mboost-dp1

unknown

Alcotini konkurs

- Via Computerworld DK -

I fredags var det sidste åbningsdag for Alcotini, som i de sidste 3 måneder har forsøgt at rette op på en kraftig økonomisk slagside. Dette gik ikke efter planen, og 25 medarbejdere er nu uden job.





Gå til bund
Gravatar #1 - Lovechild
3. dec. 2001 16:02
Dø skod biks !!!
Gravatar #2 - krede
3. dec. 2001 16:07
De var bare for dyre...

og så var de ikke så hurtige(det tog 2 måneder at få en brænder tilbage som stadig IKKE virkede)
Gravatar #3 - sKIDROw
3. dec. 2001 16:18
Du har godtnok en dårlig forretning hvis du kun bliver valgt på prisen..
Gravatar #4 - ShagNasty
3. dec. 2001 16:56
For dyre ? tjaa sammenlignet med visse internet butikker kan det da godt være prisen var høj, men sammenlignet med andre butikker er det vidst slik man taler om. Det er jo sådan at noget er dyrere end andre steder OG omvendt. Service og mulighed for at gå ned i butikken er altså ikke noget der er gratis. Hvis der er nogen der har ventet længe på at få nogen hjem fra service så tænk på at det måske ikke er Alcotinis skyld men nærmere den leverandør eller service værksted der laver skidtet, der er skyld i ventetid. Selvfølgelig kunne man jo sige at så skal man bare ha noget nyt, det kan man også i visse tilfælde gøre, men hvis der fx er tale om en bærbar er det ikke noget man bare lige gør. Man kan jo ikke sælge en brugt bærbar når den kommer hjem igen uden et vist tab. Hvis fortjensten på hardware var stor nok kunne og ville sådan noget være muligt men når man kører med avancer på 1-5 % og i SJÆLDNE tilfælde 16 % er der sgu ikke råd til den slags.
Gravatar #5 - Tigerdyr2
3. dec. 2001 17:24
Ja måske !!

Nu var jeg selv tilknyttet tilo Randers Afdelingen ! Ikke ansat men var "venner" med de 2 der styrede bixen. Man kan sige meget om de var dyre, servicen var i orden. Sjovt nok var denne forretning også den eneste der gav overskud. Og spm lige nævnt, SERVICE er dyrt. I ville sku også tage flere penge for at give et blowjob frem for at sælge en lolita dukke !!
Gravatar #6 - ShagNasty
3. dec. 2001 17:40
En anden ting man måske også burde ha med i baghovedet er kundetyperne. De flester herinde har sgu nok haft fingre i deres computer og leget med windows MANGE gange. Hvis man har et indgående kendskab til computere har man ikke behov og vilje til at betale for den service. Denne type kunder køber hvor det er billigst, typisk internet butikker. Der findes også de dødelige, dem som ikke har prøvet eller gider rode med deres maskiner på nørd niveau. Disse kunder er sgu ligeglade om de skal betale x antal kr. mere for et produkt, HVIS de så kan få hjælp til produktet og iøvrigt har et sted at henvende sig til, når det går galt eller de har generelle spørgsmål. Så verden er ikke sort/hvid der er mange facetter der skal tages med når man kigger på ting.
Gravatar #7 - IceptX
3. dec. 2001 18:10
Men vi kan vist godt konkludere, at dette "facet" ikke holdt?
Gravatar #8 - shamran
3. dec. 2001 18:42
hmmm hvordan er det nu med totalforsiktringer tegnet igennem en butik der er gået på røven ??
Gravatar #9 - ShagNasty
3. dec. 2001 21:07
Forsikringen skulle da stadig dække, det er jo ikke forsikringsselskabet der er gået på røven.
Gravatar #10 - Praetorian
3. dec. 2001 21:56
At sige at dem der ikke har opnået ordentligt viden angående computer, bliver da rippet totalt når de går ned til en computer forretning og skal have deres computer lavet. En pris på omkring 5-600 kr i timen er ikke helt ved siden af, og finder de så ingen fejl så koster det alligevel 2-300 Kr. Så service vil jeg ikke kalde det, som regel så plejer service at være gratis. Personligt hjælper jeg alle dem jeg kan komme til når de skal ud og købe computer for at de netop skal spare penge på både købet smat eventuelle "reperationer" senere.
Gravatar #11 - sKIDROw
4. dec. 2001 09:53
=><STRONG>Praetorian</STRONG>
Service er gratis for dig at udøve fordi det ikke er dit levebrød!
Husk det... ;o)
Gravatar #12 - Polyvinylchlorid
4. dec. 2001 10:02
lol praetorian er du dum ???

hvis man som tekniker er ansat til at lave computere så mener du altså ikke man skulle tage penge for at bruge en time af ens arbejdsdag på at teste en maskine som en hjernedød kunde ikke kan hitte ud af ??

