mboost-dp1

Crytek

Amerikansk militær laver hidtil mest realistiske FPS simulation

- Via Gamepro - , redigeret af Pernicious

Den amerikanske hær vil gerne give sine soldater den bedst mulige træning, men ønsker også at gøre det så billigt som muligt. De har derfor lanceret et koncept kaldet Dismounted Soldier Training System (DSTS), der er en virtuel simulering af forskellige scenarier en soldat kan blive udsat for.

Systemet der laves af Intelligent Decisions, er baseret på Cryteks CryEngine 3 motor, der bruges i Crysis 2, for at kunne levere en så realistisk grafisk oplevelse som muligt. CryEngine 3 gør det muligt at simulere detaljer som fodaftryk i græs eller jord, vind, regn og andre vejreffekter, forskellige former for lysforhold, samt andre parametre der skal gøre det så realistisk som muligt.

Soldaterne der skal bruge systemet, bliver udstyret med en bevægelsesfølsom VR-brille og har et område på 3 x 3 meter vedkommende kan bevæge sig i, hvilket altsammen registreres og overføres til simulationen.

DSTS vil gøre det muligt for en sektion på fire personer at arbejde sammen om opgaver i den simulerede verden, der kan være en tro kopi af et egentligt indsatsområde. Instruktører kan overtage rollen som modstandere, civile eller dirigere computerstyrede modstandere.

Til januar 2012 forventes det, at der er 102 DSTS’er fordelt rundt omkring i verden til træning af amerikanske soldater.





Gå til bund
Gravatar #1 - Trixxrlol
30. maj 2011 17:33
BUT CAN IT RUN CRYSI...... awhhh man :(

On a half-serious note :
Jeg synes sku det er cool, hvis de får lavet det så realistisk at folk får traumer efter de har været en tur igennem en simulation.
Gravatar #2 - Krydolph
30. maj 2011 17:34
Hvorfor får de ikke sådan en stor kugle de kan gå ind i, så kan de løbe og gå alt det de vil ligemeget hvad vej de vil uden de reelt flytter sig. 3x3 meter på da give problemer at holde sig inden for, med mindre man skal løbe på stedet hvilket ikke er ligeså realistisk!
Gravatar #3 - Virtual-Aidz
30. maj 2011 17:43
#2: Findes allerede. Indrømmer dog gerne at jeg så det blive brugt oftere til ting som dette :D

Ville også være fedt at kunne få i hjemmet... <3



Btw... MAXIMUM AWESOME
Gravatar #4 - Mohr87
30. maj 2011 18:12
Læste i en anden nyhed at brillerne til det her VR - som det vel er? - har en opløsning på 480x640. Er det bare mig der tænker at det er max overkill at bruge verdens vildeste grafikmotor, når man så ikke kan se alle detaljerne alligevel? - ved godt den kan lave fodspor, forskelligt lyst osv osv, men på så lille en skærm, kan det vel dårligt ses alligevel?

off-topic: jeg MÅ ha!!!
Gravatar #5 - TormDK
30. maj 2011 18:23
De skal da bruge FrostByte 2, og ikke CryEngine 3 :P

Battlefield > Crysis!
Gravatar #6 - maasha
30. maj 2011 18:36
VR briller = yt. AR briller = in !!!

http://www.technologyreview.com/computing/26692/?a...
Gravatar #7 - aben
30. maj 2011 18:59
WANT!!!
Gravatar #8 - Slettet Bruger [4011423045]
30. maj 2011 19:53
Får de også aimassist så?
Gravatar #9 - fennec
30. maj 2011 20:26
#4
Man har længe kunne købe VR briler med 800x600 i opløsning, så jeg kan ikke forstille mig de går mindre end det.

[ontopic]
Det har længe undret mig hvordan VR briller egentlig stiller skarp. Prøv at holde en finger ca 5 cm fra jeres øje, og stille skarpt på den... Det kan man ikke.
Øjet kan først stille skarpt på noget, når det er ca 10 cm væk. Men så langt væk er VR briller ikke.
Gravatar #10 - RMJ
30. maj 2011 20:56
Så virker det extremt mærkeligt de ikke bruger Cryengine 2,da den er langt bedre, Crysis 1 ser langt bedre ud, det er mere realitisk, det har bedre fysik.

