mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De får da også meget svært ved at udkonkurrere de priser de fører i sverige...
Og hvis de endeligt kom ned på et konkurrerende niveau i Sverige, så ville det jo være et meget godt argument på hvorfor vi så i Danmark igennem samme selskab skal betale mere end svenskerne for samme vare?!?
Og hvis de endeligt kom ned på et konkurrerende niveau i Sverige, så ville det jo være et meget godt argument på hvorfor vi så i Danmark igennem samme selskab skal betale mere end svenskerne for samme vare?!?
#2
Hvis der kom priskrig i Sverige og prinsen kom så langt ned, at de skulle sælge det med et underskud, tror jeg ikke de ville sætte prisen i DK ned.
Et firma kan godt køre med underskud på et prudukt, hvis der samtidig er et andet produkt, kan tjener mere end underskuddet.
Hvis der kom priskrig i Sverige og prinsen kom så langt ned, at de skulle sælge det med et underskud, tror jeg ikke de ville sætte prisen i DK ned.
Et firma kan godt køre med underskud på et prudukt, hvis der samtidig er et andet produkt, kan tjener mere end underskuddet.
En pessimist ville frygte det gav status quo på markedet, hvor ingen tør presse prisen af frygt for konsekvenserne. Det vil så kun gælde de aktører der agerer både i Danmark og Sverige.
Vi skal nok fortsat sætte lid til at Cybercity er førende inden i prigskrigen.
Vi skal nok fortsat sætte lid til at Cybercity er førende inden i prigskrigen.
offtopic
ja det kan jeg godt se, det ville være træls hvis de skulle sælge den svenske prins :D
ontopic
man kunne håbe på at folk ville finde ud af hvor billigt TDC ville kunne levere adsl i sverige, hvis de ville starte en priskrig derovre. På den måde ville folk i danmark stille spørgsmål ved TDC´s priser, og så skifte til cybercity= priskrig (dette er kun ønsketænkning)
Hvis der kom priskrig i Sverige og prinsen kom så langt ned, at de skulle sælge det med et underskud, tror jeg ikke de ville sætte prisen i DK ned.
ja det kan jeg godt se, det ville være træls hvis de skulle sælge den svenske prins :D
ontopic
man kunne håbe på at folk ville finde ud af hvor billigt TDC ville kunne levere adsl i sverige, hvis de ville starte en priskrig derovre. På den måde ville folk i danmark stille spørgsmål ved TDC´s priser, og så skifte til cybercity= priskrig (dette er kun ønsketænkning)
TDC har ikke tænkt sig at udløse en priskrig, men vil hellere levere kvalitet for pengene.
Siden hvornår har TDC leveret noget der er kvalitet...
#8
Da jeg boede i Seest leverede de sgu ikke meget stabilitet og service til mig. Det var udelukkende fordi TDC var de eneste der kunne levere, at jeg var kunde der.
Næh, prisen ser ikke ud til at betyde så meget for Hr. og Fru Danmark, så længe man bare tæppebomber folk med kvalmende reklamer, så skal der nok være nogen der hopper i fælden. Hvorfor skulle det være anderledes i Sverige. Suk..
Da jeg boede i Seest leverede de sgu ikke meget stabilitet og service til mig. Det var udelukkende fordi TDC var de eneste der kunne levere, at jeg var kunde der.
Næh, prisen ser ikke ud til at betyde så meget for Hr. og Fru Danmark, så længe man bare tæppebomber folk med kvalmende reklamer, så skal der nok være nogen der hopper i fælden. Hvorfor skulle det være anderledes i Sverige. Suk..
Nu har jeg aldrig oplevet at TDC rent faktisk har leveret noget der er kvalitet.
De gange jeg har været så uheldig at skulle snakke med dem, har de fattet ingenting..så deres support er ikke kvalitet..
og deres produkter er sgu heller ikke de bedste...
Så til sammen, så betaler man sgu for meget for ingenting hos TDC..
lidt off topic: Tdc er ret ofte en pind i hjultet for en række andre virksomheder der rent faktisk ønsker at levere kvalitet til gode priser...
De gange jeg har været så uheldig at skulle snakke med dem, har de fattet ingenting..så deres support er ikke kvalitet..
og deres produkter er sgu heller ikke de bedste...
Så til sammen, så betaler man sgu for meget for ingenting hos TDC..
lidt off topic: Tdc er ret ofte en pind i hjultet for en række andre virksomheder der rent faktisk ønsker at levere kvalitet til gode priser...
lidt OT: skiftede fra tele2 til tdc, men det er stadig ligeså ustabilt som det plejer, et par timers downtime hver anden månede eller noget, desværre har jeg fået det det alle steder, også selv efter jeg flyttede, så holder mig ikke til tdc levere bedre kvalitet, faktisk går nettet faktisk nemmere totalt i baglås så snart min upload kommer over 40kb/s hos tdc, ved tele2 kunne den komme op på 50kb/s og stadig kørte stadig fint når jeg skulle surfe, (det var begge med 2/½ mbit)
Så sent som idag har jeg fået etableret en TDC ADSL forbindelse hos en kunde. Hvad sker der?
- De sender for lidt udstyr med (ingen router og det er en erhvervspakke til virksomhed?).
- Modem'et virker ikke med den medfølgende installationssoftware.
- Tekniker kommer forbi og undrer sig over hvorfor vi har fået dén CD, da den ikke passer til vores pakke.
- Han finder ingen fejl på linjen, men har ikke forstand på PC udstyr og råder os til at ringe til TDC og klage (igen).
- Jeg finder derefter alligevel selv fejlen og retter den. De medfølgende vejledninger til den indkøbte router passer heller ikke. Men jeg fik det til sidst op at køre. Så meget for en gør-det-selv løsning.
Teknikeren nævner iøvrigt at min kunde kunne få ADSL, fordi TDC har sat linjekravene ned og tillader mere støj. Det giver lidt flere kunder, men også større risiko for fejl, og det giver mere teknikerarbejde. Det var han ikke specielt glad for.
Jeg har haft med TDC at gøre flere gange og det er MEGET tydeligt at det er en samling afdelinger og undervirksomheder der ikke snakker sammen. Samme kunde fik for to år siden et ISDN telefonanlæg til omkring 25000 kr. Det kan ikke en skid af hvad TDC sagde det skulle kunne (noget fancy viderestilling). De sender en tekniker ud for at rette problemerne, men han kan ikke finde ud af telefonisystemet, da TDC ikke har servicemanualer til deres egne telefoner. Til sidst finder TDC ud af, at de har "glemt" at medregne nogle ekstra produkter, så det vil koste 10000 kr ekstra at lave. Meget gal kunde.
