mboost-dp1

Getmore A/S

Tidligere Getmore-leverandørnetværk i opløsning

- Via Comon - , indsendt af Skak2000

Inden online-butikken Getmore blev solgt til sin nuværende ejer, anvendte den sammen med det konkursramte selskab Multimedia World, en række skuffeselskaber, der viste sig at være indblandet i momssvindel for 43 millioner kroner.

Et af disse, Acurite Aps, blev for nyligt tvangsopløst af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvilket dermed ser ud til at være det sidste af de tre selskaber som blev benyttet til svindelnummeret.

Tvangsopløsningen følger i kølvandet på en række konkurser, hvor blandt andet også det svenske indkøbselskab Leevia SMBA blev erklæret konkurs i starten af februar i år.

Ud over disse konkurser så gik det oprindelige Getmore, der efter salget skiftede navn til Inviat A/S, også konkurs, hvilket skete i januar i år.

Hos det nuværende Getmore afviser direktør Steen Mortensen overfor magasinet CRN, at de skulle have en forbindelse med de lukkede selskaber.

Læs også: Endnu en konkurs i Getmore-sag





Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3061081790]
23. aug. 2010 08:48
Godt det samme. Lad os få aflivet den hund inden den gir os rabies.
Gravatar #2 - HenrikA
23. aug. 2010 08:54
Talsmand for det konkursramte Getmore der er indblandet i denne skandale: Steen Mortensen

Talsmand og direktør for det nye og helt uskyldige Getmore: Steen Mortensen

hmmm.....
Gravatar #3 - Mikkelpf
23. aug. 2010 08:58
Ja, jeg regner da ihvertfald det "nye" getmore for det samme som det gamle: dårlig, ubehøvlet service, og tvivlsomme forretningsforbindelser. Skulle de have haft lyst til at forbedre sig, skulle de nok ikke have startet igen under samme navn. Men nu handler jeg så aldrig dér mere, så finder "desværre" aldrig ud af om det er anderledes i dag.
Gravatar #4 - vulpus
23. aug. 2010 09:02
Sparede da en del kroner ved at handle hos dem da jeg aldrig har haft brug for deres service, udover selve leveringen, som fungerede upåklageligt. Men når de konkurrerede på ulige (ulovlige) vilkår, så er det selvfølgelig skadeligt for markedet.
Gravatar #5 - Skak2000
23. aug. 2010 09:07
#3
Der er både fordele og ulemper ved at starte under samme navn.

Dem der ikke har fulgt med i sagen, der altid har fået gode kunde oplevelser vil forsat bruge Getmore. Da de har handlet det før stoler de på firmaet.

Ulempen ved at bruge samme navn, er dem der kender til sagen. Vil fravælge dem når de handler ved dem. Fordi de kender til sagen.

Spørgsmålet er så, hvor stor en procent del af kunderne har fået dårlig kunde oplevelse?

Jeg har heller ikke haft problemer med Getmors service.
Hurtig levering og lave priser (Årsagen til det ved vi nu)
Men har fravalgt at bruge dem lige siden sagen kom frem. Selv om de var den billigste forhandler...
Gravatar #6 - Mikkelpf
23. aug. 2010 09:21
#5: Ja helt sikkert. Siger heller ikke at det nødvendigvis, rent penge-i-kassen-mæssigt, var en dårlig ide at starte under samme navn. Mener bare, at hvis der havde været et reelt ønske om at starte forfra og forbedre sig, ville man have gjort hvad man kunne for at distancere sig fra fortiden.
Gravatar #7 - ZM4573R
23. aug. 2010 09:23
Har lige fået noget leveret fra getmore, på trods af alle skrækhistorierne, hurtig levering, ingen fragt og et fungerende produkt..

Men fik dog lidt et sug i maven da jeg bestilte det, men man må da håbe at de kan løfte sig fra tidligere dårligdomme.
Gravatar #8 - mathiask
23. aug. 2010 09:33
ZM4573R (7) skrev:
Har lige fået noget leveret fra getmore, på trods af alle skrækhistorierne, hurtig levering, ingen fragt og et fungerende produkt..

Men fik dog lidt et sug i maven da jeg bestilte det, men man må da håbe at de kan løfte sig fra tidligere dårligdomme.


