mboost-dp1

Apple Inc

Adobe-medarbejder: “Go screw yourself Apple”

- Via The Flash Blog - , redigeret af Net_Srak , indsendt af subtomic

Krigen mellem Adobe og Apple skærpes nu i tonen, efter Lee Brimelow fra Adobe forleden i sin officielle blog skrev ordene; “Go screw yourself Apple”.

Dette kommer som svar på, at Apple med indførelsen af det nye SDK til iPhone OS 4.0 udelukker brugen af ikke-godkendte programmeringssprog til enheder, der kører med dette OS.

Ifølge Brimelow er det meget uheldigt, at Apple kan afvise et program, udelukkende på baggrund af hvilken udviklingsplatform det er lavet på. Han mener, det er sket for at have absolut kontrol over, hvad udviklerne må og dermed bruge dem i deres kamp mod Adobe.

Lee Brimelow, Platform evangelist hos Adobe skrev:
What they are saying is that they won’t allow applications onto their marketplace solely because of what language was originally used to create them. This is a frightening move that has no rational defense other than wanting tyrannical control over developers and more importantly, wanting to use developers as pawns in their crusade against Adobe.

Brimelow retter også sin kritik på Apples personalepolitik, der forbyder medarbejdere at udtale sig om selskabet, idet han er overbevist om, at mange Apple-medarbejdere ikke er enige med ledelsen.

Læs hele Brimelows kritik af Apple ved at følge linket til kilden.





Gå til bund
Gravatar #51 - DanaKaZ
12. apr. 2010 12:19
#49 Ja, men det ændre jo ikke på at Apples platform er vigtig nok til at få en sådan reaktion.
Gravatar #52 - PSM
12. apr. 2010 12:20
Wickedmike (48) skrev:
#45 - Læg mærke til jeg siger i Adobes CS Serie :)

Af bitter erfaring :)


Ah ok, derfor... Selv kører jeg Photoshop CS4 og Premiere uden problemer på PC. Men jeg har nok bare været utrolig heldig så.....?
Gravatar #53 - Wickedmike
12. apr. 2010 12:22
#52

Wickedmike (39) skrev:
Men ja, har du det rette hardware til en Mac eller en Windows PC så har du selvfølgelig heller ikke nogle problemer.
Gravatar #54 - Beaverman
12. apr. 2010 12:28
nå ja... eftersom adobe jo gerne vil udvikle til iphone, så vil de nok være parate til at hoppe igennem alle de ringe apple sætter op...

rage quit...
Gravatar #55 - 905i
12. apr. 2010 12:31
#Nash --> Du har misforstået noget mht. Flash Lite. Det er IKKE et browser plug-in til din mobil, eller en skrabet version af Flash. Man bruger det til apps, spil, menuer etc.



Wickedmike (48) skrev:
#45 - Læg mærke til jeg siger i Adobes CS Serie :)
Af bitter erfaring :)
Er det en vens erfaringer du taler om? Jeg undre mig over hvorfor du har stats på din PC som signature hvis ikke. Hvis det bare lige noget du har hørt i byen en gang, kan jeg sige dig det er en meget gammel antagelse som ikke holder vand.
Gravatar #56 - Wickedmike
12. apr. 2010 12:35
#55 Læs min profil hvis du skulle være i tvivl.

Udover det, arbejder jeg i en biks hvor vi har 11 designere ansat på macs :)
Gravatar #57 - PSM
12. apr. 2010 12:41
Wickedmike (56) skrev:
#55 Læs min profil hvis du skulle være i tvivl.

Udover det, arbejder jeg i en biks hvor vi har 11 designere ansat på macs :)


Alle vores grafikere bruger også Macs, og når man spørger dem hvorfor - så er svaret altid: "Mac er bare fedest" (ikke bedre end PC, ikke sofware mæssigt bedre, ikke hardware mæssigt bedre - bare federe fordi det er Mac....)
Gravatar #58 - Zombie Steve Jobs
12. apr. 2010 12:44
#56 Ja... og? Den er overlegen, fordi du arbejder i en biks, hvor 11 designere bruger macs?
På min Apple laptop er det rart med multi touch trackpadden, men kan helt ærligt ikke mærke en skid forskel fra den til Pc'en, medmindre jeg har giga filer åbne, så dør Mac'en.

