mboost-dp1

Hewlett-Packard

Usikkerhed om fremtiden for HP Slate

- Via TechCrunch - , redigeret af Net_Srak , indsendt af Slettet Bruger [2691376966]

I slutningen af sidste uge kom der forlydender om, at HP havde valgt at droppe deres kommende tablet-pc kaldet Slate. De seneste oplysninger tyder dog på, at HP ikke vil droppe at lave en Slate, men kun operativsystemet, Windows 7.

Ifølge HP skulle Windows 7 ikke egne sig som et tablet-OS, og i den sammenhæng har HP valgt at droppe det, angiveligt til fordel for WebOS, som de overtager i forbindelse med opkøbet af Palm.

Slaten ser dermed ud til at overleve, men muligvis ikke i dens nuværende udformning, da HP overvejer at droppe Intel til fordel for ARM. Årsagen skulle være, at batterilevetiden er for dårlig med Intels hardware.

Endnu er ingen af oplysningerne blevet bekræftet af HP selv, men skulle de vælge at satse på WebOS, mener man hos TechCrunch, at de har en stor opgave foran sig. Ligesom med Palm Pre, så vil en Slate med WebOS være meget afhængig af, hvor mange som vil lave programmer til platformen.





Gå til bund
Gravatar #1 - keen
3. maj 2010 09:03
Hvad har iPad haters så at sige til det? :D
Gravatar #2 - nash
3. maj 2010 09:03
Plus, at HP vel ikke ønsker at være afhængig af Microsoft, og også ønsker at kunne differentiere sig i forhold til de mange andre boks-samlere.

"HP Invent"... wow... begynder faktisk ikke at lyde som en joke længere!
Gravatar #3 - Wickedmike
3. maj 2010 09:04
Ifølge HP skulle Windows 7 ikke egne sig som et tablet-OS, og i den sammenhæng har HP valgt at droppe det


Ah det er vidst ikke helt grundlaget tror jeg.

Men ikke grundlaget blot er at de skifter til WebOS?
Gravatar #4 - Windcape
3. maj 2010 09:04
;-(

Der er en del af os som havde set frem til en tablet PC der kører WPF/Silverlight.

Sørgeligt :(
Gravatar #5 - ghostface
3. maj 2010 09:04
Tjaah, slates/pads etc. bliver da ikke solgt på de programmer der er til rådighed. Deres kerne kompetencer (som jeg Apple fanbois så flittigt fortæller om) er jo netop almidnelig browsing, emails, film/billed visning samt at kunne læse PDF mv.

Alt sammen ikke noget man behøver en ret stor appstore for at klare.
Gravatar #6 - caffery
3. maj 2010 09:12
Synes det er fint hvis de har opdaget at systemet ikke kører optimalt med Win7 på deres atom-slate - og så har taget beslutningen af skifte til ARM og WebOS. I modsætning til øvrige tablet-makers (JooJoo bla.) så lader det til at de tænker sig om nu :)

Men hvad vil "HP-bashers og Apple-fanboys" nu bruge af modargumenter mod HP Slate? Før kunne de jo angribe Windows 7's begrænsede touchfunktioner og Atom processorens hurtighed og batterilevetid.
Gravatar #7 - lnc12
3. maj 2010 09:18
Gid de havde smid en linux dis på i stedet Vector Linux eller noget andet så jeg havde en terminal, så kunne jeg nemlig godt være interesseret i en tablet
Gravatar #8 - cryo
3. maj 2010 09:26
#7 fordi det er super fedt at sidde og lave klassisk terminalarbejde på en tablet? :-p
Gravatar #9 - angelenglen
3. maj 2010 09:52
Damn ærgeligt.
Jeg så frem til Slate netop fordi den kørte Windows 7.
En Slate med WebOs er for mig totalt uinteressant, specielt når man tager prisen i betragtning.
Gravatar #10 - Mort
3. maj 2010 09:56
Yep, en tablet med Windows 7 var også det jeg havde set frem til. Hvad er det lige man kan bruge en WebOs tablet til, i forhold til en Windows 7 tablet ?
Gravatar #11 - Balios
3. maj 2010 10:07
#0
Hold nu op med alt det pjat, og lav nogle ordentlige maskiner i stedet.
Gravatar #12 - ghostface
3. maj 2010 10:13
#10 et OS der fra bunden og op er skrævet til touch interface vs. et OS der fra bunden (og samtlige foregående versioner) er skrevet til keyboard/mus input.

