mboost-dp1

unknown

TV 2 hæver kvalitet på web-tv

- Via Computerworld DK - , redigeret af Pernicious

Fra november vil TV 2 tilbyde alt deres videoindhold på nettet i en kvalitet, der nærmer sig TV. Båndbredden hæves til 1 megabit mod en betaling på 49 kr. om måneden. Til sammenligning streamer DR med 256 kilobit.

TV 2 har taget initiativet efter et godt resultat under Tour de France, hvor flere tusinde valgte at købe sig adgang til at se hele tour’en for 149 kr.

Rune Bech, chef for TV 2 Interaktiv, håber på længere sigt, at de opnår en førerposition på markedet for TV via Internettet, især i takt med at hastigheden på bredbåndsforbindelser vokser.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zyberdog
13. aug. 2004 13:39
Vil nu hellere se det på et TV..
Gravatar #2 - Ibleif
13. aug. 2004 13:43
#1 - Jeps! Men, hvis man nu er et sted med kun computere... og intet tv. F.eks. i udlandet, hvor man ikke lige kan tage tv2. Så er det da en god idé!
Gravatar #3 - baal
13. aug. 2004 13:50
Så dem ude ved Dix'en den anden dag, så er det nok der de har udstyret stående.
Gravatar #4 - guppy
13. aug. 2004 13:59
kunne være smart til for dem der ikke kan tage zulu...
hvis ellers der er planer om at streame den kanal :)
Gravatar #5 - kiwi
13. aug. 2004 14:10
Fremtiden.. den kommer nærmere hele tiden! :)
Gravatar #6 - BeLLe
13. aug. 2004 14:17
men hvorfor skal man betale extra for det?? jeg betaler jo min licens og resten er reklame betalt..
jeg vil da ikke betale for noget jeg allerede har betalt for 1 gang
Gravatar #7 - stefan_v
13. aug. 2004 14:22
Synes det er en fed idé! Når man nu er på arbejde mens der er landskamp eller lign. ville det være enormt cool at kunne starte en maskine op der streamer det hele...

Håber bare at de live-streamer det hele... At se nyheder og sport flere timer forsinket, kan være det samme.

Livestreaming under EM ville have været guld værd.
Gravatar #8 - Erroneus
13. aug. 2004 14:37
#3 Jay.net står for en del af tv2's streaming, bl.a. stod de for tour de france og det konglige bryllup, sådan lige hvad jeg kan huske.
Gravatar #9 - Kolme
13. aug. 2004 14:41
#6 Lige mine ord. Jeg blev da slemt skuffet da jeg troede at jeg skulle ind og se et klip fra Tour De France, men opdagede at TV2 ville have penge for det! Jeg ved da godt at der er omkostninger i forbindelse med dette, men ville det - såfremt det blev gjort gratis - være et konkurrenceelement?
Næ, så smutter jeg over på DR.dk og ser deres i stedet - Det er gratis.
Gravatar #10 - clm
13. aug. 2004 14:47
Bravo TV2! Endnu et skridt i den rigtige retning :D
Hvis flere underholdningsvirksomheder følger TV2's initiativ, kan det betyde, at flere og flere i fremtiden vil vælge internet-tv frem for kabel/antenne tv, og det kan i sidste ende varsle om billigere hurtige internet-forbindelser, pga. stor efterspørgsel.

Well, man kan altid håbe ;)
Gravatar #11 - dcgeek
13. aug. 2004 15:18
Det går den stik modsatte vej for DR. Der var engang da de tilbyd at streame over Real Player. Der var 2 valgmuligheder: 56k eller 256k. Siden Real Player lavede om på licensen var det blevet for dyrt for DR at bruge deres format, og de gik over til Media Player. Dette har betydet, at der nu kun er 1 valgmulighed: 44k. Ja, i læste rigtigt. Ikke 56k, men 44k.

