mboost-dp1

Microsoft

Windows Live Messenger 9-oplysninger dukket op

- Via Ars Technica - , redigeret af Net_Srak

Windows Live Messenger er nået til den første betaversion af 8.5, men udviklingsholdet er også ved at arbejde på version 9. En liste over nye funktioner kun tiltænkt betatestere var kortvarigt oppe på hjemmesiden liveside.net, men blev hurtigt fjernet igen.

I v. 9 skulle det være muligt at:
– Logge på fra flere computere samtidigt.
– Tilføje personlige lydsignaturer.
– Tildele individuelle lyde for hver kontaktperson.
– Support for animerede GIF-billeder.
– Lægge klikbare links ind i din status-besked.
Yderligere skulle der være indbygget et SPAM-filter.

Ifølge ArsTechnica skulle Microsoft også være i gang med at udvikle et API til Windows Live Messenger.





Gå til bund
Gravatar #1 - rauhe
28. nov. 2007 08:29
det eneste nye jeg har oplevet der er sket i de seneste versioner, er at der er kommet flere reklamer og programmet er blevet tungere at køre. Men jeg bruger ikke messenger til andet end tekst beskeder...
Gravatar #2 - CyBeRDuDe
28. nov. 2007 08:30
#1 Tillykke til dig!... Du er en heldig man... Du har vundet 10 millioner kr. for din fantastiske kommentar...

(Og nej, min kommentar var ikke bedre ;) )....
Gravatar #3 - tomsommer
28. nov. 2007 08:32
Gad vide hvornår de laver så man kan ændre den E-mail adresse der er tilknyttet sin MSN konto/passport, det ville være væsentligt mere brugbart.
Gravatar #4 - Bobben
28. nov. 2007 08:34
Hvad er API?
Gravatar #5 - The_Real
28. nov. 2007 08:37
#4
Application Programming Interface

Med andre ord, en mulighed for at udviklere kan lave plugins/udvidelser til messenger
Gravatar #6 - Cyrack
28. nov. 2007 08:38
Bobben: spørg google, i det mindst brug to sekunder af dit liv på at undersøge inden du spørger.
</flame>

Nice at MS fortsætter på udviklingen af Messenger, og jeg må sige at Messenger + A-patch giver et rigtig godt resultat: Reklamer forsvinder, ikke alle mulige forstyrrende elementer (nudge, winks etc.) og et relativt simpelt interface.
MEN (for der er et men) hvorfor kan de ikke finde ud af at integrere den bedre med Vista? Knapperne er der, gloss-effekten er der, men ingen transperans, og man kan stadig ikke placere vinduerne helt oppe ved toppen af skærmen (pga. dere ældgamle løsningsmodel).
Gravatar #7 - TuxDK
28. nov. 2007 08:39
Hmm gad vide om disse ændringer også sker i MSN protokollen, eller det er helt fra software siden.

Bruger ikke selv MSN Live, bruger 3rd party software (*host*pidgin*host*), dog hvis jeg skal bruge noget er et MSN Messenger, som er en light weight version.

Jeg finder muligheden for at logge på, på flere maskiner interessant.
Gravatar #8 - aners
28. nov. 2007 08:40
#3

Hvad er fordelen i at ændre mailadressen? Det står dig jo frit for at oprette nyt passport, hvis du ændrer mailadressen, skal du jo alligevel meddele dette til dine kontaktpersoner.

#4
Et API er et interface stillet til rådighed for andre applikationer, således at disse kan kommunikere til den egentlige applikation. Det giver gode muligheder for at lave tillægsmoduler til applikationen også (altså primært interessant for udviklere). API er i øvrigt kort for "Application Programming Interface"
Gravatar #9 - TuxDK
28. nov. 2007 08:41
#8

Jeg tror lidt han vil ind på at man eventuelt kunne tilføje flere emails til sit passport, og bestemme hvilket der skulle vises som default. Eller noget i den stil.
Gravatar #10 - Staeren
28. nov. 2007 08:41
Kan godt se en ide i at kunne være logget på på flere computere på samme tid. Jeg har min stationære stående tændt derhjemme 24/7, og hvis der er nogen som skriver til mig imens jeg er på vej til arbejde, så bliver jeg logget af derhjemme = beskederne går tabt.

