mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Windcape (47) skrev:Ja, nu har både WP7 og iPhone et intuitivt interface!
Det er da utroligt at man kan have SÅÅÅ store skyklapper på ... du skal faktisk igennem færre menuer for at finde tin opå min HTC med android end på en iPhone...
og hvad mener du med vektor grafik?? hvor mangler man lige det??
Alle steder hvor du ikke ved hvor stor skærmstørrelsen er, og ønsker en perfekt op eller nedskalering af grafik.KILLER_BEE (51) skrev:og hvad mener du med vektor grafik?? hvor mangler man lige det??
F.eks. på mobiltelefoner...
Samtidig giver det jo mulighed for at theme grafikken. Vi bruger det hele tiden på WP7.
Og det påvirker hvor intuitivt det er?Windcape (49) skrev:#48
Nej, det kan det så ikke. (Vi kan starte med manglen på vektorgrafik).
Du er sød når du har dine Windows briller på.. Man kan ikke lade være med at få ondt af dig <3
Men indrømmer da gerne at det er en mangel når det kommer til andre punkter ^^
Windcape (53) skrev:Alle steder hvor du ikke ved hvor stor skærmstørrelsen er, og ønsker en perfekt op eller nedskalering af grafik.
F.eks. på mobiltelefoner...
Samtidig giver det jo mulighed for at theme grafikken. Vi bruger det hele tiden på WP7.
der er vist vektor grafik i android .. og læs lige hvad er plus og minus ved dette:
http://groups.google.com/group/android-developers/...
jeg tror at jeg skipper resten af diskussionen da det er endt - igen igen - i religiøs krig, iPhone/WP7 vil ikke kunne (over)bevise Android brugere og omvendt .. så lidt omsonst at snakke...
hva end i bruger . good luck ... bare hav jeres argumenter backed med fakta ...
hva end i bruger . good luck ... bare hav jeres argumenter backed med fakta ...
Windcape..
Hvis du ikke mener at Android er intuitivt, så er det fordi du aldrig har brugt det.
Jeg kan med 1 klik skifte mellem 2G og 3G, starte wifi-hotspot, tænde for flashlight, ændre lydstyrke for alarm/media/ringetone/notifikation, airplane mode, wifi, 3G, GPS, BT..... etc.
Skal jeg blive ved?
Hvor mange klik skal der til på det "intuitive" iOS? ;o)
Som jeg har skrevet før: Slap af med jeres OS krig og brug det der passer jeres egne behov.
Hvis du ikke mener at Android er intuitivt, så er det fordi du aldrig har brugt det.
Jeg kan med 1 klik skifte mellem 2G og 3G, starte wifi-hotspot, tænde for flashlight, ændre lydstyrke for alarm/media/ringetone/notifikation, airplane mode, wifi, 3G, GPS, BT..... etc.
Skal jeg blive ved?
Hvor mange klik skal der til på det "intuitive" iOS? ;o)
Som jeg har skrevet før: Slap af med jeres OS krig og brug det der passer jeres egne behov.
KILLER_BEE (58) skrev:jeg tror at jeg skipper resten af diskussionen da det er endt - igen igen - i religiøs krig, iPhone/WP7 vil ikke kunne (over)bevise Android brugere og omvendt .. så lidt omsonst at snakke...
hva end i bruger . good luck ... bare hav jeres argumenter backed med fakta ...
Det er ikke omsonst. Hvis bare dem, som diskuterer, holder et åbent sind, og ikke står stejlt på deres holdninger, så er det endda meget smart at diskutere - for så kan det være at man bliver klogere. Jeg har fået revideret nogle af mine billeder igennem diskussioner herinde.
#61: Alrekr
Enig, normalt når man diskuterer så er det fordi man prøver at overbevise andre eller få dem til at overveje deres standpunkt, men når man som argument har "iPhone er bare det fedeste og uber intuitivt" selvom man ikke har prøvet andet , så er det der jeg stå af ... lidt som at pøve bruge argumenter med religiøse folk som har "sådan har gud sagdt og sådan er det bare" som ardument ..
Enig, normalt når man diskuterer så er det fordi man prøver at overbevise andre eller få dem til at overveje deres standpunkt, men når man som argument har "iPhone er bare det fedeste og uber intuitivt" selvom man ikke har prøvet andet , så er det der jeg stå af ... lidt som at pøve bruge argumenter med religiøse folk som har "sådan har gud sagdt og sådan er det bare" som ardument ..
