mboost-dp1

Forbrugerstyrelsen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Godt gået - den nye lov lyder lovende, og det er kun rigtigt at samme rettigheder kommer til at matche mobilmarkedet. De to er relateret - i den forstand at der er mange fællesnævnere.
#2 >
Men det er jo netop også langt mere gennemskueligt, end at du skal opsige 2 måneder i forvejen (kontra 1). Det handler ikke så meget om hvad der bliver billigst for forbrugerne, men mere om hvad der bliver nemmest at gennemskue.
#2 >
Men det er jo netop også langt mere gennemskueligt, end at du skal opsige 2 måneder i forvejen (kontra 1). Det handler ikke så meget om hvad der bliver billigst for forbrugerne, men mere om hvad der bliver nemmest at gennemskue.
Hele sagens kerne i denne artikel er, at Forbrugerombudsmanden kun har pålagt een udbyder i markedet at rette ind omkring bindingsperioderne - og det er sket tilbage i 2007.
Forbrugerombudsmanden accepterer dermed, at flere webhoteller opererer med ulovlige bindingsperioder. Det bortforklares med, at man ikke har ressourcer nok og at der er en ny lov på vej.
Men det gør ikke de ulovlige bindingsperioder mindre ulovlige! Og kunderne ender som sorteper, og bliver sendt ud i inkasso-helvede.
Forbrugerombudsmanden accepterer dermed, at flere webhoteller opererer med ulovlige bindingsperioder. Det bortforklares med, at man ikke har ressourcer nok og at der er en ny lov på vej.
Men det gør ikke de ulovlige bindingsperioder mindre ulovlige! Og kunderne ender som sorteper, og bliver sendt ud i inkasso-helvede.
Den første periode må man idag binde privatkunder i 12 mdr. Fra politisk side overvejes det pt. at ændre grænsen til 6 mdr i stedet for.
Men efterfølgende (dvs. fornyelser) må kunden hverken tvangsbindes i 6 eller 12 mdr, og derfor kan Forbrugerombudsmanden lige så godt komme ud af starthullerne med det samme...
Støtte-erklæringer er meget velkomne på SurfBloggen ;-)
Men efterfølgende (dvs. fornyelser) må kunden hverken tvangsbindes i 6 eller 12 mdr, og derfor kan Forbrugerombudsmanden lige så godt komme ud af starthullerne med det samme...
Støtte-erklæringer er meget velkomne på SurfBloggen ;-)
Tak for det. Jeg havde et fandens hyr med One.com sidste år og endte med at skulle betale et år mere for et webhotel jeg ikke skulle bruge. Det er selvfølgelig på sin vis min skyld at jeg ikke er klar over at man skal opsige TRE MÅNEDER inden fornyelsen finder sted, men ja ...
I øvrigt håber jeg at One.com også må træde i kræft :D HAHAHA
I øvrigt håber jeg at One.com også må træde i kræft :D HAHAHA
Jeg fik en mail fra One.com om at der var kort tid til at mit webhotel skulle fornyes, tror 14 dage, og jeg havde tænkt, at jeg ville sgu ikke forny, så jeg skrev til dem at jeg gerne ville sige det op, men det var ligesom lidt forsent, så nu sidder jeg med et webhotel jeg ikke bruger og som først bliver sagt op næste år i juli... ALLE TIDERS!! De er kun ude på at snyde sig til flere penge, virkelig sørgeligt :(
Okda (7) skrev:Tak for det. Jeg havde et fandens hyr med One.com sidste år og endte med at skulle betale et år mere for et webhotel jeg ikke skulle bruge. Det er selvfølgelig på sin vis min skyld at jeg ikke er klar over at man skal opsige TRE MÅNEDER inden fornyelsen finder sted, men ja ...
I øvrigt håber jeg at One.com også må træde i kræft :D HAHAHA
Havde næsten helt samme problem med Web10, der skal man opsige 1 md inden første år er omme, men problemet var at jeg fik brevet 14 dage før der skulle betales, så den frist var allerede overskredet, så kom til og betale for 1 år mere ..
Syntes også det er for dårligt at de andre ikke magger ret nu når der kom det udslag i surftown sagen .. håber virkeligt ikke at Web10 og de andre host jeg har laver samme nummer igen når de en gang skal opsiges ..
Altså ik fordi jeg syntes det er mange penge, men syntes stadigvæk det er dumt at jeg skal betale for et år mere nu når domainet ik en gang tilhører den server mere, det fik jeg nemli flyttet tidligere :S så betaler for en server uden domaine ..
Har selv haft min egen kamp med One.com, som jeg også stædigt vandt.
Hele fornøjeligheden kan læses her.
Hele fornøjeligheden kan læses her.
#11> Ifølge dit link oplyser din tidligere udbyder
'Det er fejlagtigt at tro at Viasat-dommen kan applikeres på xxx.xxx
serviceydelser.'
Vil i den forbindelse påpege, at Forbrugerombudsmanden netop henvidste til Viasat-dommen, da han sidste år anmodede Surftown om at tilrette forretningsbetingelserne omkring bindingsperioder!