Kætter!
Gravatar #9 - Mikkelpf
23. aug. 2010 09:58
#7: Du må bare håbe der ikke mangler noget, eller er problemer med produktet, for så læser de ikke din mail, sender et svar der ikke handler om det du spurgte om, og insinuerer, at du ikke kan forstå manualen (for den er nemlig på getmore'sk, som er et meget svært sprog - fx betyder included "noget du selv skal købe" på getmore'sk).
Gravatar #10 - Skak2000
23. aug. 2010 10:09
#7
Det er både en fordel og ulempe at du ikke "betaler" fragt selvstændigt ved Getmore.

Hver vare er bare så meget dyre, hvilket betyder at hvis du køber 10 forskellige vare på samme tid betaler du 10 gange så meget for fragten. De har blot sammen regnet fragten med produkterne.

Fordelen ved det er at når du ser en pris på en var ved du det er slut prisen. Ulempen er at det bliver dyre at handler flere vare.

Eksempel
Hvis du køber 10 af WD Elements 500 GB Hardisk
(Kunne også være 10 forskellige produkter)

Getmore totalpris 4.570 kr. (457 * 10)
ComputerSalg.dk fragt er 58 kr. er totalpris 4.218 kr.
(416 * 10 + 58)
Forskel 352 kr.

Getmore er ikke den eneste der har "gratis fragt":
- Føniks Computer
- Germore
- merlin.dk
- Happii.dk
- Wupti.com
Folk får det indtryk er at det er billigt at handle ved dem + butikken tjener nogle flere kr.
Gravatar #11 - mstify
23. aug. 2010 10:58
Jeg bestilte et tastatur hos dem for nylig, påtrodsaf tidligere dårlige erfaringer med deres kunde-service (i forb. med en RMA-sag), valgte jeg alligevel at tage chancen med dem da de var betydelig billigere og de andre forhandlere af tastaturet var ikke specielt troværdige heller :-)

Det modtagne tastatur viste sig at have tysk tastaturlayout, hvilket intet indikerer på deres produkt-side. Heldigvis sidder tasterne hvor de skal og med den rigtige udformning, så det er reelt kun et problem hvis man har brug for at kigge på tasterne når man skriver. Derfor ikke noget jeg har gidet at gøre yderligere ved.

Men det indikerer ihvertfald at ikke alt er helt som man ville forvente det hos en normal "dansk" forhandler og at der stadig er grund til at være forbeholden overfor at handle hos dem.
Gravatar #12 - Sengir
23. aug. 2010 11:10
Mikkelpf (9) skrev:
#7: Du må bare håbe der ikke mangler noget, eller er problemer med produktet, for så læser de ikke din mail, sender et svar der ikke handler om det du spurgte om, og insinuerer, at du ikke kan forstå manualen (for den er nemlig på getmore'sk, som er et meget svært sprog - fx betyder included "noget du selv skal købe" på getmore'sk).


Må være dig der har haft det problem for jeg har købt mange forskellige ting derfra. Fik for nyligt et bundkort derfra som var DOA. Ringede til dem og de henviste mig til siden om RMA oprettelse. Var så lidt i tvivl om jeg havde gjort det rigtig, hvorefter jeg skrev til dem. Mailen jeg fik tilbage forklarede mig lidt mere detaljeret, hvordan det fungerede.

Fik bundkortet ombyttet til et nyt der fungerede, levering af det nye tog 3 dage. Så mine oplevelser med dem har været meget positive. Havde også en harddisk, som var en fejlbestilling, sendte den tilbage, hvor jeg påpegede min fortrydelsesret. Pengene fik jeg også retur.

Så det er åbenbart blandede oplevelser, der er blandt folk.
Gravatar #13 - arne_v
23. aug. 2010 11:14
#12

Nu er en god butik vel ikke en butik med 50% gode oplevelser og 50% dårlige oplevelser eller 75% - 25%.

En god butik er hvor de gode er >99.9%.
Gravatar #14 - Sengir
23. aug. 2010 11:23
arne_v (13) skrev:
#12

Nu er en god butik vel ikke en butik med 50% gode oplevelser og 50% dårlige oplevelser eller 75% - 25%.

En god butik er hvor de gode er >99.9%.


Som regel når man snakker om virksomheder er det mest de negative man hører, folk har mere trang til at fortælle om dårlige oplevelser.

Flere fortæller også om en dårlig oplevelse selvom de har haft flere gode oplevelser. Det er som regel lettest at rage over et firma end at snakke godt om det.

