mboost-dp1

unknown

Apple driller fortsat Microsoft i deres reklamer

- Via Politiken - , redigeret af Net_Srak

Apple’s seneste “Get a mac” kampagne fortsætter hvor den sidste slap. I den nye kampagne går det ud over Microsofts nye operativsystem Windows Vista.

Blandt andet nævner Apple, at en Mac slet ikke kan angribes af de 100 værste vira. Dette skulle dog ikke komme som den store overraskelse, da disse netop er skrevet til Windows og ikke OSX, men som en tidligere nyhed har nævnt, bider de fleste af disse vira heller ikke på Windows Vista, hvorfor en sammenligning forekommer lidt malplaceret.





Gå til bund
Gravatar #1 - DanaKaZ
7. feb. 2007 09:50
Synes sgu den nye med ham sikkerhedsvagten var sjov, specielt når man hører så mange folk der brokker sig over netop UAC'en.
Gravatar #2 - Newt
7. feb. 2007 09:50
Blandt andet nævner Apple, at en Mac slet ikke kan angribes af de 100 værste vira. Dette skulle dog ikke komme som den store overraskelse, da disse netop er skrevet til Windows og ikke OSX, men som en tidligere nyhed har nævnt, bider de fleste af disse vira heller ikke på Windows Vista, hvorfor en sammenligning forekommer lidt malplaceret.


Ja, Onde Pik, den smøre må du vist hellere tage på din egen kappe, for det skriver Politiken ikke noget som helst om.

Pointen er jo ikke, at virus til Windows ikke bider på Mac OS X, men at der pt. ikke findes reelle virus til Mac OS X.
Gravatar #3 - Modvig
7. feb. 2007 09:54
Jeg er generelt vild med apples nye reklamer. Det eneste der ikke får mig til at købe en mac nu og her er at den ikke kan køre WoW og mange andre hverdags PC programmer uden at skabe en ny partition (btw. har jeg heller ikke lige pengene :-[)
Gravatar #4 - hacky
7. feb. 2007 09:56
Tjah, de skal vel finde på én eller anden måde til at tricke folk til at købe deres produkter.
Gravatar #5 - DanaKaZ
7. feb. 2007 09:56
#3 Wow kan da sagtens køre på Mac native.

WoW hos Apple.com
Gravatar #6 - Holgerdk
7. feb. 2007 09:58
#3:
Mac kan jo netop køre WoW (som et af de få spil), men self. er der alle de andre programmer man mangler (og det faktum at du betaler noget mere for en Mac vs en tilsvarende PC og at Macs ikke er så langt fremme rent graffikortsmæssigt)
Gravatar #7 - DanaKaZ
7. feb. 2007 10:06
#6

Systemshootouts PC vs Mac

Prisforskellen er efterhånden en gammel myte. Selvfølgeligt er Apples maskiner på ingen måde budget maskiner, og derfor ikke billige. Men sammenlignet med en PC med tilsvarende specs, er der ofte ingen reel forskel i pris.
Gravatar #8 - trylleklovn
7. feb. 2007 10:09
Reklamen er sjov. Det er sjovt fordi det er sandt :P
Jeg kan godt lide måden at Apple "driller" Microsoft produkter/brugere, især efter hvor hårdt Bill Gates tager det :P Det er en sjov reklame kampagne. Den er præcis lige så intetsigende som de Vista "wow" reklamer, der i øjeblikket kører på TV.

#6 Hvis man "mangler" nogle programmer fra Windows, så lad være med at købe en Mac, så er det sandsynligvis en PC man har behov for.