Det må siges at være et ganske fortrinligt argument. Jeg havde dog nok selv valgt at satse på den mere sikre hest, som værende android men WebOS er godt nok også flot, effektivt, hurtigt og inspirerende.
Gravatar #13 - andreasg
3. maj 2010 10:21
Der er da ingen tvivl om de har ret. Windows på en tablet ville da være det rene brugerhelvede. Jeg har svært ved at forstå hvordan nogen kan ønske det. Hvad er fordelene?
Gravatar #14 - Magten
3. maj 2010 10:25
andreasg (13) skrev:
Hvad er fordelene?
At man kan bruge de samme applikationer som man bruger til hverdag..

Jeg havde godt nok håbet på en tablet med Windows 7.. Også selvom det ikke er skrevet til touch interfacet...
Gravatar #15 - mehanika
3. maj 2010 10:31
Hvad fanden sker her?
Både Microsoft og HP er ved at stoppe deres nuværende udvikling af Slate?
Jeg tror at HP kan lave noget godt Palms WebOS - men det tager nok år, og det fatter jeg slet ikke at de tillader!

Apple's Ipad var et mærkeligt produkt der hverken var fugl eller fisk, og i mine øjne er den total fejlskudt, da Iphone OS, er en meget dårlig løsning, for at overtage netbook markedet.

...Men Microsoft og HP var åbenbart ikke villige til at gå linen ud..
Gravatar #16 - nielsbrinch
3. maj 2010 10:32
Ehh ... de dropper ikke HP Slate, kun operativsystemet og processoren. Hvad er der så tilbage ud over en firkantet plastic-kasse?

Man kan måske godt sige de har droppet HP Slate, men satser i stedet på en anden tablet som de måske nok også vælger at kalde HP Slate.
Gravatar #17 - angelenglen
3. maj 2010 10:35
gyxi (16) skrev:
Ehh ... de dropper ikke HP Slate, kun operativsystemet og processoren. Hvad er der så tilbage ud over en firkantet plastic-kasse?

Man kan måske godt sige de har droppet HP Slate, men satser i stedet på en anden tablet som de måske nok også vælger at kalde HP Slate.

Der er lidt mere i dét at designe en tablet-pc end blot OS'et og processoren.
At skifte retning i udviklingsprocessen er i min bog langt fra det samme som at droppe projektet eller endda bare at starte forfra.
De ryger jo ikke helt tilbage til start af den grund?
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2691376966]
3. maj 2010 10:38
gyxi (16) skrev:
Ehh ... de dropper ikke HP Slate, kun operativsystemet og processoren


ligesom de siger i Nyheden så? ^^
Gravatar #19 - DanaKaZ
3. maj 2010 10:48
caffery (6) skrev:
Men hvad vil "HP-bashers og Apple-fanboys" nu bruge af modargumenter mod HP Slate?

At det bare er en stor Palm Pre uden telefon og tastatur?
Gravatar #20 - Windcape
3. maj 2010 10:56
Magten (14) skrev:
Jeg havde godt nok håbet på en tablet med Windows 7.. Også selvom det ikke er skrevet til touch interfacet...
Windows 7 har nu rigtig mange ting målrettet touch.

Inklusiv Application Guidelines for hvordan man koder til touch. Og Silverlight 4 og WPF har store fordele til netop at optimere ens applikation til touch.

Windows 7 er jo nok den (ikke iPad) platform der er bedst egnet til en touchscreen i dag.
Gravatar #21 - DanaKaZ
3. maj 2010 11:17
Windcape (20) skrev:
Windows 7 er jo nok den (ikke iPad) platform der er bedst egnet til en touchscreen i dag.

Hvad tænker du da?
Gravatar #22 - caffery
3. maj 2010 11:20
#19, måske ;-) Dog tvivler jeg på at HP Slate med WebOS kommer til at LIGNE en Palm Pre på en prik bortset fra størrelsen. :)
Gravatar #23 - Slettet Bruger [2691376966]
3. maj 2010 11:23
DanaKaZ (21) skrev:
Hvad tænker du da?