Jeg har været til et møde med et par sælgere fra TDC som vil sælge serverløsninger til os. Efter en times møde indrømmer de dog at de ikke hører ind under TDC. Det står bare på deres visitkort.
Efter en snak med en kollega i et andet firma som oplevede en TDC projektleder gå nærmest grædende hjem, da TDC ikke magtede at levere en løsning til firmaet, beslutter vi os for, at der ikke skal bruges en serverløsning fra TDC...
Prikken over I'et var da jeg bestilte ePay produktet sidste år til en betalingsside. Den første sælger jeg træffer på telefonen tror simpelthen ikke på at TDC sælger sådan et produkt og jeg måtte hjælpe ham til den rette side på tdc.dk for at overbevise ham.
7-8 mistroiske sælgere og viderestillinger senere, finder jeg en der faktisk ved at de har ePay. Men det er ved at blive solgt fra! Jeg laver dog en aftale alligevel da jeg skal bruge det nu, og der blev lovet, at jeg ikke ville mærke forskel på om jeg kørte hos TDC eller de nye ejere.
Jeg får flere gange produktoplysninger og vejledninger, som er forkerte. Hermed ringer jeg til support hos TDC, via et nummer som jeg finder på deres hjemmeside. "Vi supporterer ikke det produkt", får jeg at vide. "Men jeg kan viderestille til et privatnummer med en som kan hjælpe dig". Okay, så ringer jeg, og får en person, der var ved at tage en lur på sin sofa. Han spørger mig vrissent om jeg havde fået dette nummer fra TDC. "Ja...", siger jeg.
En times tid senere fik jeg heldigvis løst alle problemerne med den alligevel flinke supporter, men vejen dertil var temmelig ujævn!
Selvfølgelig gik det helt i smadder igen da det blev flyttet til det nye firma, men det er en anden god historie.
Jeg har fået nok af TDC.
- De sender for lidt udstyr med (ingen router og det er en erhvervspakke til virksomhed?).
- Modem'et virker ikke med den medfølgende installationssoftware.
- Tekniker kommer forbi og undrer sig over hvorfor vi har fået dén CD, da den ikke passer til vores pakke.
- Han finder ingen fejl på linjen, men har ikke forstand på PC udstyr og råder os til at ringe til TDC og klage (igen).
- Jeg finder derefter alligevel selv fejlen og retter den. De medfølgende vejledninger til den indkøbte router passer heller ikke. Men jeg fik det til sidst op at køre. Så meget for en gør-det-selv løsning.
Teknikeren nævner iøvrigt at min kunde kunne få ADSL, fordi TDC har sat linjekravene ned og tillader mere støj. Det giver lidt flere kunder, men også større risiko for fejl, og det giver mere teknikerarbejde. Det var han ikke specielt glad for.
Jeg har haft med TDC at gøre flere gange og det er MEGET tydeligt at det er en samling afdelinger og undervirksomheder der ikke snakker sammen. Samme kunde fik for to år siden et ISDN telefonanlæg til omkring 25000 kr. Det kan ikke en skid af hvad TDC sagde det skulle kunne (noget fancy viderestilling). De sender en tekniker ud for at rette problemerne, men han kan ikke finde ud af telefonisystemet, da TDC ikke har servicemanualer til deres egne telefoner. Til sidst finder TDC ud af, at de har "glemt" at medregne nogle ekstra produkter, så det vil koste 10000 kr ekstra at lave. Meget gal kunde.
Jeg har været til et møde med et par sælgere fra TDC som vil sælge serverløsninger til os. Efter en times møde indrømmer de dog at de ikke hører ind under TDC. Det står bare på deres visitkort.
Efter en snak med en kollega i et andet firma som oplevede en TDC projektleder gå nærmest grædende hjem, da TDC ikke magtede at levere en løsning til firmaet, beslutter vi os for, at der ikke skal bruges en serverløsning fra TDC...
Prikken over I'et var da jeg bestilte ePay produktet sidste år til en betalingsside. Den første sælger jeg træffer på telefonen tror simpelthen ikke på at TDC sælger sådan et produkt og jeg måtte hjælpe ham til den rette side på tdc.dk for at overbevise ham.
7-8 mistroiske sælgere og viderestillinger senere, finder jeg en der faktisk ved at de har ePay. Men det er ved at blive solgt fra! Jeg laver dog en aftale alligevel da jeg skal bruge det nu, og der blev lovet, at jeg ikke ville mærke forskel på om jeg kørte hos TDC eller de nye ejere.
Jeg får flere gange produktoplysninger og vejledninger, som er forkerte. Hermed ringer jeg til support hos TDC, via et nummer som jeg finder på deres hjemmeside. "Vi supporterer ikke det produkt", får jeg at vide. "Men jeg kan viderestille til et privatnummer med en som kan hjælpe dig". Okay, så ringer jeg, og får en person, der var ved at tage en lur på sin sofa. Han spørger mig vrissent om jeg havde fået dette nummer fra TDC. "Ja...", siger jeg.
En times tid senere fik jeg heldigvis løst alle problemerne med den alligevel flinke supporter, men vejen dertil var temmelig ujævn!
Selvfølgelig gik det helt i smadder igen da det blev flyttet til det nye firma, men det er en anden god historie.
Jeg har fået nok af TDC.
#16
Surt at høre at det gik så skidt men er det måske ikke et spørgsmål om at hvor der er mennesker indblanden så kan (og vil) der ske fejl.
Her i firmaet har vi adskillige TDC-Erhverv forbindelser til de medarbejdere som har hjemmearbejdspladser og det har/og gør fungeret FINT ! Kun i 1 eneste tilfælde var der problemer med udstyret da montøren kom og det blev rettet af tdc asap.
Jeg forstår for i øvrigt ikke hvad du mener med at "det udstyr i havde modtaget" Vores erfaring er at man bestiller den (erhvervsforbindelsen) og så får man en dato for hvornår de kommer og så kommer der en montør som har det fornødne hardware med, måler husets telefonsystem igennem, ændre de ledningsforbindelser der er nødvendigt, installer skillefilter og modem og så er den vupti ! Det tar typisk under en time.