Forbandede lorte DR! TV-licensen til DR stiger hvert år, mens kvaliteten falder. Der burde fandeme være dødsstraf for sådan noget svineri!
Gravatar #12 - neko-chan
13. aug. 2004 15:30
"Brugere af visse andre operativsystemer og browsere end Windows og Explorer 6.0 kan ikke benytte videokonsollen på tv2.dk."

Så det må man vel gå ud fra også bliver lavet om, hvis det virkelig er deres "ambition at TV2 skal have en førerposition på det nye marked for bredbåndsindhold i Danmark"...

Og hvor er den live-stream, der streamer live HELE TIDEN????
Gravatar #13 - commy
13. aug. 2004 15:58
#3 + #8
Udstyret står på kvægtorvet i Odense, og streames til distribution hos TDC

#6
TV 2 modtager ikke licenspenge pr. 1. juli 2004

#12
Hvis du læser hele linjen: "Disse kan i stedet benytte en forsimplet adgang til videoindholdet. Se hvordan"

Her finder du også link til den 24 timer live stream af TV 2 (dog kun udvalgte programmer), findes også som en kanal/knap i konsollen.
Gravatar #14 - neko-chan
13. aug. 2004 16:04
#13

Læs: "kan ikke benytte VIDEOKONSOLLEN på tv2.dk."

Læs: "der streamer live _HELE_TIDEN_"
Gravatar #15 - commy
13. aug. 2004 16:22
#13
Der er jo ikke forskel på indholdet, så om du bruger "videokonsollen" som bare er et popup vindue, eller den flade udgave er jo ligemeget. Og dit indlæg lægger mere op til at det slet ikke virker uden videokonsollen.

Der streames også hele tiden, dog ikke alle programmer pga. rettigheder, men man kan jo håbe det bliver ændret i fremtiden.
Gravatar #16 - lean
13. aug. 2004 16:26
Kører helt fint her Debian/GNU/Linux. Ganske fedt at der ikke er reklamer, selvom det ikke er det store problem på tv2.
Gravatar #17 - BeLLe
13. aug. 2004 17:28
#16
ja det er meget rart der ikke er reklamer men hvis der nu var kunne man måske slippe for at betale for det. præcis som på det tv baserede tv2
Gravatar #18 - ronnipedersen
13. aug. 2004 18:37
Det er bare pisse fedt... og skide billigt...
Jeg vil super gerne betale en sølle 50'er for at få mulighed for at se alle de programmer jeg altid kommer for sent til, fordi der lige er noget andet er kommer i vejen...

#1
Så er det jo fint at du kan vælge at gøre det. Men hvad forhindre dig i at se Net-TV på dit TV ?

#6
Hvor klog er du ?

#9
TV2 Streamede Live... Det var det du betalte for. Og deres kvalitet var 5-10 gange bedre end DR's.

#12
Citat fra ComputerWorld:
Inden den udvikling for alvor kommer i gang, vil TV2 være på banen på så mange platforme som muligt med tilbud til seerne om at sætte deres helt egen personlige aften foran fjernsynet sammen.
Gravatar #19 - mrmorris
13. aug. 2004 19:18
Som dansker siddende i udlandet kan jeg kun hilse initiativet velkommen. TV2's streaming af nyheder og da også det kongelige bryllup var en tand bedre end DR - dog er TV2's nye interface temmelig skod agtigt mht. usability!
Gravatar #20 - grav
13. aug. 2004 19:47
#19 - Enig.
TV2 går som udgangspunkt ud fra at deres kunder har installeret og bruger Windows Media Player 9.
Jeg håber de åbner op for alternativer i fremtiden med deres nye initiativ.
Gravatar #21 - scarlac
13. aug. 2004 20:36
Jeg er helt enig med en anden kommentar der er skrevet herinde.

