mboost-dp1

Telmore
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Æhm, hvorfor klager de over det? Det kommer jo brugerne til gode. Selvfølgelig kan de uofficielt være utilfredse med at de nu skal sætte prisen ned, men det er jo bare konkurrence..
livet er hårdt hva.
Problemet ligger i at der måske vil være nogle virksomheder, der ikke er danskejede, Telia, 3, osv der trækker sig ud af det danske marked grundet for lille fortjeneste.
Derefter har vi måske 2-3 virksomheder der konkurrere med hinanden, og hvorfor skulle de tage så lidt for deres service, når kunderne i DK ikke bliver efterladt med særlig mange valg i sidste ende, fordi nogle virksomheder har bukket under for presset i den danske konkurrence på netop dette marked.
Det er da klart godt for forbrugeren i første omgang, det er jeg da enig i. Men virksomhederne kommer til at søge alternativer metoder til at dække deres omkostninger, og hvad dette kommer til at være vides ikke.
Problemet ligger i at der måske vil være nogle virksomheder, der ikke er danskejede, Telia, 3, osv der trækker sig ud af det danske marked grundet for lille fortjeneste.
Derefter har vi måske 2-3 virksomheder der konkurrere med hinanden, og hvorfor skulle de tage så lidt for deres service, når kunderne i DK ikke bliver efterladt med særlig mange valg i sidste ende, fordi nogle virksomheder har bukket under for presset i den danske konkurrence på netop dette marked.
Det er da klart godt for forbrugeren i første omgang, det er jeg da enig i. Men virksomhederne kommer til at søge alternativer metoder til at dække deres omkostninger, og hvad dette kommer til at være vides ikke.
Telmore er ejet af TDC, korrekt?? Klart de kommer med en sådan udtalelse! Lad vær med at kaste sten hvis du selv bor i glashus...
#6:
Det kunne også være at de fandt ud af nye måder at reducere deres omkostninger på, eller udvikle nye spændende produkter. Konkurrenceprægede markeder er jo netop kendetegnet ved at de driver innovation i en langt højere grad, hvorimod monopoler tenderer til at yde ineffektiv service til at for høje priser. Lad os derfor, som forbrugere, bifalde endnu en priskrig.
Jeg kan ikke se hvad argumentet om at selskabet er danskejet eller ej gør af forskel. Tværtimod vil jeg påstå at en stor international koncern skulle have større mulighed for at styre sine omkostninger effektivt (dermed ikke givet at de gør det), og dermed kunne agere længere i priskrigen. De har også større kapital i ryggen til at kunne køre en priskrig i længere tid, uden at bukke under, og derved tvinge konkurrenter ud af markedet.
Slutteligt, så er det bestemt ikke kun Telia og 3 der er på udenlandske hænder. Det er vel nærmest hele den danske mobilbranche. TDC (der ejer Telmore) er ejet af udelandske kapitalfonde, Sonofon (der ejer CBB) og Cybercity er eget af norske Telenor, Tele2 er svensk, debitel (stadig?) tysk..
Det kunne også være at de fandt ud af nye måder at reducere deres omkostninger på, eller udvikle nye spændende produkter. Konkurrenceprægede markeder er jo netop kendetegnet ved at de driver innovation i en langt højere grad, hvorimod monopoler tenderer til at yde ineffektiv service til at for høje priser. Lad os derfor, som forbrugere, bifalde endnu en priskrig.
Jeg kan ikke se hvad argumentet om at selskabet er danskejet eller ej gør af forskel. Tværtimod vil jeg påstå at en stor international koncern skulle have større mulighed for at styre sine omkostninger effektivt (dermed ikke givet at de gør det), og dermed kunne agere længere i priskrigen. De har også større kapital i ryggen til at kunne køre en priskrig i længere tid, uden at bukke under, og derved tvinge konkurrenter ud af markedet.
Slutteligt, så er det bestemt ikke kun Telia og 3 der er på udenlandske hænder. Det er vel nærmest hele den danske mobilbranche. TDC (der ejer Telmore) er ejet af udelandske kapitalfonde, Sonofon (der ejer CBB) og Cybercity er eget af norske Telenor, Tele2 er svensk, debitel (stadig?) tysk..
