mboost-dp1

Microsoft Corporation

Windows 8.1 frigives til oktober

- Via TechSpot -

Den meget ventede opdatering til Windows 8, hvor Microsoft blandt andet vil genindføre startknappen, er tidligere blevet oplyst at gå RTM i slutningen af denne måned. Nu forlyder det, at den vil blive tilgængelig for alle midt i oktober.

Den lange periode mellem RTM og endelig udgivelse giver ifølge Microsoft-ekspert Mary Jo Foley god mening. Ved at frigive opdateringen i midten af oktober, vil Microsoft holde ord, at den er ude inden et år efter udgivelsen af Windows 8.

Samtidigt er det opstarten til julesæsonen, hvor det forventes, at flere hardwareproducenter vil stå klar med nyt hardware, som vil komme med Windows 8.1.

Endeligt vil perioden gøre det muligt for Microsoft, at rette eventuelle sidste øjebliksfejl, som måtte blive opdaget af OEM’erne.





Gå til bund
Gravatar #51 - gramps
14. aug. 2013 16:43
Så længe jeg kan fjerne knappen igen gør det mig intet. I årevis har jeg ikke rigtig brugt knappen på skærmen, men har brugt knappen på tastaturet i stedet. Siden Windows 7 har det været hurtigere at trykke på Win-tasten og starte med at skrive programmets navn, i stedet for klikke på Start-knappen, Se hvor programmet nu lå henne, klikke på programmet (eller lede i All Programs hvis man var rigtig uheldigt). Dén arbejdsgang, kun at bruge tastaturet, er ikke ændret en tøddel i Windows 8 - udover at søgefunktionen er langt hurtigere.

#31
OS X har heller ikke, for alvor, prøvet nye ting af i lang tid. De forsøgte med (u)naturligt scroll, og Launchpad er da også ny - men der er en grund til at den nyeste version ikke hedder OS XI.
Gravatar #52 - Nåkja
14. aug. 2013 18:20
gramps (51) skrev:
Siden Windows 7 har det været hurtigere at trykke på Win-tasten og starte med at skrive programmets navn


Jeg låser i stedet de mest brugte programmer fast på processlinjen og tilføjer dem til starmenuen, med et tal først i navnet. Eks.:
1 - Visual studio
2 - Firefox
3 - Notepad
osv.

Så kan jeg bare klikke én gang på windows-tasten og derefter på tallet for at starte programmet. 2 klik, så har du startet et af de 10 mest brugte programmer.
Gravatar #53 - Slettet Bruger [4139087742]
14. aug. 2013 19:15
IT-ekspert Yvossen (49) skrev:
#48
Hvor er et chiclet tastatur idiotisk og hvorfor forpester det min Lenovo? Jeg synes da det fungere rigtigt fint.


Samme problematik som ved Start skærmen, Hvis det er noget man skal vænne sig til, så hader folk det.

Det tager kraftedme ikke lang tid at vænne sig til det nye tastatur.
Hvis der er noget Lenovo har gjort galt så er det at fjerne nogen knapper, udformningen virker fint.

Det må være trist at være så bundet op på rutiner og vaner, at selv de mindste ubetydelige ændringer kan fremkalde sådan en indædt had.

Men sådan nogen folk kender vi godt. Vi kalder dem larmene brugere, dem der altid skal finde noget at brokke sig over.
Gravatar #54 - Hubert
14. aug. 2013 19:39
#53. Så i stedet for at høre, hvad brugeren har problemer med, vælger du simpelthen at tale nedsættende om dem..?
Gravatar #55 - Slettet Bruger [3566652465]
14. aug. 2013 19:48
#54
Der er desværre nogen der bare ikke kan hjælpes og det eneste man får ud af at prøve på at hjælpe dem er at spilde sin tid.

Nogle folk er besværlige bare for at være besværlige.