Store.. kønnere, ikoner. fx
Gravatar #24 - DanaKaZ
3. maj 2010 11:26
#22 Ligner en iPad da en iPhone på en prik?

#23 Mja, det er vel den mindste kunst og så er resten af Windows 7 UI jo ikke just designet til touch. Så tænker der ligger noget dybere til grund for Windcapes kommentar.
Gravatar #25 - caffery
3. maj 2010 11:49
#24,

1. Samme udformning/afrundede kanter
2. Samme placering af en home-knap (med ens udseende) som eneste knap på forsiden
3. Øvrige knapper på siderne stort set identiske

Det eneste der adskiller den fra en iPhone (bortset fra størrelsen) er en lidt bredere bezel. Så måske ikke "lige på en prik" men damn close. :)
Gravatar #26 - DanaKaZ
3. maj 2010 11:59
caffery (25) skrev:
Det eneste der adskiller den fra en iPhone (bortset fra størrelsen) er en lidt bredere bezel.

Du mangler: børstet alu (ipad) kontra blank plast (iPhone), forskellige former, iPhone er aflang hvor iPad er tættere på kvadratisk og hårde kanter (iPad se der hvor den står med siden til) kontra runde former (iphone), dit punkt 1 er altså forkert.

Så udfra det må vi kunne komme til den konklusion at for at HP slate skal kunne katogeriseres som at ligne en Palm Pre på en prik, skal den være firkantet og have ca. samme antal knapper og placering af disse.
Gravatar #27 - Billy Blaze
3. maj 2010 12:00
Det viser bare at Apple endnu engang har taget alle andre producenter på sengen. Helt ufatteligt at der endnu ikke er et produkt som kan konkurrere med iPaden. Der er virkelig nogle folk rundt omkring som har sovet i timen. Nu er det jo snart ved at være for sent hvis de skal konkurrere med iPad 1G...

Man kan sige hvad man vil om iPadden, men når der endnu ikke er noget reelt alternativ, så virker det lidt hult når man griner af iPadden...
Gravatar #28 - caffery
3. maj 2010 12:29
#26, Nu er en Palm Pre noget mere "rund" i det så en firkantet HP Slate vil allerede der distancere sig. Du går i de små detaljer men umiddelbart så vil de fleste mene iPad'en ligner en iPhone/iPod Touch.

Placeringen af knapperne er identisk, samme afrundede kanter (når man ser den forfra) osv. Rigtig mange blogs, artikler, anmeldelser etc. nævner da også dette faktum. At du så vil nitpicke over mindre detaljer og formuleringer er så ikke unormalt at se :)
Gravatar #29 - Slettet Bruger [2691376966]
3. maj 2010 12:36
Captain Awesome (27) skrev:
Helt ufatteligt at der endnu ikke er et produkt som kan konkurrere med iPaden


Hvis der nu var et reelt malke-værdigt markede havde det længe fandtes.
Gravatar #30 - HenrikH
3. maj 2010 12:39
DanaKaZ (19) skrev:
At det bare er en stor Palm Pre uden telefon og tastatur?

Nej nej, der kommer da samme slide-tastatur på den nye HP slate som der er på en Pre :-)
Så slipper brugerne jo for at skrive på skærmen ;-)

Og hvis der så smides 3G i, og bluetooth, så kan det da være den kan være telefon via et headset også :-D
Gravatar #31 - DanaKaZ
3. maj 2010 12:42
caffery (28) skrev:
Placeringen af knapperne er identisk

Nej, de sidder i den modsatte side på iPad og så vil du jo nok kalde det nitpicking, men så skal du lade være med at bruge ordet identisk.
caffery (28) skrev:
(når man ser den forfra)

Men tilgengæld kun når man ser den forfra. En detalje som HP slate forresten også deler med iPad og iPhone, ligner den så også på en prik?
caffery (28) skrev:
osv.

Såsom?
caffery (28) skrev:
Rigtig mange blogs, artikler, anmeldelser etc. nævner da også dette faktum.

At de minder om hinanden, ja. At de ligner hinanden på en prik, nej.
caffery (28) skrev:
At du så vil nitpicke over mindre detaljer og formuleringer er så ikke unormalt at se :)

At du får formuleret dig på en uheldig måde og må bruge en masse indlæg på at trække i land og bortforklare er også et fast indslag, at du så vælger at gå efter manden er blot en kedelig udvikling.