Det er lang tid siden, at der var nogen fordel for grafikere i at vælge mac. Yderligere, good luck med at kalibrere en Eizo skræm på Snow Leopard.
Gravatar #59 - jblidd
12. apr. 2010 12:46
#16 den eneste mulighed for hardware encoding af H.264 via quicktime er ved hjælp af Nvidia 9400. Alle os, der ikke har denne i vors maskiner må have processoren til at komprimerer. Quicktime bruger ca halvt så mange resourcer som Flash.

Jeg bruger mac derhjemme, fordi operativsystemet ikke er i vejen. Kreative typer foretrækker at systemet bare fungerer. Det er ikke altid tilfældet på Windows platformen.
Gravatar #60 - Wickedmike
12. apr. 2010 12:47
#58 Nu stinker 10.6 også, så det kan vi godt blive enige om :)
Gravatar #61 - 905i
12. apr. 2010 12:47
Jeg ser ikke lige forbindelsen mellem flash og hvad du skriver på din profil :)
At dine designer kollegaer bruger mac har mere at gøre med socialesphere end så meget andet tror jeg.
Apple's produkter ser godt ud. -> designere kan godt li' ting som er godt ud. = "oh jeg skal også ha' en mac for mit idol arbejder sådan en".

#57 & #58 - yes jeg er enig
Gravatar #62 - Jakob Jakobsen
12. apr. 2010 13:00
Ravensholt (24) skrev:
Hvor kunne det være fedt, hvis Adobe som modtræk valgte, at hive alle deres produkter til MAC tilbage fra markedet, og stoppe udviklingen af eks. Photoshop og lign. til MAC.
Apple ville ikke eksistere idag, hvis ikke Adobe havde udviklet deres programpakker dertil.


Du har fat i en god ide der, de personer der holder Apple kørende, er netop grafikere osv. der har Apple stående som eneste OS tilladt i deres religion.
Hvis Adobe stoppede med at supportere MAC, så ville de godt nok miste størstedelen af deres "seriøse" kunder.


Wickedmike (32) skrev:
En Mac er en PC superoverlegen når det gælder Adobes CS serie.
Så det argument holder desværre ikke.



Tak for det sjoveste indlæg på Newz.dk til dato :)
Gravatar #63 - moelgaard
12. apr. 2010 13:07
Jeg er heller ikke enig i at CS4 er overlegen på Mac i forhold til PC, men det kunne godt se ud til at CS5 bliver det, med fuld omskrivning i cocoa og dermed GCD support, så vi får fuld 64bit og hardwareacceleration.

Når det er sagt, så kan jeg sagtens genkende det med at designere prædiker mac som bedst, men de ved jo ærligt talt heller ikke hvad de snakker om, jeg mener ikke der er megen forskel hvis vi ser på CS4, dog ville jeg selv foretrække mac, men det er pga af gui'en som jeg bedre kan lide på mac.
Gravatar #64 - Wickedmike
12. apr. 2010 13:08
#62 Ah, hvis det var det sjoveste indlæg på Newz.dk til dato, så sker her fandme ikke særlig meget :P

#61 Det er faktisk ikke engang grunden her.
De har prøvet at designe på en Windows maskine i forbindelse med et eller andet.
Men det kan selvfølgelig godt være det bare fordi de er vandt til det.
De kan bedre styre tingene på en Mac, ikke at jeg syntes det samme btw.
Gravatar #65 - XorpiZ
12. apr. 2010 13:15
Wickedmike (56) skrev:
#55 Læs min profil hvis du skulle være i tvivl.

Udover det, arbejder jeg i en biks hvor vi har 11 designere ansat på macs :)


Jeg er skræmt.. du har nøjagtigt det samme arbejde som jeg har - i samme by endda.

Jeg fornemmer, at du er en konkurrent! :O
Gravatar #66 - Wickedmike
12. apr. 2010 13:21
#65 haha, funny.

