mboost-dp1

unknown

Windows XP Reloaded

- Via News.com.com - , redigeret af Net_Srak

Det ser ud til at Microsoft alligevel udsender en ny version af XP i mellemtiden op til Longhorn, Longhorn forventes først ude 2006. Denne nye version af Windows XP, har i øjeblikket tilnavnet “Reloadet”.

Udgaven kommer til at indeholde alle features fra Windows XP service pack 2 såvel som nye ting, f.eks. Media Player 10. Det er muligt at denne nye version af Windows XP allerede kommer i slutningen af 2004.





Gå til bund
Gravatar #1 - kiwi
27. feb. 2004 13:06
Det kan måske forklare den Matrix reklamefilm Microsoft lavede tidligere! :P
Gravatar #2 - Gnoby
27. feb. 2004 13:06
hmmm.. Bliver da spændende.. flere penge man skal poste i dem ?
Gravatar #3 - amokk
27. feb. 2004 13:11
Ikke for at være en bitch, men jeg synes i burde rette det ret hurtigt, så der står Windows XP Reloaded, i stedet for "Reloadet".. Det ser ikke specielt godt ud...

Men ellers vil jeg da sige at det ikke er et videre opfindsomt navn fra MS... Kommer der så også lige en WinXP: Revolutions?


Det lyder lidt som om historien med Win95, Win95OSR2, Win98, Win98SE, WinMe gentager sig, bare med WinXP, WinXPSP1, WinXP Reloaded osv...
Gravatar #4 - Mr.Weasel
27. feb. 2004 13:21
Jeg håber der kommer AFS support og bedre dokumentation ville ikke skade. Nu har jeg et par dage prøvet at konfigurere en Windows XP workstation og manglen på dokumentation er skræmmende. Jeg er sikker på at Microsoft har skrevet ned hvordan alting virker, men de har bare glemt at fortælle mig hvor jeg finder dokumentationen. Deres indbyggede hjælpe ting er ikke til meget hjælp når det er bare minimalt avancerede funktioner man vil vide noget om. Så en bedre og mere tilgængelig dokumentation ville være smart.

Desuden så jeg gerne at authentication mod en MIT Kerberos server ikke nødvendigvis krævede at brugeren også var oprettet lokalt.

Generelt kunne der gøres en masse ting der ville gøre livet nemmere for system administratorer.
Gravatar #5 - Pingu
27. feb. 2004 13:25
#3 jeg gi'r dig helt ret.. det var os det første der slog mig.. Men mine forældre har jo os begge været dansklærere, så jeg er vokset op med retstavling :O!
Gravatar #6 - Redhack
27. feb. 2004 13:25
#3 Ja jeg sidder da også og undre mig lidt. Reloaded... Reloadet lidt lidt for "Dansk" syntes jeg. ;)

Jeg syntes det virker som om at de har "hugget" naven fra Matix Reloaded, meeen... måske ikke.

Hvorfor kalder de dog ikke det noget helt nyt og siger at sikkerheden er helt i top der? Folk syntes jo der er så mange problemer med Xp.
1. De skulle lige sætte en uge af til at lave noget flot layout til deres firewall.
2. De skulle lige bruge en uge eller 2 på at give designet i Xp et nyt look.
3. Lidt systemændringer så det ikke hedder Xp længere.
Og wupti så har de et nyt og flot OS med opdateret servicepacks. :)
Det ville jeg have gjort..
Gravatar #7 - Raenil
27. feb. 2004 13:26
#4
Her burde være læsestof lige til de næste par dage...
Gravatar #8 - sguft
27. feb. 2004 13:32
Så vidt jeg kan forstå er der bare tale om et kodenavn, ligesom Memphis, Longhorn osv. Det endelige produktnavn bliver formentlig ikke Windows XP Reloaded, det ville ihvertfald ligne dem dårligt, men hvem ved :)
Gravatar #9 - Odyssey
27. feb. 2004 13:32
LOL - Så må Longhorn sguda komme til at hedde: Windows XP Revolutions
Gravatar #10 - Disky
27. feb. 2004 13:40
Når man tænker på at Microsoft sagsøger alle der har et navn det minder om 'windows' så synes jeg firmaet bag Matrix filmene skal gøre præcist det samme ved Microsoft.
Når produktet er på markedet så salget skal stoppes.


