mboost-dp1

Ubisoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fra kilden til N4G:
Det er Ubisofts "master" plan med at inficere spillene med DRM, som SKiDROW har fået ødelagt. Ikke deres "master" servere. Der står ingen steder at de har stået for angrebet mod master serveren.
Det betyder jo bare at SKiDROW har omgået DRM'en og lavet en crack til at omgå det.http://www.infoaddict.com/ubisofts-new-drm-cracked-in-under-25-hours skrev:Ubisoft's master plan has collapsed in under 24-hours, as infamous cracker group Skid-Row has tackled the new DRM and rendered it useless, meaning the only people now suffering with this ridiculous DRM are legitimate owners.
Det er Ubisofts "master" plan med at inficere spillene med DRM, som SKiDROW har fået ødelagt. Ikke deres "master" servere. Der står ingen steder at de har stået for angrebet mod master serveren.
#2
Nu må vi se, AC1 var også "cracked" ret hurtigt... troede de. Så snart man var kommet halvvejs i spillet, kunne man ikke komme videre hvis man havde en cracked version.
Nu må vi se, AC1 var også "cracked" ret hurtigt... troede de. Så snart man var kommet halvvejs i spillet, kunne man ikke komme videre hvis man havde en cracked version.
BetaLyte (5) skrev:Hvor har du fra at det var et DDOS?
http://twitter.com/Ubisoft
De skriver ikke specifikt DDOS, men hvad skulle det ellers være?
Hvis deres boks bare var hacket, kunne de bare smide en ny op.
Der står tilgengæld dette:
"95% of players were not affected, but a small group of players attempting to open a game session did receive denial of service errors"
Rasmus064 (7) skrev:Har svært ved at tro det kun er 5%.
Hele SH5s forum handler for øjeblikket om at de ikke kan spille.
Tja 5% af hvad? 5% af alle ejere af SH5 og AC2 - både konsol og PC? Så har de nok nogenlunde ret, for den her DRM er jo kun på PC versionen. Det er i hvert fald mit bud på hvor de har deres tal til det her spin fra.
#12
Når der står "5 % af brugerne, der ikke kunne få godkendelse fra deres master-server" så går jeg ud fra de mener 5% af dem der bruger serveren. Det påvirker folk fra hele verden, så hvis det kun var 5% ville man med lidt held kunne komme på hvis man prøver længe nok.
Når der står "5 % af brugerne, der ikke kunne få godkendelse fra deres master-server" så går jeg ud fra de mener 5% af dem der bruger serveren. Det påvirker folk fra hele verden, så hvis det kun var 5% ville man med lidt held kunne komme på hvis man prøver længe nok.
Æv.... havde egentligt håbet at Ubisoft's server gik ned ved egen hjælp. Nu får de jo bare spundet hele episoden som at hackere prøver at hjælpe pirater, istedetfor at deres DRM er grundlæggende forkert. :/
HerrMansen (16) skrev:Æv.... havde egentligt håbet at Ubisoft's server gik ned ved egen hjælp. Nu får de jo bare spundet hele episoden som at hackere prøver at hjælpe pirater, istedetfor at deres DRM er grundlæggende forkert. :/
Eh. Jeg tror bare de gik ned - de ville spinne det som pirates skyld uanset hvad - om så deres serverrum stod i flammer, ville de påstå pirater havde påsat branden.
Eller hvis deres sysadmin fik lidt fjams op ad serveren så den gik i stykker ville de påstå pigen var pirat-agent eller sådan noget.
UBI Softs troværdighed er ca 0 i alt hvad de udtaler.
HerrMansen (16) skrev:Æv.... havde egentligt håbet at Ubisoft's server gik ned ved egen hjælp. Nu får de jo bare spundet hele episoden som at hackere prøver at hjælpe pirater, istedetfor at deres DRM er grundlæggende forkert. :/
Den kan vendes på rigtig mange måder. Du kan også sige at hvis de ikke brugte den form for DRM, ville angrebet ikke virke (og aldrig have fundet sted).
