mboost-dp1

Zepto A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Lækker maskine, mangler bare lidt info omkring vægten syntes jeg... og så en skam hvis de ikke laver en model med ssd disk.
men hvis vægt er lav lyder prisen fair...
men hvis vægt er lav lyder prisen fair...
1,1 kg < 1,36 kg. Med andre ord er den altså lettere end Macbook Air?
Ifølge laptopworld kommer den dog til at veje 1,3 kg og resten af specs skulle være som følger:
Altså uden optisk drev, som købes selvstændigt. Nøjagtigt som med Macbook Air.
Noget helt andet, hvorfor er det lige at jeg kun er i stand til at poste gennem IE7 nu, og ikke FF? Det var da småbelastende.
Ifølge laptopworld kommer den dog til at veje 1,3 kg og resten af specs skulle være som følger:
* 800MHz Intel processor med 400MHz FSB, 512KB L2 cache, TDP 3W
* 1GB onboard ram
* 4200RPM 1,8” harddisk i op til 100GB konfiguration
* 12,1” eller 12” WXGA skærm med 1280x800 opløsning
* 4i1 kortlæser
* 3 USB porte
* Giga ethernet og wireless, Bluetooth, samt mulighed for mobilitet via 3G.
* VGA for tilslutning af ekstern skærm eller projektor.
Altså uden optisk drev, som købes selvstændigt. Nøjagtigt som med Macbook Air.
Noget helt andet, hvorfor er det lige at jeg kun er i stand til at poste gennem IE7 nu, og ikke FF? Det var da småbelastende.
8000 kr for en 800 mhz Intel, hmm er det ikke lige i overkanten også selvom den ville kunne køre 20 timer på en opladning, så ville jeg aldrig give så meget. Kan det virkelig passe at det kun er en 800 Mhz
Nu er det jo ikke første gang, Zepto "revolutionerer" batterilevetiden. Da de kom med deres Znote 6555WD (hed den det?), stod batterilevetiden opgivet til 5+ timer, hvilket jo må siges at være utroligt godt for en gamer-bærbar. I virkeligheden holdt den dog kun til 1 time og et kvarter.
Når det så er sagt, er der sket meget med Zepto siden da, så det kan jo være. Derudover bliver det vel en højest konkurrencedygtig maskine i forhold til Air og Lenovos "lette" bærbare, hvis man ser på prisen. Det er da det mest opsigtsvækkende i denne artikel ;)
Når det så er sagt, er der sket meget med Zepto siden da, så det kan jo være. Derudover bliver det vel en højest konkurrencedygtig maskine i forhold til Air og Lenovos "lette" bærbare, hvis man ser på prisen. Det er da det mest opsigtsvækkende i denne artikel ;)
#11 Har selv en Zepto 6625WD, og jeg har ikke oplevet andet en fremragende support fra Zeptos side. Jeg stødte på et problem jeg ikke selv orkede at lave, og vupti, så efter 3mins opkald så sender Zepto mig pakke-"frimærke" og det hele, og jeg ender alt i alt med at betale 24.95,- for reparationen (prisen på bobbelplast i det lokale posthus ;) )
#6 Måske er Zepto ikke i Lamborghini-klassen, men det er ikke disideret dårlige computere - langt fra. Der er rig fleksibel mulighed for customizing af din laptop, og prisen er heller ikke til at klage over.
Om et produkt er et godt køb kan sættes op i Kvalitet / Pris... Er kvaliteten acceptabel, god eller ligefrem fremragende sammenlignet med prisen har du gjort et fint køb.
Det sys jeg man må sige om Zepto.
#On topic (finally) Fin nok idé - spec'ene er passende nok til en skrive/browser com, og er det mobiliteten der er højeste prioritet så er det sgu en lækker sag - ville godt se SSD disk som #2 siger - men ville nok bar hive prisen lidt længere op, og så OLED fremfor alm LED - men igen så ville den nok komme på på prisniveau med Mac Air, og så er der vidst ik længere et marked for den Znote ;)
#6 Måske er Zepto ikke i Lamborghini-klassen, men det er ikke disideret dårlige computere - langt fra. Der er rig fleksibel mulighed for customizing af din laptop, og prisen er heller ikke til at klage over.