Mon navnet reloadet er en henvisning til at man skal genstarte i tide og utide ? :-)
Gravatar #11 - mikbund
27. feb. 2004 13:46
#4
Du har helt ret i de har dokumentationen, den koster ca. 1000-1500 kr pr bog. De kan købes fra Microsoft press.
Gravatar #12 - McBain
27. feb. 2004 13:47
#3
Jeg synes bare man skal være glad for at MS gider udsende operativsystemer med alle opdateringer.. i stedet for at man skal til at hente alt ned.
Det kan godt være det ikke tager lang tid for en enkelt maskine, men arbejder man med det i hverdagen er det en lettelse.

men hva'.. det er stort set ligegyldigt hvad MS gør, så er der nogle der kan svine dem til.
Gravatar #13 - Raenil
27. feb. 2004 13:49
#11 se #7
Gravatar #14 - Mr.Weasel
27. feb. 2004 13:51
#7 Jeg er bekendt med TechNet, kvalitet af den dokumentation er efter min mening meget ringe. Der er meget få beskrivelser af hvordan man rent faktisk sætte ting op. Desuden er det svært at få svar på specifikke spørgsmål. Hvad betyder "Integrer med Skrivebord" f.eks når man konfigurere services? Det er den slags ting jeg mangler. Der er nogle få emner der findes mere dybe gående artikler om, og de er faktisk rigtigt gode. Det hjælper bare ikke når de kun er på under en procent af Windows samlede feature set.

Den manglende dokumentation, eller skal vi kalde den "svært tilgængelig" dokumentation, er efter min mening en af grundende til at Windows ofte er fejl konfigureret. Folk ender med at sidde og klikke på forskellige ting indtil det virker, fremfor at læse dokumentationen og så sætte tingende korrekt op.
Gravatar #15 - Nvidiot
27. feb. 2004 13:52
#12 Hvis man foretrækker at købe en helt ny licens fremfor at downloade de enkelte rettelser via nettet har man en skrue løs og for mange penge.

Alt for mange... Giv hellere nogen af dem til Røde Kors.


Windows XP service pack 2 og Media Player 10 m.m...
Helt klart en grund til at købe en ny Windows XP licens for lige at få de par ting som ER gratis at hente.

Tror godt vi kan lade flamekrigen ligge. Det er nu åbenlyst at Microsoft ikke prøver at bekrige de andre OS's med sådan en strategi.

Så undskyld, fra min side.
Gravatar #16 - Munchen
27. feb. 2004 13:58
Er det bare mig, eller virker det lidt som "Kom, lad os vride svampen en gang til!" ?
Gravatar #17 - Viperaberus
27. feb. 2004 14:05
#15 Nu er det ikke nødvendigt, at købe en ny licens!
Der er (stadig) nogle ordninger virksomheder kan etablere, hvor de nyeste windows versioner bliver tilsendt på cd, men hvor "gebyret" er fast defineret for denne service!
Dette kan ofte betale sig for større virksomheder, da en reinstallation af fx win2K kan ta' temmelig lang tid med den "oprindelige" version (Der ER stadig programmer der ikke kører på WinXP)
Gravatar #18 - claushingebjerg
27. feb. 2004 14:06
#16

Hvis du er tilfreds med det du har nu, kan du bare lade være med at købe. Er du utilfreds med det du har nu, kan du skifte til andet, eller købe "reloaded".

Hvad er problemet?
Gravatar #19 - Redhack
27. feb. 2004 14:09
#16 nej, jeg tror bare at de vil have at folk skal have et opdateret OS. De har i den sidste tid gjort meget ud af at gøre Windows Xp mere sikkert.