Desuden er det med prisen en gammel myte, og forstår ikke helt hvad du mener når du snakker om at Macs har dårligere grafikkort?
Gravatar #9 - silverknight
7. feb. 2007 10:09
Jeg synes Apple opføre sig barnligt :/
Gravatar #10 - sune2
7. feb. 2007 10:12
#9
Der er bare en gammel leg.
Steve Balmer står med fråde om munden og sviner Apple.
Apple laver reklamer der nedgører Windows.
Steve Balmer står med fråde om munden og sviner Apple.
Apple laver reklamer der nedgører Windows.
Steve Balmer står med fråde om munden og sviner Apple.
Apple laver reklamer der nedgører Windows.
osv...
Gravatar #11 - Net_Srak
7. feb. 2007 10:14
#2

Fra Politikken

"Og hvis man beder Vista tie stille, står det vidt åbent for virus og hackerangreb, hævder konkurrenten, som benytter lejligheden til at påpege, at Apple slet ikke kan angribes af de 100 værste virusser, som står for 99,9 procent af alle problemer. "

Pointen er at Apple selvfølgelig ikke anbribes af de 100 værste vira, eftersom de ikke findes til OSX, det giver derfor ikke mening at lave en sådan sammenligning. Hvis det var fordi at sikkerheden var så god i OSX, at den derfor ikke kunne rammes af disse vira ville det give mening, men det er ikke tilfældet, de kan simpelthen ikke afvikles under en anden type OS.
Gravatar #12 - trylleklovn
7. feb. 2007 10:16
#11 Hvordan vil du så forklare menig mand at vira kan inficere Windows, men ikke OS X? Det er jo den praktiske forklaring af sammenligningen. Det er ligegyldigt hvad den skyldes.
Gravatar #13 - hacky
7. feb. 2007 10:19
#8

Jeg kan spare 3000 kr ved at købe en Zepto laptop med de samme specifikationer (samme skærmstørrelse, processor, ram mv) og et grafikkort med 384 mb mere grafik-ram.
Gravatar #14 - TonyMontana
7. feb. 2007 10:30
Hvis jeg skulle vælge en laptop skulle det klart være en mac med 13" skærm i hvid med blå æble.. Fuck specs! Vil alligevel ikke bruge den til andet end at skrive på, høre musik på og selføli blære mig med!
Gravatar #15 - fidomuh
7. feb. 2007 10:32
#11

Og hvis man beder Vista tie stille, står det vidt åbent for virus og hackerangreb, hævder konkurrenten


Ahem, det "haevder" de paa ingen maade.. De haevder dog at UAC ikke kommer med nogen advarsler overhovedet hvis man slaar den fra.. :P

#12

Well, man kan jo "forklare" menigmand at det er to forskellige ting, og at vira til windows ikke virker i os x.. Lidt ala, "Rust skader ikke plastik paa samme maade som jern" ... ;)

#13

+2 " i stoerrelse, mere vaegt, daarligt OS, grimt design etc etc.. :)

Prisen er i overensstemmelse med hvad man koeber IMO :)

Men grafikkortet er Apples svageste punkt ( ved MacBook.. MacBook Pro har med X1600 mobile ganske fine specs :P )..

Men igen, du finder bare en 13" ( eller mindre ) pc med bedre gfx og til lavere pris.. Gogo..

Men det er jo igen 100% individuelt hvad man saetter af prioriteter.. MacBook er dyr for nogle og billig for andre.. :)
Gravatar #16 - Krisgebis
7. feb. 2007 10:33
Jeg synes sådan nogle reklamer er barnlige (som #9 også skriver). Og dermed ryger det seriøsitets niveau, jeg anser Apple som virksomhed med også i bund.
Det er et utroligt dårligt salgsargument at nedgøre sine konkurrenter, og deres "sammenligninger" stammer som regl fra temmeligt tynde grundlag.
Gravatar #17 - sune2
7. feb. 2007 10:37
Hvis nogle er interesserede er der en række gamle Apple reklamer her:

TV-reklamer: http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/movies.html
Tryksager: http://www.macmothership.com/gallery/gallerytextin...

Matt Groening (skaber af Simpsons) reklame: http://www.macmothership.com/gallery/gallery5.html

Apple reklame hvor Bill Gates roser Apple: http://www.macmothership.com/gallery/Newsweek/p015...
Gravatar #18 - mathiass
7. feb. 2007 10:40
#7 Har ud prøvet at læse de sammenligninger i dybden? Han tager en helt standard Apple maskine og så tager han en Dell der ligner den og fylder en masse små-opgraderinger på (som Dell som bekendt tager sig endog rigtig godt betalt for, se eksempelvis prisen for processor-opgraderingen). Se eksempelvis sammenligningen mellem Apple 15" MacBook Pro og Dell Inspiron E1505. Prisen opstår således:

