mboost-dp1

Flickr - skreuzer

Vær med til at teste Europas bredbånd

- Via SamKnows - , redigeret af Pernicious

SamKnows, som står bag det storstillede projekt, der skal teste den reelle hastighed på bredsbåndsforbindelserne i hele Europa, søger nu efter frivillige deltagere.

På firmaets hjemmeside kan interesserede tilmelde sig forsøgsgruppen, og hvis de bliver udtaget vil de få tilsendt en såkaldt Whitebox, som vil teste forbindelsen, når den ikke bliver brugt.

Ifølge selskabets hjemmeside vil boksen downloade omkring 3 GB om måneden og uploade 1 GB.

Samknows stiller dog visse krav. Blandt andet skal deltagerne være kunde hos en større ISP, det skal være en stabil forbindelse, og så er de heller ikke glade for testpersoner, som arbejder for den ISP, der skal overvåges.

Til gengæld lover de, at testpersonerne får adgang til alle resultaterne fra deres egen forbindelse.





Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [2961405581]
30. sep. 2011 09:49
Signed up!

60/60, ComX(nok ikke større ISP?) på Sydenergis fiber.
Gravatar #2 - Montago.NET
30. sep. 2011 09:52
hvorfor ikke bare opsamle benchmark data fra ITBorger.dk og Hastighedstest.tdc.dk osv.. ???

dertil virker det fjollet at man skal have noget hardware hjem og stå - skriv dog et program forhelvede, så ALLE kan være med.
Gravatar #3 - <3Thinkpads
30. sep. 2011 09:54
Signed up!

100/100 Bryggenet (via ComX).
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2961405581]
30. sep. 2011 09:54
#2 - hastighedstest.tdc.dk kan ikke klare hele min upload, hvorimod e.g. speedtest.net kan. Så, hvis de får min data fra begge, så vil undersøgelsen blive forkert.
Gravatar #5 - Mnemonic
30. sep. 2011 09:56
#2: Fordi de netop ikke stoler på udbydernes egne data - hvilket også er lidt naivt - Det er lidt ligesom at tro på at en bilproducents Km/l som de selv oplyser passer under alt andet end de ideelle forhold.

Desuden vil en HW box jo sikre ens måling alle steder - Noget der kan være svært ved SW.
Gravatar #6 - Tengu
30. sep. 2011 09:57
Signed up!

TDC smalbånd 10 mbit @ 4.5 mbit.
Gravatar #7 - myplacedk
30. sep. 2011 09:59
Øv, jeg må ikke sætte den til min ADSL. Det ville jeg ellers have gjort med glæde.

Så må jeg bare sætte den til fiberen.
Gravatar #8 - Hoej
30. sep. 2011 10:00
Vossen (4) skrev:
#2 - hastighedstest.tdc.dk kan ikke klare hele min upload, hvorimod e.g. speedtest.net kan. Så, hvis de får min data fra begge, så vil undersøgelsen blive forkert.


Ifølge mine målinger er speedtest.fullrate.dk den, som bedst kan følge med AAU's 1 Gbit forbindelse ud til min gruppes rum. TDC's hastighedstest er blandt de sløveste hastighedstests af dem, jeg har forsøgt mig med.

On topic, så er det her et fedt initiativ. Mine forældre sidder på TDC 20 Mbit som typisk kører 14-15 Mbit højest. SÅ meget TCP overhead er der jo heller ikke.
Gravatar #9 - Montago.NET
30. sep. 2011 10:02
Vossen (4) skrev:
#2 - hastighedstest.tdc.dk kan ikke klare hele min upload, hvorimod e.g. speedtest.net kan. Så, hvis de får min data fra begge, så vil undersøgelsen blive forkert.


Nej - men hvis du opsamler data fra alle disse test-sites, kan man kigge på IP'erne og finde frem til hurtigste resultat ligesom det langsomste..

Mnemonic (5) skrev:
#2: Fordi de netop ikke stoler på udbydernes egne data - hvilket også er lidt naivt - Det er lidt ligesom at tro på at en bilproducents Km/l som de selv oplyser passer under alt andet end de ideelle forhold.

