mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sikke en ung, frisk, kæk og fejdig knægt :D
Han skal nok blivve til noget, især det der med tyngdekraften kan jeg godt li :P
Han skal nok blivve til noget, især det der med tyngdekraften kan jeg godt li :P
Gad vide, om han har taget en sabbatuge og rejst verden tynd med rygsæk, inden han startede på uni. Røget tjald og ladet skægget gro.
Nå, han kan vel også slappe lidt af om et par måneder, når han har sin ph.d. i hus.
Nå, han kan vel også slappe lidt af om et par måneder, når han har sin ph.d. i hus.
jeg startede faktisk samme måde.. fløj igennem det hele indtil jeg mødte op i første klasse =P
Glæder mig til at se hans svar på at bryde tyngdekraften..
Og thumbs up for den ligning
Glæder mig til at se hans svar på at bryde tyngdekraften..
Og thumbs up for den ligning
På den ene side elsker jeg disse historier, men på den anden er jeg pisse misundelig :/
Hvordan kan man blive så f*****g klog som 8. årig? :S
Men held og lykke til ham. Lad os håbe at han ikke mister forstanden og får et god social netværk, såhan drøm bliver til virkelighed :)
Hvordan kan man blive så f*****g klog som 8. årig? :S
Men held og lykke til ham. Lad os håbe at han ikke mister forstanden og får et god social netværk, såhan drøm bliver til virkelighed :)
Vildt.. Synes det er ret imponerende, at en 8 årig dreng, kan vide så meget og allerede gå på Universitet.. Kiggede på den der ligning han havde forklaret, og jeg fatter intet af det.. :)
Held og lykke til den lille fyr!
#5 Jeg tror du har ret. De fleste som er så kloge, bliver sindssyge på en eller anden måde.. Men det vil tiden jo vise.. :P
Men det med de flyvende biler, lyder sgu spændende! Selvom jeg ikke interesserer mig for biler overhovedet.. :P
Held og lykke til den lille fyr!
#5 Jeg tror du har ret. De fleste som er så kloge, bliver sindssyge på en eller anden måde.. Men det vil tiden jo vise.. :P
Men det med de flyvende biler, lyder sgu spændende! Selvom jeg ikke interesserer mig for biler overhovedet.. :P
Læste lige artiklen... "The interview was conducted mainly with the senior Song since Yoo-geun is lacking in his ability to communicate with adults." Ved ikke lige hvor meget man skal ligge i det. Men hvis man ikke kan kommunikere med voksne hvordan kan man så bestå high school/gymnasie?
Minder mig om et program med en mand som kunne spille "alt" på klaver og en anden der kunne tegne et kæmpe udsnit af London efter en enkelt helikoptertur henover. Derudover kunne de sgu ikke meget andet. Håber ikke det er sådan for den lille gut her.
Minder mig om et program med en mand som kunne spille "alt" på klaver og en anden der kunne tegne et kæmpe udsnit af London efter en enkelt helikoptertur henover. Derudover kunne de sgu ikke meget andet. Håber ikke det er sådan for den lille gut her.
Hvordan hænger "The interview was conducted mainly with the senior Song since Yoo-geun is lacking in his ability to communicate with adults" sammen med at han går i skole, og har forklaret Schrödinger ligningen???
Hvis han ikke kan kommunikere kan han vel heller ikke modtage/vidregive informationer...
Jeg ser det som om han er autist og derfor genial på visse områder (videnskab), men det fremgår at han mangler kommunikationsevner, og derfor bliver han næppe til noget.
Hvis han ikke kan kommunikere kan han vel heller ikke modtage/vidregive informationer...
Jeg ser det som om han er autist og derfor genial på visse områder (videnskab), men det fremgår at han mangler kommunikationsevner, og derfor bliver han næppe til noget.
Der er en udbredt tendens i de østasiatiske lande, til at prøve, at booste børnene så hurtigt gennem skolen som muligt. De går normalt også i skole fra 7-17 og laver lektier fra 17-20. Ikke underligt, at det er et af de stedder med største selvmordsprocenter.
