En undersøgelse lavet af University of Michigan, viser at Yahoos brugere er mere tilfredse end Googles. Larry Freed, som er administrerende direktør for ForeSee Results, hvilket er en af undersøgelsens sponsorer, udtaler til internetnews.com.
Satisfaction is a combination of what you get and what you expect. You may have a better experience at a corner diner because your expectations for the service were less than they would be for a five-star restaurant. But on an even playing field, the five-star restaurant would win every time.
Google skulle, ifølge Larry Freed, ikke have været særlig gode til at gøre sine brugere opmærksomme på virksomhedens forbedrede produkt. Produktet er blevet meget bedre i løbet af de sidste fem år, men bliver stadig præsenteret på samme vis. Dette forleder brugeren til at tro produktet stadig er det samme.
Selvom Yahoos brugere er mere tilfredse end Googles, viser en måling fortaget af comScore, at 49,5 % af alle online søgninger foregik gennem Google, og herefter kom Yahoo med 25,1 %. Søgningerne var alle fortaget i juni måned.