Desuden vil en HW box jo sikre ens måling alle steder - Noget der kan være svært ved SW.


mon ikke en HW-box køre noget SW ??.. som ligeså godt kunne køre på en PC... ??
Gravatar #10 - Slettet Bruger [2961405581]
30. sep. 2011 10:07
#9 - Hvis de selv har valgt SW, så kan de jo have alle ens. Mors computer er sku' sløv og har svært ved at trække fuld load. Det handler om kontuinitet, det skal helst være så ens som muligt, men de kan jo ikke rigtigt bede folk om at sætte en ny router ind.
Gravatar #11 - Mnemonic
30. sep. 2011 10:07
Montago (9) skrev:
mon ikke en HW-box køre noget SW ??.. som ligeså godt kunne køre på en PC... ??

Jojo Smartass ;)

Og hvad så med Mac- og Linux brugere? Deres målinger skal ikke med?

See what I did there?

On topic: Det ville glæde mig hvid de danske ISPer fik et ordentligt los i bollerne for at oversælge deres "Op til ..." linier.

Fullrate har flere gange rykket min forbindelse "op" - men de har endnu ikke leveret den båndbredde de oprindeligt lovede. >:(
Gravatar #12 - Tengu
30. sep. 2011 10:20
Jeg håber lidt på, at der bliver indført en standard for, hvor meget tab der er 'acceptabelt'. Men det er nok mest relevant for xDSL'erne, de andre teknologier klarer sig jo flot, for det meste.

Mnemonic (11) skrev:
On topic: Det ville glæde mig hvid de danske ISPer fik et ordentligt los i bollerne for at oversælge deres "Op til ..." linier.

Fullrate har flere gange rykket min forbindelse "op" - men de har endnu ikke leveret den båndbredde de oprindeligt lovede. >:(
Gravatar #13 - Slettet Bruger [2961405581]
30. sep. 2011 10:23
Montago (9) skrev:
Nej - men hvis du opsamler data fra alle disse test-sites, kan man kigge på IP'erne og finde frem til hurtigste resultat ligesom det langsomste..


Så er der igen dynamiske IP'er. Ikke relevant for mig, men stadig.
Gravatar #14 - Hack4Crack
30. sep. 2011 10:50
min forbindelse kører sgu altid på fuld drøn, desværre kan jeg ikke deltage i dette formidable projekt :( :(
Gravatar #15 - Montago.NET
30. sep. 2011 11:06
&lt;3Thinkpads (3) skrev:
Signed up!

100/100 Bryggenet (via ComX).


ifølge TrustPilot skulle der hvad været nogle problemer med ComX ude på Bryggen... er det noget du kender til ?

Gravatar #16 - Unbound
30. sep. 2011 11:15
Uanset hvordan et evt stykke software måtte være sat sammen, så vil det altid være påvirket af og afhængig af den computer den kører på. Dette er ment som en test af internet, ikke af internet + computer.

Hvis computeren er for langsom, kan den ikke levere data hurtigt nok, hvis OS har noget packet optimering, vil det ændre resultatet.

Med en hardware box direkte på internetforbindelsen, vil den være i stand til at måle alt dette på en sammenlignelig måde, hvilket giver et noget bedre resultat.
Gravatar #17 - <3Thinkpads
30. sep. 2011 11:27
Montago (15) skrev:
&lt;3Thinkpads (3) skrev:
Signed up!

100/100 Bryggenet (via ComX).


ifølge TrustPilot skulle der hvad været nogle problemer med ComX ude på Bryggen... er det noget du kender til ?


Ja, jeg har godt læst det, jeg har dog ikke oplevet nogle problemer med det. Det kører uden problemer for mig. Jeg har ikke noget negativt at sige, lige bortset fra det regnede i sommers og alt blev smadret - men det er jo ikke deres skyld.
Gravatar #18 - Co2-Guy
30. sep. 2011 11:38
Hoej (8) skrev:
On topic, så er det her et fedt initiativ. Mine forældre sidder på TDC 20 Mbit som typisk kører 14-15 Mbit højest. SÅ meget TCP overhead er der jo heller ikke.


Jeg er selv den heldige ejer af TDC's 20Mbit ADSL og de skriver desværre rimelig tydeligt på deres hjemmeside at de garanterer op til 10Mbit... Heck på deres TDC Bredbånd (ikke duo/trio) er de så svinske at skrive "Hastigheden er op til 20/2 Mbit/s og altid minimum 2 Mbit./s. / 256 Kbit/s."
Gravatar #19 - Jaqen
30. sep. 2011 11:39
når jeg læser nærmere, så har den en wifi-antenne, som skal være sluttet til... hvorfor det?

