mboost-dp1

unknown

Toms Hardware tester R8500

- Via Tom's Hardware -

Som han enkelt slutter artiklen af med: ’NVIDIA has no major reasons to worry’. Kortet performer ganske godt i 3DMark2001 men i tests med rigtige spil går det ikke så godt.





Gå til bund
Gravatar #1 - wk
17. okt. 2001 07:50
Det er nok bare driverne. Bare vent til ATi kommer med nogen bedre. Nååh nej, det er vist allerede fastslået at ATi ikke har driver problemer. Så er det nok bare Tom som er forkert på den. Det kan jo ikke være hardwaren, den er jo meget sejere end Nvidia's lortekort.

*/sarkasme*

Der er vel en fordel ved 8500 kortet. Nvidia sætter prisen ned på deres kort, bare sådan at der ikke kan være nogen tvivl om at de ejer i grafikkortindustrien.

*/fanatisk tro*

Hvor er alle ATi elskerne (eller burde jeg sige Nvidia haderne) nu? :)

*/bagklog*

- w k
Gravatar #2 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 07:59
jamen jeg sagde det jo for lag tid siden ik ...
Gravatar #3 - Fjolle
17. okt. 2001 08:12
ÅÅH ha! Vi _må_ simpelthen have et kort der kører 65 fps. i 1600x1200 om vi så skal give 100$ ekstra for det!
/sarkasme

desuden følger det godt med i max payne (lobby)

/Fjolle
Gravatar #4 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 08:14
lag skulle egentlig være lang men lag passer jo godt til ati det rimer næsten
Gravatar #5 - J.R.Ewing
17. okt. 2001 08:18
En stor del skyldes nok driver issues.......
De førrste benchmarks er for det meste en del off i forhold til hvad man en mdr. senere kan vride ud af kortet....
Men lad os nu for sjov skyld sige at de benchmarks passer....... så ville man da stadigvæk være småt begavet hvis man køber Gforce da der i 8500 kortet er en hel del mere bang 4 the buck (gforce er lidt dyrt).
Nu er nvidias kort også forholdsvis nye så der er da også mulighed for forbædringer af de drivere.

Trentos
på dit indlæg kan jeg kun gætte på at du er en GLØDENDE nvidia tilhænger. Atis nye kort får da ikke så mange tæsk som du giver udtryk for.
Hehe du sidder garanteret der hjemme og er grim (et givet) og glæder dig til at svare på alle indlægne i din nye thread....
Jeg vil væde på at du når at skrive over 800 ord i kommende indlæg i denne thread hvor du ivrigt forsvare nVIDIA sviner ATI.......
Nå det var lidt fordomme........ den sidste kan vi teste på den kommende diskution, men vil du ikke være sød at poste et billede af dig selv så vi kan se om den første passer?
Gravatar #6 - Deternal
17. okt. 2001 08:36
Sjovt nok...

Med detonator 3 slår Radeon kortene Geforce 3 i 32 bit i de fleste benchmarks og den slår Geforce 3 i alle tests i 16 uanset hvilken detonator man smider efter Geforce kortene.

Det er så hvad det er - noget andet er, om driverne bliver go'e. Jeg er ikke vild kender af ATI's track-record, men jeg mener dog at de har lavet rimeligt stabile drivere altid, og at deres hardware altid har været kram.

Og deres 2d quality har altid været på top3 (tnt 2d grafik = scum, kun undergået af 3dfx heh :P).

Jeg glæder mig til at se nogle fulde reviews og ikke bare nogle dx8 ( = nvidia) optimized tech demos gennemgange som her.
Som der blev nævnt, de tech demos vil nok køre bedre på Radeon 8500 når de bli'r dx8.1 compliant.

Umiddelbart ville jeg nok hellere købe radeon 2 kortet - performance er ikke så langt under geforce og feature set'et i et radeon hvad angår anden performance end 3d gaming, er *meget* federe end noget nvidia kan diske op med.

Min umiddelbare vurdering, nu må vi se hvordan det står når man kan få disse kort til sub 2000 kr (jeg nægter at gi mere end 2k for et gfx kort, jeg alligevel skifter ud højst 9 mdr. efter).
Gravatar #7 - Onde Pik
17. okt. 2001 08:46
Hmmm toms review er hastvrærk som han selv siger. Og alle ved at hastværk er lastværk.

Et review.

http://www.ixbt.com/video/radeon8500.shtml

et andet review
http://www.rivastation.com/r8500_1.htm

et tredie review

http://www.pcpop.com/info/444/
Gravatar #8 - Miwer
17. okt. 2001 08:48
Ang. Trentors...