du fatter jo ikke en lagkage mand kommer du lige og maler min lejlighed i morgen jeg kan ikke finde ud af det ??
du er jo billig ..
fjols !!
Gravatar #13 - Praetorian
4. dec. 2001 10:12
Netop derfor at jeg handler via nettet og eller hjælper andre, fordi at jeg mener at man ripper kunderne. Min mening er bare at 5-600 kr i timen for at lave en computer er vildt meget, når der så også kommer "reservedele" på ved siden af. Tvivler godtnok på at man giver en mekaniker 5-600 kr i timen for at lave ens bil.
Gravatar #14 - Praetorian
4. dec. 2001 10:33
Poly:

siger ikke at det skal være gratis, kun at der er ripning af kunderne med de høje priser. Jeg synes personligt at 5-600 Kr er alt for dyrt at give i timen for at få lavet en computer, og så specielt når der så kommer reservedelsudgifter oveni. Tvivler på at man giver 5-600 kr i timen til sin mekaniker når han laver ens bil.
Gravatar #15 - ShagNasty
4. dec. 2001 11:33
Pretorian, modsat dig skal en butik leve af sådan noget. De fleste "rigtige" butikker tjener ikke voldsomt på en varer. pågrund af stor konkurence fra internet butikker der ikke har så mange udgifter til en butik som kunderne kan komme ind i. Derfor skal nogen af pengene hentes hjem fra ting som service. Så de 500-600 kr i timen skal dække arbejdsløn til den ansatte, samt udgifter til butikkens drift. Jeg tvilver stærkt på at der er ret mange edbbutiks ejere, der lever en forgyldt tilværelser med store biler og luksus lejligheder.
Gravatar #16 - Polyvinylchlorid
4. dec. 2001 11:37
praetorian hvad tror du så en mekaniker tager i timen ??
50 kr ??

du er og bliver et fjols går du stadig i folkeskole eller hvad din viden virker derefter
Gravatar #17 - Copyright
4. dec. 2001 12:51
Nu har jeg nogle få gange handlet i forretningen i Randers, og man skal lede længe efter nogle ekspedienter, som kan virke mere overfladisk og arrogante end disse, de snakker et øre af og har generelt, kun mundlort at fyre af, det gælder sig både computere, tilbehør og sattelit. Lukker de nu, er der måske mulighed for at der kan komme en ordenlig forretning i lokalerne.

Sådan !
Gravatar #18 - sKIDROw
4. dec. 2001 12:53
=><B>Praetorian</B>
Som de andre siger, så koster det at have butik..
Og det er penge der skal ind.. ;o)
Og efter internetbutikkerne kom, blev det umuligt at leve af at sælge ting alene..
Så service er vores levebrød.

Men folk vælger selv..
De kan få en eller anden gut til at klare det sort i hans fritid, eller lade et autoriseret værksted klare det..
Det er altid dyrere at få professionelle til at klare det, frem for at lade en eller anden gut klare det..
Gravatar #19 - angelenglen
4. dec. 2001 13:14
well, Alcotini VAR for dyre... ihvertfald Odense-afdelingen..
de opdaterede ikke deres priser ofte nok, med det resultat at deres varer hurtigt havde forældede priser.
Servicen i Odense var under al kritik - jeg gik engang derind med min far for at se på computer til ham, og da min far sagde at han ville lave musik-redigering, svarede ekspedienten at "ja, så skal du have et hurtigt grafikkort, som fx det her GeForce 3"
-hvad har det med musik-redigering at gøre?

Derudover kunne det være svært at få fat i en ekspedent til at besvare diverse spørgsmål. selvom de ikke rigtigt så ud til at lave andet end at hænge ud bag disken og ignorere kunden (der var ALDRIG flere end mig derinde de gange jeg har været der)...

Alt i alt... dårligt sortiment, dårlige priser, dårlig service - dårlig butik.