Bortset fra at ingen af de negative punkter er valide på WP7.KILLER_BEE (55) skrev:der er vist vektor grafik i android .. og læs lige hvad er plus og minus ved dette:
Men i må jo nyde at skrive kode til at håndtere forskellige skærmstørrelser, når det sker fuldautomatisk her :p
Windcape (63) skrev:Bortset fra at ingen af de negative punkter er valide på WP7.
Men i må jo nyde at skrive kode til at håndtere forskellige skærmstørrelser, når det sker fuldautomatisk her :p
.... øøøhhh... jooo ... der er ikke noget som er "fuldautomatisk" .. det er det kun fordi nogen har lavet det reelle arbejde for dig og wrappet det i en nydelig funktion så du er fri for at tænke.. og det er fint ... men det tager flere resourser at wrappe ting, om ikke andet lige så meget...
og ja .. jeg vil helst tørre min egen røv en lade styresystemmet gøre det for mig ... men sådan er vi forskellig jo ..
Windcape (63) skrev:
Men i må jo nyde at skrive kode til at håndtere forskellige skærmstørrelser, når det sker fuldautomatisk her :p
http://developer.android.com/guide/topics/fundamen... blev for nyligt introduceret + 9-png = skalerbar GUI.
At tingene bliver gjort automatiske er ikke lig med, at det er godt, men sådan er det jo med MS - alt pakkes ind i GUI moduler og fancy wizards ;) Og hvis dette ikke er tilfældet, så skal du igennem 24 skridt og kommandoer for at ændre et eller andet...
On topic: nu er jeg glad for Google, men jeg må indrømme, at jeg har tabt en del for dem her på det sidste. Først Oracle sagen og nu det her. Det er for helvede da nogle af verdens bedste udviklere, der sidder hos Google og så copy-paster de bare? Come on... kodegenbrug er en smuk ting, men ikke, hvis man ikke må ;)
Måske skulle Google udviklerne bruge den time, de har om dagen til at lave andre ting, på at læse op på licensreglerne?
#66
Nej, det er jo ikke det, der står. Wrapping er fint, men det er resursekrævende + efter min mening, er det rart at styre sin egen kode, frem for bare at læne sig op af en wizard eller lignende... der er en forskel.
Og dig om din holdning om det er et ikke gennemtænkt framework. Jeg finder det personligt fedt, at min IDE ikke hænger hver gang jeg laver noget krævende (hvilket Eclipse kan håndtere). Eller har de fået puttet lidt multithreading ind i VS2010 IDE'en? :O
Nej, det er jo ikke det, der står. Wrapping er fint, men det er resursekrævende + efter min mening, er det rart at styre sin egen kode, frem for bare at læne sig op af en wizard eller lignende... der er en forskel.
Og dig om din holdning om det er et ikke gennemtænkt framework. Jeg finder det personligt fedt, at min IDE ikke hænger hver gang jeg laver noget krævende (hvilket Eclipse kan håndtere). Eller har de fået puttet lidt multithreading ind i VS2010 IDE'en? :O
#66: Windcape
Du har lige understreget min pointe at det er ligemeget hvad men siger til dig, du læser hvad man skriver som fanden læser biblen, og laver dine åndsvage konklusioner baseret på ingenting ... hvis du stadig ikke fatter hvad jeg skrev, læs det igen ... denne gang med at rent faktisk læs hvad der skrives og ikke hvad du tror jeg har skrevet..
P.S. al kerne kode i windows er lavet med dette "elendige og ikke gennemtænkt" framework .. (C++)... samt det "fuldautomatiske" tingest (GC) som tørrer den automatik i røven når den siger "jeg er fæææærdig..."
Du har lige understreget min pointe at det er ligemeget hvad men siger til dig, du læser hvad man skriver som fanden læser biblen, og laver dine åndsvage konklusioner baseret på ingenting ... hvis du stadig ikke fatter hvad jeg skrev, læs det igen ... denne gang med at rent faktisk læs hvad der skrives og ikke hvad du tror jeg har skrevet..
P.S. al kerne kode i windows er lavet med dette "elendige og ikke gennemtænkt" framework .. (C++)... samt det "fuldautomatiske" tingest (GC) som tørrer den automatik i røven når den siger "jeg er fæææærdig..."
