mboost-dp1

Flickr - JSolomon

Antallet af ulovligt kopierede film i Sverige er halveret

- Via Comon - , redigeret af Net_Srak

Den første april i år blev IPRED-lovgivningen indført i Sverige og hurtigt derefter kom det frem, at mængden af nettrafik var faldet markant.

Den svenske pendant til danske APG, Antipiratbyrån, kan nu bekræfte, at især mængden af ulovligt kopierede film er faldet markant. De nyeste tal viser at mange af de op mod 60 grupper, der stod for at rippe og tilgængeliggøre film i Sverige, enten er nedlagt eller har flyttet deres aktiviteter ud af landet.

Det har ført til, at der i Sverige distribueres op mod 50 % færre ulovligt kopierede film på nettet, hvilket de naturligvis er glade for hos Antipiratbyrån.

Henrik Prontén, Antipiratbyrån skrev:
Det er en glædelig udvikling. Hvis internettet skal udvikle sig, må vi skabe gode forudsætninger for dem som laver indholdet.

Ud over IPRED-lovens indførsel, så vurderes det også, at TPB-dommen har haft en effekt.





Gå til bund
Gravatar #1 - Coney
30. apr. 2009 14:12
Det er en glædelig udvikling. Hvis internettet skal udvikle sig, må vi skabe gode forudsætninger for dem som laver indholdet.
- Henrik Prontén, Antipiratbyrån


Hvad så med at lave de gode forudsætninger istedet for bare at besværliggøre erhvervelse for jeres potentielle kunder?? Hvornår kommer det på dagsordenen at der måske skulle være gode forudsætninger for kunderne også?? Det er sq da utroligt som nogen folk ikke kan udover deres egen næsetip...
Gravatar #2 - ZM4573R
30. apr. 2009 14:12
Fod guds skyld, det her må ikke komme ud til politikerne eller endnu værre, IFPI eller APG, for så får vi også sindssyge love og mærkværdig overvågning, samtidig med at der sikkert kommer flere retsager.
Gad vide om APG begynder at tage julekort sagen op igen...
Gravatar #3 - Pernicious
30. apr. 2009 14:15
#2

Lovgivningen i Danmark er faktisk strammere end det som IPRED ligger op til, så der sker nok ikke så meget ved at de kigger til Sverige.
Gravatar #4 - fidomuh
30. apr. 2009 14:20
Eh, hvordan maaler man paa det?
Altsaa, fair nok, trafikken er mindsket, men hvordan finder man ud af at den ulovlige fildeling er blevet mindre?

HAng on, hang on.
Nyhed:
Krypteret ulovlig fildeling eksploderet!
Antipiratbyrån kan nu ikke finde frem til ulovlig fildeling overhovedet!

Sensation!

Min nyhed er ligesaa plausibel, omend man selvfoelgelig skal tilskrive en del af den mindskede trafik til ulovlig deling :)
Gravatar #5 - trylleklovn
30. apr. 2009 14:21
Pt. vil jeg gerne have tallene bekræftet fra anden kilde. Jeg har ingen forventning om at Antipiratbyrån pludselig skulle begynde, ikke at lyve.

Udover det synes jeg kun der nævnes de originale distributører men ikke dem, der egentlig downloader. At distributørerne flytter sig ud af landet viser jo bare at hele operationen er nyttesløs. Hvis folk vil fildele uden om rettighedshavernes tilladelse, så gør de det også.
Gravatar #6 - fidomuh
30. apr. 2009 14:23
#5

Ah, men det er jo smart!
Nu hvor det ikke er I Sverige, er det jo ikke Sveriges problem ! :)

Saa skal de bare have introduceret deres iFIREWALL system, saa kan man slet ikke fildele mere!

SkyKlap Teori(tm)

:)
Gravatar #7 - JesperZ
30. apr. 2009 14:24
Næsten alle svenske scene sites er midlertidigt lukket (indtil de får højnet sikkerheden). Derfor har grupperne ikke mulighed for at pre deres releases på svenske sites.

