mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
TommyH (1) skrev:Det har aldrig været svært at lave programmer til forskellige skærmopløsninger. Man kan jo bare skrive en linje kode som får screen width og screen height, og så nogle simple if statements.
en if statement til hver opløsning du har lyst til at understøtte..?
Hvad hvis brugeren har en opløsning du ikke har taget højde for..?
#4
Hvad tåger du om?
http://blog.gallusgames.com/xna/getting-a-list-of-...
Samme slags metode findes i alle game engines. Det du skriver vil også være latterligt eftersom en bruger kan oprette sine egne skærmopløsninger med de fleste grafikdrivere som fx NVidia og som så automatisk optræder inde i spillet.
Hvad tåger du om?
http://blog.gallusgames.com/xna/getting-a-list-of-...
Samme slags metode findes i alle game engines. Det du skriver vil også være latterligt eftersom en bruger kan oprette sine egne skærmopløsninger med de fleste grafikdrivere som fx NVidia og som så automatisk optræder inde i spillet.
Standard minimum resolution har været 1024x768 længe.
#1 : Jamen vi tegner da bare en UI til hver eneste mulige resolution og scaler og mover objekter så de lige passer helt optimalt med alle mulige resolutions.
Nå nej - det er ikke "bare" en linje kode...
#1 : Jamen vi tegner da bare en UI til hver eneste mulige resolution og scaler og mover objekter så de lige passer helt optimalt med alle mulige resolutions.
Nå nej - det er ikke "bare" en linje kode...
Nu ved jeg ikke, hvordan de har tænkt sig at skrive sine Metro-apps, men helt normale Win32-programmer og simple spil (i mit tilfælde altså) har ikke været svære at få til at understøtte flere opløsninger; HUD og komponenters placeringer skrives i forhold til 0 (venstre/oppe) eller screen_width/height (højre/nede), så de fint følger efter, når vinduet resizes.
#2 TommyH : At hardcode alle mulige opløsninger i en applikation er nok verdens dummeste ide efter år 2000.
Mere typisk en minimum width+height, og så ellers nogle dynamiske forhold "derop-af", med lidt conditions (if'er) til widescreen og andre forhold.
Og spil har dem heller ikke hardcoded, de spørger grafikkortet efter kompatible opløsninger og vælger en liste derudfra.
Fx. kører jeg ikke en eneste windows direkte på hardware, alle mine er virtuelle, typisk virtual box, og der river jeg bare vinduet ud i hvad opløsning jeg nu lige skal bruge ... held og lykke med at hardcode alle de mulige kombinationer over 1024x768 :)
Mere typisk en minimum width+height, og så ellers nogle dynamiske forhold "derop-af", med lidt conditions (if'er) til widescreen og andre forhold.
Og spil har dem heller ikke hardcoded, de spørger grafikkortet efter kompatible opløsninger og vælger en liste derudfra.
Fx. kører jeg ikke en eneste windows direkte på hardware, alle mine er virtuelle, typisk virtual box, og der river jeg bare vinduet ud i hvad opløsning jeg nu lige skal bruge ... held og lykke med at hardcode alle de mulige kombinationer over 1024x768 :)
I WPF (jeg går ud fra, at det samme gælder for WinRT) arbejder man som regel ikke direkte med pixels, men derimod med points, som oversættes til pixels ud fra maskinen DPI-indstilling.
Det Microsoft vil have udviklerne til at gøre, er derimod at sørge for, at folk med en opløsning på f.eks. 2560x1600 rent faktisk får noget ud af den opløsning.
Det er jo ikke fedt, at sidde med en opskaleret version af et program, der er lavet til at køre i 1024x768, når man har sådan en høj opløsning.
Det Microsoft vil have udviklerne til at gøre, er derimod at sørge for, at folk med en opløsning på f.eks. 2560x1600 rent faktisk får noget ud af den opløsning.
Det er jo ikke fedt, at sidde med en opskaleret version af et program, der er lavet til at køre i 1024x768, når man har sådan en høj opløsning.
dub (15) skrev:Nogen der ved hvordan Windows 8 håndtere flere skærme?
Metro-interfacet i Consumer Preview håndterer slet ikke flere skærme. Man må gå ud fra, at det er noget der ændrer sig, da de i deres seneste keynote - hvor Consumer Preview udkom - netop sagde, at man ved flere skærme, skulle have en mindst lige så god oplevelse, som ved én skærm.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.