mboost-dp1

Nokia

Undersøgelse: Forbrugerne vil have Nokia

- Via Nokia Blog - , redigeret af Pernicious

En ny verdensomspændende undersøgelse lavet af det mobile video-underholdnings-firma Vuclip viser, at hele 36,9 procent af verdens befolkning vil have en Nokia næste gang de skal have en ny telefon.

Nokias tætteste konkurrenter ligger ifølge undersøgelsen på henholdsvis 24,8 procent og 20,8 procent, hvilket efterlader Nokia som suveræn vinder, når de kommer til valg af kommende telefon.

Med til historien hører dog, at Nokia til stadighed har voldsom popularitet i u-landende, hvor Nokia med billige modeller nogle steder nærmer sig monopol, men også Nokias Lumia-indtog i den vestlige verden påvirker målingen.

På andenpladsen med som sagt 24,8 procent ligger ikke overraskende Apple, hvis kundebase helt overvejende ligger i de samme mennesker som allerede ejer en iPhone, hvorved Apple-fans atter viser sig som de mest loyale kunder. Således svarede hele 90 procent af de nuværende Apple-kunder, at deres næste telefon bliver den næste iPhone.

Noget overraskende er det dog, at Samsung kun formåede at samle 12,5 procent af verdens forbrugere, mens LG måtte tage til takke med sølle 3,8 procent.





Gå til bund
Gravatar #1 - Adagio
22. mar. 2012 16:57
Igennem tidernes løb har jeg haft mange forskellige mobiltelefoner, hvor de 3 var nokia telefoner... alle 3 nokia telefoner ligger på bunden som de absolut værste telefoner jeg har haft
Jeg holder mig fra nokia i fremtiden
Gravatar #2 - Troels-K
22. mar. 2012 17:05
#1 jamen, så er det fordi du ikke har købt en nokia 3310 - de var praktisk talt umulige at smadre, og de kunne det man havde brug for, og ikke mere.
Gravatar #3 - RpR
22. mar. 2012 17:10
Nu er der heldigvis også andre faktorer end holdbarhed der spiller ind
Gravatar #4 - -N-
22. mar. 2012 17:10
#2 Generelt synes jeg, at der var stor forskel på deres billige crap telefoner og de lidt dyre... Jeg havde selv en 6100i som var en super telefon, men min efterfølgende, 6610i, var noget forpulet hø :-D
Gravatar #5 - RMJ
22. mar. 2012 18:03
Kender ingen som har Nokia, ingen vil have Nokia, der er simplehen det værste lort.
Gravatar #6 - Troels-K
22. mar. 2012 18:06
Mit indlæg var nu mere ment som sjov ( bare søg på meme's på nettet, og finde hurtigt noget omkring nokia 3310 ;) )

#4
Har aldrig selv købt en telefon, men havde en nokia som den første, og den fungerede til det den skulle, nu har jeg dog en sony ericson, som også holder, selvom den er ved at være 7år gammel, kan den stadig holde strøm længere end de nye telefoner :)
Gravatar #7 - Remmerboy
22. mar. 2012 18:11
min gamle nokia 6170 synes jeg stadigvæk er elegant. glas og stål i en klaptelefon med hele 2 lcd skærme :)
Gravatar #8 - retrospect
22. mar. 2012 18:18
Så kører Nokia/Microsoft markedsføringsmaskinen...

Personligt kan jeg ikke sige hvad jeg skal have for en telefon, det kommer helt an på hvad der er på markedet når min gl. Galaxy skal udskiftes. Den virker dog fint med de apps jeg bruger pt. så regner ikke med ny mobil foreløbig.
Gravatar #9 - PSM
22. mar. 2012 18:25
Tjaaa... som jeg læser det, så er Nokia gået gevaldigt ned. For 10 år siden var det vel omkring 80% som ville have Nokia.

Og dengang i 90erne da jeg havde Nokia 2110i ville ALLE have Nokia.
Gravatar #10 - Chaser
22. mar. 2012 18:47
Har haft både Nokia og SE, de sidste 2 telefoner jeg havde en SE 910I og Nokia N900 havde begge samme fejl, det stik der skulle kobles til laderen faldt begge ud, så jo nyrere jo billigere indmad bliver der brugt...
Gravatar #11 - MadsD
22. mar. 2012 19:41
Jeg har haft:
Nokia 3310
Nokia 3210
Nokia 6230
Nokia N95-8GB (med spiderman film, ååårhvad!, hehe)
Nokia 6110 Navigator
Nokia 6700 Slide
Nokia Lumia 800 (nuværende)

Er usikker på rækkefølgen af de 2 første. Jeg har squ været glad for dem alle sammen.