Det kommer vel til at være sådan at hvis man har Xp allerede så skal man ikke betale mere end et par 100 kr. for den nye version?

Meen... hvis nu det kommer til at koste 1500 kr. eller sådan noget så har #16 helt ret.

#18 Du gør det til et problem...
Gravatar #20 - Deternal
27. feb. 2004 14:10
#16: Lyder sådan - virker ihvertfald som en lige så useless release som WinME udfra et rent forbrugersynspunkt.

#17: Man kan vel stadig få Select cd'erne oder?
Gravatar #21 - claushingebjerg
27. feb. 2004 14:11
#19
"Meen... hvis nu det kommer til at koste 1500 kr. eller sådan noget så har #16 helt ret. "

Hvorfor? Der er ikke købetvang! Jeg tvivler kraftigt på at MS fjerner supporten for XP inden Longhorn er godt kørende. "Reloaded" er en interim release. Køb den, hvis du har behov for det, ellers lad være.

De kan jo ikke "vride svampen" hvis brugerne ikke ønsker produktet. Det er bare god forretningslogik at lave et opdateret produkt inden næste "Major Release", når det ligger et par ude i fremtiden.
Gravatar #22 - McBain
27. feb. 2004 14:14
#15
Jeg skal ikke forny nogen licens. Men jeg skal da have en licens til hver PC jeg laver.

Og så findes der som #17 påpejer, ordninger til firmaer.
Gravatar #23 - AndersAndersson
27. feb. 2004 14:16
AD nævn ikke winME, det er sgu nok det værdste lort MS har lavet til dato!! damn..!!!
Gravatar #24 - AndersAndersson
27. feb. 2004 14:20
#17 "da en reinstallation af fx win2K kan ta' temmelig lang tid med den "oprindelige" version "
oprindelige?... kan ikke lige se hvor du vil hen?... snakker vi om en ikke service packed win2k cd?...

så skal jeg da lige åbne dine øjne, du slipstreamer din install cd til SP4!! TAT TAAAA, windows 2000 with service pack 4!! (ligger hele cd'en ind på en hd, slipstreamer den folder, og så brænder det ud igen)
Gravatar #25 - Redhack
27. feb. 2004 14:21
#21 Det har da SLET ikke noget med købstvang at gøre.. Det er der ingen af os som har sagt på nær dig.. Jeg tror godt de kan slippe afsted med at sælge det nye OS til flere penge end det "gamle" OS da mange folk ikke aner noget om hvad de køber.
Min mor ved f.eks slet ikke at der noget der hedder Servicepacks... Hun køber da bare det nyeste og bedste OS.
Hvis man står i en butik og skal vælge mellem et OS som er fyldt med sikkerhedshuller eller et nyt OS som er HELT "up to date" så ville de fleste da vælge de sikre.
Gravatar #26 - Viperaberus
27. feb. 2004 14:27
#24 Ja det var en non-SP version :D
Hvis den skal opdateres til nyeste er det sgu noget der ta'r sin tid! I denne situation er det sgu rart med nogle SP medier!

Men nu sker der jo også lidt andre ting rundt omkring i Windows mellem hver "minor" release, som SP'erne ikke har med (Prisen er sgu nok det samme hvis man ta'r arbejdstiden med i regnestykket???)
Gravatar #27 - AndersAndersson
27. feb. 2004 14:31
#26 at slipstreame en cd tager ingentid! og de "FÅ" hotfixes der er efter SP4 dem klare vores SUS server!

vi snakker jo virksomheder nu jo. alle med respekt for sig selv har en SUS server, hvor serverene gennem GPO'er for oplysninger om hvor den skal hente fra! så det er sgu ikke noget problem!

