mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1: Når man skal til at lave biler der kører på brint har man blandt andet ét problem. Nemlig at en mængde energi i form af ren brint (H2) fylder væsentligt mere end den samme mængde energi i form af benzin (derfor siges energitætheden/energidensiteten at være mindre for H2 end for benzin). Dette er ikke smart da bilernes tanke i så fald skal være væsentligt større. Man forsøger så på at finde en måde at lagre brint i form af en kemisk forbindelse som fylder mindre, men som ikke forurener. Det er dette problem man håber på at have løst.
Uhhh så kan eens bærbar kører i langtid og så har man varmt vand som bi-produkt. Et te brev i så går det. Desværre larmer den af helvedes til (knald gas)
#5 ja hvis det er en process. Jeg snakker om knaldgas! Ved sammensmeltning af brint og ilt ser en der en voldsom udledning af energi (knald) og biproduktet er vand. Se bare på når rumfærgeren letter.
Hvor trist ville det ikke være hvis enes nye Ferrari intet sagde? Så ud med deres lydløse brændselsceller *g*
Hvor trist ville det ikke være hvis enes nye Ferrari intet sagde? Så ud med deres lydløse brændselsceller *g*
Hmm...så vidt jeg husker var det også én af kriterierne for disse 'magasiner', at de skulle sørge for at brinten ikke bliver så eksplosiv.
<offtopic>
Da jeg læste det tænkte jeg straks. wow en ny måde at lagre data på.
Da jeg så læser kommentarerne længere nede får jeg en anden opfattelse :P
</offtopic>
Anyways uanset om det er til lagring eller bedre / mindre forurenende brændstof til biler så lyder det her teoriprojekt som en genial ide.
problemet er bare at teori og praktisk sjældende fungerer ret godt sammen
Forskere ved Virginia Commonwealth Universitet, har teoretisk arbejdet med hydrogenlagring og har udtænkt en lithium-belagt fullerene som et godt materiale.
Da jeg læste det tænkte jeg straks. wow en ny måde at lagre data på.
Da jeg så læser kommentarerne længere nede får jeg en anden opfattelse :P
</offtopic>
Anyways uanset om det er til lagring eller bedre / mindre forurenende brændstof til biler så lyder det her teoriprojekt som en genial ide.
problemet er bare at teori og praktisk sjældende fungerer ret godt sammen
"praktik" - Kan vi ikke lige få rettet den latterlige fejl?
Øv hvor er jeg træt af at danskere ikke kan tale dansk!
(hint: det hedder "praksis", og det er ikke det samme)
- Simon
Øv hvor er jeg træt af at danskere ikke kan tale dansk!
(hint: det hedder "praksis", og det er ikke det samme)
- Simon
#19
Journalister kan da slet ikke stave(prøv at kigge en avis igennem for stavefejl, og du vil blive overasket) de staver værer end jeg gør når jeg skriver i hånden(hjerneorblind), for slæt ikke at tale om tv journalister, som dag efter dag voldtager det danske sprog totalt
Journalister kan da slet ikke stave(prøv at kigge en avis igennem for stavefejl, og du vil blive overasket) de staver værer end jeg gør når jeg skriver i hånden(hjerneorblind), for slæt ikke at tale om tv journalister, som dag efter dag voldtager det danske sprog totalt
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.