Jeg bruger ingen wizard. Og der er ligeså meget wrapping på Android, bortset fra at Android er designet uden at tage hensyn til de mange forskellige skærmstørrelser.Darwind (67) skrev:men det er resursekrævende + efter min mening, er det rart at styre sin egen kode, frem for bare at læne sig op af en wizard eller lignende... der er en forskel.
At i direkte er for dumme til at forstå hvordan vektorgrafik kan sikre at ens knapper ser perfekte ud på alle platforme, er jo kun sørgeligt.
Derudover glemmer folk åbenbart alt om at SVG renderinger jo kan gemmes..
Ahhhh ja, så har vi Windcape tilbage og men en nyhed om at Google og Android er i modvind.
Selvfølgelig er det den slags nyheder der kommer fra ham og han nyder det og den opmærksomhed han får fra dem, ingen tvivl om det.
At Google med Android er i modvind skal ses i lyset af at det er den platform der er størst vækst i og selvfølgelig er der mange der vil have dem ned med nakken.
Det er ikke første og sidste dommedagsprofeti fra Windcape imod Google og jeg håber da ikke han stopper her, for det er da underholdende læsning... så tak for det, god start på weekenden ;)
Selvfølgelig er det den slags nyheder der kommer fra ham og han nyder det og den opmærksomhed han får fra dem, ingen tvivl om det.
At Google med Android er i modvind skal ses i lyset af at det er den platform der er størst vækst i og selvfølgelig er der mange der vil have dem ned med nakken.
Det er ikke første og sidste dommedagsprofeti fra Windcape imod Google og jeg håber da ikke han stopper her, for det er da underholdende læsning... så tak for det, god start på weekenden ;)
Darwind (73) skrev:#70
Læser du vores indlæg og følger du de link vi giver? Det virker ikke sådan.
Men: I give up - du er værre at diskutere med end en Mac fanboy.
Det er jo netop det han går efter. En hver der kan modbevise hans påstande skal væk så han kan virke nok så begavet... :)
Og så er der ingen til at modbevise hans påstulater. Bemærk iøvrigt en konstant mangel på noget der kan underbygge disse påstulater.
Windcape (70) skrev:Jeg bruger ingen wizard. Og der er ligeså meget wrapping på Android, bortset fra at Android er designet uden at tage hensyn til de mange forskellige skærmstørrelser.
At i direkte er for dumme til at forstå hvordan vektorgrafik kan sikre at ens knapper ser perfekte ud på alle platforme, er jo kun sørgeligt.
Derudover glemmer folk åbenbart alt om at SVG renderinger jo kan gemmes..
Ja men hvor er det modent af dig at IKKE at læse hvad man skriver og kalde folk for dumme... jeg tror at du er ikke værd at spilde et milisekund på .. så velkommen til min ignore liste .. for retards only .. og du er helt øverst .. tillykke !
#0 skrev:If Google is proven wrong, pretty much that entire software stack -- and also many popular third-party closed-source components such as the Angry Birds game and the Adobe Flash Playe
Ah nu ville jeg nok slå lidt koldt vand i blodet andgående Android. Jeg kan ikke se nogen steder at bare fordi et platform skal overholde GPL, så skal alle programmer til platformen også overholde GPL.
Læs overstående sætning som: Android skal overholde GPL, men derfor skal "Angry Bird" ikke nødvendigvis overholde GPL.
I så fald skulle alt hvad der skrives til Linux udgives som GPL, og det er jeg sikker på vil ikke falde i god smag hos mange firmaer.
#80
Det er et kompilationsspørgsmål. En del spil og native-code optimerede apps på Android risikere at hard-link de biblioteker der nu viser sig at være GPL, og derfor også selv skal være GPL.
Det er svært at sige før sagen er 100% afklaret, og uden kendskab til kildekoden for de enkelte apps, kan vi ikke sige 100% om de skal skrives om eller ej, for at være lovlige.
Det er et kompilationsspørgsmål. En del spil og native-code optimerede apps på Android risikere at hard-link de biblioteker der nu viser sig at være GPL, og derfor også selv skal være GPL.
Det er svært at sige før sagen er 100% afklaret, og uden kendskab til kildekoden for de enkelte apps, kan vi ikke sige 100% om de skal skrives om eller ej, for at være lovlige.