Det kan da sagtens forekomme :)
Gravatar #67 - Slettet Bruger [3727223879]
12. apr. 2010 13:22
#65
#66

Samefag
Gravatar #68 - zin
12. apr. 2010 13:23
Jeg fornemmer at der sidder to nørder i et rum, i hver sin ende, og skriver - ubevidst - til hinanden over newz.dk. :-)
Gravatar #69 - GreatMilenko
12. apr. 2010 13:28
Apply HO's kan bare godt lide at blive taget hårdt bagfra af steve jobs.
Gravatar #70 - Remmerboy
12. apr. 2010 13:31
mac fik nok deres berømthed for grafikere, dengang de kørte med powerpc cpu'er, som var gode til den slags kontra intels pentium cpu'er.
men det lyder som om, at disse grafikkere ikke ved, at nutidens mac bruger samme type hardware som almindelige pc'er, hvor perfomance er godt og vel ens på begge platforme
Gravatar #71 - Wickedmike
12. apr. 2010 13:41
#71 - Apple nye Mac Pro, bruger nu ikke hardware som enhver anden PC.

Det er altså ikke særlig tit man støder på en PC med 2 Xeon Kerner som Workstation.

Men nu støder man jo heller ikke så tit på en Mac Pro alligevel, so wtf.
Gravatar #72 - prilen
12. apr. 2010 13:42
Citat fra Wikipedia:

"Flash lavet til brug i Flash bruger det proprietære SWF-format, som har en restriktiv brugslicens og dermed ikke kan klassificeres som en åben standard. Dette har skabt kontroverser omkring Flash, og da Internettet og WWW traditionelt består af åbne komponenter, som alle kan se og bruge uanset platform eller hindring gennem andre teknologiske krav."

Apples største problem med Flash står herover, det er ordet "proprietære", Apple vil have en vis kontrol med hvad der kører på deres enheder, for at sikre at "normale" kunder får den bedste oplevelse. Det har de ikke hvis Apps udviklingen pludseligt bliver afhængig af et tredjepartsprodukt.

I øvrigt er sammenligningen mellem Flash o javascript totalt bevistløs (som de fleste indlæg i forbindelse med Apple) af nøjagtig samme årsag - Flash er ikke en åben standard.

Flash burde fjernes fra alle hjemmesider - der irritere mig grusomt at jeg ud over min browser skal installere et åndsvagt stykke software for at browse på det "åbne" internet, på nøjagtig samme måde som ActiveX forhindre mit browservalg osv.

Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor folk mener Apple er så specielle, i konsol verdenen er det da helt normalt at platformen er totalt lukket!
Gravatar #73 - Newt
12. apr. 2010 13:45
Remmerboy (70) skrev:
men det lyder som om, at disse grafikkere ikke ved, at nutidens mac bruger samme type hardware som almindelige pc'er, hvor perfomance er godt og vel ens på begge platforme

Men det lyder til gengæld til, at du, og mange andre, ikke ved, at performance ikke er alt. Men det lærer i nok aldrig at forstå.
Gravatar #74 - potteplante
12. apr. 2010 13:55
#71
you got a point...

tror chancen for at støde ind i en mac pro.
er lige så stor som at løbe ind i en pc med skulltrail setup..

mon ikke de bygger på samme hardware ?
Gravatar #75 - Windcape
12. apr. 2010 14:33
fidomuh (16) skrev:
Hvad jeg dog godt kan forstaa, er at de vil laase platformen til Xcode, det giver fint mening for Apple.
Problemet er vel mere at Adobe er de ENESTE som har et problem med dette..?
( Altsaa, reelt at de bliver ramt af problemet .. )
Problemet er at Apple vil bestemme hvor og hvordan du laver dit problem, før det bliver kompileret til native darwin.

Hvis jeg skriver et program til iPhone i C# (MonoTouch), og så kompilere det, så vil et tilsvarende program skrevet i Objective C, have næsten præcist samme resultat i den native kode der bliver produceret.

Som det ser ud nu, virker det somom at Apple ønsker at forbyde alt abstraktion over Objective C. Hvilket er et problem.

Unity3D har dog været ude at sige at de ikke mener det gælder for dem. Så det er åbenbart et fortolkningsspørgsmål.
Gravatar #76 - fidomuh
12. apr. 2010 15:26
#59

den eneste mulighed for hardware encoding af H.264 via quicktime er ved hjælp af Nvidia 9400. Alle os, der ikke har denne i vors maskiner må have processoren til at komprimerer. Quicktime bruger ca halvt så mange resourcer som Flash.


