mboost-dp1

unknown

Unreal 2 er gået guld

- Via Gonegold -

Så skete det endeligt. Et af de mest ventede FPS-spil nogensinde, måske lige overgået af Doom 3, er gået guld. Der har indtil nu været en release-dato der hed d. 7/2-2003, og det lader til at de for en gangs skyld overholder den.





Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
16. jan. 2003 16:25
cool, skynder mig ind på sharereactor, isonews, dc++ osv!
:-)
Gravatar #2 - Manon
16. jan. 2003 16:27
Ju fucking huuu UT styrer
Gravatar #3 - [Phr3ak]
16. jan. 2003 16:32
#2 Unreal 2 og Unreal tournament 2003 er ikke det samme spil!
Gravatar #4 - CRiSpY
16. jan. 2003 16:32
hva' ?!! Jeg har INTET hørt om u2.. tror jeg har forveksltet met med ut2003 hver gang jeg har hørt om det.. så mest ventede ? naah ? tror doom3 er langt mere ventet end noget andet spil her på jorden.
Gravatar #5 - amokk
16. jan. 2003 16:34
#2 ved ik om din kommentar var en sarkastisk kritik af UT men Unreal 2 er et singleplayerspil i stil med half-life og det gamle unreal, og derfor ikke til at sammenligne med UT2003 og det gamle UT

#0 "Gået guld" er bare det GRIMMESTE udtryk, som lugter langt væk af en skoledreng som vil være smart og bruge engelske udtryk oversat til dansk...

der er nogle sætninger i det engelske sprog som ikke kan oversættes ordret uden at lave om på opbygningen, og "unreal 2 goes gold" kan altså ikke bare laves om til det i har skrevet
- hvor fanden er hektor henne, siden han er blevet admin har han ik sagt en skid til fejl i nyhederne og overskrifterne...
men han skal vel fedte for sin plads som admin :-)
Gravatar #6 - Slacz
16. jan. 2003 16:42
Najs...*suk* hvor mange aftener gik ikke med det..

-Slacz-
Gravatar #7 - Viking
16. jan. 2003 16:45
#5: Jeez, koncentrer dig om nyheden istedet for at spilde pladsen med sån noget lort..:) Tror folk ved hvad der menes, og tror desuden også folk er hamrende ligeglade med hvad der står bare de kan få deres kopi af U2 hurtigst muligt. ;)

/Viking
Gravatar #8 - AenimA
16. jan. 2003 16:46
:) til overskriften.

En dag glemmer vi danskere vel hvordan dansk skal udtales, skrives eller evt. forstås.

# 4 - Nå, men UT2003 er multiplayer (multispiller ;), mens Unreal 2 er singleplayer (enligspiller ;) - som amokk også skriver. Det eneste de to spil har til fælles, af hvad jeg har læst, er den grafiske motor.

Glæder mig.
Gravatar #9 - Viking
16. jan. 2003 16:49
#4: Yeah kan heller ikke vente til Doom 3 kommer, men os gamle garvede Unreal-gamers har set frem til denne udgivelse i laaang tid, og kan da afsløre at de previews der er blevet lavet om spillet nærmest skamroser spillet, så det er bare med at få det hjem på maskinen! ;)

Btw. Du er ikke den første der har forvekslet U2 med UT2k3! :)
Gravatar #10 - zwirph
16. jan. 2003 16:52

Hvad har i gang i..? det mest ventede spil er sq da det nye sim city der kommer..! tror det blir <STRONG>mega</STRONG> :D
Gravatar #11 - Viking
16. jan. 2003 16:55
#10: Har haft det et par dage, det er udemærket hvis man er til den genre. Selv synes jeg det er blevet en del sværere end tidligere...:(
Gravatar #12 - Trentors
16. jan. 2003 17:07
Glæder mig som et lille barn. Unreal var et af de bedste single-player oplevelser nogensinde - Klart bedre end Quake 2.