Om et produkt er et godt køb kan sættes op i Kvalitet / Pris... Er kvaliteten acceptabel, god eller ligefrem fremragende sammenlignet med prisen har du gjort et fint køb.
Det sys jeg man må sige om Zepto.
#On topic (finally) Fin nok idé - spec'ene er passende nok til en skrive/browser com, og er det mobiliteten der er højeste prioritet så er det sgu en lækker sag - ville godt se SSD disk som #2 siger - men ville nok bar hive prisen lidt længere op, og så OLED fremfor alm LED - men igen så ville den nok komme på på prisniveau med Mac Air, og så er der vidst ik længere et marked for den Znote ;)
Når nu den her nyhed åbenbart skal handle om folk erfaringer hos Zepto vil jeg da lige komme med en succes historie..
Har haft 3 Zepto'er (2 i forbindelse med arbejde, som jeg efterfølgende har overtaget privat) og de har virket super! Service har været kanon (de blev ikke købt ind via firma aftale så det er ikke derfor) og reparationer har der heller ikke været noget problem med.
Når det er sagt så forstår jeg ikke hvorfor folks personlige had altid skal dreje nyheden væk fra emnet.. Ja, det her indlæg er lige så irrelevant som #11, men jeg ser ingen grund til at Zepto's succes historier ikke skal frem, når de dårlige absolut skal..
Har haft 3 Zepto'er (2 i forbindelse med arbejde, som jeg efterfølgende har overtaget privat) og de har virket super! Service har været kanon (de blev ikke købt ind via firma aftale så det er ikke derfor) og reparationer har der heller ikke været noget problem med.
Når det er sagt så forstår jeg ikke hvorfor folks personlige had altid skal dreje nyheden væk fra emnet.. Ja, det her indlæg er lige så irrelevant som #11, men jeg ser ingen grund til at Zepto's succes historier ikke skal frem, når de dårlige absolut skal..
Har selv købt 4 Zepto laptops, deres billige studie PC. Og samtlige gange har jeg haft det indtryk at det er utroligt lækre maskiner at arbejde med. Er i hvert fald langt bedre end de der plastic/sølvfarvede HP maskiner som står i Bilka, Føtex osv.
Selve maskinen i sig selv minder mest om HP's professionelle serie. Super lækre maskiner.
De er alle købt med det formål som deres studiemaskine har, nemlig at de bare skal kunne køre, og så holde batteri. Hvilket de også gør godt.
Denne nyhed er bare endnu et genialt produkt i deres hænder.
Jeg går all-in for den slags når vi snakker bærbare maskiner. Hvis vi skal have stærke maskiner, skal de ikke også kunne transporteres.
Selve maskinen i sig selv minder mest om HP's professionelle serie. Super lækre maskiner.
De er alle købt med det formål som deres studiemaskine har, nemlig at de bare skal kunne køre, og så holde batteri. Hvilket de også gør godt.
Denne nyhed er bare endnu et genialt produkt i deres hænder.
Jeg går all-in for den slags når vi snakker bærbare maskiner. Hvis vi skal have stærke maskiner, skal de ikke også kunne transporteres.
Nogen der ved om der er styresystem med? Og hvis der er, om man så vil kunne spare nogle penge og lade være med at få styresystem med?
Kunne godt blive fristet til at købe sådan en lille fætter der, for at smække en gang Linux på maskinen. Har i et stykke tid ledt efter en billig, lille bærbar til studiebrug med Linux.
---------------
#11 Jeg havde en gang et lille varmeproblem med min Zeptop. Jeg ringede ind, forklarede problemet og før jeg knapt nok kunne få oplyst mit kundenummer, så sendte de et "pakke-frimærke" (eller hvad det nu hedder) afsted, og jeg endte med ikke at betale noget som helst overhovedet, da jeg havde bobleplast i forvejen.
Sendte den afsted sendt mandag, og den lå til afhentning igen på posthuset om fredagen.
Kunne godt blive fristet til at købe sådan en lille fætter der, for at smække en gang Linux på maskinen. Har i et stykke tid ledt efter en billig, lille bærbar til studiebrug med Linux.