'Det er fejlagtigt at tro at Viasat-dommen kan applikeres på xxx.xxx
serviceydelser.'
Vil i den forbindelse påpege, at Forbrugerombudsmanden netop henvidste til Viasat-dommen, da han sidste år anmodede Surftown om at tilrette forretningsbetingelserne omkring bindingsperioder!
Åhja, jeg er glad for Unoeuro - dengang jeg da havde et webhotel dér, nu har jeg blot DNS admin.
Hvis man ikke betaler bliver det nedlagt. That's it! Det kan alle da lige overskue...
Hvis man ikke betaler bliver det nedlagt. That's it! Det kan alle da lige overskue...
Alle bestillinger af webhoteller forudfaktureres for perioder á 12 måneder. Opsigelser af disse sker automatisk såfremt den betalte periode ikke forlænges af kunden. Forlængelse af perioder sker gennem kundens kontrolpanel og kan foretages til enhver tid, såfremt webhotellet ikke er slettet.
Jeg har advaret flere fra at bruge de meget billige webhoteller netop pga. deres forretnings metoder.
Som det mindste skal de sørge for at de selv administrerer deres DNS og ikke for oprettet domainet sammen med hotellet.
På den måde kan de nemmere skride fra hotellet og tage slåskampen bag scenen og slippe for at de tager sitet som gidsel.
Ironisk nok havde speednames noget lignende for deres domains at man kun kunne vælge at de ikke skulle fornys et et par måneder før. ellers blev de automatisk trukket fra ens visa. Nu kan man heldigvis markere dem som ikke skal opdateres.
(hvilket jeg har gjort på alle de domains jeg havde hos dem som jeg havde glemt at opsige) hurra nu skal jeg ikke betale for dem mere.
Som det mindste skal de sørge for at de selv administrerer deres DNS og ikke for oprettet domainet sammen med hotellet.
På den måde kan de nemmere skride fra hotellet og tage slåskampen bag scenen og slippe for at de tager sitet som gidsel.
Ironisk nok havde speednames noget lignende for deres domains at man kun kunne vælge at de ikke skulle fornys et et par måneder før. ellers blev de automatisk trukket fra ens visa. Nu kan man heldigvis markere dem som ikke skal opdateres.
(hvilket jeg har gjort på alle de domains jeg havde hos dem som jeg havde glemt at opsige) hurra nu skal jeg ikke betale for dem mere.
Samme gør www.Wannafind.dk
Jeg blev tvunget til at betale 980 kr for 1 års hosting som jeg slet ikke bruger eller har brug for.
Selv en skrivelse til dem med links og dokumentation omkring afgørelsen udløste blot et, det behøver vi ikke følge fra deres advokat.
Jeg blev tvunget til at betale 980 kr for 1 års hosting som jeg slet ikke bruger eller har brug for.
Selv en skrivelse til dem med links og dokumentation omkring afgørelsen udløste blot et, det behøver vi ikke følge fra deres advokat.
Trogdor (16) skrev:nå ja, den nemmeste måde at komme ud af kløerne af dem på, er at få en masse lovlig trafik på deres "ubegrænset trafik". Så skal i se dem finde en undskyldning for at opsige jer.
Der rammer du et andet ømt punkt i branchen. Og det er også et punkt hvor kunderne bliver sorteper.
Begrebet 'fri trafik' er et meget dansk fænomen. I resten af Europa opereres som regel med 'fast trafik'. I Sverige, hvor vi også er meget aktive er der generelt en udpræget modstand overfor 'fri trafik'.
Det var også en af bevæggrundene for at vi i maj måned gik vi over til faste trafikgrænser i Danmark. Samtidig har vi ændret vores procedurer omkring 'ressourceforbrug'.
Hvor vi tidligere lukkede kunder med 'højt ressouceforbrug' analyserer vi idag årsagen, og kan i langt de fleste tilfælde løse problemet sammen med kunden - uden at suspendere webhotellet undervejs!
idet man har vurderet, at der ikke er ressourcer i styrelsen til selv at løfte opgaven.
Ja, det er hvad vi får ud af at lade regeringen sylte det offentlige for ressourcer.
Nu kender jeg ikke særlig meget til Forbrugerstyrelsen, men det lyder præcis som min egen arbejdsplads, Sundhedsstyrelsen.
De har simpelthen ikke ressourcer til at klare de opgaver som de skal, og det er pisse frustrerende som medarbejder. Dét + latterlig ledelse og dårlig løn betyder at de gode medarbejdere før eller siden finder sig noget andet at lave..
Det offentlige rådner op indefra...
Jeg stoler heller ikke særlig meget på politikernes evne til at lave fornuftige love, det har bare været en kavalakade af half-baked fail de sidste mange år.
Hvordan forhindrer denne lov, at jeg som webhost bare venter med at sende regningen til efter tidsfristen er udløbet? Der er jo ingen forskel, udover at nu kan de kun snyde kunderne for ½ år...
