mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hmm surt de ikke tested den med EQ2.
Den har en opsætning, hvor den anbefaler min. 512MB RAM på grafikkorted.
Ellers ved jeg ikke hvor meget man skal sige, ud over det som det stå i indlæget, at der nok vil komme flere ting der kan udnytte det
Den har en opsætning, hvor den anbefaler min. 512MB RAM på grafikkorted.
Ellers ved jeg ikke hvor meget man skal sige, ud over det som det stå i indlæget, at der nok vil komme flere ting der kan udnytte det
jah... chippen er højest ikk sandsyndlig optimeret til 512 mb ram, men vil mene at Ram ikke kan gøre den største forskel da det er GPU'en der har størst at sige.
Cool af ATi at bevise at de kan levere med 512 mb ram, men de skal jo lave nogle grafikkort der er dobbelt så gode som idag, for at udnytte alt den hukommelse.
Cool af ATi at bevise at de kan levere med 512 mb ram, men de skal jo lave nogle grafikkort der er dobbelt så gode som idag, for at udnytte alt den hukommelse.
Fra konklusionen:
Oversat: Kortet er interessant for folk der har for mange penge og ikke aner at de bruger dem på at få ca. 0-1 FPS i 99% af alle benchmarks.
Så hvis du ser en l337 h4x0r bragge over sine "pwnage" 512mb video ram, så er du i din gode ret til at stemple ham som DÅM :)
The new product from ATI may be interesting for PC enthusiasts who just want to have a graphics card with 512MB of memory at any cost
Oversat: Kortet er interessant for folk der har for mange penge og ikke aner at de bruger dem på at få ca. 0-1 FPS i 99% af alle benchmarks.
Så hvis du ser en l337 h4x0r bragge over sine "pwnage" 512mb video ram, så er du i din gode ret til at stemple ham som DÅM :)
#5 De konkludere jo også på at det på NUVÆRENDE tidspunkt er nok med 256, at det senere vil været krævet at have 512 er sikkert rigtigt, men PT...
Nu har jeg selv et dejligt XL kort med 256MB RAM, og ja det sparker sgu røv. Men det ville nok have været mere genialt at smide de 512MB på et Radeon X850 XT PE istedet. XL kortet er simpelthen ikke hurtigt nok til at udnytte alt den RAM.
Desuden kommer ATIs næste generation snart, der er rygter om paper release inden for en måned. De nye kort kommer efter alle spekulationer til at være double speed eller mere over nuværende generation. Og så kan det nok være at 512 MB bliver til noget.
Desuden kommer ATIs næste generation snart, der er rygter om paper release inden for en måned. De nye kort kommer efter alle spekulationer til at være double speed eller mere over nuværende generation. Og så kan det nok være at 512 MB bliver til noget.
#7
eh.. ram'en skal jo bruges til at lagre flere / større tekstures - har ikke voldsomt meget at gøre med kortet hastighed som så..
--
Det man får ud af mere ram på gfx kortet er at det er muligt at cache mere og derfor ikke så mange dyre operation med at hente fra system ram ( og gud forbyde det disken ).
Men problemet for et kort med så meget ram er at det ( som tidligere nævnt ) ikke bliver brugt - hvis folk lod deres tekstures få længere retentions tid og blev flittegere til at gemme cvar's(1) ville det give et noget større spark til fps.
problemet som så er jo bare at udviklerne ( af spil mm ) er nød til at tage hensyn til at nogle af deres brugere har betydeligt mindre ram til rådighed og det er ikke praktisk at chekke mod ram mængden hele tiden når man skal beslutte sig for om man skal gemme en teksture eller en cvar(1). Som oftest bliver det løst ved at lave en render i mere end en udgave - så hvis kortet bliver almideligt inden for en overskuelig tidshorisont kommer der såmænd nok patches til spil der udnytter de ekstra ram mængder..
(1) Compiled Vertex Array, ikke console variabler ;)
XL kortet er simpelthen ikke hurtigt nok til at udnytte alt den RAM.
eh.. ram'en skal jo bruges til at lagre flere / større tekstures - har ikke voldsomt meget at gøre med kortet hastighed som så..
--
Det man får ud af mere ram på gfx kortet er at det er muligt at cache mere og derfor ikke så mange dyre operation med at hente fra system ram ( og gud forbyde det disken ).
Men problemet for et kort med så meget ram er at det ( som tidligere nævnt ) ikke bliver brugt - hvis folk lod deres tekstures få længere retentions tid og blev flittegere til at gemme cvar's(1) ville det give et noget større spark til fps.
problemet som så er jo bare at udviklerne ( af spil mm ) er nød til at tage hensyn til at nogle af deres brugere har betydeligt mindre ram til rådighed og det er ikke praktisk at chekke mod ram mængden hele tiden når man skal beslutte sig for om man skal gemme en teksture eller en cvar(1). Som oftest bliver det løst ved at lave en render i mere end en udgave - så hvis kortet bliver almideligt inden for en overskuelig tidshorisont kommer der såmænd nok patches til spil der udnytter de ekstra ram mængder..
(1) Compiled Vertex Array, ikke console variabler ;)
Problemet med de 512MB er - som andre også siger, at VPUen ikke kan udnytte det pga. sin begrænsede ydelse, og at softwaren heller ikke er gearet til det. De 512 MB er noget, som lokker "dumme" kunder til, dvs. folk som tror et GF5200 er bedre end 6600GT, fordi det første har 256MB RAM og det andet har 128MB.
