mboost-dp1

No Thumbnail

Xbox 360 og PS3 CPU-ydelse stærkt overdrevet?

- Via warp2search - , redigeret af hmn

Hos Anandtech har de lavet en artikel der diskuterer hardwaren i de kommende konsoller. Det er der flere der har lavet, men Anandtech kommer med nogle interessante observationer.

Ifølge artiklen fremgår det at CPU’erne i både Xbox 360 og PS3, har store problemer med at levere den proklamerede ydelse. Om det er denne negative omtale af konsollerne, der gør at artiklen ikke længere er at finde hos Anandtech er usikkert, men heldigvis kan den stadig findes hos Google.

Kritikken kommer fra udviklere på de to konsoller, der ønsker at være anonyme. De havde hellere set en AMD Athlon 64 eller Pentium M som CPU. Anandtech mener at den nye Xenon processor, i praksis ikke er mere end dobbelt så hurtig, som den nuværende xbox’ 733MHz Celeron/P3 hybrid. Cell-processoren er ikke meget bedre, de 7 SPU enheder der har løftet flere øjenbryn, antages i de fleste tilfælde ikke at kunne bruges til noget som helst.





Gå til bund
Gravatar #1 - mcpeterc
6. jul. 2005 07:46
Hvem gider at eje en konsol anyway...
Gravatar #2 - guppy
6. jul. 2005 07:58
"Anandtech mener at den nye Xenon processor, i praksis ikke er mere end dobbelt så hurtig, som den nuværende xbox' 733MHz Celeron/P3 hybrid. Cell-processoren er ikke meget bedre, de 7 SPU enheder der har løftet flere øjenbryn, antages i de fleste tilfælde ikke at kunne bruges til noget som helst."

Nej hvis de koder som de altid har gjort er der nok ikke meget at hente.. men hvad er pointen så ved at lave det til den nye box frem for den gamle?
Gravatar #3 - Redhack
6. jul. 2005 08:04
Det kan da godt ske at de har ret i kritikken. Sony og Microsoft skal jo gerne overgå hinanden hvis de kan, så mon ikke også de overdriver lidt?

Det mest interessante er jo nok at Nitendo's konsol måske ikke er nær så langsom i forhold til de andre når det kommer til stykket.. Men nu må vi jo se..
Gravatar #4 - shadowsurfer
6. jul. 2005 08:09
Ud fra den begrænset viden jeg har om CPU design, virker artiklen godt underbyggede i sin argumentation, men sandheden om CPU'ernes ydeevne for vi først når de kommer i handlen og de første programør er begyndt at benytte de nye muligheder i dem.

Man kan spørger sig selvom, om det er muligt at købe en super computer til under 300$ (den forvendtede pris på xbox 360, PS3 kommer nok også til at ligge der omkring), også selvom MS og Sony er villige til at tabe mange penge på hver konsol så de kan tjene mere på software (spil)... De fleste vil nok hvis de virkelig søger dybt i deres bevisthed kende svaret! Jeg høre selv til dem der nægtede at lytte til den lille stemme i mit hovde der sagde det var for godt til at være sand og deres PR maskiner var lige en tand for gode...

<off-topic>
Hvorfor kommer der en så gammel nyhed på newz?
Jeg har tit fået afvist nyere nyheder end denne!
Den var ovnikøbet omtalt i et indlæg for en uge siden her på newz: http://newz.dk/forum/item/56653/#7
</off-topic>
Gravatar #6 - NFX
6. jul. 2005 08:16
Dette kan vel kun være godt for Nintendos maskine - så vidt jeg husker har de hele tiden sagt at deres maskine vil lægge under de ydelsestal som Microsoft og Sony har fremlagt for deres to nye maskiner - det kunne godt lyde som om de ville blive lidt mere jævnbyrdige nu?
Gravatar #7 - stone
6. jul. 2005 08:33
kan ikke lige gennemskue om det er hr. anand ham selv, som har skrevet artiklen. men hvis det er, kan jeg godt forstaa at han har taget den ned igen. udover at vaere fyldt med stribevis af antagelser og faktuelle fejl, glemmer artiklen fuldstaendigt at vi snakker om en konsol.

de tideligere konsoller havde ogsaa svage cpu'er i sammenligning med datidens pc'er. og det giver fint mening, for de har ikke saa meget at bruge cpu'en til. istedet er det uhyre vigtigt at de kan balance kraefterne og levere et en samlet flydende helhed, og det er her multikerne og SPU'erne kommer til deres ret.