Kunne jeg derimod være logget på måde min arbejdscomputer og hjemmecomputer på samme tid, kunne jeg nok slippe for at miste beskeder i ny og næ, for det sker altså...

#8: Fordelen er da rimelig åbenlys... Du skal ikke tilføje alle dine gamle kontakter, hvilket kan være noget arbejde, når nu de alle sammen skal sige god for, at du må tilføje dem...
Gravatar #11 - bobsum
28. nov. 2007 08:44
Der findes allerede et API i den nuværende version, som gør det muligt at lave et add-in til messenger.

Mere info
Gravatar #12 - fidomuh
28. nov. 2007 08:45
#8

Ikke alle oensker at have hotmail.

Ja, du er velkommen til at proeve at oprette en ny bruger.. Hotmail only :)

#Topic

Gad vide hvornaar de fixer direkte overfoersler?
Gad vide om de laver en OS X eller linux version?

Jeg foretraekker ICQ eller Gtalk indtil da, det er helt sikkert..
Desvaerre bruger _ALLE_ MSN, selvom jeg ihaerdigt forsoeger at faa folk til at bruge noget andet..
Folk plejer dog at vaere ligeglade, ogsaa naar serverne paa magisk vis udelukker visse brugere, eller naar filtransfer ikke kan foregaa direkte fordi MS har besluttet at det maa man ikke.. Eller naar de ikke kan modtage links ...

Det jo nice ..
Gravatar #13 - p1x3l
28. nov. 2007 08:45
uhhh :D "Logge på fra flere computere samtidigt."
dejligt at ha ens msn konto hacked og være clueless !!!! og så med alle de fake sider der vil ha msn kontoer ....

men ud over har selv alle lyde slået fra i messenger så det de to næste på feature listen

så der animeret GiF havde råbt wee vis vi var i <1998 .... har længe irreteret mig at den kun viser første frame vis man bruger gif´s som avatar ....

og den sidste [Lægge klikbare links ind i din status-besked.] ... .avanceret ! eller men da nice nok
Gravatar #14 - sguft
28. nov. 2007 08:46
#7: Multilogon support må alt andet lige kræve en ændring, så vi ser nok en MSNP16.
Gravatar #15 - Wassini
28. nov. 2007 08:47
#8 Jeg har mange på min liste, hvor deres mailadresse ikke virker mere fordi de engang i tidernes morgen oprettede deres msn med f.eks. en hotmail konto, som i mellemtiden ikke benyttes mere.
Det er alt for besværligt at oprette en ny msn konto og få flyttet alle sine kontakter over. Derfor ville de være lettere, at kunne ændre mailen til ens rigtige.
Gravatar #16 - tbresson
28. nov. 2007 08:51
Version 8.5 har været final siden 6. november 2007 i følge BetaNews.com
Gravatar #17 - -N-
28. nov. 2007 08:59
Det bliver ok med et spamfilter, hvis det kan snuppe alle de lyde og underlige ting man får smidt i hovedet :-D

Jeg synes faktisk ikke at jeg har oplevet spam over msn, en af de positive ting ved at skifte fra icq i tidernes morgen.
Gravatar #18 - Odyssey
28. nov. 2007 09:01
#3, #8, #15: Man kan SAGTENS oprette et passport med en hvilken som helst IKKE-hotmail adresse!

#1: Patch din MSN med A-Patch, så kan du fjerne alle de funktioner du ikke ønsker (inkl. reklamer)

#16: Måske, men temmelig frustrerende at de ikke har lavet en dansk version.

#Topic: Animerede gif-billeder har været muligt længe.
Gravatar #19 - Staeren
28. nov. 2007 09:02
#12: Man skal da ikke have en Hotmail addresse for at lave en MSN konto... Hvad er det for en lodret LØGN at lukke ud? Du kan tydeligvis aldrig have prøvet, for der står ingen steder, at det er påkrævet. Kun at de tilbyder en gratis Hotmail, hvis man ikke har anden.