Mellem 6700 Slide og Lumia 800 havde jeg HTC 7 Mozart (pga. Windows Phone) - og jeg savnede squ Nokias designperler, da jeg rendte rundt med det kedelige grå htc-design.

Udover det har jeg naturligvis af nysgerrighedsgrunde haft en iPhone i nogle uger, samt en HTC Desire (Android) i nogle uger.

Jeg hepper stadig på Nokia :)
Gravatar #12 - Dr.pikkuk
22. mar. 2012 20:15
er den virkelig lykkelig ejer af indtil flere Nokia telefoner, som efter et kort utroskab til HTC har fået mig kravlende tilbage til Lumia 800, og jeg er glad!!!
Gravatar #13 - BurningShadow
22. mar. 2012 20:21
Jeg vi også gerne have Nokia næste gang. Problemet er bare, at jeg gerne vil have den med Android...
Gravatar #14 - thomaxz
22. mar. 2012 21:11
Når min nuværende telefon, ikke holder mere, skal jeg have en Sony Erricson eller htc.
Min nuværende er en Sony Erricson
Gravatar #15 - nubus
23. mar. 2012 06:27
At 24,8% vil købe Nokia næste gang er skidt. I 2011Q2 havde Nokia 24,2% - men året før lå de på 33,8% (IDC). Det giver så ikke plads til den vækst som WP ellers burde give dem.

Og Samsung - 12,x% er næsten halvt så meget som hvad de har i dag. Åbenbart er der nogle ret sure Samsung-brugere derude for det er da noget af et tab.

For Apple... tjah, de har 6% af markedet og står til at vokse over 200%.
Gravatar #16 - Adagio
23. mar. 2012 06:34
Troels-K (2) skrev:
jamen, så er det fordi du ikke har købt en nokia 3310 - de var praktisk talt umulige at smadre, og de kunne det man havde brug for, og ikke mere.


Hehe

Det var min første telefon og ikke ligefrem en telefon jeg har gode minder om :)

Det jeg hader mest ved nokia telefoner er den totalt ulogiske opbygning af deres menu. For at gøre X skulle du ind under menuen Y derefter klikke på Z og finde det de kalder for V, selvom hverken Y, Z eller V har noget som helst med X at gøre

nubus (15) skrev:
Og Samsung - 12,x% er næsten halvt så meget som hvad de har i dag. Åbenbart er der nogle ret sure Samsung-brugere derude for det er da noget af et tab.


Jeg brød mig ikke om Samsungs telefoner før, det var noget skrammel (stadig bedre end nokia) og der sagde jeg at jeg nok aldrig mere vil købe en Samsung telefon, men efter de har taget Android til sig har de lavet nogle meget gode telefoner
Gravatar #17 - Magten
23. mar. 2012 06:36
nubus (15) skrev:
At 24,8% vil købe Nokia næste gang er skidt.
Det kan vel ikke komme bag på nogen at du mener det :-)

Det er iøvrigt forkert det tal:
En ny verdensomspændende undersøgelse lavet af det mobile video-underholdnings-firma Vuclip viser, at hele 36,9 procent af verdens befolkning vil have en Nokia næste gang de skal have en ny telefon.


nubus (15) skrev:
Det giver så ikke plads til den vækst som WP ellers burde give dem.
Det kommer jo an på hvordan tallet havde set ud hvis Nokia ikke havde taget WP til sig.
Gravatar #18 - Mnc
23. mar. 2012 07:40
Adagio (16) skrev:
Det jeg hader mest ved nokia telefoner er den totalt ulogiske opbygning af deres menu. For at gøre X skulle du ind under menuen Y derefter klikke på Z og finde det de kalder for V, selvom hverken Y, Z eller V har noget som helst med X at gøre


Det er vel næppe en relevant problemstilling, da Microsoft for fremtiden vil stå for deres menuer. :)

MS har en noget bedre track record, imo.

Jeg er dog enig med dine observationer. Mine senere Nokia telefoners menuer blev mere og mere ulogiske.