Ja, han er garanteret den type der farede ud og købte et GeForce3 kort til overpris lige da det var udkommet - og nu sidder han og brænder efter at forsvare det med næb og kløer og svine andre mærker til, selv om han inderst inde godt ved at ATI sparker røv. Det skulle famne ikke undre mig, hvis han også gjorde tricket med en P4 og forsvarede den på samme måde.

... OG LAD SÅ ÆNDERNE VÆRE !!! :)
Gravatar #9 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 09:19
på rivastation falder 8500 da også totalt til jorden
Gravatar #10 - Onde Pik
17. okt. 2001 09:43
Syns du det? Ti500 og R8500 vinder hver ca. 50/50 af benchmarksne.
Prisen er 100$ billigere for R8500
Mange flere features på R8500
Bedre 2d kvalitet på R8500
Hvis det ikke er et overall win for 8500 hvad er det så? Desuden kan 8500 ikke få lov at spille ordenligt med musklerne før DX8.1 udkommer.
Gravatar #11 - Trentors
17. okt. 2001 10:14
<STRONG>J.R.Ewing.</STRONG>
Rimelig seriøst indlæg du har der. Er du på narko? Prøver du at være sjov eller er du bare ubegavet? Eller er der mon en sidste mulighed..........? Det virker som om du har læst mine indlæg før men denne gang skal jeg spare de 800 ord. Benchmarksne taler for sig selv:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1544

Ifølge Anandtech får R8500 slag i alle test (undtagen 1) af mit halve år gamle kort. Det er fandme ringe og det må alle sgu da kunne forstå. Selv de dumme fra Dallas.

<STRONG>Deternal</STRONG>
2D grafikken er ikke noget problem mere ifølge Anandtech som er de eneste der tester 2D. Nvidia er "on par" med ATI. Og de syntetiske tests er jo det eneste R8500 klarer godt. Alle nuværende spil får det tæsk i. Og dette bliver ikke bedre med Dx8.1 for disse spil bruger ikke Vertex/Pixel shadere!

Og <STRONG>Miwer </STRONG>du er bare sur fordi du har et Kyro2 kort, og derfor slet ikke ved noget om høj performance :-p

JA LAD SÅ ÆNDERNE VÆRE!!!!!
Gravatar #12 - Hektor
17. okt. 2001 10:18
LLAADD SSÅÅ ÆÆNNDDEERRNNEE VVÆÆRREE!!!!!!!!!!

HHvvaadd sskkaall ddeett ssiiggee?? HHvviillkkee æænnddeerr?

SSuuppoorrtt tthhee ""SSaavvee tthhee llooccaall eecchhoo"" ccaammppaaiiggnn!!
Gravatar #13 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 10:30
hvad er det for noget med bedre 2d ? jeg har aldrig fattet det
er det højere opløsning / refresh eller hvad er det ?
Gravatar #14 - wk
17. okt. 2001 10:35
Aha, så havde jeg jo ret. Toms hardware var forkert på den, godt at OndeTissetrold og undertegnede er enige for en gangs skyld.

*/sarkasme*

[edit] hov, jeg glemte lige at sige at det er lykkedes OndeTisser at finde hele tre reviews som IKKE er på engelsk. Skideflot Egon! [/edit]

Det er kun i 3DMark2001 at 8500 har en chance imod GF3 (Ti 500).. Jeg er egentlig ret ligeglad med en benchmark, jeg synes at spil tæller lidt mere. Og helst spil som findes. For det er jo nemt at give en vurdering om hvordan kortet kører på spil som ikke er lavet endnu eller features som ikke er understøttet endnu.

Nu siger I nok at det er vigtigt med ny teknologi og det har I da helt ret i. Men derfor kan det da ikke accepteres at ydelsen på nuværende spil falder. Jeg ville ikke købe en ny bil som har en dårligere ydeevne indtil der kommer eg. en ny benzintype .. hrm, dårlig sammenligning, men det var nu mere for at lave en pointe (som nok bliver pillet i stykker alligevel :)

-wk
Gravatar #15 - Smeggie
17. okt. 2001 11:33
Trentos, hvad er der nu galt med Kyro2 kortet?!??!
Det er sgu da et stærkt kort....fuldt på højde med mit................TNT1 kort! ;o)
Gravatar #16 - cK
17. okt. 2001 11:37

(ondepik)Desuden kan 8500 ikke få lov at spille ordenligt med musklerne før DX8.1 udkommer


Om det er sandt håber jeg så sandelig også :) , men er uden tvivl dårlig PR for ATI på nuværende tidspunkt, de burde nok have ventet med release til XP og Dx8.1 udkommer.