---------------
#11 Jeg havde en gang et lille varmeproblem med min Zeptop. Jeg ringede ind, forklarede problemet og før jeg knapt nok kunne få oplyst mit kundenummer, så sendte de et "pakke-frimærke" (eller hvad det nu hedder) afsted, og jeg endte med ikke at betale noget som helst overhovedet, da jeg havde bobleplast i forvejen.
Sendte den afsted sendt mandag, og den lå til afhentning igen på posthuset om fredagen.
#16
Men i sammenligning med andre, som kun kan køre 1-2 timer er det utrolig imponerende.
Dette er jo helt klart heller ikke en gamer PC. Den er rette mod personen som har brug for at kunne bruge maskinen længe. Og til en sælgers behov (som tjekker mail og bruger word), er den mere end kraftig nok. Det ville en 100Mhz maskinen jo også kunne klare.
Men i sammenligning med andre, som kun kan køre 1-2 timer er det utrolig imponerende.
Dette er jo helt klart heller ikke en gamer PC. Den er rette mod personen som har brug for at kunne bruge maskinen længe. Og til en sælgers behov (som tjekker mail og bruger word), er den mere end kraftig nok. Det ville en 100Mhz maskinen jo også kunne klare.
#13
Jeg kommer egentlig med det, fordi min tillid til Zepto er lig 0. Jeg er enig - er der dårlige historier, skal de gode også frem.
Men nu skrives der f.eks. den er modstandsdygtig for fald fra 1 meters højde. Hvis du taber din bærbar i en meters højde, og den går i stykker alligevel og sender den ind - tror du så de vil fixe den indenfor reklamationsretten? Iflg. min vurdering (og erfaring), nej. Hvorfor så skrive det? Ren og skær for at få folk til at sige "wow".
Netop sådanne ting sætter mit pis endnu mere i kog.
Relevant eller ej. Flamebait eller ej.
For så at bringe min historie på banen (nu gik I jo i detaljer - jeg skrev bare deres kundeservice var dårlig), så købte jeg en pc for 1½ år siden. Efter 8 måneder begyndte skærmen at få hvide "områder" på skærmen, når den var tændt. Rimelig træls når man havde mørke farver fremvist. Jeg ringede til supporten, og sjovt nok oplyste de mig om, at skærme ikke var dækket af reklamtionsretten (wow - det troede jeg alle produkter var?). Samtidig var det jo en bærbar, og ikke en skærm, jeg havde købt - produktet skal ses i en helhed jo! Det tog mig 2 uger, hvor de kørte med den samme mening, før det og den ind til en vurderingssag. De erkendte - efter at have kigget på den i en måned - at der var en fejl, og den var sjovt nok også dækket af reklamationsretten. Det tog dem så 3½ måned at skifte skærmen, og jeg havde så PCen igen efter næsten 5 måneders indsendelse hos dem. Nogle kalder det uheldigt - jeg kalder det dårlig kundeservice.
At min kammerat nu er i præcis samme problem med sin Zepto-bærbar, og har præcis samme problemer med dem, gør ikke deres "rate" højere hos mig.
At de så efterfølgende også kommer med de her ovenstående specifikationer om at det kan holde til at tabes fra én meter, gør mig endnu mere irriterende. Jeg er af den overbevisning, at taber jeg den fra én meter og sender den ind, så er den sikkert ikke dækket. De vil sikkert ikke gøre noget ved det. Og de vil sikkert forlange at man skal betale for at få den fixet og endda for at få den sendt tilbage.
Det er velkendt i min omgangskreds, at Zepto op til flere gange har forsøgt sig med dette stunt. Det skal ikke være sådan - de skal netop være behjælpelig i situationen - og ikke komme med et svar om, at skærme ikke er dækket af reklamtionsretten. Tsk!
Jeg kommer egentlig med det, fordi min tillid til Zepto er lig 0. Jeg er enig - er der dårlige historier, skal de gode også frem.
Men nu skrives der f.eks. den er modstandsdygtig for fald fra 1 meters højde. Hvis du taber din bærbar i en meters højde, og den går i stykker alligevel og sender den ind - tror du så de vil fixe den indenfor reklamationsretten? Iflg. min vurdering (og erfaring), nej. Hvorfor så skrive det? Ren og skær for at få folk til at sige "wow".
