mboost-dp1

flickr - Andrew Feinberg

Zuckerberg: Google Plus er en lille kopi af Facebook

- Via FoxNews - , redigeret af Pernicious

Det er ingen hemmelighed at Google med deres sociale netværk Google plus er gået efter struben på Facebook, men det lader ikke til, at Facebook-grundlæggeren Mark Zuckerberg betragter søgegiganten som den store trussel.

I et timelangt interview til den amerikanske tv-station PBS blev Zuckerberg spurgt, om der var optræk til en krig mellem de store it-firmaer Amazon, Apple, Google og Facebook.

Til det svarede den unge milliardær, at han ikke regnede med et stort opgør, men at Google stadig er en konkurrent.

Mark Zuckerberg skrev:
Google I think in some ways is more competitive and certainly is trying to build their own little version of Facebook.

Derimod regner han med, at flere af de store selskaber vil begynde at arbejde mere sammen. Selv ser han Amazon og Apple som oplagte samarbejdspartnere for Facebook.





Gå til bund
Gravatar #1 - webwarp
10. nov. 2011 13:16
Det er jeres aktionær Microsoft nok pænt kid af at høre.. Kan da kun forestille mig at de begynder at hoste, hvis I vælger at lege med Amazon eller Apple.
Gravatar #2 - blacktiger
10. nov. 2011 13:21
Det har han jo ret i - men det er en kopi med et API
Gravatar #3 - mfriis
10. nov. 2011 13:22
#1 MS har kun 1% af facebooks aktier:
http://www.quora.com/Who-are-the-major-Facebook-sh...

Sean Parker selv har mere at sige end hele MS har.
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
10. nov. 2011 13:27
Kopi eller ej, det er 1000 gange federe bygget op, 1000 gange bedre at se på og arbejde med, der sker noget andet, der ikke kun er irriterende ligegyldigheder, I dunno, google plus er imo ikke det samme som facebook, det kan noget helt andet og er væsentligt bedre til det. Jeg håber bare alle de spader fra facebook med deres "lol har lige spist en salat x0x0x0x0x" bliver hvor de er. Jeg er sgu glad for googleplus og bruger det mere end FB.
Gravatar #5 - webwarp
10. nov. 2011 13:27
#3 ok hehe, mente det var 12%.. Så er det ubetydeligt ja. Så må vi se, hvis G+ er så ligegyldig, så er det jo sjovt at han føler behov for at finde nye samarbejdspartnere.

Men spændende, ud fra opdateringerne af FB kan man da se de er vågnet lidt op af søvnen og måske endelig har fundet en konkurrent. Ellers bliver det da også hurtig kedeligt at møde op på arbejde, hvis man ved, at der ikke er nogen konkurrenter.
Gravatar #6 - Space Hopper
10. nov. 2011 13:42
Jeg har mange problemer med facebook. Hele deres "anti-privatliv" indstilling generer mig, meget. De ved potentielt alt om deres "kunder".
Folk tilmelder sig nærmest "overvågningssamfundet" ved at bruge det.
Gravatar #7 - mfriis
10. nov. 2011 13:46
#6 Facebooks brugere er ikke deres kunder. En kunde er en der køber noget.

Landmandens køer og grise er heller ikke hans kunder :)

For facebook (og google for den sagsskyld) er du et produkt der skal plejes og holdes vedlige. Formålet er at sælge information om den målgruppe du er i til virksomheder og markedsføring.
Gravatar #8 - OtteBitUlven
10. nov. 2011 13:54
Facebook er da blevet en lille kopi af Google+..

Under Google+ betaen, skete der ligepludselig en masse hos facebook, såsom godkendelse af tags og hvem der skal se ens statusopdateringer.

Det irriterer mig stadigvæk, at man ikke kan vælge, hvem der skal kunne se om man er online på facebook! Den mulighed har jeg heldigvis på Google+.
Nu skal folk bare forlade deres kære facebook og se mulighederne i Google+, men ligesom med facebook så går der et par år, før alle er med her i DK.
Gravatar #9 - KKL
10. nov. 2011 13:59
-iMan- (8) skrev:

Det irriterer mig stadigvæk, at man ikke kan vælge, hvem der skal kunne se om man er online på facebook! Den mulighed har jeg heldigvis på Google+.

Det mener jeg faktisk godt du kan ved hjælp af lister.