Btw så vil jeg ikke lægge for meget i Anands ord.. i sit Preview virkede smoothvision , i hans review virkede det ikke
Gravatar #17 - Onde Pik
17. okt. 2001 11:38

wk:

Køb du bare dit Ti500 for 50% mere end Radeon8500(pricewatch). Og når de nye DX8.1 drivers kommer til R8500 kan du jo fortælle mig om det var et godt køb.

Jeg er forbløffet over dine indlæg. Du har tilsyneladende fundet ud af hvad sarkasme er. Flot WK du viser virkelig at der var en god grund til at du gik ud af skolen efter 7. klasse.
Gravatar #18 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 11:41
HVAD SNAKKER I OM?
BEDRE 2D ?????
Gravatar #19 - wk
17. okt. 2001 11:46
<STRONG>OndeRynkefætter</STRONG>

Ja, lad os vente på ATi's 8.1 drivere. Imens så skal jeg nok købe et kort med drivere som virker. Som jeg sagde før, det er nemt at sige; "bare vent, der kommer de vildeste drivere eller det fedeste spil med de smarteste effekter som kun mit kort kommer til at understøtte!", men det der tæller er hvad der er ude lige nu og tilgængeligt for pioner køberne på markedet.

Jeg dog ikke købe hverken ATi eller Nvidia lige nu, man skal da være et fjols hvis man køber et kort indenfor de første 3-4 måneder af udgivelsen :-)

-wk
Gravatar #20 - Trentors
17. okt. 2001 13:29
Hvorfor? Fordi man så sparer hele <STRONG>1000 kr</STRONG>? Mit kort koster ca 1100 kr. mindre end da jeg købte det. Men det er snart et halvt år siden! Og vil man have et godt kort i performance klassen med VIVO er det ikke særlig mange penge! De koster ca. 4000-5000 alligevel.
Gravatar #21 - C_H_I_P
17. okt. 2001 14:06
En lille bid fra Anandtechs kig på R8500, som også er kommet op i dag:
"John Carmack has already commented on the chip's future performance in Doom 3 saying that it will be able to render the game's many textures in as few as a single pass compared to the multiple passes that the GeForce3 would have to take.
There are some very valid causes for NVIDIA to be worried about the Radeon 8500, but none of their worries has any merit if ATI cannot get over their biggest problem: drivers."
og til slut:
"All of the specs pointed at a higher performing product, but in the end we are limited by what has been ATI's Achilles' heel: drivers. Luckily the majority of these driver issues are performance related and not compatibility/quality related, but it still means that if you purchase a Radeon 8500 today you won't be getting all that you're paying for; untapped potential is great if it is eventually going to be exposed.
Men læs selv:http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1544
Gravatar #22 - Thrawn
17. okt. 2001 14:13
Hvad skal man med kvalitets hardware, hvis software'en til den stinker ????
Gravatar #23 - Deternal
17. okt. 2001 14:31
ehh

til det med 2d:

Nej der er FORHÅBENTLIGT ikke noget nyt gfx kort der bli'r solgt i dag som ikke kan følge med hvad angår 2d.
Det som er interessant er kvaliteten af den 2d.

Mit GeForce2 Pro Innovision kort, har samme slags 350MHz ramdac som GeForce 3 kortene skal have - og alligevel sparker mit ATI 128 kort røv mht. 2d billedkvalitet - synd jeg ikke kan bruge 2 agp kort samtidig... sådan er det, og ja kan da godt være at GeForce 3 kortet har fået lidt bedre kvalitet - tvivler nu bare på det, for er jo ikke det folk ser i benchmarks'ne vel?

Lidt ligesom den gamle diskussion om 3d spil så bedre ud med et tnt2 eller et voodoo2/3 - så da KLART bedre ud med et tnt2 kort, men 3dfx freaks sagde jo hele tiden at det ikke passede, om end når man viste en maskine med tnt1 og en med et voodoo 3 kunne man snildt se det. Det eneste der talte der var at voodoo2/3 ownede alle andre kort i quake2. Hurra? Jeg vil også gerne have ordentlig hardware mpeg correction, lækker flot 2d grafik etc. - det har ALTID været ATI's force at de kunne smække de dele sammen, og med Radeon kan man ovenikøbet få highperformance 3d og ikke bare medium eller low-end 3d som tidligere. Det er imo den største forskel på Matrox og ATI - Matrox laver jo zager i 2d arenaen, eller dvs gjorde de - de har jo ikke fixet så man kan køre høje opløsninger ordentligt med deres g450 :/ - men deres 3d del er jo virkelig low-end nu.

Som jeg nævnte tidligere, så betyder det også MEGET om det er 16bit eller 32bit som bli'r kørt.