Men selvfølgelig surt at i har haft problemer !
:) Leon
Surt at høre at det gik så skidt men er det måske ikke et spørgsmål om at hvor der er mennesker indblanden så kan (og vil) der ske fejl.
Her i firmaet har vi adskillige TDC-Erhverv forbindelser til de medarbejdere som har hjemmearbejdspladser og det har/og gør fungeret FINT ! Kun i 1 eneste tilfælde var der problemer med udstyret da montøren kom og det blev rettet af tdc asap.
Jeg forstår for i øvrigt ikke hvad du mener med at "det udstyr i havde modtaget" Vores erfaring er at man bestiller den (erhvervsforbindelsen) og så får man en dato for hvornår de kommer og så kommer der en montør som har det fornødne hardware med, måler husets telefonsystem igennem, ændre de ledningsforbindelser der er nødvendigt, installer skillefilter og modem og så er den vupti ! Det tar typisk under en time.
Men selvfølgelig surt at i har haft problemer !
:) Leon
Vi har i vores firma modtaget opkrævninger for en 1024/256 ADSL medarbejder bredbånd siden 1 november 2004, der tilhører en kollega, som ved 3 forskellige tilfælde har fået at vide at hun kan få ADSL på hendes adresse, men som ved en efterfølgende måling ikke kan få det alligevel.
Jeg startede i firmaet til januar, og fik først nys om dette sidste måned, da min chef kom og spurgte om jeg ikke ville finde ud af om der nu ikke VAR adsl på medarbejderens adresse.
Det var der ikke, og jeg fatter stadig ikke hvordan TDC kan fakturere for noget de aldrig har kunnet levere!
Jeg startede i firmaet til januar, og fik først nys om dette sidste måned, da min chef kom og spurgte om jeg ikke ville finde ud af om der nu ikke VAR adsl på medarbejderens adresse.
Det var der ikke, og jeg fatter stadig ikke hvordan TDC kan fakturere for noget de aldrig har kunnet levere!
#8 - TDC der leverer stabilitet? Mit internet har været nede i omkring 9 timer nu.. I de 9 timer har de sagt at de ville have det oppe at køre indenfor få minutter hver gang jeg har ringet til support. Og jeg bor ikke i en lille by hvor det kan være svært med dækning, jeg bor ved universitetet i Århus N...
Anyway, TDC skal vel sige i interviews at de "ikke har tænkt sig at udløse en priskrig", ellers ville gud og hver mand jo komme efter dem igen igen igen. De er jo i forvejen ikke alt for populære efter deres monopol trip for noget tid siden (som de vel stadig har beholdt - dog en anelse svækket).
Anyway, TDC skal vel sige i interviews at de "ikke har tænkt sig at udløse en priskrig", ellers ville gud og hver mand jo komme efter dem igen igen igen. De er jo i forvejen ikke alt for populære efter deres monopol trip for noget tid siden (som de vel stadig har beholdt - dog en anelse svækket).
OT:
jeg er tilbage på tdc efter cybercity...
"vi har ekstraordinært travlt, alle vore medarbejdere er optagede"... og så går der minimum 15 minutter inden man kommer igennem til en medarbejder hos Cybercity. Sådan har det været de sidste 10 gange jeg har ringet til dem.
Sidste gang jeg talte med dem ventede jeg endda 45(!) minutter på at komme til at tale med kundeservice (nej ventetiden er IKKE gratis).
14 dage efter mit abonnement blev opsagt fik jeg brev om at aflevere mit udstyr senest 14 dage efter opsigelsen (FLOT CC), ellers ville jeg blive faktureret 100,- oveni de 3500,- de ville have for udstyret, hvis jeg ikke sendte det.
Det er sjovt at de nedlægger deres pakkeri (endnu en outsource) og fyrer et ton kundeservice-medarbejdere, ikke, når deres serviceniveau er så sindsygt lavt som det er.
At visse folk herinde mener 20 kilo leverpostej er bedre end ½ kilo mørbrad må stå for deres egen regning. Glæder mig til de rent faktisk skal have en dialog i gang med Cybercity.
Det skal siges jeg pinger deres latterlige DNS med 8ms fra min TDC-forbindelse. se DET er kvalitet frem for kvantitet.
(det var rart lige at få ud, mmmm)
jeg er tilbage på tdc efter cybercity...
"vi har ekstraordinært travlt, alle vore medarbejdere er optagede"... og så går der minimum 15 minutter inden man kommer igennem til en medarbejder hos Cybercity. Sådan har det været de sidste 10 gange jeg har ringet til dem.
Sidste gang jeg talte med dem ventede jeg endda 45(!) minutter på at komme til at tale med kundeservice (nej ventetiden er IKKE gratis).
14 dage efter mit abonnement blev opsagt fik jeg brev om at aflevere mit udstyr senest 14 dage efter opsigelsen (FLOT CC), ellers ville jeg blive faktureret 100,- oveni de 3500,- de ville have for udstyret, hvis jeg ikke sendte det.
Det er sjovt at de nedlægger deres pakkeri (endnu en outsource) og fyrer et ton kundeservice-medarbejdere, ikke, når deres serviceniveau er så sindsygt lavt som det er.
At visse folk herinde mener 20 kilo leverpostej er bedre end ½ kilo mørbrad må stå for deres egen regning. Glæder mig til de rent faktisk skal have en dialog i gang med Cybercity.
Det skal siges jeg pinger deres latterlige DNS med 8ms fra min TDC-forbindelse. se DET er kvalitet frem for kvantitet.
(det var rart lige at få ud, mmmm)
Det handler vel om hvad TDC mener hører under begrebet kvalitet. For mig er kvalitet et helhedsbegreb som omfatter alt fra udstyr (hardware), service, stabilitet osv.
Mht. til hardware og service har TDC alle dage været langt bagefter flere andre ADSL udbydere. Det er tørre facts som end ikke TDC selv kan argumentere fornuftigt imod.
Internt har TDC så uendeligt lidt styr på deres support, kundeservice osv., hvilket medfører utallige problemer som TDC i mange tilfælde kunne have undgået.
En af TDC's helst store fordele er deres evne til at henvende sig til den "almindelige" dansker, og tilpasse produkter og navne så det kan forstås og vække interesse hos de fleste. Om det så er det som skal defineres som kvalitet må stå for TDC's egen regning.