Jeg <STRONG>tror ikke spillene bruger den samme engine</STRONG>. Der skulle ifølge Epic klart være sket en viderudvikling af teknologierne der blev brugt i den gamle Unreal engine til Unreal 2. Derimod er UT2003 bare en modded UT-engine (ragdoll-effekt og flere polygoner - virkelig "banebrydende" - De udnytter ikke engang Dx7 fuldt ud....sørgeligt).

Se på screenshots fra U2. Den engine klarer nogle fantastisk store landskaber (har også set et rumskib flyve over dem) og meget tyder på at hele modellen ikke ligger i RAM'en samtidigt som det er ofte er tilfældet. Det ligner mere streaming a la GTA3. Det kan umuligt være samme engine!!
Gravatar #13 - TYBO
16. jan. 2003 17:08
ehh...troede at UT2003 var UT2.
Nå ikke...
Gravatar #14 - DuVedHvem
16. jan. 2003 17:09
Ut2k3 suger, samme med u2... oldsk00l ruller til gengæld...

DooM 3 hvad er det... sådan noget skod, ikke det mest ventede i min verden da.. det _var_ Duke Nukem: forever.. men desværre

Tybo: Jo UT2 og UT2k3 er det samme, men UT2k3 er ikke det samme som u2
Gravatar #15 - Viking
16. jan. 2003 17:11
#12: Var heller ikke helt sikker men fandt følgende på planetunreal:

"...Epic's next-generation Unreal engine which is being used in UT 2003, Unreal 2, Unreal Championship, and other recent Unreal-engine based games such as America's Army or Splinter Cell."

Kan være de bare har tweaket den en del i U2!?
Gravatar #16 - amokk
16. jan. 2003 17:17
#12 der er en verden til forskel på UT og UT2003 når man kigger på grafikken så jeg tror sgu motoren er god nok
Gravatar #17 - killjoy
16. jan. 2003 17:26
10# simcity 4 er lige udkommet..
Gravatar #18 - Tomcat
16. jan. 2003 17:30
bla bla bla, lad os se hvordan det bliver.
Gravatar #19 - Trentors
16. jan. 2003 17:34
# 16
Hvilke screenshots kigger du på??? I hvert fald ikke dem hvor den avancerede partikel-engine bruges eller dem hvor skyggerne beregnes ud fra lyskilder. Heller ikke dem hvor du kan se ud i kæmpe åbne landskaber :-)

Der er ikke en verden til forskel imellem Unreal og UT2003. Som sagt flere polygoner og rag-doll effekt gør ikke en skid brug af anden teknologi end den der findes i Dx7. Ja der er ikke engang bumpmapping ET ENESTE STED i UT2003. Det kalder jeg sgu at tage et teknologisk tilbageskridt! Hvad bliver det næste? Små runde cirkler istedet for rigtige skygger??? De fleste PC-udviklere kunne godt finde på det.

Prøv at kigge på screenshotsne på www.unreal2.com - Jeg har ikke set ild, røg, skygger, græs etc. så godt før (Doom 3 not included) og så er det BUMPMAPPED! Wow fagre nye verden...hvilket grafikkort indtroducerede nu denne feature....husker det ikke men de første Geforce havde det! Og nu er vi ved næsten ved 5 generation før og nogen spil bruger det stadig ikke.
Gravatar #20 - smiley
16. jan. 2003 17:35
Unreal 2 Wooohooooooo
*savler*

...nåh, der er noget tid endnu...

*rokker på stolen med armene over kors, mens jeg
mumler noget om et single-player fix*

Unreal var da nok det fedeste af dem alle sammen!
Og fandeme langt.... Damn... puzzles... yes!
Må ha' det! MÅ! HA'! DET!!!!

*savler noget mere*
Gravatar #21 - AenimA
16. jan. 2003 17:37
# 12 - Det er muligt at Unreal 2's grafiske motor har enkelte grafiske forbedringer i.fh.t. UT2003 pga. den længere udviklingstid, men motoren er i bund og grund den samme.