Men det har jeg, og alle nyere macs.
Han naevner det i forbindelse med koersel af h264 ifht. flash, hvorfor det er relevant, naar han ikke maerker 1080p h.264 overhovedet.

#Topic

Jeg bruger mac derhjemme, fordi operativsystemet ikke er i vejen. Kreative typer foretrækker at systemet bare fungerer. Det er ikke altid tilfældet på Windows platformen.


Det er ogsaa argumentet fra vores designere og grafikere.
( Jeg kan lige hurtigt hive vores gamle rundspoerge frem, der rundede vi smaa 50 af slagsen, som alle blev udspurgt om hvorfor, efter de var spurgt om, de foretrak OS X. 95% svarede 'feel', altsaa at integrationen af CS2/3/4 og OS X simpelthen bare var overlegen. )

#75

Problemet er at Apple vil bestemme hvor og hvordan du laver dit problem, før det bliver kompileret til native darwin.


Program? Og det er ikke helt sandt.

Hvis jeg skriver et program til iPhone i C# (MonoTouch), og så kompilere det, så vil et tilsvarende program skrevet i Objective C, have næsten præcist samme resultat i den native kode der bliver produceret.

Som det ser ud nu, virker det somom at Apple ønsker at forbyde alt abstraktion over Objective C. Hvilket er et problem.


Hvorfor er det et problem?

Unity3D har dog været ude at sige at de ikke mener det gælder for dem. Så det er åbenbart et fortolkningsspørgsmål.


Det er, som Adobe selv siger her, 99.99999% moentet paa dem.
Det skyldes helt klart at de ikke vil sidde i samme omgang lort, som mange andre telefoner der nu har baseret sig paa proprietaere 'platforme' til alle deres 3rd party apps.

Flash be shit anyway, saa jeg ser aerlig talt ikke det store tab.
Gravatar #77 - pixel
12. apr. 2010 16:04
Wickedmike (32) skrev:

En Mac er en PC superoverlegen når det gælder Adobes CS serie.
Så det argument holder desværre ikke.


Som så mange andre har skrevet, så passer det ganske enkelt ikke. Er selv grafiker og bruger PC, så kom igen...

Den eneste forskel er styresystemet samt det faktum, at der er et langt større udvalg af software til PC. Ikke noget med at vente på, at Apple opfinder den dybe tallerken igen og kalder det iDit og iDat.
Gravatar #78 - aben
12. apr. 2010 16:41
Man kan jo det samme, så... underlegen er så meget sagt.
Jeg synes at workflowet er bedre på Mac - men det er jo bare en personlig ting. Det eneste jeg synes er decideret ringe mht CS3/4/whatever på PC, er supporten for wacom trykfølsomhed, hvor jeg ret tit oplevede at det holdt op med at virke. Det har jeg til dato ikke prøve på mac.
Gravatar #79 - Paranoir
12. apr. 2010 19:51
Vedr. Apples beslutning: Apple har altid været lukket med deres egne systemer, hvilket er en af grundene til at Apple (Mac, iPhone mm.) altid har kørt så skide godt (IMO).. Tingene er lavet til at køre sammen, og der er sgu ikke taget nogen omveje nogen steder..

At Apple har en platform hvor de vælger at "vores kunder skal have den bedste oplevelse, og det får de kun med de systemer som vi godkender", er for mig helt fint.. Jeg forstår udemærket dem som syntes det er noget crap, og mener at det er den helt forkerte vej at gå, men jeg mener stadig at det er deres helt eget valg.. og igen.. Dem som ikke kan klare lugten i bageriet... PC og Win findes stadig.. og endnu bedre.. PC og Linux findes!

Nu er det jo ikke meningen at denne debat skal være en Win/PC vs. Mac/OS X, så det vil jeg lade ligge, men jeg mener nu at årsagen til at Mac er så populært lige til Adobe pakken er pga. de skærme de leverer med deres produkter.. Rent hardware mæssigt kan de jo ikke følge med en PC, men til gengæld har de et system som er programmeret til at fungere 100% med det hardware de propper i maskinerne, og det er jo det der får f.eks. Adobe pakken til at køre bedre på en Mac (igen min egen erfarring)... Når tingene er udvalgt til at passe sammen, så kører det også bedre...