Mht. til hardware og service har TDC alle dage været langt bagefter flere andre ADSL udbydere. Det er tørre facts som end ikke TDC selv kan argumentere fornuftigt imod.
Internt har TDC så uendeligt lidt styr på deres support, kundeservice osv., hvilket medfører utallige problemer som TDC i mange tilfælde kunne have undgået.
En af TDC's helst store fordele er deres evne til at henvende sig til den "almindelige" dansker, og tilpasse produkter og navne så det kan forstås og vække interesse hos de fleste. Om det så er det som skal defineres som kvalitet må stå for TDC's egen regning.
OT igen:
hvad mener du? synes du selv sivskoen (677/678) er bedre end eks. de netgear routere tdc bruger..
desuden router de bedre end cc efter min mening. deres dslam er federe. lavere ping etc. desuden man kan få en offentlig IP uden at skulle betale 125,- om måneden for den. dejligt ikke at skulle natte et natted netværk uden at blive ruineret. se DET er kvalitet :)
Mht. til hardware [...] har TDC alle dage været langt bagefter flere andre ADSL udbydere.
hvad mener du? synes du selv sivskoen (677/678) er bedre end eks. de netgear routere tdc bruger..
desuden router de bedre end cc efter min mening. deres dslam er federe. lavere ping etc. desuden man kan få en offentlig IP uden at skulle betale 125,- om måneden for den. dejligt ikke at skulle natte et natted netværk uden at blive ruineret. se DET er kvalitet :)
#23
Hvis begrundelsen for dit valg af Internetudbyder ligger i deres evne til at levere bedst muligt kundeservice / support, så burde du nok ikke vælge TDC.
Selvfølgelig kan der i nogen tilfælde være tale om at TDC har leveret en god service, og andre selskaber (du nævner selv CC) har da også sine problemer.
Men sammenligner man med et stort antal ADSL installationer, og ikke blot sin egen lille forskruede verden, så vil man opdage at TDC har langt større fejlrate og kundeutilfreds omkring leveringen af det enkelte produkt. (Dette er TDC dog uendeligt gode til at rette op på ved via deres imagepleje, som overbeviser folk om at det er trygt og godt hos TDC).
Alle statistikker jeg nogensinde har set over kundetilfredshed med internetudbyder ligger TDC klart i bunden. Dog ikke allernederst, da nogen selskaber virkelig har ramt bunden.
Hvis begrundelsen for dit valg af Internetudbyder ligger i deres evne til at levere bedst muligt kundeservice / support, så burde du nok ikke vælge TDC.
Selvfølgelig kan der i nogen tilfælde være tale om at TDC har leveret en god service, og andre selskaber (du nævner selv CC) har da også sine problemer.
Men sammenligner man med et stort antal ADSL installationer, og ikke blot sin egen lille forskruede verden, så vil man opdage at TDC har langt større fejlrate og kundeutilfreds omkring leveringen af det enkelte produkt. (Dette er TDC dog uendeligt gode til at rette op på ved via deres imagepleje, som overbeviser folk om at det er trygt og godt hos TDC).
Alle statistikker jeg nogensinde har set over kundetilfredshed med internetudbyder ligger TDC klart i bunden. Dog ikke allernederst, da nogen selskaber virkelig har ramt bunden.
#25
Kom nu ind i kampen...!!
Hos hvilken udbyder skal man betale kr. 125,- om måneden for at få en offentlig IP (Hermed formoder jeg du mener en Fast Global IP?). Hos de fleste udbydere har det alle dage været gratis, faktisk er såvidt jeg husker det TDC de eneste som i mange år tog penge for den slags.
Jeg må dog indrømme at jeg har været på ADSL banen i mange år, og har brugt det knap så meget (og hjulpet knap så mange firmaer og privatpersoner) med disse installationer de seneste 2 år. Måske er det bare mig der lever i fortiden og TDC har drejet 180 grader og leverer et super produkt idag. Og samtidig har alle de andre selskaber så formået at forværre deres produkt i høj grad???
TDC har skiftet hardware leverandør flere gange end jeg har skiftet underbukser i hele mit liv. Ahh.. måske ikke helt, men det er mange gange...
Dog har tdc lært af deres fejl hen af vejen og leverer da klart et bedre produkt end i de tidligere ADSL dage. Dog mener jeg stadig ikke de kan prale af at være dem der leverer det bedste produkt.
Kom nu ind i kampen...!!
Hos hvilken udbyder skal man betale kr. 125,- om måneden for at få en offentlig IP (Hermed formoder jeg du mener en Fast Global IP?). Hos de fleste udbydere har det alle dage været gratis, faktisk er såvidt jeg husker det TDC de eneste som i mange år tog penge for den slags.
Jeg må dog indrømme at jeg har været på ADSL banen i mange år, og har brugt det knap så meget (og hjulpet knap så mange firmaer og privatpersoner) med disse installationer de seneste 2 år. Måske er det bare mig der lever i fortiden og TDC har drejet 180 grader og leverer et super produkt idag. Og samtidig har alle de andre selskaber så formået at forværre deres produkt i høj grad???
TDC har skiftet hardware leverandør flere gange end jeg har skiftet underbukser i hele mit liv. Ahh.. måske ikke helt, men det er mange gange...
Dog har tdc lært af deres fejl hen af vejen og leverer da klart et bedre produkt end i de tidligere ADSL dage. Dog mener jeg stadig ikke de kan prale af at være dem der leverer det bedste produkt.
Hvis du læser mit indlæg igennem igen, så vil du måske forstå, at indlægget handler om CC's service-niveua og IKKE tdc's.
Jeg er skiftet pga hastighed og respons-tid. Dvs. jeg er skiftet fordi CC ikke har det produkt, jeg vil ha.
Du taler om hårde fact og kendsgerninger og små forskruede verdener, men du henviser ikke til noget som helst, man kan forholde sig til. Det ville være rart med nogle quotes eller links.
Det skal siges jeg har siddet win-back support (super sucky lortejob) for Cybercity, så jeg har set en del af det større billede du taler om.
Derudover har jeg siddet på 7 forskellige internet-forbindelser de sidste 5 år. TDC/WOL/CC. og TDC har altid været i top mht. at få tingene til at virke.
Jeg er skiftet pga hastighed og respons-tid. Dvs. jeg er skiftet fordi CC ikke har det produkt, jeg vil ha.