jeg ved så ikke om man kan slipstreame hotfixes over i en installations cd, det kan man nok ikke...
Gravatar #28 - Viperaberus
27. feb. 2004 14:40
#27 "alle med respekt for sig selv har en SUS server"
NOOT
Der er bl.a. noget der hedder Novell Netware! (SUS kræver en Windows Server)
Jeg vil ikke gå ind på dabatten om Novell eller Windows Server er bedst (Det ender blot med en stor Flamewar)
Gravatar #29 - Smokey
27. feb. 2004 14:41
lol, "Hey den dér version i betalte 5.000 kr for var flydt med fejl så her får i lige en ny i værgso også kan betale 5.000 for"

yeah right. Med det slogan/navn for de det næsten til at lyde som om det var med vilje de lavede lort i den første gang.
Gravatar #30 - AndersAndersson
27. feb. 2004 14:41
#28 ikke fra min side :)

men så fra windows update, den ene eller anden vej :) det tager lige så lidt tid!

nej der har du ret :) ikke i et novell miljø!
Gravatar #31 - reaper.dk
27. feb. 2004 15:10
#9
Ha ha, hvis kommer til at hedde Revolutions, så må vi håbe at den ikke bliver ligeså ringe som filmen...
Gravatar #32 - sguft
27. feb. 2004 15:11
#29: Nu er der jo som flere har nævnt ingen tvang og du kan formentlig opdatere dig til de features gratis over nettet alligevel hvis du har en normal XP. (SP2 og Media Player 10 f.eks.)

Men skal du alligevel ud og købe en XP udgave fordi du f.eks. har lyst til at opgradere fra en WinNT/2k licens, så kan man vel lige så godt købe en udgave der indeholder alt det nyeste. Så den erstatter formentlig bare den oprindelige XP udgave.
Gravatar #33 - Mr.DNA
27. feb. 2004 15:31
Gad vide om det bliver som win95->win98 eller win98->winME.

Kommer det mon både som 64-bit og 32-bit.
Gravatar #34 - Gruesome
27. feb. 2004 15:50
Som det vidst er blevet nævnt et par gange, så er det et kodenavn, men det betyder ikke man kan lave lidt sjov med det. Se fx disse to google-fights :)

Fight no 1
Fight no 2
Gravatar #35 - Deternal
27. feb. 2004 16:37
#34: Tjeah sådan er der jo så meget:
http://googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=IBM&a...

#33: Det vil da være oplagt, da de dermed kan inkorporere de code-fixes de får lavet når de opdaterer til x86-64 alligevel.

#32: MS har ikke solgt 2k licenser i 1½-2 år. Så hvis man har downgraded til en 2k, kan man jo installere xp uden probs hvis man gerne vil have det ekstra bloat med.

#27: Nu er GPO'er og 2K AD ikke særligt venlige med segmenterede lans - og som vanligt er MS løsningen self: "opdatér til 2k3server" - men det er stadig en udemærket ide at køre SUS. I praksis vil den "An Intel X-86 or compatible P700-level processor, 512 megabytes (MB) of RAM, and 6 gigabytes (GB) of available hard-disk space." vil snildt kunne spare sig selv ind alene v. ikke at skulle update.

Der er så mange andre systemer der er "bigger, better, bad'er" - hvis man har penge nok er TNG UniCenter f.eks. ret nice :P

Mht. SP's kan der være tilfælde hvor man er nødt til at installere med SP1, installere pgm., update pgm, installere sp2, update pgm, installere sp3., update pgm. installere sp4 (hvilket er en udemærket grund til at bruge images :D).
Gravatar #36 - Donkanut
27. feb. 2004 17:02
K.... Der er pænt mange der flamer over at MS nu udgiver en ny Windows (Reloadet(/d). Lad nu være med det... Hvis jeg nu stor og havde en win2k og ville opgradere, hvilken version mon jeg så ville vælge? XP-old/XP-reloaded? Hmmm.. Does seem like it takes a rocket scientist to figure this one out... Hvis jeg havde en XP-old i forvejen, så ville jeg nok ikke betænke mig ret meget på det. Det samme som dem der ikke har forstand på det. Det tænker også bare: Hmmm, min computer kører da fint nok... Jeg har ikke brug for windows XP(old/reloaded) De er da fucking ligeglade så længe det virker... Så lad nu være med at køre på "Jeg så noget MS - jeg må flame" fuck alle der flamer bare for at flame... De fylder det her sted med for meget lort...
just my 5 Cents...
Gravatar #37 - Acro
27. feb. 2004 17:15
#20 Deternal:
Sikkerhedsopdateringer er alt andet end ubrugelige. Hvor meget var det, at det kostede at opgradere sin Windows 98 til en Windows 98 SE - forudsat, at man havde en original licens?

