mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er altså ikke godt når Quad SLI ikke kan performe (i nogle steder) bedre end sin lillebror SLI og visse steder helt taber til Crossfire.
Givet at det er breaking tech og Crossfire/SLI også havde mange børnesygdomme at komme over. Men det virker stadig ikke særligt imponerende når Nvidia har vist gang på gang at de sagtens kan med SLI (og også ATI med Crossfire), men åbentbart ikke helt med Quad SLI.
Forhåbentligt bliver det bedre indenfor den nærmeste fremtid, men jeg tror alligevel ikke jeg nogensinde ville eje sådan et system. Bare prisen for grafikkort overskrider prisen for resten af systemet betydeligt. Derudover kommer den strøm som sådanne fire kort må sluge.
Jeg må da ærligt indrømme at det da kunne være vildt blæret at tage til LAN med sådanne fire bæster siddende på bundkortet, men ret meget mere end en potensforlænger er det ikke lige nu. Ikke i mine øjne i hvert fald.
Givet at det er breaking tech og Crossfire/SLI også havde mange børnesygdomme at komme over. Men det virker stadig ikke særligt imponerende når Nvidia har vist gang på gang at de sagtens kan med SLI (og også ATI med Crossfire), men åbentbart ikke helt med Quad SLI.
Forhåbentligt bliver det bedre indenfor den nærmeste fremtid, men jeg tror alligevel ikke jeg nogensinde ville eje sådan et system. Bare prisen for grafikkort overskrider prisen for resten af systemet betydeligt. Derudover kommer den strøm som sådanne fire kort må sluge.
Jeg må da ærligt indrømme at det da kunne være vildt blæret at tage til LAN med sådanne fire bæster siddende på bundkortet, men ret meget mere end en potensforlænger er det ikke lige nu. Ikke i mine øjne i hvert fald.
2# Det kan godt være det bare er en potens forlænger til 20.000kr som vejer 2kg og bruger 2KW, men i det mindste kan du score en hvilken somhelst gamer, så længe han må spille lidt CS, med "über" framerates en gang i mellem.
Ikke engang hugh grant kunne få det for 20.000kr.....
#3 jep, og alt over 15cm er "ubrugeligt" og bare i vejen når man sidder ned på wc'et men det er sgu da rart at ha alligvel :D
Hmm hvis den nye mainstream "standard" på et grafikkort er 6800/x800 nu, og et 7900 er lidt over 2x gange så stort, så kan vi med lidt hurtig hovedregning komme frem til at dette for en gamer er tilsvarende at havde en "lidt over" 120cm lang [spoiler]Penis[/spoiler] så må det da siges at være 20.000kr vel givet ud.
Hvis man så derimod kompensere for noget, så gør 120cm altså ondt....
Ikke engang hugh grant kunne få det for 20.000kr.....
#3 jep, og alt over 15cm er "ubrugeligt" og bare i vejen når man sidder ned på wc'et men det er sgu da rart at ha alligvel :D
Hmm hvis den nye mainstream "standard" på et grafikkort er 6800/x800 nu, og et 7900 er lidt over 2x gange så stort, så kan vi med lidt hurtig hovedregning komme frem til at dette for en gamer er tilsvarende at havde en "lidt over" 120cm lang [spoiler]Penis[/spoiler] så må det da siges at være 20.000kr vel givet ud.
Hvis man så derimod kompensere for noget, så gør 120cm altså ondt....
#3 MadiZone
Ja, hvis man lavede nogle forsøg med så mange forskellige niveauer af AA som muligt, så ville man opdage når graden kommer over 4X at resultatet ville begynde at konvergere. Men okay, når man kan sælge CD-afspiller der upsampler til 24-bit/192 kHz til HiFi-entusiaster, så kan man vel også sælge 32x AA til gamer-entusiaster :)
(ved godt at det to ting der i princippet er modsat af hinanden, men begge dele er lige åndssvage)
32x AA?? Det er jo fuldstændigt åndsvagt. Alt over 4X er
unødvendigt.