Du taler om hårde fact og kendsgerninger og små forskruede verdener, men du henviser ikke til noget som helst, man kan forholde sig til. Det ville være rart med nogle quotes eller links.
Det skal siges jeg har siddet win-back support (super sucky lortejob) for Cybercity, så jeg har set en del af det større billede du taler om.
Derudover har jeg siddet på 7 forskellige internet-forbindelser de sidste 5 år. TDC/WOL/CC. og TDC har altid været i top mht. at få tingene til at virke.
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/pris...
og sådan har det alle dage været..
jeg prøver! jeg prøver! :)))
og sådan har det alle dage været..
Kom nu ind i kampen...!!
jeg prøver! jeg prøver! :)))
#29
Ok jeg tror jeg har misforstået hvad du mente med offentlig IP. Troede sådan set bare du mente en fast global ip (modsat dynamisk). Det har alle dage været gratis hos CC, men har hos mange andre (deriblandt) TDC kostet penge at få.
Og tillad mig at spørge dumt, men hvad skal man med 4 ip adresser? Hvad gør det godt for? - (Jeg tillader mig her at skyde skylden på umådelige antal års alkohol forbrug, som tilsyneladende har formået at dræbe al IT-viden indenfor netværk jeg har tilegnet på hhv. uddannelser og joberfaring igennem tiderne.)
og ang. #28 så skal jeg ikke kunne sige om respons-tid generelt er bedre hos TDC. Dette har jeg aldrig set statistikker over og kan derfor kun tage udgangspunkt i egne erfaringer, hvilket ikke denne henseende nok er ubrugeligt.
Og ang. facts du ønsker links / quotes til, så skal jeg med glæde prøve at grave noget af det statistik materiale frem som jeg førhen har haft fingerene. Såfremt jeg ikke har det liggende selv, så må den fantastiske oplevelse som vi kalder Internettet have det liggende et sted.
Ok jeg tror jeg har misforstået hvad du mente med offentlig IP. Troede sådan set bare du mente en fast global ip (modsat dynamisk). Det har alle dage været gratis hos CC, men har hos mange andre (deriblandt) TDC kostet penge at få.
Og tillad mig at spørge dumt, men hvad skal man med 4 ip adresser? Hvad gør det godt for? - (Jeg tillader mig her at skyde skylden på umådelige antal års alkohol forbrug, som tilsyneladende har formået at dræbe al IT-viden indenfor netværk jeg har tilegnet på hhv. uddannelser og joberfaring igennem tiderne.)
og ang. #28 så skal jeg ikke kunne sige om respons-tid generelt er bedre hos TDC. Dette har jeg aldrig set statistikker over og kan derfor kun tage udgangspunkt i egne erfaringer, hvilket ikke denne henseende nok er ubrugeligt.
Og ang. facts du ønsker links / quotes til, så skal jeg med glæde prøve at grave noget af det statistik materiale frem som jeg førhen har haft fingerene. Såfremt jeg ikke har det liggende selv, så må den fantastiske oplevelse som vi kalder Internettet have det liggende et sted.
Ang. hardware tror jeg ikke jeg fik svaret dig mht. til cisco / netgear.
Efter min egen personlige mening har cisco'en alle dage været langt bedre end TDC's uttalige forsøg på at implementere alt fra ATM adaptere, Siemens modems, filtre, speedstream osv.
At de anvendte netgear routere nu, var jeg ikke klar over. De er måske ligefrem brugbare??
Og så må jeg jo indrømme at omend jeg synes cisco 677 og lign. er et godt produkt, så er det bestemt ikke brugervenligt. Men igen jeg ville så aldrig anbefale en ikke IT-kyndig at rode med router opsætning, så de der popsmarte visuelle webinterface giver jeg ikke meget for.
Efter min egen personlige mening har cisco'en alle dage været langt bedre end TDC's uttalige forsøg på at implementere alt fra ATM adaptere, Siemens modems, filtre, speedstream osv.
At de anvendte netgear routere nu, var jeg ikke klar over. De er måske ligefrem brugbare??
Og så må jeg jo indrømme at omend jeg synes cisco 677 og lign. er et godt produkt, så er det bestemt ikke brugervenligt. Men igen jeg ville så aldrig anbefale en ikke IT-kyndig at rode med router opsætning, så de der popsmarte visuelle webinterface giver jeg ikke meget for.
den lader vi bare stå
quote
læs nu hvad der står i linket. en offentlig IP-adresse hos Cybercity koster 125,- om måneden og så er den fast, ikke dynamisk.
4 IP-adresser er nemt brugt hvis man har fire computere. tror der en del parcelhuse hvor det gør sig gældende.
quote
#29
Ok jeg tror jeg har misforstået hvad du mente med offentlig IP. Troede sådan set bare du mente en fast global ip (modsat dynamisk). Det har alle dage været gratis hos CC, men har hos mange andre (deriblandt) TDC kostet penge at få.
læs nu hvad der står i linket. en offentlig IP-adresse hos Cybercity koster 125,- om måneden og så er den fast, ikke dynamisk.
4 IP-adresser er nemt brugt hvis man har fire computere. tror der en del parcelhuse hvor det gør sig gældende.
#27:
Hvis du ikke kender noget til deres produkt, så er det måske ikke supersmart at belære andre om det.
#32:
'Global IP består af 4 IP-adresser, hvor 3 af adresserne skal bruges til netværk, router og broadcast. Den sidste IP-adresse er til fri disposition.'
Her tæller cybercity altså 255.255.255.255, 192.168.0.0 og 192.168.0.1 med. Det betyder med andre ord at man kun "køber" én offentlig IP-adresse, da de tre andre er både lokale og selvsigende (ovennævnte netværks- og router-adresser er eksempler).
Mht. den aktuelle nyhed:
Jeg synes det er godt at TDC kommer ind på et større marked.
Man kan kun håbe på - som tidligere nævnt - at det vil få indflydelse på deres prismæssige konkurrence-evne i Danmark.
Jeg har sjældent hørt holdbare klager over TDC, det gælder både erhvervsmæssigt og privat. TDC leverer gode produkter, god service og møgdyr teknisk assistance - det virker :-)
Selv benytter jeg Stofanet, da jeg på ingen måde har råd til et godt produkt.
Hvis du ikke kender noget til deres produkt, så er det måske ikke supersmart at belære andre om det.