Et eksempel fra en anden branche. Jeg arbejder som sagt på en tankstation. Jeg oplever kunder der tydeligvis kigger på et prisskilt for et produkt, tager produktet op til kassen og lader dig slå det ind på kassen. Når de så hører dig sige prisen højt, så himler de op over at det er for dyrt og højlydt går de ud af butikken uden at købe produktet.

Hvis du prøver at sige noget til kunden, kan du ende ud i en endeløs diskussion uden nogen form for nytte. Lidt som en newz-diskussion med terracide.
Gravatar #56 - Magten
14. aug. 2013 19:56
Hubert (54) skrev:
#53. Så i stedet for at høre, hvad brugeren har problemer med, vælger du simpelthen at tale nedsættende om dem..?
Der findes altså brugere der ikke er til at tilfredsstille. Dem hvor man kan gøre alt hvad man kan uden at det er godt.

Det er dem han snakker om. Ikke noget så simpelt som at spørge en bruger hvad der er galt.
Gravatar #57 - Hubert
14. aug. 2013 21:58
#55/56

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har oplevet den slags brugere. Mon det i virkeligheden ikke er et andet sted end brugeren problemet skal findes..? :p
Gravatar #58 - Slettet Bruger [3566652465]
14. aug. 2013 22:17
#57
Jeg har ikke rigtigt oplevet det i IT verdenen, men nu har jeg heller ikke megen professionel erfaring. Dog siger mine sidste 8½ år i service branchen at den type person er yderst hyppig. Han kan ikke hjælpes, han vil ikke hjælpes, han vil bare brokke sig. Det eneste fornuftige du kan gøre er at sige: "Ja, ja." til han går.
Gravatar #59 - Magten
15. aug. 2013 05:39
Hubert (57) skrev:
#55/56

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har oplevet den slags brugere. Mon det i virkeligheden ikke er et andet sted end brugeren problemet skal findes..? :p
Sjovt, det var lige præcis det svar jeg forventede fra dig :)

De findes ikke kun indenfor IT, de findes overalt. Mine 4 år i Føtex gav mig også fornøjelsen af den type kunder jævnligt.
Gravatar #60 - Slettet Bruger [4139087742]
15. aug. 2013 06:04
Vi sad til et møde igår (I en EFB SkyBox, woop woop), og diskuterede forløbet siden lock-down grundet sikkerheds hændelsen i moderselskabet i Januar.

Med til mødet var chefen som IT ligger under (QA) og han kunne lige forklare om en bruger der brokkede sig over de officielle udmeldinger vi have smidt ud på firmaet intranet.
Han var overbevist om at selvom udmeldingen havde været udformet som brugeren havde ønsket, så havde brugeren fundet et andet problem i teksten.

Det er det samme med den specifikke bruger, altid. Alle afdelinger har sådan en.
Her på sitet kalder vi dem ShamblerDK, Montago og Hubert ;-)
Gravatar #61 - Hubert
15. aug. 2013 06:09
Magten (59) skrev:
Sjovt, det var lige præcis det svar jeg forventede fra dig :)


Jeg er bestemt heller ikke overrasket over at du vil mene at det er brugeren der er problemet når de ikke vil se det lys du har set. :)


De findes ikke kun indenfor IT, de findes overalt. Mine 4 år i Føtex gav mig også fornøjelsen af den type kunder jævnligt.


Nu har jeg begrænset erfaring med slutbruger support men jeg har da mødt nogle brugere med nogle sære ideer. Jeg har dog ikke oplevet nogle der har brokket sig over ting der ikke burde have været anderledes.