Og det behøver man ikke at tage som noget negativt, personligt synes jeg at UT2k3 er det grafisk mest imponerende spil der er ude på nuværene tidspunkt.
Gravatar #22 - zwirph
16. jan. 2003 17:38

De er igang med at lave et nyt sim city skal du nok se? :D
Gravatar #23 - Trentors
16. jan. 2003 17:49
Nogle features i den nye U2 engine:

DX8 vertex og pixelshadere (er vi oppe på en 8'er) :-)

Terrain system der gør at man kan lave store åbne landskaber i modsætning til...tja alle andre FPS'er.

Avanceret partikel effekter: Hår, vand, græs, ild vejr osv.

Ting som gør en forskel IMO og som UT2003 i hvert fald ikke kan prale af. Den enginen som U2 er jo heller ikke lavet in-house hos Epic selv men af Legend. De har lavet den meget om fra den gamle Unreal-engine (ikke UT eller UT2003) og den har da også fået navnet "Warfare" fordi den ikke just ligner Unreal mere.

Men kig på screensshotsne. Det slår alt andet på markedet, måske lige med undtagelse af character-modeller (men der findes faktisk andet selv det er svært at bilde nogen ind). Der er tydeligt ikke den samme engine!!

Og her bliver det bekræftet : http://cleaned.beyondunreal.com/U2FAQ/U2FAQ.htm#_T...
Gravatar #24 - <3Thinkpads
16. jan. 2003 17:52
Jeg venter med spændning på Duke Nukem: Forever..! Damn har sq brugt mange timer der... Nu så jeg lige en der sagde det ikke kommer... det passer vel ikke?
Gravatar #25 - Trentors
16. jan. 2003 17:54
Det er blevet udsat i en uendelighed. Det ville være en skam hvis det glippede men jeg tror efterhånden ikke på det kommer mere :-(
Gravatar #26 - Viking
16. jan. 2003 17:58
#23: Hmm som jeg kan læse udfra de forskellige steder hvor det bliver beskrevet lader det da til det er samme engine. Forskellen ligger vel bare i hvor mange ting man bruger i den. Enginen giver vel bare programmørerne mulighed for at bruge forskellige funktioner/teknologier. Forskellen ligger såvidt jeg har forstået i at U2 proggerne (Legend) blot har brugt mere avancerede funktioner fra enginen end dem der har lavet UT2k3 (Digital Extremes), eller tager jeg helt fejl!?
Gravatar #27 - Viking
16. jan. 2003 18:01
#24: Ehm, tror ikke rigtigt der er nogen der ved om det kommer og i så fald hvornår...men jeg så at de har offentliggjort systemkravene. Der var tale om minimum 2 GHz, og GeForce3 er absolut minimum mht grafikkort. Lyder lidt voldsomt, og vel også begrænset hvor meget man stoler på 3DRealms mere..:)
Gravatar #28 - Trentors
16. jan. 2003 18:06
# 26

Nope det er ikke samme engine. De er alle bygget på Unreal-enginen oprindeligt men i hver sin retning. Ergo den ene blev til den (IMO røvsyge) UT2003-engine og den anden til Unreal Warfare! Læs linket jeg havde postet. It says it all :-)
Gravatar #29 - AenimA
16. jan. 2003 18:07
# 23 - den FAQ til UT2 som du refererer til fortæller ikke hele historien, da den er rimelig gammel... læs den her: http://cleaned.beyondunreal.com/UT2FAQ/UT2FAQ.htm#...

især det kapitel der hedder: "Why was title changed from 'UT2' to 'UT2003'"? og "What engine will UT2003 use"?

(citat: UT2003 uses Epic's Unreal engine, with modifications by DE.
UT2003 will use the latest, much improved version of the Unreal engine, also known as the "Warfare" engine, modified by DE in some respects (particles, lighting, model animation, …). )
(mere citat) Features:
<B>Features:</B>
- Realistic outdoor terrain and plants, seamlessly linked to indoor areas.
- Dynamic lighting and shadows
- Map detail is 100-200 times higher than in UT
- Models are 2000-3000 polygons, with smooth skeletal and facial animation
- Particle effects (smoke, fog, rain, ...) that are affected by moving objects

- Realistic water surfaces
- Realistic physics using MathEngine’s Karma™
- DirectX 8 shader effects

