mboost-dp1

unknown

Tiscali ud af Skandinavien?

- Via Computer Ceseller News - , redigeret af Pernicious

I forbindelse med præsentationen af sit 2003 årsregnskab, har Tiscali meddelt at de vil koncentrere sig om 5 primære markeder der udgør 80% af koncernens omsætning.

Skandinavien er ikke blandt disse markeder og Tiscali har været i forbindelse med teleselskaber i de lande de vil trække sig ud af, om et eventuel salg af deres ydelser. Om Danmark er et af disse lande er ikke oplyst, men Norge og Sverige nævnes specifikt.

Opdatering:Tiscalis direktør i Danmark har udtalt at de ikke trækker sig ud af landet.





Gå til bund
Gravatar #1 - h7rki
13. feb. 2004 08:44
FEDT...
Havde dem som ISP i lidt over 1½ år....
Der var ikke andet end problemer...
Gravatar #2 - shadowsurfer
13. feb. 2004 09:10
Der var en gang de var gode... Den gang hed de Image Scandinavia... Så blev de opkøbt at Worldonline, stadige gode, men ikke nært så gode som dengang... Så kom Tiscali til om købte det... Det var næsten fra dag til dag, at skidtet fald i kvalitet. og priser var heller ikke nært så gode, i forhold til de andre på market, som dengang... Nu heder min udbyder CyberCity.

Nu dropper de måske Danmark og få vil sikkeret savne dem... Men naturligt vis er det trist, at der er et firma mindre til at presse prisen ned.
Gravatar #3 - Jazz_1.41
13. feb. 2004 09:23
Jeg har aldrig haft Tiscali, men at dømme ud fra de udtagelser jeg har set, bl.a. her, og hørt fra venner og bekendte.
Så ville det ikke være mange der blev kede af det, hvis de valgte at forlade det danske markede. - Ærgeligt at direktøren afviser dette... Men man kan dog stadig håbe, det er jo før set at direktører har afvist et rygte, hvorefter det, efter en rum tid, har vist sig at være sandt alligevel.
Gravatar #4 - kg
13. feb. 2004 09:27
de bliver sikkert alligevel ved med at sende regninger til folk selvom de dropper skandinavien...
Gravatar #5 - MadDoG
13. feb. 2004 10:06
heh heh... har heller ikke haft dem før... har kun haft Cybercity.. og det kører sq..
Men også som #3 har oplevet.. så har jeg også kun hørt at de var ret så ringe.. med deres internet og support... så hvis de forlader DK.. så tvivler jeg også stærkt på at nogen vil savne dem... :D

#4 LOL.. hvem ved... kan jo være at de måske "glemmer" at man ikke har abbonnement ved dem mere... ;)
Gravatar #6 - amokk
13. feb. 2004 10:07
Hehe tror det er godt han solgte til TDC denne gang, de skal trods alt lidt opføre sig lidt mere ansvarsfuldt på det danske marked, i kraft af deres størrelse, end Tiscali nogensinde har skullet... for de har ikke haft så meget at miste som TDC har hvis de fucker i det...
Gravatar #7 - json
13. feb. 2004 10:09
Hear-say..!!

Har været kunde siden det hed WorldOnline, og jeg har ikke haft problemer med dem.

Ville savne dem meget hvis de forlod Danmark. Er i hvert fald ikke interesseret i at blive kunde ved TDC eller lign.
Gravatar #8 - o00o
13. feb. 2004 10:47
hear hear

Jeg er også en tilfreds Tiscali kunde, så jeg ville da savne dem meget, hvis jeg skulle til at være kunde hos fx TDC, som jeg ellers har cuttet alle forbindelser med.
Gravatar #9 - kebab-hunden
13. feb. 2004 10:58
har indtil for nylig været kunde hos Tiscali. Jeg har ikke oplevet nogen problemer, bortset fra at de stoppede mit abonnement ca. en uge tidligere end jeg havde ønsket.
Gravatar #10 - dynamism
13. feb. 2004 11:42
Så er det jo godt, at de bliver.
Gravatar #11 - ada
13. feb. 2004 12:25
At få Tiscali ud af DK er ren ønsketænkning....
Gravatar #12 - Kingos
13. feb. 2004 12:26
Juhu....Død Tiscalli...I vil IKKE blive savnet!
Gravatar #13 - TYBO
13. feb. 2004 12:49
Hvorfor faen vil i have dem ud af landet.
Det er da med at have så mange ISPs som muligt så de kan presse prisen.
Gravatar #14 - Thig
13. feb. 2004 12:59
Til alle jer der gerne ser Tiscali ud af DK, så er der en udtalelse, som I nok ikke bliver glade for, fra den danske direktør på http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&...