Jeg betvivler ikke at der findes særtilfælde der ude men at påstå at alle der ikke kan se lyset i win8 er særtilfælde er en kende overdrevet.
Gravatar #62 - Hubert
15. aug. 2013 06:13
SlettetBruger (60) skrev:

Det er det samme med den specifikke bruger, altid. Alle afdelinger har sådan en.
Her på sitet kalder vi dem ShamblerDK, Montago og Hubert ;-)


Aha så fordi man kan forholde sig kritisk søger man altid problemet i stedet for løsningen? Jeg har fundet en løsning på seneste fejlskud fra ms. Det er vist nærmere folk som dig selv der har et problem med at vi er nogle der ikke har set lyset i et tablet os på en desktop...
Gravatar #63 - Magten
15. aug. 2013 06:21
Hubert (61) skrev:
Jeg er bestemt heller ikke overrasket over at du vil mene at det er brugeren der er problemet når de ikke vil se det lys du har set. :)
Det har intet med det at gøre. Men rart at se du er løbet tør for argumenter på et område du tydeligvis ikke ved særlig meget om, igen.

Hubert (61) skrev:
Nu har jeg begrænset erfaring med slutbruger support men jeg har da mødt nogle brugere med nogle sære ideer.
Måske du så skulle tage og lytte til dem der har erfaringen med dem.

Hubert (61) skrev:
Jeg har dog ikke oplevet nogle der har brokket sig over ting der ikke burde have været anderledes.
Password politik fx.

Hubert (61) skrev:
Jeg betvivler ikke at der findes særtilfælde der ude men at påstå at alle der ikke kan se lyset i win8 er særtilfælde er en kende overdrevet.
Det har jeg så aldrig påstået.
Gravatar #64 - Hubert
15. aug. 2013 06:29
Magten (63) skrev:
Det har intet med det at gøre. Men rart at se du er løbet tør for argumenter på et område du tydeligvis ikke ved særlig meget om, igen.


Løbet tør for argumenter; fordi jeg kører din linie..?

Måske du så skulle tage og lytte til dem der har erfaringen med dem.


Du bliver ikke pludselig expert på et område fordi du har haft et service job i føtex. Jeg bliver nødt til at vurdere det du skriver ud fra en række parametre.

Password politik fx.


De få steder jeg har hørt om tale om password politik har det for mig at se været berettiget. Jeg kan personligt ikke se megen grund til at skifte ad password hver 30. dag

Det har jeg så aldrig påstået.


Aha...
Gravatar #65 - Magten
15. aug. 2013 06:31
Hubert (64) skrev:
Du bliver ikke pludselig expert på et område fordi du har haft et service job i føtex. Jeg bliver nødt til at vurdere det du skriver ud fra en række parametre.
4 år med kundekontakt i Føtex og 8 år med slutbruger support. Jeg gætter på det er mere end din begrænsede erfaring med slutbrugere?

Jeg har iøvrigt ikke kaldt mig expert.

Hubert (64) skrev:
De få steder jeg har hørt om tale om password politik har det for mig at se været berettiget. Jeg kan personligt ikke se megen grund til at skifte ad password hver 30. dag
Hvem har snakket om hver 30. dag?
Gravatar #66 - Hubert
15. aug. 2013 06:56
Magten (65) skrev:
4 år med kundekontakt i Føtex og 8 år med slutbruger support. Jeg gætter på det er mere end din begrænsede erfaring med slutbrugere?


Meget mere. Det ændrer dog ikke på hvad jeg har oplevet. Min oplevelse er, at hvis man gider lytte til det sære sludder, der kommer ud af slutbrugerne, så kan man engang imellem fange noget brugbart.


Jeg har iøvrigt ikke kaldt mig expert.


Det ville ellers være en mindre arrogant indstilling end den du lægger for dagen ved at påstå at at din erfaring er mere værd end andres.

Hvem har snakket om hver 30. dag?


De brugere jeg har talt med, der har brokker sig over ting.
Gravatar #67 - Magten
15. aug. 2013 07:05
Hubert (66) skrev:
Meget mere. Det ændrer dog ikke på hvad jeg har oplevet.
Og så kan vi andre ikke have oplevet noget andet eller hvad?