Kort sagt: det er den samme 'warfare' engine du omtaler.
En Faq fra d.12. April 2002 fortæller ikke alt, da EPIC ændrede strategi med U2 og UT2K3 undervejs.
Gravatar #30 - Viking
16. jan. 2003 18:08
#28: Jamen den artikel var så lang..;) Men altså hvor langt hen af vejen er Epic involveret? Udvikler de kun Unreal enginen, og så er det op til udviklerne at tilføje nye funktioner? Epic må tjene kassen på den engine med alle de spil der "låner" den..:)
Gravatar #31 - Trentors
16. jan. 2003 18:14
Hmmm

Nu gider jeg ikke lede efter kilder igen...

Men kig nu på de screenshots. Bruger UT2003 en terrain-engine? Nope samme som UT.

Shadere og bumpmapping. Har ikke set nogen shadere og bumpmapping kan UT2003 ikke prale af.

Ild, græs, vejr..... Heller ikke noget UT2003 brillere med. Alle des effekter er i Dx7 tegneserie-agtige stil.

Hvorfor skulle hvert firma ikke selv arbejde på de funktioner der syntes er vigtige for deres spil? De er begge baseret på Unreal men det da også det eneste!!! Kig på Unreal 2 technologi videoerne hvis I er i tvivl.
Gravatar #32 - Yasw
16. jan. 2003 18:25
Uhada, glæder mig også! Selvom det sikkert kan blive en halvdyr omgang hvis al hardwaren skal opgraderes.
Gravatar #33 - Devious
16. jan. 2003 18:25
Jaah, hvad kan man sige mere end at Unreal var et hit (i mine øjne), UT var en fiasko ( i mine øjne) intet gameplay whatsoever, men håber at gameplayet i U2 er max godt.
Gravatar #34 - Viking
16. jan. 2003 18:30
#33: Nu er det jo også 2 vidt forskellige spil. Hvis man vil ha en dybere mening med hvad man foretager sig kan jeg godt se man hælder til Unreal eller Unreal 2. Hvis man derimod bare vil fragge i et hurtigt tempo og er ude efter fed multiplayer action må det vel siges at spil som UT, Q3 og UT2k3 er overlegne. Men sådan har det jo også altid været meningen, de henvender sig til 2 helt forskellige grupper. Ikke uden grund at Legend har valgt helt at sløjfe Multiplayer i U2.

Well så er der også sån nogen som mig som bare kan sidde og nyde grafikken, og derfor synes om alle føromtalte spil..;)
Gravatar #35 - AenimA
16. jan. 2003 18:39
# 31 -
Det jeg skrev i # 29, var direkte taget fra den (uofficielle) FAQ til UT2003. http://cleaned.beyondunreal.com/UT2FAQ/UT2FAQ.htm#...
(som for i øvrigt er ca. lige så gammel som U2 FAQ'en)

Pointen er, at selvfølgelig har man ændret en del på motoren, for der er forskelle mellem singleplayer og multiplayer spil og de krav, der dermed stilles til grafikmotoren (f.eks. aflukkede baner kontra åbne områder i en fortløbende historie)

Men som sagt, den underliggende motor skulle være den samme; hvis du kan finde et bevis på det modsatte, så giv et link.

[edit: flere links] http://forum.moddb.com/6/456/
http://www.epicgames.com/licensing.html
Gravatar #36 - Pong
16. jan. 2003 19:18
<STRONG>#9</STRONG>
<STRONG>så gammelt er Unreal dog heller ikke, vil ikke kalde folk der har spillet det "gamle" :)</STRONG>
Gravatar #37 - Spanner
16. jan. 2003 20:08
Bare det bliver lige så godt som Daikatana...
Gravatar #38 - vEnOm
16. jan. 2003 20:20
#37 det må man ikke engang joke med det der ...
ingen spil er så langt nede i kloaken som daikatana
Gravatar #39 - El_Coyote
16. jan. 2003 20:34
Trentors, hvis du ikke kan se shader effekter i ut2003, bør du vist kigge dig om efter et nyt grafikkort inden UT, for der er rigeligt. Tag foreksembel DM-Asbestos - den har en korridor med en vandpøl i, hvor lyset bliver reflekteret op på vægge og loft.
desuden når du bevæger dig igennem skygger bliver skyggerne tegnet over dit våben.

