mboost-dp1

Newz
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2
Ja. De var en tur i møllen tilbage i 90'erne, men idag ligger de lunt. Erhvervsmarkedet er villig til at betale. Og der er ikke så meget ballade - der er ingen som har ondt af om MS tager en høj pris for NNNNN office licenser til et stort multinational firma. Det er de firmaer som involvere private brugere der er i ilden.
Ja - jeg ved godt at MS stadig sælger Windows til private. Men det må efterhånden være en meget lille del af deres indtægt. Windows, SQLServer, Exchange, SharePoint, Office og Azure til virksomheder.
Ja. De var en tur i møllen tilbage i 90'erne, men idag ligger de lunt. Erhvervsmarkedet er villig til at betale. Og der er ikke så meget ballade - der er ingen som har ondt af om MS tager en høj pris for NNNNN office licenser til et stort multinational firma. Det er de firmaer som involvere private brugere der er i ilden.
Ja - jeg ved godt at MS stadig sælger Windows til private. Men det må efterhånden være en meget lille del af deres indtægt. Windows, SQLServer, Exchange, SharePoint, Office og Azure til virksomheder.
#3
Ligesom de fleste andre der ikke havde arbejdet professionelt med IT troede jeg også engang at virksomheders relation med private brugere var vigtigt.
I dag ved jeg godt at det er grinagtigt.
Private brugere er (i dag) irrelevant for virksomheder som Google, Amazon og Microsoft (Apple er lidt anderledes). Hell, private brugere er også totalt irrelevant for Linux virksomheder som Red Hat.
Det er lidt ligesom at flyve business class. Alm. dødelige forstår ikke hvorfor det er så dyrt, men 9/10 som flyver business betaler ikke for det selv (hence the name), og prisforskellen versus produktivitet "på den anden siden af Atlanterhavet" er meget mere værdifuld end en flybillet.
Ligesom de fleste andre der ikke havde arbejdet professionelt med IT troede jeg også engang at virksomheders relation med private brugere var vigtigt.
I dag ved jeg godt at det er grinagtigt.
Private brugere er (i dag) irrelevant for virksomheder som Google, Amazon og Microsoft (Apple er lidt anderledes). Hell, private brugere er også totalt irrelevant for Linux virksomheder som Red Hat.
Det er lidt ligesom at flyve business class. Alm. dødelige forstår ikke hvorfor det er så dyrt, men 9/10 som flyver business betaler ikke for det selv (hence the name), og prisforskellen versus produktivitet "på den anden siden af Atlanterhavet" er meget mere værdifuld end en flybillet.
# Facebook / Apple
Facebook og Apple er lidt specielle. Apple tjener primært penge på hardware, men de har alligevel noget der ligner et software monopol på software siden. Imo. har Spotify en god sag i retten.
Facebook on the other hand, er lidt fucked. De har ingen rigtig "business" side, så de er 100% afhængig af private brugere. Men de tjener penge på information/reklamer. Jeg ved ikke rigtig om man kan anklage Facebook for monopol. Der er mange konkurrende sociale medier. Måske skulle de ikke haft lov til at købe Instagram, men de har holdt de to meget adskildt, så jeg kan ikke rigtig se problemet.
Facebook og Apple er lidt specielle. Apple tjener primært penge på hardware, men de har alligevel noget der ligner et software monopol på software siden. Imo. har Spotify en god sag i retten.
Facebook on the other hand, er lidt fucked. De har ingen rigtig "business" side, så de er 100% afhængig af private brugere. Men de tjener penge på information/reklamer. Jeg ved ikke rigtig om man kan anklage Facebook for monopol. Der er mange konkurrende sociale medier. Måske skulle de ikke haft lov til at købe Instagram, men de har holdt de to meget adskildt, så jeg kan ikke rigtig se problemet.
#6
Ja, Google's indtægt på reklamer er lidt speciel. Men det er mere "indirekte" indtjening fra forbrugere, da det er andre virksomheder som betaler Google for at vise reklamer. Og derfor er Google's mål at please reklamesælgerne, og ikke slutbrugerne (private brugere)
Ah, ja. Jeg mente kun deres IT produkter (AWS etc.)
Ja, Google's indtægt på reklamer er lidt speciel. Men det er mere "indirekte" indtjening fra forbrugere, da det er andre virksomheder som betaler Google for at vise reklamer. Og derfor er Google's mål at please reklamesælgerne, og ikke slutbrugerne (private brugere)
Amazon IT produkter er B2B, men deres e-handel er naturligvis B2C.
Ah, ja. Jeg mente kun deres IT produkter (AWS etc.)
#7
Ja. Mange siger at Googles brugere er produktet og ikke kunderne.
Men den direkte kontakt med brugerne er nok til at bringe dem i politisk stormvejr.
Hvis Google ikke respekterer brugernes privaliv, så er det politisk og PR mæssigt en umulighed at forsvare det med at brugerne ikke betaler til Google.
Ja. Mange siger at Googles brugere er produktet og ikke kunderne.
Men den direkte kontakt med brugerne er nok til at bringe dem i politisk stormvejr.
Hvis Google ikke respekterer brugernes privaliv, så er det politisk og PR mæssigt en umulighed at forsvare det med at brugerne ikke betaler til Google.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.