mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Lyder da godt :)
Håber da ikke at fysikken er begrænset til kun dens interne fysikmotor eller hvad den nu har. Det ville være smartest hvis systemer som f.eks. Havok (som i HL2) ville kunne bruge dens kraft men alligevel stadig være Havok som den altid har været (bare hurtigere med lidt hardware)
Håber da ikke at fysikken er begrænset til kun dens interne fysikmotor eller hvad den nu har. Det ville være smartest hvis systemer som f.eks. Havok (som i HL2) ville kunne bruge dens kraft men alligevel stadig være Havok som den altid har været (bare hurtigere med lidt hardware)
Jeg kunne bedre lide den ide et anden lille firma kom med for nogle år siden, et PCI kort med en FPGA som kunne omprogrammeres flere tusinde gange i sekundet.
På den måde kan man "ændre" hardwaren og optimere den til den opgave man laver på et givent tidspunkt.
På den måde kan man "ændre" hardwaren og optimere den til den opgave man laver på et givent tidspunkt.
Hmm... ville hellere have dedikeret hardware i CPU'en eller blot lade den ene kerne om fysikken. Absolut modstander af flere *PU'er og kølere! Det næste bliver vel en Gore Processing Unit der er god til at modellere blod og indvolde!
Vil det sige at det kun et nogle spil som vil understøtte det, og hvis man så ikke har det, kan man ikke spille spillet (eller må ændre indstillingerne)?
#6 - sKIDROw
Jo tak, mon ikke en sådan satan kunne bruges til andet end at tegne et par sten der falder ned?
Nogen der ved hvor store dele af denne PPU der kan omprogrammeres? Tænker mest på fysiske konstanter. Hvis alt kan omdefineres om den rent faktisk bruger Relativitetsteorien i stedet for Newton brude den være nice til planet- og rum-simulation (non-mission-critical, that is)... /me tænker på en simulation af en 30.000 stjerner stor stjernehob hvor alle krafter beregnes på kortet...
Jo tak, mon ikke en sådan satan kunne bruges til andet end at tegne et par sten der falder ned?
Nogen der ved hvor store dele af denne PPU der kan omprogrammeres? Tænker mest på fysiske konstanter. Hvis alt kan omdefineres om den rent faktisk bruger Relativitetsteorien i stedet for Newton brude den være nice til planet- og rum-simulation (non-mission-critical, that is)... /me tænker på en simulation af en 30.000 stjerner stor stjernehob hvor alle krafter beregnes på kortet...
#9 - mmorris
Nej! Det ville jo være selvmord! Det jeg tænkte på var om det var muligt at skifte og opdatere fysiske modeller, så, i et spil/whatever, ville et mindre objekt der falder en kort distance overholde newton, mens planter og andre store objekter, hvor det gør en forskel, opfylder Einstein...
Nej! Det ville jo være selvmord! Det jeg tænkte på var om det var muligt at skifte og opdatere fysiske modeller, så, i et spil/whatever, ville et mindre objekt der falder en kort distance overholde newton, mens planter og andre store objekter, hvor det gør en forskel, opfylder Einstein...
#8 CyRacK
Jeg kunne sagtens forestille mig et kernelmodel til det svin... hehe Hvad de forskellige hackere så kan klemme ud af den, det vil tiden jo vise. Regnekraft er jo regnekraft... ;)
Men jeg har jo den personlige holdning, at dem der laver hardware uden den nødvendige specifikation og dokumentation burde omskæres ved roden... :P
Jeg kunne sagtens forestille mig et kernelmodel til det svin... hehe Hvad de forskellige hackere så kan klemme ud af den, det vil tiden jo vise. Regnekraft er jo regnekraft... ;)
Men jeg har jo den personlige holdning, at dem der laver hardware uden den nødvendige specifikation og dokumentation burde omskæres ved roden... :P
Man kan downloade en demo inde på deres side, som kan vise bygninger springe i luften osv.
http://www.ageia.com/novodex_downloads.html
http://www.ageia.com/novodex_downloads.html
Physics bliver mega vigtigt for spildesign nu og endnu mere i fremtiden.
Så det er dejligt at det er blevet udviklet allerede.
jeg var lidt overrasket.
Nu skal det bare integreres i et chipset eller på eksisterende grafikkort.
Dejligt.
Mmåske bliver det næste en AI processor lol?