#27 AndersAndersson:
Du er den eneste, der udelukkende snakker om erhverv, alle vi andre taler om fordelene ved at få denne CD ud i blandt den målgruppe, der ikke opdaterer deres operativsystem jævnligt.
Gravatar #38 - Raenil
27. feb. 2004 17:27
#35
Læg mærke til, at de krav som microsoft stiller til en SUS server kan håndtere 15000 klienter...
På arbejde har jeg stillet en gammel 500 mhz deskpro maskine op med 192 MB ram, Windows 2000 SP4 og SUS 1 SP1. Den kan snildt håndtere 40 maskiner.
Gravatar #39 - Deternal
27. feb. 2004 18:22
#36: ikke for noget men tror ikke du er kønnere end min kæreste, så jeg takker pænt nej tak....
"fuck alle der flamer bare for at flame"
Iøvrigt utroligt der altid kommer de her trolls mod folk der ikke jubler over alt MS gør.

#37: Afaik kunne du ikke købe Win98SE mediet alene, du kunne ej heller få det tilsendt fra MS. Og det var helt sikkert ulovligt at kopiere. Så man kan sige det kostede ikke noget, fordi enten var det ulovligt (og man plejer ikke at gøre opmærksom på ulovligheder) eller også gjorde man det ikke og så var det heller ikke ulovligt.

På samme måde var der ganske stor forskel på Win95 og Win95 OSR2.5 - den kunne man så kun få fat på som OEM (var ikke muligt at få den på andre måder, mm man havde en seriøs select enterprise agreement - mao. en 5k+ desktops).

Derudover var det selvfølgelig også WinME jeg brugte som eksempel - mao. mente jeg en interrim release man bør holde sig fra indtil longhorn hvis man altså har 2k eller xp.

De fleste fornuftige holdt sig da også til Win98 indtil 2k sp1-2 var ude.

#38: Var egentlig også mest for eksemplets skyld - vil dog tro den med diskpladsen er god nok - har da brugt en 3.5GB på min SUS server indtil videre (da+en updates). Iøvrigt så lad vær at fortælle min chef det - prøver at få memory upgrades på den konto heh :D
Gravatar #40 - sguft
27. feb. 2004 19:51
#35: "MS har ikke solgt 2k licenser i 1½-2 år. Så hvis man har downgraded til en 2k, kan man jo installere xp uden probs hvis man gerne vil have det ekstra bloat med."

Jeg snakkede om de folk/firmaer der sidder med en Win2k/NT og som overvejer at opgradere til XP. Ved ik helt hvor jeg nævnte noget om at købe 2k licenser, medmindre du misforstod et eller andet i mit indlæg.

Iøvrigt synes jeg faktisk det er så som så med bloat i XP .. eneste bloat ting jeg rigtig ser i forhold til 2k er LUNA (Teletubbi theme tingen), men den kan da heldigvis slås fra så det kommer til at se nogenlunde normalt ud.

Jeg kører med 2k på min laptop og XP på min workstation (med LUNA disabled) og der er egentlig ikke den store forskel på de 2 systemer .. det er dog rart XP kommer med en indbygget terminal services client, men derudover er det småting der adskiller de 2 udgaver. En ting jeg dog savner på min laptop er XP's support for trådløse netkort, det håndterer 2k desværre ikke helt så elegant, men igen småting og ikke noget man ikke kan fixe på anden vis.