Hubert (66) skrev:
Min oplevelse er, at hvis man gider lytte til det sære sludder, der kommer ud af slutbrugerne, så kan man engang imellem fange noget brugbart.
Enig. Men det ikke er altid :)

Hubert (66) skrev:
Det ville ellers være en mindre arrogant indstilling end den du lægger for dagen ved at påstå at at din erfaring er mere værd end andres.
Jeg fandt det bare sjovt at du var hurtig til at påpege det ikke er brugerne der er noget galt, på trods af at du har begrænset erfaring med dem.

Hubert (66) skrev:
De brugere jeg har talt med, der har brokker sig over ting.
Oh.. Jamen enig, hver 30. dag giver kun gener og gule lapper med passwords på.
Gravatar #68 - Montago.NET
15. aug. 2013 08:11
IT-ekspert Yvossen (49) skrev:
#48
Hvor er et chiclet tastatur idiotisk og hvorfor forpester det min Lenovo? Jeg synes da det fungere rigtigt fint.


T410: http://images.anandtech.com/galleries/620/lenovo-t...

T430: http://www.notebookreview.com/assets/65571.jpg

ud over at smadre layoutet og vælge dårligere knapper er der også en række ting de har fjernet:

Numpad – gone
SysRq – gone (apparently Fn+S does this)
ScrLk – gone! (apparently Fn+K does this)
NmLk – gone
Pause – gone (apparently Fn+P does this)
Break – gone! (apparently Fn+K does this)
Page Back – gone!
Page Forward – gone!
Context Menu (right-click) – gone! (apparently Shift+F10 does this)
PrtSc – moved to where context menu was
PgUp – moved to where Page Back was
PgDown – moved to where Page Forward was
Special Function (Fn+) keys have moved around:
- Windows Lock Fn+F2 -> Fn+F3
- Power settings (Fn+F3) – gone!
- Webcam – new on Fn+F6
- Mouse (Fn+F8) – gone
- Eject (Fn+F8) – gone
- Hibernate (Fn+F12) – gone!
- Contrast Up (Fn+Home) -> Fn+F9
- Contrast Down (Fn+End) -> Fn+F8
- Light (Fn+PgUp) -> Fn+Space
- Track Skip Back (Fn+Left Arrow) -> Fn+F10
- Track Skip Next (Fn+Right Arrow) -> Fn+F12
- Play/Pause (Fn+Down Arrow) -> Fn+F11
- Stop (Fn+Up Arrow) -> gone

There are also a lot fewer indicator lights:
Bluetooth – gone
WAN – gone
Caps lock – gone
Num lock – gone
Power indicator – gone
Battery indicator – only on outside of case
Mains indicator – gone
Sleep indicator – only on outside of case
Gravatar #69 - Hubert
15. aug. 2013 08:19
Magten (67) skrev:
Og så kan vi andre ikke have oplevet noget andet eller hvad?


Nu har jeg slået på tromme for at man godt kan have andre erfaringer.

Enig. Men det ikke er altid :)


Jeg har gode erfaringer med chockbehandling. Hvis man beder dem holde kæft et øjeblik hjælper det gerne.

Jeg fandt det bare sjovt at du var hurtig til at påpege det ikke er brugerne der er noget galt, på trods af at du har begrænset erfaring med dem.


Du skal måske lige læse hvad jeg skrev igen, du har tydeligvis ikke helt forstået det. Jeg opponerede imod at slutbrugeren automatisk skulle have skylden.

Oh.. Jamen enig, hver 30. dag giver kun gener og gule lapper med passwords på.


Jeg hører til den formentlig lille gruppe der ikke ser et problem i at passwords bliver skrevet ned såfremt man opdrager brugerne til at skrive passwordet ned på en fornuftig måde.
Gravatar #70 - Montago.NET
15. aug. 2013 08:30
#60

Jeg brokker mig altså kun over ting som ødelægger min hverdag..