Hvorfor betale 2 gange for at se det? Jeg betaler jo også licens for at se en kanal jeg ikke kan, så det er vel kun fair at det er gratis, set fra mit synspunkt.
Set fra TV2 - fair nok, det er jo ikke ligefrem billigt at stream så god kvalitet til danmarks befolkning.
Gravatar #22 - Ziftex
13. aug. 2004 21:37
#21
du betaler licens til dr1 og 2 men ikke til tv2 da de intjener deres penge på reklamer osv.. derfor :) desuden skal de jo bruge en stor båndbrede vis mange vælger at benyttet sig af dette og det kan godt blive en stor udgift.

personligt tror jeg ikke at det her slår igennem forløbet. er nok kun nørder der vil bruge det i første omgang men om nogle år vil det måske blive mere udbredt
Gravatar #23 - SmackedFly
14. aug. 2004 00:49
#22

Det er ikke korrekt, en del af licensindbetalingen går også til tv2, men korrekt, størstedelen af tv2's indtjening kommer fra reklamer.
Gravatar #24 - mikbund
14. aug. 2004 01:18
#23:
er du sikker på at størstedelen af deres indtægt ikke kommer fra licens?

Tror nærmerer de suplerer op med reklamer!
Gravatar #25 - xantor
14. aug. 2004 08:06
#23 og #24: Det er ikke længere korrekt... jeg mener bestemt det er her fra 1. Juni 2004 at TV2 ikke længere modtager licens overhovedet hvor de for et par år siden blev rykket ned til få licens penge.

Og en ting alle lige skal forstå angående licens er helt klart og tydeligt at licens pengene betales for at have enten en radio eller et TV.

Du skal dermed også betale licens for dit TV selvom du IKKE kan modtage DR1 osv. Da den officielle regel omkring licens er at dine apparaters nærmere brug ikke har nogen indflydelse på din licens.

Så alle jer der whiner over at i allerede betaler licens har ikke noget at have jeres argument i.
Gravatar #26 - commy
14. aug. 2004 10:40
#25
Det er helt korrekt, TV 2 modtager ikke en krone fra licens pr. 1. juli 2004. Og du har også ret i at licens er et tvunget gebyr hvis man ejer et TV/radio apparat og har derfor intet med det du ser/lytter til.
Gravatar #27 - mikbund
14. aug. 2004 12:55
Hvis TV2 ikke længere modtager Licens vil det sige jeg punger 2200kr ud årligt i licens til DR £$$€£$£@€$$$€£€££@£ arggghhh
Gravatar #28 - m_abs
14. aug. 2004 16:39
#26 Og der pointerede du lige hele mit problem med licensen. Eftersom jeg ikke ser DR, hvorfor betaler jeg så næsten 1200 kr pr. halvår, som næsten kun går til dem. Mener ikke det kan være rigtigt, bare fordi jeg tillader mig at have et TV apparat som jeg ser ikke-licens kanaler på.
Gravatar #29 - fakka
14. aug. 2004 19:18
Ville gerne betale 2-3kr. om måneden for at se Zulu á 1mbit/s på computeren.
Gravatar #30 - elscorpio
14. aug. 2004 19:34
Det kunne være nice hvis Licensen kun skulle betales hvis man så DR1, f.eks. hvis den blev kodet eller lign. Så ville det være interessant og se hvor mange penge DR1 egentlig ville få (og derved en direkte afspejling af hvor godt tv, folk mener DR1 laver).
Gravatar #31 - RuFFNeCK
15. aug. 2004 03:38
tror ik nogen ville betale en eneste krone til de idioter.. DR1 stinker jo, og det ved vi..

den eneste grund til man egentligt har det er for at se Droningens nytårstale en enkelt gang om året.. og så lige se rådhus uret slå 24:00..

hader licens, skod penge at skulle af med for noget man aldrig ser alligevel..
Gravatar #32 - --Tigger--
15. aug. 2004 07:57
Husk lige at licensen også går til Radio - og jeg vil sq nødig undvære P3 !!!