"Herhjemme afviser Tiscalis administrerende direktør, Serge Lupas, at det danske selskab er truet af lukning.

- Tværtimod er Danmark et satsningsområde for Tiscali. Selskabet har investeret et trecifret millionbeløb i at opbygge eget netværk. Så det giver jo ingen mening at ville lukke den danske forretning nu, siger han."
Gravatar #15 - Loppen10
13. feb. 2004 13:10
Så skulle de måske have brugt nogle af alle de investeret milioner til et bedre faktura system, og nogle flere medarbejdere, jeg havde en periode på et halvt år hvor jeg ikke kunne komme igennem til dem.. Desuden stinker de bare generalt, for mange problemer med deres regninger..
Gravatar #16 - Thomassp
13. feb. 2004 13:59
Jeg har hørt mange der har klaget over tiscali. At deres servive og deres fakturasystem osv er elendigt... Jeg har været kunde siden "way back then" da det hed Image (har stadig min image-mail :)) - og jeg har til dags dato ALDRIG haft noget at sige dem på... Jeg har haft brug for deres service en del gange og det har altid været tilfredsstillende (lidt lang ventetid et par gange måske). Så alt det l**t der bliver fyret af ind imellem er langt fra gennemgående for alle kunder... Det var vist alt - og jeg er sku glad for at de bliver!
Gravatar #17 - xaositect
13. feb. 2004 14:13
#16 - Lige mine ord... jeg var modem kunde hos dem da de hed image, og har nu haft ADSL forbindelse hos dem i lidt over 2,5 år, og der har altså aldrig været de store problemer. Jo, det har da været nede en gang eller to, hvilket har resulteret i en eftermiddag der virkede længere end gennemsnittet, men ud over det mår jeg siges at være en ret glad kunde.

Mit mobilabonnement hos Teila derimod... :-)
Gravatar #18 - baal
13. feb. 2004 15:13
#17: Jeg mener at det er Telia som er ukronet konge i kategorien "Mest forhadte teleselskab"

Jeg har til gode at møde en som har haft gode erfaringer med Telia, jeg selv inkluderet....
Gravatar #19 - dirtymind
13. feb. 2004 16:09
Jeg har været kunde siden 56k worldonline, og videre med ADSL, og så når tiscali opkøbte dem...og aldrig har jeg haft probs, delte min 2mbit med hele opgangen så det kostede mig ingenting at have en 2mbit, og da jeg skulle spille CS trak jeg bare stikke ud til de andre og havde en kanon ping :-D hvis de brokkede sig sagde jeg bare at det var en problem ved tiscali ;-), men ellers har jeg en 512/256 hos dem nu i firmaet og det funker dejligt. SÅ jeg håber ikke de smutter fra DK.
Gravatar #20 - neess
13. feb. 2004 19:04
Har været kunde ved dem. De er lidt langsomme med papir arbejdet. Da jeg skulle flytte, var der lidt bøvl med at jeg ikke fik de tilbud som de havde lovet. Men efter en bunke tid kom der styr på det.

Deres oppe tid har været kanon. Har kun været offline 2 gange. Og den ene gang var pga. TDC havde rodet med kablerne.

Så helt ringe vil jeg ikke sige de er. Deres telefon tid er også blevet noget bedre. Nu kommer man næsten igennem med det samme.
Gravatar #21 - shadowsurfer
13. feb. 2004 20:04
Jeg kan huske en gang vi ikke havde fået nogle regner i stykke tid, tænkte ikke nærmere over det, da de jo kun kom 4 gange om året, hvem kan lige huske om der er gået 2, 3 eller 4 md side de fik en regning... Ligepludeslige, fik vi nogle rykkere... Vi havde jo ikke betalt for internet, nej for vi var jo ikke blevet opkravet!

En af gangene de skiftet bruger håndtereing system, forsvandt vi, der var ingen Internet ind til jeg ringede til dem... Ja men det klare vi med det samme, der er en del kunder som er forsvundet under vores omlægning. Fint det gør hurtig med at genoprette os, men hvorfor forsvandt vi?