Jeg forstår ikke helt hvad Allan Christiansen ønsker at opnå med den udtalelse andet end at reklamere for Sonofon og BiBoB.
Det jeg tænkte på er at TDC ikke har andre markeder og det har Sonofon heller ikke.
Derimod har 3 og Telia det. Og TDC og Sonofon vil derfor være mindre villige til at trække sig ud, for det ville betyde en total opløsning.
Jeg taler her om lang sigt, hvor begge scenarier er mulige, det kommer blot an på udviklingen.
Jeg hilser skam også en priskrig velkommen, men man skal dog holde øje med udviklingen efter min mening er det ikke så firkantet som man nemt får det til at lyde.
Derimod har 3 og Telia det. Og TDC og Sonofon vil derfor være mindre villige til at trække sig ud, for det ville betyde en total opløsning.
Jeg taler her om lang sigt, hvor begge scenarier er mulige, det kommer blot an på udviklingen.
Jeg hilser skam også en priskrig velkommen, men man skal dog holde øje med udviklingen efter min mening er det ikke så firkantet som man nemt får det til at lyde.
var det ikke bedre at de begyndte at klage senere hen, hvis det ikke gav overskud ville sonofon etc nok ikke gøre det.
Self kommer bibob med gode tilbud i starten, hvordan skal de elllers få nye kunder, mon det er en pr medarbejder der har send det ud? for uanset hvad kan den da kun ses som en negativ udmelding fra telmore...
alle teleselskaberne vil tjene penge, men jeg er sikker på at hvis de opfinder en service etc som alle lige står og mangler så skal de nok tjene kassen på det.
det lyder lidt som om at de stadig står fast med et 56k modem og siger der er ikke brug for højere hastighedere... vi kan stadig tjene på 56k :)
forbrugerne nyder godt af det MEN telmore giver tilskud til mobiler, så måske skulle de lige se tiden an?
al reklame er god reklamen. i dette tilfælde sonofon og bibob
Self kommer bibob med gode tilbud i starten, hvordan skal de elllers få nye kunder, mon det er en pr medarbejder der har send det ud? for uanset hvad kan den da kun ses som en negativ udmelding fra telmore...
alle teleselskaberne vil tjene penge, men jeg er sikker på at hvis de opfinder en service etc som alle lige står og mangler så skal de nok tjene kassen på det.
det lyder lidt som om at de stadig står fast med et 56k modem og siger der er ikke brug for højere hastighedere... vi kan stadig tjene på 56k :)
forbrugerne nyder godt af det MEN telmore giver tilskud til mobiler, så måske skulle de lige se tiden an?
al reklame er god reklamen. i dette tilfælde sonofon og bibob
#10:
Tele2 i Danmark er ejet af Telenor
Debitel i Danmark er ejet af Telia
Man kan sige konkurrencen er godt i gang. Tror aldrig man har haft så mange Teleoperatører som der findes i dag. Hvis man kigger på operatørerlisten hos Operators Clearing House (Danmarks centrale nummerdatabase) finder man 64 aktive operatører. Listen findes her
Tele2 i Danmark er ejet af Telenor
Debitel i Danmark er ejet af Telia
Man kan sige konkurrencen er godt i gang. Tror aldrig man har haft så mange Teleoperatører som der findes i dag. Hvis man kigger på operatørerlisten hos Operators Clearing House (Danmarks centrale nummerdatabase) finder man 64 aktive operatører. Listen findes her
#14:
OK, så har det ikke noget med udenlandsk ejerskab at gøre, men jeg er stadig ikke helt enig i din pointe :)
Det er sandsynligt at 3 trækker sig ud, praktisk set i kraft af at deres danske forretning sælges til en anden dansk udbyder (snarre ryger hele 3's europæiske forretning til en europæisk gigant som Deutsche Telekom, Orange, Vodafone etc.). Det skyldes dog ikke at de er på udenlandske hænder, men at de har et meget lille tag i Danmark, og ikke ser ud til at kunne lave et driftsoverskud lige foreløbig. 3 har heller ikke noget fastetableret hjemmemarked nogle steder med fastnettelefoni eller internetudbud.Det har derimod TeliaSonera som er en nordisk gigant, og det danske mobilmarked er en vigtig strategisk komponent i deres samlede nordiske forretningsmodel, og der skal en del til før at de ikke kan præstere et driftsoverskud i DK.