"if either manufacturer had decided to use an Athlon 64 or a Pentium D in their next-gen console, they would be significantly ahead of the competition in terms of CPU performance."

konsolen ville i givet fald blive meget dyrer, varmere, cpu'en ville staa og idle i mange tilfaelde, og alligevel have ydelsesproblemer i andre. de kunne ogsaa have puttet en power5 cpu i, som langt overgaar baade intels og amds cpu'er, men hvad ville formaalet vaere?

"While the developers we've spoken to agree that heavily multithreaded game engines are the future, that future won't really take form for another 3-5 years"

ja, paa pc. men ligesaa snart de introducerer det i en konsol, vil udviklerne udnytte det - det bliver de simpelthen noedt til. og resultatet bliver super fede spil, som har plads til ting som fysik og langt bedre ai.

"The reason for the poor performance? The very narrow 2-issue in-order core also happens to be very deeply pipelined, apparently with a branch predictor that's not the best in the business"

for det foerste er den naevnt 'poor performance' en antagelse. for at laverer til en bedre pris, skaerer de naturligvis i nogle af cpu'ens features, men paa omraader som ikke er saa vigtige for en konsol, som det ville vaere for en generel purpose computer. hvis forbrugeren sparer 50$ paa deres konsol, er de nok ligeglad med hvilken branch-prediction cpu'en har, naar den stadig yder lige saa godt.

" From those that have had experience with the PS3 development kits, this access takes far too long to be used in many real world scenarios'

de dev.kits som er ude, indeholder slet ikke det endelige hardware, hvormed store dele af artiklen pludselig bliver meningsloes.

med utallige af saadanne fejl, antagelse og mangle paa forstaaelse for hvordan en konsol fungerer, ville jeg heller ikke vaere stolt af at have lagt den online.

---- edit

#5 - et rigtigt godt link. hannibal paa arstechnica giver som altid nogle gode dybdegaaende argumenter og forklaringer.

/daniel
Gravatar #8 - ethereal
6. jul. 2005 08:59
HA !!! Tænkte jeg det ikke nok... Tal er én ting, praksis er andet. Kan godt forstå at Nintendo ikke har kommet frem med nogen tal. Det ender jo med at de skuffer deres fans når maskinen endelig kommer og man forventer et elektronisk monster fyldt til randen med fin-elektronik.

Glæder mig nu stadig til at se hvordan XB 360 og PS3 kommer til at køre sådan i praksis. GameCuben er jo den maskine i dag der har bedste in-game performance hvad angår framerate osv...
Gravatar #9 - huleboer
6. jul. 2005 09:21
#4 Anandt selv har en overflod af viden om denne slags. De artikler han spytter ud er altid formuleret så de fleste kan være med, samtidigt med at de er meget tekniske. Og så har han sine argumenter iorden.

Men som nævnt tror jeg også han denne gang har forhastet sig lidt. Mange af hans teorier kunne godt være sande men der er også en del (som #7 nævner) der ikke helt holder.
Ud over de ulemper #7 nævner ved Pentium/a64 skriver anandt også selv at AMD eller Intel aldrig ville lade Sony/MS fremstille deres CPU'er under egen licens, som det er krævet for ikke at havne i samme situation som MS gjorde med nVidia og Intel i denne omgang.

Som bekendt har MS været i en længere retsag med nVidia pga fremstilling af grafikchips til Xbox. Det var ikke sket hvis de selv havde rettighederne.
Det er også derfor Xbox360 ikke er fuldt bagudkompatibelt. Hver gang der er én der spiller et Xbox spil på 360 skal MS betale royalities til Intel og nVidia fordi de ikke har profiteret på den maskine det ellers skulle have været kørt på.

For øvrigt er artiklet ægte nok. /. havde et link til den da den kom op (nok derfor der kom så meget kritik ;) og det er næsten en uge siden. Jeg nåede at læse halvdelen da han tog den ned. Jeg nåede desværre ikke at læse diskutionen.
Gravatar #10 - iluka
6. jul. 2005 09:27
#7 når nu han skriver at der er en dårlig branch predictor, så har du da self. ret i at forbrugerene er ligeglade, de aner jo ikke hvad det er. Men det er temmeligt relevant når man udnytter en dyb pipeline til at opnå en høj clockfrekvens, særligt hvis branching foregår langt nede i pipelinen. Hvis cpu'en branch predicter dårligt, så vil den lave mange fejlberegninger, som efterfølgende skal laves om, hvilket giver dårlig performance. Branch prediction er akkurart lige så vigtigt for en konsol som det er for en PC, med mindre du kan kode spil der ikke bruger "if, for, while etc" eller ikke bruger metoder, objekter etc.