Så vidt jeg husker har Nokia da (om ikke andet så periodevis) været rimelig godt fremme i skoene hvad angår hardware. Med et mere strømlinet OS, så tror jeg fremtiden ser lys ud for dem.
Gravatar #19 - XorpiZ
23. mar. 2012 07:44
Magten (17) skrev:
Det kan vel ikke komme bag på nogen at du mener det :-)

Det er iøvrigt forkert det tal


Det kommer vel ikke bag på dig, at nubus bevidst misinformerer om Apples konkurrenter? :)
Gravatar #20 - Adagio
23. mar. 2012 08:28
Mnc (18) skrev:
Det er vel næppe en relevant problemstilling, da Microsoft for fremtiden vil stå for deres menuer. :)


Jep, så det kan godt være jeg i fremtiden vil ændre mening omkring nokia ligesom jeg ændrede mening omkring Samsung :)
Gravatar #21 - Hubert
23. mar. 2012 11:49
Magten (17) skrev:

Det kommer jo an på hvordan tallet havde set ud hvis Nokia ikke havde taget WP til sig.


Nokia kan vel ikke være tilfreds med en stigning på 3 %-point? Og da slet ikke nu hvor de har WP der jo skulle være det bedste der er sket siden skive skåret brød.

Der står så godt nok intet om at det nødvendigvis skal være med WP... Så WP's markedsandel flytter sig nok ikke alverden alligevel.
Gravatar #22 - PinHigh
23. mar. 2012 11:57
nubus (15) skrev:
At 24,8% vil købe Nokia næste gang er skidt. I 2011Q2 havde Nokia 24,2% - men året før lå de på 33,8% (IDC). Det giver så ikke plads til den vækst som WP ellers burde give dem.


Beklager at måtte spolere din begejstring, men som jeg læser nyheden, så er det 36,9% der vil have Nokia og ikke de 24,8%, der var ved at give dig en ufrivillig sædafgang..... ;-)
Gravatar #23 - PinHigh
23. mar. 2012 12:07
Hubert (21) skrev:
Nokia kan vel ikke være tilfreds med en stigning på 3 %-point? Og da slet ikke nu hvor de har WP der jo skulle være det bedste der er sket siden skive skåret brød.


Sådan en kommentar minder mest af alt om jyders mindreværds jokes om københavnere. (og københavneres tilsvarende om jyders, for den sags skyld)

Hubert (21) skrev:
Der står så godt nok intet om at det nødvendigvis skal være med WP... Så WP's markedsandel flytter sig nok ikke alverden alligevel.


Det var så ellers en kreativ udledning du kom med der..... Har du nogle tal vi andre ikke har, der underbygger den?
(dermed ikke sagt at man på nogen måde kan udlede det modsatte forståes)
Gravatar #24 - Magten
23. mar. 2012 12:09
Hubert (21) skrev:
Nokia kan vel ikke være tilfreds med en stigning på 3 %-point?
Det kommer jo an på deres forventninger.

Hvis alternativet (uden WP) havde været fx et fald på 8% istedet for en stigning på 3% er det jo en lidt anden situation.

Hubert (21) skrev:
Og da slet ikke nu hvor de har WP der jo skulle være det bedste der er sket siden skive skåret brød.
Jeg synes nu også lige man skal give Nokia lov til at få WP på gaden før man dødsdømmer det :) De har været på det Europæiske marked i næsten 5 måneder, USA i 3 måneder (så vidt jeg husker?) og Kina i nogle dage..
Gravatar #25 - Hubert
23. mar. 2012 12:41
PinHigh (23) skrev:

Det var så ellers en kreativ udledning du kom med der..... Har du nogle tal vi andre ikke har, der underbygger den?
(dermed ikke sagt at man på nogen måde kan udlede det modsatte forståes)


Det kreative lader vi WP folket om at levere. Som du selv er inde på er der intet der underbygger det modsatte. Magten mener at vide a nokia ville have lidt meget mere hvis de ikke havde valgt WP. Det er der bare ikke noget der underbygger.
Gravatar #26 - Hubert
23. mar. 2012 12:47
Magten (24) skrev:
Det kommer jo an på deres forventninger.

Hvis alternativet (uden WP) havde været fx et fald på 8% istedet for en stigning på 3% er det jo en lidt anden situation.


Hvis og hvis... spekulationer kan man ikke bruge til meget.

