mboost-dp1

Adobe
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Vel meget godt at Adobe lavet sådan et værktøj... men ok, hvis de laver det godt nok, kan de få folk til at udvikle det i Flash og så bare konvertere det eller konvertere en version til mobile enheder.
Mht denne html5 vs flash krig, så ville jeg godt se en test af den samme animation lavet i html5 og flash for at se hvilken der kører bedst.
Ved godt at en af fordelene ved html5 er at det er en åben standard, men ved ikke om html5 er så meget bedre når det kommer til at køre det samme indhold. hvertfald ikke efter Adobe har lavet hardware understøttelse til flash animationer.
Mht denne html5 vs flash krig, så ville jeg godt se en test af den samme animation lavet i html5 og flash for at se hvilken der kører bedst.
Ved godt at en af fordelene ved html5 er at det er en åben standard, men ved ikke om html5 er så meget bedre når det kommer til at køre det samme indhold. hvertfald ikke efter Adobe har lavet hardware understøttelse til flash animationer.
#2 - Hvad angår framerate på animationer er jeg 99% sikker på at HTML5 vil tabe i alle tilfælde.. Flash har efterhånden haft en del år at leve i og understøtter ting som HW accelerering og andre optimeringer.. Men så igen er HTML5 canvas ret nyt, og der skal nok komme en masse optimeringer.
Funktionalitet er lidt et spørgsmål om behov..
Hvis det bare er en simpel animation, er det fra et funktionelt synspunkt ligemeget om det er flash eller JS/html5 der benyttes..
Det samme gør sig til dels gældende for spil..
Men ting som f.eks multiplayerspil, webcam applikationer/spil er ikke noget man lige laver med HTML5
Og så har flash/actionscript jo den fordel at det er latterlig let selv for "kode noobs" at lave spil i, collision detection mv er indbygget og man skal derfor ikke genopfinde den dybe tallerken..
Funktionalitet er lidt et spørgsmål om behov..
Hvis det bare er en simpel animation, er det fra et funktionelt synspunkt ligemeget om det er flash eller JS/html5 der benyttes..
Det samme gør sig til dels gældende for spil..
Men ting som f.eks multiplayerspil, webcam applikationer/spil er ikke noget man lige laver med HTML5
Og så har flash/actionscript jo den fordel at det er latterlig let selv for "kode noobs" at lave spil i, collision detection mv er indbygget og man skal derfor ikke genopfinde den dybe tallerken..
HenrikH (1) skrev:Er jeg den eneste der venter på designere, som blot laver ting i Flash og herefter "eksporterer" det til HTML5?
Værktøjet skulle desværre (eller måske heldigvis) ikke kunne konvertere fuldstændigt ifølge det jeg har læst andre steder (sorry, kunne ikke lige huske hvor, så der er ikke lige noget link). Man skal stadig ind og rette diverse ting.
#2
At sammenligne Flash med HTML5 er som at sammenligne et hus med et byggefirma. Performance kommer jo fuldstændig an på implementationen i HTML5. Hvilke metoder og API'er bliver der brugt? Udnytter det hardware accelerering?
Mange af teknologierne i HTML5 i en tidlig udviklingsfase, hvor Flash har været længe på markedet og mest bliver optimeret.
Når det er sagt har vi ting som f.eks. WebGL som har potentiale for at blive en rigtig "killer app" overfor Flash.
At sammenligne Flash med HTML5 er som at sammenligne et hus med et byggefirma. Performance kommer jo fuldstændig an på implementationen i HTML5. Hvilke metoder og API'er bliver der brugt? Udnytter det hardware accelerering?
Mange af teknologierne i HTML5 i en tidlig udviklingsfase, hvor Flash har været længe på markedet og mest bliver optimeret.
Når det er sagt har vi ting som f.eks. WebGL som har potentiale for at blive en rigtig "killer app" overfor Flash.
Det er lidt off-topic - men ved I om det er muligt at kildekodebeskytte HTML5-objekter?
