mboost-dp1

Telia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Telia har i den forbindelse skrevet til deres kunder, hvor de oplyser om sagen, samt undskylder for evt. gener.
Har ikke hørt fra Telia, hverken snailmail eller email.
#6, Det giver åbentbart Blizzard en rimelig mængde problemer. Nok til at de har skrevet det på infoskærmen igår at Blizzard vil undersøge sagen hos Cogent.
Siden det i dags europa ikke er vildt svært at skifte internetudbyder, kan, selvom jeg ikke har lyst til at sige det, noget så stort et underholdningsmedie som World of Warcraft faktisk godt gå ind og have påvirkning på denne sag, da det gør Telias net mere attraktivt. Især hvis det er Cogent der laver problemerne omkring kontrakten og ikke Telia.
Jeg har også hørt om problemer med Cogent og andre udbydere før. Lyder til de bare skal markere sig som det generelle utilfredse selskab, men ved ikke nok om det.
Siden det i dags europa ikke er vildt svært at skifte internetudbyder, kan, selvom jeg ikke har lyst til at sige det, noget så stort et underholdningsmedie som World of Warcraft faktisk godt gå ind og have påvirkning på denne sag, da det gør Telias net mere attraktivt. Især hvis det er Cogent der laver problemerne omkring kontrakten og ikke Telia.
Jeg har også hørt om problemer med Cogent og andre udbydere før. Lyder til de bare skal markere sig som det generelle utilfredse selskab, men ved ikke nok om det.
Jeg kan huske at jeg engang læste en nyhed om hvordan man ud i fremtiden skulle betale for at få vist sin hjemmeside til de forskellige ISP'er er det mon der vi er på vej hen af med det her?
Jeg har haft Telia stofa endgang og de havde det med at lave service kl 2 om natten uden at fortælle det, lidt plat, men ellers firkede forbindelsen perfekt.
Andre steder hvad jeg har set eller brugt Telia internet har jeg værret mere end godt glad for det.
Andre steder hvad jeg har set eller brugt Telia internet har jeg værret mere end godt glad for det.
Når man kikker på Cogent netværkts map, er der ingen forbindelse til Sverige. Så er der alt ud af sverige eller er det de liner der løber gennem London/Paris??
http://www.cogentco.com/us/network_map.php
http://www.cogentco.com/us/network_map.php
#22
Saa er det jo rart at der altid er mere end 14 dages levering :P
Udover det, saa er jeg ret sikker paa at de 14 dage gaelder ved modtagelse af produktet.. Dvs naar nettet kommer online..
Saadan fungerer det ihvertfald med alle andre produkter, kan godt vaere det er anderledes med internetforbindelser :)
OT:
Du har stavet forkert i din signatur.
Saa er det jo rart at der altid er mere end 14 dages levering :P
Udover det, saa er jeg ret sikker paa at de 14 dage gaelder ved modtagelse af produktet.. Dvs naar nettet kommer online..
Saadan fungerer det ihvertfald med alle andre produkter, kan godt vaere det er anderledes med internetforbindelser :)
OT:
Du har stavet forkert i din signatur.
#17
hvis du konstant har problemer mht ping osv, så kan den opsiges før tid.
jeg opsagde min telia stofa efter 3 måneder i sin tid, da jeg havde konstant høj ping på danske servere, og endnu højere om aftenen, fordi de begyndte at sende alt trafik til sverige, før forbindelsen bliver distribueret rundt.
jeg sidder i horsens, og skal spille på en server i herning. min forbindelse går til københavn(fair nok) --> malmø(hvor forbindelsen stiger med 100ms) --> stockholm(mener jeg) --> hamborg --> herning.
nogle gange går den til london istedet for hamborg.
så bestilte jeg cc solo, og fik mig snakket ud af den 6 måneders bindingsperiode(jeg nåede ikke engang at snakke om markedsføringsloven mht manglende information om begrænsninger på linien)
hvis du konstant har problemer mht ping osv, så kan den opsiges før tid.
jeg opsagde min telia stofa efter 3 måneder i sin tid, da jeg havde konstant høj ping på danske servere, og endnu højere om aftenen, fordi de begyndte at sende alt trafik til sverige, før forbindelsen bliver distribueret rundt.
jeg sidder i horsens, og skal spille på en server i herning. min forbindelse går til københavn(fair nok) --> malmø(hvor forbindelsen stiger med 100ms) --> stockholm(mener jeg) --> hamborg --> herning.
nogle gange går den til london istedet for hamborg.
så bestilte jeg cc solo, og fik mig snakket ud af den 6 måneders bindingsperiode(jeg nåede ikke engang at snakke om markedsføringsloven mht manglende information om begrænsninger på linien)
#31/32
Saavidt jeg forstaar saa er det da lovbetinget?
Hvordan kan jeg "proeve" produktet ( som de 14 dages returret jo handler om ) uden at have det?
Hvis dette var tilfaeldet, saa ville et online koeb af fx en PSU jo ogsaa gaelde fra bestillingsdatoen, og ikke leveringsdatoen.
Hvis i arbejder for ISP'er, saa ved i sandsynligvis mere om hvordan ISP'erne koerer det end jeg goer, jeg synes bare ikke det lyder logisk ifht. den normale returret.
Omvendt saa er det vist ogsaa lidt besynderligt at have returret paa et serviceprodukt.. :)
Saavidt jeg forstaar saa er det da lovbetinget?
Hvordan kan jeg "proeve" produktet ( som de 14 dages returret jo handler om ) uden at have det?
Hvis dette var tilfaeldet, saa ville et online koeb af fx en PSU jo ogsaa gaelde fra bestillingsdatoen, og ikke leveringsdatoen.
Hvis i arbejder for ISP'er, saa ved i sandsynligvis mere om hvordan ISP'erne koerer det end jeg goer, jeg synes bare ikke det lyder logisk ifht. den normale returret.
Omvendt saa er det vist ogsaa lidt besynderligt at have returret paa et serviceprodukt.. :)
#31-33
Forbrugerrådet mener:
Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb.
Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.
Ikke alle køb
Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.
_________________________________________________________
Syntes sagen snakker sig selv her. De skriver du kan fortryde købet op til fjorten dage efter du har modtaget varen.
Forbrugerrådet mener:
Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb.
Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.
Ikke alle køb
Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.
_________________________________________________________
Syntes sagen snakker sig selv her. De skriver du kan fortryde købet op til fjorten dage efter du har modtaget varen.
Forresten er ref til ovenstående:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/...
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/...
Var lige hos Telia der skriver følgende i betingelser:
3.9 Kunden er kun berettiget til at fortryde aftalen under de omstændigheder, som fremgår af forbrugeraftaleloven (fjernsalg). Fortrydelse skal ske ved, at Kunden afsender en meddelelse herom til Telia senest 14 dage efter modtagelsen af kontrakten. Fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis Kunden har taget tjenesten i brug.
Jeg er dog ikke sikker på dette er en lovlig måde at markedsføre sig.
3.9 Kunden er kun berettiget til at fortryde aftalen under de omstændigheder, som fremgår af forbrugeraftaleloven (fjernsalg). Fortrydelse skal ske ved, at Kunden afsender en meddelelse herom til Telia senest 14 dage efter modtagelsen af kontrakten. Fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis Kunden har taget tjenesten i brug.
Jeg er dog ikke sikker på dette er en lovlig måde at markedsføre sig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.