Den skal jo bare måle forbindelsen, og det understreges i vejledningerne at den IKKE træder i stedet for (wlan)router.
Gravatar #20 - Nize
30. sep. 2011 11:54
#18 Du kan jo ringe ind til kundeservice og få at vide hvad hastighed DSL'en har trained linket.

Det er nok omkring 15 Mbps. I så fald, så kører linien jo så godt som den kan.

Gravatar #21 - Slettet Bruger [2460011970]
30. sep. 2011 11:56
Jeg udfylder altid alle info på speedtest.net. Kan de ikke bare tage dem derfra? ^^
Gravatar #22 - HerrMansen
30. sep. 2011 12:11
Hehehe, de kunne da i det mindste betale for den ekstra el at man forbruger. Men et udmærket projekt hvis at de kan få nok tilmeldte til at få et realistisk billede (og geografik self.) af europas internet.

Hint: Aalborg midtby ligger i den lave ende.
Gravatar #23 - terracide
30. sep. 2011 12:40
SlettetBruger (21) skrev:
Jeg udfylder altid alle info på speedtest.net. Kan de ikke bare tage dem derfra? ^^


Well, det er jo åben for ting som dette:
http://www.speedtest.net/result/1509149581.png

Og de ved jo ikke hvilken hastighed du betaler for...ikke sandt?
Gravatar #24 - Slettet Bruger [2460011970]
30. sep. 2011 13:00
Nej men efter endt test bliver man spurgt hvilken hastighed man betaler for :)
Gravatar #25 - HenrikH
30. sep. 2011 13:27
Oyh! Kan alle jer fiber-drenge så lade være med at melde jer!

I skal nødig forskrue resultaterne for Danmark :-P
Gravatar #26 - Mr.Smiley
30. sep. 2011 13:42
SamKnows FAQ skrev:
How is the Whitebox connected to my network?
The Whitebox should be placed in between your existing router and your networked computers. Any devices that connected via ethernet cable to your existing router should instead connect to the Whitebox. This ensures that the SamKnows device is always aware of the network being used and will never run tests at a time when you require your full bandwidth to be available.


Ikke videre rart for mig at læse.. Jeg havde regnet med at den bare sku smides i en port, og så legede den ellers løs som det passede den..
Næ nej. Den skal da tjekke al trafik på nettet..

Det ku jo ske det blev et helved at åbne porte, når ikke man må ændre setup på den.
Gravatar #27 - Saxov
30. sep. 2011 14:08
Mr.Smiley (26) skrev:
Næ nej. Den skal da tjekke al trafik på nettet..

Det ku jo ske det blev et helved at åbne porte, når ikke man må ændre setup på den.
Åbne porte?

Den skal jo bare checke om der er trafik eller ej...
Det kan den jo ikke gøre, hvis den sidder på en anden port på nettet, med mindre du bruger Hubs istedet for switches.
Gravatar #28 - Mr.Smiley
30. sep. 2011 14:15
Saxov (27) skrev:
Mr.Smiley (26) skrev:
Næ nej. Den skal da tjekke al trafik på nettet..

Det ku jo ske det blev et helved at åbne porte, når ikke man må ændre setup på den.
Åbne porte?

Den skal jo bare checke om der er trafik eller ej...
Det kan den jo ikke gøre, hvis den sidder på en anden port på nettet, med mindre du bruger Hubs istedet for switches.


Ja, men hvis den ender med at fungere som en switch, køre lortet jo igennem der.
Dermed er jeg ex. nød til at åbne op for porte for at forbedre min net ydelse i nogle spil/programmer..

Du kommer jo til at sidde på den, og ikke direkte på dit modem/router.
Gravatar #29 - siliankaas
30. sep. 2011 14:42
Hvad så på de forbindelser hvor modem og router er indbygget?
F.eks en Homebox fra TDC - der bliver det jo lige som lidt svært at sætte boksen imellem modem og router!
Gravatar #30 - WuPtI
30. sep. 2011 15:06
siliankaas (29) skrev:
Hvad så på de forbindelser hvor modem og router er indbygget?
F.eks en Homebox fra TDC - der bliver det jo lige som lidt svært at sætte boksen imellem modem og router!


