Twitter har en indgået en aftale med Starcom MediaVest Group, der er en af verdens førende formidlere af reklamer, og aftalen har en af værdi til flere hundrede millioner dollars over de næste år.
Aftalen er en partnerskab mellem Twitter og Starcom MediaVest Group, og som er en konsekvens af den stigende sammenhæng mellem brugen af sociale tjenester og TV-forbrug. En undersøgelse foretaget af Nielsen viser, at især brugen af Twitter stiger, mens brugeren ser TV.
Med aftalen får Starcom MediaVest Group’s klienter mulighed for at få bedre reklameplads hos Twitter, data om brugerne og mulighed for nye produkter hos Twitter, der blandt andet inkluderer spørgeundersøgelser af Twitter-brugerne. Starcom MediaVest Group’s klienter inkluderer blandt andet Coca Cola, Microsoft, Walmart og Proctor & Gamble.
Laura Desmond fra Starcom MediaVest Group udtaler, at dette ligger pres på TV-kanaler til at øge integrationen med sociale tjenester.
Laura Desmond, Starcom mediaVest Group skrev:
Twitter, in a very short period of time, has gone from an experiment to something that is essential. This signals to the marketplace how we want to conduct business and measure the implications. This is the future. It’s convergence.