mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.

Tesla vil producere i døgndrift for at nå i mål med den billige Model 3

- Via Jalopnik - , indsendt af arne_v

Til sommer skulle Tesla gerne nå en produktions-hastighed på 5.000 Model 3’er om ugen for at imødegå den store efterspørgsel.

Teslas fabrik i Fremont skal begynde at producere eksemplarer af den relativt billige Model 3 døgnet rundt. På den måde vil de angiveligt nå en produktionshastighed på 6.000 eksemplarer om ugen i slutningen af juni.

Derfor skal virksomheden også tilføje omkring 400 nye ansatte til deres fabrikker.

Tesla-chefen Elon Musk har samtidig bekræftet, at fabrikken i Fremont og deres Gigafactory i Nevada er lukket i nogle dage for at kunne installere en række opgraderinger.

Disse opgraderinger vil gøre det muligt at nå en produktionshastighed på 3.000-4.000 eksemplarer om ugen i maj.

Tesla har glippet flere produktionsmål for den populære Model 3 og har for nyligt indrømmet, at de mange robotter på fabrikkerne har gjort produktionen langsommere, hvorfor der også nu sker ændringer.

 





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
19. apr. 2018 08:19
Den danske regering gør sit, ved at indføre afgifter på el biler...

og øge bilafgifterne generelt... det er jo kun fair at folk der ikke har råd til at købe en spritnye luksus mercedes S klasse, skal betale mere i grøn afgift for den samme bil fremover, for at rige folk kan spare et par hundrede tusinde i indkøb af deres mercedes S klasse, så er der jo også til et par sko ved siden af så...

så det hjælper altsammen! :-)



Og køber man en brugt bil indregistreret EFTER 1 oktober 2017... jamen så får man ikke engang en almisse besparelse ved køb af køretøjet, som man ellers ville få ved køb af en normal ny bil efter oktober 2017...

man sparer vel 10 eller 20 tusinde på en spritny bil hvis man er heldig og den ligger i prislejet omkring 200000 som nok er smertegrænsen for de fleste almindelige mennesker der kun har en enkelt guldske i øret fremfor guldskeer i alle kroppens åbninger...

JEG kommer IKKE til at købe en bil der er indregistreret EFTER 1 oktober 2017.. EVER... medmindre afgifterne laves rimelige igen...

det kan ikke passe at det er almindelige mennesker der skal finansiere at folk med millionlønninger kan spare 200000 på en luksusbil i indkøb... så må man justere sådan at afgifterne øges i trin opad ift købs pris ... og bruge de penge til at finansiere afgiftsfritagelse af sikkerhedsudstyr

fx kunne

biler under 200000:
dobbelt besparelse på indkøb

biler mellem 200000 og 400000:
nuværende besparelse på indkøb

biler mellem 400000 og 500000:
ingen besparelse på indkøb

biler over 500000:
ekstra afgift på indkøbspris

der er sgu forskel på en bil købt som transport middel og en bil købt til luksus og pral

Gravatar #2 - ToFFo
19. apr. 2018 08:24
#1 - Min far sagde altid "Det er dyrt at være fattig". Jeg var godt inde i 20'erne før jeg forstod hvad han mente. Hvor er det bare sandt.

Regeringen sætter sig selv i forreste række. De skal have den fede løn, den vanvittige pension på bekostning af folket. De rige er dem der bidrager mest til samfundet i kroner og ører, så de bliver forkælet derefter.
Gravatar #3 - CBM
19. apr. 2018 09:25
#2: så sandt som det er sagt... og "fattig" i denne sammenhæng betyder en årsløn under 498900 kr

http://www.danrevi.dk/da-DK/NYHEDER.aspx?PID=284&a...

som man kan se ved fx prosa, er et udviklerjob ingen garanti for den slags høje lønninger...

https://www.prosa.dk/raad-og-svar/loenstatistik-20...

jeg spekulerer på hvor mange der rent faktisk tjener næsten en halv million om året...
Gravatar #4 - MOA
19. apr. 2018 10:33
#1 Undskyld mig men hvad er det for en gang lort at skrive? Du stiller det op som om at du betaler for rige mennesker med din løn, det er tværtimod lige omvendt.

Hvis du ellers har lært procentregning, så ville du også vide at en millionindtægt giver flere penge i statskassen end en løn på nogle hundrede tusinde.