Problemet med Google+ er at det hænger sammen med at være Google-bruger. Hvorfor er det et problem? Det er ikke problem i sig selv, men når Google for nogle uger siden valgte at fjerne søgeordene fra referral string ved deres SSL-søgninger (der nu er default for brugere der er logget ind) ER det et problem.
Gravatar #10 - mfriis
10. nov. 2011 14:01
KKL (9) skrev:
men når Google for nogle uger siden valgte at fjerne søgeordene fra referral string ved deres SSL-søgninger (der nu er default for brugere der er logget ind) ER det et problem.


Er det set fra en nysgerrig webmasters synspunkt? Jeg kan ikke helt se problemet i den "anonymisering" ellers.

Du kan jo fortsat købe den info fra google hvis du er interresseret :)
Gravatar #11 - Paranoir
10. nov. 2011 14:03
Man kunne da håbe at et samarbejde mellem Apple og Facebook ville medføre FB-integration ala. Android.. Det er sådanset en funktion jeg savner. Lige pt. bruger jeg MyPhone+ for at synkronisere kontakt-info mellem iPhone og FB. Ville være cool hvis det skete automatisk.

Twitter integrationen er ret ligegyldig i mit tilfælde, da ca. 0,00001% af min vennekreds bruger Twitter...
Gravatar #12 - excentrikkeren
10. nov. 2011 14:11
Kan ikke se hvorfor at Google+ ikke skulle kunne udkonkurrere FB. Det er tidligere set hvordan FB overhalede myspace, og det er der vel ingen der tænker over idag.
Gravatar #13 - el_senator
10. nov. 2011 14:18
Jeg ser stadig det største problem i privatliv på de her tjenester. Man ejer ikke sine egne data og der er ingen der lader til at bekymre sig om det. Det ærger mig - MEGET!

Diaspora er et godt bud på en lignende tjeneste hvor man selv ejer sine data og kan slette alt præcist når det passer en. Man kan endda køre sine data på sin egen server. Sletter du serveren, forsvinder dine data altså fra systemet.

Men det er blot endnu en kamp som aldrig bliver vundet af "det rigtige". Indtil der dukker nogle rigtig grelle sager op hvor folks informationer er blevet misbrugt, så vil der ikke ske noget på dette område. Sørgeligt...
Gravatar #14 - KKL
10. nov. 2011 14:27
mfriis (10) skrev:
Er det set fra en nysgerrig webmasters synspunkt? Jeg kan ikke helt se problemet i den "anonymisering" ellers.

Du kan jo fortsat købe den info fra google hvis du er interresseret :)

Ja det er. Eller set fra en der beskæftiger sig med SEO. Eller fra en større virksomhed der ønsker at vide hvilke søgninger folk finder deres side via. Eller fra en person der ser Google benytte sin status til at fremme AdWords og dermed forbedre egen placering på PPC-markedet. Eller som almindelig forbruger der ikke ønsker at Google ændrer i de min informationer min browser burde videreføre.
Gravatar #15 - Lowkey
10. nov. 2011 14:48
el_senator (13) skrev:

Men det er blot endnu en kamp som aldrig bliver vundet af "det rigtige". Indtil der dukker nogle rigtig grelle sager op hvor folks informationer er blevet misbrugt, så vil der ikke ske noget på dette område. Sørgeligt...


Er det i virkeligheden ikke også kun et problem når og hvis de informationer bliver misbrugt?
Gravatar #16 - skovtrolden
10. nov. 2011 16:22
Space Hopper (6) skrev:
Jeg har mange problemer med facebook. Hele deres "anti-privatliv" indstilling generer mig, meget. De ved potentielt alt om deres "kunder".
Folk tilmelder sig nærmest "overvågningssamfundet" ved at bruge det.

Jeg tror du kan vaere ret sikker paa, at Google ved ret praecist lige saa meget om dig, som Facebook goer - Med den tilfoejelse, at Google ogsaa koerer en soegemaskine, saa de ogsaa ved, hvad du soeger paa.
Gravatar #17 - DrHouseDK
10. nov. 2011 19:43
Som det ser ud pt., spår jeg desværre G+ en skidt fremtid. Facebook virker mere clean og streamlined - ja, mere gennemtænkt i designet. Synes lidt G+ er en pærevælling.
Gravatar #18 - flywheel
10. nov. 2011 21:49
Det kan såmænd godt være lille Mark - der er dog stadig en overvejende sandsynlighed for at Google æder dig med hud og hår.

Jeg må sige at jeg finder G+ betydelig mere behagelig at rode rundt med, selvom der stadig mangler lidt mere orden (i begyndelsen var det en pærevælling), det er ganske tydeligt at det er, som det hedder på godt gammelt dansk, a work in progress og selvom potentialet er stort - allerede nu er det blevet ganske godt.