Mener klart, at det er dumt at sende en dreng på universitetet som syvårig. Hvor i alverden skal han så få venner fra?
#17 Selvmord
Mener klart, at det er dumt at sende en dreng på universitetet som syvårig. Hvor i alverden skal han så få venner fra?
#17 Selvmord
jeg tror alligevel, trods hans "lacking in communicaton", at han kan blive til noget... for han har dog præsteret at forklare en ligning, ikke engang JEG fattede.. >_>
og han har dog drømmen og forståelsen af Superstreng Teorien, så jeg tror han har sparet nok på hans geniale del af hjernen, at besparelsen skulle kunne række til en proto eller 2.....?
og han har dog drømmen og forståelsen af Superstreng Teorien, så jeg tror han har sparet nok på hans geniale del af hjernen, at besparelsen skulle kunne række til en proto eller 2.....?
#21
Det ser ikke ud til at han er blevet skolet så hårdt som andre bliver.
"No fixed daily routines for our boy," said Yoo-geun's parents. "Yoo-geun has a monthly schedule only. Rather than being confined by a rigid timetable, Yoo-geun has the freedom to explore every field he wants to."
Det ser ikke ud til at han er blevet skolet så hårdt som andre bliver.
Den knægt skal være særdeles glad for at han ikke lever i Danmark, hvor folk bliver tvunget til at være ens i folkeskolen.
Det er horribelt herhjemme, at vi ikke har special klasser til de dygtigste, ligesom vi har til det mindre dygtige.
Det er glimrende vi støtter dem der ikke har så nemt ved det, men dem som har meget nemt ved tingene skal netop havde opgaver og lignende der udfordre dem, eller keder de sig ihjel, og deres potentiale bliver spilt.
Det ser dog ud til at vi i det mindste på universiteterne snart får en 'elite' gren. Men det optimale er at de dygtige bliver udfordret fagligt lige fra starten.
Det er horribelt herhjemme, at vi ikke har special klasser til de dygtigste, ligesom vi har til det mindre dygtige.
Det er glimrende vi støtter dem der ikke har så nemt ved det, men dem som har meget nemt ved tingene skal netop havde opgaver og lignende der udfordre dem, eller keder de sig ihjel, og deres potentiale bliver spilt.
Det ser dog ud til at vi i det mindste på universiteterne snart får en 'elite' gren. Men det optimale er at de dygtige bliver udfordret fagligt lige fra starten.
#26
Jeg er helt enig. Hvordan kan det være at intelligente børn skal straffes ved ikke at få nok udfordringer igennem folkeskolen? De sidder og keder sig time efter time og kunne nå så sindssygt meget længere hvis deres tid (og lærerens for den sags skyld) blev brugt mere fornuftigt..
Jeg er helt enig. Hvordan kan det være at intelligente børn skal straffes ved ikke at få nok udfordringer igennem folkeskolen? De sidder og keder sig time efter time og kunne nå så sindssygt meget længere hvis deres tid (og lærerens for den sags skyld) blev brugt mere fornuftigt..
#26 - Jeg er helt enig, man støtter de bog-lamme, men man vil ikke støtte dem der har let ved stoffet. Det er synd for de børn at de bare skal sidde og fise husleje af i 9 år før de kan komme vidre.
En gut som Song Yoo-geun tror jeg ikke har været pacet, man kan ikke få en knækt så langt hvis han ikke selv er motiveret og har interessen selv.
Og det er jo netop pacing man er bange for i folkeskolen hvor det virker somom man tror man ved at børn helst vil lege og spille fodbold og ikke gider stoffet. Med den indstilling bliver det ikke nogen særligt motiverende indlæringsproces.
Det er godtnok nogen tid siden jeg selv gik i folkeskole så jeg kan tage fejl i forhold til hvordan det er idag...:)
En gut som Song Yoo-geun tror jeg ikke har været pacet, man kan ikke få en knækt så langt hvis han ikke selv er motiveret og har interessen selv.