Men altså.. Hvis man tænker økonomi, så ville jeg da også til hver en tid vælge en PC! Man får jo "mere" for pengene!
Gravatar #80 - fidomuh
12. apr. 2010 19:58
#79 Off-topic

men jeg mener nu at årsagen til at Mac er så populært lige til Adobe pakken er pga. de skærme de leverer med deres produkter..


Skaermene er saa blevet sablet ned, fx fordi de koerte 6-bit og ikke 8-bit.
Google it, det er ret voldsomt saa 'daarlige' skaermene er rent spec-maessigt.

At skaermene saa ser pisse godt ud ( billede kvalitet ), er en anden sag :D
Gravatar #81 - Windcape
12. apr. 2010 21:17
fidomuh (76) skrev:
Hvorfor er det et problem?
Fordi det er ulogisk at kontrollere.

Apple modtager kun binaries når de skal checke et program til App Store. Apple kan derfor ikke se om programmet er skrevet i MonoTouch eller Objective C.

At forbyde det via. licensen giver derfor ikke særlig meget mening. Det ville svare til at sige at Google forbød brugen af Microsoft Windows til at skrive Android Apps (I Java).

At det er møntet på Adobe er ikke min store bekymring. At de fjerner muligheden for at bruge MonoTouch er!
Gravatar #82 - Cyberguyen
12. apr. 2010 22:56
fidomuh (76) skrev:
#59

Jeg bruger mac derhjemme, fordi operativsystemet ikke er i vejen. Kreative typer foretrækker at systemet bare fungerer. Det er ikke altid tilfældet på Windows platformen.


Det er ogsaa argumentet fra vores designere og grafikere.
( Jeg kan lige hurtigt hive vores gamle rundspoerge frem, der rundede vi smaa 50 af slagsen, som alle blev udspurgt om hvorfor, efter de var spurgt om, de foretrak OS X. 95% svarede 'feel', altsaa at integrationen af CS2/3/4 og OS X simpelthen bare var overlegen. )


Det er jo ikke så mærkeligt at grafikerne svarer som de gør. De fleste grafikere over 30år har ikke siddet ved andre computere end mac. De startede inde på skolen og på arbejdspladserne ved at blive sat foran en mac og har sikkert kun prøvet Windows til tekstbehandling eller hos en kammarat.
De nyuddannede grafikere er blevet påvirket af andre med mac'er og har valgt at købe en mac fordi arbejdspladsen har det. Der er ikke særligt mange grafiske virksomheder som benytter Windows maskiner, fordi grafikerne ikke kender maskinerne.
Jeg har arbejdet i 20 år på begge platforme og jeg har altid opfatten Photoshop som bedre kørende på MacOS. Men programmer som Illustrator er InDesign har klart kørt bedst på en Windows maskine.

Jeg mener ikke du kan sige at CS pakken er mere integreret på MacOS end på Windows. Det er jo stadig en program pakke. Der findes scripts på beggeplatforme og pakkerne fungerer ens.

Tværtimod mener jeg MacOS er sat meget tilbage sammenlignet med Windows. Jeg mener at en udvikling af brugerfladen på MacOS-9 oven på BSD kernen havde givet et mere effektivt styresystem. Men så havde det heller ikke været lige så pænt og det kan de kreative jo godt li'.
Problemet med maccen er desværre at de ønsker at opgive funktionalitet på baggrund af pænere design og det er noget rod.

Selve styresystemet på maccen er også noget rod, jeg ved ikke hvor tit de smider en ny version på banen og så har smadret en eller anden netværksfunktionalitet osv. Det var der aldrig på samme måde i MacOS-7 og op til MacOS-9.
Gravatar #83 - fidomuh
12. apr. 2010 23:03
#81

Fordi det er ulogisk at kontrollere.


Baade og.

Apple modtager kun binaries når de skal checke et program til App Store. Apple kan derfor ikke se om programmet er skrevet i MonoTouch eller Objective C.


Det er ogsaa 100% ligegyldigt for Apple.
Pointen er, at programmet skal vaere lavet i native xcode.
Om du saa har portet det fra Uggabugga sprog, er Apple ligeglade med i praksis.

At forbyde det via. licensen giver derfor ikke særlig meget mening. Det ville svare til at sige at Google forbød brugen af Microsoft Windows til at skrive Android Apps (I Java).


