
Zepto
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#7 Kedekede 17. nov. 2009 17:36
LOL.
#11 Daniel-Dane 17. nov. 2009 17:43
Ha, det gjorde jeg sidste gang, de sagde, at Zepto ville dreje nøglen om!
Et firma skal stadig yde garanti og reklamationsret - selvom de er gået konkurs.
[url=
]http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/konkurs0/konkurs/garanti/][/url][/url]
Hvert fald i følge forbrugerstyrrelsen, men hvor let det er at få dækket sine ting er en helt anden ting hehe :P
#15 webwarp 17. nov. 2009 17:45
#13 ja goddaw, hvordan skal et firma, der ikke eksistere gøre det... Man vil jo blive mødt af selvsamme fejl, som man får ved dit link "Siden ikke fundet (Fejl 404)"...
Af selvsamme grund synes også det er dårlig stil at de fortsat sælger produkter på deres hjemmeside, uden at nævne med et ord at man kan sidde med håret i postkassen snart, hvis man handler hos dem..
#19 Daniel-Dane 17. nov. 2009 17:56
Det har jeg også oplevet. Jeg kan nu godt lide at have producentens egen drivere (customs) liggende.
#20 angelenglen 17. nov. 2009 18:01
#21 B230FT 17. nov. 2009 18:07
Kedekede (7) skrev:Alt Ree rører ved for tiden bliver til afføring. Snart ryger Ree park og Amagerbanken. Så er formuen fra salget af DBA forduftet.
Rygterne siger at har trukket en masse penge ud af Zepto, for at kunne behandle sine to kronisk syge børn Dia Ree og Gunnar Ree
;-)
/B230FT
P.S. Har aldrig haft tillid til manden - jf. mit indlæg #4 i denne tråd:
http://newz.dk/karsten-ree-er-ny-direktoer-i-zepto
Den tomme mængde skrives Ø"
#22 ChrisRoed 17. nov. 2009 18:08
Daniel-Dane (11) skrev:Så skal deres ftp-side fandeme tømmes, ellers har jeg sgu ingen drivere!
jeg har stort set aldrig brugt deres drivere, de har aldrig været up to date og man kan sagtens finde drivere til all dele andre steder, inkl. grafik drivere som oftest var dem der var mest uddateret.
Woller (10) skrev:endelig :) så skal jeg ikke længere råde folk til at holde sig fra dem :)
nemlig ja :D
mine personlige erfaringer siger mig at deres produkter var nøjagtig lige så gode som deres kundepleje var dårlig - og jeg har derfor også, efter at have brændt fingrene 2 gange, svoret aldrig at smide penge efter dem igen.
alt i alt, synes jeg ikke det er synd for zepto da de har haft alle muligheder for at blive kæmpestore, men har tydeligvis fejlet.
#25 arne_v 17. nov. 2009 18:30
Han har givet tilsagn om at købe aktier for 500 millioner kroner *hvis* Amagerbanken kommer med i bankpakke II.
Amagerbanken opfylder ikke kravene til bankpakke II lige nu og økonomiministeriet har indtil videre heller ikke ville garantere at de kommer det.
Så Karsten Ree har ikke lagt en krone endnu.
Den side du linker til gælder garantier, stillet af producenten eller importøren, i tilfælde af, at sælgeren går konkurs (det er tre forskellige forretninger).
Man kan så sige, at i tilfælde, hvor producent og sælger er den samme, kan det godt være at garantien ikke bortfalder, men man har stadig kun et sted at gøre sine krav gældende; i konkursboet - og her kommer man formentlig bare ALLERSIDST i rækken, efter dem som har rede penge til gode i biksen (de, der som regel heller ikke får noget ud af det, når først alle andre kreditorer har været der).
Jeg tror ikke engang man kan lægge sag an imod et konkursbo - når der ikke er mere at hente, får man jo ikke noget yderligere ud af at lægge sag an i mod dem. Man kan allerhøjst smide en masse penge ud ad vinduet, bare for at få ret.
IANAL, ret mig hvis jeg tager fejl.
#31 Tagger 17. nov. 2009 19:21
Indeed, de havde ikke noget godt rygte, men jeg og de af mine venner der har Zepto-computere har aldrig haft problemer.
Til gengæld sidder jeg med en awesome computer, som ingen af de andre store firmaer har matchet til den pris endnu.
Trods jeg har/havde garanti endnu, så fortryder jeg helt sikkert ikke det køb!
#32 Spicy 17. nov. 2009 19:43
Bermann (29) skrev:Lær at lav ordenlige produkter så! ÅH hvor jeg fryder mig, efter den horrible behandling de udsatte mig for.
Undskyld min flame, men NEJ hvor er det velfortjent.
jaja, men du har tydeligvis heller ikke undersøgt marked godt nok hvis du har købt ... så jeg har slet ikke ondt af dig, fryder mig over det.
Man holder sit til produkter man ved virker, hvis man synes sand i røven er træls :-)
mvh
#34 MBORANGER 17. nov. 2009 20:03
Kundeservice havde et frygteligt rygte, men det undre mig egentlig. Jeg har haft bærbaren inde en eller to gange og begge var mere eller mindre selvforskyldte. Jeg vil god betjening og hurtig rep tid. Mandag blev den sendt ind og fredag havde jeg den igen! :)
#35 Banko-Jim 17. nov. 2009 20:13
Jeg er enig med #29. Konkursen er i dén grad velfortjent. Egentlig ikke så meget pga. produkter, men på grund af stuntet med at pisse på kunderne.
