mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Er det bare mig, eller er Microsoft kun 335 millioner værd, hvorimod IBM som er nummer tre er 331 millarder kroner værd?
Jeg tror vist jeg sælger mine Microsoft aktier og investerer i IBM i stedet ;o)
Jeg tror vist jeg sælger mine Microsoft aktier og investerer i IBM i stedet ;o)
Google på en 24. plads? Selv min mor og far som må være de sidste på jorden som interesserer sig for dette, ved hvad Google er, hvad den kan, og hvordan man bruger den.
Men lur mig om min far nogen sinde har drukket en Coca-Cola.
Men lur mig om min far nogen sinde har drukket en Coca-Cola.
Ja men han kender jo coca cola uanset om han har drukket coca cola eller ej. Undrer mig dog en smule over hvordan kvaliteten af en mærkevare udregnes i penge. Desuden undrer det mig også at microsoft skulle have samme værdi som f eks IBM der er mange gange større men ok hvad ved jeg.
nemt nok #3
Microsoft = windows, mest privatpersoner.
IBM = buisness, første computere, privat & erhverv.
IBM har ikke lavet så meget publicity de sidste par år, og den gang de gjorde var det hovedesageligt for deres laptops, eller f.eks. at de gik over til linux på AS/400 maskiner.
IBM tjener massere af penge, Microsoft er og bliver en rolling i forhold, og jeg griner stadigvæk af de folk som mener Microsoft er størrere fordi de er mere kendt.
Microsoft = windows, mest privatpersoner.
IBM = buisness, første computere, privat & erhverv.
IBM har ikke lavet så meget publicity de sidste par år, og den gang de gjorde var det hovedesageligt for deres laptops, eller f.eks. at de gik over til linux på AS/400 maskiner.
IBM tjener massere af penge, Microsoft er og bliver en rolling i forhold, og jeg griner stadigvæk af de folk som mener Microsoft er størrere fordi de er mere kendt.
#2 Zoptikeren har vist lavet en lille tyrk fejl der ;-) I artiklen er den god nok.
#4 IBM er ikke gået over til Linux på deres AS400 maskiner. De har lavet det sådan at du kan partitionere din AS400 og køre en eller flere partitioner med Linux eller OS/400 som du vil.
on topic: Jeg er i det hele tager lidt overrasket over at IBM, Intel og MS ligger så højt. Der findes jo mange mennesker i verden, som ikke bruger PC (mac brugere, mange ældre, fattige rundt omkring i verden, etc). Alle de mennesker kan jo stadig kende til Coca Cola, McDonalds, Burger King, Disney og andre.
Det kommer jo nok af den måde de beregner tallene på ;-)
#4 IBM er ikke gået over til Linux på deres AS400 maskiner. De har lavet det sådan at du kan partitionere din AS400 og køre en eller flere partitioner med Linux eller OS/400 som du vil.
on topic: Jeg er i det hele tager lidt overrasket over at IBM, Intel og MS ligger så højt. Der findes jo mange mennesker i verden, som ikke bruger PC (mac brugere, mange ældre, fattige rundt omkring i verden, etc). Alle de mennesker kan jo stadig kende til Coca Cola, McDonalds, Burger King, Disney og andre.
Det kommer jo nok af den måde de beregner tallene på ;-)
#2 Værdien af et varemærke er ikke kun beregnet ud fra hvormange der kender mærket. Værdien er i langt højere grad bestemt udfra hvor vigtigt mærket er for selskabet der ejer det.
Det er derfor Google stadig ligger lavet, men er i kraftig vækst. Det er først de seneste år at google markedsfører deres produkter igennem Google. Førhen var det ikke varemærket men teknologien bagved der blev lagt mest vægt på.
Omvendt er værdien af mærket Microsoft guld hver for Microsoft, Alle deres produkter bliver markedsført under brandet "Microsoft", og når de sælger produkter ligger firmaet vægt på at det er en del af "Microsoft familien".
Coca-cola er nok et endnu bedre eksempel en Microsoft. Deres Cola er efterhånden kopieret i uendeligheder alle læsedrik firmaer laver Colaer omemd ikke den samme opskrift, men det er ofte svært at smage en forskel. Derfor er det mærket "Coca-Cola" der sægler, påklistrer du et Coca-cola mærket er du garenteret en langt større omsætning samtidig med at du kan tage en højere pris.
Det er derfor Google stadig ligger lavet, men er i kraftig vækst. Det er først de seneste år at google markedsfører deres produkter igennem Google. Førhen var det ikke varemærket men teknologien bagved der blev lagt mest vægt på.
Omvendt er værdien af mærket Microsoft guld hver for Microsoft, Alle deres produkter bliver markedsført under brandet "Microsoft", og når de sælger produkter ligger firmaet vægt på at det er en del af "Microsoft familien".
Coca-cola er nok et endnu bedre eksempel en Microsoft. Deres Cola er efterhånden kopieret i uendeligheder alle læsedrik firmaer laver Colaer omemd ikke den samme opskrift, men det er ofte svært at smage en forskel. Derfor er det mærket "Coca-Cola" der sægler, påklistrer du et Coca-cola mærket er du garenteret en langt større omsætning samtidig med at du kan tage en højere pris.
Jeg synes stadig at listen er lidt sær. Den har ihvertfald en tendens til at placere mange amerikanske firmaer højt, synes jeg. F.eks. er jeg da ikke (kald mig bare idiot) helt sikker på hvad G.E. laver. Derudover undrer jeg mig over at mærker som f.eks. Nike, Apple, Ikea, adidas, Reuters, Levi's og ISÆR Nestle, ligger så lavt. Men som #9 jo sagde, så har det måske noget med den relative værdi af brandet at gøre, og ikke bare den absolutte!?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.