Og i praksis vil det vaere ligegyldigt, da Google ikke kan se at det er lavet i Windows, fx.

At det er møntet på Adobe er ikke min store bekymring. At de fjerner muligheden for at bruge MonoTouch er!


Personligt er jeg ligeglad, MonoTouch siger mig ikke noget, men ud fra hvad jeg kan laese rundt omkring, saa er Unity3D og MonoTouch netop omgaaet i det her..

Du mangler stadig et argument for, at det er godt at vaere afhaengig af en 3. party proprietaer platform :)

#82

Det er jo ikke så mærkeligt at grafikerne svarer som de gør.


Jeg var ret overrasket, men okay, jeg kender saa ogsaa branchen og ved hvor de her gutter kommer fra.

De fleste grafikere over 30år har ikke siddet ved andre computere end mac.


Mmm, fordomme og generalisering.
Det er saa bare lodret forkert i det her tilfaelde.

De startede inde på skolen og på arbejdspladserne ved at blive sat foran en mac og har sikkert kun prøvet Windows til tekstbehandling eller hos en kammarat.


Eller har siddet ved Windows/Photoshop/InDesign i de sidste mange aar og er foerst indenfor nyere tid skiftet til OS X? :)

Der er ikke særligt mange grafiske virksomheder som benytter Windows maskiner, fordi grafikerne ikke kender maskinerne.


Jeg arbejder med IT i avis branchen, og her er det blot lodret forkert.

Jeg har arbejdet i 20 år på begge platforme og jeg har altid opfatten Photoshop som bedre kørende på MacOS.


Altsaa, du har ikke arbejdet med Photoshop i de sidste 3-4 aar? :)

Men programmer som Illustrator er InDesign har klart kørt bedst på en Windows maskine.


Ja, naturligt nok, naar de er udviklet til Windows platformen. :)

Jeg mener ikke du kan sige at CS pakken er mere integreret på MacOS end på Windows.


Joda, GUI'et er mere integreret, og det er hvad en arbejdshest laegger maerke til :)

pakkerne fungerer ens.


Nej.
GUI'et fungerer en del anderledes i OS X.

Tværtimod mener jeg MacOS er sat meget tilbage sammenlignet med Windows. Jeg mener at en udvikling af brugerfladen på MacOS-9 oven på BSD kernen havde givet et mere effektivt styresystem.


Det er der delte meninger om, men i sidste ende er det jo hvad de har gjort?
Darwin og saa en ny brugerflade.
OS 9 var shit uden lige.

Men så havde det heller ikke været lige så pænt og det kan de kreative jo godt li'.


Du tror altsaa ikke at man kan lave et OS X 'gui' til andet end Darwin? Eller hvad er det du siger? :)

Problemet med maccen er desværre at de ønsker at opgive funktionalitet på baggrund af pænere design og det er noget rod.


Nej, problemet er, at de prioriterer usability over rod.

Selve styresystemet på maccen er også noget rod, jeg ved ikke hvor tit de smider en ny version på banen og så har smadret en eller anden netværksfunktionalitet osv.


Ja, deres QA afdeling har sloeset en del med Leoparderne :(
Specielt manglen paa 'Search' er direkte skraemmende.
Gravatar #84 - Windcape
12. apr. 2010 23:12
fidomuh (83) skrev:
Pointen er, at programmet skal vaere lavet i native xcode.
Om du saa har portet det fra Uggabugga sprog, er Apple ligeglade med i praksis.
Licensændringerne ligger jo netop op til at du ikke må skrive C# og kompilere det til xcode.

Det er et fortolknings spørgsmål, men jeg ser det pt. som et problem. Det er et niveau over hvad der er acceptabelt at Apple kan kontrollere.

fidomuh (83) skrev:
Og i praksis vil det vaere ligegyldigt, da Google ikke kan se at det er lavet i Windows, fx.
Ja, men de fleste firmaer vil ikke bevist bryde en licens. Det er problemet.

fidomuh (83) skrev:
Personligt er jeg ligeglad, MonoTouch siger mig ikke noget, men ud fra hvad jeg kan laese rundt omkring, saa er Unity3D og MonoTouch netop omgaaet i det her..
Ja, det er fortolknings spørgsmålet. Licensen kan godt betragtes som et problem for dem.

fidomuh (83) skrev:
Du mangler stadig et argument for, at det er godt at vaere afhaengig af en 3. party proprietaer platform :)
Huh?

