mboost-dp1

SXC - Gokoroko

Til eksamen med internetadgang

- Via Undervisningsministeriet - , redigeret af Net_Srak , indsendt af Josso

Internettet udråbes ofte som den største informationskilde i verden, og nu kan elever i en række danske skoler trække på denne viden under deres afgangseksamen.

I første omgang er det 14 skoler, der tillader adgang til internettet under eksamen, 8 gymnasier og 6 handelsskoler. Et af gymnasierne er Nærum Gymnasium, hvor man den 30. oktober afholdte skriftlig dansk-eksamen med internetadgang.

Udover dansk vil eleverne også kunne tilgå nettet i fagene matematik, samfundsfag, afsætning, virksomhedsøkonomi og international økonomi.

Forløber eksperimentet i de 14 skoler godt, så er målet at give elever på alle skoler lov til at anvende internettet til en eksamen i 2011.

Reglerne for anvendelse af internettet er simple. Eleverne må tilgå alle de sider, de vil, men de må ikke tage kontakt til nogen personer; sker det, er konsekvensen bortvisning. Skolen anvender derudover også software til at undersøge, om de afleverede besvarelser matcher eksisterende, som findes på nettet.





Gå til bund
Gravatar #1 - -N-
6. nov. 2009 08:28
Baahh... Til eksamen med fasitlisten?

Jeg kan ikke se hvorfor det er så pædagogisk forfærdeligt at forlange at folk også skal kunne noget. Folkeskolen er på kurs mod Rodulf Steiner, hvor eleverne kan lave klatkager hele dagen.

Jeg mener vi skal til at forlange mere og ikke mindre af vores kære små børn. De kommer jo ud og tror verden ikke forlanger noget af dem, de kan ligeså godt lære livet kende fra starten så bliver resten meget nemmere.
Gravatar #2 - Windcape
6. nov. 2009 08:33
Intet nyt, vi havde internet adgang til vores eksaminer på HTX, jeg mener det var helt tilbage til 2005.

Reglerne for anvendelse af internettet er simple. Eleverne må tilgå alle de sider de vil, men de må ikke tage kontakt til nogen personer, sker det er konsekvensen bortvisning
Medmindre de er kommet videre, så tjekker de det ikke.

I vores sad der en sensor oppe ved kateteret, og drak kaffe. Det var deres niveau af "check".

-N- (1) skrev:
Folkeskolen er på kurs mod Rodulf Steiner, hvor eleverne kan lave klatkager hele dagen.
Jeg tror ikke det bliver tilladt i folkeskolen, hvor afgangseksamen stadig handler om grundviden.

Det er mere relevant på gymnasiet, hvor viden er mere abstrakt.
Gravatar #3 - Nielson
6. nov. 2009 08:34
Hvis jeg havde internet adgang da jeg gik til eksamen, ville jeg ikke arbejde hvor jeg arbejder nu :|
Gravatar #4 - Windcape
6. nov. 2009 08:35
MalteN (3) skrev:
Hvis jeg havde internet adgang da jeg gik til eksamen, ville jeg ikke arbejde hvor jeg arbejder nu :|
Hvis du havde taget en universitets uddannelse, havde du helt sikkert ikke arbejdet hvor du arbejder nu? ;-)
Gravatar #5 - kospand
6. nov. 2009 08:37
Hold kæft hvor er det langt ude. Synes sgu ikke det har noget med eksamen af gøre, hvis man kan få hjælp til resultatet fra internettet. Og hvad bliver det næste - at man kan lave "eksamen" hjemme fra?
Gravatar #6 - Nielson
6. nov. 2009 08:39
#4 Okay, godt ord. Kast bare salt i såret og tvær det ud med en forhammer ;)!
Gravatar #7 - luuuuu
6. nov. 2009 08:43
Jeg tror ikke folk forstår hvad det går ud på.

Hele opgave strukturen bliver jo samtidig lavet om i de fag der indvolverer internettet, således at de drejer sig om videnssøgning på internettet og om at researche og tage stilling til aktuelle debat emner.

Det er jo ikke i fakta-baserede fag hvor man får lov til at sidde og snuse på Wikipedia.
Gravatar #8 - Windcape
6. nov. 2009 08:45
kospand (5) skrev:
Og hvad bliver det næste - at man kan lave "eksamen" hjemme fra?
24-timers eksamen, kendt koncept på en række universitets studier.

