mboost-dp1

Ageia

Ageia nedsætter prisen for PhysX op til jul

- Via X-bit labs - , redigeret af Derfor , indsendt af Norrah

Ageia PhysX-kortet, som hjælper med at beregne fysik i spil, har nu været på markedet i et godt stykke tid, uden at salgstallene har været særlig gode, hvilket bl.a. skyldes den begrænsede support af kortet fra spilproducenternes side.

Det får nu Ageia til at sætte prisen ned på kortet til $99. Da kortet i sin tid kom på gaden, var det til en pris af $299, men er siden faldet til ca. $200. Ageia håber, at den nye pris på kortet vil appellere til mange flere. En af de største titler, der understøtter PhysX-kortet, er nu også blevet frigivet, Unreal Tournament 3, hvor Ageia har frigivet et par specielle baner, der udnytter PhysX-kortet.

Ageia mangler et populært spil, der udnytter PhysX-kortet ordentligt, da de fleste udgivelser med PhysX-understøttelse indtil videre har budt på meget begrænsede forbedringer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Denn
1. dec. 2007 09:06
Det var alligevel et pænt prisfald.
Gravatar #2 - LaMaH
1. dec. 2007 09:13
Hvorfor siger titlen at prisen går OP til Jul, når den rent faktisk går ned? :P

Men ja prisen er rigtigt atraktiv og flere og flere spil begynder og bruge PhysX
Gravatar #3 - gentox
1. dec. 2007 09:32
Tja, hvis man kan få et kort til små 500~600kr, så ville jeg da overveje at smide et i maskinen.
Problemet er bare at det ikke er særligt mange spil der får noget stort ekstra ud af kortet.
Måske også derfor at de sænker prisen for at gøre brugerbasen større, og derved skabe flere titler der understøtter det.
Gravatar #4 - Disky
1. dec. 2007 09:54
Er der nogen af jer andre der reelt har prøvet sådanne et kort, og som kan beskrive om det virkeligt betyder noget i de spil der understøtter det.
Gravatar #5 - gentox
1. dec. 2007 10:15
#2
Vil så absolut ikke kalde dette for mange understøttede titler, selvom du godt nok skriver flere og flere, så vil jeg påstå at det er alt for få titler til at retfærdiggøre udgiften.
Med mindre de som nyheden indikerer sætter prisen kraftigt ned.
Gravatar #6 - .dot
1. dec. 2007 10:17
#5 - Alene det at Unreal Engine 3 har support for kortet sikre da en del nye spil vil understøtte kortet - men om det vil have noget at sige for spil oplevelsen er yderst tvivlsomt
Gravatar #7 - MortVader
1. dec. 2007 10:37
Det som det jo vil kunne gøre, for at hjælpe spiloplevelsen, er jo at aflaste CPUen med fysikberegningerne, og dermed eventuelt give flere FPS. (forudsat at den CPU man kører med, ikke magter at trække læsset selv)
Gravatar #8 - MathiasLM
1. dec. 2007 10:46
Der er jo ikke plads på bundkortet for grafikkort...
Gravatar #9 - .dot
1. dec. 2007 10:51
#8 - Rolig den køre på old school PCI så der burde være plads nok selv på CrossFire/SLi setups
Gravatar #10 - MathiasLM
1. dec. 2007 10:55
Gravatar #11 - .dot
1. dec. 2007 11:04
Ser da sådan ud, der er da et PCI slot fri
Gravatar #12 - MathiasLM
1. dec. 2007 11:08
Ja, men Sli-broen sidder i vejen?
Gravatar #13 - MathiasLM
1. dec. 2007 11:11
Anyhow.. 700 kr. er stadig for meget, når der ingen spil findes, som understøtter det...
Gravatar #14 - .dot
1. dec. 2007 11:13
#12 - Har nvidia virkeligt været så dumme da de designede sli at man opgiver alle slots imellem grafikkortene når man køre sli :/?
Gravatar #15 - .dot
1. dec. 2007 11:15
#13 - Prøv at spille UT3 med PhysX bannerne - damn jeg får 2-3 fps med mit Core 2 Duo E6850 og 8800GT system
Gravatar #16 - MathiasLM
1. dec. 2007 11:18
#14 dunno..

#15 Men jeg har quadcore, så mon ikke det går :P
Glæder mig da til at prøve. Indtil videre har jeg kun demo'en...
Gravatar #17 - KeepSharing
1. dec. 2007 11:20
Pææææænt nice for et PhysX!!!!

Gimme i want :D
Gravatar #18 - Xill
1. dec. 2007 11:31
#16 ...

nej hele grunden til at dette kort ikke bliver til noget er at spil producenterne ikke kan lave så hele spillet virkelig benytter sig af det på samme måde som "UT3 PhysX bannerne"

det kan siges meget simpelt, hvis der virkelig er brug for en PPU, så betyder det jo også at du ikke kan få spilbar FPS uden et sådan kort, også selv om du har en quadcore da den slet ikke er lige så hurtig til denne type beregninger.