Nokia N9'eren sælger ganske udemærket. Og sidst jeg så nogle tal solgte den også mere end lumia modellerne. Og det på trods af at man havde valgt at sælge N9'eren færre steder.

Magten (24) skrev:
Jeg synes nu også lige man skal give Nokia lov til at få WP på gaden før man dødsdømmer det :) De har været på det Europæiske marked i næsten 5 måneder, USA i 3 måneder (så vidt jeg husker?) og Kina i nogle dage..


Hvem har dødsdømt WP eller nokia for den sags skyld..? Både nokia og wp skal nok klare sig. Nokia æder jo vist nok af de andre producenters markedsandele på WP siden.
Gravatar #27 - Magten
23. mar. 2012 12:47
Hubert (25) skrev:
Magten mener at vide a nokia ville have lidt meget mere hvis de ikke havde valgt WP.
Så skal du vist til at have læsebrillerne på bassemand :)

Jeg har på intet tidspunkt sagt det der.
Gravatar #28 - Hubert
23. mar. 2012 12:53
Magten (27) skrev:
Så skal du vist til at have læsebrillerne på bassemand :)

Jeg har på intet tidspunkt sagt det der.




Det kommer jo an på hvordan tallet havde set ud hvis Nokia ikke havde taget WP til sig.



Hvis alternativet (uden WP) havde været fx et fald på 8% istedet for en stigning på 3% er det jo en lidt anden situation.


Aha og ovenstående citater virker på ingen måde bekendte..?
Gravatar #29 - Magten
23. mar. 2012 12:54
Hubert (26) skrev:
Hvis og hvis... spekulationer kan man ikke bruge til meget.
Nej, men spekulationer om at Nokia ikke kan være tilfredse med en stigning på 3%-point på trods af et nyt OS kan man godt bruge til noget? :)



Hubert (26) skrev:
Hvem har dødsdømt WP eller nokia for den sags skyld..?
Dødsdømme var nok et forkert ordvalg.. Jeg synes bare din antagelse om at man allerede nu skulle kunne se effekten af Nokia's valg af WP er.. hmm, forkert? Som sagt så er Nokia/WP altså stadig forholdsvist nyt mange steder.
Gravatar #30 - Fjolle
23. mar. 2012 12:55
Hubert (26) skrev:
Og sidst jeg så nogle tal solgte den også mere end lumia modellerne.


Kilde?

Sidst jeg så nogle tal havde lumia modellerne solgt flere.
Gravatar #31 - Magten
23. mar. 2012 12:55
Hubert (28) skrev:
Aha og ovenstående citater virker på ingen måde bekendte..?
Fortæl mig gerne hvor jeg påstår at vide at Nokia havde oplevet et større fald uden WP.

Hint: læg mærke til mit ordvalg, 'hvis' og 'fx'.
Gravatar #32 - XorpiZ
23. mar. 2012 12:56
Hubert (25) skrev:
Magten mener at vide a nokia ville have lidt meget mere hvis de ikke havde valgt WP. Det er der bare ikke noget der underbygger.


Hurra - stråmandsargumenter. Har du en kilde til din påstand om at N9 sælger mere end Lumia-serien?

Du plejer da at holde et nogenlunde niveau Hubert, men så snart WP er involveret, så falder korthuset sgu lidt sammen for dig.
Gravatar #33 - Hubert
23. mar. 2012 13:00
Magten (29) skrev:
Nej, men spekulationer om at Nokia ikke kan være tilfredse med en stigning på 3%-point på trods af et nyt OS kan man godt bruge til noget? :)


Min mening kan vel næppe klasificeres som en spekulation? Jeg er slet ikke udspekuleret nok til den slags... :p

Dødsdømme var nok et forkert ordvalg.. Jeg synes bare din antagelse om at man allerede nu skulle kunne se effekten af Nokia's valg af WP er.. hmm, forkert? Som sagt så er Nokia/WP altså stadig forholdsvist nyt mange steder.


Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det var forkert at satse på WP eller om detvar det helt rigtige for Nokia. Man må alt andet lige gå ud fra at ledelsen i Nokia har lavet nogle beregninger der viser at det er vejen at gå. Om det var det rigtige eller ej ved vi først om nogle år. Jeg har så heller aldrig givet udtryk for andet end at jeg gerne ser WP blive på markedet. Det vil give konkurrence. Særligt hvis de kan få en større markedsandel.
Gravatar #34 - Hubert
23. mar. 2012 13:02
Fjolle (30) skrev:
Kilde?