Hvor du tilbringer en del af tiden hjemme.
Gravatar #9 - Cyrack
6. nov. 2009 08:45
kospand (5) skrev:
Og hvad bliver det næste - at man kan lave "eksamen" hjemme fra?

Det gjorde jeg da på HTX (i 2002, svjh), hvor vi kunne lave matematik B eksamen over 14 dage, med en halv times mundtlig eksamination. Man måtte få al den hjælp man ville, men til den mundtlige del skulle man svare på spørgsmål til opgaven (hvilket gør det relativt let at finde ud af om man forstår hvad man har skrevet).

Btw. så var det det samme år hvor HTX også gav mulighed for dansk eksamen med internet-adgang. Genial måde at have eksamen på, da det meget mere handler om ens formuleringsevne og forståelse, frem for paratviden og grammatik.
Gravatar #10 - kospand
6. nov. 2009 08:54
wow :O Der er sgu sket noget, siden jeg gik til eksamen.
Gravatar #11 - SHAREONLINE
6. nov. 2009 08:54
MalteN (6) skrev:
#4 Okay, godt ord. Kast bare salt i såret og tvær det ud med en forhammer ;)!


LMAO!!:D men græder indvendigt da jeg også ville have siddet i en anden stilling:D
Gravatar #12 - Cugel
6. nov. 2009 08:56
syntes det er fair nok at man gir lov til at bruge internettet til en eksamen. Med alt den teknologi vi har idag er sansynligheden for man ikke har chance for en internet forbindelse hvis man mangler den info efter eksamen meget lille. syntes selv da jeg tog cisco prøver det var underligt man ikke måtte bruge nettet.. hvis man nogensinde er ved at sætte en cisco router op har man nok også en internet forbindelse ville jeg mene =)
Gravatar #13 - anazonda
6. nov. 2009 08:56
Omvendt kunne man argumentere at i den moderne verden er der ikke mange arbejdspladser hvor man ikke har adgang til internettet i sin dagligdag for at tilgå viden.

Således ville internet adgang til en eksamen i virkeligheden svare til at give eleven en forsmag på arbejdslivet.

Erkendelsen af at man ikke kan blive ved med at anvende bøger og papir heletiden, især når man tænker på de øgede krav til børn og elever i henholdsvis børnehaven og folkeskolen, er vigtig.

Jeg har selv 2 mindre søskene der går i folkeskole samt en niece i skole, og en niece og Nevø i børnehave og jeg kan se at de forventninger der stilles til børn idag er højere end da jeg gik i skole.

Der hvor det i virkeligheden halter er de midler der stilles skolerne til rådighed.

Jeg syntes kun der er fair og naturligt at skolerne begynder på at anvende internettet som informationskilde, især når det, som andre også nævner har været helt normalt på gymnasier som eks. HTX hvor jeg også selv har taget diverse former for IT eksamen, hvor jeg har haft fri adgang til alle de info kilder jeg ville have.
Gravatar #14 - andeo
6. nov. 2009 09:02
Nogen siger det er for meget og andre siger det giver mulighed for at vise at informationssøgning er vigtigt også, men på den anden side så er der meget stor forskel på, hvor gode almindelige folk er til brug af computer. Nogen er derhjemme ligeglade om det tager dem en time eller to før de finder den nødvendige information, mens andre, som mig selv, maksimalt bruger 10 minutter fordi jeg har lært disse færdigheder gennem tiden. Ved at tillade brugen af internettet så synes jeg der skabes for stort et mellemrum mellem folk og dem der ikke er i stand til at finde en god artikel er jo ikke nødvendigvis dem der er de værste til dansk fx. Det kan jo være lige omvendt.

Jeg hælder mest til at undervisningssystemet i Danmark generelt er ved at være for slapt og når jeg hører hvad min lillebror laver i folkeskolen så er det nogle gange til at brække sig over hvor lidt hans almene viden er i forhold til hvad vi skulle kunne. Synes det er utroligt der er sket så meget (skidt) på så kort tid.
Gravatar #15 - Windcape
6. nov. 2009 09:03
anazonda (13) skrev:
Erkendelsen af at man ikke kan blive ved med at anvende bøger og papir heletiden, især når man tænker på de øgede krav til børn og elever i henholdsvis børnehaven og folkeskolen, er vigtig.
Jeg ville fandme også være ked af at skulle slæbe mit bibliotek med til eksamen.

