mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis der er noget store selskaber har lært mig igennem tiden, så er det at det er bedst at gøre først og spørge om lov bagefter.
Han mener desuden også, at hvis navnet DSB slet ikke havde indgået i navnet, ville der ikke have været et problem skrev:
Nej, det er vel klart, at det ikke havde været et problem, hvis andet havde været tilfældet? dåK dåK.. Men hvis ikke DSB ejer selskabet, eller som sådan har noget at sige, syntes jeg da så absolut, at det er misvisende, at de bliver brandet som afsender?
Han er ligeledes uforstående overfor, at DSB ikke havde drøftet planerne om DSB Talk med Transportministeren skrev:
Ja, så er vi eddermandme to!
#3 enig.
Hvad fanden skal DSB lave på telemarkedet anyway..? Det svarer vel til, at pizzamanden nede på hjørnet begynder at sælge Dell computere.
Hvad fanden skal DSB lave på telemarkedet anyway..? Det svarer vel til, at pizzamanden nede på hjørnet begynder at sælge Dell computere.
Og så ender det vel sædvanligvis med, at brugerne skal betale DSB's eventuelle ekstraudgift.
DSB skal holde sig til at sørge for togdriften - ikke ud og trække i flere, nye tråde. Få styr på det væsentlige først. Og så giver det heller ikke meget integritet at være i klingen hos transportministeren - hvad sker der?
DSB skal holde sig til at sørge for togdriften - ikke ud og trække i flere, nye tråde. Få styr på det væsentlige først. Og så giver det heller ikke meget integritet at være i klingen hos transportministeren - hvad sker der?
Han mener desuden også, at hvis navnet DSB slet ikke havde indgået i navnet, ville der ikke have været et problem.
Er problemet ikke nedenstående?
I går kunne TV 2 Finans fortælle, at DSB foreløbig har brugt 600.000 kroner på at udvikle DSB Talk.
Men hvis DSB ikke har noget med firmaet at gøre, hvorfor har de brugt 600.000 kr. til udviklingen? Hvis DSBs navn bare skulle bruges til at sælge produktet, burde DSB ikke bruge penge, men få penge?!
#8
Så kunne det jo være vi fik super sikre biler for at undgå flere folk på skadestuerne :P..
Ontopic:
Hvis ikke det var fordi vi ender med at betale gennem skatten var det her jo lårklaskende morsomt!!
Så kunne det jo være vi fik super sikre biler for at undgå flere folk på skadestuerne :P..
Ontopic:
Hvis ikke det var fordi vi ender med at betale gennem skatten var det her jo lårklaskende morsomt!!
Man må gå ud fra, at DSB overordnet set modtager et givent beløb for en bestemt periode som de så at sige "må klare sig for". Det er vel så op til DSB selv at bestemme, hvad pengene bruges til, så længe de lever op til deres forpligtelser om at levere deres kerneydelser?
Hvis det kan hjælpe på togdriften at starte et teleselskab, hvorfor så ikke starte det? Og hvem ved hvor vidt et sådant foretagende kan svare sig bedre end DSB selv? I hvert fald ikke Hans Christian Schmidt, vil jeg vove at påstå!
At det bliver dyrere for skatteyderne vil da kun ske, hvis DSB tvinges til at afbryde projektet af de ih-så-åh altid bedrevidende politikere. Ikke at det burde være nødvendigt for en sag som denne, men hvor svært kan det så ellers lige være at lave en dispensation, så man ikke mister SÅ mange penge pga. noget ideologisk fnidder-fnadder...
Hvis det kan hjælpe på togdriften at starte et teleselskab, hvorfor så ikke starte det? Og hvem ved hvor vidt et sådant foretagende kan svare sig bedre end DSB selv? I hvert fald ikke Hans Christian Schmidt, vil jeg vove at påstå!
At det bliver dyrere for skatteyderne vil da kun ske, hvis DSB tvinges til at afbryde projektet af de ih-så-åh altid bedrevidende politikere. Ikke at det burde være nødvendigt for en sag som denne, men hvor svært kan det så ellers lige være at lave en dispensation, så man ikke mister SÅ mange penge pga. noget ideologisk fnidder-fnadder...
#8: Hoho. ;)
#8 On topic:
Det er netop det, der gør, at denne sag er så skræmmende. Det er utroligt, at man i DSB ikke har overvejet hvad man egentlig er gået ind til, og har handlet uden om "chefen".
Desværre ender regningen til dels hos skatteyderne, men også hos de rejsende, og det er altså ikke just fordi, at priserne i forvejen er billige hos DSB.
