mboost-dp1

No Thumbnail

Virksomheder dropper Second Life

- Via Politiken - , redigeret af Net_Srak

Second Life var indtil for få måneder siden et must for virksomheder, der ville være med på noderne. Nu ser det dog ud til at interessen for den virtuelle verden er falmende. Samtidig falder mængden af aktive brugere i Second Life.

På virksomhederne DELL og Sun Microsystems’ virtuelle områder i Second Life sker der ikke noget. DELL ligger øde hen og Sun Microsystems har ingen begivenheder på kalenderen.

Hotelkæden Starwood Hotels & Resorts Worldwide har helt valgt at droppe deres tilstedeværelse og forære deres virtuelle områder til godtgørende formål.

En analyse fra Forrester Research viser, at på trods af et påstået antal brugere på 8 millioner, så er der ikke mere end 30-40.000 aktive brugere på de mest travle tidspunkter.





Gå til bund
Gravatar #1 - Adrian
17. jul. 2007 07:23
Tiden var nok ikke helt moden til den skags flytning fra 1. life til 2. life
Gravatar #2 - chult
17. jul. 2007 07:23
YES FUCKING FINALLY! Screw Second Life
Gravatar #3 - m!
17. jul. 2007 07:24
Sku på tide..
Gravatar #4 - kinaholm
17. jul. 2007 07:32
Jeg har været derinde, og de undrede mig også virkelig over hvorfor der var SÅ meget buzz omkring det, når man tænker på grafikniveauet osv.
Det er dog en smule synd for de virksomheder der tog det til sig og investerede masser af penge i det - samtidig synes jeg egentlig også de kan lære det, jeg var skeptisk lige fra starten, som mange andre.
Gravatar #5 - fidomuh
17. jul. 2007 07:43
"Second Life var indtil for få måneder siden, et must for virksomheder der ville være med på noderne."

Har folk taget crack inden de skrev det her?

Nej, det var ikke et "must"..
Tbh kender jeg ingen serioes virksomhed som bare ville overveje Second Life..
Gravatar #6 - Pong
17. jul. 2007 07:49
#5
er DELL og Sun ikke rimelig seriøse virksomheder ?

Men bortset fra det, jeg synes det er morsomt at for 2-3mnd siden snakkede folk ikke om andet og om hvor populært og fedt det var. Nu kommer det frem at det ikke er skide populært alligevel.
Har prøvet at installere det og 'spille' det i godt og vel 10min før jeg blev så vred på det at jeg blev nødt til at logge af. Har sjælædent oplevet noget så ringe designet i hele mit liv. Intet fungerer, det er grimt, kontrollen er elendig etc etc
Gravatar #7 - Ganin
17. jul. 2007 07:54
#6
Til folk som ikke har prøvet et rigtig MMO, men som alle MMO, så dør de efter et stykke tid, hvad der er uforståeligt, er hvordan seriøse virksomheder kunne hoppe på vognen... siger mere om deres kvalitet/PR afdeling.

8mill, næsten så populært som World of Warcraft... *host* *host* og man kunne ikke engang være Orc.
Gravatar #8 - Bundy
17. jul. 2007 08:14
Min arbejdsplads, som er en kulturinstitution, har også åbnet en afdeling i secondlife. Det skete fordi vi fik en ny og trendy PR- medarbejder som fik overbevist cherferne om at det var det hotteste hotte. Yes. Gæt hvor dødt der er nu?
Gravatar #9 - tadeusz
17. jul. 2007 08:25
Ja det kan nok ikke komme bag på en nørd med respekt for sig selv. Der var alt for meget arbejde fra spillers siden før du fik noget ud af den Anden Leif.