Når Microsoft fucker kunderne ved at:
- Fjerne farver fra ikoner og brugerflader i VS 2012
- skider højt på 25 års UX undersøgelser
- Smide startmenuen ud i Windows
- Lave et dårligere søge resultat fra startmenuen
- lave unødigt om på ting
- Tvinge Metro ned i halsen på folk
- Fjerner farver fra Office
- Tvinger folk væk fra MSN Messenger til det dårligere Skype
- Ikke lytter til folks klager

Når Lenovo:
- Forringer kvaliteten af deres Thinkpads
- Skifter layout på et 20-25 år gammelt gennemtestet Keyboard design som kernekunderne er vandt til
- Vælger nye åndsvage knapper ingen har bedt dem om at putte i
- Ikke lytter til folks klager

(Folk som køber Lenovo har ikke købt en Lenovo for at få en Apple... FFS !... så havde de sku nok købt en Apple i stedet !)

Sagen er at min hverdag flyder lettere hvis jeg ikke hele tiden skal ændre min arbejdsgang - bare fordi en eller anden idiot i jakkesæt trænger til at sætte sit præg på et anerkendt brand...

ændringer fra noget godt til noget nyt bare fordi det er nyt, er noget som kan bringe mit pis i kog.
Gravatar #71 - Magten
15. aug. 2013 08:35
Montago (70) skrev:
Når Lenovo:
- Forringer kvaliteten af deres Thinkpads
- Skifter layout på et 20-25 år gammelt gennemtestet Keyboard design som kernekunderne er vandt til
- Vælger nye åndsvage knapper ingen har bedt dem om at putte i
- Ikke lytter til folks klager

1. Hvordan er kvaliteten forringet?
2. Smagssag - jeg kan langt bedre lige keyboardet på min T430s end min gamle T61i.
3. Hvilket knapper er det? o_O
4. Hvad får dig til at tro de ikke gør det?
Gravatar #72 - Montago.NET
15. aug. 2013 08:40
RIM (blackberry) troede de kunne fucke deres kernekunder ved at lave et produkt tættere på iPhone og Android ... og det gik ikke godt.

#71

læs kommentarene : http://blog.lenovo.com/products/why-you-should-giv...

Det jeg ikke forstår er: hvis du er så glad for tastaturet i din T430s .. hvorfor helvede har du så ikke købt en Apple ?... det er jo samme elendige layout ? og samme elendige knapper..

alle vi millioner af kernekunder hos Lenovo vil ikke have et Apple tastatur
Gravatar #73 - Nåkja
15. aug. 2013 08:45
Montago (72) skrev:
RIM (blackberry) troede de kunne fucke deres kernekunder ved at lave et produkt tættere på iPhone og Android ... og det gik ikke godt.

Hvor kom den fra?
http://aionofiris.files.wordpress.com/2011/12/ist2...
Gravatar #74 - Montago.NET
15. aug. 2013 08:49
478907111414718754684 (73) skrev:
Hvor kom den fra?


RIM's kernekunder er business-folks det glemte de, da de begyndte at lave consumer devices..

det samme er Micrsoft igang med

og det samme er Lenovo så også i gang med...

og nu vi er ved det.. Apple har de sidste 4 år syltet deres professionelle brugere : http://gizmodo.com/how-apple-is-changing-its-defin...
Gravatar #75 - Nåkja
15. aug. 2013 08:50
Montago (74) skrev:
RIM's kernekunder er business-folks det glemte de, da de begyndte at lave consumer devices..


RIM's kernekunder er businesskunder og almindelige mennesker. De lavede først om på deres telefoner, da businesskunderne valgte iPhonen som en mere attraktiv fritidstelefon. Deres salg tog et voldsomt dyk inden ændringen.

MS' problem er at de tror at et OS, der fungerer på en tablet også vil være godt på en desktop PC.
Gravatar #76 - Magten
15. aug. 2013 08:52
Montago (72) skrev:

læs kommentarene : http://blog.lenovo.com/products/why-you-should-giv...