Har også haft en episode med dem, hvor de ikke var til at stikke i, men det løste sig også til sidst. Så det er en dårlig oplevelse, som blev til en ok efter et langt tovtrækkeri
Gravatar #15 - fidel
23. aug. 2010 11:45
#12 Selvfølgelig er der blandede oplevelser. Tingene går jo ikke galt hver eneste gang folk har RMA sager. Men der skal ikke mere end en enkelt dårlig sag til at skræmme en kunde væk. Der er jo 117 andre lignende steder man kan vælge at handle.
Gravatar #16 - Mikkelpf
23. aug. 2010 12:13
Sengir (12) skrev:
Må være dig der har haft det problem


Det er det, men jeg gør en del ud af at dele gode som dårlige e-handels oplevelser jeg har, da det er den eneste reelle "magt" jeg som forbruger har. Afhængig af graden af dårlig behandling, varierer det et sted mellem aktivt at fortælle om det (som her) til "bare" aldrig at handle der mere. At de så også har lavet noget "i teorien nyt firma med samme navn" karussel gør ikke sagen bedre.
Gravatar #17 - Skak2000
23. aug. 2010 13:14
Jeg handler rigtig meget på nettet, men har aldrig rætet forhandlerne eller kommet med positive ord om dem.

Men har selvfølgelig udtalt mig om en på gælden forhandler hvis nogen spørger om jeg har handlet der.

Jeg er nok ikke den eneste der ikke udtagler mig om det, folk udtaler sig som regel når det er noget negativ... Desværre
Gravatar #18 - arne_v
23. aug. 2010 13:20
#14 & 17

Pointen er at mens 1 utilfreds ud af newz.dk's brugere ikke viser noget, så antyder 10 utilfredse at der er nogle problemer, men at både 1, 10 og 100 positive ikke viser noget (men at 1000 positive nok ville vise noget).
Gravatar #19 - ToFFo
23. aug. 2010 14:02
Håber ikke det nuværende Getmore lukker og slukker. Jeg er rigtig godt tilfreds med deres priser og især deres kundeservice.

Aldrig har jeg oplevet at få mine penge tilbage for en returvare indenfor 2 dage.

Mandag - modtager varen
Tirsdag - sender varen retur. Skulle ikke bruge den router alligevel
Onsdag - De modtager varen og beder om kontonummer
Torsdag - Sender kontonummer
Fredag - Det fulde beløb står på kontoen.

Længe leve getmore! for en gangs skyld....
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3061081790]
23. aug. 2010 14:05
#19

employed at getmore-

^^
Gravatar #21 - ToFFo
23. aug. 2010 14:21
#19 - Nej jeg har bare ikke haft dårlige erfaringer hos dem endnu. Det kommer nok. Men indtil videre har jeg sgu været godt tilfreds. Varerne kommer til tiden og fragten er gratis.

De har sgu overhalet min tidligere favorit. SHG.
Gravatar #22 - Remmerboy
23. aug. 2010 15:41
ZM4573R (7) skrev:
Har lige fået noget leveret fra getmore, på trods af alle skrækhistorierne, hurtig levering, ingen fragt og et fungerende produkt..

*u ved vel godt, at skrækhistorierne omhandler retur/reklamationsvarer?
hvis man kan kalde, at modtage sine varer for et godt køb, så har man en meget lav forventning til internethandel.
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
23. aug. 2010 16:28
Jeg undrer mig over måden der bliver rated på mange steder, så som Trustpilot.

Folk giver rask væk butikkerne maksimale point, til trods for at de kun lige netop har leveret den service man har krav på i forhold til loven.
Den maksimale vurdering skal, efter min mening, kun gives ved service ud over det normale.
Gravatar #24 - cjoey
23. aug. 2010 17:52
Det er fordi Getmore tager (eller tog?) alle de ordrer hvor varen er på lager (kort levering) og sender et link til TrustPilot til de kunder. De andre der skal vente på leveringen får ikke linket, de kunne jo være utilfredse.