Til sidst lige en rant om poll'en, så kan man da stadig for clock frekvensen at vide så hedder vel retteligt "Er det ok at AMD laver P-Rating og mærker deres cpu'er med det fremfor clockspeed?"
Gravatar #24 - Trentors
17. okt. 2001 15:45
<STRONG>Til dovne Deternal</STRONG>
(som ikke gider klikke på links og derfor tror det RAMDac'ens performance jeg hentyder til) :-)

Anand skriver om <STRONG>2D billedkvaliteten </STRONG>på G3 og R8500:
"At 1600 x 1200 @ 85Hz on a 21" Sony Trinitron FD the VisionTek and Radeon 8500 cards were very difficult to tell apart; the 8500 was arguably slightly better but it was very difficult to tell. At 1900 x 1440 @ 75Hz the two were again, very close in image quality but this time the Radeon 8500 was a bit clearer and it was definitely noticeable. At all lower resolutions the two were identical in 2D image quality."

Altså er 2D kvaliteten MEGET tæt på disse to kort. Der er næsten ingen forskel i 1600x1200 og det er ikke synligt derunder. Så prøv lige at argumenterer igen for at ATI har en "overlegen" 2D. Den er er kun LIDT bedre i 1600x1200+ opløsninger.
Gravatar #25 - Kram
17. okt. 2001 15:49
Hvis du er til nvidia, så køb det .. hvis du er til ATI, køb det? :)
Nogen der ved om man kan pre-order radeon8500 nogen steder i Dk endnu?
Gravatar #26 - dotdkay
17. okt. 2001 16:16
Jeg sytnes først at geforce3 er blevet godt nu hvor det. 4 kom, men hov det var da et halvt år efter at geforcet kom, og directx 8.1 som der blev anvendt i den russiske test gav radeon2 8500 ret gode resultater, så jeg vil da helere sparer lidt og få et bedre kort, og med flere feutures,
Gravatar #27 - Polyvinylchlorid
17. okt. 2001 16:19
prøv hos elektronik skrot
Gravatar #28 - cK
17. okt. 2001 18:29
jaja 2 Ramdac der kører med samme hz er måske ikke af samme kvalitet trentors....

og som sagen ligger hvor Anand ikke rigtigt har styr på om Smoothvision virker eller ej (i preview gør det og ikke i review, og rent faktisk virkede det heller ikke i preview) så er det jo måske også sådan at han kan finde på andre ting om kortet.. Og pga alle de forskellige resultater der kommer fra forskellige sites.. så har jeg valgt at tage det hele køligt og afvente dx8.1 og nogle flere reviews der har ens performance (som forhåbentlig betyder at det er de rigtigt resultater der er vist)

men en ligegyldig diskussion, folk er enten til Intelligent hardware (ati all round kort ) eller til brute force (nvidia)
Gravatar #29 - Lovechild
17. okt. 2001 21:49
Ikke et ord om at Tom's er i lommen på nVidia og Intel... På alle andre websites er Radeon 8500 blevet hyldet som en GeForce 3 killer.

My 0.02$
Gravatar #30 - J.R.Ewing
1. nov. 2001 08:39
trentos:
TAAADAAAAAAAA!!!
du har opnået 800 ord så mangler vi bare at se om du er grim!
Gravatar #31 - ZoTreX
25. dec. 2003 23:16
jeg bliv sq da skuffet max da jeg fik mit 9600 pro..! det kan ikke engang kører 100 fps i cs ...skod
Gravatar #32 - hundeboll
27. dec. 2003 16:00
#31 ZoTreX:

LOL !
Gravatar #33 - Deternal
29. dec. 2003 10:01
Når nu tråden er gravet frem igen alligevel (grrrrr!):
#24: Øh? Jeg nævnte RAMDAC 0 gange..... hvad får dig til at tro at det er den jeg snakker om? Eller du er for doven til at læse mig indlæg? :)
Derudover påstår du så jeg lyver når jeg siger at jeg kan se synlig bedre 2d grafik på et ATI 128 kort og et GeForce 2? Jeg kan ikke idag, og kunne ikke dengang udtale mig om GeForce 3 vs R8500 da jeg ikke har brugt dem særligt - men jeg kunne og kan udtale mig om tnt, tnt2, GeForce, GeForce 2 og GeForce 2 Pro og nu også GeForce 3 TI 200 - og har så også et ATI RAGE IIC at sammenligne med - og det er stadig lige rigtigt at ATI kortene har synligt bedre 2D grafik (flottere, klarere, roligere) - men jeg vil dog også skynde mig at tilføje at nVidia har gjort det en del bedre med GeForce 3 end tidligere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login