mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2 det er altid et spørgsmål om prioritering. Jeg ville være hjemløs hvis jeg skulle have råd til afbetalingerne på sådan en slæde. Men ja, det er jo også en prioritering :)
Jeg betaler omkring 1.700kr om måneden i afdrag på den bil jeg kører i nu. Den kostede omkring 250.000 og var fabriksny da jeg købte den. Lagde så omkring 100.000 kontant i form af kontanter og byttebil. Det er surt at tænke på hele min opsparing og min gamle bil pretty much bliver smidt i statskassen, så jeg kun skal betale bilen xD
USA pris før afgift: ca. 212.000kr.
Dansk pris før afgift ca. 230.000kr
Dansk pris efter afgift ca. 433.000kr
Det er for en basismodel vel at mærke. Hvis man skal have alle de ting, som man forventer af en tesla, som luftaffjedring, autopilot osv. så ryger man hurtigt op over 500.000kr for det som skulle være "en elbil til folket" til en overkommelig pris.
500.000kr er sgu ikke en overkommelig pris. Staten promoverer at køre grønt og redde miljøet, men fandme om de vil betale for det. Elbiler burde være afgiftsfri, men så er der for mange der køber Elbiler, og så kommer der ikke penge i kassen.
Jeg har været til festival i tyskland i en årrække og de unge mennesker dernede kommer rullende ind på festivalpladsen i store VW'er, Audi'er og BMW'er og behandler dem som var de gamle smadrekasser. De griner når man kommer kørende i en gammel Opel Vectra som koster det samme i Danmark som en Audi A4 koster i tyskland, og får bajeren galt i halsen når de hører om vores afgifter. Men sådan er det at bo her i landet. Hvis man er fan af høje skatter og afgifter samt hader bakker, bjerge og godt vejr, så er det selvfølgelig drømmelandet :P
Jeg betaler omkring 1.700kr om måneden i afdrag på den bil jeg kører i nu. Den kostede omkring 250.000 og var fabriksny da jeg købte den. Lagde så omkring 100.000 kontant i form af kontanter og byttebil. Det er surt at tænke på hele min opsparing og min gamle bil pretty much bliver smidt i statskassen, så jeg kun skal betale bilen xD
USA pris før afgift: ca. 212.000kr.
Dansk pris før afgift ca. 230.000kr
Dansk pris efter afgift ca. 433.000kr
Det er for en basismodel vel at mærke. Hvis man skal have alle de ting, som man forventer af en tesla, som luftaffjedring, autopilot osv. så ryger man hurtigt op over 500.000kr for det som skulle være "en elbil til folket" til en overkommelig pris.
500.000kr er sgu ikke en overkommelig pris. Staten promoverer at køre grønt og redde miljøet, men fandme om de vil betale for det. Elbiler burde være afgiftsfri, men så er der for mange der køber Elbiler, og så kommer der ikke penge i kassen.
Jeg har været til festival i tyskland i en årrække og de unge mennesker dernede kommer rullende ind på festivalpladsen i store VW'er, Audi'er og BMW'er og behandler dem som var de gamle smadrekasser. De griner når man kommer kørende i en gammel Opel Vectra som koster det samme i Danmark som en Audi A4 koster i tyskland, og får bajeren galt i halsen når de hører om vores afgifter. Men sådan er det at bo her i landet. Hvis man er fan af høje skatter og afgifter samt hader bakker, bjerge og godt vejr, så er det selvfølgelig drømmelandet :P
#3 http://teslaklubben.dk/tesla-model-3-pris-danmark/
De har et skema et stykke nede på siden, med hvad priserne er, ud fra de forskellige afgiftstrin.
Længe leve danske afgifter!
De har et skema et stykke nede på siden, med hvad priserne er, ud fra de forskellige afgiftstrin.
Længe leve danske afgifter!
Jeg har lige regnet ud, jeg går efter en Tesla Model 3 Performance udgave med det hele og jeg har lagt en reservation.
Den bil som "folket skulle have råd til" vil ende op i 1 mio+ i 2022.
Ej men hvad helvede fejler det her land!
Men ellers flot af Elon, husk på indkøringstiden på Model S var 5 år og 4 år på X'eren, 3'eren har de klaret på 9 mdr.... i runde tal allesammen.
Fandme i orden.
Den bil som "folket skulle have råd til" vil ende op i 1 mio+ i 2022.
Ej men hvad helvede fejler det her land!