Det har TPB-dommen i øvrigt ingen indflydelse på, da scenen ikke har noget med torrents at gøre.
Gravatar #8 - BluepaiN
30. apr. 2009 14:37
#7

Hvordan de vil højne sikkerheden på scenen, er mig en gåde. Det er nærmest vitterligt umuligt at komme derind, medmindre man er i virkelig god standing.
Gravatar #9 - compax
30. apr. 2009 14:37
Det er jo guld i APG's øre

Men hvad med salg af film og musik er det så steget tilsvarende?
Gravatar #10 - JesperZ
30. apr. 2009 14:41
#8 - Går vel ud fra at de prøver at skaffe nogle nye bnc's, eller måske kigger de efter at få hosted sites udenfor Sverige.
Gravatar #11 - RMJdk
30. apr. 2009 14:42
Det er også rigtig fint, det er det skam, men indtil videre har jeg hørt om 9 nye sider der er startet op siden Thepiratebay blev lukket, så når de bliver store taber de endnu mere end med thepiratebay. det er lidt som at pisse i bukserne, det varmer til at starte med, den senere hen er det værre for dig.
Gravatar #12 - Sommer
30. apr. 2009 14:43
En ting er hvis faktisk de ulovlige downloads er faldet. Men hvad med de lovlige køb så? Er de steget?

Det er jo sådna noget der er ganske interessant. Selv om film var gratis at hente på nettet ville jeg stadig (måske dumt, men det ville jeg) købe mine film på medier i samme omfang som jeg gør i dag.

Giv os dog nogle komplette statistikker eller diaf.
Gravatar #13 - Annoyed
30. apr. 2009 14:50
Jeg synes man skal lade være med at være alt for positiv over for sådanne overskrifter ... De ligger still nu, men verden er ikke en samling statiske tilstande ... det kommer op igen.
Om de så flyttede af landet skal man bare huske at internettet strækker noget i retning af ... well globalt :)
Skyd sådanne dumme mennesker de tror de løser problemer ved at flytte dem ... det virker for det skaber god pulicitet for dem og de får mere stemmer ... hvilket det handler om for dem i bund og grund.
Gravatar #14 - starz#1
30. apr. 2009 14:59
Den svenske pendant til danske APG, Antipiratbyrån, kan nu bekræfte, at især mængden af ulovligt kopierede film er faldet markant.


FUD.
som resten af den branche, er de ikke just kendt for deres oprigtighed i deres undersøgelser.
Gravatar #15 - Rasmus064
30. apr. 2009 15:00
kunne være sjovt at se om salget af film så er steget.
Gravatar #16 - Krisgebis
30. apr. 2009 15:00
Umildbart lyder det som en god nyhed, men nu må vi jo se:

1. Er tallene også reelle?

2. Holder talene (hvis de er reelle)?

3. Stiger salget af lovlige downloads/fysiske varer?
Gravatar #17 - Casperin
30. apr. 2009 15:01
Gad vide hvad ham Henrik Prontén mener om Pirat partiets stigning i antallet af medlemmer. Det et tæt på at være Sveriges tredjestørste parti nu.

Han er i øvrigt noget arrogant. "dem som laver indholdet"? Ja.. klart du..
Gravatar #18 - icebreaker
30. apr. 2009 15:13
Det er en glædelig udvikling. Hvis internettet skal udvikle sig, må vi skabe gode forudsætninger for dem som laver indholdet.

Henrik Prontén, Antipiratbyrå


Han er nok en af de personer der arbejder mest imod det som internettet står for.




Gravatar #19 - Niversen
30. apr. 2009 15:34
#18
han er da bare optimist...
han er blandt de få som kan se noget som alle mener er et skridt tilbage som udvikling...

folk får ikke flere penge til musik, men de har skræmt folk til at komme langt væk fra de magtliderlige antipiratbyran...
Gravatar #20 - Magten
30. apr. 2009 15:39
Han udtaler også at antallet af film på 'scenen' er faldet drastisk hvis man sammenligner marts og april...

Problemet er så bare at det ikke kan måles på den måde da det jo er forskelligt hvor mange film der bliver udgivet om måneden..

Udover det så er der kommet relativt mange workprints og dvdscr..

Og eftersom konceptet på 'scenen' bare er at rippe alt og gøre det hurtigst, så er der _ikke_ kommet mindre film end der bliver udgivet..
Gravatar #21 - JesperZ
30. apr. 2009 15:58
#20 Sådan er vi jo så vandt til at de udtaler sig. De "lyver" jo for at vise "folket" at der er brug for dem, og de "lyver" igen når de vil vise hvor godt deres metoder virker.
Gravatar #22 - Sugardad
30. apr. 2009 16:10
at warez grupper flytter deres aktiviteter ud af landet er sq da ikke gode nyheder, for så er problemet sq da ikke væk

anyway long love warez
Gravatar #23 - Krisgebis
30. apr. 2009 16:16
#22: Nettrafikken i sverige var også blevet halveret, så det tyder jo faktisk på at hjælpe (i hvert fald i det land). Hvis altså ikke der skulle være noget andet mystisk bag den mindre aktivitet.