Dertil skal det nævnes at bilen er købt med topskattekroner osv., dvs. din bil kontra en dyr bil har lige 15% oveni.

Og så vil du beskatte folk yderligere.

For satan hvor er det klamt. Det er netop derfor vi ser flere og flere blive e-borgere i Hong Kong/Litauen osv. hvor de så starter deres iværksætter CVR numre op, for at undgå de her mennesker der mener de har ret til andres penge.

Jeg har selv bestilt en Model 3, og der står jeg får den "Tidligt 2019", regner med den kommer til at stå i et sted mellem 550 og 700.000 kr., hvis jeg skulle købe den med det udstyr jeg har set på i 2022, så ville den stå i 1.1 million. EN KOMMA EN MILLION!!! For en bil magen til du kan få for cirka 350k i alle andre lande!

Jeg væmmes simpelthen så enormt meget over de danske afgifter vi har på alt! En bil som "menigmand" skulle have råd til i alle lande ryger nu over ½ million, og så vil du beskatte dem yderligere, ikke et under vi er på vej til at blive et klamt land.
Gravatar #5 - CBM
19. apr. 2018 11:05
#4:

Folk der kun køber brugte biler, kommer fremover til at skulle af med flere penge i grøn afgift.. biler er steget i grøn afgift over hele linien hvis de er indregistreret efter 1 oktober 2017.

Folk der køber nye "almindelige" biler, sparer lidt håndører på købsprisen...

Folk der køber nye "luksus" biler, sparer en hel del mere...

ja alle sparer det samme procentmæssigt, men der er forskel på at købe en almindelig bil til at dække et transport behov

mens det at købe en Tesla, Mercedes S klasse eller en anden svinedyr bil er at betegne som en luksus...

Derfor bør procentsatsen stige for de dyrere biler....

Betaler du topskat, kan du undgå dette med et væld af diverse tricks...

-----

jeg kan ikke se at jeg skal betale mere i grøn afgift for det samme brændstof forbrug, blot fordi jeg køber en bil indregistreret efter 1 oktober 2017, udelukkende for at der kan spares mange penge på køb af luksus biler..

har man råd til at bruge 1.1 million på en bil, så har man alligevel ikke behov for den rabat som de nye regler giver


derfor agter jeg aldrig at investrere i en "ny" brugt bil der er indregistreret EFTER 1 oktober 2017...

Gravatar #6 - CBM
19. apr. 2018 11:43
Jeg er dog enig i at biler er alt alt for dyre i Danmark.

Det er også præcis derfor der kører så mange gamle biler rundt...

Men det nuværende afgifts system er heller ikke løsningen...

Afgifterne der gælder fra 1 oktober 2017 og frem vil tværtimod betyde flere gamle biler på vejen da jeg forudser at der vil være andre som mig, der nægter at betale mere i grøn afgift for den samme bil bare fordi den er en anelse nyere.

Der skal findes en måde sådan at det er muligt at købe en tesla 3 til de omkring 300000 som nok er smertegrænsen for langt de fleste almindelige mennesker alligevel...

og det skal ikke finansieres ved at det så bliver hundedyrt hver måned i grønne afgifter, på en bil der iøvrigt ikke udleder CO2.

men jeg mener så heller ikke at nogen har behov for dyre biler, uanset hvor mange penge man tjener

hvis tesla ikke kan sælge model 3 under 300000 kr (uden afgifter), så har de fejlet i deres mission om at lave en "el folkevogn"


se fx dette link:

https://20somethingfinance.com/cheapest-new-cars/

honda fit $17,429

omregnet uden afgifter 104784,89 DKK

så skal tesla også kunne lave en "billig" model som ryger under 300000 DKK.... 350000 DKK uden afgifter er stadig luksusbil penge her i DK
Gravatar #7 - FreZno
19. apr. 2018 11:44
#5

Jeg er forvirret...
Når du snakker om de flere hundrede tusinde der spares, tænker du så på de maksimalt 58.000kr der spares fra den sidste afgiftsnedsættelse?
Helt almindelige familiebiler til omkring 200.000 faldt 15-20.000kr i den forbindelse.
En af de mest købte familiebiler, en Skoda Octavia, faldt med omtrent 22.000kr.
Jeg købte ny bil i november, og den kostede ca 35.000kr mindre efter oktober end før. Samtidig er den mindre forurenende, mere økonomisk og mere sikker end min gamle!