Fik den størreste griner da jeg kom itanke om den amerikaner der havde brugt en del (tror det var 250.000 $) på at købe en planet og udbygge den osv. med et discotek (ja online!)og der stod kun 3 spillere i en hal på størrelse med forum og "fyrede den af med noget grimt animation" Kan ikke se hvordan han nu skulle have en chance for at få nogen af pengene igen.
Gravatar #10 - b4@
17. jul. 2007 08:28
#8 jeg gad ikke være i hans sko nu!
Gravatar #11 - SpeLLTjeK
17. jul. 2007 08:47
#8
Haha, hvor nice. Men surprise surprise. Mage til hypet lort skal man da lede længe efter. Det er garanteret de samme folk som også mente, at urentable webservices gav god mening for kommercielle investorer i 2000.
Gravatar #12 - luuuuu
17. jul. 2007 08:51
1) ikke 8 millioner brugere men 8 millioner registrerede karakterer. der er forskel.

2) ikke 8 millioner spillende brugere men 8 millioner registrerede karakterer. der er igen forskel.

og 3) ikke 8 millioner betalende brugere men 8 millioner registrerede karakterer. der er - igen - stor forskel.


karakterer slettes ikke i second life og der skal ikke betales for dem. så det er jo intet under at de har fået skrabet så mange sammen i tidens løb.
Gravatar #13 - Kian
17. jul. 2007 09:10
Endelig. Jeg er sikker på at al den hype der har været omkring Second Life udelukkende er kommet fra dem der gerne vil ha flere ind - store firmaer mm.
Jeg har kun kendskab til en i min omgangskreds der har været der, til gengæld hører man fra tv og radio at firmaer synes det er åh-så-spændende - jeg erindre DR Nyhederne interview Danfoss og at Danfoss ville derind også - og flux tænkte jeg at det mere lød som et land tilspækket med reklamer end med essens. Jo - kigget forbi har man vel - men det er grimt og der er ingen online... som at gå i en spøgelsesby. Det var bare et spørgsmål om tid før SL faldt. Spil Myst Online istedet for - det er meget sjovere...
Gravatar #14 - fennec
17. jul. 2007 09:10
#9
Han var med i Tema Lørdag på DR2, da de havde online spil på programmet, og der havde han for længst tjent sine penge igen.

Men som så mange andre, kunne jeg heller ikke se, hvad der var fedt ved 2L. Det er jo bare en simulation af den virkelige verden, hvor de har bøjet et par naturlove. Fandme nej om jeg vil spilde min "virkelige" tid i en virtuel verden, som simulere den virkelige verden. Den kan jeg se hvis jeg går uden for min dør, og den er i højere opløsning :o)

WOW, EVE Online (og andre MMO) er i det mindste en helt fantasi verden, som ikke kan opleves i virkeligheden, og derfor noget man kun har adgang til via compen.
Gravatar #15 - myicq
17. jul. 2007 09:15
Jeg har også prøvet det, med samme nedslående resultat. SLOOW, og det mindede om noget der allerede kunne laves (og var lavet) på 8-bit computere.

Kommer til at tænke på Shubiduas sang: ".. nu er jeg kommet helt herop, hva fa'n gør jeg ent'lig her ?".

Der er faktisk ikke noget tommere end et tomt community, hvor 3 forfrosne sjæle ikke rigtigt ved hvad de skal der. Min "avatar" er en af de 8 mio døde sjæle.
Gravatar #16 - Nix
17. jul. 2007 09:16
#12 Uden at jeg dog er et hundrede procent sikker, men er det ikke noget om at man skal oprette en guldkonto hvis man skal have mere end en karakter, og at denne guldkonto koster penge?

#0 Ja, det er vel ikke den store overraskelse. Second Life er (var) et hype, som så mange andre går over. Tamagotchi var jo også Da Bomb en gang. Jeg prøvede Secind Life lige kort, for at bekræfte min formodning om at det var noget lort. Umiddelbart synes jeg at det er direkte fjollet at prøve at leve et "helt almindelig liv" i en virtuel verden - så kan man sgu da hellere gå ud og få lidt styr på sit virkelige liv i stedet. I WoW, Neverwinter Nights, Everquest o.l. har man måske også et virtuelt liv, men det er baseret på ting man ikke kan opleve i den virkelige verden, som at flække hovedskaller på dæmoner og orker.