Så de siger, at aktiviteten både er faldet hos bagmændene og for brugerne.
Gravatar #24 - sunz
30. apr. 2009 16:26
Den svenske pendant til danske APG, Antipiratbyrån, kan nu bekræfte, at især mængden af ulovligt kopierede film er faldet markant.


Yes, rigtig god nyhed. Irriterende at man bare ikke har samme gode nyhed her i Danmark.

Syntes simpelthen at politiet og APG gør for AAALT for lidt og er for milde overfor Piratkopering. Hvis folk skal se det som værne en seriøst kriminalitet, bliver man nød til at advare folk med hårde og lange fængselstraffe og bøder, indtil piraterne fatter det.

Sådan kan problemet også løses i Danmark:

Politiet giver ordre til at alle teleselskaberne skal kikke deres log igennem og notere alle der har hentet piratkopieret indhold i form af film, musik og spil.

Herunder syntes jeg at alle der har downloadet mere end 5 ulovlige film/musiknumre eller deromkring burde få en skriftlig advarsel fra politiet. Gentager det sig skal der selvføgelig dømmes fængselstraf og bøder + karantæne fra nettet i et par måneder.

Så kan folk lære at lade være med at sjæle andres ting! og så er jeg sikker på at vi kan overhæle svenskerne med formindskning af piratkopiering.
Gravatar #25 - BluepaiN
30. apr. 2009 16:34
#24

Ved ikke helt om jeg skal tage dig seriøst eller ej. Din tankegang er hvertfald skræmmende, og minder mest af alt om hvordan Stasi fungerede.
Gravatar #26 - coday
30. apr. 2009 16:39
#24 Jeg synes det er en underlig tankegang, "straffen virker ikke, lad os da bare øge straffen så !" I stedet for at se på de bagved liggende baggrunde for at download.

1. Det er nemmere end at gøre det lovligt.
2. Der er et meget størrer udvalg. For eksempel er da mange ting man ikke kan købe i danmark.
3. Man slipper for at vente på at biograferne/spil udgiverende får taget sig sammen.
4. Det er gratis, og jeg for nogen vil det have den største betydning, men hvis alternativerne bliver mindst lige så lette som at download ulovligt, så kan vi minimere dem der gør det fordi at det er gratis, men der vil altid være nogle.
5. Dem der laver det reelle arbejde (kunstnerne) får ikke det mange synes de skal have.
6. "Faste priser" Det at ligegyldig hvilket album eller dvd/blu-ray alle sammen koster det sammen er absurd.

Kan ikke tænke få flere lige nu men håber andre vil supplere;)
Gravatar #27 - erikjust
30. apr. 2009 16:50
#24 "Selvfølgelig skal de da det og nu hvor vi er igang hvorfor indføres der også hånds afhugning for hver gang der bliver arbejdet sort.
Offentlig piskning til alle der ikke priser regeringens forslag.
Heck hvorfor opretter vi ikke en stor politi stat nu hvor vi er igang.

Der er ikke længere noget der heder privat længere nej nej nu er alt offentlig og alt skal overvåges overtræder du loven er det i arbejdslejr hvor du hver dag skal få at vide at du er det laveste der findes og bund kriminel."

Sarkasme slået fra

Ærligtaget så er det snare folk som IFPI der burde få en god omgang sund fornuft tæsket ind med en stor torden hammer.
Deres politik og handlemåde høre til i 80erne og ikke i det 21 århundrede.

Hollywood og de andre må sku til og vågne op og lugte til kaffen verdenen har ændret sig og medmindre de gør det vil de blive efterladt og uddø.

I dag er det ikke længere nok "bare" og producere noget og så forvendte at folk betaler for og se,spille eller høre det, sådan fungere det bare ikke længere.

Hvis man skal overleve i dag skal man give forbrugerne lyst til og bruge penge på produktet.

Ta nu Batman the Dark knight se her var en film der faktisk var lavet sådan at folk gad bruge penge på og se det og købe det.
Og det resulterede i at den indtjente en milliard kroner på verdens plan.