Men kan da kun ryste på hovedet af at du mener at forskellige materialer, farver og former er "små" detaljer.
Gravatar #32 - caffery
3. maj 2010 13:03
Jeg har allerede anerkendt at "ligner på en prik" var et overdrevet statement fra min side. GRUNDLÆGGENDE ved første øjekast vil folk generelt nok mene at det ligner en forstørret iPod Touch.

Det du kalder "trække i land og bortforklare" kalder jeg pudsigt nok bare at "feede the troll" hvor trollen i dette tilfælde er dit #24 indlæg hvis formål udelukkende er at starte en irrelevant diskussion om detaljer og unødvendig kritik af en enkelt ganske rolig og smilende formulering fra min side.
Gravatar #33 - XorpiZ
3. maj 2010 13:12
http://www.h2ns.dk/blog-pics/ipad.jpg

http://gearpatrol.com/images/apple-iphone-3g-black...

Puha nej, de ligner jo slet ikke hinanden.

Dog er det en ufattelige irrelevant diskussion DanaKaZ har fået startet her.

Kan vi ikke blive enige om, at de har mange lighedspunkter?
Gravatar #34 - DanaKaZ
3. maj 2010 13:19
#32 Mit spørgsmål i #24 var sådan set et tilbud til dig om at slippe for den diskussion, hvis du bare havde svaret nej, så havde den ikke været længere. Men du valgte at begynde at diskutere det, hvilket er fint, bare lad være med at skyde skylden på mig.

#33 Hvordan får du det til at jeg startede den?
Gravatar #35 - XorpiZ
3. maj 2010 13:25
#34

Det er dig, der begynder at spørge ind til iphone/ipad-ligheden.
Gravatar #36 - DanaKaZ
3. maj 2010 13:31
#35 Nej, jeg spurgte lige netop ikke ind til ligheden. Jeg spurgte om hvorvidt han (overordnet set) lignede hinanden. Jeg undgik med vilje at spørge ind til detaljer.

Men jeg finder det interessant at du mener at det så er mig der har startet diskussionen, og ikke ham der kom med påstanden og senere begyndte at argumentere. Det virker som en meget arbitrær begrundelse.
Gravatar #37 - XorpiZ
3. maj 2010 13:37
#36

Så du mener ikke, at det var dig, der bragte iphone og ipad på banen?

Caffery snakker om Slate og Palm Pre, hvorefter du begynder at fable om iphone/ipad. Hvordan du kan få det til, at du er helt uden skyld i diskussionen, må være noget du kan forklare nærmere, så vi alle kan forstå det.

Måske du kan fortælle os, hvorfor du spurgte ind til det?

edit:
Nej, jeg spurgte lige netop ikke ind til ligheden.


Nu må du sgu lige spænde hjelmen. Det er ikke mere end 12 indlæg siden du skrev: "Ligner en iPad da en iPhone på en prik?".
Gravatar #38 - Slettet Bruger [2691376966]
3. maj 2010 14:04
"Sorry honey, can't attend the wedding, someone is WRONG, on THE INTERNET"
Gravatar #39 - DanaKaZ
3. maj 2010 14:39
XorpiZ (37) skrev:
Caffery snakker om Slate og Palm Pre, hvorefter du begynder at fable om iphone/ipad.

Jeg følte mig ret sikker på at det var iPhone/iPad han henviste til i #22, kan være du har en anden holdning?
XorpiZ (37) skrev:
Hvordan du kan få det til, at du er helt uden skyld i diskussionen, må være noget du kan forklare nærmere, så vi alle kan forstå det.

Først må du lige udpege hvor jeg har sagt at jeg er helt uden skyld? Jeg har blot sagt at jeg ikke vil have al skylden.
XorpiZ (37) skrev:
Nu må du sgu lige spænde hjelmen. Det er ikke mere end 12 indlæg siden du skrev: "Ligner en iPad da en iPhone på en prik?".