Men ja, kunne man så ikke dele det op, så man kunne vælge om man ville betale tv eller radio licens.
Gravatar #33 - hundeboll
15. aug. 2004 09:07
#31 RuFFNeCK:
Jeg synes nu bestemt at DR laver nogle gode ting. DR2 sender mange gode film, sjove satire-programmer og spændende dokumentarer. Og det var bare DR2. Oveni dette kommer P3, som laver noget af det bedste radio jeg nogensinde har hørt! TV-Avisen på DR1 finder jeg også væsentlig bedre end Nyhederne på TV2. Jeg synes TV2-Nyhederne er begyndt at minde for meget om BT/Ekstra Bladet og bruger for meget tid på ligegyldige ting.

Nu går jeg ud fra du ikke er over 20 år endnu:
Husk på at du ikke er indenfor DR's målgruppe, men i stedet passer bedre ind i Zulu's målgruppe, som jo er unge mennesker.

Jeg kan kun håbe på, at når du bliver ældre, så vil du læse Politiken/JP i stedet for BT/Ekstra Bladet og du vil værdsætte DR's produkter.

Just my 2 cent.
Gravatar #34 - hmn
15. aug. 2004 09:08
#32 hvis du kun har en radio kan du jo bare nøjes med at betale radio licens, og så vidt jeg husker koster det ikke mere end en 2-300 om året
Gravatar #35 - knasknaz
15. aug. 2004 09:19
Det er da for stramt, at man skal _betale_ for at få lov til at køre noget, som ovenikøbet kræver at man hærger sit system med den elendige realplayer! Den laver uoprettelig skade i ens windows (ikke kun mht. fil extensions). Havde det været Windows Media eller QuickTime eller noget andet - som man godt kan få til at opføre sig ordentlig, hvis man ved hvordan - så kunne jeg godt have respekt for det. Men realplayer er selvmord. Og jeg har mødt mange, der har haft den oplevelse med den.
Gravatar #36 - C#
15. aug. 2004 09:52
#35 både tv2 og dr streamer i windows media 9 format idag.
Gravatar #37 - knasknaz
15. aug. 2004 11:54
Minsandten ja! :D
Det var mig, der ikke lige var up-to-date der.
Gravatar #38 - wAsabi
15. aug. 2004 13:41
# 5 Fremtiden.. den kommer nærmere hele tiden! :)

Nemlig, så det ser vi frem til!

Så ingen grund til at betale endnu.
Fordi så gode er de nyheder jo heller ikke fra tv2!
Gravatar #39 - dasbutt
15. aug. 2004 13:52
#11
Ja DR's streaming er noget lort.
Jeg kan ingen gang bruge min internet radio mere til at høre deres wma streams mere. Og den kører endda Windows CE. Det er virkelig noget skrammel de har lavet.
Gravatar #40 - speedfreak
15. aug. 2004 14:45
hvad kan man også forvente fra DR for kun 2200kr årligt, ja det er jo billigt, især hvis man ikke kan eller har lyst til at se på de lorte genudsendelser. og godnat lir kl 22.00!!! -super skod efter min menning!
Gravatar #41 - Lazaruz
15. aug. 2004 15:47
#28 Helt enig, en løsning som man kan vælge er at få fjernet tuner delen fra dit fjernsyn, så skal man ikke længere betale licens (så vidt jeg ved skal du ikke fjerne en eventuel tuner i din video!)

Men bortset fra det så kan jeg overhovedet ikke se hvorfor folk whiner over at der skal betales for at se tv-programmer online! Det er en service som tilbydes, hvis man vil benytte sig af den koster det er beløb, som så meget andet, og licensen inkludere så vidt jeg ved ikke noget fast beløb til online indhold, men kun til fjernsyn og radio programmer! (som sendes gennem disse medier!)
Gravatar #42 - Viperaberus
15. aug. 2004 16:15
#33
Det er da rart at høre, at der er nogen der kan li' de programmer DR og DR2 laver, men Dem er jeg absolut ikke iblandt!
Jeg har endnu ikke set noget fra DR eller DR 2, som jeg kunne bruge til noget (specielt ikke interviews!)
Ang. radio er min holdning den samme: Intet af værdi...