Ja, hvis man lavede nogle forsøg med så mange forskellige niveauer af AA som muligt, så ville man opdage når graden kommer over 4X at resultatet ville begynde at konvergere. Men okay, når man kan sælge CD-afspiller der upsampler til 24-bit/192 kHz til HiFi-entusiaster, så kan man vel også sælge 32x AA til gamer-entusiaster :)
(ved godt at det to ting der i princippet er modsat af hinanden, men begge dele er lige åndssvage)
Faktisk sjovt at de fremhaever 32x AA..
Hvis folk reelt vidste hvad AA gjorde saa ville man ret hurtigt overveje om noget over 4x er brugbart..
Reelt er det jo hoejere oploesninger og bedre modeller vi skal have.. Ikke AA.. :)
Altsaa, hvis de bliver ved med at hive AA op af hatten saa vil jeg sq hellere koere en blur istedet.. Det giver sq samme resultat i enden :P
Hvis folk reelt vidste hvad AA gjorde saa ville man ret hurtigt overveje om noget over 4x er brugbart..
Reelt er det jo hoejere oploesninger og bedre modeller vi skal have.. Ikke AA.. :)
Altsaa, hvis de bliver ved med at hive AA op af hatten saa vil jeg sq hellere koere en blur istedet.. Det giver sq samme resultat i enden :P
#6 Hvordan vil du modellere dig ud af hakkede kanter ved skarpe overgange? Hvis du ser på en model der har en skarp kant, en væg f.eks. og "drejer hovedet" lidt så den ses lidt skråt, så får du en "mussetrappe" effekt. Det kan man ikke modelere sig ud af, men man kan fjerne det med AA.
At 32 gange måske er lidt overdrevet kan måske være rigtigt nok, men det er noget pjat at det giver "blur" effekter, da det kun er overgange mellem meshes der bliver AA'et
Og så er det jo ikke nVidia eller ATI's job at lave bedre modeller, de laver grafikkort, ikke spil!
Antialiasing på Wikipedia
At 32 gange måske er lidt overdrevet kan måske være rigtigt nok, men det er noget pjat at det giver "blur" effekter, da det kun er overgange mellem meshes der bliver AA'et
Og så er det jo ikke nVidia eller ATI's job at lave bedre modeller, de laver grafikkort, ikke spil!
Antialiasing på Wikipedia
#7
Jeg vil vove at paastaa at en 32x AA vil give en noget blurret effekt.. Omend det kun er ved overgange i meshes, saa vil 32x stadig have en udtvaeret effekt..
Og som jeg sagde saa er 4x AA alt der skal til for at undgaa "musetrappen" :)
Og ja, det er grafikkortene de laver, men hvorfor bruger de saa AA til at markedsfoere med? - Fordi forbrugerne tror det er "godt" hvis den har 32x AA...
Saa igen, det er bedre modeller, hoejere oploesninger og flottere teksturer vi mangler.. Hvis oploesningen bliver hoej nok, saa vil din "musetrappe" ogsaa forsvinde.. Og reelt saa vil bedre modeller jo baade betyde bloedere modeller, og reelt realistiske modeller..
Men ja, AA er da rart hvis man ikke vil have en skarpt billede.. :)
Jeg vil vove at paastaa at en 32x AA vil give en noget blurret effekt.. Omend det kun er ved overgange i meshes, saa vil 32x stadig have en udtvaeret effekt..
Og som jeg sagde saa er 4x AA alt der skal til for at undgaa "musetrappen" :)
Og ja, det er grafikkortene de laver, men hvorfor bruger de saa AA til at markedsfoere med? - Fordi forbrugerne tror det er "godt" hvis den har 32x AA...
Saa igen, det er bedre modeller, hoejere oploesninger og flottere teksturer vi mangler.. Hvis oploesningen bliver hoej nok, saa vil din "musetrappe" ogsaa forsvinde.. Og reelt saa vil bedre modeller jo baade betyde bloedere modeller, og reelt realistiske modeller..