Som jeg ser det skal den ikke sidde mellem modem og router, men mellem router og dine enheder, f.eks. din computer.
Gravatar #31 - Mr.Smiley
30. sep. 2011 15:06
siliankaas (29) skrev:
Hvad så på de forbindelser hvor modem og router er indbygget?
F.eks en Homebox fra TDC - der bliver det jo lige som lidt svært at sætte boksen imellem modem og router!


Den skal sættes imellem dit udstyr og din pc. Som jeg har forstået den ihvertfald :)
Dermed det "problem" som jeg fremsætter med åbning af porte, når ikke man må rode med den.

EDIT: Der var lige en der var hurtigere :P
Gravatar #32 - Slettet Bruger [2961405581]
30. sep. 2011 15:27
#31 - hvis det bare er en switch, hvorfor skal der så åbnes porte? Åbning af porte sker vel i NAT/Router/Firewall? En switch skal ikke åbne porte og porte åbnes vel på IP'er, ikke ethernet-ports i din router?
Gravatar #33 - Hekatombe
30. sep. 2011 15:28
Mr.Smiley (31) skrev:
Dermed det "problem" som jeg fremsætter med åbning af porte, når ikke man må rode med den.


Hvis den fungere som en switch så skal du IKKE åbne porte. Det med at åbne porte (port forwarding) er kun relevant når man bruger NAT.
Gravatar #34 - siliankaas
30. sep. 2011 19:51
#30 og #31 - det er også fint nok, men når f.eks Homebox så også har indbygget wireless, så bliver det da jævnt svært at undgå at den måler imens linien er i brug :-|
Gravatar #35 - bbb2020
30. sep. 2011 22:05
De kan vel også bare købe data'erne fra Pando Networks som lige har testet 20 mio computeres download hastighed i 224 lande, samt 18,017 ISP'er.
Link til en hurtig summary: Which Country Has the World’s Fastest Internet?
Link til Pando's test: Pando Networks Releases Global Internet Speed Study
Gravatar #36 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. okt. 2011 03:36
HenrikH (25) skrev:
Oyh! Kan alle jer fiber-drenge så lade være med at melde jer!

I skal nødig forskrue resultaterne for Danmark :-P


Jeg har gjort mit :P Mig og 4 andre har allerede signed, 1 på 15, 2 på 30 og 2 på 40 - reelt set giver det et gennemsnit på 31 mbit hver vej - men da SE aldrig holder hvad de lover, er det nok nærmere 35-36 ned og 40 op :D

---

Shit hvor er trådløst net egentligt pisse ustabilt at køre hastighedstest på :|
Tog lige en på speedtest.net, kører 2.4 GHz-B/G og sidder ca 5-6 meter fra routeren med en væg i mellem ... Får kun:
Ping: 19,4 ms
DL: 20,76
UL: 19,47
samme test på min stationær til samme server gav:
Ping: 3,1 ms
DL: 48,14
UL: 52,42

Resultaterne er et gennemsnit af 5 runs
Gravatar #37 - gentox
1. okt. 2011 06:36
#36
Ja trådløst er langsomt, og generelt den dårligste løsning til spil, og andre ting der kræver lav responstid, men det er behageligt og fint til det meste web brug.

Men du har ret i at man spilder sin hastighed, hvis man har købt en god forbindelse til netop dette.
Gravatar #38 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. okt. 2011 07:47
gentox (37) skrev:
#36
Ja trådløst er langsomt, og generelt den dårligste løsning til spil, og andre ting der kræver lav responstid, men det er behageligt og fint til det meste web brug.

Men du har ret i at man spilder sin hastighed, hvis man har købt en god forbindelse til netop dette.


Vidste godt det var sløvt, men ligefrem at det halverer hastigheden? - teoretisk set er mit wifi også 54mbit, så TEORETISK burde det ikke være noget problem ...

Apopros wifi, kan en iPhone køre 5ghz-N? Har solgt min bærbar, så nu vil jeg slå over på N - hvis den kan ...