Og det er jo netop pacing man er bange for i folkeskolen hvor det virker somom man tror man ved at børn helst vil lege og spille fodbold og ikke gider stoffet. Med den indstilling bliver det ikke nogen særligt motiverende indlæringsproces.
Det er godtnok nogen tid siden jeg selv gik i folkeskole så jeg kan tage fejl i forhold til hvordan det er idag...:)
#26 & 28
Og vi må ikke glemme, at når de ikke bliver ordenligt stimuleret i folkeskolen, så vil en stor del af dem sikkert opgive universitetet på forehånd, fordi de ikke gider kede sig der, også.
Og vi må ikke glemme, at når de ikke bliver ordenligt stimuleret i folkeskolen, så vil en stor del af dem sikkert opgive universitetet på forehånd, fordi de ikke gider kede sig der, også.
#26 Disky prøv lige at læse artiklen. Hans far er netop imod eliteskoler og forklarer hvorfor. Og det samme ville kunne lade sig gøre i Danmark.
Skulle man sidde og være bitter over ikke at ha´ fået maks. uf af sit potentialle så ret vreden mod ens forældre. Ikke mod Danmark/regeringen/sasmfundet. Man kan bare melde sig som selvstuderende, så slipper man for at vente på alle de dumme.
Kig i bogen "Hvad kan jeg blive" Hvor mange steder står der du skal være mindst 18 for at blive optaget? Sikkert ikke ret mange steder - og slet ikke på universitetsuddannelserne.
Skulle man sidde og være bitter over ikke at ha´ fået maks. uf af sit potentialle så ret vreden mod ens forældre. Ikke mod Danmark/regeringen/sasmfundet. Man kan bare melde sig som selvstuderende, så slipper man for at vente på alle de dumme.
Kig i bogen "Hvad kan jeg blive" Hvor mange steder står der du skal være mindst 18 for at blive optaget? Sikkert ikke ret mange steder - og slet ikke på universitetsuddannelserne.
Hmm hvorfor hader jeg denne her sætning?
Hvordan?? Ehmm det lyder sørme optimistisk.. hvad med at finde ud af om den Kan i stedet for.
folk siger altid.. jamen det kan sagtens lade sig gøre vi skal bare lige finde ud af hvordan!
Jeg hader nogle folk tror de kan skabe og lave alting til en realitet, bare fordi nogen har haft en god fantasi med nogle flyvende biler.
Det kan godt ske at han er klog men flyvende biler? yeah right!
Bliver ihvertfald ikke i hans leve alder!
Der er sq mange ting man kan udelukke og sige, det her er umuligt!
hvor han ønsker at finde ud af hvordan tyngdekraften kan ophæves baseret på superstreng teorien, så der kan laves flyvende biler.
Hvordan?? Ehmm det lyder sørme optimistisk.. hvad med at finde ud af om den Kan i stedet for.
folk siger altid.. jamen det kan sagtens lade sig gøre vi skal bare lige finde ud af hvordan!
Jeg hader nogle folk tror de kan skabe og lave alting til en realitet, bare fordi nogen har haft en god fantasi med nogle flyvende biler.
Det kan godt ske at han er klog men flyvende biler? yeah right!
Bliver ihvertfald ikke i hans leve alder!
Der er sq mange ting man kan udelukke og sige, det her er umuligt!
#33
Ved at han er kommet på uni som 8 årig, er det jo en elite skole.
Set fra drengens synspunkt, eftersom han venner på samme alder IKKE skal på uni.
Man skal ikke rette sin vrede mod sine forældre, men mod de regeringer der er skyld i denne ensartethed i folkeskolen.
Et lille eksempel fra min egen tur igennem folkeskolen.
1. 14 dage inde i en klasse (mener det var 5 eller 6) havde jeg løst samtlige opgaver i matematik bogen. Hvad fik jeg ud af det ? En KÆMPE skidebalde foran klassen, samt lov til at kede mig i samtlige matematik timer resten af det år !!!