Apple 15" MacBook Pro:
Base system price: $1,999
I alt $1,999

Dell Inspiron E1505:
Base system price $649
+ 2.16 GHz Core 2 Duo upgrade: $360
+ Windows XP Media Center Ed. Bundle $117
+ 1.0 GB RAM upgrade: $59
+ WSXGA+ display upgrade: $90
+ 120 GB 5400 RPM hard drive: $68
+ DVD±RW upgrade: $27
+Intel PRO/Wireless 3945a/g upgrade: $26
+ Dell Wireless 355 Bluetooth upgrade: $18
+ ATI Mobility Radeon X1300 upgrade: $44
+ PC-cillin Internet Security upgrade: $89
+ Sonic DigitalMedia/MyDVD+ upgrade: $71
+ MSFT Office Basic upgrade: $134
+ 2 yr at-home warranty upgrade: $144
+ Corel Photo Album Premium: $35
+ Creative Labs WebCam Live! Ultra: $72
I alt $2,003

For at opnå de ens priser har han som du kan se eksempelvis valgt to års on-site garanti til $144 som han så i sammenligningstabellen så også markerer er bedre en det Apple giver (1 års telefon support). Derudover er prisen for Office med, som du kan se (mens der i Mac tabellen så står at man jo kan hente OpenOffice i stedet) osv osv. (hvorfor er eksempelvis XP Media center edition valgt?).

Sammenligningen findes her:
http://www.systemshootouts.org/shootouts/laptop/20...
Gravatar #19 - Net_Srak
7. feb. 2007 10:40
#11

Min pointe er, at det fortæller ikke noget om sikkerheden i OSX, at de 100 værste vira ikke kan ramme dette OS. Havde der været 100 tilsvarende vira skrevet til OSX og OSX stadigt ikke ville have problemer, så ville det fortælle mig mere om sikkerheden i OSX.

Man kan argumentere for, at fordi der ikke skrives vira til et OS, at det af denne grund så er mere sikkert. Det vil dog være et dårligt argument, da sikkerheden i princippet kan være elendig, evt. sikkerhedshuller udnyttes bare ikke.
Gravatar #20 - dasbutt
7. feb. 2007 10:41
#9 Hvordan skulle de så ellers reagere på Billys seneste pladder om hvor usikker MAC er? Det kan man da kun grine af.
Gravatar #21 - domaz
7. feb. 2007 10:46
#15 syns nu ellers zepto har et federe design... men sårn noget med design er jo osse en smagssag.. imo...
Gravatar #22 - mathiass
7. feb. 2007 10:52
#7 Nu har jeg kigget på nogle af de andre også og det går faktisk endnu mere galt her:
http://www.systemshootouts.org/shootouts/laptop/20...
Her opgraderes Dell maskinen til at matche Mac'en på alle de punkter hvor Mac'en er bedst, men Mac'en ikke opgraderes hvor Dell'en er bedst (selvom dette er muligt). Det drejer sig eksempelvis om 512 MB ram i mac mod 1 GB i Dell, 60 GB harddisk i Mac mod 120 GB osv osv. Der er også valgt en anden support på den her Dell end på den anden jeg omtalte, for at få prisen til at passe...
Gravatar #24 - Newt
7. feb. 2007 10:59
Jeg er generelt vild med apples nye reklamer. Det eneste der ikke får mig til at købe en mac nu og her er at den ikke kan køre WoW og mange andre hverdags PC programmer uden at skabe en ny partition (btw. har jeg heller ikke lige pengene :-[)


Ja, som det allerede er konstateret, så kan du sagtens køre WOW på Mac -Blizzard paralleludgiver heldigvis deres til Mac og PC samtidig. Men hvad er det for andre "hverdags PC Programmer" du ikke kan køre?
Gravatar #25 - Newt
7. feb. 2007 11:01
#23

Ja, den er sgu sjov. Jeg sidder også hver dag og tuder over at jeg ikke skal slås med virus, spam -og malware! :p
Gravatar #26 - DanaKaZ
7. feb. 2007 11:02
#Mathiass

Ideen hos dem er jo netop at lave to maskine med ens pris og så ens specs som muligt og så se hvad der er mest værd. Ellers ville der jo ikke være nogen ide i at markerer hvad der er bedst.