Kigger jeg på kildekoden på f.eks. disse: http://html5demos.com så står det hele piv-åbent... og mit behov for at beskytte koden i Flash ved brug af f.eks. SWF Encrypt forekommer jævnligt.
Kigger jeg på kildekoden på f.eks. disse: http://html5demos.com så står det hele piv-åbent... og mit behov for at beskytte koden i Flash ved brug af f.eks. SWF Encrypt forekommer jævnligt.
#10 - Niks! Du kan allerhøjst obfuskere koden med en minifier..
#10 - Hvad mener du med "kodebeskytte"? Hvis du mener kryptere så er det vel bare at bruge javascript til at dekryptere noget krypteret data via et password som brugeren kender?
Og hvis du mener obfuskere/maskere koden, så er det vel igen bare at bruge JS?
Så vidt jeg ved, så kan man da ikke "beskytte" flash bedre end html? (der findes en masse tools til 'beskyttelse' af Flash, men man kan da altid dekryptere det, hvis man bare har tiden).
Og hvis du mener obfuskere/maskere koden, så er det vel igen bare at bruge JS?
Så vidt jeg ved, så kan man da ikke "beskytte" flash bedre end html? (der findes en masse tools til 'beskyttelse' af Flash, men man kan da altid dekryptere det, hvis man bare har tiden).
#12 - Lige for at uddybe; jeg taler som kildekodebeskyttelse. Jeg bruger som nævnt jævnligt SWF Encrypt på mine SWF-filer, da de indeholder kode som vores konkurrenter ikke skal se, hvis det kan undgås - ligesom alle andre kommercielle softwarehuse...
Hvis krypterede Flash-filer bliver decompilet ved brug af f.eks. SoThink-værktøjet, viser de blot en masse if-else-sætninger som menigmand ikke kan bruge til noget - men som Flash-plugin'et åbenbart ikke har nogle problemer med at tolke.
Jeg håbede blot på at HTML-kode også kunne beskyttes på lignende måde.
Hvis krypterede Flash-filer bliver decompilet ved brug af f.eks. SoThink-værktøjet, viser de blot en masse if-else-sætninger som menigmand ikke kan bruge til noget - men som Flash-plugin'et åbenbart ikke har nogle problemer med at tolke.
Jeg håbede blot på at HTML-kode også kunne beskyttes på lignende måde.
Udenrigsministeren (10) skrev:Det er lidt off-topic - men ved I om det er muligt at kildekodebeskytte HTML5-objekter?
Kigger jeg på kildekoden på f.eks. disse: http://html5demos.com så står det hele piv-åbent... og mit behov for at beskytte koden i Flash ved brug af f.eks. SWF Encrypt forekommer jævnligt.
Ja, det kaldes: Kør det server side.
Okay, siden der ikke nogen endnu der har kommenteret det, er jeg bange for, at jeg spørger dumt, men:
Adobe står bag flash. Når udviklere der har lavet noget i flash bruger det her værktøj, kan brugeren se det uden flash. Så adobe har lavet et værktøj der overflødiggør flash? Hvorfor er det en god ide?
Adobe står bag flash. Når udviklere der har lavet noget i flash bruger det her værktøj, kan brugeren se det uden flash. Så adobe har lavet et værktøj der overflødiggør flash? Hvorfor er det en god ide?
Holger_dk (2) skrev:ved ikke om html5 er så meget bedre når det kommer til at køre det samme indhold. hvertfald ikke efter Adobe har lavet hardware understøttelse til flash animationer.
Nye browsere (IE9, Firefox 4, Chrome 10,...) bruger GPU'en til at optimere 2D, 3D og video. Med Flash er det lidt en blandet landhandel. F.eks. optimerer den nye Flash Player 10.2 kun dekodning af video og ikke visningen - medmindre man skriver sin Flash om. Der er ingen 64-bit til Linux eller videooptimering (surt for netbooks). Osv.
At bruge Flash til HTML5 er vel som at bruge DreamWeaver til HTML - så kan selv juniorudviklerne være med.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.