Naturligvis har jeg ondt af de 25 der blev fyret, men at butikken er væk - dét er jeg glad for.
Gravatar #20 - YaiEf
4. dec. 2001 13:28
Hehe, priser på mekanikere? Hvis du finder en til 600 kroner der ikke er sort eller din fætter - så er du sgu heldig. Ofte betaler man 800-1200 kroner i timen. Måske ikke at man lægger mærke til det - men så tager det lige 2½ time i stedet for den 1½ som fabrikanten har sat som normeret tid =) ...
Gravatar #21 - brislingf
4. dec. 2001 14:20
Jeg syntes at det er utroligt så dygtige folk der er herinde. Jeg har selv stået som ekspedient og folk kommer ind i butikken. Jeg har tænkt at købe mig en lille maskine til at skrive på og surfe på internettet. Den skal også kunne spille lidt spil. Ugen efter kommer samme kunde ind og brokker sig over at der ikke er plads til alle hans nye piratkopier af spil og software og mener at man har givet forkert rådgivning, selvfølgelig har man det, men kunderne er heller ikke helt fair, heller ikke Nørderne og de andre skabs nørder som tror de kan finde ud af det. Det kan få mit sind i kog når der står en knægt med hans far og tror han ved mere end os der arbejder med det til dagligt fordi han lige læste det på internettet et sted.
Så giv lige ekspedienterne en chance op deres priser er ikke høje da der er en helt del udgifter under uforudset.
Men det er heller ikke alt der bliver skrevet på blandt andet hvis det flad kabel der sidder i kun har et stik istedet for to, der skifter jeg det gratis. Eller hvor mange ser skruer på fakturaen eller strøm afgifter under reperationen eller priser for at komme af med defect it udstyr der skal "skrottes" rigtigt, så lad være med at jagte prisen...
/brisling
Gravatar #22 - brislingf
4. dec. 2001 14:20
Jeg syntes at det er utroligt så dygtige folk der er herinde. Jeg har selv stået som ekspedient og folk kommer ind i butikken. Jeg har tænkt at købe mig en lille maskine til at skrive på og surfe på internettet. Den skal også kunne spille lidt spil. Ugen efter kommer samme kunde ind og brokker sig over at der ikke er plads til alle hans nye piratkopier af spil og software og mener at man har givet forkert rådgivning, selvfølgelig har man det, men kunderne er heller ikke helt fair, heller ikke Nørderne og de andre skabs nørder som tror de kan finde ud af det. Det kan få mit sind i kog når der står en knægt med hans far og tror han ved mere end os der arbejder med det til dagligt fordi han lige læste det på internettet et sted.
Så giv lige ekspedienterne en chance op deres priser er ikke høje da der er en helt del udgifter under uforudset.
Men det er heller ikke alt der bliver skrevet på blandt andet hvis det flad kabel der sidder i kun har et stik istedet for to, der skifter jeg det gratis. Eller hvor mange ser skruer på fakturaen eller strøm afgifter under reperationen eller priser for at komme af med defect it udstyr der skal "skrottes" rigtigt, så lad være med at jagte prisen...
/brisling
Gravatar #23 - Praetorian
4. dec. 2001 14:29
<STRONG>Polyvinylchlorid:</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Hvorfor er det at du næsten hver gang skal hakke på folk, ved fandme da godt at ting koster mange penge, men derfor må jeg vel godt sige min mening uden at blive råbt til månen
Gravatar #24 - ShagNasty
4. dec. 2001 14:43
Brislingf du har fat i noget ! kender udmærket godt situationen. Mange af de kunder der klager over arrogante ekspedienter (har aldrig fået det at vide om mig, tværtimod !) glemmer måske at der nok nærmere er tale om at ekspedienteten ikke giver kunden ret i alt hvad denne måtte sige/finde på.
Gravatar #25 - sKIDROw
4. dec. 2001 17:17
=><STRONG>brislingf</STRONG>
Hvor jeg dog bare kender det... :o/
Jeg fornærmede fornyligt en kunde, fordi jeg ikke gav ham ret med hensyn til at teknisk spørgsmål...
Jeg er tekniker til dagligt og BØR i kraft af mit job IKKE støtte folk i deres forkerte antagelser...
Og hvis min distributør lover mig en returvare tilbage til en given tid, er det også MIN røv det sviger til når tiden ikke holder...
Alt er tilsyneladende forretningernes skyld... Doooh!!

=><STRONG>YaiEf</STRONG>

Ganske korrekt..
En MSCE og eller Cisco certificeret tekniker koster MEGET mere...

=><STRONG>Praetorian</STRONG>

Det er da iorden at du har nævnt din mening.. den er blevet læst og vi har kviterret med at skrive vores..
Jeg ved ikke hvad du havde forestillet dig at en værkstedstime burde koste, men 600kr er MEGET billigt.
Som tidligere nævnt har internet butikkerne gjort det svært (læs: nogen gange umuligt), at tjene nok på salg til at få tingene til at løbe rundt.
Det kompensere vi så for ved at have værksted..
Det er beundringsværdigt at du render rundt og hjælper folk gratis..
Men vi andre skal tjene penge.. ;o)
Kompetance koster.

=><STRONG>ShagNasty</STRONG>
Jeg ved udemærket hvad du snakker om...
Hvis en kunde f.eks spørger mig om teknisk spørgsmål, er det jo ikke min opgave at give ham ret hvis ham ikke har det..
Hvilket gjorde den pågældende MEGET fornærmet..

=><STRONG>Polyvinylchlorid </STRONG>

hehe..
Du har helt ret, men kunne nok have formulret det pænere... ;o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login