#81
Du fik mig lige til at tage et crash kursus i GPL. :-)
GPL på Wikipedia
Det bliver nævnt derinde at det med at linke til et bibliotek der er frigivet under GPL gør at du måske / måske ikke skal frigive din egen kode uder GPL.
Dog hvis ens kode kun kalder LGPL kode, så skal ens egen kode ikke nødvendigvis overholde GPL eller LGPL.
Ser ud til at der er nogen firmaer der får lidt travlt med at tjekke op på hvad de bruger... :-)
Du fik mig lige til at tage et crash kursus i GPL. :-)
GPL på Wikipedia
Det bliver nævnt derinde at det med at linke til et bibliotek der er frigivet under GPL gør at du måske / måske ikke skal frigive din egen kode uder GPL.
Dog hvis ens kode kun kalder LGPL kode, så skal ens egen kode ikke nødvendigvis overholde GPL eller LGPL.
Ser ud til at der er nogen firmaer der får lidt travlt med at tjekke op på hvad de bruger... :-)
molle (80) skrev:
Læs overstående sætning som: Android skal overholde GPL, men derfor skal "Angry Bird" ikke nødvendigvis overholde GPL.
Det kommer an på hvordan Android er skruet sammen. Når du koder et android-program, så kommer der en masse kodestumper med fra Androids API. Hvis de kodestumper er under GPL så skal dit program også være det.
Men hvis kodestumperne bare starter andre kodestumper, som den ved ligger på telefonen (lidt a la .dll-filer i windows) så skal du (svjv) ikke frigive det under GPL.
Der er en defacto opfattelse af at man ikke skal frigive som GPL under dynamisk linking.kalleguld (83) skrev:Men hvis kodestumperne bare starter andre kodestumper, som den ved ligger på telefonen (lidt a la .dll-filer i windows) så skal du (svjv) ikke frigive det under GPL.
Men du får ikke Stallman til at sige det :)
Windcape (84) skrev:Der er en defacto opfattelse af at man ikke skal frigive som GPL under dynamisk linking.
Men du får ikke Stallman til at sige det :)
Nej det gør man nok ikke, den ekstremist :)
Men så længe man ikke selv distribuerer GPL-kode så har GPL intet at skulle have sagt.
Spørgsmålet er bare om det GPL-kode der er brugt i android udelukkende bliver linket, eller om noget af det kommer med i dine programmer. Jeg gider ikke selv rode kildekoden igennem, så jeg griber bare en skål popcorn i stedet :)
#60 Kom, lad mig vise dig vi editoren. Jeg kan gøre rigtigt meget med få tastetryk så den må være super intuitiv!
Derfor behøver du ikke at få at vide hvordan den virker, du går bare i gang, ok?
Derfor behøver du ikke at få at vide hvordan den virker, du går bare i gang, ok?
Magten (72) skrev:Og kræver jailbreak.
Fail much?
Elsker dette modtræk fra brugere som bruger Android, så vidt jeg ved er det oftest nødvendigt at root ens telefon for at kunne køre med det sidste nye OS, er det ikke fail?!
Er selv IOS bruger og synes det er synd hvis Google ikke finder en udvej, hvilket de nok skal gøre, konkurrence er godt, det sørger for at udviklingen ikke går i stå.
martink (87) skrev:Magten (72) skrev:Og kræver jailbreak.
Fail much?
Elsker dette modtræk fra brugere som bruger Android, så vidt jeg ved er det oftest nødvendigt at root ens telefon for at kunne køre med det sidste nye OS, er det ikke fail?!
Er selv IOS bruger og synes det er synd hvis Google ikke finder en udvej, hvilket de nok skal gøre, konkurrence er godt, det sørger for at udviklingen ikke går i stå.
Mange af de ting, som Android kan (pånær at lægge ny ROM på) er indbyggede, og kræver ikke ROM.
Desuden: Det er producenterne der låser telefonerne. Android er åbent, og eks. Nexus-telefonerne kan man flashe som man vil.
Jeg skrev det udelukkende fordi manden ikke laver andet end at hylde Apple produkter og svine alt andet til, og så sidder han og snakker om en feature som Apple nægter at tilføje.martink (87) skrev:Elsker dette modtræk fra brugere som bruger Android, så vidt jeg ved er det oftest nødvendigt at root ens telefon for at kunne køre med det sidste nye OS, er det ikke fail?!
Det hænger ikke sammen.
Windcape (70) skrev:(...) Android er designet uden at tage hensyn til de mange forskellige skærmstørrelser.