Hvor ved du fra at udviklere bliver nødt til at bruge multithreading i højere grad end i dag? Det er jo ikke helt simpelt at lave multithreadede gameengines, og det koster på test-kontoen, da det indfører mange fejlmulighedder som er svære at debugge. Så længe deres spil sælger uden brug af mere multithreading end de bruger i dag, så sker der nok ikke så meget på den konto.
Gravatar #11 - Onde Pik
6. jul. 2005 09:46
#7

Jeg er ikke sikker på at du har ret i at det ville være dyrere at benytte f.eks Pentium M i deres konsol. Det er faktisk uhyre dyrt at starte en produktionslinie af CPU'er. Der eksisterer allerede en fabrik der laver Pentium M CPU'er, og alt andet lige er det må det være billigere at udvide produktionen af den, end at start en ny linie. Desuden koster selve udviklingen af CPU'en også en stor bunke penge der skal finiancieres.

Med hensyn til multithreading så kan jeg ikke se hvordan selve dette fænomen skulle udløse overlegen fysik og AI. Multithreading giver jo ingen performance forbedring i sig selv, boostet opstår fordi det er muligt at opnå en større mængde samlet regnekraft ved brug af flere kerner. To 1Ghz whatever-processorer er jo ikke hurtigere end én 2Ghz whatever-processor, ligyldigt hvor god du er til at multiprogrammere.

Og hvis den samlede performance er bare nogenlunde som Anand foreslår, så kan jeg ikke se hvordan det er en fiks måde at gøre det på.

Desuden vare det jo nok ikke længe før vi ser PPU'er (Physics Processing Unit) på markedet. Og de vil formegentlig overtage denne opgave fra CPU'en.
Gravatar #12 - stone
6. jul. 2005 09:57

#10 'Hvor ved du fra at udviklere bliver nødt til at bruge multithreading i højere grad end i dag?'

fordi spiludviklerne vil have ting som bedre fysik og ai beregninger. det er praktiskt besvaerligt at blive ved med bare at oege clockfrekvensen paa cpu'erne, og til opgaver som kan paralleliseres, er flere kerner vigtigere end clockfrekvensen.

#10 'Det er jo ikke helt simpelt at lave multithreadede gameengines'

det er abosult ikke simpelt, men der er heller ingen grund, til at goere det mere besvaerligt end det er. en gameengine egner sig glimrende til at parallelisere paa mange omraader. men det kraever selvfoelgelig, at den er skrevet til formaalet for at udnytte det fulde potientale.

#10 'det indfører mange fejlmulighedder som er svære at debugge'

hvorfor indfoerer det fejlmuligheder? der er i den hensende ingen forskel fra andet kode.

#10 'Så længe deres spil sælger uden brug af mere multithreading end de bruger i dag, så sker der nok ikke så meget på den konto'

jeg kan love dig for at der sker rigtigt meget paa den konto. alle store spilhuse arbejder paa teknologi, som er designet til de kommende konsoller. hvis man vil lave et spil som er foersteklasse til naeste generation, har man ingen anden mulighed end at udnytte deres arkitektur - tilgengaeld for den udvikling, faar man saa ogsaa muligheden for at saa meget desto mere imponerende spil.

i dag sidder vi ogsaa og tweaker ps2'en vil at yde dens bedste, ved at optimere specifikt til dens arkitektur og styrker. det samme vil ske til ps3 og xbox2.

/daniel
Gravatar #13 - martin5000
6. jul. 2005 10:00
Offtopic
Til alle det-her-er-da-ikke-en-nyhed-jeg-læste-det-for-to-år-siden-folkene: Det er flot at I kan læse nyheder så lang tid før os andre, men hva' med selv at poste dem på newz når I har set dem? Så slipper I for at skulle læse "gamle" nyheder senere og I får tilmed Jeres navn på nyheden så alle andre kan se hvor dygtige I er :-)
Gravatar #14 - novaree
6. jul. 2005 10:05
Som en anden nævner, nytter det intet at præsentere store, kraftfulde maskiner, hvis ingen kan finde ud af at bruge dem.

