mboost-dp1

Shutterstock

Tesla skubber lanceringen af ‘Cybertruck’ med et år

- Via Computerworld -

Tesla udskyder leveringen af den hypede og futuristiske elbil, Cybertruck, som nu først vil stå klar i slutningen af 2022, skriver Computerworld.

Tesla-stifter Elon Musk præsenterede første gang den vilde pickup-truck i 2019, hvor meldingen lød, at den ville være klar til levering i slutningen af 2021.

Det kommer ikke til at ske, eftersom selskabet først for nylig færdiggjorde ingeniørarbejdet på udformningen af bilen. Derudover har Musk meldt ud, at der fortsat venter et omfattende udviklingsarbejde forude.

Ifølge Electrek vil Cybertruck blive så proppet med diverse ny teknologi, at en stabil masseproduktion vil blive svær at varetage i første omgang. Derfor er masseproduktion af elbilen tidligst en mulighed i 2023, lyder det fra mediet.

Blot få dage efter Musks præsentation af bilen i 2019 havde 200.000 kunder allerede forudbestilt den. I Danmark kan man også forudbestille bilen mod et depositum på 1.000 kroner.

På Tesla Danmarks hjemmeside kan man fuldføre en konfiguration af bilen, “efterhånden som produktionen nærmer sig i 2022.”





Gå til bund
Gravatar #1 - DrHouseDK
6. sep. 2021 09:14
Det er forunderligt at fanatikerne ikke har fanget at Cybertruck og ny Roadster er stående memes.
Gravatar #2 - MOA
6. sep. 2021 13:05
#1 Men de kommer jo - Teslas fokus er den store mængde nu, deres nicheprodukter som Roadster kommer i anden række.

Gravatar #3 - DrHouseDK
6. sep. 2021 13:13
MOA (2) skrev:
#1 Men de kommer jo - Teslas fokus er den store mængde nu, deres nicheprodukter som Roadster kommer i anden række.

Lad os nu se. Cybertruck bliver med ret stor sandsynlighed aldrig godkendt i EU ift. fodgængersikkerhed - det lægger designet ikke op til. Kun hvis det bliver en decideret lastbil over 3500 kg., hvor kravet ikke gælder på samme måde - og det vil ødelægge produktet i f.eks. DK.

Så er der Roadster, hvor de har "lovet" både rækkevidde og acceleration som ikke er realistisk med nuværende teknologier.
Gravatar #4 - AppleSheep
6. sep. 2021 16:54
DrHouseDK (3) skrev:
MOA (2) skrev:
#1 Men de kommer jo - Teslas fokus er den store mængde nu, deres nicheprodukter som Roadster kommer i anden række.

Lad os nu se. Cybertruck bliver med ret stor sandsynlighed aldrig godkendt i EU ift. fodgængersikkerhed - det lægger designet ikke op til. Kun hvis det bliver en decideret lastbil over 3500 kg., hvor kravet ikke gælder på samme måde - og det vil ødelægge produktet i f.eks. DK.

Så er der Roadster, hvor de har "lovet" både rækkevidde og acceleration som ikke er realistisk med nuværende teknologier.


Det med den Roadster blev der fortalt, at motoren er blevet forbedret med kulfiber om rotoren for, at den ikke skal udvide sig for meget ved de ekstreme høje omdrejning. Den del er jo allerede innoveret. Er det, det du mener me nuværende teknologier?
Gravatar #5 - knekker1
7. sep. 2021 08:23
#1, #3. we get it, du har et had til Tesla. Så desperat for at male Tesla i et dårligt lys, at du er villig til at lyve for at forsøge at lave en pointe.
Gravatar #6 - DrHouseDK
7. sep. 2021 08:45
knekker1 (5) skrev:
#1, #3. we get it, du har et had til Tesla. Så desperat for at male Tesla i et dårligt lys, at du er villig til at lyve for at forsøge at lave en pointe.

Jeg har intet had til Tesla. Jeg ejer selv en TM3LR. Jeg har et had til den forblændelse mange har af Tesla. :-)

Udfordringen ift. Roadster er, at den tid der loves fra 0-100, er fysisk umulig uden brug af thrusters e.l. - som der også har været på tale. Men kan nogen herinde med ret mine sige, de kan se det godkendt i EU?

AppleSheep (4) skrev:
Det med den Roadster blev der fortalt, at motoren er blevet forbedret med kulfiber om rotoren for, at den ikke skal udvide sig for meget ved de ekstreme høje omdrejning. Den del er jo allerede innoveret. Er det, det du mener me nuværende teknologier?

Nej, én ting er at få en motor til at snurre hurtigt. En anden ting at have batterier med nok kapacitet (nu har vi hørt om Solid State og 4680 gud ved hvor længe) - og at få almindelige dødelige dæk til at have traktion nok til faktisk at kunne opnå accelerationstiderne.

Tesla opnår udelukkende 1.99 på Plaid ved at køre med 1ft rollout (så tiden er fra eg. 7-60 mph) og fuldt prepped dragstrip. Jo, det er kamp imponerende, men det får tallene til at se endnu vildere ud end de er.

Lidt samme historie med TM3P - her er 0-100 som den eneste model i deres TM3-program, oplyst med 0-100 fratrukket 1ft rollout. Det betyder at forskellen faktisk er ret lille på en TM3P og en TM3LR med AB.
Gravatar #7 - HamDerBareSnakker
7. sep. 2021 18:22
Ahh ja for ikke at snakke om deres forsinkede el lastbiler heeeeeh


Gravatar #8 - Xaroc
8. sep. 2021 09:44
Var den ikke ulovlig i EU fordi andre biler ville tage mere skade af at ramme den, da de er designet til at krølle sammen.
Gravatar #9 - DrHouseDK
8. sep. 2021 12:18
Xaroc (8) skrev:
Var den ikke ulovlig i EU fordi andre biler ville tage mere skade af at ramme den, da de er designet til at krølle sammen.

Mit bud er at Cybertruck er koncept, og bliver mere "almindelig" at se på inden release. For der er maaaange ting der står i vejen for at det kan blive en 3500 kgs pickup herhjemme - så skal den sælges i EU bliver det nok som reel lastbil, da reglerne er lidt mere føjelige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login