Ejerafgiften er ganske rigtigt steget, men det drejer sig om ca 500kr om året for langt de fleste bilmodeller. Kigger man på ovenstående Skoda, så er din besparelse på indkøb først spist af forhøjet ejerafgift efter 44 år!
Gravatar #8 - MOA
19. apr. 2018 11:44
#5 Og du beviser min pointe, hold snitterne fra andres penge eller tjen dine egne.
Gravatar #9 - ToFFo
19. apr. 2018 12:27
#7 - Husk at de billigste biler faktisk er blevet dyrere. Det er fair nok, at de biler der koster mest, har den største besparelse, because percentages. Men at de billigste biler faktisk kommer til at koste mere er fuldstændig sindssygt.

Tænk at en Citroen C1 koster næsten 8000kr mere. Det er jo til grin. Dem der tjener mange penge, kan få alt den luksus de vil have. Godt for dem at det bliver billigere. Det har jeg ikke noget imod. Men jeg bliver sgu sur når de billige biler, som købes af dem der ikke har så meget, bliver dyrere.
Gravatar #10 - FreZno
19. apr. 2018 12:45
#9

Den del må du takke DF for :)
Stod det til mig, så var afgiften helt væk, men politisk går den ikke fordi jantelov, "tænk på de fattige/hjemløse/kassedamer/[indsæt selv]!"

This is why we can't have nice things :)

Gravatar #11 - CBM
19. apr. 2018 13:33
#9: ahh ja det er rigtigt.
Men det betyder bare at jeg fremover kun køber brugt og kun hvis de er fra før 1 okt 2017...

Tesla er meget langt prismæssigt fra en "folkevogn" selv uden afgifter og tiden hvor det gav mening at købe dem i dk er forbi (da tesla kunne købes afgiftsfrit)

Jeg ved ikke.. jeg syntes det var mest fair at de meget dyre biler var blevet dyrere og de billigste biler var blevet billigere sammen med de andre biler

der er ingen der har BEHOV for en dyr mercedes (eller tesla, tesla 3 er med sin pris en luksusbil... vi skal ned på omkring 1/3 af prisen før man kan begynde at snakke "folkevogn") hvis de kan købe en almindelig bil til et par hundrede tusinde

Det er skoene om igen
Gravatar #12 - FreZno
19. apr. 2018 13:47
#11

På samme måde som ingen har BEHOV for en gamer-PC, en racer-cykel, en PS4 pro eller smykker? :)

Igen - This is why we can't have nice things!

Det har aldrig klædt nogen at være dommer over hvad andre bruger deres penge på...
Gravatar #13 - Ufomekaniker
19. apr. 2018 15:12
Jeg syntes at afgifterne på biler skal enten helt fjernes, eller osse sæknes med miminum 90% over hele linien.

Når det gælder indkøb af personbiler til private, så burde vi alle behandles ens. Alt andet er jo diskrimination eller tilgodeseelse, alt efter hvordan man ser det.

Den eneste grund jeg ikke har købt en Tesla, er netop pga den tåbelige afgift. Der røg den afgiftsskat til staten. Godt tænkt Hr Løkke ;)
Gravatar #14 - arne_v
19. apr. 2018 15:20
#Tesla

På nogen måder er det her vel "Tesla hype tømmermænd".

Tesla er et luksusmærke som konkurerer med Mercedes, BMW, Audi, Volvo etc..

Tesla har fået 99% (eller deromkring) af preseomtalen for elbiler.

Men det er urealistisk at Tesla bliver bilmærket som gør elbiler udbredte så længe at de er et luksusmærke - selv ikke med Tesla 3.

Det er langt mere realistisk at det er Chevrolet, Renault og Hyundai som skal drive det.
Gravatar #15 - MOA
19. apr. 2018 15:24
CBM (11) skrev:
#9: ahh ja det er rigtigt.
Men det betyder bare at jeg fremover kun køber brugt og kun hvis de er fra før 1 okt 2017...

Tesla er meget langt prismæssigt fra en "folkevogn" selv uden afgifter og tiden hvor det gav mening at købe dem i dk er forbi (da tesla kunne købes afgiftsfrit)

Jeg ved ikke.. jeg syntes det var mest fair at de meget dyre biler var blevet dyrere og de billigste biler var blevet billigere sammen med de andre biler

der er ingen der har BEHOV for en dyr mercedes (eller tesla, tesla 3 er med sin pris en luksusbil... vi skal ned på omkring 1/3 af prisen før man kan begynde at snakke "folkevogn") hvis de kan købe en almindelig bil til et par hundrede tusinde

Det er skoene om igen


Man kan tydeligvis se du ikke har kørselsbehov udover fra din lejlighed ned til kebabsnedkeren 20 meter nede af vejen...