Jeg er ved at løbe tør for hyldeplads :o
Gravatar #16 - rasmusv
6. nov. 2009 09:21
Eksamen med adgang til internettet. Det er så revolutionerende at vi i hvert fald er nødt til at bringe historien med FEM års forsinkelse.

Skal man virkeligt til at gøre undervisningsministeriet opmærksom på at gymnasielle uddannelser ikke kun omfatter stx og hg?
Derudover bryder jeg mig virkeligt ikke om de manipulerer i deres materiale. Og da slet ikke så åbenlyst.
Gravatar #17 - Windcape
6. nov. 2009 09:28
rasmusv (16) skrev:
Skal man virkeligt til at gøre undervisningsministeriet opmærksom på at gymnasielle uddannelser ikke kun omfatter stx og hg?
Ja. Det er ikke første gang de glemmer HTX :-)
Gravatar #18 - fennec
6. nov. 2009 09:29
Må indrømme jeg er kraftig imod internet adgang til eksamen. Prøver at forklare hvorfor...

Hvis en eksamen kun handlede om at 2+2=4 (altså svaret), var det ikke noget problem med internet adgang. Men kan godt argumentere om at den virkelige verden kun handler om svaret, så kom din chef på dit arbejde og spurgte om 2+2 og du slog det op på nette har du relt udført dit arbejde.

Problemet er bare at der skal være nogen som ved hvorfor 2+2=4. Og derfor også ved hvorfor 3+3=6.

En eksamen handler derfor ikke om hvad svaret er, men hvorfor svaret er det det er, og hvordan man finder det.

Skræk senariet er at internet i længden vil forhindre folk i at vide hvorfor et svar er det det er, og derfor ikke selv kan vidreudvikle på formlerne (det vi kalder fremgang)

Det svare til at spørge en 6 årig om svaret på en 2. grads ligning. Med internet kan han godt finde svaret, men fordi han kender svaret giver det ham ikke evnen til at finde ud af hvordan man så løser en 3. grads ligning. Og fremskridt kommer af at man kan forstå noget, og hæve det til næste niveau.

Der kan måske være tilfælde hvor internet adgang kan være relevant. Måske noget som geografi og historie. Og man kan måske diskutere at man kan finde formlerne på nette, og derfor skal have net adgang. Men det er derfor man må have sin formelsamling med og ikke andet...

Så noget som matematik, kemi, fysik og stavning mener jeg klart er forbudt område.
Gravatar #19 - myicq
6. nov. 2009 09:40
kan heller ikke se det er noget problem. Der er jo forskel på at vide og at kunne forstå.

Eks. "sofie på 4 kan tælle til 29, men sofie ved ikke at 7 er mere end 5".

På min tidligere efterskole skal prøverne i sprog næste år foregå ved at der trækkes et emne 14 dage før eksamen. Man skal altså ikke trække et spørgsmål ved bordet, men præsentere emnet ud fra pensum OG yderligere stof.

Så bliver skolen ikke længere udenadslære, men indlæring.
Gravatar #20 - anazonda
6. nov. 2009 09:42
#18: I og for sig har du helt ret.

Som jeg beskrev før er problemstillingen for mig at se ikke de krav der stilles eleven idag, men det at de værktøjer der skal til for at opfylde kravene der mangler.

Det er utvivlsomt et problem at man i skolen, i direkte relation til det faktum at IT SKAL indgå i alle fag hvor det er muligt, at mange lærer ikke er istand til at sætte eleverne ind i nogle metoder hvorpå de kan være kritiske overfor deres informationskilder.

Rent lovmæssigt (som jeg fik det forklaret i sin tid), er enhver besvarelse der er udført korrekt, uanset om den er taget fra nettet eller selvskrevet, pointgivende, såfremt eleven kan forsvare besvarelsen med underbyggende argumentation i form af teoretisk eller praktiske øvelser eleven selv har udført.

Kort fortalt, kan en besvarelse godkendes uanset om den er direkte kopieret fra nettet så længe eleven er istand til at:
1: Referere til opgavens indhold (dvs de skal have læst den).
2: Underbygge opgavens indhold, enten ved at anvende egne beregninger, eller praktiske forsøg.

eller som #19 siger: Det skal forstås, og min egen tilføjelse, bevises af eleven selv.