Det er jo direkte løgn:
http://developer.android.com/guide/practices/scree...
Til hele Android vs. iPhone diskussionen. Der er mange argumenter for og imod både Android og iPhone, alt efter hvilken hat man har på.
iPhone vinder på at alle valg er taget af Apple, brugeren slipper for at skulle tænke. Fordel for gennemsnits-brugeren.
Android vinder på at brugeren får tilbudt muligheden for at vælge selv, hvis de ikke har noget imod at til tider skulle tænke.
Fordel for de ofte lidt mere tekniske anlagte brugere, samt for dem som i tidernes morgen købte en iPhone fordi man var unik når man havde en iPhone. Når man har en iPhone i dag er man bare et får (en del af flokken).
iPhone vinder på at platformen er uniform. Support- og udviklings-omkostninger er dermed væsentlig sænket.
Røv-hamrende irriterende at min Samsung Galaxy S er måneder/år bagud med opdatering ift. Google, fordi Samsung er sløve.
Lækkert at jeg på min iPhone 4 bare opdaterer den samme dag som alle andre.
Lækkert at jeg med 100% sikkerhed kan guide en bruger af en iPhone. Irriterende at jeg ikke med 100% sikkerhed kan guide en bruger af en Android.
Android vinder på at jeg kan købe en dyr telefon med den fedeste skærm (Super AMOLED er federe end Retina Display; min subjektive holdning), hurtigste processor osv.
iPhone vinder på batteritid, fordi Apple gennemtvinder deres restriktioner, som de fleste kan acceptere i hverdagen.
Ja, jeg har både en Samsung Galaxy S (privat) og en iPhone 4 (arbejde), så jeg udtaler mig ikke ud fra reviews og andres mening, men mine personlige oplevelser både privat og arbejde.
iPhone vinder på at alle valg er taget af Apple, brugeren slipper for at skulle tænke. Fordel for gennemsnits-brugeren.
Android vinder på at brugeren får tilbudt muligheden for at vælge selv, hvis de ikke har noget imod at til tider skulle tænke.
Fordel for de ofte lidt mere tekniske anlagte brugere, samt for dem som i tidernes morgen købte en iPhone fordi man var unik når man havde en iPhone. Når man har en iPhone i dag er man bare et får (en del af flokken).
iPhone vinder på at platformen er uniform. Support- og udviklings-omkostninger er dermed væsentlig sænket.
Røv-hamrende irriterende at min Samsung Galaxy S er måneder/år bagud med opdatering ift. Google, fordi Samsung er sløve.
Lækkert at jeg på min iPhone 4 bare opdaterer den samme dag som alle andre.
Lækkert at jeg med 100% sikkerhed kan guide en bruger af en iPhone. Irriterende at jeg ikke med 100% sikkerhed kan guide en bruger af en Android.
Android vinder på at jeg kan købe en dyr telefon med den fedeste skærm (Super AMOLED er federe end Retina Display; min subjektive holdning), hurtigste processor osv.
iPhone vinder på batteritid, fordi Apple gennemtvinder deres restriktioner, som de fleste kan acceptere i hverdagen.
Ja, jeg har både en Samsung Galaxy S (privat) og en iPhone 4 (arbejde), så jeg udtaler mig ikke ud fra reviews og andres mening, men mine personlige oplevelser både privat og arbejde.
Nej, du bekræfter jo netop med dit link, at systemet ikke er designet til at tage hånd om det.Emil Melgaard (93) skrev:Det er jo direkte løgn:
http://developer.android.com/guide/practices/scree...
Der kræves at udviklerne tager hånd om det, manuelt. (Med et API der blev introduceret sent i processen)
Windcape (95) skrev:Nej, du bekræfter jo netop med dit link, at systemet ikke er designet til at tage hånd om det.Emil Melgaard (93) skrev:Det er jo direkte løgn:
http://developer.android.com/guide/practices/scree...
Der kræves at udviklerne tager hånd om det, manuelt. (Med et API der blev introduceret sent i processen)
Hans link viser da netop hvordan Android håndterer drawables til forskellige skærmstørrelser og densiteter.
At de så introducerede Fragment APIet (som desuden er bagud-kompatibelt) i Honeycomb, for at kunne lave unikke brugerflader til tablets og mobiler, har ikke noget med skalering af drawables at gøre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.