Menes den gang med Image Scandinavia, det var tider, ingen probelmer!
Gravatar #22 - Expatriate
13. feb. 2004 21:58
Selvfølgelig er der kunder der aldrig har haft problemer med forkerte regninger og lign. fra Tiscali. Men de er fanme sjældne sammenlignet med andre ISP'er.

Jeg har f.eks. (som så mange andre her) også oplevet stor balade i forbindelse med en opkrævning fra dem. De sender en forkert regning og da jeg så klager får jeg medhold i at jeg har ret. MEN... de insisterer på at jeg skal betale aligevel og derefter udfylde en "ansøgning" om at få refunderet pengene. Forklaring skulle have været at deres system ikke kunne håndtere det ellers. Det er jeg sgu da ligeglad med, når det er deres fejl. Så må de selv betale den forkerte regning med penge fra kaffekassen og søge om refusion. Det skal da aldrig være kundens problem.
Gravatar #23 - ledderlappan
14. feb. 2004 08:41
På mit arbejde har de tilbudt medarbejder i-net så man kunne få en 2048/512 linie for 350kr, men jeg sagde nej tak da jeg så det var igennem Tiscali. Kan desuden oplyse at de indtil videre ikke har haft andet end problemer med deres regninger.
Gravatar #24 - tveskaeg
14. feb. 2004 13:01
Synd at det gamle Image Scandinavia skulle ende på denne måde.
Gravatar #25 - amokk
14. feb. 2004 14:51
#19 du må da være stolt, du lyder som sådan en type rigtig mange mennesker kunne have lyst til at så ret hårdt...
Gravatar #26 - SNip
15. feb. 2004 15:58
#21
Jeg kan ikke tyde dine tegn makker, du staver som noget der er løgn!
#25
Du kommer ikke meget ud, gør du vel? Nej du gør ej, få dig et liv!
-

Jeg har ikke andet end hørt klager over Tiscali. Og når nogle så siger: "Det er altså ikke alle kunder der har problemer", så har de jo ikke fattet en brik. Hvis bare en del kunder bliver behandlet dårligt ved fejl eller betjening (regninger f.eks.), så er det jo helt hen i skoven.

Teddy
Gravatar #27 - amokk
15. feb. 2004 22:58
#26 det tror jeg godt selv han er klar over, det med stavningen... han har sikkert ikke brug for at du fortæller ham det... og mht. kommentaren til mig kan jeg kun sige ilm.

fat også at en virksomhed uanset hvad ikke kan stille alle kunder tilfredse. eks: hvis du har 1 million kunder, har det ingen betydning at 200 kunder klager over deres regninger... men hvis du har 10000 kunder, er det pludselig mange klager...

der sker fejl hos alle virksomheder, hos alle medarbejder, før eller siden. snakken her går blot på om tiscali simpelthen har et system som er så fyldt med fejl at det nærmer sig systematisk fejlfakturering af kunder.

og lige et sidste: folk behøver ikke nødvendigvis at være dumme fordi de ikke er blevet snyt / føler sig snydt af tiscali... de har bare været heldige ikke at blive ramt af fejlene i systemet
Gravatar #28 - DMH
15. feb. 2004 23:13
Synes Tiscali bliver kritiseret lidt mere end de har fortjent.. De andre ADSL udbydere (Cybercity og TDC..) gør det sq ikke meget bedre efter min mening. Men det er lidt lettere at råbe lort i kor, når nu Tiscali er noget tis, eller udnævnt til dette.
Har selv haft Tiscali i snart 2 år, nærmest kørt internet 24/7, og det har kun været kortvarigt nede 2-3 gange.

En af mine venner har lige fået Tiscali, ingen problemer der og næsten ingen ventetid på installationen. Han ventede ellers flere måneder på en TDC installation, men det gik i hårknude.
Så i betragning af at Tiscali blev halveret mandskabsmæsigt, så virker det som om, de er godt med igen, også med udspil med lavere priser.
Just my 2 cents
Ps. evt. stavefAil skyldes helt sikkert tiscalis net ;)
Gravatar #29 - Nielsen
16. feb. 2004 09:01
*suk* og atter *suk*
Top 10 listen her er altid at rakke den ene ISP ned efter den anden....
Hvorfor laver vi ikke bare en sektion der hedder rak din ISP ned......
Denne historie er "bygge" på at et medie har ville få lidt omtale ved at skrive at også Tiscali DK er truet.
Bare fordi at Norge & Sverige er nævnt...
*suk*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login