Sidst jeg så nogle tal havde lumia modellerne solgt flere.


http://www.prweb.com/releases/2012/2/prweb9210845....

Gravatar #35 - Hubert
23. mar. 2012 13:05
XorpiZ (32) skrev:
Hurra - stråmandsargumenter. Har du en kilde til din påstand om at N9 sælger mere end Lumia-serien?

Du plejer da at holde et nogenlunde niveau Hubert, men så snart WP er involveret, så falder korthuset sgu lidt sammen for dig.


Så kommer de mere rabiate WP tilhængere på banen. Har man ramt et ømt punkt?

Husk nu at mit kort hus ikke er det du kan se falde når folk ikke falder på halen over det du nu lige har valgt at synes godt nok...
Gravatar #36 - Magten
23. mar. 2012 13:08
Hubert (33) skrev:
Min mening kan vel næppe klasificeres som en spekulation? Jeg er slet ikke udspekuleret nok til den slags... :p
Så har jeg misforstået dig, jeg troede du mente at Nokia ikke kunne være tilfredse med det, og ikke at du mener Nokia ikke kan være tilfredse med det ;)



Hubert (33) skrev:
Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det var forkert at satse på WP eller om detvar det helt rigtige for Nokia. Man må alt andet lige gå ud fra at ledelsen i Nokia har lavet nogle beregninger der viser at det er vejen at gå. Om det var det rigtige eller ej ved vi først om nogle år
Det var netop det jeg ville frem til :) Skiftet til WP vil alt andet lige tage tid og jeg forventer ikke vi kan se nogen tendenser før om minimum 6 måneder hvor Nokia/WP så har været på markedet i næsten et år.

Og det er selvom nubus gerne ville konkludere at Nokia og Microsoft er på vej i den helt gale retning allerede for flere måneder siden :P
Gravatar #37 - Fjolle
23. mar. 2012 13:26
Hubert (34) skrev:
Fjolle (30) skrev:
Kilde?

Sidst jeg så nogle tal havde lumia modellerne solgt flere.


http://www.prweb.com/releases/2012/2/prweb9210845....


Seriøst?
Er det ikke bare det første link du har fundet frem til. Det er en pressemeddelelse fra en person der gerne vil sælge n9 telefoner. Ingen kilder, ingen tal, og man kan ikke finde firmaet der har lavet "analysen".
Gravatar #38 - XorpiZ
23. mar. 2012 13:27
Hubert (35) skrev:
XorpiZ (32) skrev:
Hurra - stråmandsargumenter. Har du en kilde til din påstand om at N9 sælger mere end Lumia-serien?

Du plejer da at holde et nogenlunde niveau Hubert, men så snart WP er involveret, så falder korthuset sgu lidt sammen for dig.


Så kommer de mere rabiate WP tilhængere på banen. Har man ramt et ømt punkt?

Husk nu at mit kort hus ikke er det du kan se falde når folk ikke falder på halen over det du nu lige har valgt at synes godt nok...


Slet ikke - jeg påpeger bare, at du benytter dig af stråmandsargumenter.

Din "kilde" har i øvrigt ingen tal, men er baseret på et analyseinstituts mening.

Og omtalte analyseinstitut, der skulle hedde "Internet marketing services" og være baseret i Ontario findes ikke på nettet:

http://goo.gl/lvtae

Og vedkommende, der står som kontaktperson på dit link har en side der hedder www.nokian9.ca...

TL;DR;

Dine argumenter og kilder holder ikke, og det er derfor jeg skriver, at det ramler for dig. At du så straks bliver personlig er jo lidt underholdende. Det er ligesom at se RobertL og Tyler Durden "diskutere".
Gravatar #39 - nubus
23. mar. 2012 13:29
#17 - Hele undersøgelsen er FAIL.

98,8% fordeles mellem LG, Apple, Nokia, Samsung og RIM. De står i dag for 58% af markedet (Gartner). De øvrige 42% er fordelt på HTC, Sony, Motorola, Huawei, ZTE etc. De får 1,2% af markedet.