Men ja, AA er da rart hvis man ikke vil have en skarpt billede.. :)
Jeg havde kun tid til at læse konklusionen. Stod der hvor meget strøm det bruger? Det må da være en del? :D
#8: 32x AA giver ikke en blurret effekt, hvis det er lavet rigtigt.
Det er også værd at bemærke at antialiasing er vigtigere ved lave opløsninger end ved høje, da de enkelte pixels jo er tydeligere (større) i lavere opløsninger.
#8: 32x AA giver ikke en blurret effekt, hvis det er lavet rigtigt.
Det er også værd at bemærke at antialiasing er vigtigere ved lave opløsninger end ved høje, da de enkelte pixels jo er tydeligere (større) i lavere opløsninger.
#8
Den mangel på høj opløsning du efterlyser er ikke grafikproducenternes skyld! Mit olhistoriske radeon 9600 kort kan saktens køre 1600 * 1200, jeg skal bare lige have spilproducenterne til at stoppe med at bruge shaders på deres meshes, lave deres modeller med få vertices osv. så kan kortet også tegne de 50 frames pr sec. jeg skal bruge... Men når nu spilproducenterne gerne vil lave spil der ser flotte ud, har seje lyseffekter, reflektioner osv, som man kan lave med HLSL, så kan man, med den teknologi vi har i dag ikke levere den performance der skal til for så høj opløsning som du efterlyser. Og så er AA, HDR, anisotrophic filters osv. gode alternativer, til at få spillene til at se godt ud, også ved lavere opløsninger.
AA giver IKKE uskarbe billeder, men snarre mere naturlige billeder... Hvis du tager et billede med dit digitalkamera og zoomer meget langt ind, så vil du se at det også indeholder AA, bare ikke skabt af en computer, men blot naturlige lyseffekter.
Den mangel på høj opløsning du efterlyser er ikke grafikproducenternes skyld! Mit olhistoriske radeon 9600 kort kan saktens køre 1600 * 1200, jeg skal bare lige have spilproducenterne til at stoppe med at bruge shaders på deres meshes, lave deres modeller med få vertices osv. så kan kortet også tegne de 50 frames pr sec. jeg skal bruge... Men når nu spilproducenterne gerne vil lave spil der ser flotte ud, har seje lyseffekter, reflektioner osv, som man kan lave med HLSL, så kan man, med den teknologi vi har i dag ikke levere den performance der skal til for så høj opløsning som du efterlyser. Og så er AA, HDR, anisotrophic filters osv. gode alternativer, til at få spillene til at se godt ud, også ved lavere opløsninger.
AA giver IKKE uskarbe billeder, men snarre mere naturlige billeder... Hvis du tager et billede med dit digitalkamera og zoomer meget langt ind, så vil du se at det også indeholder AA, bare ikke skabt af en computer, men blot naturlige lyseffekter.
Igen, Man har ikke brug for så meget AA, og jeg ved ikke er det kun Oblivion, eller er det generalt, hvis man køre HDR, så kan man ikke køre AA samtidig?
For hvis man ikke kan køre det samtidig, så vil jeg klart heller køre med HDR.
Ellers lækkert nok med at køre Quad SLI, men jeg ser ikke at normale personer får råd til det forløbig.
Og hvis man ikke bruger den nyeste GPU, så er der vel ikke så meget at tjene ved det.
For hvis man ikke kan køre det samtidig, så vil jeg klart heller køre med HDR.
Ellers lækkert nok med at køre Quad SLI, men jeg ser ikke at normale personer får råd til det forløbig.
Og hvis man ikke bruger den nyeste GPU, så er der vel ikke så meget at tjene ved det.