Jeg har dog svært ved at forestille mig at de kommer med en officiel udtalelse hvor de lyder "kloge". Lige meget hvordan de spinner den, er det stadig gået ud over kunderne. De kan give piraterne/hackerne/julemanden skylden, men gør det det virkelig bedre?
Senest har Ubisoft endnu en gang kunnet melde ud, at det stadig ikke er lykkedes nogen succesfuldt at cracke fulde udgaver af hverken Assassin's Creed 2 eller Silent Hunter 5.
--
Sjovt.. Min ven ved siden af mig som har crakket hans Silent Hunter 5 kan spille fint mens jeg før på dagen blev stoppet af DRM på min 100% lovlige kopi.
--
Sjovt.. Min ven ved siden af mig som har crakket hans Silent Hunter 5 kan spille fint mens jeg før på dagen blev stoppet af DRM på min 100% lovlige kopi.
hehe, lidt amatør agtigt og virker mere som en farce :D. Jeg tror næppe på det kun er 5%, da det har været over det hele.
De er ihvert fald nogle røvhuller af hensyn til PC, der får et dårligere produkt end konsol versionerne.
PS. De burde se hvordan hvor godt DRM er implemeret i f.eks. Batman (selvom det er securom, så er det godt implemeret )
De er ihvert fald nogle røvhuller af hensyn til PC, der får et dårligere produkt end konsol versionerne.
PS. De burde se hvordan hvor godt DRM er implemeret i f.eks. Batman (selvom det er securom, så er det godt implemeret )
Dette er jo hvad folk køber. At man mister forbindelsen til sådan en master server på den ene eller anden måde betyder at man ikke kan spille. Jeg forstår ikke folk der går med til at skulle logge på online selv for at spille single player spil. Personligt går jeg ikke med til hvis multiplayer ikke har en form for offline alternativ.
Det formindsker måske mit udvalg af spil, men folk får ikke flere penge af at der bliver lavet online krav. I mit tilfælde gør det at jeg vil holde mig endnu mere til gratis spil som D&D Online eller League of Legends. De har da en god undskyldning for hvis deres service er nede, og man kan jo ikke lige føle man har spildt de penge man ikke har brugt hvis man mister forbindelse i noget tid.
Derudover bruger jeg helst ikke penge på andet end spil der for så vidt mulige er DRM fri som GoG.com og Steam med deres offline funktion. Ubisoft har nu heller ikke titler der fanger mig for tiden, men det kræver da også et voldsomt godt spil for mig at overkomme mine principper omkring deres DRM. Og så giver de Skidrow skylden? Det er da lamt, selv hvis Skidrow er skyld i det, viser det bare hvad der kan ske når det sætter den slags DRM på. Internettet er dejligt at have, men behøves det at blive et krav for alt? Hvis det fortsætter i denne retning vil folk stort set blive usynlige for samfundet hvis de mistede deres Internet forbindelse. Allerede som det er nu er det ret besværligt bare at kunne se sine lønsedler og ordne sin skat uden.
Det formindsker måske mit udvalg af spil, men folk får ikke flere penge af at der bliver lavet online krav. I mit tilfælde gør det at jeg vil holde mig endnu mere til gratis spil som D&D Online eller League of Legends. De har da en god undskyldning for hvis deres service er nede, og man kan jo ikke lige føle man har spildt de penge man ikke har brugt hvis man mister forbindelse i noget tid.
Derudover bruger jeg helst ikke penge på andet end spil der for så vidt mulige er DRM fri som GoG.com og Steam med deres offline funktion. Ubisoft har nu heller ikke titler der fanger mig for tiden, men det kræver da også et voldsomt godt spil for mig at overkomme mine principper omkring deres DRM. Og så giver de Skidrow skylden? Det er da lamt, selv hvis Skidrow er skyld i det, viser det bare hvad der kan ske når det sætter den slags DRM på. Internettet er dejligt at have, men behøves det at blive et krav for alt? Hvis det fortsætter i denne retning vil folk stort set blive usynlige for samfundet hvis de mistede deres Internet forbindelse. Allerede som det er nu er det ret besværligt bare at kunne se sine lønsedler og ordne sin skat uden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.