Netop sådanne ting sætter mit pis endnu mere i kog.
Relevant eller ej. Flamebait eller ej.
For så at bringe min historie på banen (nu gik I jo i detaljer - jeg skrev bare deres kundeservice var dårlig), så købte jeg en pc for 1½ år siden. Efter 8 måneder begyndte skærmen at få hvide "områder" på skærmen, når den var tændt. Rimelig træls når man havde mørke farver fremvist. Jeg ringede til supporten, og sjovt nok oplyste de mig om, at skærme ikke var dækket af reklamtionsretten (wow - det troede jeg alle produkter var?). Samtidig var det jo en bærbar, og ikke en skærm, jeg havde købt - produktet skal ses i en helhed jo! Det tog mig 2 uger, hvor de kørte med den samme mening, før det og den ind til en vurderingssag. De erkendte - efter at have kigget på den i en måned - at der var en fejl, og den var sjovt nok også dækket af reklamationsretten. Det tog dem så 3½ måned at skifte skærmen, og jeg havde så PCen igen efter næsten 5 måneders indsendelse hos dem. Nogle kalder det uheldigt - jeg kalder det dårlig kundeservice.
At min kammerat nu er i præcis samme problem med sin Zepto-bærbar, og har præcis samme problemer med dem, gør ikke deres "rate" højere hos mig.
At de så efterfølgende også kommer med de her ovenstående specifikationer om at det kan holde til at tabes fra én meter, gør mig endnu mere irriterende. Jeg er af den overbevisning, at taber jeg den fra én meter og sender den ind, så er den sikkert ikke dækket. De vil sikkert ikke gøre noget ved det. Og de vil sikkert forlange at man skal betale for at få den fixet og endda for at få den sendt tilbage.
Det er velkendt i min omgangskreds, at Zepto op til flere gange har forsøgt sig med dette stunt. Det skal ikke være sådan - de skal netop være behjælpelig i situationen - og ikke komme med et svar om, at skærme ikke er dækket af reklamtionsretten. Tsk!
#4 og #17
Kilden er en pressemeddelelse udsendt på mail, den bør komme senere her: http://www.zepto.dk/Investor/Press.aspx
#14
Joh - det har nu stået der hele tiden.
Kilden er en pressemeddelelse udsendt på mail, den bør komme senere her: http://www.zepto.dk/Investor/Press.aspx
#14
Joh - det har nu stået der hele tiden.
12 skrev:Har selv en Zepto 6625WD, og jeg har ikke oplevet andet en fremragende support fra Zeptos side. Jeg stødte på et problem jeg ikke selv orkede at lave, og vupti, så efter 3mins opkald så sender Zepto mig pakke-"frimærke" og det hele, og jeg ender alt i alt med at betale 24.95,- for reparationen (prisen på bobbelplast i det lokale posthus ;) )
Det gør de flestefirmaer - har oplevet det med både Asus og Shopmore.
#20 Det lyder godt nok uheldigt! :o(
Ahh, okay.. Fair nok, tak for info :)21 skrev:#4 og #17
Kilden er en pressemeddelelse udsendt på mail, den bør komme senere her: http://www.zepto.dk/Investor/Press.aspx
Mit kendskab til Zepto stammer fra 3 styk Zepto4200 som løb op i 10.000 stykket inkl. ekstra tilvalg.
De 2 af dem, var der problemer med indenfor reklamationsperioden. Én brændte af umiddelbart efter reklamationsperioden.
Det er så hvad det er, men at det kan tage 4-5 uger at skifte en harddisk, fatter jeg simpelthen ikke. Selve skiftet bør ikke tage mere end 1½ minut.
De 2 af dem, var der problemer med indenfor reklamationsperioden. Én brændte af umiddelbart efter reklamationsperioden.
