mboost-dp1

Hi3G - 3 Danmark
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det var fin timing - jeg har en kunde, der i øjeblikket ringer i tide og utide (mest det sidste). Nu kan det give arbejdsro for en stund...
DStruct (4) skrev:Jeg er glad for at 3 lige tester tingene først inden de smider opdateringer på core routere, og at de har redundant udstyr til, hvis det skulle gå galt ... eller noget.
Du kan ikke "simulere" et helt corenetværk for flere tusinde kunder og hvis 3 skulle have et seperat redundant corenetværk...ville du så betale for det?
Forbløffende så mange mennesker der tror at corenetværk handler om at forbinde 2 ledninger og trykke på én knap og så virker det.
#9:
Bollcoks, INGEN simualtion kan komme tæt på den load og den traffik som du har på et corenetværk.
Reality bites.
List mig lige de udbydere der her et seperat corenetværk..eller flere?
For den liste vil jeg gerne se...MEGET gerne.
Sikker på du ikke forveksler corenetværk, med routing muligheder...hilket IKKE er det samme.
Bollcoks, INGEN simualtion kan komme tæt på den load og den traffik som du har på et corenetværk.
Reality bites.
List mig lige de udbydere der her et seperat corenetværk..eller flere?
For den liste vil jeg gerne se...MEGET gerne.
Sikker på du ikke forveksler corenetværk, med routing muligheder...hilket IKKE er det samme.
Så har 3 hvis fundet de fleste af de bortløbende hamster og luset dem tilbage til løbehjulet...
Dækningen er tilbage i Haslev ;)
Dækningen er tilbage i Haslev ;)
Det vel os fair nok at løsningen kommer lidt senere til Jylland, vores gik jo trods alt ned noget tid efter sjællændernes.. :P
Men nej, heller ikk noget nyt i Holstebro.
Men nej, heller ikk noget nyt i Holstebro.
#7, #10:
Jeg ved at flere af landets fiberselskaber har redundant core-udstyr. Så mon ikke de store ADSL udbydere har ligeså?
Det er faktisk kun fra teknikhusene og ud til slutbrugerne der ikke er redundant forbindelse.. (med mindre man er en erhvervskunde). Så man kunne fristes til at tro at det er routerne i teknikhusene der har fået en softwareudrulning med en konfigurationsfejl, men det er kun et gæt.
Bare fordi du arbejder som supporter hos Fullrate, og fordi de holder deres omkostninger nede ved at spare på udstyret, er det ikke ens betydende med at det er det samme for alle andre udbydere. Du giver mig mere og mere et indtryk af at du ikke aner en kæft om hvad du snakker om, men blot udtaler dig for at virke "klog".
Reelt set ved ingen af os hvad der er grunden til at 3 har problemer, men jeg er ikke i tvivl om at deres netværksteknikere løber stærkt ligenu.
Jeg ved at flere af landets fiberselskaber har redundant core-udstyr. Så mon ikke de store ADSL udbydere har ligeså?
Det er faktisk kun fra teknikhusene og ud til slutbrugerne der ikke er redundant forbindelse.. (med mindre man er en erhvervskunde). Så man kunne fristes til at tro at det er routerne i teknikhusene der har fået en softwareudrulning med en konfigurationsfejl, men det er kun et gæt.
Bare fordi du arbejder som supporter hos Fullrate, og fordi de holder deres omkostninger nede ved at spare på udstyret, er det ikke ens betydende med at det er det samme for alle andre udbydere. Du giver mig mere og mere et indtryk af at du ikke aner en kæft om hvad du snakker om, men blot udtaler dig for at virke "klog".
Reelt set ved ingen af os hvad der er grunden til at 3 har problemer, men jeg er ikke i tvivl om at deres netværksteknikere løber stærkt ligenu.
thethufir (19) skrev:#7, #10:
Jeg ved at flere af landets fiberselskaber har redundant core-udstyr. Så mon ikke de store ADSL udbydere har ligeså?
Presumption is the mother of all fucksup...og du laver flere.
Du snakkede om store udbydere.
Jeg kalder fiber-selskaber for små udbydere..da deres kundeindtag ikke er overvældende.
Men det kan hjælpe med at forkalre de røde tal på deres bundlinje.