Så er det op til dig at bedømme hvad du synes der har mest værdi for pengene. Men der er ingen af sammenligningerne, som giver væsentligt mere for pengene.
Gravatar #27 - Coma
7. feb. 2007 11:04
OSX er overrated.. ja systemet er da lækkert nok og er da fint tilfreds med min MacBook.. men der er nu også ting i OSx som er træls lige som der er i Win.. Apple burde opføre sig bare lidt mere modent.... nogle der vil købe en macbook ? :)
Gravatar #28 - mathiass
7. feb. 2007 11:18
#26 Ja, men min pointe er at maskinerne er sammensat på en måde der i den grad favoriserer mac. Især hvis du prøver at læse igennem hvad der står på den side jeg linker til i #22 så går det helt galt. Hvis man valgte et helt standard Dell system og så tog en Mac der var lidt ringere og så bestilte upgrades så den svarede til Dell maskinen, så ville Mac'en være langt dyrere end Dell'en.
Jeg anfægter ikke at Mac er langt flottere i designet og at der er lagt mere vægt på finishen i dem, men de prissammenligninger den side giver er helt hen i skoven. Prøv evt at læse det der står i bunden på mit indlæg #18.

Så er det op til dig at bedømme hvad du synes der har mest værdi for pengene. Men der er ingen af sammenligningerne, som giver væsentligt mere for pengene.
Hvis man som jeg nævner i #22 vælger at opgradere med dobbelt så meget harddisk og dobbelt så mange RAM i Mac'en så den matcher Dell'en, så vil Mac'en være flere hundrede $ dyrere end Mac'en...
Gravatar #29 - trylleklovn
7. feb. 2007 11:21
At sammenligne en MacBook med en anden laptop er irrelevant. En MacBook er et samlet system, med et os der passer til hardwaren. Det kan en hvilken som helst anden laptop ikke tilbyde.

#15
Men grafikkortet er Apples svageste punkt ( ved MacBook.. MacBook Pro har med X1600 mobile ganske fine specs :P )..

Det er fordi det er en notebook. Det er ikke meningen du skal køre 3d grafisk tunge ting på den. Som du selv nævner kan man købe en MacBook Pro hvis man ønsker det.
Din logik siger at Apple er dårlige fordi de tilbyder en billigere løsning, med et mindre grafikkort, i tilfælde af at man ikke har behov for et stort grafikkort.
Gravatar #30 - mathiass
7. feb. 2007 11:22
#26 Nu har jeg tjekket Apples side og det koster lige nøjagtig 275$ at opgradere de to nævnte enheder. Hvis man gør det er de to maskiner reelt ens, men Mac'en er lige godt 25% dyrere (alt andet taget fra den omtalte Mac side)...
Gravatar #31 - Kennethxyz
7. feb. 2007 11:22
En ting der er 100% sikkert er at hvis OSX havde siddet på 90%++ af markedet så hvade det været dem alle virus skribenterne gik efter, for helt ærligt så kan man finde sikkerhedshuller i ALLE systemer også til mac, så jeg synes ikke man kan bruge det som et argument for at mac er bedre...
Gravatar #32 - mathiass
7. feb. 2007 11:23
Men grafikkortet er Apples svageste punkt ( ved MacBook.. MacBook Pro har med X1600 mobile ganske fine specs :P )..
Omvendt er store grafikkort noget der sluger utroligt meget strøm. En af Macs forcer er at de kan holde strøm temmelig længe...
Gravatar #33 - fidomuh
7. feb. 2007 11:29
#32 / 29

Ja? Det var netop det jeg ville pointere.. Men for _HAM_ er det ikke en bonus at den har et daarligt gfx kort..

