mboost-dp1

unknown

XBox giver kæmpe tab

- Via IT World -

I sidste kvartal af 2002, gav salget af XBox’en et dobbelt så stort tab som samme kvartal året før. Udgifterne for at sælge XBox’en, blev på hele $348 millioner. Det større tab skyldes primært at Xbox’en i forhold til året før, nu sælges i hele verden og dermed i størrer mængder. Microsoft kan dog sagtens klare underskuddet, så længe Windows og Office genererer så massive overskud som de gør.





Gå til bund
Gravatar #1 - Willey
4. feb. 2003 07:55
Først Så Kan de sku lære det
Nintendo Generation
Gravatar #2 - vidofon
4. feb. 2003 07:57
Det skal nok blive til et overskud.

Sega er væk og snart er Nintendo fortid.
Gravatar #3 - Willey
4. feb. 2003 08:01
Fuck EA
Gravatar #4 - jensendk
4. feb. 2003 08:22
Er det ok at min arbejdsgiver betaler for min lavere Xbox pris?

Og hvad gør MS hvis de får herredømmet? Sætter prisen op... *Skod*
Gravatar #5 - 3njoy
4. feb. 2003 08:35
de sælger den jo allerede med underskud men xbox er sej meget sej prøv halo alene det spil er grund nok til at købe den :)

Jeg er gamer på både xbox og pc, dog ruler pc dog stadig men meget fedt at lige kunne tage et spil med sine m8's :)

elller prøv dead or alive 3 også tekken 4 bagefter :) så ka man virkelig se hvor skod tekken 4 er :)
Dead or Alive 3 ruler Tekken 4 suger :)
Gravatar #6 - sKIDROw
4. feb. 2003 09:11
Det er jo ingen nyhed, for det er spillene de tjener pengene på.. ;)
Gravatar #7 - stone
4. feb. 2003 09:41

#6 nej, spillene hoerer ind under samme tabsgivene virksomhedssegment, saa vidt jeg kan laese ud af artiklen, saa det er rent tab.

en ting der ikke blev naevnt her, er at artiklen ogsaa siger, at der til e3 i maj, skulle komme en ny, fysisk mindre, xbox paa gaden.

/stone
Gravatar #8 - Spurn
4. feb. 2003 09:59
Det sted de tjener pengene er på spillene og alt ekstratilbehøret.
Gravatar #9 - Pally
4. feb. 2003 10:23
#4

PS2 konsollen sælges osse med underskud. Så det betaler du osse til når du eller din arbejdsgiver køber Sony skærme eller anden elektronik fra Sony.

Det ville overhovedet ikke overraske mig hvis Gamecuben osse sælges med tab og dermed er betalt af GB/GBA ejerne. Og hvad så?

Ser virkelig ikke et problem, det er virksomhedsmæssig sund fornuft.
Gravatar #10 - stone
4. feb. 2003 10:26

#9 - gamecuben giver da vist overskud som den eneste af konsollerne.

hos microsoft er det windows og office der betaler. de mister ogsaa penge paa spillene og konsol-tilbehoeret. eller rettere, de tjener i hvert fald ikke pengene ind igen, siden indtaegterne derfra, er indeholdt i det voldsomme underskud.

/stone
Gravatar #11 - hulli
4. feb. 2003 10:29
#5
Der er jeg ret uenig, tekken 4 holder noget mere end DOA3, ikke grafisk set men pga. gameplay. På den anden side er Tekken 3 bedre end dem begge to på det punkt ;-)

PS. Jeg er ikke en lam konsolfascist som holder på at den ene konsol er god og alt andet er lort (jeg ejer selv en xbox, blandt andet pga. dens media player og fede grafik)
Gravatar #12 - seahawk
4. feb. 2003 10:32
#9:

Du misser bare en ikke helt uvæsentlig detalje - det kan meget let forveksles med prisdumpning(For at presse konkurrenter ud af markedet) og i det tilfælde er det i strid med den danske lovgivning(og de fleste andre vestlige lande skulle jeg mene).
Gravatar #13 - Pally
4. feb. 2003 11:27
#10, #12:

Al respekt til Nintendo hvis GC giver overskud.

Det er korrekt at det kan grænse til pris-dumpning men så må det da osse gælde for Sony. Jeg tvivler dog på at det er i nærheden af dumpning, for hvis det kunne betragtes som dumpning så ville der i disse latterlige 'jeg sagsøger dig' tider forlængst have været lagt sag an. Det er firmaernes sagførere sgu for griske til at lade sig gå forbi. Men jo. Der skal osse holdes øje med om der foregår reel pris-dumpning. Det er vi slet ikke uenige om.

Under alle omstændigheder uanset hvilket firma vi taler om, så må og skal det være tilladt at opbygge en kapital-reserve som kan bruges til dels nyudvikling, dels research og dels nye markeder.
Gravatar #14 - Trentors
4. feb. 2003 12:21
Pally

Hvor har du fra at PS2 giver underskud som betales igennem f.eks. Sony fladskærme? Det er da den største and længe - Men smid endelig et link :-)

Salget af PS2-konsollen GIVER underskud men de hentes så sandelig ind på spillene. Playstation er et af Sony mest profitable produkter!