2. I 3 klasse foreslog min klasselærer (en anden skole end i #1) at jeg skulle springe en klasse over, min mor var helt enig, samt de andre lærere. Hvad skete der ? ikke en skid for rektor sagde at man skulle være lige på hans skole !
Skulle jeg være sur på min mor pga. dette ? No way, hun gjorde hvad hun kunne og der skete intet. eftersom skolerne sagde det havde hun ikke forstand på. Problemmet var skolerne og ikke mindst regeringen ønskede folk var ens (mange tak Ritt).
Din ide om 'selvstuderende' er sikker meget fin på Uni og lignende, men i folkeskolen holder det ikke.
Jeg kender flere der har oplevet tilsvarende da de gik i skole, altså at blive holdt nede af deres lærere fordi de skulle være ligesom de andre i klassen.
Heldigvis fra 7-9 fik jeg en rigtigt dygtig matematik lærer som gav mig opgaver fra højere klasser osv. så jeg ikke kedede mig ihjel i timerne.
Det er muligt der i den bog ikke står man skal være 18 for at komme på Uni, men hvor mange under 18 kender du som er optager ? på f.eks. 14, 12, 8 ??
Ved at han er kommet på uni som 8 årig, er det jo en elite skole.
Set fra drengens synspunkt, eftersom han venner på samme alder IKKE skal på uni.
Man skal ikke rette sin vrede mod sine forældre, men mod de regeringer der er skyld i denne ensartethed i folkeskolen.
Et lille eksempel fra min egen tur igennem folkeskolen.
1. 14 dage inde i en klasse (mener det var 5 eller 6) havde jeg løst samtlige opgaver i matematik bogen. Hvad fik jeg ud af det ? En KÆMPE skidebalde foran klassen, samt lov til at kede mig i samtlige matematik timer resten af det år !!!
2. I 3 klasse foreslog min klasselærer (en anden skole end i #1) at jeg skulle springe en klasse over, min mor var helt enig, samt de andre lærere. Hvad skete der ? ikke en skid for rektor sagde at man skulle være lige på hans skole !
Skulle jeg være sur på min mor pga. dette ? No way, hun gjorde hvad hun kunne og der skete intet. eftersom skolerne sagde det havde hun ikke forstand på. Problemmet var skolerne og ikke mindst regeringen ønskede folk var ens (mange tak Ritt).
Din ide om 'selvstuderende' er sikker meget fin på Uni og lignende, men i folkeskolen holder det ikke.
Jeg kender flere der har oplevet tilsvarende da de gik i skole, altså at blive holdt nede af deres lærere fordi de skulle være ligesom de andre i klassen.
Heldigvis fra 7-9 fik jeg en rigtigt dygtig matematik lærer som gav mig opgaver fra højere klasser osv. så jeg ikke kedede mig ihjel i timerne.
Det er muligt der i den bog ikke står man skal være 18 for at komme på Uni, men hvor mange under 18 kender du som er optager ? på f.eks. 14, 12, 8 ??
#35
Hvis han opfinder flyvende biler til private inden han er død.. så har alle her fra newz personlig lov af mig til at skide på mit grav sted :P
#37
Verdenen er faktisk meget simpelt og det kræver ikke et 8årig geni til at finde ud af hvad der er muligt og ikke mulig :P
fint jeg finder på noget fra hvilken som helst Scifi film og så laver i det? okay? I siger jo ALT er muligt hehe!!
Nu er hans levealder jo nok et langt stykke tid, så mon ikke du skal være varsom med at sige hvad der kan udelukkes som umuligt indenfor de næste 70-80 år?
Hvis han opfinder flyvende biler til private inden han er død.. så har alle her fra newz personlig lov af mig til at skide på mit grav sted :P
#37
Det er lige præcis den holdning der har fået udviklingen hen hvor vi er i dag.