Det er også derfor at AMD skriver at "GPU-fysik er død indtil DX11", efter som spilproducenterne ikke vil satse på et snævert antal kunder og derfor ikke vil lave baner til PPU'er før der bliver mainstream, hvilket det først bliver når DX11 kommer.
Gravatar #19 - gentox
1. dec. 2007 11:31
#15
Well, det er jo nok fordi at fysikken på de baner er optimeret til PhysX kortet... Duh :P

Du skulle jo gerne få en del flere fps på de "normale" baner :)
Gravatar #20 - Tyrian
1. dec. 2007 12:41
#18
Nå ja, men de kunne vel gøre det til en option i spillet - eller spillet kunne selv checke for om en physX enige var tilstedet. Er det tilfældet, smider den en del af de beregning (og måske nogle ekstra?) som cpu'en ellers skulle have trukket over til PhysX kortet..altså man behøver jo ikke lave spillet så det KUN kan køre med PhysX.
Gravatar #21 - .dot
1. dec. 2007 12:57
#19 - Ja eller også fordi at banerne generelt har et kæmpe forbrug af fysik, for ellers ville UT3 generelt være dårligt optimeret når det gælder fysik beregninger.

Hvis du nogen sinde har prøvet SMOD til Half-Life2 så kan du dælme hurtigt miste en del fps bare du fyre nok vandmeloner af
Gravatar #22 - Phill
1. dec. 2007 12:59
Det er meget svært at få plads til hvis man har andre ting i sine PCI slots.. Jeg har f.eks. wireless og Soundblaster X-fi... Hvad så ?!

Integrer Integrer Integrer Integrer
Gravatar #23 - kodekarlen
1. dec. 2007 13:14
Jeg har ingen ledige PCI slots.. De nye bundkort har PCI-E istedet. De to PCI slots jeg har bliver brugt til X-FI og wireless lan.
Så jeg behøver ikke spekulere på om jeg skal putte et kort i eller ej :-)
Gravatar #24 - RMJdk
1. dec. 2007 13:39
Måske Ageia skulle indbygges i en Bundkort serie, er da ihvertfald en mulighed for at udvide udbredelse, fordi jeg er nemlig i samme problem med at jeg ikke har flere slots :P
Gravatar #25 - Decipher
1. dec. 2007 14:33
"hvilket bl.a. skyldes den begrænsede support af kortet fra spilproducenternes side"

Mjaeh, men det skyldes vel også at det i virkeligheden er et overflødigt produkt, både efterhånden som vi får ekstra cores der alligevel ikke laver noget på CPUerne, og nu hvor fysik kan afvikles på et ekstra grafikkort i stedet.

Det var en god idé, markedsstrategien var bare ikke særlig gennemtænkt.
Gravatar #26 - ZulFoDK
1. dec. 2007 16:02
#25 Jeg tror mere man skal sætte sin lid til grafikkortenes indbyggede fysikberegning, end flere cores på cpu'erne...

Nvidias 8800 serie har en fysikengine, som "overflødiggør" PHysX - eller i hver tilfælde kan lave nogle af de samme ting...
Gravatar #27 - The_Menace
2. dec. 2007 06:41
# jeg har sådan et kort og røg, vand, eksplosioner osv. ser meget federe ud :-)

ved dog ikke lige om det er 700-1000 kr værd, jeg fik det gratis af mit arbejd pga. fejlbestilling (der er jo ingen udgange på det - hehe)
Gravatar #28 - terracide
2. dec. 2007 14:01
"hvilket bl.a. skyldes den begrænsede support af kortet fra spilproducenternes side"
Ved folk hvad de snakker om?

http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/ageia_physx....

Der er flere spil ude med PhysX understøttelse end Dx10 understøttelse...
Gravatar #29 - Xill
2. dec. 2007 20:25
#28 at spillet understøtter det betyder ikke at banerne benytter det.

det tager for meget tid for spil producenterne også at lave banerne så de kan benytte sig af det.
Gravatar #30 - Underlien
3. dec. 2007 02:02
Jeg er et PhysX card fra ageria. Købte det for godt et år siden.

Købte det i anledning af min 3D uddanelse. også her er det super effektivt sammenlignet med en normal computer. Viste det til min lærer og han savlede, PhysX kortet kan virkelig beregne meget!

Der fuldte også CellFactor med i hatten. og det er super fedt at se alt blive splittet i en tusinder af stykker og bevæge sig "realistisk"

(i hader vel også at man skyder en væg ned i et spil og at den falder sammen på samme måde HVER gang?) not here :P


Bare vent til man kan vælge at bruge sin tank til at rive hele bygningen ned over den stakkels soldat der flygter fra en...
Gravatar #31 - MathiasLM
3. dec. 2007 12:25
#30

Men din CPU kan jo lave de samme beregninger? Se på Crysis f.eks...
Gravatar #32 - terracide
3. dec. 2007 14:21
#31:
Jeg har en Q6600 CPU og PhysX-kort.
Min quadcore kan på igen måde beregne fysik i en grad der bare kommer i nærheden af resultatet når jeg kører kode over PPU'en.

Desuden så sutter Crysis fysikmotor røv...
Gravatar #33 - zubzer0
4. dec. 2007 09:29
#32

Jeg sige at jeg også var skuffet over Crysis fysikmotor. Den virker ikke ret realistisk. Smadrede f.eks 5 ud af 6 stolper som en garage stod på og den blev stående...hmmm.
Gravatar #34 - terracide
4. dec. 2007 14:30
#33:
For slet ikke at snakke om deres rag-doll :s
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login