Dette er blot intensiveteret af Mobilevalues udmelding; vi må bare vente og se, hvad denne "bod" står på.
#10: Hvis ikke DSB havde været involveret i denne sag, havde de heller ikke haft penge i det. Selvfølgelig er de med.
#8 On topic:
Det er netop det, der gør, at denne sag er så skræmmende. Det er utroligt, at man i DSB ikke har overvejet hvad man egentlig er gået ind til, og har handlet uden om "chefen".
Desværre ender regningen til dels hos skatteyderne, men også hos de rejsende, og det er altså ikke just fordi, at priserne i forvejen er billige hos DSB.
Dette er blot intensiveteret af Mobilevalues udmelding; vi må bare vente og se, hvad denne "bod" står på.
#10: Hvis ikke DSB havde været involveret i denne sag, havde de heller ikke haft penge i det. Selvfølgelig er de med.
Kuuri (8) skrev:#3 & #7:
Det er fordi det ikke er ligesom pizzamanden nede på hjørnet. DSB er statsejet, og bliver betalt af skatteyderne - ikke blot af DSBs kunder.
Sammenligningen med pizzamanden er ikke korrekt. En bedre sammenligning ville være, hvis de offentlige hospitaler valgte at begynde på at sælge biler.
Ikke helt korrekt. Jeg vil ikke garantere at jeg husker rigtigt, men fra en DSB-case på CBS menes jeg da at kunne huske at DSB ikke er helt statsejet. DSB blev opdelt i 2 enheder: BaneDanmark som er statsejet og tager sig af sporarbejde osv., og selve DSB som er det man kalder en "selvstændig statslig ejet virksomhed" hvis jeg husker rigtigt. Sidstenævnte har staten ikke så stor magt over som f.eks. offentlige hospitaler, selvom de stadigvæk har stor indflydelse.
Er der slet ingen, som har tænkt over hvorfor DSB i det hele taget startede denne service???
Det er jo ikke for at "tjene penge" direkte - det må da helt klart være for at lokke flere af de unge ind i togene (og dermed tjene penge).
Det er sgu da bare et forsøg på at nå de unge på deres måde - hele verden drejer sig om deres mobiltelefon og hvor lidt de betaler i forhold til hvor mange SMS'er, taletid etc. de kan fyre af.
Tanken er jo ikke helt dum - om end ikke forkert udført.
Det er jo ikke for at "tjene penge" direkte - det må da helt klart være for at lokke flere af de unge ind i togene (og dermed tjene penge).
Det er sgu da bare et forsøg på at nå de unge på deres måde - hele verden drejer sig om deres mobiltelefon og hvor lidt de betaler i forhold til hvor mange SMS'er, taletid etc. de kan fyre af.
Tanken er jo ikke helt dum - om end ikke forkert udført.
fe950 (18) skrev:#8.... Jeg kender mange hospitaler der sælger høretelefoner til deres "kunder"
Ja og i den kommunale svømmehal har de også et solarie og en sauna, fordi det er lækkert at kombinere med en svømmetur....
Men kender du nogle hospitaler som har driver rejsebureau, sommerland, forsikringsselskab, vognmandsforretning, lystbådehavn har udlejer en flåde af helikoptere?
Nå, så er det nok heller ikke så fedt at være autionær i et teleselskab der skal konkurrere med en statsstøttet virksomhed vel.
Tukanfan (11) skrev:Man må gå ud fra, at DSB overordnet set modtager et givent beløb for en bestemt periode som de så at sige "må klare sig for". Det er vel så op til DSB selv at bestemme, hvad pengene bruges til, så længe de lever op til deres forpligtelser om at levere deres kerneydelser?
Og vel også op til DSB selv, at bestemme hvor mange procent, priserne stiger hvert år. I sidste ende betaler forbrugerne jo alligevel for deres morsomme indslag.
#21 Nej præcis! Det er slet ikke DSB's skyld, men skulle vi ikke bare tilnærmelsesvist få styr på én ting, før vi kaster os ud i flere problemer?
Hele den her sag er jo en joke - hvis ikke jeg selv var med til at betale for den her "joke", ville jeg have skreget af grin.
BuzzLightbeer (4) skrev:#3 enig.
Hvad fanden skal DSB lave på telemarkedet anyway..? Det svarer vel til, at pizzamanden nede på hjørnet begynder at sælge Dell computere.
Det ville sku da være genialt!
Du ringer og bestiler en computer, og manden siger "Jaja, jeg kommer om 10 minutter" :-D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.