Verdenen er faktisk meget simpelt og det kræver ikke et 8årig geni til at finde ud af hvad der er muligt og ikke mulig :P
fint jeg finder på noget fra hvilken som helst Scifi film og så laver i det? okay? I siger jo ALT er muligt hehe!!
Tag den Wolfram..
#34 nu har man jo en teori om, at det rent faktisk kan lade sig gøre at ophæve tyngdekraften, så spørgsmålet er - hvis man antager at teorien holder: Hvordan gør man?
Ka' ikke lige huske, hvem der skrev at Einstein brugte mange år på at vise superstrengsteorien. Dertil er der jo kun at sige, at de fleste personer, der har været antaget for fysik genier på et eller andet tidspunkt har været galt afsporet - det gælder også Einstein. Og nu jeg er ved at rakke ned på fysikerne, så var Newton jo også galt afsporet, hvilket Einsteins relativitetsteori påpeger.
Ja, jeg tvivler på at man laver flyvende biler ved at ophæve tyngdekraften, da det netop er på en så stor skala, at kvantemekanikken er ovre i den klassiske mekanik. Det kan dog være, at han i stedet kan være med til at udvikle kvante-computeren yderligere og evt. skabe grundlag for teleportering - hvilket jo er langt mere sci-fi og cool end flyvende biler :)
#36 - ja, kvaliteten på folkeskolerne og gymnasierne er for dårlig, men det nytter jo ikke noget, at man lærer alt gymnasiestoffet i folkeskolen - så kommer man jo blot til at kede sig på gymnasiet .. med mindre man får tiden til at gå med det modsatte køn :)
Det må være klart, at en 8-årig knægt ikke får helt den samme forståelse for tingene, som folk, der er noget ældre, netop fordi de har (eller burde have) oplevet så meget mere.
#34 nu har man jo en teori om, at det rent faktisk kan lade sig gøre at ophæve tyngdekraften, så spørgsmålet er - hvis man antager at teorien holder: Hvordan gør man?
Ka' ikke lige huske, hvem der skrev at Einstein brugte mange år på at vise superstrengsteorien. Dertil er der jo kun at sige, at de fleste personer, der har været antaget for fysik genier på et eller andet tidspunkt har været galt afsporet - det gælder også Einstein. Og nu jeg er ved at rakke ned på fysikerne, så var Newton jo også galt afsporet, hvilket Einsteins relativitetsteori påpeger.
Ja, jeg tvivler på at man laver flyvende biler ved at ophæve tyngdekraften, da det netop er på en så stor skala, at kvantemekanikken er ovre i den klassiske mekanik. Det kan dog være, at han i stedet kan være med til at udvikle kvante-computeren yderligere og evt. skabe grundlag for teleportering - hvilket jo er langt mere sci-fi og cool end flyvende biler :)
#36 - ja, kvaliteten på folkeskolerne og gymnasierne er for dårlig, men det nytter jo ikke noget, at man lærer alt gymnasiestoffet i folkeskolen - så kommer man jo blot til at kede sig på gymnasiet .. med mindre man får tiden til at gå med det modsatte køn :)
Det må være klart, at en 8-årig knægt ikke får helt den samme forståelse for tingene, som folk, der er noget ældre, netop fordi de har (eller burde have) oplevet så meget mere.
#39:
Jeg vil kalde det utrolig påståelighed at du mener at kunne sige hvad der er muligt indenfor så mange år.
Hvor mange tror du troede på at der fandtes computere som kunne simulere jordskælv og atombomber (Eller at der fandtes atombomber) hvis du havde spugt dem i 1915?
Og nej, vi påstår ikke at ALT er muligt, bare at du skal være varsom med at sige hvad der er umuligt.
Jeg vil kalde det utrolig påståelighed at du mener at kunne sige hvad der er muligt indenfor så mange år.
Hvor mange tror du troede på at der fandtes computere som kunne simulere jordskælv og atombomber (Eller at der fandtes atombomber) hvis du havde spugt dem i 1915?
Og nej, vi påstår ikke at ALT er muligt, bare at du skal være varsom med at sige hvad der er umuligt.