Mht forbindelsen så er det billigere de første 6 mdr at have 40/40 kontra 30/30 pga et opstartstilbud, kunne godt nøjes med 15-20 mbit :)
Gravatar #39 - Hekatombe
1. okt. 2011 14:32
siliankaas (34) skrev:
#30 og #31 - det er også fint nok, men når f.eks Homebox så også har indbygget wireless, så bliver det da jævnt svært at undgå at den måler imens linien er i brug :-|


http://www.samknows.eu/index.php/da/faq#IQ2
Så mon ikke man bare fortæller boksen hvilket netværk er ens eget og så kan den se om der er aktivitet på den trådløse "linje".
Gravatar #40 - terracide
2. okt. 2011 07:09
Thoroughbreed (38) skrev:
Vidste godt det var sløvt, men ligefrem at det halverer hastigheden? - teoretisk set er mit wifi også 54mbit, så TEORETISK burde det ikke være noget problem ...

Apopros wifi, kan en iPhone køre 5ghz-N? Har solgt min bærbar, så nu vil jeg slå over på N - hvis den kan ...

Mht forbindelsen så er det billigere de første 6 mdr at have 40/40 kontra 30/30 pga et opstartstilbud, kunne godt nøjes med 15-20 mbit :)


WifI er blot ikke half-duplex...men de teoretiske hastigheder over wiFi kan du lukke op og skide i.

54Mbit...LOL...divider med 2 og så har du best case.
Sidder der andre Wifi spots på samme kanal eller er der interferens...så falder hastigheden endnu mere...læs og lær:

http://www.tomshardware.com/picturestory/571-wi-fi...
Gravatar #41 - terracide
2. okt. 2011 07:37
Så Thoroughbreed fatter hat af Wifi og tror at 54Mbit/s WiFi = 54Mvit/s hastighed...han får så at vide at WiFi ikke fungere som LAN og får et link der forklare mere uddybnede...men han er så lost han mener det er irrelevant.

Det er skræmmende med poster som hans der viser hvor lidt folk ved om netværk...til trods for de bræger op om emnet...
Gravatar #42 - myplacedk
2. okt. 2011 08:36
terracide (41) skrev:
han er så lost han mener det er irrelevant.

Det kunne også være at #40 bliver negativt ratet fordi det blot er en gentagelse og et link til en dårlig artikel. Jeg fandt i hvert fald intet brugbart på side 1, eller nogen hints om at det bliver mere interessant. Og jeg var tæt på slet ikke at læse noget som helst fordi designet råber af værdiløst indhold.

Er der noget brugbart på en af de efterfølgende 26 billeder må du jo linke til det.

#41 kan man så rate negativt fordi dit whining er rigeligt irriterende selv hvis du ikke gav andre skylden (som sædvanligt), og nedgør folk på den barnlige måde (som sædvanligt).
Gravatar #43 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. okt. 2011 10:15
terracide (41) skrev:
Så Thoroughbreed fatter hat af Wifi og tror at 54Mbit/s WiFi = 54Mvit/s hastighed...han får så at vide at WiFi ikke fungere som LAN og får et link der forklare mere uddybnede...men han er så lost han mener det er irrelevant.

Det er skræmmende med poster som hans der viser hvor lidt folk ved om netværk...til trods for de bræger op om emnet...


Blev du mishandlet som barn siden din sociale færden er på niveau med en 8 mdr chimpanse?

Hvis du læser min post står der at jeg godt var klar over at wifi er langsomt, og at hastigheden teoretisk er 54mbit ...

Kan informere dig om at teori ikke er det samme som fakta.

Du fik irellevant rating fordi din kommentar - efter min mening - er fuldstændig ligegyldig. Jeg har ikke behov for at du fortæller mig noget jeg lige selv har konkluderet - at wifi er langsomt.

Har heller ikke behov for et link til en komplet ligegyldig side, uden noget nævneværdigt indhold som der også er sagt en gang.

- Terracide, nomimeret som årets flamer, 2011


Nåja, jeg har aldrig påstået jeg ved noget om netværk? Jeg "bræger" ikke op om det ... Og du skrev forøvrigt også at hastigheden falder yderligere. Kan så fortælle sig at der er 3 andre netværk på samme kanal som mig, og jeg har stadig 50-60% af den teoretiske hastighed?
Gravatar #44 - Magten
2. okt. 2011 19:32
Thoroughbreed (43) skrev:
Du fik irellevant rating fordi din kommentar - efter min mening - er fuldstændig ligegyldig. Jeg har ikke behov for at du fortæller mig noget jeg lige selv har konkluderet - at wifi er langsomt.
Jeg læste nu mere terracides indlæg som en uddybning af dit. En follow up.. Intet andet.