PS2 er et rigtigt godt eksempel herpå: Da konsollen kom i sin tid, var den lysår foran det meste andet - rent teknologisk - og der var ingen grænser for, hvad man kunne præstere rent visuelt. Eller, det var hvad Sony lovede.

Desværre gik der - så vidt jeg husker - en rigtig rum tid, førend der var nogen ("naturligvis" Square) der fik presset noget brugbart ud af konsollen. Meldingen fra producenterne var klar (allerede inden konsollen blev frigivet): Den er for svær at programmere til.

Xbox'en viser netop det samme: Den er så let at kode til, at snartsagt Gud og hvermand laver programmer og spil til konsollen.

Problemet _kan_ gentage sig med den næste generation af konsoller: Hvad nytte har vi af Cell-teknologien, hvis applikationsudviklerne (konsollerne er jo efterhånden ikke længere begrænset til spil) ikke kan finde ud af at programmere den ordentligt?

Lad os se om ikke ihvertfald Sony kommer til at skyde sig selv i foden (igen) - hvilket jeg mener de har gjort med PS2. Og lad så fremtiden tale for sig selv, når vi får de nye konsoller mellem hænderne.
Gravatar #15 - stone
6. jul. 2005 10:07
#11 'Med hensyn til multithreading så kan jeg ikke se hvordan selve dette fænomen skulle udløse overlegen fysik og AI. Multithreading giver jo ingen performance forbedring i sig selv'

paa en gameengine i dag, foregaar tingende linaert, hvis ikke andet, saa fordi at cpu'en kun kan afvikle een traad af gangen.

det betyder at render engingen saetter en process igang, feks det at beregne ai. naar den faar svar kan den saa begynder at beregne paa fysikken. naar den faar svar, kan den saa begynde at beregne occulsion geometri og saa videre.

paa flere kerner kan den lave alle de opgave som kan parralleliseres paa een gang. en kerne beregner ai, en haandterer fysik, en beregner hvilke objekter skal renderers i den givne frame og saa videre. naar alle kernerne er faerdige med deres opgaver, kan billedet tegnes.

hvis du kan balancere opgaverne, bliver hastigheden dermed mange gange hurtigere.

/daniel
Gravatar #16 - huleboer
6. jul. 2005 10:07
#11 Der var jo så også lige problemet med at Intel ejer Pentium D og nok ikke kunne finde på at give Sony eller MS lov til at overtage rettighederner, som jeg nævnte i min første post. Der er en grund til konsollerner har deres egen specialudviklet CPU.

#10 Branch Prediction er meget vigtigt i en OoO general purpose CPU men er knap så vigtigt i en in-order CPU som Cell og 360's CPU. Anandt gør også opmærksom på dette.

#13 Hvis du tænker på mig skrev jeg jo artiklen blev taget ned mens jeg læste den. Jeg viste ikke man kunne finde den på Google Groups og kunne naturligvis derfor ikke linke til den.
Gravatar #17 - Onde Pik
6. jul. 2005 10:15
#12

Enig i at det er svært at øge clockfrekvensen, men så længe man ikke har brug for mere regnekraft end der er umidlbart tilgængeligt kan jeg ikke sen en grund til at bruger mere end 1 kerne.

Og ja... alt ting er relativt men at sige at en game engine er velegnet til multithreading er vist lige friskt nok. Selve brugerinterfacet i et spil giver ringe mening at parallelisere, og det er da også gerne ting som AI som ofte bliver nævnt som paralleliserbart. Men jeg vil ikke kalde det velegnet. ... Jeg har sgu ikke lige tid til at skrive mere øv... hehe skal på arbejde. Men AI er noget skidt at parralelisere fordi AI er afhængig af omverdenen, og hvert creature i spillet påvirker hinanden. Hvilket betyder noget af et synkroniserings helvede.
Gravatar #18 - SKPFræser
6. jul. 2005 10:35
Kom nu bare med nogen fede spil!
Gravatar #19 - Ptr^
6. jul. 2005 10:51
Satser på at købe Nintendos konsol, hvis nogen. Gameplay bliver nedprioriteret igen og igen, Nintendo har idetmindste en idé om hvad det hele drejer sig om.
Gravatar #20 - fennec
6. jul. 2005 11:28
Jeg personlig kunne ikke være mere ligeglad med hvor kraftige de næste konsoller bliver, bare de får de sidste krafter til at gøre spillene lidt pænere.