#32:
'Global IP består af 4 IP-adresser, hvor 3 af adresserne skal bruges til netværk, router og broadcast. Den sidste IP-adresse er til fri disposition.'
Her tæller cybercity altså 255.255.255.255, 192.168.0.0 og 192.168.0.1 med. Det betyder med andre ord at man kun "køber" én offentlig IP-adresse, da de tre andre er både lokale og selvsigende (ovennævnte netværks- og router-adresser er eksempler).
Mht. den aktuelle nyhed:
Jeg synes det er godt at TDC kommer ind på et større marked.
Man kan kun håbe på - som tidligere nævnt - at det vil få indflydelse på deres prismæssige konkurrence-evne i Danmark.
Jeg har sjældent hørt holdbare klager over TDC, det gælder både erhvervsmæssigt og privat. TDC leverer gode produkter, god service og møgdyr teknisk assistance - det virker :-)
Selv benytter jeg Stofanet, da jeg på ingen måde har råd til et godt produkt.
hmm, Cybercity skriver i det angivende link følgende:
"Bemærk: At routerens NAT funktionalitet ophører ved levering af Global IP. Derfor skal klient eller gateway sættes til at køre NAT, hvis der skal etableres netværk på samme forbindelse. Global IP erstatter den tidligere tildelte IP og man skal have en Cybercity ADSL-linje"
Jeg vidste ikke at en router pludselig skaffer sig af med sin NAT funktionalitet bare fordi den får en fast IP.
CC skriver også:
"Global IP henvender sig til de af Cybercity's kunder, der ønsker en offentlig IP-adresse."
Øhh, man har vel altid en offentlig IP hvis man har internet? Dog er det CC der ejer den og man låner den blot (ligemeget om den er dynamisk eller fast).
"Bemærk: At routerens NAT funktionalitet ophører ved levering af Global IP. Derfor skal klient eller gateway sættes til at køre NAT, hvis der skal etableres netværk på samme forbindelse. Global IP erstatter den tidligere tildelte IP og man skal have en Cybercity ADSL-linje"
Jeg vidste ikke at en router pludselig skaffer sig af med sin NAT funktionalitet bare fordi den får en fast IP.
CC skriver også:
"Global IP henvender sig til de af Cybercity's kunder, der ønsker en offentlig IP-adresse."
Øhh, man har vel altid en offentlig IP hvis man har internet? Dog er det CC der ejer den og man låner den blot (ligemeget om den er dynamisk eller fast).
# 34 ok jeg regnede med han henviste til de fire adresser man kunne få hos tdc, eller var det fem? anyway, jeg er godt klar over hvilke ip'er der bliver brugt til hvad hos cc, og det kun er den ene, der er til rådighed.
#35 global IP hos cybercity betyder du kan få routed din offentlige IP ind forbi deres udstyr. dvs, så er det ikke længere routeren der har IP'en, men en maskine/firewall bagved. meget smart, hvis man vil natte med noget andet end sin sivsko.
#35 global IP hos cybercity betyder du kan få routed din offentlige IP ind forbi deres udstyr. dvs, så er det ikke længere routeren der har IP'en, men en maskine/firewall bagved. meget smart, hvis man vil natte med noget andet end sin sivsko.
tja. sidste optælling af regulære kundeklager hos tdc viser at hver kunde klager 1 gang hvert 100. år... så kan man så overveje om det er meget...
at der så er masser der whiner over gud og hvermand på internet fora er noget andet. der er ikke meget af det der bliver til egentlige klager.
at der så er masser der whiner over gud og hvermand på internet fora er noget andet. der er ikke meget af det der bliver til egentlige klager.
Spændende udvikling, specielt når fiberen når Danmark og bliver godt udbredt :)
-
Det var dog utroligt som I kan brokke jer over TDC, det minder meget om det Microsoft-flamebait der altid florerer, dybt suk.
-
Det var dog utroligt som I kan brokke jer over TDC, det minder meget om det Microsoft-flamebait der altid florerer, dybt suk.
26#
Selskab efterfulgt af klageindeks 2004:
TDC 25
A+ Arrownet 31
Cybercity 50
Telia 64
Orange 173
Tele2 217
Tiscali 697
Ovenstående er fra teleankenævnets side, og jeg beklager at jeg ikke har et link. Jeg vil mene at teleankenævnet er nok det mest saglige sted man kan gå hen, hvis man skal have et realistisk billede over klager(kundetilfredshed, ik?).
Jeg skal nok lige finde nogle tidligere tal frem senere, men går man et par år tilbage er billedet altså nogenlunde det samme.
Stor gør synlig. Lidt ligesom da kontant stolt fremviste ca. 40 klager som satte TDC på en førsteplads over modtagne klager... Hvis man så tager antal kunder med ind over er tallet straks et helt andet.
On-topic:
Udmeldingen er lidt træls. Danmark er et udemærket eksempel på at man godt kan konkurrere på pris og kvalitet samtidig.
Selskab efterfulgt af klageindeks 2004:
TDC 25
A+ Arrownet 31
Cybercity 50
Telia 64
Orange 173
Tele2 217
Tiscali 697
Ovenstående er fra teleankenævnets side, og jeg beklager at jeg ikke har et link. Jeg vil mene at teleankenævnet er nok det mest saglige sted man kan gå hen, hvis man skal have et realistisk billede over klager(kundetilfredshed, ik?).
Jeg skal nok lige finde nogle tidligere tal frem senere, men går man et par år tilbage er billedet altså nogenlunde det samme.
Stor gør synlig. Lidt ligesom da kontant stolt fremviste ca. 40 klager som satte TDC på en førsteplads over modtagne klager... Hvis man så tager antal kunder med ind over er tallet straks et helt andet.
On-topic:
Udmeldingen er lidt træls. Danmark er et udemærket eksempel på at man godt kan konkurrere på pris og kvalitet samtidig.
Stor gør synlig. Lidt ligesom da kontant stolt fremviste ca. 40 klager som satte TDC på en førsteplads over modtagne klager... Hvis man så tager antal kunder med ind over er tallet straks et helt andet.
Ja, folk gemmer tit hvor mange kunder TDC egenligt har.
Folk tænker ikke på selskabernes markedsandel.
Jeg mener at der er denne side, ret mig hvis jeg tager fejl.
http://www.teleanke.dk/t2w_334.asp
Det har vel også at gøre med om man klager over deres service i forbindelse med 1: ændringen af en tjeneste, tilmelding, framelding, flytning og andet specielt og 2: om det er almindelig support på ens allerede kørende produkt.