Så hvad jeg vil sige er løsningen er betrakt fil deling som intet andet end en ny knokurant på marked, hvordan slår man en ny knokurant man tilbyder et bedre produkt end konkuranten gør.

Et eksempel kunne være en live cd den koster en 100 til en 150 kr det er dyrt MEN tilgengel for du så måske også en dvd oven i hatten med højdepunkter fra koncerten interviews med banded en rigtig lækker booklet,og så videre.
Hmm hvad skete der der lige pludselig bliver man belønnet man for ikke "bare" en cd man for også en masse ekstra godt med.

Samme kan gøre med diverse film i stedet for bare og smide en halv lunken dvd på market kan man smide plakater måske en rabat kupon til soundtraket og en del ekstra materiale og så videre.

Kunne forsætte ud i en smører men tror i har fattet hvor jeg vil hen, folk skal begynde og føle at de for noget for pengene og ikke bare for en 200 bliver spidst af med en halv dårlig udgivelse.
Gravatar #28 - sunz
30. apr. 2009 17:10
#25, #26, #27

Øh, er der noget i har misforstået omkring min kommentar? Ligsom med #27 er nøgleordet "Sarkasme"...


Til #26:

Det du nævner er selvføgelig helt ideelt for mange brugere af film, musik og spil, men nu er det heldigvis sådan at man har mulighed for at købe og downloade musik/film/spil fra en masse tjenester som f.eks iTunes, Youtube, Apple TV osv.

Internettet har udviklet sig og derfor har producenterne sørget for en ny måde at komme ud til kunderne på: nemlig lovlig download, som de jo netop har gjort med mange tjenester.


Til #27:

Giver dig fuldstænding ret. Musik og filmbranchen har lavet lort i den, på de sidste par år....Men hov, det har Netto jo også. Deres fuldkornsbrød er af virklig dårlig kvalitet og prisen er alt for dyr. Må nok hellere gemme fuldkornsbrødet under jakken næste gang jeg tager i Netto. IKEA laver også lortemøbler for tiden og det skal understreges. Så hvorfor ikke bare stjæle møblerne istedet?
Gravatar #29 - Hůňděštějlě2
30. apr. 2009 17:22
Gazoo (28) skrev:
Musik og filmbranchen har lavet lort i den, på de sidste par år....Men hov, det har Netto jo også. Deres fuldkornsbrød er af virklig dårlig kvalitet og prisen er alt for dyr. Må nok hellere gemme fuldkornsbrødet under jakken næste gang jeg tager i Netto. IKEA laver også lortemøbler for tiden og det skal understreges. Så hvorfor ikke bare stjæle møblerne istedet?


Jamen for fanden. Hvor ofte skal det siges? Man kan ikke sammenligne elektronisk kopiering med tyveri af fysiske varer.
Gravatar #30 - Anders Fedеr
30. apr. 2009 17:26
Hůňděštějlě2 (29) skrev:
Jamen for fanden. Hvor ofte skal det siges? Man kan ikke sammenligne elektronisk kopiering med tyveri af fysiske varer.

APG's hjernevask er tilsyneladende yderst effektiv.
Gravatar #31 - esser
30. apr. 2009 17:49
Men er der blevet solgt flere film?
tror det næppe, og hvis det er tilfældet så har den nye lov jo ikke gjort en skid andet end at flytte trafikken over til et sted hvor det ikke kan ses.
Gravatar #32 - Magten
30. apr. 2009 17:56
Anders Feder (30) skrev:
APG's hjernevask er tilsyneladende yderst effektiv.
Ja fordi de siger præcis det som hundestejlen siger...
Gravatar #33 - kagemand
30. apr. 2009 18:06
#24/Gazoo - Hihi, du er en sjov fyr (:
Gravatar #34 - lindysign
30. apr. 2009 18:23
1. Halvering i nettrafikken kan også have andre årsager, som generel frygt for hvad der bliver logget, og om f.eks. porno-sider også bliver logget, og porno står for meget af trafikken.

2. Artiklen bære stærkt præg af at det er fortalere for antipiratlovgivningen og/eller et organ der gerne vil se samme lov indført andre steder. Det er latterligt i henhold til flere andre undersøgelser, som også er nævnt her på sitet.
Gravatar #35 - Decipher
30. apr. 2009 18:39
Antipiratbyrån, kan nu bekræfte, at især mængden af ulovligt kopierede film er faldet markant.