Og du gad ikke læse længere i #36 eller hvad? At spørge ind til ligheden ville være at spørge "hvordan ligner de hinanden", det gjorde jeg ikke. Jeg spurgte til caffery's holdning om hvorvidt de lignede hinanden, ikke ligheden. Er du med på forskellen? Det ene ligger op til at han skal give argumenter til hvorfor de ligner hinanden, det andet kræver blot et ja/nej svar, at han så valgte at begynde at gå i detaljer, er helt fint, men må stå for hans regning, ikke min.

#38 Exademundo!
Gravatar #40 - caffery
3. maj 2010 15:53
Ja, i was feeding the troll istedet for bare at svare nej. Nu startede du jo faktisk selv i #19 med at henvise til iPad vs iPhone/iPod Touch som jeg bare kom med en smilende bemærkning til. Jeg svarer jo faktisk på dit #24 indlæg med relevante ligheder mellem de 2 og indrømme at "på en prik" var overdrevet. Og så begynder petitesserne og flueknepperiet ellers. Mere og mere off-topic og quote-nitpicken. Som vi kender det.
Gravatar #41 - nash
3. maj 2010 17:36
Eh, back-on-topic:

Bill Gates og co. har jo prøvet at sælge tablets igennem de sidste 10 år, dog uden større succes.

Apple gør *præcis* det samme her, som de gjorde mod Nokia med iPhonen.

De laver et *nyt* produkt, på den rigtige måde, og skaber derfor et *nyt* marked.

At Ballmer præsentere vaporwaren HP Slate, blot for at prøve at være først, er jo så typisk Microsoft og helt til grin.
Gravatar #42 - Slettet Bruger [2691376966]
3. maj 2010 18:11
nash (41) skrev:
De laver et *nyt* produkt, på den rigtige måde, og skaber derfor et *nyt* marked.


Nej... Jeg nægter at tro på at iPad'en ville ha solgt som den gjorde hvis det ikke var et apple produkt. NÆGTER.
Gravatar #43 - DanaKaZ
3. maj 2010 18:41
caffery (40) skrev:
Og så begynder petitesserne og flueknepperiet ellers. Mere og mere off-topic og quote-nitpicken. Som vi kender det.

Det morer mig at du kategorisere det som petitesser og flueknepperi at påpege fejl og mangler i din argumentation.

#42 iPad'en ville jo heller ikke have været iPad'en hvis den ikke havde iTunes og App store'n i ryggen. Så at tale om iPad'en uden Apple giver vist kun mening i et parallel univers hvor bizzaro-Apple hedder noget andet.

Gravatar #44 - XorpiZ
3. maj 2010 19:51
#39

Jeg følte mig ret sikker på at det var iPhone/iPad han henviste til i #22, kan være du har en anden holdning?


Det har jeg. Han nævner det ikke med et ord, så det må stå for egen regning.

Først må du lige udpege hvor jeg har sagt at jeg er helt uden skyld? Jeg har blot sagt at jeg ikke vil have al skylden.


Måske ikke helt uden skyld, men du vil ikke tage skylden for at starte den - hvilket i øvrigt er lidt dumt at pointere, når du selv går ind i tråden og begynder at spørge ind til iphone/ipad.

Og du gad ikke læse længere i #36 eller hvad? At spørge ind til ligheden ville være at spørge "hvordan ligner de hinanden", det gjorde jeg ikke. Jeg spurgte til caffery's holdning om hvorvidt de lignede hinanden, ikke ligheden. Er du med på forskellen?


Zomg, DanaKaZ flueknepper! Jeg er chokeret!

Du spørger, om han synes, de ligner hinanden = du spørger om hans synes ligheden er slående = du spørger ind til ligheden. Det er ikke raketvidenskab.

Du glemte forøvrigt at svare på, hvorfor du begyndte at spørge ind til iphone/ipad - er det fordi du føler dig personligt ansvarlig for at forsvare Apple?
Gravatar #45 - DanaKaZ
3. maj 2010 20:12
XorpiZ (44) skrev:
Han nævner det ikke med et ord, så det må stå for egen regning.

Var jo sådan set også derfor jeg spurgte, istedet for at antage at det var det han snakkede om. Men hvad mener du så han hentydede til?
XorpiZ (44) skrev:
Zomg, DanaKaZ flueknepper! Jeg er chokeret!