Jeg har masser af folk på min kontaktliste, om ikke lige bruger en hotmail til deres MSN konto...

#15: Hva f..... snakker du om?? Den hotmail jeg bruger til min MSN bliver da deaktiveret fra tid til anden, og min MSN har da ALDRIG holdt op med at virke af den grund... Så er det altså det pure opspind du kommer med der!

ARGH! @ Folk som ikke undersøger ting før de flamer...
Gravatar #20 - bubbi83
28. nov. 2007 09:02
#12 fidomuh

Man kan da allerede i dag, og har kunnet det i mange år, få MSN til andre e-mail konti.. jeg har en på en gammel ofir.dk mailkonto..

og jeg er vist tilhænger af den med at tilføje ekstra e-mail adresser.. for min gamle ofir.dk mailkonto er blevet lukket pga. for meget spam (hvilket siger mere om ofir.dk's måde at håndtere spam end mine muligheder for at begrænse det!)

Så folk kan ikke længere skrive til min mailadresse via MSN, hvilket jeg har fået at vide at flere har gjort, og som så bare har fået en fejl, fordi jeg ikke har modtaget den.
Gravatar #21 - Nasp
28. nov. 2007 09:04
For folk der ikke er klar over det, er det muligt at ændre ens login email til msn på http://account.live.com

Glæder mig til at se hvordan de laver løsningen til at man kan logge ind på flere forskellige maskiner, har manglet den meget, og har selv leget lidt med ideen.
Vil beskeden hoppe frem på alle maskiner? For derefter at lukke ned igen når man svarer på en anden?
Gravatar #22 - paradise_lost
28. nov. 2007 09:08
De må nu også godt gå tilbage så man IKKE behøver en hotmail adresse for at komme på msn, før kunne man bruge hvilken somhelst email adresse. Det kan man desværre ikke mere. For ms vil jo gerne have flere hotmail bruger og det er jo en god måde at få folk til at bruge hotmail, ved at tvinge dem!

Er ikke særlig vild med hotmail og bruger også en anden klient end den officelle (Trillian). Rart at kunne have alle sine imer åbent i et program :D
Gravatar #23 - mathiass
28. nov. 2007 09:10
- Support for animerede GIF-billeder.
Lad os feste som var det 1997!
Gravatar #24 - Windcape
28. nov. 2007 09:16
MSN bliver desværre dårligere og dårligere.

Jeg kører det udelukket for at folk kan skrive til mig. Ikke omvendt.

Hvornår får GTalk support for msn ? :(
Gravatar #25 - lakers
28. nov. 2007 09:17
18: Det er faktisk allerede muligt, og det har været i en måned. :S

Link Windows live Installer
Bare igennem en rigtig irriterende installer. Men jeg har det da.. :)
Gravatar #26 - steglich
28. nov. 2007 09:22
det lyder let som MSN Plus! der var en tillægspakke jeg havde for nogle år siden.. Den var bare fyldt med uønsket software sagt på en pæn måde
Gravatar #27 - ZeroCrash
28. nov. 2007 09:22
#22 når du siger MSN - snakker vi så Messenger eller Hotmail? Du kan stadig sagtens lave Messenger-login med @domain.tld istedet for @hotmail.com - men du kan ikke få en hotmail via @domain.tld medmindre du er på en hosted solution fra dem - hvilket jeg skal tilføje faktisk virker rimeligt godt.
Gravatar #28 - Cloud02
28. nov. 2007 09:23
Gad vide hvornår de implementerer notification når der er en bestemt der logger på.

#22
Du kan da sagtens bruge hvilken som helt e-mail til at associere med Windows Live ID ... tag ind på https://account.live.com/ og registrer en.
Gravatar #29 - ZeroCrash
28. nov. 2007 09:23
#28 - det er ikke DIREKTE muligt i Messenger - men med en patch kan du skam sagtens - ;) Mess.be
Gravatar #30 - bas
28. nov. 2007 09:27
Jamen det er jo fantastisk, Et API til messenger! Især når dette har været muligt med Messenger plus, der udkom i, hvad var det? 2001?!
Klikbare links, hvorfor? Med alle de msn-orme vi har set til på det sidste?