Disse eksempler findes der en lang række af.
Gravatar #25 - JesperBentzen
23. aug. 2010 19:17
Hmm, jeg må åbenbart være ufattelig heldig, da jeg har handlet rigtigt meget på nettet inkl. naturligvis Getmore.dk uden at føle mig snydt. Har endda får pengene tilbage for et fejlkøb hos en af Uffe Reiner Pedersen’s net butikker. Jeg har godt nok kun haft brug for RMA/returret ca. 3 gange hos Getmore, men det er da forløbet relativt glat, og da lige så glat som andre steder. Men jeg handler stort set ikke steder hvor det ikke er på lager, da enkelte steder er nogle svin hvad angår leveringstid – den bliver konstant rykket frem i tiden, men sker det mere end 1 gang, så annullerer man jo bare ordren.

@23 – jeg må nok tilstå at jeg har givet Getmore top karakterer en gang i mellem – hvorfor skulle jeg ikke det hvis alt er som det skal være, og man får tingene hurtigt, billigt, uden besvær, og får al den information man kunne ønske under hele forløbet? Skal der ligge et gavekort i æsken og chokolader for at du giver top karakterer? Der er jo kun en til at betale den slags luksus og det er forbrugeren. Men okay jeg forstår godt din pointe, men det er jo svært at toppe hvad man ser som en perfekt handel.

De få gange jeg har haft problemer med leveringstiden er typisk når PostDanmark sender pakken til omdeling i den forkerte by, men det er jo ikke butikkens skyld.
Gravatar #26 - Skak2000
23. aug. 2010 19:47
#25
Det kører vist mere på automatik af de sender en mail til kunden nogle dage efter modtagelse om de var tilfreds med dem.

Grunden til at Getmore har flere evalueringer på Trustpilot er for de direkte sender link til deres kunder, hvor de spørger hvor tilfreds der er med den.

Trustpilot er efter mit første indtryk en god side. Da den kan fortælle hvor tilfreds kunderne er med en internetbutik.

Trustpilot er dog senere blevet kritiseret for at vær utroværdig, pga. alle en hver kan gå ind og kommenter en handel.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro om Getmore efterhånden. Men det er lykkedes at plante så meget tvivl ved mig, at jeg ikke handler der.

Edit:
Getmore har 35.381 kundeanmeldelser på trustpilot, hvilket gør dem til den internetbutik med flest kundeanmeldeser. Med en score på 8,6

Den hårdeste konkurent er Pixmania med 16.129 kundeanmeldelser. Med en Score på 6,7
Gravatar #27 - JesperBentzen
23. aug. 2010 22:12
#26 Skak2000 skrev:
Det kører vist mere på automatik af de sender en mail til kunden nogle dage efter modtagelse om de var tilfreds med dem.


Ja, naturligvis kører det per automatisk - forskellen er blot at det ikke er alle der er lige flinke til at sætte det op så man modtager alle emails: "ordrebekræftigelsen", "Tak for ordren. Vi sender pakken på det tidspunkt", "nu er pakken sendt med dette Track & Trace", "Kom pakken frem i god stand, og er de glad for handlen eller ønsker du at fortryde dit køb?"... Jeg kan i hvert fald ikke forstille mig mere nyttig information end den Getmore giver, men ja der er da mange der giver den samme mængde information fx. SHG.dk, men der er da så sandelig også dem hvor man intet hører i flere dage, og så lige som man skal til at klage så kommer den med posten 2 dage forsinket. Jeg vil i hvert fald fortsætte med at handle hos Getmore indtil de giver mig en grund til at lade være.

Butikker som Fona og Merlin har da i mine øjne et langt værre rygte. Glemmer da aldrig den behandling som fx min mor fik, da hun skulle have sin mobil til reparation hos Fona - de syltede hende i lidt over en måned, hvorefter jeg gik ned og spurgte hvad der blev af telefonen, hvortil de svarede at den skam var sendt til Dancall til reparation – den undskyldning havde nok også gået hvis ikke det lige var fordi jeg arbejde hos Dancall på det tidspunkt, og havde spurgt om min mors serienummer var kommet til reparation, hvilket det ikke var, og de havde en 1 dags retur garanti, så hvis ikke de kunne fixe den til tiden så fik kunden en ny, men det kan jo ikke passe, at man skal have den slags insider viden for at få service – jeg har aldrig sat mine ben i butikken siden hvis de i den grad lyver for kunder. Og det er da klart at hvis folk har haft dårlige erfaringer med Getmore, så er der da ingen grund til at handle der når der er så mange alternativer – jeg har bare ikke haft nogen problemer der, og med den score de har på Trustpilot, så kan jeg da næppe være den eneste tilfredse kunde de har.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login