#36 StaggerLee 17. nov. 2009 20:25
Men det skal også siges, at der må være nogle få dygtige personer hos Zepto for de har da også ind i mellem lavet nogle meget tiltalende produkter, bare ærgeligt at Zepto ikke har en tiltalende service eller ledelse.
(tidligere ejer af Zepto bærbar og ved den lejlighed også oplevet den dårligste service nogensinde inden for computerbranchen og det siger jo ikke så lidt).
#37 rudolf 17. nov. 2009 20:26
Deres kundesupport er mere end elendig men de fik jo lavet en aftale med en anden support service. Har ikke haft kontakt med Zepto siden dette skift men det kan umuligt være blevet ringere.
#38 Blackwater 17. nov. 2009 20:43
rudolf (37) skrev:Deres kundesupport er mere end elendig men de fik jo lavet en aftale med en anden support service. Har ikke haft kontakt med Zepto siden dette skift men det kan umuligt være blevet ringere.
Hele firmaet blev jo oprettet fra bunden igen.
Deres support var rigtig god, og jeg fik et opkald dagen før min bærbare omkring et problem der muligvis ville opstå, så jeg kunne vælge om jeg ville have noget med, (120 gb ekstern lomme hdd, tasker, mus, tastaturer osv). Jeg tog imod tasken.
Og alle andre der køber der i dag (eller indtil i dag) og har haft fat i supporten klager sq ikke.. Kun "haters" der dømmer firmaet som alle andre også dømmer det, fordi det engang var dårligt.
Måske var de heldige med første serie og fik skabt sig et brand, men er blevet grådige og har købt endnu billigere computere, indtil deres ry var helt smadret. Det rejser man sig ikke lige fra igen.
Bevares, nogle er glade for den meget hardware de har fået for pengene. Men de sammenligner med andre mærkevarer. Sammenligner man med andre noname og skodmærker, var Zepto ikke billige.
Farvel Zepto. Det er på tide I kaster håndklædet i ringen.
#40 Xility 17. nov. 2009 21:13
Forresten, så ser det ud til at de er ved at rydde ud (dog uden prissænkninger), for hvis man laver en søgning "Zepto" på Den Blå Avis så dukker der en masse nye bærbare op som er blevet sat til salg i dag til fuld pris.
#42 Diablo925 17. nov. 2009 21:46
""Zeptos ledelse har valgt at indgive en konkursbegæring imod Zepto A/S. Zepto modtager stadig ordre, så længe selskabet ikke er erklæret konkurs. Vi modtager dog ikke længere forudbetalinger, da disse vil indgå i et evt bo.. Ordre betalt med kort er stadig sikre og vil blive udført som angivet på webshoppen. Zepto A/S forholder sig således, at garanti og reparationssager er indstillet til kurator udgiver nærmere retningslinier. Dette gør sig også gældende for igangværende reparations sager. Zepto og dets ansatte beklager situationen.""
http://zepto.dk/special/Vigtigt.html
#43 angelenglen 17. nov. 2009 21:50
Det er nok lidt samme situation som folk der forsvarer køb af computere i Bilka og Aldi, fordi de aldrig har haft nogen problemer med det - men der har heller aldrig været brug for kundeservice.
Det er først når man har brug for hjælp, at man opdager hvor lidt der er at komme efter.
Jeg syntes dog det er lidt lavt at fryde sig over at nogen har brændt fingrene på at "satse" på Zeptos manglende service.
Det er altså ikke altid lige let at gennemskue den slags inden et køb.
Man kan jo ikke engang stole på TrustPilot længere :-( Se sletter jo negative anmeldelser, så snart virksomhederne beder om det.
Det kunne være interessant at vide hvor mange bedømmelser af Zepto der er blevet slettet på Trustpilot.
#44 Synic 17. nov. 2009 22:01
#45 Dynde87 17. nov. 2009 22:34
Havde en 6615WD, som fik skærmproblemer, 2 gange reparation - uden at problemet var løst, fik pengene igen og har siden haft en 6625WD.
Trods den kedelige fejl, og at de ikke kunne lave den, var jeg dog tilfreds med servicen (det var også en mystisk fejl) - og har udover dette altid været superglad for mine bærbare.
Synes det er superærgerligt at de går konkurs - synes personligt det er de bedste bærbare man kan få i DK. Ville enormt gerne have haft fingre i en X15a, men ak :/
#47 shduckman 17. nov. 2009 22:38
#48 Dynde87 17. nov. 2009 22:42
Jeg troede lige de pillede siden ned?
Men anyway, det var noget jeg havde planer om efter jul ;) og så kan jeg heller ik lige gennemskue, hvad der sker med deres garantihåndtering osv. ;)
Håber bare der kommer nogle nye på banen, som kan finde ud af at smække nogle high-ends på markedet.
#50 jeldtoft 17. nov. 2009 23:55
Men hvordan tror det kommer til at foregå? Altså hvordan får vi fat i computeren igen, for den er jo sikkert ikke repareret.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.