Siger vist mest om din forståelse af det danske sprog at du mener korrekt retorik og semantik er flueknepperi.
XorpiZ (44) skrev:
Du spørger, om han synes, de ligner hinanden = du spørger om hans synes ligheden er slående = du spørger ind til ligheden.

At du sætter lighedstegn imellem får det ikke til at være sandt. Jeg spurgte ikke ind til hvad der fik dem til at ligne hinanden, men hvorvidt han mente de lignede hinanden, altså spurgte jeg ikke ind til ligheden, men til hans holdning.
XorpiZ (44) skrev:
Du glemte forøvrigt at svare på, hvorfor du begyndte at spørge ind til iphone/ipad

Fordi jeg var i tvivl om hvorvidt det var det han hentydede til.
Gravatar #46 - XorpiZ
3. maj 2010 20:20
Var jo sådan set også derfor jeg spurgte, istedet for at antage at det var det han snakkede om. Men hvad mener du så han hentydede til?


Så det var dig, der startede diskussionen. Fint, det var bare det jeg ville ind til.

Tak for opklarelsen. :)
Gravatar #47 - aben
3. maj 2010 20:57
Magten (14) skrev:
At man kan bruge de samme applikationer som man bruger til hverdag..

Jeg havde godt nok håbet på en tablet med Windows 7.. Også selvom det ikke er skrevet til touch interfacet...


hvordan kan du bruge de samme apps som du bruger til hverdag? tror du ikke du bliver en LILLE smule sindssyg af at sidde og trykke 4 gange hver gang du skal ramme en eller anden lille knap i en dialog? eller når du skal bruge det dårlige touch-tastatur i Windows? Hvis du vil bruge de samme apps som du bruger til hverdag ... ja så brug en laptop. Nu har de finpudset formfaktoren i 15-10 år, det bliver sgu ikke meget bedre hvis det er en computer du vil ha.
Gravatar #48 - DanaKaZ
3. maj 2010 21:08
XorpiZ (46) skrev:
Så det var dig, der startede diskussionen.

Wow, det er sgu noget af et stretch, må sige at jeg har overset der hvor du satte lighedstegn imellem at stille spørgsmål og starte diskussioner.

Det sjove er jo så bare at der ikke er noget nyt i det citat, eller nogen sammenhæng med resten af dit indlæg for den sags skyld, så det er tydeligt at du blot forsøger at slippe ud af diskussionen uden at skulle give op. Endda på en måde hvor at jeg ville skulle åbne mig for flere angreb om flueknepperi og udenomsnak hvis jeg skulle bede om en forklaring eller uddybende kommentar.
Gravatar #49 - Magten
3. maj 2010 21:43
aben (47) skrev:
hvordan kan du bruge de samme apps som du bruger til hverdag? tror du ikke du bliver en LILLE smule sindssyg af at sidde og trykke 4 gange hver gang du skal ramme en eller anden lille knap i en dialog? eller når du skal bruge det dårlige touch-tastatur i Windows? Hvis du vil bruge de samme apps som du bruger til hverdag ... ja så brug en laptop. Nu har de finpudset formfaktoren i 15-10 år, det bliver sgu ikke meget bedre hvis det er en computer du vil ha.
Jeg ved ikke hvad apps du bruger, men mange af dem jeg bruger vil helt klart kunne bruges.. Ja jeg bruger dem sågar over VNC på min Hero, så jeg kan ikke rigtig se problemet i det..

Det er ikke alle der har brug for en idiot sikret løsning hvor man ikke kan gøre noget forkert :D

Men for sjov: FTPrush, mIRC, Chrome, XBMC . de 4 mest brugte apps herhjemme..
Gravatar #50 - caffery
4. maj 2010 04:57
Xorpiz, glem det - det er umuligt at debattere med danakaz når han er i det humør. Hver eneste gang kan han fremtrylle noget til at være "fejl og mangler i ens argumentation" ved at quotefucke og ved at (over)analysere sætninger og grammatik ud i detaljerne.

Jeg troede faktisk at min smilende bemærkning og min sjov-rating til hans #19 indlæg ikke ville starte endnu en irrelevant diskussion men selvfølgelig skulle der graves dybt i en formulering ("på en prik") samt absolut nævnes detaljer selv efter jeg indrømmede at formuleringen var overdrevet. Nothing new here. EOD.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login