Meget troværdigt, kilden taget i betragtning.... hvor ved de helt præcist det fra? Kender flere svenskere der bare er gået tilbage til at bruge news binaries
Gravatar #36 - uscallesen
30. apr. 2009 19:02
Trist - der sker det som de fleste af os forudså.. De hardcore "kriminelle" primært The Scene går i paranoia mode som de også gør efter større busts og hæver sikkerheden, kryptere traffik, databaser osv... og gør det endnu sværere at optrevle dem... Det sker der sådan set ikke det helt store ved - business as usual.

Men alle de "low tech" kriminelle begynder at bruge let tilgængelig kryptering af P2P og hvad der ellers benyttes i den ende af filesharing verdenen... Når de teknologier bliver gjort så brugervenlige at 14 årige knægte kan bruge dem - Ja så finder de 50 årige pædofile også ud af dem - og så bliver det pludseligt meget svære at jagte dem...

Men griber, efter min mening, hele piratkopierings problematikken forkert an - uden at jeg vil påstå at have den forkromede løsning.
Gravatar #37 - Zhor
30. apr. 2009 19:06
Er det ikke mere på grund af at folk er begyndt streame dem istedet???

Jeg tror nu at alt film og serie deling er flyttet til Stage6 lignende sider
Gravatar #38 - Anders Fedеr
30. apr. 2009 19:12
Magten (32) skrev:
Ja fordi de siger præcis det som hundestejlen siger...

Nej, fordi de siger præcis som #28, som #29 / Hůňděštějlě2 svarede på ... prøv at tage dig lidt sammen.
Gravatar #39 - hr. værk
30. apr. 2009 19:18
/edit: gentagelse -ish

Er det bare mig eller lyder det der lidt som probaganda? hvor mange flere film (som jeg ser eom det eneste de faktisk har en chance for at måle) er der blevet solgt? kopieringen kan jo lige så godt være overført til krypteret trafik eller til direkte kopiering mellem 2 personer via fx en extern HD.
Gravatar #40 - Anders Fedеr
30. apr. 2009 19:24
#39
Utvivlsomt - de har vel selv lobbyeret for lovgivningen, og nu skal de så betale politikerne tilbage med positive udmeldinger der kan bruges i en valgkamp.
Gravatar #41 - sunz
30. apr. 2009 19:35
Jamen for fanden. Hvor ofte skal det siges? Man kan ikke sammenligne elektronisk kopiering med tyveri af fysiske varer.


Det kan det jo netop. Måske ikke helt af samme grad, men syntes det er noget være pjat når sympatisører af piratkopiering bruger undskyldningen med at...jamen, det er jo ikke som at stjæle da det omhandler et kæmpe selskab der allerede tjener milliarder på at sælge musik og film...men so what? Hvilken forskel gør det?

Jeg beklager at diskussion er gået så vidt, men syntes det er ret belastende at skulle argumentere imod en så indlysende og umoralsk forbrydelse, som piratkopiering. Kan det virklig være rigtigt at der er piratkoperings sympatisøre her på newz.dk ? eller er det bare mig der har taget fejl ?




Gravatar #42 - Magten
30. apr. 2009 19:46
Anders Feder (38) skrev:
Nej, fordi de siger præcis som #28, som #29 / Hůňděštějlě2 svarede på ... prøv at tage dig lidt sammen.
Prøv at snakke ordentligt? Undskyld jeg misforstod dig..

Utroligt så mange perfekte selvfede mennesker der findes..
Gravatar #43 - f-style
30. apr. 2009 19:48
#41

Der er nu en KÆMPE forskel ffs. At stjæle er noget du gør i den virkelige verden. Du tager en FYSISK vare fra butikken som dermed lider et REELT tab, Idet de ikke har den pågældende genstand!!!
VOLD er heller ikke det samme som MORD. En kat er ikke det samme som en hund! så fat det.
Piratkopiering (brud på copyright) og at stjæle er to forskellige ting. Derfor behandles de i seperate dele af lovgivningen og i retsale!