Begge spil benytter Unrealtech motoren, dog er de fra forskællige referancetidspunkter, og derfor er der flere nye ting med i U2 motoren.
Til sidst er ut2003 jo en MP spil hvor FPS er en afgørende faktor, det er unreal2 ikke. Derfor kan de tillade sig at lægge mere load på grafikkortet.
Gravatar #40 - ns
16. jan. 2003 21:11
Narj, Daikatana var godt nok ringe. Men hvis man læser om udviklingen, var der også totalt kaos, så det er forståeligt.
Gravatar #41 - akerman
16. jan. 2003 21:57
#10 der er ingen quests i det eller noget jo =( synes sq ikke det er så sjovt hvis man ikke får nogen udfordringer... men ok grafik i guess
Gravatar #42 - RuFFNeCK
16. jan. 2003 22:11
hmm.. tjah syntes ik UT2003's motor kan hamle op med den motor der er i spillet: Hegemonia - Legions Of Iron

den motor er fed.. tro mig.. Homeworld agtigt spil bare i mega flot 3D!!! :D
Gravatar #43 - El_Coyote
16. jan. 2003 22:51
hvorfor skulle motoren i et FPS også hamle op med motoren i et strategi spil - det giver jo ingen mening.

jeg ved nu hellerikke om den er så vild. det er jo bare nogle models der flyver rundt i tomrum med et par planeter, og nogle stjerner som tapet.
Gravatar #44 - InsaneBoy
16. jan. 2003 23:13
Ser ret nam ud... Dog den ringeste hjemmeside! Man skal hente over 1.2 MB for at kunne begynde at navigere rundt. FØJ hvor stygt for folk der kun har ISDN :-).
Gravatar #45 - FISKER_Q
16. jan. 2003 23:52
#14 ut2 og ut2k3 er ikke det samme, titlen er unreal tournament 2003, ikke unreal tournament 2.
gået guld synes jeg lyder som det bedste forslag til en oversættelse.
Unreal, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2003, Unreal 2 er bygget på den samme motor.

Her er mit ord om sharereactor folk, dc folk osv.:
http://www.hmilch.de/fxpvsef.htm
Gravatar #46 - stone
17. jan. 2003 00:43

sad og kiggede screenshots - det falder i oejnene at de bruger shadowmaps, i modsaetning til eksempelvis doom3's stencil shadows. laeg maerke til de lede hakker der er i deres skygger, som altsaa ikke er realtimegeneredede. udover det, ser grafiken da fin nok ud, ikke noget saerligt, men det var ut2003 absolut heller ikke, og folk gik stadig amok over det .. det eneste det kraeves er et navn, saa kan du saelge hvad som helst til folk.

/stone
Gravatar #47 - nihil
17. jan. 2003 00:50
#45> UT2K+3 og UT2 _ER_ det samme, navnet blev bare smartere under udviklingen.
Gravatar #48 - Miklos
17. jan. 2003 01:38
#47

Nej - UT2003 og U2 er forskellige ting - UT2003 er et multiplayerspil - U2 er et singleplayer spil.

At begge benytter forskellige builds/milestones af EPIC's engine er så en anden sag.

Anandtech gik Tim Sweeny på klingen for godt et år siden der fortalte at de altid kodede på enginen og når så nogle skulle have en licens til at lave et spil på enginen fik de bare seneste 'stable' version.
Gravatar #49 - Hektor
17. jan. 2003 02:12
#48 Miklos:
"Nej - UT2003 og U2 er forskellige ting - UT2003 er et multiplayerspil - U2 er et singleplayer spil."

Hvad er det lige, du retter på? Han har ikke sagt noget om, at UT2k+3 og U2 er det samme ... han skrev UT2 ... U som i Unreal og T som i Tournament.
Gravatar #50 - El_Coyote
17. jan. 2003 02:23
:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login