Det er faktisk kun fra teknikhusene og ud til slutbrugerne der ikke er redundant forbindelse.. (med mindre man er en erhvervskunde). Så man kunne fristes til at tro at det er routerne i teknikhusene der har fået en softwareudrulning med en konfigurationsfejl, men det er kun et gæt.
Med 3G netværket er der faktisk redundant forbindelse...det kaldes en anden mast.
Men det hjælper ikke når ens corenetværk smider bits arrigt og vildt rundt.
Igen, presumption is the mother of all fuckups.
Bare fordi du arbejder som supporter hos Fullrate, og fordi de holder deres omkostninger nede ved at spare på udstyret, er det ikke ens betydende med at det er det samme for alle andre udbydere. Du giver mig mere og mere et indtryk af at du ikke aner en kæft om hvad du snakker om, men blot udtaler dig for at virke "klog".
For 3. gang, presumptions is the mother of all fucksups, jeg har lige lavet denne(28/10):
http://www.fullrate.dk/support/driftsinformation/
Du er velkommen til at møde op i Kolding eller Odense natten til Torsdag, hvor jeg står ude på centralerne og omlægger/opdatere og udskifter core-netværksudstyr.
Desuden er vores supportere ganske kompetente, så jeg tager det ikke som en fornærmelse...men bare som et tegn på din uvidenhed.
Men som jeg også har forklaret Linugu-fag:
Mit stilling hedder, som der står på min kontrakt: "Netværkstekniker - Drift"
3 strikes and you are out...
Reelt set ved ingen af os hvad der er grunden til at 3 har problemer, men jeg er ikke i tvivl om at deres netværksteknikere løber stærkt ligenu.
Dumt at løbe i nærheden af core-udstyr..gangene er trange og du risikere at gøre mere skade end gavn...
Terra - Havde du mere, fætter sprød? :)
#21 Du brugte prisen som argument for at udbydere ikke har redundant core udstyr. Nu skyder du så dig selv i foden ved at sige at det kun er fiberudbydere der har redundant udstyr.
Jeg agter ikke at møde op i Kolding hos Fullrate, netop af den grund at jeg risikerer at rende ind i dig. :)
Du kan sige hvad du vil, men intet af det du siger beviser hvad du laver. Jeg kunne også sagtens gå ind og finde en driftsbesked og kalde den min.. Men det er såvidt også ligemeget, titel betyder intet når man ikke er i tvivl om en persons viden.. (eller mangel på samme).
Så lad os vende det med fiberselskabernes røde tal på bundlinjen.
Fiberselskaberne har, i modsætning til Fullrate og andre DSL-udbydere, ikke TDC's net de bare kan leje sig ind på for at få forretningen op og stå. De skal derimod selv grave alle kabler ned, selv investere i alt udstyr, og selv stå for at sende teknikkere ud til kunderne... Og hvis man har sat sig blot en smule ind i foretningsmetoderne brugt af fiberselskaberne ville man også vide at selskaberne ikke kommer til at give overskud før om et godt stykke tid, netop fordi etableringsomkostningerne langt overskygger indtægter i form af abbonenter i det første lange stykke tid. Men du er undskyldt, jeg havde egentlig ikke regnet med at du kunne gennemskue det :)
Mht, at løbe i et teknikrum, kunne det måske tænkes at min udtalelse var det man kalder for billedsprog.
Grunden til at jeg i første omgang vælger at kommentere dine indlæg er at du i 9 ud af 10 indlæg du laver altid tramper på folk, blot for at give et indtryk af hvor klog og erfaren du er.. Det er ihvertfald det indtryk man får. Og det synes jeg reelt set ikke nogen fortjener.
Jeg agter ikke at møde op i Kolding hos Fullrate, netop af den grund at jeg risikerer at rende ind i dig. :)
Du kan sige hvad du vil, men intet af det du siger beviser hvad du laver. Jeg kunne også sagtens gå ind og finde en driftsbesked og kalde den min.. Men det er såvidt også ligemeget, titel betyder intet når man ikke er i tvivl om en persons viden.. (eller mangel på samme).
Så lad os vende det med fiberselskabernes røde tal på bundlinjen.