Det jeg ikke forstår er: hvis du er så glad for tastaturet i din T430s .. hvorfor helvede har du så ikke købt en Apple ?... det er jo samme elendige layout ? og samme elendige knapper..

alle vi millioner af kernekunder hos Lenovo vil ikke have et Apple tastatur
Nu har jeg så faktisk en Macbook Pro privat såeh.. :)

Den ville dog ikke kunne opfylde mine krav til en arbejdsmaskine hvor Lenovo imo er langt foran alle andre.
Udover det er der altså rimelig væsentlige forskelle på Apples og Lenovos tastaturer...

Hvordan kan du iøvrigt snakke for millioner af mennesker?
Gravatar #77 - Nåkja
15. aug. 2013 08:53
Magten (76) skrev:
Den ville dog ikke kunne opfylde mine krav til en arbejdsmaskine hvor Lenovo imo er langt foran alle andre.


Nu bliver jeg lidt nysgerrig... på hvilken måde er Lenovo'en bedre?
Gravatar #78 - Magten
15. aug. 2013 09:01
478907111414718754684 (77) skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig... på hvilken måde er Lenovo'en bedre?
16 GB RAM var et krav, ligesom mulighed for mSATA og en ekstra harddisk istedet for cd-drev også stod højt på listen. 3G modem tæller også op.

Udover det så skulle jeg køre Windows 8/Server 2012 på den så tastatur layoutet ville være dumt. Og så mener jeg heller ikke Apples trackpad understøtter Windows 8 gestures, men det er jeg ikke sikker på.. Min gamle MBP fra 2009 gør ikke :)
Gravatar #79 - Slettet Bruger [3566652465]
15. aug. 2013 09:01
Montago (72) skrev:
Det jeg ikke forstår er: hvis du er så glad for tastaturet i din T430s .. hvorfor helvede har du så ikke købt en Apple ?... det er jo samme elendige layout ? og samme elendige knapper..


Jeg er glad for tastaturet i min X230, rigtig glad endda. Jeg købte ikke en Apple computer fordi jeg ville have en lille kompakt computer (12,5", 1,75kg m/ 44++) med mulighed for at udskifte batteri der samtidig og så havde mulighed for et stort batteri (Mit 44++ 9-cells batteri og senere slice batteri). Samtidig, så var docking mulighed en ret essentiel del af min beslutning idet jeg så afskaffede mig min stationære PC og dermed et helvede af synkronisering.

Bygge kvalitetsmæssigt er min Lenovo også fantastisk, der er mange små features som du ikke finder f.eks. i en Apple computer, bare en detalje som f.eks. dræn i tastaturet. Andre ting som den nemme måde at udskifte tastatur, drev osv. Overfladen på en Lenovo er fleksibel og blød, dog har den samtidig ingen fleks i chassis ved transport og løft hvilket medfølger færre skader på komponenter grundet at de bliver bøjet (problem hos f.eks. HP DV2000/6000/9000 serierne).

Ulig Apple maskiner, så er Lenovo en arbejdsmaskine med høj endurance (siger ikke at Apple ikke er det) men også med mulighed for nem og on-the-spot maintenence og reperation. Mange ting kan laves uden at snakke med producenten (MacBook Pro Retina!).

Der er mange grunde til at jeg valgte Lenovo i stedet for alle andre producenter og her er nogle af dem.

EDIT: Andre grunde, mulighed for meget RAM til virtuelle maskiner. SSD i mSATA, harddisk i bay. Og pris, prisen var ret essentiel. Jeg kunne få mit nuværende setup for 8700, noget tilsvarende ved MBP ville være 14k eller 17k med MBA, og de setups var stadig med noget lavere specs end min Lenovo.
Gravatar #80 - Nåkja
15. aug. 2013 09:05
Magten (78) skrev:
478907111414718754684 (77) skrev:
Nu bliver jeg lidt nysgerrig... på hvilken måde er Lenovo'en bedre?
16 GB RAM var et krav, ligesom mulighed for mSATA og en ekstra harddisk istedet for cd-drev også stod højt på listen. 3G modem tæller også op.