Jeg så meget gerne at licens blev afskaffet, og lod konkurrenceevnerne bestemme hvilke kanaler der skulle overleve ;)

#Nyhed
At det koster penge at se TV2s streams ser jeg som et logisk tiltag, da det ikke just er gratis, at sende de mængder data ud på nettet (eller at holde serverne kørende for den sags skyld)
Jeg så dog gerne, at de reviderede Deres kode lidt så man ikke skal nøjes med det "flade" interface :-S
Gravatar #43 - hundeboll
15. aug. 2004 16:54
#42 Viper:
Jeg mener bestemt ikke fri konkurrence vil hæve standarden af landsdækkende tv - hverken for mit eller dit vedkommende. Dette er der flere grunde til:
Hvis man kigger på kabeltv- og satelitmarkdet, så kan man vel sagtens konstatere, at der her er fri konkurrence. Og et godt eksempel på den førende kanal på disse markeder er tv3, som stort set alle med muligheden for det ser. Men der mangler ifølge min mening enormt meget i tv3's sendeflade. Her tænker jeg på oplysnende og dannende programmer, som kan hjælpe seerne til at danne deres egen mening og holdning, hvilket jeg ser som absolut nødvendigt i et effektivt demokrati.
Og det er netop DR's opgave, som jeg antager de har fået af staten: At sende oplysende og dannende programmer.

Vi lever i et oplysningssamfund, hvor viden og selvstændighed er af kæmpe betydning. Ikke kun for personen selv, men især for samfundet.

Som en afslutning til dette, vil jeg lige råbe op om regeringens planer om at udlicitere TV2! For den mest sandsynlige køber er SKY, som har sendeflader overalt i verden. Og dette selvskab tænker ikke på uddannelse og oplysning, som jo netop er vigtigt. De tænker hovedsagligt på indtægter, hvilket vil resultere i en landsdækkende TV3!
Gravatar #44 - Ronson ⅍
15. aug. 2004 17:01
Jeg kan da finde et par ting jeg ikke ville have undværet DR for. Ting som Mandrilaftalen, Safari, de tusind andre satireserier, et par dokumentarer hentet hjem fra udlandet (der er aldrig indhold i de danske), P3 og ja, hvorfor ikke.. Hit Med Sangen. Købt fra TvDanmark naturligvis :)

Hvis I ikke kan li' DR1/2, så glæd jer til TV2 Charlie :)
Gravatar #45 - Viperaberus
15. aug. 2004 17:03
#43
"Her tænker jeg på oplysnende og dannende programmer, som kan hjælpe seerne til at danne deres egen mening og holdning, hvilket jeg ser som absolut nødvendigt i et effektivt demokrati."
Jeg er enig i, at der bør være en kanal, der klarer dette, men mener ikke, at DR lever op til dette (Primært pga. elendige interviewere)

At TV2 bliver privatiseret ser jeg frem til... Det kan jo dårligt blive værre ;)

TV3 vil jeg til enhver tid foretrække i forhold til DR/DR2/TV2/TVZULU... De sender i det mindste noget underholdning.

#44
"Hvis I ikke kan li' DR1/2, så glæd jer til TV2 Charlie :)"
Det gør jo ikke, at vi slipper for licenspengene :-(
Gravatar #46 - KaZm
15. aug. 2004 17:20
For lige at hjælpe de få der kæmper for DR's ære, så har jeg lige mit tilsagn.

DR står på vippen lige for tiden. De kan ikke bestemme sig for, om de vil vælge den nemmeløsning og gøre "alle" glade. Den nemme løsning er, at sende fuldstændig intetsigende programmer, som blot underholder, og ikke kræver at folk tager stilling. Og det virker jo, hvorfor eksisterer kanaler som TvDK eller TV3 ellers?