Fiberselskaberne har, i modsætning til Fullrate og andre DSL-udbydere, ikke TDC's net de bare kan leje sig ind på for at få forretningen op og stå. De skal derimod selv grave alle kabler ned, selv investere i alt udstyr, og selv stå for at sende teknikkere ud til kunderne... Og hvis man har sat sig blot en smule ind i foretningsmetoderne brugt af fiberselskaberne ville man også vide at selskaberne ikke kommer til at give overskud før om et godt stykke tid, netop fordi etableringsomkostningerne langt overskygger indtægter i form af abbonenter i det første lange stykke tid. Men du er undskyldt, jeg havde egentlig ikke regnet med at du kunne gennemskue det :)
Mht, at løbe i et teknikrum, kunne det måske tænkes at min udtalelse var det man kalder for billedsprog.
Grunden til at jeg i første omgang vælger at kommentere dine indlæg er at du i 9 ud af 10 indlæg du laver altid tramper på folk, blot for at give et indtryk af hvor klog og erfaren du er.. Det er ihvertfald det indtryk man får. Og det synes jeg reelt set ikke nogen fortjener.
Flemhans (27) skrev:thethufir (25) skrev:
Jeg agter ikke at møde op i Kolding hos Fullrate, netop af den grund at jeg risikerer at rende ind i dig. :)
Ligger Fullrate ikke på Amager?!
Du kunne starte med at læse den post jeg svarer på... :)
Det kunne jo tænkes de havde udstyr stående i Kolding / Odense som han nævner. Det var det jeg refererede til.
#30 -
19. okt. 2010 15:45
Wraith (23) skrev:nogle der ved hvor man kan finde disse oplysninger omkring nedetider, så man ikke lige gør det for en anden gangs skyld..
http://3.dk/drift
Og så får erhvervskunder også en email når noget som dette sker....
jeg er lidt glad for at slippe for at høre på den super irreterende sang "threeeee is a magic number, you get threeee lalalalalalaaaaaaaa"
#31 nej desværre, da fejlen har ødelagt selve forbindelsen til masterne, så er ikke engang muligt at roame..
Edit: Så kører den her.
#30 ja tak, men den fik vi da først 8 timer efter fejlen opstod...
Men ja er da, så vidt jeg husker, første gang vi har haft problemer med tlf.. Og 2 gange med datatrafikken.. Så er nu heldigvis ikke så slemt, men håber da godt nok også der går mange år inden der igen bliver vrøvl.. Men er jo nok ikke lige bedre hos konkurrenterne. Et enkeltstående tilfælde får i hvert fald ikke mig/os til at skifte.
Edit: Så kører den her.
#30 ja tak, men den fik vi da først 8 timer efter fejlen opstod...
Men ja er da, så vidt jeg husker, første gang vi har haft problemer med tlf.. Og 2 gange med datatrafikken.. Så er nu heldigvis ikke så slemt, men håber da godt nok også der går mange år inden der igen bliver vrøvl.. Men er jo nok ikke lige bedre hos konkurrenterne. Et enkeltstående tilfælde får i hvert fald ikke mig/os til at skifte.
vandfarve (36) skrev:#33
... og det er derfor, at jeg tænker, at alle 3's kunder burde kunne bruge Telenors, TDC's eller what-ever's net.
Det kan jeg forstå, at de ikke kunne, men hvorfor ikke?
Du kan ikke roame hvis ikke der forelægger en roamingaftale mellem dit eget selskab og det selskab som har det netværk du ønsker at bruge.
Wraith (23) skrev:nogle der ved hvor man kan finde disse oplysninger omkring nedetider, så man ikke lige gør det for en anden gangs skyld..
ja www.3.dk på forsiden
MadiZone (37) skrev:vandfarve (36) skrev:#33
... og det er derfor, at jeg tænker, at alle 3's kunder burde kunne bruge Telenors, TDC's eller what-ever's net.
Det kan jeg forstå, at de ikke kunne, men hvorfor ikke?
Du kan ikke roame hvis ikke der forelægger en roamingaftale mellem dit eget selskab og det selskab som har det netværk du ønsker at bruge.
Men er det ikke et problem, der tilhørte 1990'erne? Alle selskaber har jo aftaler med hinanden, og det er ti år siden eller lignende, at man skulle betale for at roame hos andre selskaber.