Udover det så skulle jeg køre Windows 8/Server 2012 på den så tastatur layoutet ville være dumt. Og så mener jeg heller ikke Apples trackpad understøtter Windows 8 gestures, men det er jeg ikke sikker på.. Min gamle MBP fra 2009 gør ikke :)

Ok, du har også nogle lidt specielle krav, IMO. Men det var interessant lige at høre, hvad der gjorde udslaget, tak.
Gravatar #81 - Hubert
15. aug. 2013 09:11
#79

Min oplevelse af bygge kvaliteten på lenovo er at det er gået den forkerte vej. I "gamle" dage da det var IBM der stod for maskinerne kunne man bruge argumentet om bygge kvalitet. Den kvalitet jeg har oplevet ved de sidste 2 lenovo laptops jeg har haft i hånden har været på acer niveau.
Gravatar #82 - Slettet Bruger [3566652465]
15. aug. 2013 09:12
#81
Definér "Acer kvalitet".
Gravatar #83 - Hubert
15. aug. 2013 09:14
Acer er mig bekendt ikke kendt for at levere kvalitetssprodukter. Det enste plus ved en lenovo maskine er metal hængslerne. Ud over det kunne man lige så godt købe en billigere acer maskine.
Gravatar #84 - Slettet Bruger [3566652465]
15. aug. 2013 09:15
#83
Hvad er det der er gået i stykker for dig? Nysgerrig fordi jeg gerne vil se hvad jeg har at se frem til. :)

EDIT: Det ændre dog ikke på de mange andre kriterier som min Lenovo opfylder som f.eks. en Acer heller ikke ville.
Gravatar #85 - Hubert
15. aug. 2013 09:22
IT-ekspert Yvossen (84) skrev:
#83
Hvad er det der er gået i stykker for dig? Nysgerrig fordi jeg gerne vil se hvad jeg har at se frem til. :)

EDIT: Det ændre dog ikke på de mange andre kriterier som min Lenovo opfylder som f.eks. en Acer heller ikke ville.


Ting behøver ikke gå i stykker. Hvis du har haft en IBM thinkpad i hånden ved du hvad jeg mener med at byggekvaliteten er faldet.
Gravatar #86 - Montago.NET
15. aug. 2013 09:23
Thinkpad L-serien burde aldrig have heddet Thinkpad...

plastik med plastik..

æv
Gravatar #87 - Slettet Bruger [3566652465]
15. aug. 2013 09:29
#85
Fint nok. Jeg kan så fortælle dig at min Lenovo virker af en del højere kvalitet end de Acer computere jeg har været i kontakt med på det seneste.

Jeg vil sige af følelse og sammensætning virker den af højere kvalitet end de fleste consumer-grade bærbare.

Det kan godt være at kvaliteten er faldet sammenlignet med ældre Lenovo'er, men jeg vil sige at kvaliteten er stadig over en god del consumer-grade laptops.
Gravatar #88 - Hubert
15. aug. 2013 09:34
IT-ekspert Yvossen (87) skrev:
Det kan godt være at kvaliteten er faldet sammenlignet med ældre Lenovo'er, men jeg vil sige at kvaliteten er stadig over en god del consumer-grade laptops.


Ikke lenovoer... Der er en grund til at de kan sælge thinkpads til en væsetlig lavere pris nu end IBM gjorde.
Gravatar #89 - Nåkja
15. aug. 2013 09:40
1½ kg mindre titan burde skære lidt af prisen.
Gravatar #90 - Slettet Bruger [4139087742]
15. aug. 2013 09:46
Sidder selv med en L412. Det er den bedste.