Det er stadig ulovligt, det kan vi godt blive enige om. Dog lider den virksomhed som man kopierer fra kun et potentielt tab, da de ikke har mistet noget produkt, de har stadig koden til programmet, deres servere og distributionen, i modsætning til hvis du stjæler f.eks. møbler i IKEA. Desuden kan du teste varen i IKEA og se den, det kan du ikke med f.eks. en film, program, spil. Jeg gider ikke smide 500 kr. efter noget jeg ikke kan se opfylde mine behov og om det faktisk har de egenskaber jeg efterspøger. Derfor er det en ideel måde at teste om produktet lever op til mine forventninger. Er produktet dårligt så slettes det igen, life goes on. Er det godt jeg kommer til at bruge det fremover så vil jeg gerne smide penge efter det.
Gravatar #44 - RMJdk
30. apr. 2009 20:19
Det er trist at det stadig er det ulovlige som udvikler internettet, firmaer kunne ikke finde ud af at tilbyde musik online, det kom de så til alligevel. de kunne ikke finde ud af at tilbyde spil online, det kom de også til.

Hvad med at forsætte, gør det billigere, bedre og nemmere at købe online lovligt end ulovligt.

hvad med også at få tv serier online, et god eksemple, hvor skal vi have alt genudsent her 30 gange, jeg kan huske da Stargate kørte på season 7 i USA, var vi stadig ved Season 3-4 stykker her, fordi vi skal jo lige genudsende det igen og igen.

Det kan bare ikke være så svært at vilgøre det godt for sine kunder, og give dem et godt produkt.

Personlig finder jeg det besynderligt, at vi aldrig til sjældent kan se nedslag i prisen online, når man tænker på hvor meget de f******* griske firmaer spare ved at sælge spil online. Tværdimod har de nosser til at lave tingene dyre, fordi i deres verden er det billigere at fragte spil halvsvejs rundt om verden, end at smide det op på f.eks Steam :S de er selv skyld i største delen af piratkopering.
Gravatar #45 - homer
30. apr. 2009 20:34
Quote #24 Så kan folk lære at lade være med at sjæle andres ting!

Det er ikke at stjæle noget med mindre den det går ud over mister sin ting, som de fleste andre her skriver så tag dog lige at bevise at nummeret /filmen overhovedet ville ha solgt en eneste kopi, hvis den ikke kunne hentes "gratis"....

Jeg har ikke tal på hvor tit jeg bliver skuffet over et spil enten pga jeg har gennemført det på 3 timer eller set 10min af en film og slettet den eller faldt i søvn midt i den, og CDer hvor det eneste nummer der er en skid værd, er det man allerede er blevet træt af i radioen... Det er ikke flere hundrede kroner værd.

SÅ det du siger er at vi skal støtte de stakkels pladeselskaber så de kan blive ved med at smide lort i hovedet på os, og kalde det guld.

Gravatar #46 - Kibsgaard
30. apr. 2009 20:42
Tror bestemt det har stor sammenhæng med at der ikke rigtigt er udkommet så mange nye film/spil det indenfor de sidste par uger.

Eller os' er det bare fordi folk er udenfor og nyder det gode vejr, istedet for at downloade? :D
Gravatar #47 - erikjust
30. apr. 2009 21:05
Her er mit forslag til hvordan du kan tjene penge på downloading.

Ta diverse tv-serier og læg dem GRATIS ud på en hjemmeside.

Pengene til siden kommer fra diverse reklamer, som du kan slippe for hvis du køber en livslang account måske til en 1500 kr eller ligne tilgengæld kan du så se SAMTLIGE tv-serier EVER made resten af livet uden og skulle betale til andet end dit internet samtidig bliver kvaliteten og smidt op på HD kvalitet og lyden helt i top.

Så er der spil ja gu er de dyre som de er nu men igen kan prisen sættes ned, hvis du gør at du kan købe og downloade dem direkte fra nettet, til en favorable pris.
En demo den første time eller 2 af spillet kan blive hentet gratis.

Du kan stadigvæk købe dem i butikken men der for du igen en masser af ekstra materiale med.

Igen kodeordet er beløn forbrugeren, giv dem noget for pengene hver gang man køber noget.
Gravatar #48 - f-style
30. apr. 2009 21:21
#47
fin ide, tror bare prisen er alt for lav hvis det er livslang i HD kvalitet. Men ville være smart med et abbonoments ordning, ala TDC play. Firmaet skal trods alt betale for båndbrede + køb af rettigheder for at distribuere serien online. Men noget hen af 100-200 om månden er meget fair efter min mening. For at se samtlige serier samt nyeste serier der kommer.
Gravatar #49 - aben
30. apr. 2009 21:42
film- og musikbranchen laver ikke indholdet af internettet.
Gravatar #50 - Norrah
30. apr. 2009 23:08
Antallet af blowjobs givet til mænd, er fordobblet, true story!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login