Jeg synes de er kommet meget langt med PS2, Xbox og GC, men universerne er lidt for kantet, og der mangler noget lyssætning, så flere polygoner og bedre lys, og jeg er tilfreds. Og nej jeg har ALDRIG synes at spil var pæne til PS1, og for 3 år siden var pc spil også crapy.

I den sidste ende er det alligevel historien og spilbarhed der skal være drivkraften bag nye spil.
Gravatar #21 - Coma
6. jul. 2005 11:31
Uhhh Sony og MS har da aldrig løjet og overdrevet med deres konsoller... som om det er noget nyt.. det er vel ingen hemmelighed at mange tror xbox er så sindsyg meget hurtigere end gamecube, pga MS små overdrivelser når faktum er noget andet...

Nintendo er sku de enste der generalt er troværdige når de udtaler sig om deres konsollers ydelse, og faktik tit har underdrevet!....
Gravatar #22 - stone
6. jul. 2005 11:35
#12 'alt ting er relativt men at sige at en game engine er velegnet til multithreading er vist lige friskt nok'

det ved jeg snart ikke. sammenlignet med andre typiske bruger applikationer, er spil gode eksempler paa mulig parrallelisering.

#12 'Selve brugerinterfacet i et spil giver ringe mening at parallelisere'

det giver slet ikke mening. formaalet er at dele engingen op i forskellige dele, som kan afvikles nogenlunde ufhafhaengigt af de andre komponenter - derfor vil interfacet vaere een komponent.

#12 'ting som AI som ofte bliver nævnt som paralleliserbart. Men jeg vil ikke kalde det velegnet. ... [...] AI er noget skidt at parralelisere fordi AI er afhængig af omverdenen, og hvert creature i spillet påvirker hinanden'

jeg tror du har misforstaaet konceptet - selvom du ikke kan bryde din ai op i mindre komponenter, er det stadig fornuftigt at ligge i een komponent, som du saa kan saette een kerne til at regne paa, mens de andre kerner er beskaeftiget med andre opgaver.

derudover kan jeg ikke komme i tanke et eneste eksempel med en ai, hvor alle enheder er afhaengige af hinanden. de haenger typisk sammen i mindre klumper, som ikke kender til de andres opfoerelse - i saadanne tilfaelde kan disse smaa klumper saa yderligere parralleliseres - men selvom det ikke er tilfaeldet, opnaar du stadig parrellelisering udelukkende ved at adskille hele ai delen i een traad.

andre typiske komponenter som i stoerre eller mindre grad kunne parrelleliseres i en engine, kunne vaere kollision, occlusion, fysik, skygge og lys beregninger, partikkelsystemer, post effekter og ligende.

ved at dele enginen op i saadanne ligende komponenter, kan du beregne paa alle disse ting samtidigt, hvor du paa en cpu med een kerne, ville skulle behandle dem linaert - altsaa een af gangen.

/daniel
Gravatar #23 - OPY
6. jul. 2005 11:42
Det kan da gpdt være at PS3 for problemer med at få udnyttet deres fulde kraft i de først 200 spil, men det ændrer ikke på at det nok skal komme.

De første PS2 spil jeg spillede lignede til forveksling noget fra PS1 stor skuffelse. Nu er God of war kommet og det er noget at det ypperste jeg har set til PS2.
Det samme vil ske med PS3 helt sikkert.

Microsoft har en fordel i og med de har XNA development kit hvor man med spil udviklet til windows vil kunne konverteres til Xbox 360 rimelig hurtigt ? i forhold til hvad man sikkert kan til PS3.

Multithreading er jo bare flere lommeregnere ved siden af hinanden. Selfølgelig kan du performe meget bedre flere lommeregnere.
Du kan levere flere resultatere adgangen.
Du kan lave flere beregninger adgangen.