Sig ikke, at 3 ikke har roamingaftaler med de andre teleselskaber...
vandfarve (41) skrev:
Men er det ikke et problem, der tilhørte 1990'erne? Alle selskaber har jo aftaler med hinanden, og det er ti år siden eller lignende, at man skulle betale for at roame hos andre selskaber.
Sig ikke, at 3 ikke har roamingaftaler med de andre teleselskaber...
Hvor har du fået den opfattelse fra? Har du noget belæg for det?
MadiZone (42) skrev:vandfarve (41) skrev:
Men er det ikke et problem, der tilhørte 1990'erne? Alle selskaber har jo aftaler med hinanden, og det er ti år siden eller lignende, at man skulle betale for at roame hos andre selskaber.
Sig ikke, at 3 ikke har roamingaftaler med de andre teleselskaber...
Hvor har du fået den opfattelse fra? Har du noget belæg for det?
At jeg har roamet uden problemer og uden ekstraregning i minimum 5-6 år.
Er der noget helt galt med det (eller min måske fejlagtige opfattelse)?
@ #21 (terracide)
off-topic:
Hold da helt op.
Er det DIG der nedlægger mit fullrate net hver nat? Satme irriterende at i ikke kan få det til at fungere - man kan ikke sidde online uden det ofte falder ud.
Du er da heldigvis holdt op med at pille ved udstyret helt så ofte som før :D
On topic:
Så er vi nogle der er så heldige ikke at have 3.
Men undrer mig noget over at man kan lave en så stor fejl at nettet er nede det meste af dagen - det er da vel noget der koster klejner?
off-topic:
Hold da helt op.
Er det DIG der nedlægger mit fullrate net hver nat? Satme irriterende at i ikke kan få det til at fungere - man kan ikke sidde online uden det ofte falder ud.
Du er da heldigvis holdt op med at pille ved udstyret helt så ofte som før :D
On topic:
Så er vi nogle der er så heldige ikke at have 3.
Men undrer mig noget over at man kan lave en så stor fejl at nettet er nede det meste af dagen - det er da vel noget der koster klejner?
vandfarve (43) skrev:MadiZone (42) skrev:vandfarve (41) skrev:
Men er det ikke et problem, der tilhørte 1990'erne? Alle selskaber har jo aftaler med hinanden, og det er ti år siden eller lignende, at man skulle betale for at roame hos andre selskaber.
Sig ikke, at 3 ikke har roamingaftaler med de andre teleselskaber...
Hvor har du fået den opfattelse fra? Har du noget belæg for det?
At jeg har roamet uden problemer og uden ekstraregning i minimum 5-6 år.
Er der noget helt galt med det (eller min måske fejlagtige opfattelse)?
Jeg må indrømme jeg ikke har lavet en omhyggelig test, men med undtagelse af 3 som har en GSM-roamingaftale med TDC, så har jeg aldrig været i stand til at roame på noget andet dansk net end det net min udbyder anvender. Jeg har aldrig set nogle abonnementsvilkår som nævner adgang til andre netværk end udbyderens eget netværk.
Hvad er det for et mobilselskab du har som giver dig adgang til at anvende andre udbyderes netværk?
MadiZone (46) skrev:Hvad er det for et mobilselskab du har som giver dig adgang til at anvende andre udbyderes netværk?
Jeg føler mig som en 4-årig ADHD-ramt dreng, der ikke forstår en skid, siden man åbenbart ikke roamer længere.
Jeg har ikke lagt mærke til, hvorvidt jeg kan roame med min iPhone 3GS eller Nokia N79 med hhv. Telenor og Telmore, men det kan jo bl.a. skyldes, at de to teleselskabers net er så udbyggede.
I gamle dage, dog, da vi var på det lokale værtshus med gymnasiekammeraterne, kunne vi kun fange TDC's net nede i kælderen, selvom vi alle brugte Telia - jep, det var i de gode gamle dage, hvor Telia netop havde lanceret et abonnement med fri sms, som stort set samtlige elever på gymnasiet brugte.
Alle os med Telia-abonnementer benyttede os blot af TDC's net dernede, da Telia ikke havde master i nærheden, der kunne nå os.
Siden har jeg ikke registreret det, men det kan, som nævnt, sikkert også skyldes, at nettene simpelthen er så godt udbyggede.