I øvrig er Second Life ikke engang ret godt lavet, det var fyldt med bugs, og ligner noget der er produceret af 14 farveblinde chimpanser på syretrip. Og hvis de sigter efter at gøre det realistisk, er det nok ikke den smarteste idé at man kan flyve i bedste Supermand stil.
Gravatar #17 - bvoid
17. jul. 2007 09:25
Fik den størreste griner da jeg kom itanke om den amerikaner der havde brugt en del (tror det var 250.000 $) på at købe en planet og udbygge den osv. med et discotek (ja online!)og der stod kun 3 spillere i en hal på størrelse med forum og "fyrede den af med noget grimt animation" Kan ikke se hvordan han nu skulle have en chance for at få nogen af pengene igen.


Han spillede så Utopia Online og fik et bud på det dobbelte han havde givet lige efter han købte planeten. Han takkede nej, og har skam tjen de penge ind igen, som der før er sagt. Vil bare sige at det var Utopia IKKE second life.

Noget andet:
Det der facinerede mig ved SL er at man kan hive sine penge ud igen. Fx bygge en ting og sælge den for real money. Men det hjælper ikke når det er så grimt at se på, og dårligt at navigere i.
Gravatar #18 - mora
17. jul. 2007 10:07
#12 brugere slettes ikke nej, men hvis du vil eje jord/bygninger i second life skal du havde en betalende bruger.
Og skal du havde nok plads til at kunne køre noget seriøst, er det vel omkring 100-500$ om måneden i gebyr, udover den giga pris man må slippe for at købe jorden.

Men ja de fleste er nok gratis brugere, men dem der betaler, betaler også noget mere end i wow, ihvertfald dem der driver noget.
Gravatar #19 - EsbenB
17. jul. 2007 11:00
Det er vel ikke den store overraskelse at hypen omkring Second Life dør. Det har den gjort ved en hver nyskabende teknologi.

Second Life har fulgt Gartners Hype Cycle til punkt og prikke indtil videre. Vi bevæger os ned i imod skuffelsens dal, som en hver teknologi, nærmest uden undtagelser har været igennem, før den når plateau of productivity hvor vi vil se at Second life endnu en gang bliver et buzz word på alles læber.
Gravatar #20 - Modvig
17. jul. 2007 11:07
3xHurra! Lad s så ikke håbe på, at en patch i Second Life ikke finder sted, så folk begynder igen på grund af "levelcap increased and new dungeons" (WoW TBC)
Gravatar #21 - boyzen
17. jul. 2007 11:11
Second Life's død har hat at gøre med brugerbetaling, grim grafik eller besværlige menuer. Alt dette er set før i ting som alligevel har haft blivende success. Problemet er nok nærmere manglende regler og regulering, som har medført at næsten alle steder i SL er proppet med smagløs reklame for alverdens ligegyldige ting. Det ligner nærmest Vegas's strip på et seriøst syretrip. Kombineret med en udtalt mangel på indhold (som det er op til brugerne at levere), giver det nye brugere en ikke-oplevelse - og dem er der sådan set ikke den store mangel på, hverken virkeligt eller virtuelt.
Det eneste som fungerer og trives i SL er networking, og til det er SL en alt for grim (igen, ikke pga grafikken men pga brugernes "kreativitet") og klodset platform. Til det formål findes allerede langt bedre websites.
Gravatar #22 - Sbi
17. jul. 2007 11:12
#9 / 17 Spilleren NEVERDIE som købte en virtuel rumstation i spillet Entropia Universe (entropiauniverse.com) tjente sine 100.000 dollars ind på 8 måneder (og indtjeningen per måned er givetvis steget kraftigt siden da). Såfremt NEVERDIE valgte at sælge sin rumstation i dag, ville den givetvis indbringe mere end 400.000 dollars (lavt estimat).
Gravatar #23 - Taxwars
17. jul. 2007 11:51
Og af de 40000 aktive brugere er 30000 børn under 15, og resten perverse som dyrker sex med deres avatarer som ligner dyr *g*
Gravatar #24 - Spunkmeier
17. jul. 2007 12:02
Den dag Second Life-idéen erstattes af en ægte virtual reality-verden hvor man knap kan sanse forskel på first og second life, så bliver det måske noget værd ... indtil da formoder jeg at alle forsøg vil være døgnfluer som dog vil være naturlige skridt imod den ultimative virtuelle verden.
Gravatar #25 - apoltix
17. jul. 2007 12:53
endelig.. second life er da også noget lort
Gravatar #26 - tadeusz
17. jul. 2007 15:06
#14 og #22