Tror sgu jeg bare holder mig til Adium ;)
Gravatar #31 - exert
28. nov. 2007 09:27
#19
Jeg tror lige du skal læse #15 en gang til inden du flamer ;). Han skriver ikke at MSN-kontoen ikke virker, men at mailen ikke virker. Det ville i sådan et tilfælde være rart at kunne skifte til en mail man faktisk benytter.
Gravatar #32 - paradise_lost
28. nov. 2007 09:29
#28 Okay okay, men prøv lige selv :D Så vidt jeg kan se så er det kun med @live og @hotmail man kan oprette, men måske er jeg blind???
Gravatar #33 - bas
28. nov. 2007 09:31
#12
Der findes jo faktisk en OS X msn client, den følger også med når man installerer M$ Office, men, den er godt nok rådden i forhold til adium :)
Gravatar #34 - fidomuh
28. nov. 2007 09:35
#19/20

Ah, my bad.. Tjekkede lige igen..

Sidst jeg skulle oprette et passport til min far ( er vel smaa 5-6 maaneder siden ) var det _IKKE_ muligt at oprette med andet end hotmail.

Der var reelt _IKKE_ noget andet at vaelge.
Du kunne indtaste dit username, men "@hotmail.com" var valgt for dig.

Saadan har det vaeret i laaang tid.

Jeg bruger selv ikke hotmail og har netop undret mig meget over at de lavede denne aendring.

Men altid rart at se de har fixet det nu saa :)

Du kan tydeligvis aldrig have prøvet, for der står ingen steder, at det er påkrævet. Kun at de tilbyder en gratis Hotmail, hvis man ikke har anden.


Du har tydeligvis kun proevet for meget laenge siden og saa for nylig.
For 6 maaneder siden var det netop kun hotmail du kunne bruge ;)

Jeg har masser af folk på min kontaktliste, om ikke lige bruger en hotmail til deres MSN konto...


Me 2 :)

Så er det altså det pure opspind du kommer med der!

ARGH! @ Folk som ikke undersøger ting før de flamer...


ARGH! @ folk som ikke laeser andres indlaeg foer de flamer ;)

( Men tak fordi du rettede mig ang. hotmail-only :) )

#33

JEg kan ogsaa sparke mig selv i kuglerne, det er heller ikke saerligt brugbart :P

Men har de opdateret klienten? Sidst jeg tjekkede var det version 6, som ikek kan noget som helst..

AdiumX er nice, ja ;)
Gravatar #35 - .dot
28. nov. 2007 09:38
#26 - Som du jo ikke er tvunget til at installere ;)
Gravatar #36 - Odyssey
28. nov. 2007 09:38
#32: JA DU ER BLIND!

TRYK HER

Use an e-mail address you already have
You can use any existing e-mail address from any e-mail provider when you create your credentials for Windows Live ID. Then you can use those credentials to sign in to any Windows Live ID site.


To access e-mail at www.hotmail.com, you must use an MSN or Hotmail e-mail address, or an address associated with an MSN Personal Address.


My god...

#25: Den ser ikke videre dansk ud ???
Gravatar #37 - Odyssey
28. nov. 2007 09:39
Så prøver vi lige igen...

TRYK HER
Gravatar #38 - Odyssey
28. nov. 2007 09:41
#34: Tvivlsomt. Hvorfor skulle de ændre det for en peride? Jeg har i MANGE år brugt mit eget login. Mon ikke bare du har klikket på det forkerte link for at oprette en hotmail konto som du også kunne bruge til msn??
Gravatar #39 - .dot
28. nov. 2007 09:41
#36 - Jo det er fint dansk - check din browser config
Gravatar #40 - bas
28. nov. 2007 09:42
#34
Korrekt, stadig V6 :) M$ ftl
Gravatar #41 - fidomuh
28. nov. 2007 09:44
#38

Fordi de godt kan lide at faa poelser i roeven?