Just kidding, jeg kunne ikke drømme om at tage den ud af dokken, det giver mig lyst til at gå hjem.

Tastaturet buer, skidtet knirker, den er tung og grim, skærmen er elendig.

og så er det en 1. gen i3 >_< det er min firmaudstedte bærbar.

L serien fra generationerne efter er lidt bedre, uden at have personlig erfaring med dem, men bare dét at designer er anderledes er nok til at kunne kvalificere sig til en 'bedre' titel.
Lx20 og opefter ligner T serien.

Men komponenterne er selvfølgelig fortsat skrabede.

Hvis man er ude i at skulle investere i en billig Thinkpad, så kig på i-udgaverne af Tserien (T530i, T430i)

T Serie byggekvalitet med L serie komponenter (billigere netkort osv)
Gravatar #91 - Slettet Bruger [3566652465]
16. aug. 2013 16:08
Hubert (83) skrev:
Acer er mig bekendt ikke kendt for at levere kvalitetssprodukter. Det enste plus ved en lenovo maskine er metal hængslerne. Ud over det kunne man lige så godt købe en billigere acer maskine.


Hubert (85) skrev:
Ting behøver ikke gå i stykker. Hvis du har haft en IBM thinkpad i hånden ved du hvad jeg mener med at byggekvaliteten er faldet.


Min erfaring er ikke bare at Acer computere virker ringe af følelse, men også viser svagheder relativt kort tid efter køb (1-2 år). De brænder af, deres componenter giver op, kølesystemerne er underdimensioneret og larmer meget. Chassiset kan ses at de giver efter og bøjer når du løfter computeren. Så med mindre du mener at dine ThinkPads giver op, så ved jeg ikke om du kan sige at det er Acer-kvalitet. Hverken kølesystemet eller chassiset lever op til de udtalelser på min ThinkPad. Alt kalde de nye ThinkPads computere for Acer-kvalitet er en grov overdrivelse efter min mening. Jeg kan ikke rigtigt udtale mig om non-ThinkPad og jeg har ikke haft min ThinkPad i lang nok tid til at udtale mig om den giver op efter et eller 2 år, men absolut intet tyder på det. Overfladen på min ThinkPad virker som tynd plastik (hvilket det også er), men inden i er det er metal skelet, hvilket er mere end en Acer bærbar.
Gravatar #92 - Hubert
16. aug. 2013 18:44
Jeg har været heldig nok til at have en thinkpad fra IBM dagene og har haft et par lenovo thinkpads. Jeg kender ingen der mener byggekvalitetem er den samme. Det er nok sat noget på spidsen når jeg skriver at lenovoen er på Acer niveau men det føles sådan når man kommer fra en IBM thinkpad
Gravatar #93 - Slettet Bruger [3566652465]
16. aug. 2013 19:46
#92
Jeg tror gerne på dit udsagn om at IBM ThinkPad var af højere kvalitet end Lenovo ThinkPad, men jeg vil stadig påstå at de er langt over gennemsnits consumer-grade modellen i dag.
Gravatar #94 - Hubert
16. aug. 2013 20:00
IT-ekspert Yvossen (93) skrev:
#92
Jeg tror gerne på dit udsagn om at IBM ThinkPad var af højere kvalitet end Lenovo ThinkPad, men jeg vil stadig påstå at de er langt over gennemsnits consumer-grade modellen i dag.


Det siger nu heller ikke meget... Skulle jeg købe en laptop i dag ville jeg som altid gå efter en pro model. De der consumer modeller sutter jo maks løg
Gravatar #95 - Slettet Bruger [3566652465]
16. aug. 2013 20:16
Hubert (94) skrev:
De der consumer modeller sutter jo maks løg


Enig. Hvis du vil have lidt mere, så har jeg hørt at disse skulle være forholdsvis holdbare.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login