Men for at komme tilbage til hoveddebatten, så synes jeg er det er interessant at ingen har sat spørgsmålstegn ved TDC's indblanding i denne priskrig. Man kan sagtens forestille sig at dette er et stunt sat i kraft af TDC's koncernledelse, og ikke bare isoleret hos Telmore. TDC kan bruge Telmore som et instrument til at drive priskrig mod Telia og 3, hvis målgruppe på privatmarkedet minder langt mere om Telmores kunder end TDC Mobils kunder. Med de interne samtaler mister TDC indtægter, men har ingen udgifter, da alt foregår på deres eget net. De kan således være med i priskrigen på et langt mere favorabelt niveau end de andre konkurrenter. Det batter lissom lidt mere PR-mæssigt at lokke med gratis interne samtaler blandt Telmore kunder end blandt fx 3, der jo ca. har 56 kunder :) (incl. undertegnede)
OK, så har det ikke noget med udenlandsk ejerskab at gøre, men jeg er stadig ikke helt enig i din pointe :)
Det er sandsynligt at 3 trækker sig ud, praktisk set i kraft af at deres danske forretning sælges til en anden dansk udbyder (snarre ryger hele 3's europæiske forretning til en europæisk gigant som Deutsche Telekom, Orange, Vodafone etc.). Det skyldes dog ikke at de er på udenlandske hænder, men at de har et meget lille tag i Danmark, og ikke ser ud til at kunne lave et driftsoverskud lige foreløbig. 3 har heller ikke noget fastetableret hjemmemarked nogle steder med fastnettelefoni eller internetudbud.Det har derimod TeliaSonera som er en nordisk gigant, og det danske mobilmarked er en vigtig strategisk komponent i deres samlede nordiske forretningsmodel, og der skal en del til før at de ikke kan præstere et driftsoverskud i DK.
Men for at komme tilbage til hoveddebatten, så synes jeg er det er interessant at ingen har sat spørgsmålstegn ved TDC's indblanding i denne priskrig. Man kan sagtens forestille sig at dette er et stunt sat i kraft af TDC's koncernledelse, og ikke bare isoleret hos Telmore. TDC kan bruge Telmore som et instrument til at drive priskrig mod Telia og 3, hvis målgruppe på privatmarkedet minder langt mere om Telmores kunder end TDC Mobils kunder. Med de interne samtaler mister TDC indtægter, men har ingen udgifter, da alt foregår på deres eget net. De kan således være med i priskrigen på et langt mere favorabelt niveau end de andre konkurrenter. Det batter lissom lidt mere PR-mæssigt at lokke med gratis interne samtaler blandt Telmore kunder end blandt fx 3, der jo ca. har 56 kunder :) (incl. undertegnede)
BiBoB har nu svaret igen på Telmores tilbud, og giver 20% bonus på alle optankninger indtil den 31/12-2007. Bonusbeløbet skal være brugt inden den 31/1-2008.
Se pressemeddelelsen her, hvor Frank Rasmussen også fortæller sin mening om Telmores tilbud:
https://www.bibob.dk/data/archive/downloads/presse...
Se pressemeddelelsen her, hvor Frank Rasmussen også fortæller sin mening om Telmores tilbud:
https://www.bibob.dk/data/archive/downloads/presse...
"det her er endnu et eksempel på at telemarkedet i Danmark er rigtig hårdt"
Buuuhuuu forretningslivet er så hååårdt!
Cry baby!
Sikke noget bævl at komme med. Og han ved det jo udemærket. Det koster ikke Telmore en krone at nul-fakturere tale mellem kunderne (udover strøm til systemet), da Telmore er ejet af TDC og benytter TDCs net.
Det betyder også at Telmore ikke kommer til at have det som udgift andet end bogføringsmæssigt, men de midler kommer så retur fra moderselskabet ad andre veje.