Tror dog den her udgave af XP kan gå hen og blive interessant pga. den forbedrede sikkerhed allerede fra default install .. især positivt at firewallen er enabled som standard (og at den kommer i en konfigurerbar udgave).. der er ikke noget værrer end TDC kunder uden router koblet direkte på nettet med alle porte åbne udadtil, de er nok den mest udsatte målgruppe i DK.
Gravatar #41 - bitnissen
27. feb. 2004 22:42
#20, #29 osv
Er helt enig - jeg er også bange for at dette er endnu en ubruelig release. Omend mange siger "jamen man er da ikke tvunget til at købe", så ville jeg nu stadig foretrække at MS spildte alle deres ressurser på at lave ét ordentligt consumer-os i stedet for to. Jeg kan godt leve med min xp i et godt stykke tid endnu hvis bare der kommer en service-pakke engang imellem.

Men lad os nu se...
Gravatar #42 - McBain
27. feb. 2004 23:44
#41
Det er sq nok begrænset hvor mange ressourcer der bliver brugt på at udgive en opdateret version af XP... ikke ligefrem et projekt der strækker sig over flere år.

Jeg vil give Donkanut ret i #36.. ingen er tvunget til at købe en ny licens. Har man en XP, så kan den opdateres fra windows update. Skal man købe en ny, har man nu muligheden for at købe en XP der er fuldt opdateret, så diverse sikkerheds huller skulle være lukket.

It's that easy, it's that simple.

Hvorfor skal MS altid svines til? Jeg har intet mod andre OS, men jeg synes ikke folk whiner hver gang en eller anden linux distri bliver opdateret.
Gravatar #43 - Vasquez
28. feb. 2004 05:12
Jeg tror godt vi kan regne med at XP stadig sælges i massevis, så det virker da meget logisk at få en opdateret udgave med det samme (og med et andet navn, så man ved hvad man får, omend 'reloaded' måske ikke er så fikst). Det er da f.eks. meget almindeligt at bøger (specielt fagbøger) udkommer i nyere udgaver, efterhånden som fejl og mangler bliver opdaget og rettet - man behøver jo altså ikke begynde helt forfra hver gang. Hvor besværligt ville det f.eks. være at studere, hvis alle bøger kun fandtes i 1. udgave, og man så skulle ud og finde en lang række rettelser?
Gravatar #44 - dynamism
28. feb. 2004 09:06
For helvede, hvis folk bare GAD læse artiklen, i stedet for det lille resume der er her på siden, så vile man vide, at dette også bliver tilgængeligt som et opdateringsdownload. Gratis. Bare man har XP i forvejen.

Tag jer nu sammen.

Jeg ser nu at News har valgt at linke til en anden side end den jeg sendte ind. Her er mit link:

http://www.winnetmag.com/windowspaulthurrott/Artic...
Gravatar #45 - amokk
28. feb. 2004 12:02
Det må være en fuld admin som har rettet overskriften men overset at der nederst i nyheden står Reloadet stadig...

#33 læs de andres kommentarer inden du selv skriver....

#35 f.eks. Dell sælger da masser af PCer med win2k licens stadig... de fleste dog som mulighed i istedet for XP
Gravatar #46 - Odyssey
28. feb. 2004 16:10
#44: Som jeg har læst det fra andre kilder tror jeg ikke at selve *Revolutions* bliver tilgængeligt som download da det højst sansynligt kun bliver en samling opdateringer i en samlet pakke. Men alt er foreløbig spekulationer, ihvertfald hvis man skal tro WinBeta's site.

Og hvem helvede er det der nedprioriterer alle posts?
Gravatar #47 - benneburg
8. mar. 2004 07:02
det kan godt gå noget stækere !!!!!!
Gravatar #48 - benneburg
8. mar. 2004 07:02
først i år 2006 det kan godt komme i år
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login