MVH OPY
Gravatar #24 - Mion
6. jul. 2005 11:55
det eneste jeg ikke forstår er den kæmpe fokus der er på CPU´en. som nævnt tidligere, er det GFX det drejer sig om. og nuværende spil er jo mindre og mindre afhængig af CPU og mere af GPU.
Det ATI kort der er i Xbox 360, med en DEL lvl x cache, samt den har sindssyge ram, er jo en stor forbedring, der hvor CPU kommer mest til brug, er vel stadig arbejde med ting som HDTV 1080I klip, og det ved man at den kan køre, min AMD 3200+ er personligt ikke glad fro 1080 60fps klip, synes ikke det kører perfekt, så det viser da tegn på muskler.

Har bestilt en Xbox 360, mest af alt til multimedie center, som min gamle xbox er i dag, tror på at den bliver stærk, måske ikke så stærk som det proklamere, men det er jo propaganda krig som de altid kører, inden launch, og gætterier for hardware sider som prøver at skaffe læsere.
Gravatar #25 - mwn
6. jul. 2005 12:15
Der er noget jeg ikke fatter.
Hvornår har man sidst købt konsoller på baggrund af CPU ydelse? Og ikke på baggrund af de spil der udbydes?
Om så ps3 understøtter opvask og gå-tur-med-hunden, så kan den altså bare ikke køre Zelda, hvorfor jeg aldrig ville købe den.
Hurtige CPU'er og mhz, nej tak!
Gameplay - Yes, sir!
Gravatar #26 - mrmorris
6. jul. 2005 13:06
Til alle det-her-er-da-ikke-en-nyhed-jeg-læste-det-for-to-år-siden-folkene: Det er flot at I kan læse nyheder så lang tid før os andre, men hva' med selv at poste dem på newz når I har set dem?

Det skyldes, at hvis vi havde indsendt den var den blevet afvist på baggrund af at være et usagligt rygte eller usandt (hvorfor den også forsvandt fra Anandtech, og Anand er ikke en hr. hvem-som-helst!)
Gravatar #27 - superlayer
6. jul. 2005 13:50
Problemet er at hr anand skuer verden fra en måske lidt tynd vinkel, der tager udgangspunkt i hans egne ekspertiser og derved favoriserer disse
Det er det samme når grafikere sværger at grafik er det vigtigste og når nørder sværger at standarder er det vigtigste. Indsæt selv andre eksempler.
Gravatar #28 - Deternal
6. jul. 2005 14:06
#13: "Det er flot at I kan læse nyheder så lang tid før os andre, men hva' med selv at poste dem på newz når I har set dem?"
Fordi, modsat admins som pernicious så bliver vores nyheder rejected hvis de er 7 dage gamle og iøvrigt også hvis kilden har taget dem ned.

"Så slipper I for at skulle læse "gamle" nyheder senere og I får tilmed Jeres navn på nyheden så alle andre kan se hvor dygtige I er :-)"
Ville da være rart hvis newz gik tilbage til basics med nyhedsdeling frem for deres oh så vilde "redaktionelle linje", men det vil de jo ikke - så kritikken er sådan set meget relevant og yderst fair.

Til selve nyheden:
Som nørder er der vel ingen af os som seriøst har taget os af de der peak performance tal. Personligt tror jeg stadig på at Cell har det største potentiale, men anand giver en god pointe med at spiludviklerne er for dovne til at gide at optimere til det (grov generalisering, men er jo i princippet det anand brokker sig over - han retter så problemet med konsol producenterne istedet).

Personligt regner jeg med at skaffe en PS3, og evt. en Revolution - gør ikke så meget med PS3 da den jo kan dublere som en BD afspiller når det bliver relevant ultimo 2006/primo 2007, og at IBM jo hjælper til med at sikre linux kan køre på den og sony udgiver en ekstern hd med linux til den etc. - jojo er nok man kan bruge sådan en box til, også som mediecenter, hvor MS software er lidt en joke i den sammenhæng (ihvertfald ift. det medie jeg har).

Revolution virker til gengæld lækker for dens lille størrelse og pæne design (modsat PS3 og Xbox 1.5 som imho ikke er for kønne) samt muligheden for at spille alle deres gamle titler - konen bli'r jo ellevild for vs. super mario bros og mario karts er også nice, en af de få "bilspil" som er fede, modsat sådan noget som need for speed som imho er skod.
Gravatar #29 - snakefoot
6. jul. 2005 16:15
Måske er det ikke så dumt af Nvidia (Sony PS3) at de vil lave deres drivere multi-threaded. De skal måske ikke kun bruges til dual-core for PC

NVIDIA arbejder på multi-trådet driver
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login