Men jeg har så heller ikke noget imod terracide...
Gravatar #45 - Zigma
3. okt. 2011 06:13
Det bliver spændende at se om jeg får sådan en boks.
Når jeg måler på speedtest.net i IE, FF og Chrome får jeg ~65/12 lige nu og min ping er ~500.
Det er på en 60/60 ved EnergiMidt.

Hvis jeg så prøver at hente/sende en fil til min ftp server derhjemme så går det med ~8,2MB/s

Nogen der kan forklare det?
Gravatar #46 - XorpiZ
3. okt. 2011 06:19
speedtest.net kan ikke bruges som en pålidelig guide.

brug din isp's måler istedet.
Gravatar #47 - praktikant muffe AKA pewbe
3. okt. 2011 06:23
Zigma (45) skrev:
Nogen der kan forklare det?

Ja: Der er forskel på Mbit og MB.
Gravatar #48 - terracide
3. okt. 2011 11:05
Thoroughbreed (43) skrev:
terracide (41) skrev:
Så Thoroughbreed fatter hat af Wifi og tror at 54Mbit/s WiFi = 54Mvit/s hastighed...han får så at vide at WiFi ikke fungere som LAN og får et link der forklare mere uddybnede...men han er så lost han mener det er irrelevant.

Det er skræmmende med poster som hans der viser hvor lidt folk ved om netværk...til trods for de bræger op om emnet...


Blev du mishandlet som barn siden din sociale færden er på niveau med en 8 mdr chimpanse?

Hvis du læser min post står der at jeg godt var klar over at wifi er langsomt, og at hastigheden teoretisk er 54mbit ...

Kan informere dig om at teori ikke er det samme som fakta.

Du fik irellevant rating fordi din kommentar - efter min mening - er fuldstændig ligegyldig. Jeg har ikke behov for at du fortæller mig noget jeg lige selv har konkluderet - at wifi er langsomt.

Har heller ikke behov for et link til en komplet ligegyldig side, uden noget nævneværdigt indhold som der også er sagt en gang.

- Terracide, nomimeret som årets flamer, 2011


Nåja, jeg har aldrig påstået jeg ved noget om netværk? Jeg "bræger" ikke op om det ... Og du skrev forøvrigt også at hastigheden falder yderligere. Kan så fortælle sig at der er 3 andre netværk på samme kanal som mig, og jeg har stadig 50-60% af den teoretiske hastighed?



alt dit bræk...og så fælder du sig selv:



Thoroughbreed (38) skrev:
[quote=gentox (37)]#36
Vidste godt det var sløvt, men ligefrem at det halverer hastigheden? - teoretisk set er mit wifi også 54mbit, så TEORETISK burde det ikke være noget problem ...


Terra - Try again...
Gravatar #49 - Hekatombe
3. okt. 2011 13:28
Zigma (45) skrev:
Når jeg måler på speedtest.net i IE, FF og Chrome får jeg ~65/12 lige nu og min ping er ~500.


En ping på 500ms?!
Hvilken server bruger du eller retter bruger du en server i Afrika eller Asian?
Men okay, jeg tror ikke at det har nogle indflydelse på hastigheden.
Gravatar #50 - Zigma
4. okt. 2011 11:28
pewbe (47) skrev:
Ja: Der er forskel på Mbit og MB.

Undskyld mit fransk, men luk røven din fucking idiot!

Du kunne ikke se at jeg skrev 65/12, tror du så ikke jeg mener Mbit?

Og når jeg så skriver 8,2MB/s, er du så så dum at du ikke kan se det store B?

Nu skal jeg skære det ud i pap for dig.
På diverse testsider får jeg en måling på 65Mbit/s download og ~12Mbit/s upload, men hvis jeg uploader/downloader fra min ftp server der står på samme linje sker dette med 8,2 MEGABYTE/sek.

Du sidder på et nørdsite, tror du ikke jeg kan forskellen på Mb og MB?


Hekatombe (49) skrev:

En ping på 500ms?!
Hvilken server bruger du eller retter bruger du en server i Afrika eller Asian?
Men okay, jeg tror ikke at det har nogle indflydelse på hastigheden.


Har testet på Randers, KBH og Malmø.
Har en ping på 3-6 hvis jeg pinger TDC.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login