Facebook derimod ser ud til at have opfyldt sit kreative potentiale - nu skal der primært klemmes skejser ud af systemet - det mærkes.
Gravatar #19 - Desca
10. nov. 2011 22:08
Sensations journalistik.

Jeg tror jeg hopper over på Ekstrabladet, og følger med i Nationens kommentar indlæg.

DrHouseDK (17) skrev:
Som det ser ud pt., spår jeg desværre G+ en skidt fremtid. Facebook virker mere clean og streamlined - ja, mere gennemtænkt i designet. Synes lidt G+ er en pærevælling.


Øøøh.. Hold da op. Hvilken professionel baggrund har du inden for design? For det er da ret så vigtigt lige i den her sag. Specielt fordi jeg absolut ikke er enig. Facebook er for tumpet og alt for besværligt.
Gravatar #20 - AmbY
11. nov. 2011 07:03
Kan kun sige:

"hahahahaha"

Vil mene det er cirka lige så intellektuelt som hvad Mark kan finde på at sige..

Personligt har jeg sat og leget med begge "steder" og jeg er ikke længere i tvivl, Google Plus er det jeg frem over vil bruge som Socialt-eNetværk, jeg finder det langt hurtigere, mere brugbart, mere struktureret og frem for alt skal jeg ikke hele tiden se hvordan der bliver blockeret for diverse cookies på min pc'er (også selv når jeg IKKE bruger FB) :)

Gravatar #21 - Adagio
11. nov. 2011 07:14
DrHouseDK (17) skrev:
Som det ser ud pt., spår jeg desværre G+ en skidt fremtid


Der tror jeg desværre du har ret

DrHouseDK (17) skrev:
Facebook virker mere clean og streamlined - ja, mere gennemtænkt i designet. Synes lidt G+ er en pærevælling.


Her er jeg så uenig. Facebook ligner en rodet bunke, hvor der bliver tilføjet flere og flere meningsløse ting der bare fylder og ikke lige er så let af fjerne
Deres chat er blevet ekstremt dårlig og rodet, deres "facebook inside facebook" funktion er totalt meningsløst, det at man konstant får beskeder om at Camille har høstet lidt ris på sin farm og alle de beskeder om at folk klikker på like på en video de ikke har set da de skal klikke på like før man kan se videoen
Gravatar #22 - Lowkey
11. nov. 2011 09:14
DrHouseDK (17) skrev:
Som det ser ud pt., spår jeg desværre G+ en skidt fremtid.


Den spådom afhænger af at folk holder op med bruge Google services generelt.
G+ bliver mere og mere integreret i stort set samtlige Google services, så før eller siden bliver det svært at undgå at bruge i en eller anden udstrækning.
Gravatar #23 - Alrekr
11. nov. 2011 09:47
-iMan- (8) skrev:
Under Google+ betaen, skete der ligepludselig en masse hos facebook, såsom godkendelse af tags


Det har der nu været i lang tid. I foråret var der en gruppe for nogen som ville lave projektopgave om Facebook. Jeg uploadede et par billeder til væggen, og fik i lang tid 'Du skal lige bekræfte at den her person må tagge en anden på dit billede'-beskeder. De har så rullet det mere ud nu.

Paranoir (11) skrev:
Man kunne da håbe at et samarbejde mellem Apple og Facebook ville medføre FB-integration ala. Android.. Det er sådanset en funktion jeg savner.


Det er ikke Android der har den integration. Jeg har en Nexus S (ren Android), men erfaring med HTC Magic og SE x10 Mini. De to sidstnævnte havde Facebook-integration (HTC bedre end SE), Nexus S har ikke. Det er altså Sense, TouchWiz etc. som tilbyder integrationen, ikke Android.

DrHouseDK (17) skrev:
Som det ser ud pt., spår jeg desværre G+ en skidt fremtid. Facebook virker mere clean og streamlined - ja, mere gennemtænkt i designet. Synes lidt G+ er en pærevælling.


Den eneste grund til at du siger det er, at du er vant til Facebook. Jeg har lagt mærke til, at hver eneste gang Facebook har ændret layout ar der været en storm af klager. Men kigger man tilbage, så har ændringerne været for det gode (layoutmæssigt, i hvert fald). Det er stadig ikke godt nok, men langt bedre end dengang man havde bokse man flyttede rundt.

Facebook sidder lidt fast i deres idé med Væggen hvor alting skal foregå. Google+ har fjernet spil fra Stream, hvilket gør at der er plads til de vigtige historier og statusopdateringer. Meget bedre layout imo.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login