Det er så hvad det er, men at det kan tage 4-5 uger at skifte en harddisk, fatter jeg simpelthen ikke. Selve skiftet bør ikke tage mere end 1½ minut.
jeg må slutte mig til koret af folk der ikke kan li zepto.
min forrige computer var en zepto..
endag gik harddisken simpelthen bare kold og skulle skiftes..
først skulle jeg overbevise zepto om at det ikke var fordi jeg havde tabt den,,,
dernæst tog det dem 2½ måned at skifte en harddisk
det er længere tid en selveste Apple
nu har jeg en acer
lorte billig og plastic-agtig, men den holder strøm i 4 timer på "powersaver" den virker upåklageligt...
og den holdte til at min kæreste heldte vand ned i tastaturet, dog sagde blæseren lidt underligt da det skete
min forrige computer var en zepto..
endag gik harddisken simpelthen bare kold og skulle skiftes..
først skulle jeg overbevise zepto om at det ikke var fordi jeg havde tabt den,,,
dernæst tog det dem 2½ måned at skifte en harddisk
det er længere tid en selveste Apple
nu har jeg en acer
lorte billig og plastic-agtig, men den holder strøm i 4 timer på "powersaver" den virker upåklageligt...
og den holdte til at min kæreste heldte vand ned i tastaturet, dog sagde blæseren lidt underligt da det skete
#0 skrev:De foreløbige specifikationer afslører, at computeren kun anvender 4,1 watt i drift, hvor tilsvarende bærbare anvender mellem 8-14 watt
Er det 4.1W på fuld belastning, fx spil eller hvad?
Jeg sammenlignede med forbruget på min pc (iBookG4/ubuntu), den svinger mellem 0.6 og 1.6W inden for de sidste par timer (brugt på surf/chat).
Ps: Min batteritid er 3 timer.
Helt sikkert en nice maskine, og den ser også godt ud. Tvivler dog på batterilevetiden, men det kommer vel an på en prøve.
#20
Så vidt jeg ved, kommer hvide pletter på en skærm sig ofte af trykskade. Så at du har fået din maskine dækket under reklamationsretten, som mig bekendt kun dækker produktionsfejl, lyder rimeligt fordelagtigt for dig. Men 3½ måned for en reparation lyder helt vildt, det er helt sikkert.
#20
Så vidt jeg ved, kommer hvide pletter på en skærm sig ofte af trykskade. Så at du har fået din maskine dækket under reklamationsretten, som mig bekendt kun dækker produktionsfejl, lyder rimeligt fordelagtigt for dig. Men 3½ måned for en reparation lyder helt vildt, det er helt sikkert.
Nu vil jeg godt frembringe min historie om Zepto :)
Min fars kæreste købte her i mandags en Znote 3215W som jeg hentede på posthuset onsdag, skærmen vidste sjove farver og computeren gik ud efter at den havde stået i ca 2-5 min idle.
Skrev til dem i fredags, og har her i aftes fået svar fra dem... Deres svar var at je inden 1-2 dage ville modtage et fragtbrev, så her er der intet at klage over... Der står tilmed at reparationentiden er OP til 7 dage :D
Så thumbs up herfra...
Min fars kæreste købte her i mandags en Znote 3215W som jeg hentede på posthuset onsdag, skærmen vidste sjove farver og computeren gik ud efter at den havde stået i ca 2-5 min idle.
Skrev til dem i fredags, og har her i aftes fået svar fra dem... Deres svar var at je inden 1-2 dage ville modtage et fragtbrev, så her er der intet at klage over... Der står tilmed at reparationentiden er OP til 7 dage :D
Så thumbs up herfra...
Sikkert en fin lille bærbar, men vent og se hvordan kvaliteten er, jeg har selv lige retuneret en Zepto 6224W pga kvaliteten af skærmen var elendig. Desuden havde jeg problemer med at computeren blev meget ustabil efter 20-30min, gik nogle gange død bare jeg startede en film eller winamp og det var helt umuligt at starte en installation af office.
Jeg håber da Zepto har lavet er godt produkt, men jeg vil nu aldrig anbefale nogle at købe en efter mine egne erfaringer.
Jeg håber da Zepto har lavet er godt produkt, men jeg vil nu aldrig anbefale nogle at købe en efter mine egne erfaringer.
#28
Jeg er klar over, at det KAN skyldes trykskader. Men reklamtionsretten dækker ikke kun over f.eks. produktionsfejl. For hurtig slid (end man kan forvente) dækker den f.eks. også over.