Cryengine 3 er dårligere på alle punkter.
Gravatar #11 - rasmusssen
30. maj 2011 20:58
#9
Der bliver brugt en eller flere linser ligesom på f.eks videocameras viewfinder
Gravatar #12 - Slettet Bruger [4011423045]
30. maj 2011 20:59
RMJ (10) skrev:
Så virker det extremt mærkeligt de ikke bruger Cryengine 2,da den er langt bedre, Crysis 1 ser langt bedre ud, det er mere realitisk, det har bedre fysik.

Cryengine 3 er dårligere på alle punkter.


Kan ikke se hvorfor den skulle være bedre. Eneste grund til Crysis så dummere ud, var pga konsoller
Gravatar #13 - TheOtherGuy
30. maj 2011 21:10
TormDK (5) skrev:
De skal da bruge FrostByte 2, og ikke CryEngine 3 :P

Battlefield > Crysis!


Det eneste Frostbyte har, er Destruktion x.0
Gravatar #14 - terracide
30. maj 2011 21:30
Jeg ville mene at VBS2 er uenig i at dette er den mest realistiske "simulation"....
Gravatar #15 - Zombie Steve Jobs
30. maj 2011 22:25
totalt dårlig beslutning, at de ikke lige spurgte dig til råds først :(
Gravatar #16 - terracide
31. maj 2011 05:20
#15:
Idiotisk post er idiotisk post...cry me a river?

http://www.bisimulations.com/products/vbs2
Gravatar #17 - martin73
31. maj 2011 05:27
#4

i Mil.Spec aviation har vi meget højere opløsninger

70 x 40 degree FOV and 2250x1200 pixels resolution.

og jeg vil tro at den nye hjelm til F-35 meget højere, men hemmelig...
Gravatar #18 - 1000tusind
31. maj 2011 06:24
0 skrev:
et område på 3 x 3 meter vedkommende kan bevæge sig i


De lærer altså at campe.


fennec (9) skrev:

Det har længe undret mig hvordan VR briller egentlig stiller skarp. Prøv at holde en finger ca 5 cm fra jeres øje, og stille skarpt på den... Det kan man ikke.

Hvis man er nærsynet, så jo.. :)

Spøg til side, så er der vel ikke behov for at stille skarpt? Skærmen er lige langt fra øjnene uanset om du kigger på forgrunden eller baggrunden. Det hele er skarpt. ?
Gravatar #19 - Ndrskv
31. maj 2011 07:19
#14 De 2 kan vel ikke rigtig sammnlignes...

VBS2 bruges som et alm. FPS spil med mus & tastatur. (og for en lille del, lidt VR)
Hvorimod DSTS er en decideret VR simulation.

Så i min verden er det æbler og pærer du sammenligner...
Gravatar #20 - Rabonzo
31. maj 2011 07:37
#19

Så er det godt at jeg bedre kan lide æble (hele, ikke det der halvspiste noget) end pærer.

Ærlig talt, syntes det er skræmmende at der er brug for så meget simulering inden man sender folk ud. Det dersens krigshalløjsa burde blive forbudt.

Sæt landene til at spille imod hinanden online, se hvem der vinder og så er det det. Sparer en masse ressourcer ;)
Gravatar #21 - Wassini
31. maj 2011 08:13
Iamtard (20) skrev:
Sæt landene til at spille imod hinanden online, se hvem der vinder og så er det det. Sparer en masse ressourcer ;)


Det sker skam allerede!

http://newz.dk/kinesisk-haer-bekraefter-den-blaa-h...
Gravatar #22 - terracide
31. maj 2011 13:44
Ndrskv (19) skrev:
#14 De 2 kan vel ikke rigtig sammnlignes...

VBS2 bruges som et alm. FPS spil med mus & tastatur. (og for en lille del, lidt VR)
Hvorimod DSTS er en decideret VR simulation.

Så i min verden er det æbler og pærer du sammenligner...


Oh really:


VBS2 er ikke et FPS spil.

Det er en mil-sim.
Gravatar #23 - Ndrskv
31. maj 2011 18:50
terracide (22) skrev:
VBS2 er ikke et FPS spil.


Det skriver jeg heller ikke...
Jeg skriver det bliver "spillet" på samme måde som et FPS spil, altså med mus & tastatur...

[url= this[/url], men med nogle VR elementer, som du fandt video af...

DSTS er derimod en VR-only mil-sim... Altså minus mus/tastatur styring...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login