Jeg har været hos Surftown, og har anbefalet mange at være der også. Jeg blev selv smidt af pga. "for ressourcekrævende", og siden blev lukket og det værste er at jeg mistede min database på et projekt jeg havde lagt de første mange mange mange timer i at udvikle. Jaja, idiot ikke at have backup, men surftown var fløjtende ligeglade. Derudover mistede jeg et elsket domæne, som desværre nåede at blive slettet pga. manglende betaling før jeg fik svar fra supporten "Er du da kunde hos os? Jeg kan ikke se dig i systemet" - Farvel domæne, som nu er opkøbt af en anden selvfølgelig. Jeg så aldrig regningen for dette.
Vil tro jeg har haft 10-15 personer som har oprettet sig hos Surftown pga. mig, og af dem er der ikke mange tilbage... en del er flyttet med mig videre til Gigahost, som skønt de har en åndsvag støtte lagt hos dotDK er super stabile, venlige og så til 240 kroner om året (som er en ren foræringspris).
Min lille historie her er i øvrigt for omtrent 3 år siden, så tingene kan vel have ændret sig. Det håber jeg satme, for er der noget jeg savner:
- Kontrolpanelet
- Kundeservicen (da jeg stadig var i systemet!!)
- Servernes drift, hastighed og stabilitet...
Dertil må jeg jo sige THUMBS UP for at have lanceret en fast mængde trafik om måneden, som vist er rigeligt til de fleste. Og dejligt at se at man nu kan have alle de databaser som der kan være.
Det kunne være grunde nok til at hive mig tilbage i armene på surftown, skønt jeg egentlig har fordømt dem siden jeg røg af selv.
Men fornuftige ændringer, det er noget der kan bruges til noget.
Dog kan jeg ikke se hvad det koster hvis jeg bruger 75 gb trafik - eller er jeg blot blind?
Nå, det blev en lidt surftown relateret post.
Lidt mere on topic er jeg ligeglad med om jeg skal være bundet i 6 måneder eller 12 måneder. Når beløbene er så små som de er, kan jeg skride for minimal omkostning og opsige det. Opsigelsestiden så jeg dog gerne var en måned, men den har gigahost simpelt: Betal eller bliv lukket... skønt. :)
Vil tro jeg har haft 10-15 personer som har oprettet sig hos Surftown pga. mig, og af dem er der ikke mange tilbage... en del er flyttet med mig videre til Gigahost, som skønt de har en åndsvag støtte lagt hos dotDK er super stabile, venlige og så til 240 kroner om året (som er en ren foræringspris).
Min lille historie her er i øvrigt for omtrent 3 år siden, så tingene kan vel have ændret sig. Det håber jeg satme, for er der noget jeg savner:
- Kontrolpanelet
- Kundeservicen (da jeg stadig var i systemet!!)
- Servernes drift, hastighed og stabilitet...
Dertil må jeg jo sige THUMBS UP for at have lanceret en fast mængde trafik om måneden, som vist er rigeligt til de fleste. Og dejligt at se at man nu kan have alle de databaser som der kan være.
Det kunne være grunde nok til at hive mig tilbage i armene på surftown, skønt jeg egentlig har fordømt dem siden jeg røg af selv.
Men fornuftige ændringer, det er noget der kan bruges til noget.
Dog kan jeg ikke se hvad det koster hvis jeg bruger 75 gb trafik - eller er jeg blot blind?
Nå, det blev en lidt surftown relateret post.
Lidt mere on topic er jeg ligeglad med om jeg skal være bundet i 6 måneder eller 12 måneder. Når beløbene er så små som de er, kan jeg skride for minimal omkostning og opsige det. Opsigelsestiden så jeg dog gerne var en måned, men den har gigahost simpelt: Betal eller bliv lukket... skønt. :)
#19> Vi har gjort op med den gamle cowboy-tilgang, og har taget de 'kundevenlige briller' på. Det bekræftes også af de mange seneste indlæg på trustpilot.dk
Mht. ekstra forbrug af trafik, så bliver du hverken efterfaktureret eller lukket - men bruger du konsekvent mere trafik end abonnementets grænse. så kontakter vi dig med henblik på en opgradering til et abonnement med højere trafikgrænse.
Mht. til at du blev smidt af pga. "for ressourcekrævende", så er det også fortid - se iøvrigt min omtale i #17.
Du skal være meget velkommen tilbage i det nye Surftown 2.0 - send mig evt. en mail på tf(a)surftown.com, så får du en skarp pris ;-)
Mht. ekstra forbrug af trafik, så bliver du hverken efterfaktureret eller lukket - men bruger du konsekvent mere trafik end abonnementets grænse. så kontakter vi dig med henblik på en opgradering til et abonnement med højere trafikgrænse.
Mht. til at du blev smidt af pga. "for ressourcekrævende", så er det også fortid - se iøvrigt min omtale i #17.
Du skal være meget velkommen tilbage i det nye Surftown 2.0 - send mig evt. en mail på tf(a)surftown.com, så får du en skarp pris ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.