Noget andet er at efter de gav mig ret hos Zepto, sagde de så pludselig, at de fik mange af de her ind, og at de anbefalede kunderne at skifte væk fra Crystal Clear skærme, da det var et generelt problem på disse. Det giver jo så heller ikke så meget mening, hvis det skyldes tryk.
Noget andet er så, at jeg ved, at min bærbar på det tidspunkt altid var pakket ned i en computertaske, når den blev transporteret. Aldrig var hamret ind i en dør, lygtepæl, væg eller andet og når den stod fremme blev der ikke trykket på skærmen.
Samtidig havde flere på min uddannelse med samme type model fra Zepto præcis samme problemer, præcis samme steder på skærmen.
Jeg er klar over, at det KAN skyldes trykskader. Men reklamtionsretten dækker ikke kun over f.eks. produktionsfejl. For hurtig slid (end man kan forvente) dækker den f.eks. også over.
Noget andet er at efter de gav mig ret hos Zepto, sagde de så pludselig, at de fik mange af de her ind, og at de anbefalede kunderne at skifte væk fra Crystal Clear skærme, da det var et generelt problem på disse. Det giver jo så heller ikke så meget mening, hvis det skyldes tryk.
Noget andet er så, at jeg ved, at min bærbar på det tidspunkt altid var pakket ned i en computertaske, når den blev transporteret. Aldrig var hamret ind i en dør, lygtepæl, væg eller andet og når den stod fremme blev der ikke trykket på skærmen.
Samtidig havde flere på min uddannelse med samme type model fra Zepto præcis samme problemer, præcis samme steder på skærmen.
Selvom jeg ikke har læst alle post's, og selvom det er off-topic, bliver jeg nødt til at kommentere på de negative ord der er sagt om Zepto her.
Jeg købte selv en 6214W for knap to år siden, og har aldrig været så tilfreds med et indkøb, den var billig, stærk, stilet og bedst af alt; jeg har aldrig oplevet bedre service!
På et tidspunkt spilte jeg en del! appelsinjuice i mit tastatur, ringede til Zepto og spurgte hvad jeg skulle gøre. De anbefalede mig at skille computeren ad, selvom reklamationsretten så ville ryge. Jeg skilte den ad of fik det værste juice tørret op... øv, ikke mere reklamationsret!
Efterfølgende satte flere knapper på mit tastatur ud, sansynligvis pga. syren i juicen, uden jeg kunne gøre noget.
Så satte bundkortet ud, og jeg sendte computeren ind til reporation, med risiko for selv at skulle betale, bedte i samme omgang om at få et nyt tastatur i, da det var blevet næsten ubrugeligt. Seks dage efter jeg sendte computeren fik jeg den tilbage med nyt tastatur og nyt bundkort, uden at jeg skulle betale en øre!!
Jeg kan ikke andet end at anbefale Zepto, jeg har mange (kan hurtigt tælle fem) venner der har dem, og de har aldrig haft problemer med servicen, computeren eller noget!
Jeg undskylder mange gange denne lange off-topic post.
Jeg købte selv en 6214W for knap to år siden, og har aldrig været så tilfreds med et indkøb, den var billig, stærk, stilet og bedst af alt; jeg har aldrig oplevet bedre service!
På et tidspunkt spilte jeg en del! appelsinjuice i mit tastatur, ringede til Zepto og spurgte hvad jeg skulle gøre. De anbefalede mig at skille computeren ad, selvom reklamationsretten så ville ryge. Jeg skilte den ad of fik det værste juice tørret op... øv, ikke mere reklamationsret!
Efterfølgende satte flere knapper på mit tastatur ud, sansynligvis pga. syren i juicen, uden jeg kunne gøre noget.
Så satte bundkortet ud, og jeg sendte computeren ind til reporation, med risiko for selv at skulle betale, bedte i samme omgang om at få et nyt tastatur i, da det var blevet næsten ubrugeligt. Seks dage efter jeg sendte computeren fik jeg den tilbage med nyt tastatur og nyt bundkort, uden at jeg skulle betale en øre!!
Jeg kan ikke andet end at anbefale Zepto, jeg har mange (kan hurtigt tælle fem) venner der har dem, og de har aldrig haft problemer med servicen, computeren eller noget!
Jeg undskylder mange gange denne lange off-topic post.