I din verden så er alle biler over 300.000 kr. de dyre biler, faktum er bare at du stort set ikke kan få en bil der dækker ens kørselsbehov hvis man pendler og har børn.

Jeg pendler 150 km+ om dagen i bilen, har 3 børn og har kundemøder i øst og vest... jeg har prøvet med en Pugeout 108'er og de er ikke miljøvenlige så snart de kommer over 100 km/t.. faktisk brugte den over det dobbelte af min Mercedes i brændstof (hvis jeg da ikke sætter den i Sport+) og så forsøgte min krop at afstøde bilen til sidst pga. kørekomforten, ja og glem at have ungerne med.

Tesla Model 3 kan du få for 311.000 kr. næste år inkl. 40% afgift, det er ikke en billig bil her og nu, men omvendt så sparer du i brændstof og vedligeholdelsen er minimal da den ikke har motordele som vi kender dem, så over tid vil den være ret så billig og du vil fortsat få en bil der performer hurtigere fra 0-100 km/t end de fleste luksusbiler.

Jeg snupper en Model 3 Performance Long Range med 4WD og Premium pakken inkl. hvidt interiør og større fælge.. jeg kan se afgifterne fra 2018 frem til 2022 når de er fuldt implementeret, der ender den i knapt 1.1 million, hvor jeg til næste år kan snuppe den for omkring 600.000 kr.... det er perverst at en bil alle andre lande kan købe for under 350.000 kr. skal lande på +1 mio i Danmark, og vi skal fortsat betale bilerne med kroner der har været forbi SKAT, så de er ikke bare dyre i Danmark, de er åndsvagt dyre biler!

Vi burde afskaffe afgiften på samtlige biler, så ville det være fair for alle, og så smide afgifter på efter hvordan de ødelægger miljøet. Elbiler burde få gunstige vilkår ala Norge.
Gravatar #16 - CBM
19. apr. 2018 16:28
Kunne man hente pengene et andet sted og derved fjerne afgifter på viler ville det være super fint.

Så kunne man godt sætte benzin og diesel priser op hvis jeg så kan købe 2 el biler til en billig pris.. ala 150000 kr pr stk
Jeg har 150 km hver vej på arbejde og konen har 50 km hver vej... vi har en gl fiat og en gl Citroën at køre i

Og vi har et barn
Gravatar #17 - Target
20. apr. 2018 05:21
CBM (16) skrev:
Kunne man hente pengene et andet sted og derved fjerne afgifter på viler ville det være super fint.

Det er ikke særlig mange penge der skal findes:
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-04-stort-set-gr...

Det er ren jantelov og klassisk misundelse der er årsag til, at man ikke bare får fjernet den differentierede registreringsafgift, og nøjes med en lavere fast sats.
Så kunne man endda gøre meget godt for miljøet.
Gravatar #18 - CBM
20. apr. 2018 06:08
#17: hvis det kunne gennemføres, så ville det revolutionere det danske bilmarked og det ville give el biler en chance for et comeback...

der er dog stadig den grønne afgift, da den er steget vil det stadig give enticement til at køre i biler fra før 1 okt 2017..

det vil nemlig ikke ændre på at folk stadig ville have en fordel i at købe en brugt bil ...

specielt fordi den laveste sats for biler før 1 okt 2017 er lavere end den laveste sats for biler efter 1 okt 2017

men værditabet ved køb af spritny (dyr) bil vil være markant lavere og det kunne måske friste langt flere brugtbils købere til at købe ny bil, trods de højere grønne afgifter...

men den nye nuværende registrerings afgift, er afgiften stadig alt for høj i min optik..


på den anden side,

Den betød, at registreringsafgiften blev sat til 85 procent af bilens værdi op til 185.000 kr., mens afgiften på det, der ligger derudover, blev på 150 procent

der kan fås mange miljøvenlige biler for op til 185000 kr i ny pris...

hvis man nu blot kunne starte med at fjerne afgifter på sikkerhedsudstyr
Gravatar #19 - CBM
20. apr. 2018 06:31
fx

2012 Mitsubishi i-MiEV
2013 Nissan Leaf
2013 Smart Electric Drive
2014 Chevrolet Spark EV
Gravatar #20 - iDontCare
20. apr. 2018 11:48
Forstå nu bare DK er et bilfjentligt land - misundelsesafgifter i forskellige forklædninger og urimelige skatter forsvinder aldrig. Regeringen prøver aktivt at slå folk ihjel, specielt fattige, ved at holde nye og mere sikre biler så dyre de er udenfor rækkevidde og menigmand må derfor køre europas ældste/billigste lort.