Dog glemte jeg at pointere at den eneste Zepto jeg kunne finde som passede bare lidt til (inkl. samme ram, vista, samme hdd etc ) kostede 200 kroner mere ( og det var i 14.1" )

Saa, 200 kroner mere, for 1.1" mere, bedre gfx, langt daarligere batteri tid, etc :)


Men for lige at prikke lidt paa i'et, saa vil jeg nu stadig mene at Apples to store forcer er designet og OS X :)
Det er pt de to eneste grunde til at jeg koeber Mac.. Og det er ogsaa derfor jeg er saa glad for min 24" iMac. ( som var >2000 kroner billigere end tilsvarende PC da jeg koebte den :) )
Gravatar #34 - neess
7. feb. 2007 11:30
Har en mac book. Og må sige den køre længe på batteri. Man skulle tro det var en duracel kanin :-)

Lille fræk og tynd/let. Og synes bare den ser lidt pænere ud end en pc.

Selvfølgelig er der flere virusser der angriber pc'er da der er mange mange flere af dem. så man rammer jo en meget større målgruppe.
Gravatar #35 - jlor
7. feb. 2007 11:31
#28, din kommentar i #22 er forældet.. Efter Apple kom med opgraderinger på deres MacBook produkter (og MBP produkter) er harddisken oppe på de 120gb og rammen er kommet op på de 1gb samlet.

Men jeg synes det er en latterlig diskution, hvorvidt mac er bedre end PC og omvendt. Jeg ser reklamerne for hvad de er: En metode hvorpå Apple kan få PR.

Når man ved Apple eksisterer, og de sælger computere, kigger man selvfølgelig efter dette mærke. Finder ud af hvad de kan (og nogle finder sågar ud af hvad de ikke kan), og hvad der er smart ved dem. Dette finder man selvfølgelig ikke ud af fra en reklame.
Der er ingen priser nævnt i reklamerne, af den simple grund at de ikke er lavet for direkte at sælge produktet, men mere for at sælge budskabet. For at gøre opmærksom på sig selv.

F.eks. købte jeg ikke en maskine fordi der var færre vira til Mac OSX end til Windows - jeg kørte Linux i forvejen på min Intel laptop.. Jeg købte en MacBook fordi jeg kunne lide designet og fordi der var en lille skærm på den. Den havde det jeg havde brug for, og så ville jeg gerne betale lidt ekstra for noget der ikke var så mange der havde (købte black ed.).

Som der er blevet nævnt tidligere, og som der bliver nævnt igen, det er en smags sag! Og stop så med at fodre troldene!
Gravatar #36 - trylleklovn
7. feb. 2007 11:32
Så antallet af vira har noget med udbredelsen af OS'et at gøre?
Hvorfor var der så markant flere vira til OS 9, selvom dets markedsandel var meget lavere en OS X er nu?
Gravatar #37 - mathiass
7. feb. 2007 11:36
#35 Jeg forholder mig udelukkende til hvad der står på siden, der blev givet et link til. Dell har jo nok også opgraderet deres maskiner siden. Det har jeg heller ikke undersøgt. I øvrigt kan jeg ved at kigge på apples side, se at du ikke har ret. Maskinen til ca 1000$ (som omtales på siden) har stadig 512 MB RAM og 60 GB harddisk:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/A...

Jeg vil hellere have en Mac end en Dell, men Dell er væsentlig billigere.
Gravatar #38 - jlor
7. feb. 2007 11:37
Jeg kan kun snakke ud fra den maskine jeg har, da jeg interesserer mig meget lidt for hardware. Min maskine har de før nævnte specs:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/A...

Men som sagt, det er en latterlig diskution.
Gravatar #39 - mathiass
7. feb. 2007 11:40
#38 Den maskine koster $1,499, ikke de $1,000 som de to maskiner i den nævnte sammenligning. Så skulle den ged vist være barberet.
Gravatar #40 - Newt
7. feb. 2007 11:46
#36

Ja, findes der f.eks. egentlig virus til Linux? Jeg ved det faktisk ikke?
Gravatar #41 - Phi|
7. feb. 2007 11:46
#27 Ja tak, hvad skal du ha for den?

Jeg synes, at Apple reklamerne er rigtig sjove. Det er måske ikke den rette måde at markedsfører sig på, om det kan man mene hvad man vil. Det virker tydeligvis for apple, hvis aktier siden 2000 er steget med 500%.