Jeg kan ikke forklare Schrödingerligningen, er 19 år (11 år ældre end knægten her) og jeg er diagnosticeret med Aspergers Syndrom (mild autisme). Vil det sige at jeg er fejldiagnosticeret?
#40
Tja kan du måske modbevise det ?
Pressen har mange gange omtalt at den undervisningsdifferentiering reelt ikke virker, pga manglende kompetence hos lærerne samt, mangel på tid.
En alm. uddannet folkeskole lærer har IKKE kompetencerne til f.eks. at undervise en knægt som ham fra Korea.
Der skal meget mere til !
Tja kan du måske modbevise det ?
Pressen har mange gange omtalt at den undervisningsdifferentiering reelt ikke virker, pga manglende kompetence hos lærerne samt, mangel på tid.
En alm. uddannet folkeskole lærer har IKKE kompetencerne til f.eks. at undervise en knægt som ham fra Korea.
Der skal meget mere til !
Øhhh ok den knægt kan bare det der med fysik...
Tog lige en glukker på Schrödingers Ligning.
Efffekt: Hoved pine efter en time....
Jeg forstod det gennerale i ligningen men der fra og til at begynde at lege med den som den knægt gør nej tak tror jeg holder mig til programmering i det mindste er der ikke Kvante mekanik i de variabler jeg bruger så der kan ikke ske det store.
Tog lige en glukker på Schrödingers Ligning.
Efffekt: Hoved pine efter en time....
Jeg forstod det gennerale i ligningen men der fra og til at begynde at lege med den som den knægt gør nej tak tror jeg holder mig til programmering i det mindste er der ikke Kvante mekanik i de variabler jeg bruger så der kan ikke ske det store.
#45
Aspergers syndrom (AS) er en gennemgribende udviklingsforstyrrelse, karakteriseret ved manglende evne til og forståelse af socialt samspil. Andre karakteristika er klodsethed, ukoordineret motorik, kontakthæmning med ekstrem egocentricitet, begrænsede og/eller usædvanlige interesser (besættelser), gentagelser af rutiner og ritualer, usædvanlig sprogbrug og dårlig evne til non-verbal kommunikation.
De fleste med AS har en glimrende hukommelse og er musikalske og har evnen til total fordybelse i et eller få emner ad gangen. De kan tale i lang tid om deres favoritemner og ofte gentage ord eller sætninger, de særligt holder af. Børn med AS opleves ofte at befinde sig i deres egen verden og kan underholde sig selv.
Er det ikke bare definationen på en gennemsnits nørd?
Btw: jeg er imod at folk springer klasser over, det skaber ofte sociale problemer og de bliver ofte mobbet, selv hvis de ser rigtig godt ud, bare fordi de ikke udvikler sig lissom de andre. Så hellere komme over på en skole der underviser dem i samme klassetrin men på et helt andet niveau.
Aspergers syndrom (AS) er en gennemgribende udviklingsforstyrrelse, karakteriseret ved manglende evne til og forståelse af socialt samspil. Andre karakteristika er klodsethed, ukoordineret motorik, kontakthæmning med ekstrem egocentricitet, begrænsede og/eller usædvanlige interesser (besættelser), gentagelser af rutiner og ritualer, usædvanlig sprogbrug og dårlig evne til non-verbal kommunikation.
De fleste med AS har en glimrende hukommelse og er musikalske og har evnen til total fordybelse i et eller få emner ad gangen. De kan tale i lang tid om deres favoritemner og ofte gentage ord eller sætninger, de særligt holder af. Børn med AS opleves ofte at befinde sig i deres egen verden og kan underholde sig selv.
Er det ikke bare definationen på en gennemsnits nørd?
Btw: jeg er imod at folk springer klasser over, det skaber ofte sociale problemer og de bliver ofte mobbet, selv hvis de ser rigtig godt ud, bare fordi de ikke udvikler sig lissom de andre. Så hellere komme over på en skole der underviser dem i samme klassetrin men på et helt andet niveau.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.