#11 Der er vist nok en eller anden ATI gut der ha udgivet et patch så man kan køre HDR og AA samtidig i oblivion. Men problemet findes vist nok i alle spil, og er ikke løst på nVidia kort. Men man skal jo også være nVidiot for at købe det bras :)
[edit]
Ok det er vist ikke alle spil, men i hvertfald oblivion. Se her
Det du skal bruge er "the Chuck Patch" hehe
[edit]
Ok det er vist ikke alle spil, men i hvertfald oblivion. Se her
Det du skal bruge er "the Chuck Patch" hehe
#8 God antialiasing øger faktisk billedets detaljegrad, blur sænker den. Vi skal tilbage til retrospil før pixelering er nødvendigt for skarpheden :)
Så vidt jeg ved, vil 4xAA kontra 32xAA betyde at en skrå linje kan fikses op med henholdsvis 4 eller 32 gradueringer. Om det kan ses i praksis er så spørgsmålet. Og hvis man kigger efter den slags, så må pågældende spil godt nok være kedeligt...
Så vidt jeg ved, vil 4xAA kontra 32xAA betyde at en skrå linje kan fikses op med henholdsvis 4 eller 32 gradueringer. Om det kan ses i praksis er så spørgsmålet. Og hvis man kigger efter den slags, så må pågældende spil godt nok være kedeligt...
#14 62 ? ... 64.. og kunne da være blær med et amd64x2 ati og crossfire*64aa på fronten af comp men udover det
vis det ikke kan ses over 4x som i siger kan det jo være et fedt.. må hellere lige teste det igemmen har godt nok kun max 12xAA mener jeg men om det er 12/32/64 er vel som sagt et fedt vis det ik ses over 4x 12=3* så godt teoratisk men vis det ikke er det på screens er 32 != 6* så godt...
vis det ikke kan ses over 4x som i siger kan det jo være et fedt.. må hellere lige teste det igemmen har godt nok kun max 12xAA mener jeg men om det er 12/32/64 er vel som sagt et fedt vis det ik ses over 4x 12=3* så godt teoratisk men vis det ikke er det på screens er 32 != 6* så godt...
#15 hva du siger er at det kunne være sejt at havde to ens tal til at stå på dit kabinet? hva' er du autist?
Self ikke ondt ment, men det er da en ret sær ting at synes, værende sjovt.
Så ville du sikkert også syntes det var sjovt at smide de 2 ting i en commadore 64? med en 64m forlængerledning, og en 64" skærm?
Anyway, bare lige for at sige noget om kortene: "kunne aldrig falde mig ind" ikke engang hvis jeg var den rigeste mand på jorden....
Self ikke ondt ment, men det er da en ret sær ting at synes, værende sjovt.
Så ville du sikkert også syntes det var sjovt at smide de 2 ting i en commadore 64? med en 64m forlængerledning, og en 64" skærm?
Anyway, bare lige for at sige noget om kortene: "kunne aldrig falde mig ind" ikke engang hvis jeg var den rigeste mand på jorden....
#16
Det staves Commodore 64 hrrrmpf.
Offtopic:
[spoiler]Angående nye teknologier, hvad med en C64 der kan 256 farver, 2 MB ram og 2 MB rom...
http://en.wikipedia.org/wiki/C64_Direct-to-TV
[/spoiler]
Så ville du sikkert også syntes det var sjovt at smide de 2 ting i en commadore 64? med en 64m forlængerledning, og en 64" skærm?
Det staves Commodore 64 hrrrmpf.
Offtopic:
[spoiler]Angående nye teknologier, hvad med en C64 der kan 256 farver, 2 MB ram og 2 MB rom...
http://en.wikipedia.org/wiki/C64_Direct-to-TV
[/spoiler]
#16 ved nu ik ... :/ .. kunne også være 2kerner 2graffik-kerner duel duel op men kan da godt være det bare er mig der synes det er bare lidt blær eller hvad man kalder det. :/ ville så være duel qudro i det her tilfælde .. lyder ik helt så fornemt derfor jeg nænvte med crossfire.. og så fordi det er lidt en milesten indefor hjemmecomputere ved ik men tror ik det gør mig til autist.. :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.