GSM-nettet som TDC benytter har forlængst tjent sig selv ind. Netop derfor ser vi også denne priskrig. Produktet er ved at være udtjent rent fortjeningsmæssigt og BiBoB er med til at høste de sidste kroner der er at hente på den platform.
Når nu Telmore og BiBoB begynder at tilbyde flat-rate 3G(HSDPA) eller en MB-pris omkring 50 øre så kan vi snakke om en priskrig. Men igen, det sker først om nogen år når den næste generation mobilnet er ved at være etableret.
Buuuhuuu forretningslivet er så hååårdt!
Cry baby!
Sikke noget bævl at komme med. Og han ved det jo udemærket. Det koster ikke Telmore en krone at nul-fakturere tale mellem kunderne (udover strøm til systemet), da Telmore er ejet af TDC og benytter TDCs net.
Det betyder også at Telmore ikke kommer til at have det som udgift andet end bogføringsmæssigt, men de midler kommer så retur fra moderselskabet ad andre veje.
GSM-nettet som TDC benytter har forlængst tjent sig selv ind. Netop derfor ser vi også denne priskrig. Produktet er ved at være udtjent rent fortjeningsmæssigt og BiBoB er med til at høste de sidste kroner der er at hente på den platform.
Når nu Telmore og BiBoB begynder at tilbyde flat-rate 3G(HSDPA) eller en MB-pris omkring 50 øre så kan vi snakke om en priskrig. Men igen, det sker først om nogen år når den næste generation mobilnet er ved at være etableret.
Det er jo det klassiske eksempel på "gynger og karruseller". De har allerede betalt GSM-nettet ind for længe siden, og nu kan de - i en begrænset periode - tilbyde gratis samtale på eget net.
At der så samtidig tages rigeligt betalt for GPRS/WAP og 3G trafik, og især da for udlandstrafik, nævnes der ikke så meget om.
Jeg gætter på at det nok ikke kommer i en officiel nyhedsmail når TDC og dermed også Telmore sætter prisen op til 15 kr/min udenfor EU, f.eks. fra USA.
Selv kunne jeg godt leve med 1,50 kr /minut hvis prisen udenfor DK blev begrænset til f.eks. 3 kr / min, og datatrafik kostede 50 øre /mb.
At der så samtidig tages rigeligt betalt for GPRS/WAP og 3G trafik, og især da for udlandstrafik, nævnes der ikke så meget om.
Jeg gætter på at det nok ikke kommer i en officiel nyhedsmail når TDC og dermed også Telmore sætter prisen op til 15 kr/min udenfor EU, f.eks. fra USA.
Selv kunne jeg godt leve med 1,50 kr /minut hvis prisen udenfor DK blev begrænset til f.eks. 3 kr / min, og datatrafik kostede 50 øre /mb.
Det er jo det klassiske eksempel på "gynger og karruseller". De har allerede betalt GSM-nettet ind for længe siden, og nu kan de - i en begrænset periode - tilbyde gratis samtale på eget net.
At der så samtidig tages rigeligt betalt for GPRS/WAP og 3G trafik, og især da for udlandstrafik, nævnes der ikke så meget om.
Jeg gætter på at det nok ikke kommer i en officiel nyhedsmail når TDC og dermed også Telmore sætter prisen op til 15 kr/min udenfor EU, f.eks. fra USA.
Selv kunne jeg godt leve med 1,50 kr /minut hvis prisen udenfor DK blev begrænset til f.eks. 3 kr / min, og datatrafik kostede 50 øre /mb.
At der så samtidig tages rigeligt betalt for GPRS/WAP og 3G trafik, og især da for udlandstrafik, nævnes der ikke så meget om.
Jeg gætter på at det nok ikke kommer i en officiel nyhedsmail når TDC og dermed også Telmore sætter prisen op til 15 kr/min udenfor EU, f.eks. fra USA.
Selv kunne jeg godt leve med 1,50 kr /minut hvis prisen udenfor DK blev begrænset til f.eks. 3 kr / min, og datatrafik kostede 50 øre /mb.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.