Er der nogen som tror HTC, Motorola, Sony etc. samlet får 1,2% ?!?
Gravatar #40 - XorpiZ
23. mar. 2012 13:35
#39

Jeg elsker dig sgu. Først misinformerer du bevidst, og nu er du så ude i, at de er nogle idioter, dem der har lavet undersøgelsen, selvom du ikke kender metoden, spørgsmålene eller hvem de har spurgt :D

Og hvis du mener de lyver, så sig det dog.
Gravatar #41 - PinHigh
23. mar. 2012 13:41
I guder jeg fatter ikke den fanboiisme nogle lægger for dagen.
Hvorfor er det f.eks. så forrygende vigtigt for Nubus og Hubert at få WP til at fremstå i et så negativt lys, som overhovedet muligt?

Jeg kan til nød forstå at man argiterer for at ens foretrukne OS, måske også ville være et glimrende valg for andre, men hvorfor pokker er det interessant at nedgøre/modarbejde andres valg, det forstår jeg simpelthen ikke.....

Det burde da være brugernes interesse, at de større spillere på markedet, får en nogenlunde lige stor udbredelse, således at udviklings intisimentet holdes ved lige. Men nej, for nogle er det vigtigere at ens foretrukne valg, ender som "vinder".....
Gravatar #42 - Hubert
23. mar. 2012 16:10
Magten (36) skrev:
Så har jeg misforstået dig, jeg troede du mente at Nokia ikke kunne være tilfredse med det, og ikke at du mener Nokia ikke kan være tilfredse med det ;)


Jeg skal gerne skære det helt ud i pap så vi er fuld stændige enige om hvad jeg mener. :)

Jeg mener ikke Nokia kan være tilfredse med en 3 %-points stigning.

Det var netop det jeg ville frem til :) Skiftet til WP vil alt andet lige tage tid og jeg forventer ikke vi kan se nogen tendenser før om minimum 6 måneder hvor Nokia/WP så har været på markedet i næsten et år.

Og det er selvom nubus gerne ville konkludere at Nokia og Microsoft er på vej i den helt gale retning allerede for flere måneder siden :P


Hvad nubus mener at kunne konkludere vil jeg ikke blande mig i. Jeg har fra starten af givet udtryk for at jeg ville vente med at dømme WP inde eller ude indtil de har haft mindst et år gerne mere på markedet. Alt andet er for mig at se voldsomt ude af trit med virkeligheden. Så når det kommer til stykket er vi nok mere enige end uenige.. :)
Gravatar #43 - Hubert
23. mar. 2012 16:13
Fjolle (37) skrev:
Hubert (34) skrev:
Fjolle (30) skrev:
Kilde?

Sidst jeg så nogle tal havde lumia modellerne solgt flere.


http://www.prweb.com/releases/2012/2/prweb9210845....


Seriøst?
Er det ikke bare det første link du har fundet frem til. Det er en pressemeddelelse fra en person der gerne vil sælge n9 telefoner. Ingen kilder, ingen tal, og man kan ikke finde firmaet der har lavet "analysen".


Nej det første link der dukkede op da jeg søgte. Jeg kunne ikke huske hvor det var jeg havde læst det er:

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/...

Det andet link er:

http://mynokiablog.com/2012/03/03/nokia-lumia-800-...
Gravatar #44 - Hubert
23. mar. 2012 16:15
XorpiZ (38) skrev:

Dine argumenter og kilder holder ikke, og det er derfor jeg skriver, at det ramler for dig. At du så straks bliver personlig er jo lidt underholdende. Det er ligesom at se RobertL og Tyler Durden "diskutere".


Det er lidt sjovt at blive beskyldt for at blive personlig af en der stadig ikke har kommenteret på artiklen men blot kører på dem der ikke har set "lyset"... Men det er vel hvad man kunne forvente.
Gravatar #45 - Hubert
23. mar. 2012 16:22
PinHigh (41) skrev:
I guder jeg fatter ikke den fanboiisme nogle lægger for dagen.
Hvorfor er det f.eks. så forrygende vigtigt for Nubus og Hubert at få WP til at fremstå i et så negativt lys, som overhovedet muligt?


Hvorledes er det du mener jeg forsøger at få WP til at fremstå i et dårligt lys? Det kunne jeg virkeligt godt tænke mig at vide. Af den simple grund at det ikke har været min intention så der er åbenbart noget der kan misforståes.