Dermed ikke sagt at jeg syntes det er i orden man kan gøre det på den måde, men målet er jo at man skal kunne forstå opgaven, og kan man ikke forstå den, ja... så kan man heller ikke argumentere sin sag.
Gravatar #21 - -N-
6. nov. 2009 10:14
#2 Gymnasiet drejser sig stadig om at snakke læren efter munden. Min strategi til muntligeeksamner var at sige der som stod i bogen og det gav ti hver eneste gang, så havde jeg forberedt mig mere end de 20min forberedelsen var, altså læst på forhånd, så er der ikke plads til megen selvstændig præstation :-D

Den selvstændige præstation er i min opfattelse at du kan gengive hvad der står i bogen uden det lyder som en opremsning, men det er altså ikke selvstændigt i mine øjne.

Jeg tror dansk er det eneste fag hvor man får point for selvstændig analyse.

Så jeg mener at internet før universitet er helt hen i skoven. Der er stadig en del eksamner på universitet, hvor man ikke må have hjælpemidler for internettet er fint, hvis man kort skal have genopfrisket sin hukommelse, men i en eksamnssituation burde den altså være frisk og er den ikke det, så fortjener man en karakter derefter.

#19 Det lyder super useriøst, for i folkeskolen har man slet ikke lært at skabe rammerne for en rigtig analytisk opgave og derfor er får man et bedre indtryk af hvad eleverne kan på den gamle måde. Den eksamen form giver desuden et stort skel mellem de som har en solid akademiskbaggrund og de med forældre der ser vild med dans hver fredag samt genudsendelsen. Udenadslære er ikke nødvendigvis noget negativt, det afhænger af sammenhængen.
Gravatar #22 - jwl
6. nov. 2009 10:18
Ja vel nok har man på arbejdsmarkedet adgang til Internettet til at hjælpe en med alt muligt. Men hvad med de problemer man møder som der ikke er svar på på Internettet? Så kan man sgu ikke sige til sin chef at man ikke kan løse opgaven, fordi Google ikke gav noget brugbart.

Men derfor kan Internet til eksamen stadig være en glimrende ide. Opgaverne skal bare tilpasses derefter, således at der kræves noget selvstændig analyse og problemløsning og forklaring, som ikke bare lige kan findes på nettet.

Og jeg håber da også nutidens eksamener er på et andet og mere analytisk niveau end blot fakta checkbokse.
Gravatar #23 - ZiNeX
6. nov. 2009 10:24
#2
One word: LOG ;)
Gravatar #24 - -N-
6. nov. 2009 10:35
#19 Desuden er der noget meget lærerigt i ikke selv at kunne bestemme opgavens indhold. Det at skulle forholde sig til en problemstilling med et givet sæt værktøjer/instrumenter er ikke nødvendigvis nemmere, det kan sagtens være langt sværer. I en kontrolleret situation får man desuden et bedre indblik i hvad eleven faktisk kan præsetere i forholde til en hjemmeopgave, hvor eleven kan få hjælp af gud og hver mand.

Jeg er helt klart fortaler for kliniske tests, hvor man i så høj grad som det er muligt isolere elevernes everne inden for et område for at få det mest korrekte mål for elevens evner på området.

På arbejdsmarkedet kan man heller ikke selvbestemme alt muligt, der er situationen også for det meste givet på forhånd og du skal så navigere indenfor rammerne for at løse opgaven.
Gravatar #25 - bmxdk
6. nov. 2009 10:57
Det er konge! Ingen tvivl om det er unfair at tage elevens internet adgang fra dem til eksamen, iforhold til man bruger det overalt og til alle deres prøver, opgaver og m.m.. Jeg kan virkelig se fordelen i det her, ingen grund til at være en hater, men ønsk folk held og lykke.

Lidt trist jeg ikke ser noget til det til eksamen i år :(
Gravatar #26 - gnyffel
6. nov. 2009 11:16
fennec (18) skrev:
vil forhindre folk i at vide hvorfor et svar er det det er, og derfor ikke selv kan vidreudvikle på formlerne (det vi kalder fremgang)


Nåja, men så har vi jo Wolfram|Alpha ^^

Problemet med faktisk at forstå formlerne består dog.
Gravatar #27 - MathiasJ
6. nov. 2009 12:09
Så dem, der bruger nettet mere, har en meget større chance for at score en høj karakter.. Pænt skod.