Jeg har kørt med Cybercity på 56k, ISDN og ADSL (med fast IP adresse som standard!) siden jeg blev røvrendt af Tiscali for nogle år siden med nogle uanmeldte prisstigninger, og det kører godt! Det kører faktisk rigtig godt, og jeg har haft fat i support et par gange uden større ventetider eller problemer.
Man skal nok tænke på om man pludselig stiller specielle krav til hvad man vil have, eller om man er hr. og fru Jensen, for jeg tror de fleste supportere er gearet til hr. og fru Jensen, ikke os herinde.
Jeg kan mærke at TDC slet, slet ikke er gearet til den specielle kunde, de gange jeg har haft fat i deres supportere og blandt de ansatte jeg har snakket med rundt omkring i de forskellige afdelinger. Det er så frygteligt nemt at rive rundt med dem og stort set alle siger noget forskelligt, netop fordi den interne kommunikation er så dårlig i TDC.
Det ved jeg heller ikke om Cybercity har samme problemer med, men jeg holder mig også til deres normale produkter uden at stille specielle krav.
Jeg har kørt med Cybercity på 56k, ISDN og ADSL (med fast IP adresse som standard!) siden jeg blev røvrendt af Tiscali for nogle år siden med nogle uanmeldte prisstigninger, og det kører godt! Det kører faktisk rigtig godt, og jeg har haft fat i support et par gange uden større ventetider eller problemer.
Man skal nok tænke på om man pludselig stiller specielle krav til hvad man vil have, eller om man er hr. og fru Jensen, for jeg tror de fleste supportere er gearet til hr. og fru Jensen, ikke os herinde.
Jeg kan mærke at TDC slet, slet ikke er gearet til den specielle kunde, de gange jeg har haft fat i deres supportere og blandt de ansatte jeg har snakket med rundt omkring i de forskellige afdelinger. Det er så frygteligt nemt at rive rundt med dem og stort set alle siger noget forskelligt, netop fordi den interne kommunikation er så dårlig i TDC.
Det ved jeg heller ikke om Cybercity har samme problemer med, men jeg holder mig også til deres normale produkter uden at stille specielle krav.
#40
Så lærte jeg igen idag noget nyt. Det var da helt utroligt.!!
Kvaliteten på et givent firmas produkt / service måles åbenbart på hvor mange klager teleankenævnet (eller for den sags skyld andre nævn indenfor de givne brancher) har modtaget fra firmaets kunder.
AHA! Se der fik jeg sgu en åbenbaring af uhørt kaliber..
Dog kan det så undre mig når jeg tænker tilbage på tidligere arbejdspladser som idag er gået konkurs pga. dårligt produkt, dårlig service o.l. Hvorfor havde de så ingen klager?? Når det nu åbenbart hænger sådan sammen at antal klager afgør om produktet / servicen er god eller dårlig?
-- Jeg er forvirret --
Nu kommer jeg med et meget vildt skud i tågen, men kunne det tænkes at der slet ikke er sammenhængen mellem de 2 ting. Kunne det rent faktisk være, at den bedste måde man måler den slags på er ved en objektiv statistiks rundspørge blandt en tilfældigt udvalgt antal kunder.
Naah det kan ikke være rigtigt. Jeg vil straks sælge mine aktier i Gallup....
Så lærte jeg igen idag noget nyt. Det var da helt utroligt.!!
Kvaliteten på et givent firmas produkt / service måles åbenbart på hvor mange klager teleankenævnet (eller for den sags skyld andre nævn indenfor de givne brancher) har modtaget fra firmaets kunder.
AHA! Se der fik jeg sgu en åbenbaring af uhørt kaliber..
Dog kan det så undre mig når jeg tænker tilbage på tidligere arbejdspladser som idag er gået konkurs pga. dårligt produkt, dårlig service o.l. Hvorfor havde de så ingen klager?? Når det nu åbenbart hænger sådan sammen at antal klager afgør om produktet / servicen er god eller dårlig?
-- Jeg er forvirret --
Nu kommer jeg med et meget vildt skud i tågen, men kunne det tænkes at der slet ikke er sammenhængen mellem de 2 ting. Kunne det rent faktisk være, at den bedste måde man måler den slags på er ved en objektiv statistiks rundspørge blandt en tilfældigt udvalgt antal kunder.
Naah det kan ikke være rigtigt. Jeg vil straks sælge mine aktier i Gallup....
Kun positiv oplevelser med erhvervs adsl fra tdc, hvis der f.eks sker fejl med udstyr på centralen sørger de for "nød routing via andre links" så man ikke er smidt helt af nettet, men med lidt lavere hastighed.
(skal lige siges jeg kun har oplevet det ske 2 gange på et år i max et par timer samlet.)
Men er enig i at deres support er ringe, har så ikke haft behov for at snakke med dem tit :).
(skal lige siges jeg kun har oplevet det ske 2 gange på et år i max et par timer samlet.)
Men er enig i at deres support er ringe, har så ikke haft behov for at snakke med dem tit :).
Jeg kan nikke genkendende til #16.
Havde en episode i et gammelt firma, der udviklede sig til en TOTAL parodi!
Skulle have haft ISDN pr. 1/2.
Fik pga. problemer telefonerne op at køre pr. 20/4.
Skulle have haft ADSL pr. 1/2.
Fik brev om, at firmaet lå for langt fra centralen, og at det ikke kunne lade sig gøre.
Da teknikeren d. 20/4 (der i øvrigt IKKE var TDC mand, men en skygge vikar) fik vores ISDN til at køre, spurgte vi ham om internet problemet. "jeg kan ikke forstå at TDC ikke kan levere ADSL pga. afstanden" sagde han og pegede på centralen ca. 100m væk.
Efter at have fremlagt det dokumentation for TDC sagde de "HOV. Det er da rigtigt" og fik så ADSL 6 uger senere.
Havde en episode i et gammelt firma, der udviklede sig til en TOTAL parodi!
Skulle have haft ISDN pr. 1/2.
Fik pga. problemer telefonerne op at køre pr. 20/4.
Skulle have haft ADSL pr. 1/2.
Fik brev om, at firmaet lå for langt fra centralen, og at det ikke kunne lade sig gøre.