Men ellers flot af Elon, husk på indkøringstiden på Model S var 5 år og 4 år på X'eren, 3'eren har de klaret på 9 mdr.... i runde tal allesammen.
Fandme i orden.
Det er netop de høje afgifter der gør, at jeg har nægtet at købe en bil. Jeg har så heller for alvår ikke haft brug for en endnu. Men hold kæft jeg vil få en dårlig søvn, når der ikke er nogen anden vej uden om end at købe en. Bare tanken om, at hvis jeg køber en Tesla, kunne jeg få 2 - 3 stykker af dem, hvis jeg flyttede ned på den anden side af grænsen (100 km fra der hvor jeg bor nu).
Jeg tror ikke vores regering vil have den Grønne energi specielt meget. Men nu hvor det absolut skal være sådan, så kan de lige så godt hive så mange penge ud af deres borgere så muligt. Det er hvad jeg tror der foregår.
Jeg tror ikke vores regering vil have den Grønne energi specielt meget. Men nu hvor det absolut skal være sådan, så kan de lige så godt hive så mange penge ud af deres borgere så muligt. Det er hvad jeg tror der foregår.
#5: helt enig... har sgu heller ikke råd til lige at smide en halv til en hel mill bare for en bil... og siden konen også skal have noget at køre i, så ville det komme op i omkring 1 til 2 mill :P
#6: hehe ja... intet under man er nød til at køre i gamle smadrekasser
#7: Elon gør hvad han kan, men med de danske afgifter så bliver det meste kvalt :)
#8: det må være fordi du enten bor tæt på arbejde eller et sted med brugbar offentlig transport (sjælland)? vær du glad for det :-)
den offentlige transport der er tilstede på sjælland, kan vi kun drømme om herovre i det mørke jylland, hvor der måske kører en rutebil en gang om måneden hvis man er heldig :-)
#6: hehe ja... intet under man er nød til at køre i gamle smadrekasser
#7: Elon gør hvad han kan, men med de danske afgifter så bliver det meste kvalt :)
#8: det må være fordi du enten bor tæt på arbejde eller et sted med brugbar offentlig transport (sjælland)? vær du glad for det :-)
den offentlige transport der er tilstede på sjælland, kan vi kun drømme om herovre i det mørke jylland, hvor der måske kører en rutebil en gang om måneden hvis man er heldig :-)
#9 Det ved jeg, men Danmark gør alt for at vi ikke skal have elbiler.
Jeg væmmes i sådan et omfang at jeg faktisk sidder og ser på huse og internationale skoler til ungerne i områderne i flere lande nu.
Ikke nok med bilen kommer til at blive betalt med topskattekroner og udbytte, så får den også et prisskilt som er helt horribelt.
Jeg væmmes i sådan et omfang at jeg faktisk sidder og ser på huse og internationale skoler til ungerne i områderne i flere lande nu.
Ikke nok med bilen kommer til at blive betalt med topskattekroner og udbytte, så får den også et prisskilt som er helt horribelt.
MOA (11) skrev:#9 Det ved jeg, men Danmark gør alt for at vi ikke skal have elbiler.
Jeg væmmes i sådan et omfang at jeg faktisk sidder og ser på huse og internationale skoler til ungerne i områderne i flere lande nu.
Ikke nok med bilen kommer til at blive betalt med topskattekroner og udbytte, så får den også et prisskilt som er helt horribelt.
Jeg er 100% enig med dig. Mig, konen og datteren er osse på vej ud af landet om nogle år. Men det er dog ikke kun bilen der gør det. Men det er en pæn gulerod at få med i købet så at sige.
#Tesla og miljø
Jeg ved ikke rigtigt om jeg ser Tesla interessen som en miljøinteresse.
Der er masser af andre el biler og plugin-hybrider (sidstenævnte er nok i virkligheden mere praktisk) på markedet, men Tesla får stort set al interessen.
Man kunne få den tanke at den kendsgerning at Tesla er et luxusmærke mens de øvrige er helt almindelige biler er afgørende, måske endda vigtigere end miljøinteressen.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg ser Tesla interessen som en miljøinteresse.
Der er masser af andre el biler og plugin-hybrider (sidstenævnte er nok i virkligheden mere praktisk) på markedet, men Tesla får stort set al interessen.
Man kunne få den tanke at den kendsgerning at Tesla er et luxusmærke mens de øvrige er helt almindelige biler er afgørende, måske endda vigtigere end miljøinteressen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.