Selvom jeg, og sikkert også alle andre herinde, næsten helt sikkert ville score et 12 eller i hvert fald et 10. xD
Gravatar #28 - Guthra
6. nov. 2009 12:54
Jeg ser det som et godt tiltag, dog med visse problematikker.
Nu havde jeg ikke selv adgang til internettet, til min HTX eksamen, men der var da nogle stunder jeg godt kunne ønske at jeg havde.

Selvfølgelig er det vigtigt at forstå hvad man laver, og ikke bare lever på at se hvad andre har lavet. Dog synes jeg også, at der er tilfælde hvor man måske lige går i stå over noget, eller godt kunne bruge lidt inspiration for så at tænke videre selv. Nogle gange skal man bare have det der lille skub, for at komme videre selv. Der har da været nogle analyser som blev betydelig nemmere af, at man kunne læse lidt om baggrunden af billedet, og så selv tænke videre omkring budskabet - og ikke bare sidde og gætte tomt over hvorfor, en gulerød nu blev malet grøn og at der var en syngende skinke ovenpå den.

Det problem jeg kan se i det, er at man i stedet for at kigge efter forklaringer på formler m.m, leder efter facit. F.eks hvis man i sit programmeringskursus Googler en opgave, og så bare kopierer den kildekode man nu finder, uden at vide hvad pokker der sker.

Internettet er dog en fantastisk måde at samle information på, og selvom bøger også er gode at have, så er der bare nogle ting som bøgerne måske ikke forklarer (ordentlig nok).
Eller også er informationen i bøgerne så uddaterede, at de ikke kan længere passer.

Men det kommer vel an på hvem man er. Jeg synes det er nemt at slå noget op på nettet, som kan hjælpe til at forstå hvordan tingene fungerer. Jeg fik f.eks langt mere ud af, at læse omkring matriceregning på nettet, end jeg gjorde af min berygtede matematikbog skrevet af Jens Eising :). (Den er til at blive savlende grøntsag af :p).

Uanset hvad, så synes jeg det er et godt tiltag, som selvfølgelig nemt kan misbruges. Dog må man håbe, at man finder måder at formindske, eller helt forhindre dettet, hvis man vælger fortsat at lade børn benytte sig af internettet til eksamen.

Jeg synes dog ikke at man skal lade folkeskolebørn benytte sig alt for meget af det, hvis overhovedet. Der vil jeg mene at grundviden er langt vigtigere at tage med sig :). (Det er det selvfølgelig også generelt :p).
Gravatar #29 - photonatic
6. nov. 2009 13:49
Cugel (12) skrev:
syntes selv da jeg tog cisco prøver det var underligt man ikke måtte bruge nettet.. hvis man nogensinde er ved at sætte en cisco router op har man nok også en internet forbindelse ville jeg mene =)


Er det ikke fordi amerikanerne stadig sætter pris på paratviden?
Gravatar #30 - Bladtman242
6. nov. 2009 14:13
Tja, vi får altid at vide at hovedformålet med gymnasiet er at lære os at finde informationer, og internettet er et genialt medie til den slags:)
Dog kræver det næsten at man MEGET aktivt overvåger hvad eleverne laver:)
Gravatar #31 - superstoffer
6. nov. 2009 18:29
-N- (1) skrev:
Folkeskolen er på kurs mod Rodulf Steiner, hvor eleverne kan lave klatkager hele dagen.


Burde du ikke lære at stave inden du basher andre skoleformer?
Og hvad har internet med Rudolf Steiner skoler at gøre?
Gravatar #32 - doh09
6. nov. 2009 18:59
#12 du vil til enhver tid kunne arbejde hurtigere hvis du har paratviden end hvis du skal slå alt op på nettet.
Gravatar #33 - XorpiZ
6. nov. 2009 19:38
Doh09 (32) skrev:
#12 du vil til enhver tid kunne arbejde hurtigere hvis du har paratviden end hvis du skal slå alt op på nettet.


Det er muligt, men paratviden er ikke alt. Langt fra. I mange tilfælde er det bedre at slå tingene op og så få uddybende info.

Jeg fik f.eks. 13 i en skriftlig prøve om USB-drivere, fordi jeg kunne svarene - men jeg vidste/ved absolut intet om hvordan de virker.
Gravatar #34 - doh09
6. nov. 2009 20:23
#33 men hvis du så forstår det senere har du en væsentlig fordel fordi du kan huske svarene :)
Gravatar #35 - ipwn
7. nov. 2009 04:04
Fint nok med mig.