Måske ville det være bedre med en multikerne gpu agtig dims, der kunne klare alle dele.
Så det er dejligt at det er blevet udviklet allerede.
jeg var lidt overrasket.
Nu skal det bare integreres i et chipset eller på eksisterende grafikkort.
Dejligt.
Mmåske bliver det næste en AI processor lol?
Måske ville det være bedre med en multikerne gpu agtig dims, der kunne klare alle dele.
#14 rolig nu de skal jo også tjene penge! :D de skal lige udnytte alle trappens trin :D
Herligt at se denne teknologi udviklet.
#3
Om det er integreret i CPU'en eller ej, er ligegyldigt da det kræver samme mængde transistorer at udføre opgaven, så varmemængden bliver ikke mindre. Det gør bare CPU'en dyrere, hvis det skal integreres deri. Derudover, står der nogen steder hvor varm den bliver?
At bruge den ene af to kerner i CPU'en ville jo også være tåbeligt hvis en dedikeret PPU kan udføre opgaverne 1000 gange hurtigere.
Det er langt det smarteste at have dedikeret hardware til den slags, ligesom vi havde i Amigaen i gamle dage, så CPU'en kan frigøres til andre ting, eller man behøver ikke nær så meget CPU kraft og dermed mindre varmeudvikling...
#14:
Jep, jeg tror AI står for spring næste gang. Men når man frigør CPU'en for fysikken, bliver der mulighed for at lave noget kraftigere AI samtidigt med bedre fysik, så der går nok noget tid endnu inden vi ser den slags i hardwareform.
Kunstige verdener bliver interessante nu.
#3
Om det er integreret i CPU'en eller ej, er ligegyldigt da det kræver samme mængde transistorer at udføre opgaven, så varmemængden bliver ikke mindre. Det gør bare CPU'en dyrere, hvis det skal integreres deri. Derudover, står der nogen steder hvor varm den bliver?
At bruge den ene af to kerner i CPU'en ville jo også være tåbeligt hvis en dedikeret PPU kan udføre opgaverne 1000 gange hurtigere.
Det er langt det smarteste at have dedikeret hardware til den slags, ligesom vi havde i Amigaen i gamle dage, så CPU'en kan frigøres til andre ting, eller man behøver ikke nær så meget CPU kraft og dermed mindre varmeudvikling...
#14:
Jep, jeg tror AI står for spring næste gang. Men når man frigør CPU'en for fysikken, bliver der mulighed for at lave noget kraftigere AI samtidigt med bedre fysik, så der går nok noget tid endnu inden vi ser den slags i hardwareform.
Kunstige verdener bliver interessante nu.
#17 | Henrikmk
Inq skriver at chippen bruger mindre end 25Watt. Så varmeudvikling kan ikke være så slemt igen?
Inq skriver at chippen bruger mindre end 25Watt. Så varmeudvikling kan ikke være så slemt igen?
#17
Udviklingen er stort set gået den anden vej, flere funktioner bliver samlet i samme chip.
Så jeg ved ikke om det er smartste med dedikeret hardware, jeg ville hellere have hardware der kan bruges til mange forskellige opgaver, på den måde kan man udnytte den bedre.
Det er langt det smarteste at have dedikeret hardware til den slags, ligesom vi havde i Amigaen i gamle dage
Udviklingen er stort set gået den anden vej, flere funktioner bliver samlet i samme chip.
Så jeg ved ikke om det er smartste med dedikeret hardware, jeg ville hellere have hardware der kan bruges til mange forskellige opgaver, på den måde kan man udnytte den bedre.
#11 - mrmorris
Generelt bruger man Einsteins ved enten store hastigheder eller store afstande, specielt uden for jorden, da Newtons model simpelthen bliver for upræcis.
[Off topic]
#10: Men hvorfor så ikke lade én model repræsentere din verden? Er det ud fra performance du ikke har lyst til at modellere "små" objekter via Einstein?
Eller findes der en definition på hvornår man skal bruge den ene eller den anden?
Generelt bruger man Einsteins ved enten store hastigheder eller store afstande, specielt uden for jorden, da Newtons model simpelthen bliver for upræcis.
Lad os se det ske.
Meget af den nuværende udvikling af spil er jo målrettet imod flere platforme af gangen - pc, xbox(2), ps2(3) osv. Det er derfor væsentligt at koden er let portabel. Uden at have noget som helst kendskab til den foreliggende hardware, er det nok usandsynligt at det bliver lettere at matche beregningerne over flere platforme.