JEg ved da ikke hvorfor MSN valgte at aendre det?

Jeg husker bare meget specifik at du ikke kunne vaelge andet.
Saa nej, jeg har ikke "klikket forkert" ..

Jeg har selv brugt min gmail ( og foer det min Telia Private ) mail til MSN siden tidernes morgen.
Gravatar #42 - paradise_lost
28. nov. 2007 09:45
#36 Okay du har ret, på den url kan man det. Men ikke på https://account.live.com !!!!
Gravatar #43 - mbw2001
28. nov. 2007 09:46
Må nu stadigvæk holde med #1.

Tamt argument at hvis man patcher med 3 parts software kan man fjerne alle de ting som aldrig skulle have været der i første omgang :/

MSN bliver mere og mere beregnet på 12 årige skolepiger. Giv mig en original basic addition uden animerede smileys og winks og reklamer og andet irriterende gøjl.

Stod det til mig brugte jeg ICQ eller andet protokol. Desværre har MSN 99% af min kontaktliste.
Gravatar #44 - tomsommer
28. nov. 2007 09:47
Hvis I nu læste efter, kunne i se jeg skrev "ændre" - dvs. hvis du registrere din MSN adresse med [email protected] og du fortryder det når du bliver 2 år ældre, kan du ikke ændre den e-mail der er påført din konto, så er du nød til at åbne en ny konto og re-add alle dine contacts.

Microsoft siger det ikke er muligt at ændre sin e-mail, men sjovt nok tilbyder de at man kan ændre den til en HOTMAIL adresse, hvis man ønsker.
Gravatar #45 - Net_Srak
28. nov. 2007 09:54
#44

Prøv den adresse der er nævnt under #36/37, eller her for den sags skyld. https://accountservices.passport.net/?lc=1030&...

Her kan man ændre på livet løs :)
Gravatar #46 - Acid_
28. nov. 2007 09:55
Msn + A-Patch + Messenger Plus = Den perfekte kombinering. Så kan folk sige så meget de vil. Men det er über at man ikke længere vil blive logget af msn når man logger på fra en anden computer. Det er også ret fedt at man kan tildele individuelle lyde for hver kontaktperson, forestil Jer at alle ens venner har en "<navn> har logget på", ligesom i Ventrilo og Teamspeak. Det er jo genialt.

Kører selv med 8.5 betaen, og vil bare lige sige at det er super fedt de fortsætter.
Gravatar #47 - fidomuh
28. nov. 2007 09:57
https://signup.live.com/newuserdl.aspx?mkt=da-dk&a...

Btw, dette er den "standarde" "opret ny live konto" side, man faar fra MSN klienten.

Der er stadig kun "live.dk" og "hotmail.com" at vaelge...
Saa det er nok fordi jeg valgte at bruge deres 'opret bruger' knap, hvilket saa maa vaere forkert af mig :P
Gravatar #48 - paradise_lost
28. nov. 2007 10:05
#47

Nemlig

Hvad vil hr og fru danmark gøre når de vil oprette en msn, de vil nok klikke på tilmeld dig

Og noget helt andet, fuck den tager lang tid om at blive installeret/hentet, +15 min på en p4 2.8 med 10mbit internet
Gravatar #49 - TriGGy
28. nov. 2007 10:06
#21:
Ja, det er muligt at ændre ens mail adresse, men da alle ens kontakter identificerer dig på din mail adresse, skal de alle tilføje dig på ny, før de kan se dig på deres liste.

Jeg prøvede det engang, da jeg også hører til dem der har oprettet med en gammel adresse da messenger i sin tid startede.
Men jeg fik hurtigt ændret den tilbage til den gamle adresse igen
Gravatar #50 - tomsommer
28. nov. 2007 10:14
#49:

Hvis du ændrer dit Windows Live ID, vises du muligvis som offline for dine Windows Live Messenger-kontaktpersoner, og dine kontaktpersoner vises muligvis som offline på din liste over kontaktpersoner, i op til 48 timer.


Jeg har ændret min nu, så må vi se.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login