Nu er de lange batteri levetider jo til at leve med f.eks. og den lave processor hastighed til at leve med som standard studerende :-D
På uni ville sådan en laptop være rar at have med, så lader man op hjemmefra, tager afsted, skriver ned hele dagen uden at tænke på om man har laderen med.
Gad vide hvor lang tid den holder ubuntu istedet for f.eks. XP.
Jeg har ihvertfald haft batteri levetids problemer med ubuntu.
Windows xp holder den min t40 kørende i ca 4.6 timer, ubuntu, holder den kørerende i ca 2.5 :-D
øvbuntu.
På uni ville sådan en laptop være rar at have med, så lader man op hjemmefra, tager afsted, skriver ned hele dagen uden at tænke på om man har laderen med.
Gad vide hvor lang tid den holder ubuntu istedet for f.eks. XP.
Jeg har ihvertfald haft batteri levetids problemer med ubuntu.
Windows xp holder den min t40 kørende i ca 4.6 timer, ubuntu, holder den kørerende i ca 2.5 :-D
øvbuntu.
Jeg kan få min acer aspire op på næsten 4 timer, hvis jeg skruer ned for belysningen. Og det er stort set det samme i Ubuntu og XP.
Det skal dog siges de ovenstående tal er ved browsing/word processing, altså ting der ikke kræver cpu.
ONTOPIC:
Meget godt initiativ, men lidt for bette til hvad jeg bruger min bærbar til. Det er ikke ligefrem en maskine til programmører ;)
Det skal dog siges de ovenstående tal er ved browsing/word processing, altså ting der ikke kræver cpu.
ONTOPIC:
Meget godt initiativ, men lidt for bette til hvad jeg bruger min bærbar til. Det er ikke ligefrem en maskine til programmører ;)
"This is the voice of Vrillon, a representative of the Ashtar Galactic Command, speaking to you. For many years you have seen us as lights in the skies. We speak to you now in peace and wisdom as we have done to your brothers and sisters all over this, your planet Earth. We come to warn you of the destiny of your race and your world so that you may communicate to your fellow beings the course you must take to avoid the disasters which threaten your world, and the beings on our worlds around you. This is in order that you may share in the great awakening, as the planet passes into the New Age of Aquarius. The New Age can be a time of great peace and evolution for your race, but only if your rulers are made aware of the evil forces that can overshadow their judgments. Be still now and listen, for your chance may not come again. For many years your scientists, government and generals have not heeded our warnings; they have continued to experiment with the evil forces of what you call nuclear energy. Atomic bombs can destroy the Earth, and the beings of your sister worlds, in a moment. The wastes from atomic power systems will poison your planet for many thousands of your years to come. We, who have followed the path of evolution for far longer than you, have long since realized this - that atomic energy is always directed against life. It has no peaceful application. Its use, and research into its use, must be ceased at once, or you all risk destruction. All weapons of evil must be removed. The time of conflict is now past. The race of which you are a part may proceed to the highest planes of evolution if you show yourselves worthy to do this. You have but a short time to learn to live together in peace and goodwill. Small groups all over the planet are learning this, and exist to pass on the light of the dawning New Age to you all. You are free to accept or reject their teachings, but only those who learn to live in peace will pass to the higher realms of spiritual evolution. Hear now the voice of Vrillon, a representative of the Ashtar Galactic Command, speaking to you. Be aware also that there are many false prophets and guides operating in your world. They will suck your energy from you - the energy you call money and will put it to evil ends giving you worthless dross in return. Your inner divine self will protect you from this. You must learn to be sensitive to the voice within that can tell you what is truth, and what is confusion, chaos and untruth. Learn to listen to the voice of truth which is within you and you will lead yourselves on to the path of evolution. This is our message to our dear friends. We have watched you growing for many years as you too have watched our lights in your skies. You know now that we are here, and that there are more beings on and around your Earth than your scientists admit. We are deeply concerned about you and your path towards the light and will do all we can to help you. Have no fear, seek only to know yourselves, and live in harmony with the ways of your planet Earth. We of the Ashtar Galactic Command thank you for your attention. We are now leaving the plane of your existence. May you be blessed by the supreme love and truth of the cosmos."
Galen Talent CIA
Galen Talent CIA
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.