Et springende punkt er vel om kortet bliver en konkurrent til fysik-middleware som Havok (fordi det gør fysik let), eller om det bliver en støtte (fordi det er godt, men så besværligt at bruge, at kun dedikeret software kan afsætte nok tid til at implementere det).
Time will tell - men de får nok deres sag for i konkurrencen med dual-kerne CPU'er, hvor det jo netop giver mening at have fysik kørende parallelt med de øvrige opgaver.
\\hornet
Meget af den nuværende udvikling af spil er jo målrettet imod flere platforme af gangen - pc, xbox(2), ps2(3) osv. Det er derfor væsentligt at koden er let portabel. Uden at have noget som helst kendskab til den foreliggende hardware, er det nok usandsynligt at det bliver lettere at matche beregningerne over flere platforme.
Et springende punkt er vel om kortet bliver en konkurrent til fysik-middleware som Havok (fordi det gør fysik let), eller om det bliver en støtte (fordi det er godt, men så besværligt at bruge, at kun dedikeret software kan afsætte nok tid til at implementere det).
Time will tell - men de får nok deres sag for i konkurrencen med dual-kerne CPU'er, hvor det jo netop giver mening at have fysik kørende parallelt med de øvrige opgaver.
\\hornet
#17
Tvivler nu på at vi ser dedikeret AI hardware i den nærmeste fremtid, da AI i spil jo er meget mere implementationsspecifikt end f.eks. fysiksimulering, der i bund og grund bare drejer sig om løsning af en stor spand differentialligninger - et dejligt "simpelt" problem der "nemt" kan smides over på noget dedikeret HW, nøjagtig ligesom matrix operationer og tegning af trekanter (GPU). AI er en meget mere fuzzy størrelse, hvor der ikke er deciderede matematiske grundelementer man kan, hmm, udlicitere. Så skulle det da lige være noget neuralt-netværk halløj, men det er sq alliwl sjældent man ser sådan noget i spil. Og hvis de endelig laver noget HW til det tror jeg ikke på det store performance gain.
Men ja, vi kommer sikkert til at se mere kompleks AI hvis disse PPU'er bliver udbredt...
Jep, jeg tror AI står for spring næste gang. Men når man frigør CPU'en for fysikken, bliver der mulighed for at lave noget kraftigere AI samtidigt med bedre fysik, så der går nok noget tid endnu inden vi ser den slags i hardwareform.
Tvivler nu på at vi ser dedikeret AI hardware i den nærmeste fremtid, da AI i spil jo er meget mere implementationsspecifikt end f.eks. fysiksimulering, der i bund og grund bare drejer sig om løsning af en stor spand differentialligninger - et dejligt "simpelt" problem der "nemt" kan smides over på noget dedikeret HW, nøjagtig ligesom matrix operationer og tegning af trekanter (GPU). AI er en meget mere fuzzy størrelse, hvor der ikke er deciderede matematiske grundelementer man kan, hmm, udlicitere. Så skulle det da lige være noget neuralt-netværk halløj, men det er sq alliwl sjældent man ser sådan noget i spil. Og hvis de endelig laver noget HW til det tror jeg ikke på det store performance gain.
Men ja, vi kommer sikkert til at se mere kompleks AI hvis disse PPU'er bliver udbredt...
#25 uden at være sikker, vil jeg tro at det er CPUen som kommer mest på arbejde i disse fysik-demoer, da det jo er denne som beregner objekternes placering og bevægelser, GPUen sørger blot for at tegne dem
men du forudsiger jo en fremtid med en 6-8 forskellige processorer som hjælper hinanden med at afvikle et spil, det lyder svedigt :-)
kan være der kommer en ny spiller ind igen, som nVIDIA gjorde det, da GPUerne kom frem :-)
WTF har lige bestilt et X800XL, så håber da at det holder lidt tid endnu
men du forudsiger jo en fremtid med en 6-8 forskellige processorer som hjælper hinanden med at afvikle et spil, det lyder svedigt :-)
kan være der kommer en ny spiller ind igen, som nVIDIA gjorde det, da GPUerne kom frem :-)
WTF har lige bestilt et X800XL, så håber da at det holder lidt tid endnu
Anandtech har review:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?...
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.