Det minder lidt om DKs husejerfjentlighed med verdens måske højeste ejendomsskat - 3% over 3 millioner (eller det der svarer til et permanent 3% lån som ikke kan betales af).

Nej sørg hellere for at være gennemsnitlig, stik ikke for meget ud og stop så med at stille spørgsmål og tænkte kritisk. Det hører IKKE hjemme i DK. Slap af og vent på regeringen omfordeler goderne de stjæler fra de få "rige" og håb på der falder lidt krummer af til dig.

Go weekend! :)
Gravatar #21 - CBM
20. apr. 2018 12:30
min vurdering er at de nye afgifter vil medføre et fald i brug af brugte biler og deres pris når de er indreg efter 1 okt 2017 og samtidig vil medføre at biler før 1 okt 2017 vil blive brugt længere end ellers... dog vil det nok også medføre et øget salg af nye biler, da det bortsat fra c1 o.l. er en ok forretning

#20: helt enig :)
Gravatar #22 - arne_v
22. apr. 2018 01:29
iDontCare (20) skrev:

Forstå nu bare DK er et bilfjentligt land - misundelsesafgifter i forskellige forklædninger og urimelige skatter forsvinder aldrig. Regeringen prøver aktivt at slå folk ihjel, specielt fattige, ved at holde nye og mere sikre biler så dyre de er udenfor rækkevidde og menigmand må derfor køre europas ældste/billigste lort.


Ret oplagt hypotese.

høje bil afgifter => gamle biler => usikre biler => flere døde i trafikken

Men data understøtter ikke hypotesen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by...

Danmark ligger ret pænt med hensyn til trafikdræbte.

iDontCare (20) skrev:

Det minder lidt om DKs husejerfjentlighed med verdens måske højeste ejendomsskat - 3% over 3 millioner (eller det der svarer til et permanent 3% lån som ikke kan betales af).


Danmark har langtfra verdens højeste ejendomsskatter.

Hvis man kigger på:

https://data.oecd.org/tax/tax-on-property.htm

ser man at for ejendomsskatter som procent af BNP ligger Danmark omkring gennemsnittet.

UK og USA ligger over.

Tyskland og Sverige ligger under.
Gravatar #23 - arne_v
22. apr. 2018 01:34
#ejendomsskat

I virkelighdeen burde de danske ejendomsskatter nok hæves betydeligt til fordel for sænkelse af andre skatter og afgifter.

Hvis man kigger på sideeffekt af forskellige skatter så:

skat på personlig indkomst => folk arbejder mindre
skat på virksomhedsoverskud => folk er mindre interesseret i at starte egen virksomhed
skat på formue => folk sparer mindre op
skat på forbrug => folk forbruger mindre indenlandsk
skat på ejensom => folk vil betale mindre for fast ejendom

Umiddelbart virker det sidste vel som den mindst ubehagelige sideeffekt.
Gravatar #24 - CBM
22. apr. 2018 08:44
@arne: antal trafikofre kan være påvirket positivt og negativt af mange faktorer ikke kun antik bilpark og vandvittige vejanlæg men også en hær af fotovogne og hårde straffe for trafik forseelser.

Gravatar #25 - arne_v
23. apr. 2018 17:31
#24

Ja.

Det er muligt at Danmark ligge højt p.g.a. tiltag og at de høje bilafgifter trækker ned og at lavere bilafgifter ville bringe Danmark endnu højere op en de er nu. Og tilsvarende at andre lande med lave bilafgifter som ligger meget lavere skyldes mangel på andre tiltag og ville endt endnu lavere med dansk afgiftsniveau.

Men er vi så ikke ved at være ude mellem søgt og usandsynlig?
Gravatar #26 - CBM
24. apr. 2018 03:13
@arne: der er vi vel uanset indtil alle variabler medregnes systematisk og en veldokumenteret konklusion kan opnåes?

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login