Det er et halvt år siden jeg skiftede til min macbook pro, og jeg har aldrig været mere tilfreds. Jeg har ikke haft problemer i form af nogen sikkerheds art, med standard opsætningen. På WinXP, ku man ikke overleve længe uden at mindst at skifte browser til Firefox og få en form for antivirus. Desuden skal jeg ikke hele tiden bekræfte alle mine handlnger når jeg gøre noget. Hvilket har forøget min arbejds effektivitet og tidsudnyttelse. Eksempelvis, hvis man vil slette noget, og det skal i papirkurven: I WinXP skal man først bekræfte at det skal slettes. Hvorefter det kommer i kurven. OS X, det kommer derned med det samme. På den måde er der mange ting der er blevet lettere.

De programmer som jeg brugte til WinXP før, har jeg allesammen fundet erstatninger til på min Mac. Jeg kan spille alle mine blizzard spil, + UT2004 og Q3/Q4. Så der var der heller ingen problemer.

Er jeg ude et sted med computeren, det sker jo gerne. Så er det ingen problem at koble sig til et netværk, uanset hvilet et det er.

I mappe strukturen kan jeg selv lægge mine egne genveje ud i menuen i venstre side! Det er rigtig lækkert!

Men det er altsammen min erfaring/mening mht. mac/win. I er velkommen til at klandre mig for div ting, men jeg er gået over til Apple for good! Imo får man en helt anden kvalitet for pengene end hos MS. (Jeg mener personligt, og det var også grunden til at jeg skiftede, at MS sender ufærdige styresystemer/OS på gaden, med så mange fejl i at man konstant bliver plaget af dem.) Det skal lige siges at jeg har været med MS fra den gang det kørte MS-dos hele vejen frem til i dag. Den eneste jeg ikke har prøvet er Vista.

#2 Onde Pik skriver at Apple siger at de ikke kan... og altså ikke Politiken
Gravatar #42 - .dot
7. feb. 2007 11:59
Desuden skal jeg ikke hele tiden bekræfte alle mine handlnger når jeg gøre noget. Hvilket har forøget min arbejds effektivitet og tidsudnyttelse. Eksempelvis, hvis man vil slette noget, og det skal i papirkurven: I WinXP skal man først bekræfte at det skal slettes. Hvorefter det kommer i kurven. OS X, det kommer derned med det samme.

Hvor meget betaler Apple dig i løn?

Jeg kan næppe, under nogen som helt omstændighed se at et tryk på enter NOGENSINDE vil gøre en mindre effektiv. Seriøst sikke en gang bullshit, at fyre af. Desuden hvad hvis du kommer til at slette noget du ikke ville? Så skal du ned i papirkurven, for så at restore, i XP kan du jo bare klikke nej når den vil have det bekræftet.
Gravatar #43 - dasbutt
7. feb. 2007 12:00
#31 selvfølgelig kan man den. Der vil da være mere fokus på dem hvis der var flere ad dem, men indtil nu har der været nogle fundementale fejl i Windows. Bl.a. at man skal havde admin adgang for at spille mange spil og lave andre banale ting etc. Det har de da forhåbenligt endelig fået styr på med Vista. Dengang jeg kørte SUSE og nu hvor jeg kører Ubuntu, sidder jeg naturligvis ikke som root på min maskine, men hvis jeg skal lave noget der kræver admin rettigheder, bliver jeg spurgt om admin password.
Gravatar #44 - DanaKaZ
7. feb. 2007 12:04
#Mathiass

Nu har jeg kigget på Dell.dk og Apple.dk og hvis jeg tog den billigste Macbook, og opgradrede til 1gb ram og 80gb hdd så kostede den med alt andet standart: 9.699kr.

Hos dell tog jeg en Inspiron 640m og opgraderede cpu'en og operativsystemet til XP pro SP2, og satte et bluetooth kort i og et webcam til, så kostede den 9.973kr.

De to maskiner er så næsten helt ens, Dell'en har en fordel med en dvd-brænder, men tilgengæld er Mac'en så mindre.

Hvis Mac'en skal have et dvd-drev skal man have modellen med 2,0ghz cpu og 1gb ram, som koster 10.299kr. en tilsvarende Dell inspiron koster 10.973kr. med de samme ting i. Og her er Mac'en så stadig mindre.

