indrømme at Apple gør noget galt, hvorfor en diskussion opstår. Der findes ikke mange Acer fanbois, der argumenterer imod hvis forbrugerombudsmanden siger at det er ulovligt for dem at have en "warranty void sticker" der ødelægges hvis man åbner kabinettet, så der opstår ingen diskussion. Derfor bliver Apple sager ofte blæst op.

Glacier (42) skrev:
Det er fair nok at stille spørgsmål ved problematikken, men det virker lidt som om at visse personer tænker "nu har vi chancen for at give apple dårlig omtale, så skal den bare have fuld skrue.

Betragt det som trolling. Hvis Apple fans ikke var følelsesmæssigt knyttet til Apple og følte at de skal beskytte Apple hver eneste gang, så ville diskussionen ikke blive så stor.

Trolls kan ikke få den samme reaktion ud fra en diskussion der omhandler Acer, så derfor søger de Apple tråde.
Gravatar #44 - h8x0r
26. nov. 2010 12:36
Magten (41) skrev:
See what i did there?

Næsten, jeg kunne stadig godt tænke mig at vide om det er baseret på personlig erfaring.
Jeg bliver ved med at høre fra alle mulige mennesker, der aldrig har ejet et Apple produkt, om hvor frygtelig et produkt det er.

Og lorte bølgen af kommentarer i nyheder som dette lyder mere som folk der bare lukker lort ud.



Mr_Mo (43) skrev:
Det sker også andre steder. Forskellen er blot, at Apple fans ikke vil indrømme at Apple gør noget galt, hvorfor en diskussion opstår.

Det var en voldsom generalisering. Jeg har personligt utallige gange udtrygt min utilfredshed med forskellige valg Apple har lavet.
(og hvis de en dag overstiger fordelene så køber jeg jo nok ikke deres produkter)
Gravatar #45 - Dr_Mo
26. nov. 2010 12:47
h8x0r (44) skrev:
Det var en voldsom generalisering. Jeg har personligt utallige gange udtrygt min utilfredshed med forskellige valg Apple har lavet.

Nu snakker jeg ikke om dig. Men du kan linke til den opblæste diskussion hvor du udtrykker din utilfredshed, så kan vi se om det ikke er nogen Apple fans der beskytter Apple og holder diskussionen i gang. Det er måske en voldsom generalisering, men det er den teori jeg har omkring hvorfor Apple diskussioner altid bliver så lange. Har du en anden? :-)
Gravatar #46 - Nielson
26. nov. 2010 13:09
#45 Der vil altid være forskellige typer af brugere. Microsoft har også deres disciple og det samme med Linux. Nu er det bare sådan med Apple at de har deres politik som er rimelig streng, og det er der rigtig mange trolls som udnytter sig af ved at komme med den ene sviner efter den anden, hvor det ofte viser sig at være det helt modsatte.

Kommentarer fra folk som Magten og Tanghaar, vil jeg meget hellere læse da de som udgangspunkt altid har noget relevant at tilføje til tråden, selvom de sjældent har noget godt at sige om Apple.

Det er åbenlyst at der er nogle Apple folk som forsvarer Apple nærmest ligemeget hvad de gør eller siger, men de findes også i stor stil på andre platforme - som Apple bruger tror jeg bare mere man løber ind i disse folk, da de altid har en hang til at skulle svine Apple til. Også selvom de aldrig har brugt et produkt fra Apple før, men den er Apple vist også selv mest udenom.

Jeg ser mig selv som en multibruger. Har både Mac, PC med Windows 7, en Xbox, PS3, Desire og WP7, men hælder mest til Apple. Dermed ikke sagt at jeg er Apple fanboy på nogen måde, selvom jeg godt kan lyde sådan til tider når jeg forsvarer dem, men der er satme også nogle folk i disse diskussioner som burde sætte sig lidt mere ind i sagerne før de udtaler sig. Om det er en tråd vedr Apple, Android, Microsoft eller whatever.

Som Apple bruger og udvikler har jeg endnu ikke følt mig begrænset af deres regler på feks App Storen, og så længe jeg ikke er det, så har jeg heller ikke ondt i røven over det. Men kan godt se problematikken og er også rigtig bange for at Apple snart bevæger sig for langt i den retning, så jeg bliver nødsaget til simpelthen at boykotte deres produkter.

Gravatar #47 - Dr_Mo
26. nov. 2010 13:19
Nielson (46) skrev:
Der vil altid være forskellige typer af brugere. Microsoft har også deres disciple og det samme med Linux

De diskussioner bliver også meget opblæst. Just proves my point. Men en diskussion der omhandler fx Acer bliver ikke så lang.

Mr_Mo's lov: Antallet af disciple er proportional med længden af en diskussion.

:P
Gravatar #48 - Nielson
26. nov. 2010 13:28
#47 Af personlige erfaringer ser jeg heller du nævner en anden producent end Acer. Folk ved jo godt de ikke er værd at snakke om :P

Men enig.

Jeg ser nu bare Acer som mere neutrale i den teknologiske udvikling, og så er medierne jo også helt vilde med Apple for tiden efter deres lancering af iPhone i 2007. Det er til at brække sig over. Ligesom at Facebook nærmest konstant bliver nævnt i hver eneste nyheds indslag.
Gravatar #49 - Kian
26. nov. 2010 14:19
Magten (5) skrev:
e fokus fra det oprindelige problem: At deres garanti ikke kan kaldes


Det tror jeg altså ikke du skal være helt sikker på. Folk ved godt at Apple er et problembarn og folk ved også godt hvordan Apple agerer. At Apple kaster lort tilbage tror jeg ikke kommunikativt ændrer ret meget.
Hvis Apple ville fjerne fokus så skulle de imødegå Henrik Øe og snakke med manden istedet for at kaste en skovlfuld lort tilbage.

Jeg tror iøvrigt ikke at Henrik Øe gider bekymrer sig ret meget om Apples anklager - han er ansat til at få et svar og hvis man er uenig med ham - tjaaa - det kan man så ikke rigtig være, sååehm - så er man en klaphat (og det er Apple jo så).
Gravatar #50 - h8x0r
26. nov. 2010 15:50
Mr_Mo (45) skrev:
Nu snakker jeg ikke om dig. Men du kan linke til den opblæste diskussion hvor du udtrykker din utilfredshed, så kan vi se om det ikke er nogen Apple fans der beskytter Apple og holder diskussionen i gang. Det er måske en voldsom generalisering, men det er den teori jeg har omkring hvorfor Apple diskussioner altid bliver så lange. Har du en anden? :-)


Kunne jeg godt men det gider jeg ærligt talt ikke bruge tid på. Jeg har flere gange nævnt forskellige ting her på dette site som f.eks. at jeg er utilfreds med at de har blokeret wifi scannings programmer, at man kun kan downloade 20 megabytes(tror jeg det er) over 3G pga. deres ægteskab med AT&T i USA etc.

Jeg har også sagt at jeg overvejer at jeg overvejer om jeg skal have en Android næste gang hvis jeg kan finde en leverandør der vil komme med opdateringer til telefonen i +2 år efter jeg har købt den.



Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login