MonoTouch er ikke proprietær. Det er udviklet af Novell, og bruger ikke .NET libraries. Der er bare C# som sprog der er genbrugt, hvilket er en ECMA standard. Der er ingen patenter eller restriktioner der, så Microsoft har intet at sige i denne her sag.
Gravatar #85 - roennow
12. apr. 2010 23:28
fidomuh (80) skrev:
#79 Off-topic

Skaermene er saa blevet sablet ned, fx fordi de koerte 6-bit og ikke 8-bit.
Google it, det er ret voldsomt saa 'daarlige' skaermene er rent spec-maessigt.

At skaermene saa ser pisse godt ud ( billede kvalitet ), er en anden sag :D

Så vidt jeg ved gælder det stadig kun 13" udgaven
Gravatar #86 - fidomuh
13. apr. 2010 07:45
#85

Har der vaere whine over 13" udgaven?
Det her er fra iMac'en og deres eksterne displays.

Det er der jeg husker 6-bit whine fra, ihvert fald. Der var ingen 13" dengang.

#84

Licensændringerne ligger jo netop op til at du ikke må skrive C# og kompilere det til xcode.

Det er et fortolknings spørgsmål, men jeg ser det pt. som et problem. Det er et niveau over hvad der er acceptabelt at Apple kan kontrollere.


Tjah, 'acceptabelt' er vel hvad de har lyst til, da det er deres platform. Det er ikke unaturligt med lukkede platforme, men jeg er HELT enig i at formuleringen er lidt for vag. :)

Ja, men de fleste firmaer vil ikke bevist bryde en licens. Det er problemet.


Yes, spoergsmaalet er jo saa, om det reelt er brud paa licensen?
Unity3D og MonoTouch lader ikke til at mene det er et brud.

Ja, det er fortolknings spørgsmålet. Licensen kan godt betragtes som et problem for dem.


Huh?

MonoTouch er ikke proprietær. Det er udviklet af Novell, og bruger ikke .NET libraries. Der er bare C# som sprog der er genbrugt, hvilket er en ECMA standard. Der er ingen patenter eller restriktioner der, så Microsoft har intet at sige i denne her sag.


Wow, jeg tror lige at jeg har stirret mig blind paa de her 3rd party loesninger >.<
Var helt overbevist om at de brugte .NET libraries :(

Men saa er det vel en brugbar loesning, hvis Apple blot specificerer at 3rd party gerne maa bruges, hvis det er 'frit' og standardiseret?
Gravatar #87 - aben
13. apr. 2010 07:48
Cyberguyen (82) skrev:
Problemet med maccen er desværre at de ønsker at opgive funktionalitet på baggrund af pænere design og det er noget rod.


suk... skal vi nu ud i den forpulede "diskussion" igen.

HVAD er det for en funktionalitet Apple har opgivet fordi der skulle være pænere design?
Gravatar #88 - XorpiZ
13. apr. 2010 08:27
aben (87) skrev:
HVAD er det for en funktionalitet Apple har opgivet fordi der skulle være pænere design?


Man kan ikke installere .exe-filer. Og det er designets skyld! :(
Gravatar #89 - aben
13. apr. 2010 08:42
Fuuuuuuuuuuuuuuuuu
Gravatar #90 - DanaKaZ
13. apr. 2010 09:35
#88 Lige nøjagtig, det er egenresonansen i den hvide plastik (alle Apple produkter jo er lavet af) som gør at bits i ligenetop .exe filer bliver rystet rundt i cpu'en.
Gravatar #91 - nobrakes
13. apr. 2010 13:28
jeg synes da vi har været igennem en mængde flash/apple debat... jeg henviser til iPad nyheden hvor de selvsamme flash-argumenter er blevet diskuteret i et væk.

om flash er dårligt eller ej er vel denne nyhed ligemeget...
Gravatar #92 - el_barto
15. apr. 2010 07:35
fidomuh (16) skrev:

Problemet er vel mere at Adobe er de ENESTE som har et problem med dette..?
( Altsaa, reelt at de bliver ramt af problemet .. )


http://www.comon.dk/nyheder/Dansk-spilsucces-frygt...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login