Da teknikeren d. 20/4 (der i øvrigt IKKE var TDC mand, men en skygge vikar) fik vores ISDN til at køre, spurgte vi ham om internet problemet. "jeg kan ikke forstå at TDC ikke kan levere ADSL pga. afstanden" sagde han og pegede på centralen ca. 100m væk.
Efter at have fremlagt det dokumentation for TDC sagde de "HOV. Det er da rigtigt" og fik så ADSL 6 uger senere.
Bredbånd med super hastighed til Danmark ..?
Nej dette drejer sig ikke om Danmark, men om Song Networks i de øvrige nordiske lande.
Nedenfor kan man læse om en løsning i Danmark - godt nok kun til boligforeninger.
Artikel er taget fra:
http://www.magnanet.dk
MagnaNet Danmark A/S
Citat:
Tilbud på 9,2 Megabit/s Internet Bredbånds forbindelse med Fastnet telefoni - Kr. 150,- (Som Flat Rate)
Vi kan nu tilbyde prisbilligt Internet Bredbånd med Fastnet Telefoni, som en samlet pakkeløsning i store dele af hele Danmark.
Alle abonnenter får fra starten adgang til Internet Bredbånd med minimum 8 + 1,2 Megabit/s forbindelse symmetrisk eller 9,2 / 9,2 begge veje. Forbindelsen er 125 gange hurtigere end en ISDN forbindelse. Liniens kapacitet på 9,2 Megabit/s opdeles til hver enkelt bruger, med henholdsvis 8,0 Megabit/s fordelt til Internet Bredbånd forbindelsen og 1,2 Megabit/s fordelt til Fastnet Telefoni.
Internetforbindelsen er så hurtig, at det er muligt at se Live-Tv direkte, i maksimal opløsning. I øjeblikket kan vi eksempelvis tilbyde "Sputnik" fra TV2 Danmark, som leveres og udsendes af en af vores samarbejdspartnere.
Til denne kampagnepris får alle abonnenter desuden også Fastnet Telefoni som en samlet pakkeløsning, til Danmarks billigste priser for ind- og udlandssamtaler - se vores priser her på sitet. Inklusive i abonnement er desuden nummervisning, viderestilling og bankepå tjenester - samt helt gratis telefoni mellem alle abonnenter på vores netværk i hele Danmark. Dette gælder også brugerne indbyrdes i boligforeningerne.
Dette kampagnetilbud er en løsning beregnet for de områder i Danmark, hvor vi endnu ikke har mulighed for at tilbyde 100 Megabit/s forbindelse på Lyslederkabel / Optisk fiber - men forventer at vi kan tilbyde det i nær fremtid. Desuden er denne abonnementsform velegnet til meget små boligblokke.
Internetforbindelsen bliver løbende opgraderet helt uden beregning, hvis linien bliver overbelastet. Linien bliver også opgraderet til 100 Mbit/s uden beregning, straks at der kan etableres Lyslederkabel / Optisk fiber frem til ejendommen.
Vi installerer altid det interne kabelnetværk , samt det aktive udstyr der kræves for Internet-, Intranet- og telefon forbindelsen i boligforeningerne. Disse installationer er altid forberedt for fremtidig TV fra lokal Tv-hovedstation.
Installationsomkostningerne for et komplet BoligNet med alt aktivt udstyr, hardware, kabelnetværk og stik til hver enkelt bruger - er for en ejendom med eksempelvis 30 lejligheder - Kr. 3.750,- pr. / bolig.
Nej dette drejer sig ikke om Danmark, men om Song Networks i de øvrige nordiske lande.
Nedenfor kan man læse om en løsning i Danmark - godt nok kun til boligforeninger.
Artikel er taget fra:
http://www.magnanet.dk
MagnaNet Danmark A/S
Citat:
Tilbud på 9,2 Megabit/s Internet Bredbånds forbindelse med Fastnet telefoni - Kr. 150,- (Som Flat Rate)
Vi kan nu tilbyde prisbilligt Internet Bredbånd med Fastnet Telefoni, som en samlet pakkeløsning i store dele af hele Danmark.
Alle abonnenter får fra starten adgang til Internet Bredbånd med minimum 8 + 1,2 Megabit/s forbindelse symmetrisk eller 9,2 / 9,2 begge veje. Forbindelsen er 125 gange hurtigere end en ISDN forbindelse. Liniens kapacitet på 9,2 Megabit/s opdeles til hver enkelt bruger, med henholdsvis 8,0 Megabit/s fordelt til Internet Bredbånd forbindelsen og 1,2 Megabit/s fordelt til Fastnet Telefoni.
Internetforbindelsen er så hurtig, at det er muligt at se Live-Tv direkte, i maksimal opløsning. I øjeblikket kan vi eksempelvis tilbyde "Sputnik" fra TV2 Danmark, som leveres og udsendes af en af vores samarbejdspartnere.
Til denne kampagnepris får alle abonnenter desuden også Fastnet Telefoni som en samlet pakkeløsning, til Danmarks billigste priser for ind- og udlandssamtaler - se vores priser her på sitet. Inklusive i abonnement er desuden nummervisning, viderestilling og bankepå tjenester - samt helt gratis telefoni mellem alle abonnenter på vores netværk i hele Danmark. Dette gælder også brugerne indbyrdes i boligforeningerne.
Dette kampagnetilbud er en løsning beregnet for de områder i Danmark, hvor vi endnu ikke har mulighed for at tilbyde 100 Megabit/s forbindelse på Lyslederkabel / Optisk fiber - men forventer at vi kan tilbyde det i nær fremtid. Desuden er denne abonnementsform velegnet til meget små boligblokke.
Internetforbindelsen bliver løbende opgraderet helt uden beregning, hvis linien bliver overbelastet. Linien bliver også opgraderet til 100 Mbit/s uden beregning, straks at der kan etableres Lyslederkabel / Optisk fiber frem til ejendommen.
Vi installerer altid det interne kabelnetværk , samt det aktive udstyr der kræves for Internet-, Intranet- og telefon forbindelsen i boligforeningerne. Disse installationer er altid forberedt for fremtidig TV fra lokal Tv-hovedstation.
Installationsomkostningerne for et komplet BoligNet med alt aktivt udstyr, hardware, kabelnetværk og stik til hver enkelt bruger - er for en ejendom med eksempelvis 30 lejligheder - Kr. 3.750,- pr. / bolig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.