Kan det så skyldes, at alle teleselskaber har GSM-roaming-aftaler og ikke 3G-roaming-aftaler?
3 roamer på TDC's net, og har altid gjort det.
Man skifter over på TDC's net, hvis 3 ikke dækker, hvilket er ret sjældent. Der står stadig 3 i displayet, så man opdager det kun, hvis man har slået celleinformation til, for så kommer der masteoplysninger fra TDC, noget som 3 ikke bruger.
Grunden til, at der ikke blev roamet over på TDC's net i dag var, at der var fuld dækning som der plejer, og at telefonerne forbandt sig til masterne, men der var så bare ikke hul igennem til netværket bagved. Nettet var ikke nede, det var netværket der var nede.
Det svarer til, at du kan forbinde til dit trådløse netværk i hjemmet med din computer, men ikke komme på internettet, fordi kablet ude i vejen er gravet over. Du oplever fuld signal og dækning, men der er ikke nogen tjenester tilgængelig.
Pyt, deres net kører altid perfekt, dette er en førstegangsoplevelse.
Var det ikke sidste år, at to kabelfejl lagde hele TDC's fastnet og mobilnet ned, i over et døgn?!
Det behøver såmænd ikke, at være en stor fejl. En defekt router i en centralt netværk kan også lægge et stort net ned. Spørg bare IBM.
Du er bare et fjols og en tåbe (efter min mening)
Du har aldrig brug det firma, men du kan sagtens udtale, at det er et skodfirma. Du udtaler det uden nogen begrundelse eller erfaring. Hvad pokker kan andre bruge din tåbelige kommentar til?
Mine erfaringer er kun gode, og jeg kan ikke andet, end anbefale 3, som i den grad har været førende på udbud, hastighed og god dækning. Det siger jeg som kunde hos 3, siden starten!
Bed den du kalder op om, at slå den fra, eller vælge en af de mange tusinde andre melodier...
Man skifter over på TDC's net, hvis 3 ikke dækker, hvilket er ret sjældent. Der står stadig 3 i displayet, så man opdager det kun, hvis man har slået celleinformation til, for så kommer der masteoplysninger fra TDC, noget som 3 ikke bruger.
Grunden til, at der ikke blev roamet over på TDC's net i dag var, at der var fuld dækning som der plejer, og at telefonerne forbandt sig til masterne, men der var så bare ikke hul igennem til netværket bagved. Nettet var ikke nede, det var netværket der var nede.
Det svarer til, at du kan forbinde til dit trådløse netværk i hjemmet med din computer, men ikke komme på internettet, fordi kablet ude i vejen er gravet over. Du oplever fuld signal og dækning, men der er ikke nogen tjenester tilgængelig.
Makeybussines (48) skrev:Fed start, flyttede nummer i går...
Pyt, deres net kører altid perfekt, dette er en førstegangsoplevelse.
Dead Wood (44) skrev:@ #21 (terracide)
Så er vi nogle der er så heldige ikke at have 3.
Men undrer mig noget over at man kan lave en så stor fejl at nettet er nede det meste af dagen - det er da vel noget der koster klejner?
Var det ikke sidste år, at to kabelfejl lagde hele TDC's fastnet og mobilnet ned, i over et døgn?!
Det behøver såmænd ikke, at være en stor fejl. En defekt router i en centralt netværk kan også lægge et stort net ned. Spørg bare IBM.
TheBuzz (39) skrev:
Heldigvis har jeg aldrig brugt det (efter min mening) skod firma.
Du er bare et fjols og en tåbe (efter min mening)
Du har aldrig brug det firma, men du kan sagtens udtale, at det er et skodfirma. Du udtaler det uden nogen begrundelse eller erfaring. Hvad pokker kan andre bruge din tåbelige kommentar til?
Mine erfaringer er kun gode, og jeg kan ikke andet, end anbefale 3, som i den grad har været førende på udbud, hastighed og god dækning. Det siger jeg som kunde hos 3, siden starten!
moveax1ret (32) skrev:jeg er lidt glad for at slippe for at høre på den super irreterende sang "threeeee is a magic number, you get threeee lalalalalalaaaaaaaa"
Bed den du kalder op om, at slå den fra, eller vælge en af de mange tusinde andre melodier...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.