BTW. Både Cuben og PS2 er lavet langt mere fornuftigt set ud fra et økonomisk synspunkt end X-Box (embedded lyd/grafik og RISC-CPU'er) og derfor giver de slet ikke det underskud når der længes en af disse konsoller over disken som der gør i X-Boxs tilfælde.

Det er jo ikke for sjov at X-Box startede med at koste stort set det dobbelte af sine konkurenter!
Gravatar #15 - Raenil
4. feb. 2003 12:28
Ingen tvivl om, at X-boxen i dens nuværende form, inklusive spilsalg er en dårlig forretning for Microsoft. Men nu har de fået den ud til alverden. Og i næste version af X-boxen er den nok i virkeligheden en set-top box, som man også kan spille på. Afspille DVD'er. Bruge som medieafspiller af de mediefiler man måtte have liggende rundt omkring i huset. Optage tv-programmer. Der er muligheder i den tingest.
Gravatar #16 - seahawk
4. feb. 2003 12:48
#14:

Ikke iflg de seneste regnskaber jeg har kunnet finde fra sony! Der løber deres Game afdeling lige akkurat rundt!

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/02q1/s...

Det kunne være SÅ rart hvis folk i højere grad begyndte at komme med beviser for deres påstande herinde, da der generelt er mere misinformation end information i kommentarerne på newz.dk(Ikke at jeg altid selv husker det, men spørg endelig, så skal jeg da gerne finde det!)
Gravatar #17 - seahawk
4. feb. 2003 12:51
Og det fik jeg lige sagt inden jeg fandt nogle tal fra d 30/1 der siger noget andet:

http://216.239.37.100/search?q=cache:7ZvZEnfMxJQJ:...

Men det beviser jo bare min anden pointe ;o)
Gravatar #18 - Trentors
4. feb. 2003 13:09
Jamen du har da ret :-)

Jeg burde havde smidt et link hvor der stod at PS2 stod for en 1/3 af Sony's overskud. Havde læst det et sted men jeg gad ikke lige finde link (det gjorde du for mig -tak!). Jeg følger dog meget med i konsol-verden og hvis man gør det ved man også at Playstation er en god forretning.

Jeg var bare meget interesseret i hvis Pally vidste noget andet, som ville underminere hvad resten af branchen ellers gik og troede ;-)
Gravatar #19 - Pally
4. feb. 2003 13:49
#18

Hov hov. Diskussionen gik (i hvert tilfælde for mig) på om konsollerne giver over/underskud. Og om det er ok at overføre kapital mellem divisioner i et firma. Jeg har skrevet at Sonys konsoller giver underskud. Det gør de. Det hentes hjem andet steds fra, bl.a fra deres spil. Design og udvikling på PS3 er godt i gang og hvor kommer de penge måske fra? Påstand uden link: fra Sony's pengetank, så udviklingen af PS3 er betalt af Sony's andre produkter, MÅSKE af fortjenesten fra PS1 og PS2, MÅSKE osse fra andre divisioner.

Pointen er at Sony/Microsoft/Nintendo bruger meget store summer på at designe, udvikle og markedsføre en konsol. De forventer selvfølgelig at kunne nå break-even og helst overskud på en eller anden måde (f.eks. gennem spil og tilbehør) efter nogle år. Hvis pågældende firma så har penge i banken, så er det naturligt at tiden op til break-even betales herfra. Der er sgu da ingen grund til at pågældende division skal låne i banken. Hvis tilskuddet fra andre divisioner er stort og fortsætter gennem flere år, så er der klart tale om dumpning.

Fuldstændig enig i at påstande bør dokumenteres hvis muligt. Jeg ville osse øsnke at folk læser det der står og ikke lægger egen fortolkning i andres indlæg.
Gravatar #20 - seahawk
4. feb. 2003 14:33
Pally: Med den forretning sony tilsyneladende får ud af deres samlede game afdeling har jeg ikke det store problem - der skulle være fint plads til R&D på ps3 også(Hvor skulle man tage penge fra andre afdelinger når game delen har et kanon overskud?)

Jeg kan sagtens følge din holdning - men mener ikke den er relevant lige i dette tilfælde - det her minder mere om tricket med printere/blækpatroner - og det kan jeg heller ikke se noget galt i - det er på ingen måde konkurrence forvridende!
Gravatar #21 - Fe@rLeSs
4. feb. 2003 20:01
<STRONG>Fe@rLeSs</STRONG>

Jeg synes ikke xbox skal være ked af det,:D de har vist tjent de penge som de skal tjene...;)
Gravatar #22 - Trentors
5. feb. 2003 11:18
Har X-Box????????? :-)

Hvor og hvornår (husk vi snakke ikke om parallel universer her....)

Den har kun kostet, kostet og atter kostet! <STRONG>Microsoft</STRONG> har derimod tjent penge!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login