Jeg fortrækker klart DR frem for TV2. DR kræver at du tager stilling, og det synes jeg sgu er et tegn på at man tager ens seere alvorligt.
Men.

Nu er ikke alt lutter lagkage med henhold til DR. De har nogle fuldstændig elendige reportere, som prøver, men bare mangler det gen. De har nogle fuldstændig elendige programmer som fx. "Det svageste led", "Se det summer" osv. Men så har de selvfølgelig også nogle rigtig gode klasseprogrammer som fx. Nyhederne, Profilen, Rene ord for Pengene (rip), (Kontant), aHA. For slet ikke at nævne rækken af supergode debat- og satireprogrammer på DR2.

DR har begået en hel række af fejl. Det er helt åbentlyst, men de kan nu stadig godt lave TV.

/KaZm
Gravatar #47 - m_abs
15. aug. 2004 17:42
#44 Det eneste af de ting du nævner fra DR, jeg synes om er dokumentarer, men det behov kunne jeg nemt få dækket billigere fra discovery.

#43 Det kan godt være DR skal være dannede, men det er bare ikke lige hvad jeg har brug for/ønsker. Jeg vil bare underholdes. Og hvis jeg ville lærer noget (det sker jo) så kunne jeg godt finde bedre alternativer til DR. fx. discovery eller national geographics.

#41 Har jeg kraftigt overvejet at gøre, men såvidt jeg husker forlanger DR/Licens-kontoret at en professionel gør det, og det koster en del. Og mit TV er ret gammelt, så det kan ikke betale sig.
Det skal forresten også gøres ved ens video, da den ellers ville være istand til "at modtage radio-signaler og omsætte dem til TV-billeder" Eller hvad definationen på et TV er i dag.

#33 Hvorfor skulle man være under 20 år for ikke at kunne lide DR? Jeg er noget ældre og synes det er den mest kedelige kanal efter VollsmoseTV selvfølgelig.

--
Tænk for de ca. 180 kr man betaler til DR pr. måned kunne man gå fra Oncable's(TDC) mindste programpakke til fuldpakken og stadig have råd til en cola eller 2.
Gravatar #48 - Viperaberus
15. aug. 2004 18:38
#46
"Men så har de selvfølgelig også nogle rigtig gode klasseprogrammer som fx. Nyhederne, Profilen, Rene ord for Pengene (rip), (Kontant), aHA"
Jeg ta'r dem lige et par af gangen:

Nyhederne (Det hedder vist TV-Avisen?) og Profilen:
Elendige rapportere(journalister (som du selv nævnte)

Rene ord for pengene og Kontant:
ALT for mange fejl. Man ender med selv at skulle undersøge tingene!

aHA:
Jeg må erkende, at jeg ikke har set det, men tvivler på, at det program er "alle" licenspengene værd ;P

Igen må jeg konkludere, at man ikke får noget af værdi for licenspengene :-C
Gravatar #49 - Ronson ⅍
15. aug. 2004 19:28
#45: Nej nej, men det må da blive det ultimativt kedeligste TV på dansk jord. Selv DK4 har "Gamezone", eller hvad det hedder.

#47: Ved ikke hvor mange f.eks. BBC-dokumentarer Discovery sender, det eneste gode på Discovery er alligevel Scrapheap Challenge og blodige hospitalsudsendelser.

Burde man i øvrigt ikke kræve "Hit med kameraet" med Søs Egelind tilbage på TV3?
Gravatar #50 - Viperaberus
15. aug. 2004 19:50
#49
"Nej nej, men det må da blive det ultimativt kedeligste TV på dansk jord. Selv DK4 har "Gamezone", eller hvad det hedder."
Det må du sgu uddybe. Jeg aner ikke hvad du fabler om?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login