Hvis du ikke tror mig kan du jo selv gå ind og kigge efter.
Gravatar #45 - ice2001
7. feb. 2007 12:05
man skal huske på at den er lavet for at få flere kunder på mac siden.
lige pt virker de 100 værste viruser nok ikke på vista, men uanset hvilket OS der bliver lavet vil der komme viruser til det, alt efter hvor mange der bruger det.
OS X har ikke rigtig nogle viruser, da det ikke er samme arkitektur, og der er ikke nok folk der bruger det med "værdifuld" information, f.eks. bank info osv. derimod bruger hovedeparten windows, og derfor bliver det et mål for alle virus programmørene, meget logisk.
MS kunne jo lave en tilsvarende reklame, bare på andre punkter.
Gravatar #46 - DanaKaZ
7. feb. 2007 12:08
#42 Nu kommer manden med et eksempel, deraf: f.eks.

Men hele ideen med papirkurven er jo at det er et sikkerhedsnet til hvis du kommer til at slette noget du ikke ville slette. Så at have et sikkerhedsnet på sikkerhedsnettet virker en anelse overflødigt. Desuden sagde han jo ikke at denne ene ting var det som gjorde hele forskellen, blot at det var et eksempel.
Gravatar #47 - Loke76
7. feb. 2007 12:14
APPLE

Dobbelt pris, for den halve hardware.

Manglende funktionalitet i forhold til Vista (spil bla)

Manglende flexibilitet i hardware opsætning i forhold til win pc´s

Elendig kundeservice

Bare min mening
Gravatar #48 - henrikmk
7. feb. 2007 12:16
#42:

Desuden hvad hvis du kommer til at slette noget du ikke ville? Så skal du ned i papirkurven, for så at restore, i XP kan du jo bare klikke nej når den vil have det bekræftet.


Selvfølgelig skal man ikke det. Man trykker cmd-Z for at undo'e sidste handling i Finder, ligegyldigt hvad det er. Man kan vende det rundt og sige at OSX stiller ikke så mange spørgsmål til dine handlinger. I stedet får man en mulighed for at fortryde dem, istedet for at sikkerhedsvagten stiller sig ind foran dig og afbryder din tankegang for at minde dig på, at du kunne jo ske være for dum til at bruge OS'et. :-)
Gravatar #49 - Phi|
7. feb. 2007 12:18
#42 Nu vil jeg jo mene, at man oftere sletter noget med vilje, og det derfor er overføldigt at skulle bekræfte det. Skulle man ved et uheld så komme til at slette noget, så kan man netop finde det i paprikurven.

Jeg har måske ikke gjort min mening tydlig nok. Det jeg mener at hver gang man skal lave et eller andet på WinXP, skal man bekræfte sin handling. Man vender sig til det, man lærer uden tvivl at leve med de ting, som et system giver mulighed for. Nu har jeg så prøvet OS X, hvor jeg ikke hele tiden skal bekræfte mine handlinger, og det finder jeg personligt meget lettere. OG det spare altså tid, måske ser det ikke ud af meget, men i længden er det mere end man lige regner med.

#46 Tak, det var lige præcis det jeg mente.
Gravatar #50 - Phi|
7. feb. 2007 12:31
#47
Hvad bygger du din viden på?
Jeg kan til dels følge dig mht spil, men hvilke funktionaliteter mangler du ellers?

Nu er der jo altså andre mac's end lige de bærbar, og der har man altså et utal af muligheder for at opgradere sin computer. Prøv selv at se på Mac Pro.

Elendig kundeservice?

Det punkt kan jeg slet ikke følge dig i! Jeg havde et par earplugs der var gået i stykker. Så ringede jeg ind til Apple, og følgende dag kom der et par nye med kurer. Jeg har en ven der skulle have opgraderet sin mac. Apple sendte en kurer og hentede den, og den kom et par dage senere med kurer. Samtidig kunne man følge med i over alt den var på deres hjemmeside. På samme måde har jeg kun haft gode oplevelser, og kun hørt om gode oplevelser med deres service. Så jeg ku egentlig godt tænke mig at høre hvad du bygger din mening ud fra.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login