Bruger Internettet en hel del til mine universitets studier. Om man kan slå op på nettet er irrelevant; hvis man ikke må, tager jeg blot en kopi af alle relevante sider, og smider på min USB stick.
Gravatar #36 - mbs
7. nov. 2009 12:56
Min mening. MEGET DÅRLIG IDÉ.

Det kan jo ikke styres :)
Gravatar #37 - Windcape
7. nov. 2009 13:08
mbs (36) skrev:
Min mening. MEGET DÅRLIG IDÉ.

Det kan jo ikke styres :)
Dvs. din mening er at alle forsøger at snyde, ligeså snart det er muligt.

Man må have bøger med til eksamen. Hvordan er internettet forskelligt fra bøger?
Gravatar #38 - shantri
7. nov. 2009 13:21
Kom igen "nyhed"

Tog min eksamen i 2003 på HTx i dansk, med internet. Godt nok var jeg den eneste på hele årgangen der valgte den form, men det er vel ikke pointen ;)
Gravatar #39 - LilleNemesis
7. nov. 2009 16:22
Nu går jeg personligt i 3.g på Nærum Gymnasium, og har lige haft terminsprøve i matematik med internetadgang.

Det er et godt initiativ. Sidste gang var der en opgave hvori der stod lignende: "Vejdirektoratet har en formel der angiver hvor mange uheld der sker om året på en vej, afhængig af hastighedsgrænsen, vejens beliggenhed, og vejens bredde. Find ud af hvor mange uheld der sker på en 11 meter bred vej, hvor man må køre 50kmph, og vejen ligger i storbyen".
for at løse denne opgave skulle man finde den formel der var gældende for storbyer, og så indsætte de andre oplysninger, derefter var der nogle uddybbende opgaver.
Problemet med dette var bare, at en i klassen gav sig i kast med at finde det, og så blev det eller postet på klassens interne forum.

Men ideen bag at skulle finde oplysninger på nettet er genialt.

I denne prøve vi var til i går, fik vi at vide at SF fik 13% af stemmerne til folketingsvalget i 2007. Find ud af om SF får flere stemmer til kommunalvalget.

Så det er god øvelse til at finde information.

Til prøven i dansk glæder jeg mig til at prøve det. Muligheden for finde statestikker og avisartikler til at bakke ens argumenter op med er genial!
Gravatar #40 - ktg
7. nov. 2009 18:23
Umiddelbart lyder det tåbeligt for mig, at skulle bruge internettet for at komme op til eksamen i matematik. Informationssøgning til et fag som matematik burde da være irrelevant. Det gør jo ikke ens evner til at regne bedre. Var det at finde fordelingen af stemmer også en del af matematikeksamen?

Jeg selv var oppe i skriftlig dansk, med brug af internettet, på htx, for en del år siden. Så jeg kan heller ikke se nyheden her. Til skriftlig dansk kan jeg bedre se formålet med brugen af internet, da man, som #39 skriver, bedre kan finde kilder til ens påstande. Sådan noget mener jeg bedre man vil kunne bruge internettet til, i en senere uddannelse, frem for at skulle søge efter formeler til mat.

Jeg synes helelr ikke man skal gøre brug af internettet bare fordi man kan. Der skal virkelig være en grund til at bruge det til en eksamen. Eleverne burde have haft undervisning i informationssøgning og kildekritik og lignende inden.

kospand (5) skrev:
Hold kæft hvor er det langt ude. Synes sgu ikke det har noget med eksamen af gøre, hvis man kan få hjælp til resultatet fra internettet. Og hvad bliver det næste - at man kan lave "eksamen" hjemme fra?
Det er vel ikke værre at man får ens eksamensopgaver opgivet ved studiestart på universitetet, og ens underviser så gennemgår opgaverne i løbet af ens semester?
Gravatar #41 - Jonas
8. nov. 2009 01:26
Jeg blev smidt på porten til en Dansk eksamen på HHX fordi jeg havde en lommeregner med - Det var en TI-92 som man med besvær kunne gemme simple tekster på. Vi måtte gerne have notater med, men fordi lommeregneren var 'komplex' kunne sensor ikke tilgå de 'ikke eksisterende' dokumenter.
Det kostede et halvt år ekstra på skolen...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login