Jeg kan til nød forstå at man argiterer for at ens foretrukne OS, måske også ville være et glimrende valg for andre, men hvorfor pokker er det interessant at nedgøre/modarbejde andres valg, det forstår jeg simpelthen ikke.....


Her burde du nok i virkeligheden se på et af de mere rabiate medlemmer af WP flokken...

Jeg gider ikke forsøge at overbevise folk om at de skal vælge det jeg benytter mig af. Hvorfor skulle de dog gøre det? De skal da vælge det der passer dem bedst og ikke hvad der passer mig bedst.

Det er iøvrigt for mig at se en lidt misplaceret kommentar. Der er så vidt jeg ved ikke nogen der har agiteret for at folk skal skifte deres WP telefon ud med noget andet?


Det burde da være brugernes interesse, at de større spillere på markedet, får en nogenlunde lige stor udbredelse, således at udviklings intisimentet holdes ved lige. Men nej, for nogle er det vigtigere at ens foretrukne valg, ender som "vinder".....


Nu hvor du nævner mig bliver jeg næsten nødt til at vise dig det her citat...


Jeg har så heller aldrig givet udtryk for andet end at jeg gerne ser WP blive på markedet. Det vil give konkurrence. Særligt hvis de kan få en større markedsandel.


Det havde du set hvis du havde læst #33. Det står i bunden.
Gravatar #46 - XorpiZ
23. mar. 2012 16:29
Hubert (44) skrev:
XorpiZ (38) skrev:

Dine argumenter og kilder holder ikke, og det er derfor jeg skriver, at det ramler for dig. At du så straks bliver personlig er jo lidt underholdende. Det er ligesom at se RobertL og Tyler Durden "diskutere".


Det er lidt sjovt at blive beskyldt for at blive personlig af en der stadig ikke har kommenteret på artiklen men blot kører på dem der ikke har set "lyset"... Men det er vel hvad man kunne forvente.


Jeg mindes ikke jeg har kaldt dig grimme ting. Men hvad med rent faktisk at forholde dig til kritikken istedet for at deflecte? Jeg pointerede udelukkende, at du smed omkring dig med stråmandsargumenter (og rent faktisk mente du havde en god sag?) og så bad jeg dig om en kilde på din påstand.

Om du har tænkt dig at bruge WP eller ej er jeg egentlig pænt ligeglad med.
Gravatar #47 - Magten
23. mar. 2012 19:42
Hubert (42) skrev:
Så når det kommer til stykket er vi nok mere enige end uenige.. :)
Det var satans :D Skål på det! :)
Gravatar #48 - Hubert
23. mar. 2012 21:29
XorpiZ (46) skrev:

Jeg mindes ikke jeg har kaldt dig grimme ting. Men hvad med rent faktisk at forholde dig til kritikken istedet for at deflecte? Jeg pointerede udelukkende, at du smed omkring dig med stråmandsargumenter (og rent faktisk mente du havde en god sag?) og så bad jeg dig om en kilde på din påstand.

Om du har tænkt dig at bruge WP eller ej er jeg egentlig pænt ligeglad med.


Og du fortsætter med ikke at ville forholde dig til artiklen..?

Du har indtil videre ikke leveret noget som helst der kan vise at de sider jeg har linket til tager fejl. Jeg har jo faktisk både forholdt mig til artiklen og dokumenteret mine påstande. Hvad med dig?
Gravatar #49 - Hubert
23. mar. 2012 21:30
Magten (47) skrev:
Det var satans :D Skål på det! :)


Fandme så. Der skal vel hældes et eller andet i sækken sådan en fredag aften så hvorfor ikke skåle i hvad det nu end bliver.
Gravatar #50 - XorpiZ
23. mar. 2012 22:29
Hubert (48) skrev:
Du har indtil videre ikke leveret noget som helst der kan vise at de sider jeg har linket til tager fejl. Jeg har jo faktisk både forholdt mig til artiklen og dokumenteret mine påstande. Hvad med dig?


Jeg mindes ikke jeg har udtalt mig om N9 vs. Lumia-serien, rent salgstalsmæssigt.

Som jeg har skrevet nogle gange efterhånden, så har jeg udelukkende pointeret, at du brugte et stråmandsargument, og at dit (normalt høje) debatniveau falder voldsomt, så snart emnet er Windows Phone - bl.a. fint demonstreret ved det første link du smed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login