Well han skal jo SÆLGE den først hvilket bliver RET svært nu, og jeg mener at huske at han ikke havde tjent de penge, kun når han så solgte den. Hvilket stadig for mig til at smile sjovt, men han har da æren for at være den "første" iverdens historien der gør det.
Gravatar #27 - Sbi
17. jul. 2007 15:14
#26 Nej, han modtager løbende indkomst fra skatter på rumstationen (jeg har hørt 10000 dollars om måneden for noget tid siden). Han forsørger pt. sin familie med indtægter fra stationen.
Mht. om det er svært at sælge stationen, så tror jeg faktisk at dette vil være ret let. Der er mange investorer, som kunne tænke sig gode landområder i Entropia Universe, hvilket handlen i spillet klart viser.
Gravatar #28 - Hack4Crack
17. jul. 2007 15:16
OMG!!! tror i virkelig at muligheden for at lave 2nd life på nettet er ovre?? troede det var noget der hørte år 2015 og 2020 til. Men lad os håbe at der kommer noget mere spændene og bedre grafisk til den tid så :D, hvis vi overlever 2012 apocalypsen
Gravatar #29 - Zombie Steve Jobs
17. jul. 2007 15:45
#28: "The book The Nostradamus Code speaks of a series of natural disasters caused by a comet (possibly as above) that will allow the third Antichrist to disperse his troops around the globe under the guise of aid in preparation for a possible nuclear war, although in the strictest sense it is unspecific as to nuclear war or some other natural or man caused destruction."

Det har sgu været i gang længe! Omg! Det er sandheden!

Nå ja, og udover det: Juhu rahh hvis jeg har hørt det sidste om 2end to no life
Gravatar #30 - JoeX2
17. jul. 2007 18:49
Min virksomhed har haft besøg af nogle dygtige konsulenter der ville hjælpe os med at få et område i 2.Life. Jeg har på fornæmmelsen at disse konsulenter både er grunden til at så mange virksomheder kommer på og også grunden til at 2.Life er blevet så populær i medierne.

Jeg har kunnet læse en del mere om 2.Life i dagsprassen end om fx iPhone, så der må have været nogen marketingsfolk der virkelig vidste hvad det gik ud på.

Jeg har tit undret mig over hvordan jeg kunne læse så meget og høre dem nævnt så meget i fjernsynet uden overhovedet at have mødt nogen der har prøvet at bruge systemet i mere end 5 minutter.

Egentlig tror jeg godt at et sådant stykke software kunne få succes, det skal bare gribes an på en helt anden måde. De skulle fx markedsfører produktet som det det er. (Efter min mening er det et reklamefinancieret 3D chat program, og ikke mere)
Gravatar #31 - Zombie Steve Jobs
17. jul. 2007 19:53
#30 hundeparken 3D
Gravatar #32 - knasknaz
18. jul. 2007 14:16
Det kan vel kaldes "Second Death" så! :)
Gravatar #33 - Alw
18. jul. 2007 14:18
det kalder jeg en glædelig nyhed, selv synes second life er spild af tid og især penge
Gravatar #34 - kilo77
18. jul. 2007 21:13
Så må vi håbe de har et Third Life klar. Der er jo kun ni at bruge af... :P

TBO er jeg målløs over at Second Life (aka Opasia v2) fik så megen omtale, som det trods alt gjorde :o
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login