(hørte 2 mennesker en dag i toget, som snakkede om at den ene ville have e Geforce 4 MX4000 ,ed 256MB RAM, da hans nuværende MX460 med 128MB var for lidt, så han regnede med at få dobbelt ydelse.... LOL!
Sagen er, at de eneste kort på markedet i dag, som kan udnytte mere end 128MB, er GF6800 serien, og X800/850 serien!
#8 teksten skriver jo at det især er ved AA og AF at der kan være brug for meget RAM, ikke kun ved større textures
#7 yes har også et X800XL, det er nice, især med en Zalman VF700Cu på!
(hørte 2 mennesker en dag i toget, som snakkede om at den ene ville have e Geforce 4 MX4000 ,ed 256MB RAM, da hans nuværende MX460 med 128MB var for lidt, så han regnede med at få dobbelt ydelse.... LOL!
Sagen er, at de eneste kort på markedet i dag, som kan udnytte mere end 128MB, er GF6800 serien, og X800/850 serien!
#8 teksten skriver jo at det især er ved AA og AF at der kan være brug for meget RAM, ikke kun ved større textures
#7 yes har også et X800XL, det er nice, især med en Zalman VF700Cu på!
#8
Nådada. Så man bruger altså kun RAM'en på kortet til at lagre rå textures? Nej så simpelt er det ikke, i 3D er det ikke bare at tage et billede og smække det på en overflade og vupti. Nej man bruger en masse plads i rammen til at indeholde beregnet data. Under sampling skal samples gemmes i rammen og det fylder en frygtelig masse. Når man skal filtrere for at finde ud af hvilken farve en pixel fra et texturemap skal have i den sidste ende bruges også en frygtelig masse RAM (afhængig at filteringsmetoden). Hvis du har et ATI kort kan du bruge "ATI Tray Tools" til heletiden at se RAM'forbruget på dit kort. Slå AF og AA fra og se hvor meget spillet bruger. Prøv derefter at slå begge til på maks og spil det samme spil igen. Det vil være nøjagtigt de samme textures der bruges men du vil se en betragtelig forøgelse i forbruget af VRAM.
Problemet i de fleste tilfælde er bare at GPU'en bliver bottleneck og derfor slet ikke har muligheden for at udføre beregningerne hurtigt nok til at pladsmangel bliver et problem.
eh.. ram'en skal jo bruges til at lagre flere / større tekstures - har ikke voldsomt meget at gøre med kortet hastighed som så..
Nådada. Så man bruger altså kun RAM'en på kortet til at lagre rå textures? Nej så simpelt er det ikke, i 3D er det ikke bare at tage et billede og smække det på en overflade og vupti. Nej man bruger en masse plads i rammen til at indeholde beregnet data. Under sampling skal samples gemmes i rammen og det fylder en frygtelig masse. Når man skal filtrere for at finde ud af hvilken farve en pixel fra et texturemap skal have i den sidste ende bruges også en frygtelig masse RAM (afhængig at filteringsmetoden). Hvis du har et ATI kort kan du bruge "ATI Tray Tools" til heletiden at se RAM'forbruget på dit kort. Slå AF og AA fra og se hvor meget spillet bruger. Prøv derefter at slå begge til på maks og spil det samme spil igen. Det vil være nøjagtigt de samme textures der bruges men du vil se en betragtelig forøgelse i forbruget af VRAM.
Problemet i de fleste tilfælde er bare at GPU'en bliver bottleneck og derfor slet ikke har muligheden for at udføre beregningerne hurtigt nok til at pladsmangel bliver et problem.
#12
OndePiks indlæg er da nemt at forstå.
Newz.dk = :) (+)
Opera= :( (-)
I matematikens verden er (+)+(-)=- såfremt(->+). Da opera er den afgørende faktor for Onde Piks indlæg #11, må ->+ og
Opera + newz.dk = :( + :) = :(
Jeg tror nu nærmere det er fordi opera har et eller andet problem med at lave dobbeltpost her på siden :).
OndePiks indlæg er da nemt at forstå.
Newz.dk = :) (+)
Opera= :( (-)
I matematikens verden er (+)+(-)=- såfremt(->+). Da opera er den afgørende faktor for Onde Piks indlæg #11, må ->+ og
Opera + newz.dk = :( + :) = :(
Jeg tror nu nærmere det er fordi opera har et eller andet problem med at lave dobbeltpost her på siden :).
#14 - amokk
Jeg vil næppe blive en god lærer idet jeg vil styre 'min' klasse som en kalifatstat (aka. despotisk teknokrati). Sætte mig ned i rundkreds og snakke om problemerne, det er i hvert fald en force jeg ikke besider...
#15
Hvad har det at gøre med noget som helst? Amokk kan vel tage lidt (latter)gas :).
Jeg vil næppe blive en god lærer idet jeg vil styre 'min' klasse som en kalifatstat (aka. despotisk teknokrati). Sætte mig ned i rundkreds og snakke om problemerne, det er i hvert fald en force jeg ikke besider...
#15
Hvad har det at gøre med noget som helst? Amokk kan vel tage lidt (latter)gas :).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.